هدایت شده از استاد تراشیون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 "چند نکته #تربیتی برای پدرها و مادرها"
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
🌐 www.tarashiun.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: با تشکیل نظام اسلامی دشمنیها با اسلام شدت پیدا کرد. پس تبلیغ در دورهٔ ما اهمیت مضاعف پیدا میکند؛ چون در نظام اسلامی پایهٔ قوام نظام مردم و ایمان مردم است. اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
از طرفی این دوره انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و پسااینترنت مانند هوش مصنوعی و امثال اینها.
با چنین شرایطی که دست دشمن شمشیرهای برّان وجود دارد ما چهکار میخواهیم بکنیم. تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.
جبههٔ دروغگوی مقابل اسلام خودش را لیبرالدموکراسی نامگذاری کرده. درحالیکه نه لیبرال است نه دموکرات.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی:
مباهله از واجبات رکنی ولایت و امامت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریاد یک دانشجو بر سردر دانشگاه شریف خطاب به شرکت کنندگان جشن خیابانی غدیر:
صدای دانشجوی کشته شده شریف باشیم
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥باز هم ضرب و شتم خانم محجبه!
🔹ساعت ۱۲:۱۷ روز بیست و یک تیر.تقاطع خیابان امام خمینی و ولی عصر.روبروی بستنی فروشی...!
🔥 @Moohem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایتگری
رهبر معظم انقلاب: اگر ناموستان محفوظ است، به خاطر فكه و شلمچه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎬 جبهه حق در زمان ما
🔹زمان ما زمان میلیونهاست...
سيد هاشم الحيدرى | بغداد - ۱۴۰۱
به کانال سید هاشم الحیدری بپیوندید.
https://eitaa.com/hashemalhaidary
👓 ان شاءالله به محض انتشار متن کامل سخنان رهبر معظمانقلاب، تحلیل آن و نظرات طلاب در این باره را منتشر خواهیم کرد.
🌹 بیانات امروز رهبر باید فصل نوینی در مدیریت حوزه باشد و نگذاریماین بار هم با تسویف و آمال دستورات رهبری به حاشیه برود
@HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی خالی می بندد !
🔹 رئیس جمهور : از دستگاههای مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی می خواهم تا به تکالیف قانونی خود در مواجهه با بی حجابی عمل نمایند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.
🔹 رئیس قوه قضائیه : افراد بیحجاب مجازات میشوند. کشف حجاب ، خلاف عفت عمومی، خلاف شرع و تخلف از قانون است.
🔹 سخنگوی فراجا: کشف حجاب در قانون جرم است و چون پلیس، ضابط قضایی است، باید با این جرم برخورد کند.
🔹 رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
ضابطین در برخورد با جرایم مرتبط با حجاب و عفاف نیازی به دستور مقام قضایی ندارند و میتوانند رأساً به وظایف خود عمل کنند. اگر در این رابطه مواردی به دستگاه قضا اعلام شود، این دستگاه در برخورد با این جرایم، به صورت قانونی عمل خواهد کرد.
▪️اما وضعیت این روزهای مملکت( از جمله جزیره کیش) نشان می دهد که مسئولان فوق این جملات را به قصد مزاح ( و یا خالی بندی) بیان کرده و جدیتی در گفتار نداشته اند!
▪️آقای عبدالملکی !
چند صباح ریاست در مناطق آزاد به چه قیمتی و چگونه؟
اگر می توانی وضعیت شرم آور بی ححابی حاکم بر کیش و قشم را ساماندهی کنی، پس تعلل چرا؟
اگر هم نمی توانی، باقی ماندن در این منصب و خدمتگذاری مشتی مجرم بی حجاب، جز تباه کردن آخرت چه نتیجه ای خواهد داشت؟
کوشکی
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
•°‹💝🌸›
💐فردا پنجشنبه ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است
۱) روز عید بزرگ مباهله
۲) سالروز بخشش انگشتر در رکوع و نزول آیه ولایت"انما ولیکم.. "
(مائده/۵۵)
۳) سالروز نزول آیه تطهیر و صدور حدیث شریف کساء در جریان مباهله
۴) سالروز نزول سوره مبارکه انسان (هل اتی) در شان پنج تن آل عبا علیهم السلام می باشد.
🌸این روز بزرگ به محضر قلب عالم امکان امام زمان ارواحنا له الفداء
و شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام
در سرتاسر جهان تبریک و تهنیت باد.
🔻اعمال روز مباهله
🔷 غسل
🔷 دورکعت نماز
🔷 خواندن دعای مباهله
🔷 هفتاد بار استغفار
🔷 صدقه دادن
🔷 زیارت امیرالمومنین(علیه السلام)
🔷 زیارت جامعه کبیره که از همه مناسب تر است ....
💐 این پست را به دوستانتون هدیه دهید
🍃🕊🍃
#علی_رضایی
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
هدایت شده از ⚑🇮🇷🇵🇸بلاغ مبین(محمدرضامزده ای)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی خالی می بندد !
🔹 رئیس جمهور : از دستگاههای مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی می خواهم تا به تکالیف قانونی خود در مواجهه با بی حجابی عمل نمایند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.
🔹 رئیس قوه قضائیه : افراد بیحجاب مجازات میشوند. کشف حجاب ، خلاف عفت عمومی، خلاف شرع و تخلف از قانون است.
🔹 سخنگوی فراجا: کشف حجاب در قانون جرم است و چون پلیس، ضابط قضایی است، باید با این جرم برخورد کند.
🔹 رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
ضابطین در برخورد با جرایم مرتبط با حجاب و عفاف نیازی به دستور مقام قضایی ندارند و میتوانند رأساً به وظایف خود عمل کنند. اگر در این رابطه مواردی به دستگاه قضا اعلام شود، این دستگاه در برخورد با این جرایم، به صورت قانونی عمل خواهد کرد.
▪️اما وضعیت این روزهای مملکت( از جمله جزیره کیش) نشان می دهد که مسئولان فوق این جملات را به قصد مزاح ( و یا خالی بندی) بیان کرده و جدیتی در گفتار نداشته اند!
▪️آقای عبدالملکی !
چند صباح ریاست در مناطق آزاد به چه قیمتی و چگونه؟
اگر می توانی وضعیت شرم آور بی ححابی حاکم بر کیش و قشم را ساماندهی کنی، پس تعلل چرا؟
اگر هم نمی توانی، باقی ماندن در این منصب و خدمتگذاری مشتی مجرم بی حجاب، جز تباه کردن آخرت چه نتیجه ای خواهد داشت؟
کوشکی
#بلاغ_مبین
@mrmazdei
🔴 آخوند صورتی ها یکی یکی از زیر بوته درمیان !
توجیه الکی؟!
استحاله فرهنگی چیه پس؟!
حضرت آقا چقدر از #حجاب بگن؟!
زیادی هم در این زمینه صحبت کردن
مگه قراره هر دفعه صحبت کنن و تکرار مکررات کنن که آقایون انجامش نمیدن؟!
عدم فهم ولایت باعث این صورتی بازی ها میشه
بارها گفتیم خطر این صورتی ها مخصوصا از نوع عمامه به سرش از این مکشفه ها بیشتر نباشه کمتر نیست چون اینها توجیه گر حضور این ها میشوند
حالا این صورتی ها وقاحت را به اوج رساندند و از رهبری هم برای آنها مایه میگذارند که این کمال بیشرمی آنها است
🔥 @Moohem
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
↙️اینقدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
💠اولویت امر تبلیغ در حوزههای علمیه
🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین
❎امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبهی اوّل است.
☝️چرا این را میگوییم؟
⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
📍هدف نهایی:
♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد
📍هدفهای میانی و ابتدائی:
🔹اقامهی قسط
🔸تشکیل نظام اسلامی
🔹اقامه و اشاعه معروف
🔸ازاله منکر
🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح
⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود.
👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند
♦️شما [علما] هم که ورثهی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفهی شما عبارت است از تبلیغ
🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید.
🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته
✅در حوزههای علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت
🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی
💎اولویّت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها اینجور بوده امّا در دورهی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دورهی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند
📍تبلیغ در دورهی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت:
↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود.
↙️امروز، هم سختافزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرمافزارها.
🚨اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست و دچار استحالهی فرهنگی میشویم.
💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ:
1️⃣ شناخت مخاطب
🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحلهی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم.
⚠️در این آشفتهبازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانهای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است.
📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
☝️این مخاطب را بشناسید.
2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل
✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛
🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است.
⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید.
3️⃣داشتن روحیه جهادی
❎اگر روحیهی جهادی نباشد:
📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند
📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند.
👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است.
❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان
✔️در بخشهای مختلف باید مواجههی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود
👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛
♦️فردای کشور مال اینها است،
☑️ایمانشان باید محکم باشد
☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد
📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبهها:
❇️مسجد
❇️هیئت
❇️موعظه
💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی
📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی.
📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است.
⭕️تشکیل کانونی با مأموریّتِ:
1️⃣تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز
2️⃣تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی
3️⃣تربیت مبلّغ
🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
هدایت شده از صدیقه Fariba Azhd.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیاد همه اموات گروه وشادی روح صدیقه امیری وزهرا عرب اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
☀️۱) الف. از امام صادق ع روایت شده است: بلال و ابن ام مکتوم برای پیامبر ص [و در زمان حیات ایشان] اذان میگفتند؛ ابن ام مکتوم که نابینا بود شب [= برای نمازهای مغرب و عشاء] اذان می داد؛ و بلال هنگام طلوع فجر.
📚الكافي، ج4، ص98
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنِ الْحَلَبِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع ... قَالَ:
وَ كَانَ بِلَالٌ يُؤَذِّنُ لِلنَّبِيِّ ص وَ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ وَ كَانَ أَعْمَى يُؤَذِّنُ بِلَيْلٍ وَ يُؤَذِّنُ بِلَالٌ حِينَ يَطْلُعُ الْفَجْرُ ...
☀️ب. از امام صادق ع روایت شده است:
اینکه شخص نابینا اذان بدهد، در صورتی که محکمکاری میکند [یعنی واقعا بر اساس زمانی که معلوم است اذان میدهد] هیچ اشکالی ندارد؛ ابن ام مکتوم نابینا بود و برای رسول الله ص اذان میداد.
📚دعائم الإسلام، ج1، ص147
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ص أَنَّهُ قَالَ:
لَا بَأْسَ بِأَذَانِ الْأَعْمَى إِذَا سُدِّدَ وَ قَدْ كَانَ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ أَعْمَى يُؤَذِّنُ لِرَسُولِ اللَّهِ ص.
@yekaye
☀️۲) الف. روایت شده است که یکبار ابن ام مکتوم [درب خانه پیامبر ص را زد و] از پیامبر اجازه ورود خواست و عایشه و حفصه نزد پیامبر ص بودند. پیامبر ص به آن دو فرمود: بلند شوید و داخل اتاق بروید.
آن دو گفتند: او نابیناست.
فرمود: اگر او شما دو نفر را نمیبیند شما که او را میبینید.
📚الكافي، ج5، ص534
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:
اسْتَأْذَنَ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ عَلَى النَّبِيِّ ص وَ عِنْدَهُ عَائِشَةُ وَ حَفْصَةُ فَقَالَ لَهُمَا: قُومَا فَادْخُلَا الْبَيْتَ.
فَقَالَتَا: إِنَّهُ أَعْمَى.
فَقَالَ: إِنْ لَمْ يَرَكُمَا فَإِنَّكُمَا تَرَيَانِه.
☀️ب. شبیه این واقعه در منابع شیعه و سنی در خصوص ام سلمه نیز روایت شده است که در جلسه ۵۴۲ حدیث ۳ گذشت:
http://yekaye.ir/al-ahzab-33-53/
☀️ج. از امام صادق ع از پدرانشان از امام حسین ع روایت شده است:
یکبار فاطمه دختر رسول الله ص نزد ایشان بود و نابینایی برای ورود به منزل اجازه خواست؛ و حضرت زهرا در پس پرده رفت.
پیامبر ص فرمود: چرا در پس پرده رفتی، او که تو را نمیبیند؟
فرمود: یا رسول الله ص! اگر او مرا نمیبیند من که او را میبینم؛ و او بو را متوجه میشود [ظاهرا کنایه از اینکه متوجه حضور من در اینجا میشود].
پیامبر ص فرمود: شهادت می دهم که تو را پاره تن من هستی.
📚الجعفريات (الأشعثيات)، ص95
أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِي مُحَمَّدٌ حَدَّثَنِي مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ:
أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص اسْتَأْذَنَ عَلَيْهَا أَعْمَى فَحَجَبَتْهُ. فَقَالَ لَهَا النَّبِيُّ ص: لِمَ حَجَبْتِهِ وَ هُوَ لَا يَرَاكِ؟
فَقَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنْ لَمْ يراني [يَرَنِي] فَأَنَا أَرَاهُ وَ هُوَ يَشَمُّ الرِّيحَ فَقَالَ النَّبِيُّ ص أَشْهَدُ أَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنِّي.
#کجفهمی از روایت فوق و تصحیح آن:
بسیاری از متاخران این روایات را از جنس توصیه به رعایت پوشش زن دانستهاند؛ گویی توصیه شده است که زن حتی در مقابل نابینا حجاب بر سر کند❗️
اما قبلا هم ذیل آیه ۵۳ سوره احزاب، تدبر ۴
http://yekaye.ir/al-ahzab-33-53/
و هم مستقلا
https://www.souzanchi.ir/a-mistake-in-understanding-an-hadith-related-to-hijab/
به تفصیل توضیح داده شد که به نظر میرسد عدم دقت در تفاوت کاربرد کلمه «حجاب» در قرآن و روایات با ادبیات عمومی متاخر موجب این سوءبرداشت شده است.
کلمه #حجاب در قرآن و روایات به معنای #پرده است، نه #پوشش زن؛
و در سوره احزاب خداوند درباره زنان پیامبر ص میفرماید: «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ: و هنگامی که از زنان او متاعی میخواهید از پشت پرده درخواستتان از آنها را مطرح کنید که این برای پاک ماندن دلهای شما و دلهای آنها بهتر است».
🤔در واقع، یکی از دستورات اختصاصی پیامبر ص که در اواخر عمر ایشان نازل شد این است که ارتباط مردم با زنان پیامبر ص باید از پشت پرده باشد.
این آیه به خاطر وجود کلمه «حجاب» از همان صدر اسلام، به #آیه_حجاب معروف شده است؛ و حجاب در این آیه قطعا به معنای پرده، دیوار، و هر چیزی است که فاصلهای بین دو کس یا دو چیز بیندازد؛ و با «حجاب» در ادبیات امروز، که به معنای پوشش خاصی است که رعایتش بر زنان واجب است، متفاوت میباشد.
در ادبیات دینی، غالبا به جای کلمه #حجاب که ما امروز به کار میبریم از کلمه #ستر: پوشش استفاده میشود و وقتی در ادبیات امروزی میگوییم #آیه_حجاب، منظورمان آیاتی است مانند: «قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ ... لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ ...: به زنان با ایمان بگو ... زینتهایشان را جز آنچه ظاهر است، آشکار نسازند و با روسریهایشان گریبان را نیز بپوشانند و ...» (نور/۳۱) یا «قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِن ...: به همسرانت و دخترانت و زنان مومنین بگو چادرهایشان را به خویش نزدیک کنند ...» (احزاب/۵۹).
@yekaye
👇ادامه مطلب👇
ادامه حدیث ۲ (کجفهمی از روایت حجاب در برابر نابینا و تصحیح آن)
با این توضیح معلوم میشود که روایات فوق میگویند هنگام ورود شخص نابینا پیامبر ص به زنان خود دستور میدهند که در این مورد هم در پشت پرده قرار بگیرند، نه اینکه چادر بر سر کنند؛ و بر پردهنشینی زنان پیامبر ص و عدم اختلاط آنان با مردان بیگانه اصرار دارد؛
زیرا برخلاف پوشش واجب زن، که هدفش مانع شدن از مشاهده مردان است و اگر مردی نابینا باشد دیگر ضرورتی ندارد، این آیه محدودیت ارتباط را در دو طرف برقرار میکند؛ چنانکه در پایان آیه هم صرفاً نمیفرماید: «این حکم برای نلغزیدن دلهای مردان» بهتر است؛ بلکه میفرماید هم برای دلهای مردان است و هم برای دلهای شما زنان پیامبر ص.
به نظر میرسد این حکم، بیش از اینکه از جنس حکم پوشش ضروری برای زنان باشد، یک نوع حرمت خاص قرار دادن برای زنان پیامبر ص، در عین محدود کردن نقشآفرینی اجتماعی آنان است، که در جریان جنگ جمل، اهمیت این حکم و مضرات تخطی از آن بر همگان آشکار شد؛
و احتمالا این پاک ماندن قلوب طرفین، بیشتر ناظر به پاک ماندن از سوءاستفاده سیاسی است، تا سوءاستفاده شهوانی.
🤔البته اصل اینکه زن حتی در مقابل هر نامحرمی - حتی اگر نابینا باشد ¬- حریم را رعایت کند به لحاظ ذوق و سلیقه دینی، چیز بدی نیست؛ ولی بحث این است که مقصود از این روایات چه بوده است.
حضرت زهرا س هم، چهبسا از باب اینکه به خاطر کلمه «نساءکم» در آیه مباهله (آل عمران/۶۱)، مصداق «نساء النبی» قلمداد میشده، بر چنین اقدامی تاکید ورزیده است؛ و لذا
برخلاف واقعههای نقل شده در خصوص زنان پیامبر ص، خود حضرت زهرا س بدین کار اقدام کرد نه اینکه پیامبر ص به او دستور بدهد؛
به علاوه این را مطرح فرمود که او از بوی من حضورم را متوجه میشود، که همین تعبیر نشان میدهد که مساله، پشت پرده رفتن و فاصله را حفظ کردن بوده، وگرنه صرف رعایت پوشش سر که مانع استشمام بو نمیشود.
@yekaye
⭕️ #اطلاعیه موسسه مصاف درمورد ممنوع الخروجی استاد رائفی پور
نظر به شایعات مغرضانهای که بعد از ممنوعالخروجی استاد #رائفی_پور از #عربستان، عدهای در فضای مجازی نشر دادهاند، مبنی بر جعلی بودن گذرنامه یا مواردی از این دست، تصویر روادید (ویزا) ایشان حضورتان تقدیم میگردد.
🔷 استاد رائفیپور با عضویت در یک کاروان عادی، با هویت واقعی و گذرنامه و روادید قانونی وارد عربستان شدهاند و هر ادعای دیگری جز این، قویاً تکذیب میشود.
🔶 طبیعتاً ایشان و مؤسسهٔ مصاف حق اقدام قانونی علیه تهمتزنندگان را برای خود محفوظ میدانند.
🆔 @News_Fath
هدایت شده از ایتوییتر ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای روزی به بزرگی #مباهله
روزی که پیامبر، جان بر کف به میدان آمد.
روزی که خدا همه هستی خود را روانه کرد تا به عالم بگوید، چه کسانی همراهان اویند در مسیر پر پیچ و خمِ رسالت
تا همه بدانند که روز باشد یا شب، نباید از خورشید تابناک اهل_بیت علیهم السلام دور شوند.
تا همگان را توجیه کند که او باشد یا نباشد، پرچمدار معلوم است.
خدایی که عظمت خود را در شمایل پنج_تن به رخ عالم کشید تا دیگران بدانند هیچ راهی جز ایشان به خدا نخواهد رسید.
و شگفتا که مسیحی با دیدن صحنه مباهله، پی به حقانیت برد و تسلیم شد و مسلمانانِ #غدیر دیدهی بیعت کرده، نخواستند ببینند!
.
پ.ن: مسیحیان پس از دیدن همراهی امیرالمومنین و صدیقه_کبری و حسنین علیهم السلام، سر خضوع فرود آوردند و اما مثلا مسلمانان حتی با دیدن علی_اصغر بر دستان اباعبدالله بر کینه خود اصرار کردند!
#روز_مباهله
🆔 @eittwitter
رابطه علاقه به امام حسین علیه السلام و نماز
هرکس امام حسین را دوست داشته باشد و نماز نخواند عشق و علاقه او سطحی و بدون معرفت است. و این علاقه اگر همراه نماز خواندن نباشد فایده ای ندارد.
همانگونه که هر کس نماز بخواند و امام حسبن را دوست نداشته باشد نماز او نماز بازی با الفاظ و نماز غافلانه است ونماز مقبول نیست.همانطور که نماز خوانهای غافل امام حسین علیه السلام راشهید کردند.
علاقه به امام حسین یعنی علاقه به نماز
علاقه به نماز یعنی علاقه به امام حسین
شرط درستی علاقه به امام حسین نماز خواندن است و شرطقبولی نماز علاقه به امام حسین علیه السلام است