eitaa logo
نظم مقاومت|م.ص‌.صاد
281 دنبال‌کننده
406 عکس
520 ویدیو
23 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمود عباس يصل المقاطعة عن طريق مروحية بعد التنسيق مع الاحتلال وبمرافقة طائرة إسرائيلية
وزير الخارجية الأردني: قررنا عدم عقد القمة الرباعية التي كانت مقررة في عمّان غدا خبر مهم دیدار فردا بایدن در اردن لغو شد https://eitaa.com/mssadeghi_ir
🔺 دکتر خالد قدومی نماینده حماس در ایران در میدان فلسطین تهران: صلیب سرخ به مدیریت بیمارستان در غزه گفته بود اسرائیل بیمارستان المعمدانی را بمباران نخواهد کرد و مردم در آنجا پناه گرفته بودند. @PalestinNews
🎥تظاهرات مردم موریتانی در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه @PalestinNews
ساعت ۱ نیمه شب. ۲۶ مهر ۱۴۰۲ حرم حضرت معصومه س. قم. ایران در تمنای نماز در قدس و ظهور https://eitaa.com/mssadeghi_ir
🔵وزیر خارجه اردن: اکنون سخن گفتن در مورد هر چیز بجز توقف جنگ بی‌فایده است و بایدن فردا به اردن سفر نخواهد کرد. @PalestinNews
بسم الله الرحمن الرحيم تعلن الحوزة العلمية في النجف الأشرف الحداد العام وتعطيل دروسها يوم الاربعاء ٢ ربيع الآخر ١٤٤٥هـ استنكاراً للمجزرة الفظيعة التي ارتكبتها قوات الاحتلال في مستشفى المعمداني في غزّة الجريحة في حلقة جديدة من سلسلة جرائمها المتواصلة بحق الشعب الفلسطيني المظلوم. إن استمرار الاحتلال الصهيوني مدعوماً من عدد من الدول الكبرى في اقتراف الجرائم ضد الانسانية هذه مما له عواقب خطيرة جداً على المستويين الاقليمي والعالمي. فليتنبه أصحاب القرار الى ذلك وليسع الجميع الى الوقف الفوري لآلة البطش الصهيونية عن مواصلة الفتك بالشعب الفلسطيني . https://t.me/tollabonnajaf/3532
قابِ تاریخی مظلوم عاجل| الأزهر الشريف يدعو الأمة العربية والإسلامية إلى "إعادة النظر جذرياً في الاعتماد على الغرب الأوروبي الأميركي المتغطرس" بنظرم مهمترین قسمت بیانیه دیشب این مطلب باشد که دعوتی است، به تغییر نگاه جهان عرب و اسلام بصورت ریشه‌ای نسبت به اروپا و آمریکا. عمده مشکل جهان عرب و برخی کشورهای اسلامی اعتماد آنها به جهان غرب و آمریکاست. این نامردی و بی تفاوتی آنها و درجه چندم حساب کردن مردم عرب و مسلمان فلسطین شاید موجب بیداری و خود آگاهی آنها بشود. ظاهرا این بیداری و خودآگاهی به چنین هزینه و خون بزرگی نیاز داشت. همگرایی علما، اندیشمندان و امت اسلامی به عناصری چنین ریشه‌ای نیازمند است. باید فرصت را غنیمت شمرد و آرمان و شعار انقلاب که نفی تمدن حیوانی غرب هست را سر میز گفتگو با جهان اسلام و آزادمردان قرار داد. م.ص.صادقی| ۲۶ مهر ۱۴۰۲ روز ۱۲ام جنگ https://eitaa.com/mssadeghi_ir
🥀تقدیم به مردم مظلوم فلسطین... 🇵🇸 جوانی از فلسطینم ✊🏼 نبرد آتشین، دینم ستیز و رزم، آیینم من از «غزه » ، من از «حیفا» ، من از «قدس » م، ز «رام الله » خونینم، ز «نابلس » ، «نهر اُردن » «اورشلیم » و «الخلیل » و «دیریاسین » م نهالی ریشه در خونم جوانی از غرور و شور، سرشارم، جوانی از دیار آتش و خونم دیاری شعله خیز و قهرمان پرور دیاری کودکانش، دخترانش، پاره اخگر دیاری سنگ سنگش رسته و روییده اندر خون دیاری برگ برگ باغ های نخل و زیتونش کتاب انتقام و کین. جوانی از فلسطینم امینِ دِین پیکارم خروش خشم دیرینم درون سینه ام آتشفشان کینه و خشم است به هنگام نیایش در دل محرابی از سنگر نمازم را به شب، آهسته می خوانم نمازی سرخ! نمازی رکعتش کوتاه، وردش خون اذانم بانک شلیکم که از گلدسته سنگر سکوت خسته شب را به آتش می زند برهم نمازم جنگ و تکبیرم صدای تیر رکوعم، انحنای قامتم در پشت سنگرها سجودم سینه خیز سینه کوه است سلام آخرم در این نمازِ خون تن سوراخ سوراخ و کثیف چند صهیونیست جوانی از فلسطینم به مادرهای بی فرزند به قلب قهرمان های اسیر بند به ایمان می خورم سوگند که بهر انتقام خون یاران شهیدم لحظه ای از پای ننشینم کجا من می توانم قتل عام «دیریاسین » را ز خاطر دور بنمایم؟ و صدها قتل عام وغارت و تاراج در «صبرا» ، «شتیلا» ، «غزه » ، «رام الله » ، چه سان گردد فراموشم؟ کنون، خون فلسطین، شور ایمان، روح قرآن در رگم جاری است من از این خاک خونین، بوته های کینه می چینم دلیری از دیار صبر و ایمانم جوانی از  فلسطینم ✍🏼 جواد محدثی ▪️ #غزه_مظلوم_من ▪️ 🍃کانال برگ و بار... مروری بر زندگی و آثار جواد محدثی @javadmohadesi https://eitaa.com/mssadeghi_ir
زمان تمام شد ... این عبارت که به زبان‌های فارسی و انگلیسی و عبری منتشر میشود دو معنا میتواند داشته باشد ۱. قرار حتمی بر پاسخ سنگین و دندان شکن به رژیم کودک‌کش ۲. فشار روانی سنگین به رژیم کودک‌کش برای نکشتن کودکان! و توقف نسبی جنگ تصاویر کودکان و صورت‌ های خون آلود و گریه‌هاشان از جلوی چشمانم پاک نمی‌شوند ... خصوصا وقتی به کودکانم نگاه می‌کنم 😭 https://eitaa.com/mssadeghi_ir
رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی: حمله پهپادی ناشناس پایگاه عین الاسد و نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد. @AkhbareFori
🔴یک کانال تلگرام اسرائیلی بمباران بیمارستان غزه را جشن گرفت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مصیبت‌زده اصرار می‌کنن گریه کن تا آروم بشی! تا از بهت و حیرت دربیاد و یک وقت نفسش جا نمونه! حالا گریه‌ی تو خوبه گریه کن 😭 شاید این رعشه از بدنت بیافته تو در آینده مجاهدی هستی که روایت‌گر پیروزی و غلبه بر رژیم کودک‌کش خواهی بود - خواب بودی؟ - بمباران شد؟ https://eitaa.com/mssadeghi_ir
توصیه های مقام معظم رهبری در مواجهه با اتفاقات اخیر در فلسطین: ۱. حماسه سرایی به جای مرثیه سرایی ۲. پرداختن به اقتدار جبهه مقاومت ۳. در عین حال که بنای درگیری با رژیم اشغالگر را نداریم از موضع انفعالی بیرون بیاییم
هدایت شده از حسام الدين
اذا سألوك عن غزة قل لهم: بها شهيد يسعفه شهيد ويصوره شهيد ويودعه شهيد ويصلي عليه شهيد” محمود درویش
هدایت شده از حوزه هنری استان قم
◾️ تیغی تیز دست زنگی مست، حکایت دلقکی است که چند دهه است نوزادان، کودکان و زنهای فلسطینی بی شماری را کشته است. 🔺اثر سید مسعود شجاعی طباطبایی 🔺حوزه هنری قم در فضای مجازی 👇 @Artqom_ir
این شگرد اسرائیل است! یک قتل عام برای توقف جنگ! فردا جنگ تمومه. آتش بس بدون اعلام پایان جنگ چون برای خودشون خیلی سنگین شده. ضربه برای و قبل از رسیدن بایدن! رژیم کودک‌کش کم کم به دنبال آرام کردن جنگ خواهد بود. ۲۶مهر۱۴۰۲ https://eitaa.com/mssadeghi_ir
🔴 گروه مقاومتی تشکیل الوارثین پایگاه آمریکایی الحریر در شمال عراق را هدف حمله پهپادی قرار داد. ▫️در بیانیه این گروه آمده است، این اقدام در حمایت از ملت فلسطین و در راستای عملیات طوفان الاقصی صورت گرفته است. @alnujaba
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
شهدای حزب الله از ابتدای طوفان الاقصی
هدایت شده از مجتمعنا
بسمه‌تعالی چرا احیاء صهیونیسم یهودی تنها در شرایط سکولار تجددِ غربی ممکن شد؟ 1. مطابق منطق نسخ ادیان الهی، هر دینی در ظرف تاریخی خاصی ظهور می‌کند و با پایان آن ظرفیت، دین جدیدی ظهور می‌کند. با این‌حال مطابق این منطق، با ظهور مسیحیت، یهودیت نسخ یافته و ظرفیت تاریخی آن، تمام شده است. با این‌حال یهودیان، نسخ ادیان الهی را منکرند و به همین جهت، تغییر قبلۀ مسلمین را نمی‌پذیرند، هرچند مطابق عبارتی در تورات، حلیت همۀ حیوانات که بر نوح (ع) مقدر بود، با شریعت موسی (ع) نسخ شد (تورات، سفر پیدایش، باب 9، شماره آیه 3، ص11). اما به‌لحاظ تاریخی، مخصوصاً در ماجرای پولس، هنوز تردیدهای بسیاری وجود دارد که مسیحیت تا چه اندازه، یهودیزه شده است. 2. با این‌حال اگر این قاعدۀ دینی را دربارۀ اسلام و مسیحیت نیز بپذیریم، طبیعتاً تقریباً از قرن هفتم میلادی، مشروعیتِ استمرار مسیحیت نیز به زیر سوال خواهد رفت. روشن است که مراد از قاعدۀ نسخ، ضرورتِ ناظر به احکام و اعتقادات است و قاعدۀ نسخ، به‌معنای نفی مشروعیت حضور مسیحیان و یهودیان یا دیگر پیروان ادیان الهی در جامعۀ بشری و نفی نقش انسانیِ آنها نیست، بلکه از قضا مسئله بر سرِ نقش این ادیان الهی در تکوین ساختارهای سیاسی، اجتماعی و موثر بر زندگیِ انسان‌ها در سطح جهانی است. به این معنا می‌توان قاعدۀ نسخ را ناظر به پایان ظرفیت ادیان الهی گذشته در رساندن کلیتِ بشریت به سعادت دانست که اقتضاء آن، ساختار‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظایر آنها است. 3. با سربرآوردنِ مدرنیتۀ غربی، نسبتی بسیار پیچیده با ادیان مسیحی و یهودی رقم خورد. دربارۀ نسبت مدرنیته و ادیان الهی مخصوصاً یهودیت، مسیحیت و اسلام، شاید اشاره به پرسشی که دکتر داوری اردکانی به طرح آن پرداخت، «در دوران قبل از تجدد، مسیحیت و اسلام مرزها را درنوردیدند و در سراسر روی زمین دین و آیین اقوام گوناگون شدند. اما هیچ فرهنگی از چینی و مصری و یونانی و ایرانی جهانی نشد. تنها فرهنگ بشری که با سرعتی عجیب جهانگیر و فرمانروا شد ظواهر و وجوهی از فرهنگ تجدد بود. فرهنگ جدید با همه فرهنگ‌ها تفاوت دارد. فرهنگ‌های قدیم خاص هر قوم بوده و با تحولات بسیار آرام و تدریجی دوام می یافته‌اند اما فرهنگ جدید بدون اینکه مردم اروپا انتظارش را داشته باشند با یک گسست عجیب تاریخی – فرهنگی در پایان قرون وسطی پدید آمد و با پدید آمدنش به دوران قرون وسطی پایان بخشید. اولین جلوه‌های این فرهنگ به وجهی تبیین‌ناپذیر در روح و جان نویسندگان و صاحبنظران و شاعران و فیلسوفان قرون پانزدهم و شانزدهم و هفدهم به وجود آمد و در قرن هجدهم مثلاً در تفکر کانت نام و صورت خرد منورالفکری و خرد قانونگذار پیدا کرد. گسترش آن هم از قرن هجدهم آغاز شد. فریبندگیش در این بود که به حقوق بشر و آزادی و توانایی او وقع می‌نهاد اما به نظر نمی‌رسد که این صفت در انتشارش چندان مؤثر بوده باشد بلکه تجدد با «اصل پیشرفت» و نیروی گسترش یابنده به وجود آمده بود و نیروی گسترش را در درون خود دانست». در پاسخ به این پرسش از ماهیت تجدد غربی و مشخصاً در توضیح ریشه‌های اصل پیشرفت (ترقِی)، متفکرین متعددی از جمله کارل لویت تا کارل اشمیت (علیرغم مواضع متفاوتی که دربارۀ جهان پس از تجدد دارند) و با نظر به ایدۀ سکولاریزاسیون، ریشۀ آن‌را در نظریۀ مشیت الهی مسیحی دنبال می‌کنند که در دورۀ تجددِ غربی، صورت سکولار و این‌دنیایی گرفته است. با این‌حال در میان این تحلیل‌ها، اریک فوگلین، متذکر اشاره‌ای می‌شود که از حیث فهم موضوع این یادداشت اهمیت اساسی دارد. به‌زعم فوگلین، در فرایند تکوین ایدۀ ترقی، دو اتفاق فلسفی رقم خورده است. ایدۀ اول، قدسی‌زدایی از امر قدسی و دینی است (dedivinization) و رخداد دوم، ناظر به دوباره‌قدسی‌سازی امر دنیوی (redivinization) است. از خلالِ همین فرایند دوم است که امکان بسط و گسترش فرهنگِ تجدد غربی در سرتاسر جهان مهیا می‌شود، زیرا تا امر دنیوی به امری قدسی مبدل نگردد یا در ظاهر آن، تکوین نیابد، ظرفیت جهانی‌ یا فراگیر نخواهد یافت. با این‌حال همانطور که وبر در تحلیل سرمایه‌داری با استناد به پروتستانتیسم و کالونیسم و سورمبارت با تکیه بر یهودیت در توضیح سرمایه‌داری متذکر شده‌اند، مدرنیته پس از آنکه در آغازِ تکوین مبتنی بر اندیشه‌های دینی و دنیوی‌سازیِ آنها شکل گرفت، در ادامه و نفی الاهیات به‌مثابه فراگفتار، حدود و ثغور الاهیات و ادیان الهی را نیز تعین می‌بخشید.
هدایت شده از مجتمعنا
به‌تعبیر جان میلبنک، «‌به‌محض آنکه الهیات، ادعایش مبنی بر فراگفتاربودن را رها کند، دیگر نمی‌تواند کلام خدای خالق را به زبان آورد، بلکه مجبور است به آوای غیبیِ بُتی متناهی از جمله دانش‌پژوهشی تاریخی، روانشناسی انسان‌گرایانه یا فلسفۀ استعلایی تبدیل شود؛ اگر الهیات، دیگر درصدد تعیین جایگاه، مشروط‌کردن یا انتقاد از گفتارهای دیگر نباشد، آنگاه ناگزیر این گفتارها، جایگاه الهیات را تعیین خواهند کرد». از این‌منظر، با تکوین و تکمیل پروژۀ تجددِ غربی، مخصوصاً در اواخر قرن نوزدهم که همزمان با تکوین نسخه‌های کاملِ ایدۀ ترقی است، این امکان برای تجددِ غربی ایجاد شد تا جایگاه یهودیت و مسیحیت را در ذیل گفتارهای سکولار خویش معین سازد. از این‌منظر می‌توان گفت که ایدۀ ترقی و بعدها توسعه، پاسخِ تجددِ غربی به پرسشی است که نگاه دینی به مسئلۀ نسخ ادیان الهی می‌داد. ایدۀ ترقی، اگرچه از سویی وامدار ادیان گذشته است، اما در نسخِ آنها ظاهر شده و به‌اقتضاء از آنها بهره می‌گیرد. 4. مطابق تحلیل لئو اشتراوس از ریشه‌های ایدۀ ترقی در نسبت با یهودیت و مسیحیت، او به اشاره به گرشوم شولم، متذکر می‌شود که تا پیش از سدۀ شانزده میلادی، در کابالیسم یهودی، کمال در «گذشته» و در بازگشت یا توبه به نقاط آغازین دنبال می‌شده است، اما از این سده است که به تدریج، بر آینده و پایان تاکید می‌شود و بنابراین تا پیش از این، یهودیت نسبتی با ایدۀ ترقی نداشت. به‌زعم اشتراوس، فیلسوفانی نظیر اسپینوزا که البته مورد نقد یهودیت نیز بوده، نقشی مهم در نگاه یهودیت به آینده داشته‌اند. ایدۀ اسپینوزا برای مسئلۀ یهود، طرح قلمرویی سکولار است که نسبت به یهودیت یا مسیحیت، بی‌طرف یا سکولار باشد، اما از خلال این بی‌طرفی، امکان طرح یهودیت در قامت موجودیتی سیاسی و موثر در جهان مدرن ممکن می‌شود. به تصریح اسپینوزا، «اگر یهودیان، بنیان‌های دینی‌شان را سست نکرده باشند، عمیقاً معتقدم با توجه به این واقعیت که امور انسانی متغیرند، آنها مجدداً در وضعیتی مطلوب، حاکمیت‌شان را بدست خواهند آورند». اشتراوس این دقیقۀ اسپینوزایی را «راه حل کاملاً سیاسی جایگزین برای معجزۀ رستگاری که انسان‌ها بتوانند در آن مشارکت کنند» می‌داند که مترادف با صهیونیسم سیاسی است. با این‌حال این راه‌حل برای معضلۀ یهودیت در نسبت با ایدۀ ترقیِ تاریخی، توضیح دیگری از لیبرال‌دموکراسی است و اسپینورا ضروری می‌دید که لیبرال‌دموکراسی را با دینی عمومی یا دینی دولتی تضمین و بیمه کند. این دین یعنی آن دین دولتی، نسبت به تفاوت‌های میان ادیان حقیقی یهودیت، مسیحیت خنثی و سکولار است»، اما همین خنثی‌بودگی امکان استمرار و تداوم آنها در تاریخی که ناظر به نسخ آنها است فراهم می‌آورد. به‌تعبیر دیگر، یهودیت تنها در حالتی می‌توانست به آینده و ساخت جهان معاصر امیدوار باشد که ظرفِ تاریخیِ تجدد، امکان بسط و گسترش آنها را فراهم سازد. در شرایطی که نسخ یهودیت، بایستی پذیرفته می‌شد، تنها راه استمرار و عدم نسخ آن و ایجاد امکانی برای احیاء سیاسی آن در آیندۀ تاریخ، از خلال خنثی‌سازی و سکولاربودن ممکن می‌شد. فقط و فقط سکولاربودن می‌توان «امکانی» را برای احیاء و استمرار و امتداد یهودیت در قالب یک دین سیاسی مهیا سازد. این ظرفِ تاریخی که همان مدرنیتۀ غربی است، امکان غلبۀ بر رنج‌های تبعید یهودی را فراهم ساخته و به تعبیر اسپینوزایی، امکان حاکمیت‌ یهودیان در وضعیتی مطلوب را در اختیار آنها قرار داده است. از این‌جهت است صهیونیسم در قرن بیستم، بر مرکب تجدد و توسعۀ غربی، امکان ظهور یافته تا بتواند ظرفیت ناداشتۀ یهودیت در برپایی یک دین سیاسی را مهیا و فراهم سازد. به این معنا، ظهور صهیونیسم در اسرائیل امروز، از یک‌سو یهودی است و از سوی دیگر، بدعتی در یهودیت است که بدون این بدعت، امکان اعادۀ ظرفیت سیاسیِ یهودیت ممکن نمی‌بود.