eitaa logo
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
168 دنبال‌کننده
940 عکس
208 ویدیو
670 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خودتون رو با فرهنگی مدرسه درمیان بگزارید. به بهترین ایده‌ها ارزنده تقدیم می‌شود. لطفا ایده‌های خود را به آی‌دی زیر ارسال بفرمایید. 👇👇👇👇👇 @asrebasirat313 ╭┅┅┅┅❀🍃🌼 https://eitaa.com/joinchat/3623682127Ce40df26d75 ╰┅┅┅┅❀🍃🌼 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
#مقاله_الزامی #اطلاعیه_شماره_1 قابل توجه تمام طلاب محترم سطح 1، 2 و 3 سازوکار ارائه مقاله علمی ‌‌
قابل توجه کلیه طلاب سطح 2،1 و3 دوستانی که هنوز خود را انتخاب و اعلام نکرده‌اند، حداکثر تا تاریخ یکشنبه 1401/1/14 فرصت دارند؛ در غیر اینصورت عواقب عدم ارائه موضوع مقاله و گزارش روند تکمیل آن، به عهده خود عزیزان است. ضمنا تاثیر ضریب نمره مقاله، در دروس "روش تحقیق 1 و 2" و "پژوهش و حوزه" از سایر دروس پژوهش‌محور بیشتر است. با تشکر •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
#موضوع_مقاله
💠 ♦️() چگونگی انتخاب یک مسئله جدید برای تحقیق و نگارش مقاله ❇️این کار نیازمند طی مراحلی است؛ 1️⃣سوال اصلی که برای پژوهش انتخاب کردید را بازطراحی کنید. 🔻برای اینکار باید سوال مذکور را از حالت پرسشی به حالت مصدری تبدیل کنید؛ ▫️این کار برای طرح مسئله جدید و نوآور بودن تحقیق و نیز برای رسیدن به عنوان مناسب تحقیق لازم است. ✳️یک مثال فرض کنید در موضوع شفعه، این سوال را انتخاب کردیم: حق شفعه در چه صورتی در اجاره جریان دارد؟ این سوال یک سوال مشهور در موضوع حق شفعه است، فلذا برای یک تحقیق بدیع مناسب نیست. از این رو باید ابتدا به حالت مصدری تبدیل شود . در مثال مذکور "شرائط وجود حق شفعه در اجاره" حالت مصدری سوال اصلی است (شرایطی که با وجود آنها حق شفعه در اجاره جاری است). 2️⃣ قدم دوم برای طرح مسئله جدید، ترکیب حالت مصدری سوال اصلی با استفاده از با قیودی که شرح آن خواهد آمد، برای به دست آمدن است. 3️⃣ روشی است که با ترکیب موضوع تحقیق با حالت مصدری سوال اصلی تحقیق و قید خاصی که باعث بودن تحقیق می‌شود. به عبارت دیگر در سه جزء ذیل وجود دارند: ۱- موضوع عام که همان موضوع اولیه تحقیق شماست. (در مثال ما حق شفعه موضوع عام است.) ۲-موضوع خاص که حالت مصدری به دست آمده از سوال اصلی تحقیق است. (در مثال ما شرائط جریان حق شفعه در اجاره موضوع خاص است.) ۳-قید محدود کننده تحقیق که ممکن است یک یا دو قید باشد. ⚪️ مثلا در سوالی که درباره شرائط وجود حق شفعه در اجاره است برای تحقیق انتخاب کردیم؛ با توجه به نظر یکی از فقها مثلا امام خمینی (ره) یا در مقایسه نظر ایشان با یکی دیگر از فقها برای این مسئله قیودی را انتخاب می‌کنیم (البته می توان در صورت لزوم از دو قید برای به دست آوردن مسئله جدید استفاده کرد.) نتیجه این خواهد بود: حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی (ره) 🔸حال این ترکیب را به صورت سوالی بیان کنید. ❓بر اساس نظر امام خمینی (ره) حق شفعه در چه شرائطی در اجاره جاری می‌شود؟ با توجه به نتیجه مذکور علاوه بر مسئله اصلی تحقیق می‌توان عنوان تحقیق را نیز به دست آورد. 📌بررسی شرائط جریان حق شفعه در اجاره بر اساس نظر امام خمینی (ره) •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
#مقاله #موضوع #1401 🔶موضوعات پیشنهادی اساتید محترم مدرسه: .بررسی مبانی فقهی مقام معظم رهبری در باز
• موضوع یک زمینه کلی است که درباره آن تحقیق می کنیم، همچنین درباره موضوع می‌توان مطالعه کرد ولی نمی‌توان تحقیق کرد و باید جزئی شود. مثل: توحید، قران شناسی، تاریخ قرآن، عصمت و ... • مسأله از موضوع جزئی تر است (یعنی رابطه شان عموم و خصوص من وجه است)؛ در مورد مسأله می‌توان پژوهش کرد چون جزئی است. مثال: مثلا (زن) یک موضوع است ولی (تاثیر اشتغال زنان در رضایت‌مندی آنها در زندگی) می شود یک مسأله. تفاوت پژوهش موضوع‌محور و مسأله‌محور • پژوهش موضوع‌محور مقدمه ای بر پژوهش مسأله محور است، این در حالی است که پژوهش مسأله محور پس از تتبع موضوع محور انجام می شود. • پژوهش موضوع محور را محقق مبتدی زودتر انجام می دهد، زیرا مطالب تقریبا مرتبط با آن را نیز جمع می کند، اما پژوهش مسأله محور زحمت بیشتری دارد. • پژوهش موضوع محور کمتر ممکن است به تولید علم بیانجامد، اما در پژوهش مسأله محور احتمال تولید علم افزایش می یابد. • پژوهش موضوع محور ابعاد بسیاری دارد و مهار آن مشکل است؛ اما پژوهش مسأله محور ابعاد محدودی دارد وبرای چنیش مطالب، تسلط بر ابعاد محدو آن آسان تر است. • پژوهش موضوع محور با رویکرد آموزشی سازگار است؛ اما پژوهش مسأله محور با رویکرد پژوهشی سازگاری بیشتری دارد. • احتمال نوآوری در پژوهش موضوع محور به شدت کاهش می یابد، اما در پژوهش مسأله محور احتمال نوآوری افزایش می یابد. • در پژوهش موضوع محور تمرکز خاصی در مباحث آن دیده نمی شود، اما در پژوهش مسأله محور تمرکزگرایی در آن دیده می شود. • پژوهش موضوع محور در معرض خلط گستره های علوم است، اما پژوهش مسأله محور کمتر در معرض خلط گستره های علوم است. • در پژوهش موضوع محور هیچگاه عنوان تحقیق با محتوای تحقیق یکی نمی‌شود، اما در پژوهش مسأله محور بهتر می توانیم محتوایی برابر با عنوان تحقیق بیاوریم. •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
🎥 اکران ویژه فیلم تحسین شده «موقعیت مهدی» با حضور خانواده معظم شهید باکری و عوامل اصلی فیلم ویژه طلاب و خانواده‌های محترم آنان ✅ رهبر معظم انقلاب: 🔹فیلم موقعیت مهدی، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... 🔹این فیلم از آن فیلم‌هایی است که آدم دوست دارد تا تمام شد، دوباره آن را ببیند. 📍 مکان: سینما هویزه، سالن شماره ۱ ⏱ زمان: پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۱ ساعت ۱۷ بعد از ظهر ✔️ فقط با قیمت ۱۵٫۰۰۰ تومان (بهای اصلی بلیت این فیلم در سینما ۴۵٫۰۰۰ تومان است) تعداد سهمیه درخواستی را هر چه زودتر به شماره زیر در ایتا پیام بدهید: اگر تشریف می اورید لطفا تا ساعت ۱۹ امروز هزینه تعداد نفرات را به این شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۹۳۸۷۷۴۵۱۴ واریز کنید و عکس رسید واریزی را برای ایدی حقیر @anfd110 ارسال کنید تا من بلیط را هماهنگ کنم.
قابل توجه طلاب محترم مدرسه علمیه سعادت ایام پُر برکت سلام علیکم به استحضار می رساند؛ نظر به شروع ماه مبارک رمضان ، دروس سطح ۱، ۲ و ۳ از یکشنبه ۱۴۰۱/۱/۱۴ بصورت حضوری (طبق برنامه سابق) برگزار می گردد.
سلام علیکم 👇🏻💮توجه! 💮توجه! 💮👇🏻 🔸لطفاً کامل مطالعه فرمایید. آجرک الله! ماه رمضان پيش رو دهمين سالي است كه بیان تفسير يكي از سور قرآن كريم بصورت برنامه ای یکپارچه و منسجم در استان خراسان رضوی انجام مي شود؛ به اين ترتيب كه با پیشنهاد چند سوره و عنوان مربوطه به محضر نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم مشهد مقدس، حضرت آيت الله علم الهدي، با هماهنگی و نظر مبارک ایشان، یک سوره تعیین می شود. برای برنامه تفسیری ماه مبارک رمضان امسال "سوره مباركه نور" با موضوع "سبك زندگي عفيفانه" تعيين شده است. ایشان همان سوره را در طول ماه مبارک رمضان، تفسير مي فرمايند و سیمای مرکز استان پخش می شود. با تهيه قالب های مختلف محتواي تبلیغی تفسير سوره نور، از همه ائمه محترم جمعه، ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات، مبلغان و مبلغات، روحانيون مستقر و طرح هجرت سراسر استان نیز تقاضا مي شود تفسير سوره نور را براي مخاطبان خود بيان فرمايند. در برنامه های صدا و سیمای مرکز استان نیز مسابقاتی از محتوای تفسیری سوره نور برگزار می شود. همچنين طي نامه و پيگيري لازم، از همه دستگاه هاي اجرايي استان درخواست مي شود با استفاده از امام جماعت خود، اين برنامه تفسيري را براي كاركنان، مخاطبان و خانواده ايشان برگزار نموده و در پايان از نفرات برتر تقدير نمايند. در پايان ماه نيز آزمون مجازی از محتواي تفسيري سوره نور، بویژه برای کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار و گواهینامه تقدیم مي شود. بويژه پيشنهاد مي شود بعنوان يكي از برنامه هاي جلسات قرآن خانگي در ماه مبارك رمضان قرار گيرد. وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ 🌸🌸🌸 کانال "محتوای تبلیغی تفسیر سوره نور" به آدرس ذیل ایجاد شده است. @tafsir1401 لطفاً یا این آدرس را به همه: ائمه جمعه، ائمه جماعات ادارات، مساجد و مدارس، روحانیون مستقر و طرح هجرت، مبلغان و مبلغات و مربیان و اساتید جلسات قرآنی و... معرفی فرمایید تا عضو شوند و محتوای مناسب را دریافت کنند. یا محتواها را خودتان دریافت و بصورت مناسب در گروه ها و کانال های خود، برای آنها بفرستید. تاکنون محتوای تفسیری ده آیه اول سوره مبارکه نور، در قالب های مختلف و سوالات مربوطه در کانال "محتوای تبلیغی تفسیر سوره نور" بارگذاری شده است. همچنین سوالات مسابقه. لطفاً اطلاع رسانی جامع و کامل مبذول فرمایید. فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹 🌸 عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ لِي: يَا أَبَا الصَّلْتِ، إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَكْثَرُهُ وَهَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ، فَتَدَارَكْ فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ تَقْصِيرَكَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ، وَعَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا يَعْنِيكَ، وَتَرْكِ مَا لَا يَعْنِيكَ، وَأَكْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ، وَالِاسْتِغْفَارِ، وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ، وَتُبْ إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكَ؛ لِيُقْبِلَ شَهْرُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَأَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَلَا تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِي عُنُقِكَ إِلَّا أَدَّيْتَهَا، وَلَا فِي قَلْبِكَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلَّا نَزَعْتَهُ، وَلَا ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَكِبُهُ إِلَّا أَقْلَعْتَ عَنْهُ، وَاتَّقِ اللَّهَ، وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ فِي سَرَائِرِكَ وَعَلَانِيَتِكَ، *وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ ءٍ قَدْراً*، وَ أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ هَذَا الشَّهْرِ: *اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ،* فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُعْتِقُ فِي هَذَا الشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ النَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَانَ. 🌸در آخرین روز جمعه ی ماه شعبان به محضر مقدّس امام رضا علیه السلام شرفیاب شدم، فرمود: ای ابا صلت! از ماه شعبان بیشتری سپری شده، امروز واپسین روز جمعه از آن می باشد، در این چند روزی که باقی هست، تقصیر و کوتاهی های خود در این ماه را جبران کن، تنها به چیزهایی اقدام کن که به تو سودمند باشد، دعا، استغفار و تلاوت قرآن فراوان به جای آور، از گناهانت توبه کن، تا ماه رمضان را با اخلاص به پروردگار درک کنی. امانتی بر عهده ات نباشد، جز این که ادا کرده باشی؛ کینه و عداوت موءمنی در دلت نباشد، جز این که بیرون ریخته باشی؛ مرتکب گناهی نباشی، جز این که از آن دل کنده باشی؛ از خدا تقواپیشه کن؛ در همه ی امور آشکار و نهان بر خداوند توکّل نما، که: «هرکس بر خدا توکّل کند، خداوند او را کفایت می کند، خداوند فرمان خود را به پایان می رساند، خداوند برای هر چیزی میزانی قرار داده است». در روزهای باقی مانده از ماه، فراوان بگو: *اَللّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛* «یعنی، خدایا! اگر در روزهای سپری شده از شعبان ما را نیامرزیده ای، در روزهای باقی مانده از آن ما را بیامرز». خداوند جماعتی را در ماه شعبان به احترام ماه رمضان از آتش جهنم آزاد می کند. 📚 وسائل الشیعة: ج١٠ ص٣٠١. 🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹
صِبۡغَةَ ٱلله وَمَنۡ أَحۡسَنُ مِنَ ٱلله. رنگ خدا را [ انتخاب كنيد] و چه كسى رنگش نيكوتر از رنگ خداست ؟ سوره مبارکه بقره، آیه شریفه ۱۳۸ . ماه مبارک رمضان، ماه رنگ آمیزی روح و جان، به رنگ خدایی است. ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، ماهی که بناست، به او نزدیکتر شویم. با توجه به تخلقوا باخلاق الله، رفتار و کردار و گفتارمان را به آنچه خداوند خشنود می شود، مزیّن کنیم. ماه رمضان ، ماهی است که باید به مقام و منزلت میزبان توجه کنیم و از صفات مشترک حیوانی همچون خوردن و آشامیدن و ... در طول ساعات شبانه روز فاصله بگیریم و از قید و بند تعلق به آن، رهایی پیدا کنیم. ماهی است که میزبان از میهمان خود اینگونه پذیرایی می کند که نَفَس کشیدن میهمان را تسبیح و خوابیدن او را عبادت و دعای ایشان را می شنود و مستجاب می کند. ماهی است که طبق روایات، بر اساس رتبه بندی معرفت و درجات اخلاص، قرائت و تلاوت قرآن در این ماه، ثواب های خیره کننده ای دارد، برای برخی هر آیه ثواب یک ختم قرآن، برای عده ای تلاوت هر یک کلمه‌ی قرآن، ثواب یک ختم قرآن و برای برخی از عالی رتبه ها برای هر حرف از تلاوت قرآن، ثواب یک ختم قرآن ثبت می شود . ماهی است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: اگر بدانید در این ماه چه خبر است ، آرزو می کنید تمام سال، ماه رمضان باشد. با توجه به این همه عظمت و بزرگی و زیادی امواج رحمت و آنرزش و لطف، این هشدار امام صادق علیه السلام جدّی است، که بدبخت و بیچاره کسی است که در این ماه مشمول این عنایات و الطاف خداوند مهربان نشود . ابوالفضل فروتن ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ سه دقیقه های تامل https://eitaa.com/joinchat/1254490239Cf6ee62ae04
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
#مقاله #پژوهش قابل توجه کلیه طلاب سطح 2،1 و3 دوستانی که هنوز #موضوع_مقاله خود را انتخاب و اعلام نکر
قابل توجه کلیه طلاب سطح 2،1 و3 دوستانی که هنوز خود را انتخاب و اعلام نکرده‌اند، حداکثر تا تاریخ یکشنبه 1401/1/14 فرصت دارند؛ در غیر اینصورت عواقب عدم ارائه موضوع مقاله و گزارش روند تکمیل آن، به عهده خود عزیزان است. ضمنا تاثیر ضریب نمره مقاله، در دروس "روش تحقیق 1 و 2" و "پژوهش و حوزه" از سایر دروس پژوهش‌محور بیشتر است. با تشکر •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
بسم الله الرحمن الرحیم آیه ۱ سوره مبارکه حمد بسیار سفارش شده است که آغاز کارهایمان با نام خداوند باشد، تا آنجا که فرمودند، بدون بسم الله، کارها ناتمام و ابتر است و نتیجه بخش نخواهد بود. گاهی عُمق مساله آنجا فهمیده می شود که به این مساله شرعیه توجه شود که اگر هنگام ذبح گوسفند که حیوان حلال گوشت است، عمداً نام خداوند برده نشود، خوردن آن گوشت حرام است، چون میته و مردار است. یادِ نام خداوند انقلاب می کند، کار را قیمتی می کند. شروع تمامی سوره های قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم است و حتی سوره توبه هم که بسم الله الرحمن الرحیم ندارد، گفته شده که یا ادامه سوره انفال است یا چون مساله‌ی برائت و اعلان انزجار و نفرت الهی از عملکرد مشرکین است با صفت رحمت الهی شروع نشده است. بسم الله الرحمن الرحیم قرنطیه است، یعنی به ما چارچوب می دهد، یعنی توجه می دهد کاری که میخواهی شروع کنی، بدون استمداد و یاد خداوند، ابتر است، پاکیزه نیست، خالص نیست، غلّ و غشّ دارد. بسم الله الرحمن الرحیم، ایست و بازرسی است؛ یعنی گرچه گفتن بسم الله، جلوه‌ی تبرّک جستن به نام خداوند در کارهاست، اما قسمت دیگر مساله این است که نام خداوند متعال این توجه را می دهد، که حواست باشد، چه کاری را می خواهی شروع کنی؟ کار حرام و مکروه و ناپسند که با بسم الله شروع نمی شود! یعنی درنگ کن، اگر شروع کاری، بدون یاد خداوند باشد که غفلت است و اگر خدا را یاد می کنی، بدان چه کاری را شروع می کنی؟ مورد رضایت و خشنوی خداوند هست یا نه؟ حالا انتخاب کن. برشی از سلسه دروس تفسیر آیت الله جوادی آملی (مدّظله العالی) ابوالفضل فروتن ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ سه دقیقه های تامل https://eitaa.com/joinchat/1254490239Cf6ee62ae04