eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فارس پلاس
🔶 شباهت تو با پیامبرت، پیامبر نیکی و مهرورزِ جهانیان کجاست؟ 🔸 این سؤال را من از خودم می‌پرسم و هر کدام از ما از خودش بپرسد. شباهت اخلاق من با رسول الله(ص) کجاست آیا اگر با سیرهٔ او شباهت کامل نداریم، درست است که خود را از امت او بنامیم؟ پیامبر اکرم الگوی امتش بود. او امتش را تربیت کرد. آیا ما می‌گذاریم این تربیت حفظ شود؟ اگر ما این اخلاق را نیاموختیم، در واقع از ارزش کوشش و جهاد پیامبر کاسته‌ایم. 🔺امام موسی صدر @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
ورزش سیاسی نیست اما همون قانونی که تیم روسیه رو از مسابقات حذف می‌کنه ، تیم آمریکا رو نه برای عراق نه افغانستان و نه برای سوریه محروم نمی‌کنه! ورزش سیاسی نیست اما تیم سلتیک بخاطر پرچم فلسطین دست هواداراش جریمه میشه! 💬 آدم @Fars_plus
🔺برخی برای اینکه بفهمند میزان را باید قدر دانست و از این بیشترین استفاده را کرد. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 بخشی از کتاب: «دختری که رهایش کردی» 🔹نشر میلکان 🔹چاپ ۱۵۱ ام!!!!!!!!!!! 🔹سال ۱۴۰۱ 👈 حالا اینو مقایسه بکنید با کتابهای نویسنده های خوبِ انقلابی( نمیگم با کتابهای آقا مقایسه کنید که بیشتر خجالت بکشیم) ببینید اکثرا چاپ چندم هست!!! 🔹 بهتر هست سوت بلبلی بزنیم و از کنارش عبور کنیم😔😔
48.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بن عبدالمطلب ملقب به «سیدالشهدا»، «اسدالله» و «اسدالرسول» کنیه او ابوعماره و ابویعلی است. مادرش هاله دختر «وهیب» و دخترعموی «آمنه» بنت وهب، مادر رسول خدا صلی الله علیه و آله است. حضرت حمزه عموی پیامبر اسلام و برادر رضاعی او است؛ زیرا هر دو از پستان مادری بنام ثُوَیْبه شیر خورده‌اند. حضرت حمزه، بنابر نظر مشهور دو سال از رسول خدا بزرگتر بود. شجاعت حضرت حمزه در جنگ‌ها زبانزد خاص و عام و مورد تأیید دوست و دشمن است ولذا در جنگ بدر و اُحُد وی با هر دو دست و با دو شمشیر می‌‌جنگید. صلی‌الله‌علیه‌وآله مایه دلگرمی و حامی رسول اللهم اجعلنا منهم 🤲 ✨کلینی رحمه الله از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که: «جاءَ رَجلٌ اِلَی النبی صلی الله علیه و آله فقال یا رَسُول اللّه وُلِدَ لی غلامٌ فماذا اُسَمّیه؟ قال: سَمِّهِ بأحَبِّ الأسماء اِلیّ؛ حَمْزة؛‌ 🔺 شخصی محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: ای فرستاده خدا، فرزند ذکوری برایم متولد شده است، چه نامی ‌‌بر وی نهم؟ فرمود: او را « » نام بگذار که محبوب‌ترین نام‌ها در نزد من است». 🔺امام باقر(ع) فرمودند که امام علی(علیه السلام) در زمان حکومت خویش بر فراز منبر فرمود: «أَمَا وَاللهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَجَعْفَراً کَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَی مَا وَصَلاَ إِلَیْهِ،وَ لَو کانَا شَاهِدَیهِما لاتَبَقا نَفسَیهِمَا» آگاه باشید! سوگند به خدا! اگر و جعفر(ع) زنده وحاضر بودند، آن دو نفر (اولی و دومی) به آن مقام (خلافت) که رسیدند، نمی رسیدند. 📗کتاب سلیم بن قیس، ج۱، ص۱۶ 🌷🇮🇷🌷
🟣سلسله مراتب نیازها در اندیشه «مولانا» و آبراهام مزلو آبراهام مازلو در اول آوریل ۱۹۰۸ از پدری روس تبار در محله‌ای فقیرنشین در بروکلین، ایالت نیویورک، به دنیا آمد در سال ۱۹۶۸ به ریاست انجمن روان شناسی آمریکا رسید و سر انجام در سال ۱۹۷۰(1359 خورشیدی) در اثر حمله قلبی درگذشت. ؛ معروفیت او بیشتر به دلیل ارائه هرم سلسله مراتب نیازها است. مزلو نیازهای انسان را دسته بندی می کند و بین آنها رابطه ی طولی قایل است. وی عقیده دارد زمانی نوبت به نیازهای بالاتری می رسد که تا اندازه ای نیاز پایین تر تأمین شده باشد.  خودیابی → عشق و احترام → تعلق اجتماعی → نیازهای ایمنی → نیازهای فیزیولوژیک فارغ از نقدهایی که بر این نظریه وارد است، اما این نظریه سخن بدیع ومنحصر به مازلو نیست بلکه بسیار پیشتر از او اندیشمندان شرقی و اسلامی از جمله مولانا به آن پرداخته اند؛ آن جا که می گوید:   آدمی اول حریص نان بود زآنکه قوت و نان ستون جان بود سوی کسب و سوی غصب و صد حیل.  جان نهاده بر کف از حرص و امل چون به نادر گشت مستغنی ز نان   عاشق نام است و مدح شاعران تا که اصل و فصل او را بردهند              در بیان فضل او منبر دهند. تا که کر و فر و زربخشی او          همچو عنبر بو دهد در گفت و گو این ابیات در واقع  تئوری نیازهای سلسله مراتبی درنظر مولانا است و نظریه مزلو با این نظر مولانا انطباق زیادی دارد. در محیط های علمی ودانشگاهی ایران نیز هرگاه سخن از نیازهای انسانی مطرح باشد معمولا به هرم نیازهای مزلو اشاره میشود. اما شاید کمتر کسی دقت کرده باشد که مشابه همین نظریه را مولوی در مثنوی معنوی با بیان شیرین شعر عنوان کرده است. وفات مولانا به سال شمسی  چهارم دی ماه652 هجری خورشیدی بوده است. تفاوت زمانی این دو نفر 700 سال است. یعنی قبل از اینکه مزلو این نظریه را بیان کند مولانا 700سال پیش از او به بیانی بهتر به آن پرداخته است. بدیهی است هر گونه دانش افزایی  واخذ علم از هرکسی واز هرجایی  مطلوب است، اما نباید فراموش کنیم که موارد مشابه فراوانی در حوزه های مختلف علمی وجود دارد که ملل شرق از جمله ایران در آن پیش تاز بوده اند، اما به دلیل «ازخود بیگانی» به وجود آمده در دو سه قرن اخیر، خود را در مرتبه ای نازلتر از ملل غربی می بینند و نظریات صاحب نظران غربی را به عنوان اصل خدشه ناپذیر می پذیرند غافل از اینکه ریشه واصل بسیاری از این تئوری ها در منابع کلاسیک خود آنان است و چه خوش سروده است جناب حافظ که : سالها دل طلب جام جم از ما می کرد/ آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.. ✅ @roushan88
*نُهمین شماره ماهنامه اختصـاصی کتاب رضـوی (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد* 🔰فایل دیجیتال این شماره در بخش *"مجله اینترنتی"* سایت به‌نشــر، بارگزاری شد. 💻 www.behnashr.com لینک دانلود: 🖇️ B2n.ir/a81891 بخوانید و نظرها و پیشنهادهای خودتان را برای ما بفرستید🙏🌺 📚 ble.ir/join/YWE4ZmJjZT 📣 *ماهنامه کتاب رضوی* انتشارات آستان قدس رضوی (شماره ۹/مهر۱۴۰۲) *کتاب رضــــوی* 🔻معرفی ویژه کتاب «دعبل و زلفا» 🔸لکه ابر نقره‌ای بر فراز آسمان؛ یادداشت اختصاصی ویژه کتاب «دعبل و زلفا» 🔸رمان با چاشنی عشق؛ «آشنایی با چگونگی نگارش کتاب از زبان نویسنده» *پرونده‌* 🔻وقف؛ چشمــه همیشه جــاری 🔸نوشتن درباره یک قُلَک ابدی. یادداشت اختصاصی حسین زند، نویسنده کتاب عمارت پیر 🔸وظایف‌ آحاد افراد جامعه درباره وقف و واقف. یادداشت اختصاصی حجت‌الاسلام بیدرام نویسنده کتاب پاسخنامه وقف 🔸از دیگ ننه حلیمه تا جوجه‌های جورواجور. گفتگو با حجت‌الاسلام مهاجرانی نویسنده مجموعه فرهنگ وقف برای کودکان 🔸همه می‌توانند واقف باشند. گفتگو با حجت‌السلام عبدالرضا اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی *ادبیات دینی* 🔸معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان (بخش هشتم) 🔸نویسندگی و بومی گرایی؛ آشنایی با محمداسماعیل حاجی‌علیان *کتاب روی میز* 🔸داستانی از زمانه معاصر؛ یادداشت نویسنده برای کتاب آقا سید محمد 🔸و آن دقایق بارانی: معرفی کتاب مادربزرگ منتظر است @behnashr
هدایت شده از حکمرانی مردم _ یزد
💠 حضور دستیار استاندار در اختتامیه دوره تربیتی نخبگانی نسل سلمان 🔸با حضور رییس ستاد مردمی‌سازی دولت در استان در جمع نوجوانان این دوره نخبگانی، از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد. 💠 مردمی‌سازی دولت _ یزد @mardom_yazd
⭕️ فراخوان چهارمین همایش ملی "نقش و جایگاه مادر، مادرانگی در ایران" در این همایش، علاوه بر نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات به شکل شفاهی و پوستر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و متخصصان، جشنواره، گفت‌وگوهای TED Talk و سایر برنامه‌های جانبی برای و سایر اقشار درنظر گرفته شده است. 🅾️ محورهای کنگره: 1️⃣ مادرانگی در بستر سیاست‌گذاری و نظام حقوق ایران؛ 2️⃣ مادرانگی، ادبیات، فرهنگ و هنر ایرانی؛ 3️⃣ مادرانگی: اشتغال و مشارکت اجتماعی؛ 4️⃣ فرزندآوری و فرزندپروری؛ 5️⃣ مادرانگی و فن‌آوری، ⏰ مهلت ارسال مقالات: 18 آبان 1402 📆 زمان برگزاری کنگره: 28 و 29 آذر 1402 نشانی اینترنتی کنگره: http://mothercongress.sbu.ac.ir _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ باید در علوم انسانی بر اساس مبانی بومی خودمان حرکت کنیم 🔻 دکتر رضا پورحسین، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی: 🔹 بومی‌سازی برای ما، به معنای اسلامی و دینی کردن نیست. استفاده از دانش یک بوم و بهره برداری در همان بوم است که کارایی دارد و چنین یافته‌هایی اگر به بوم دیگری بروند، قطعا نیاز به پژوهش میدانی جدیدتری خواهند داشت. 🔹 علوم انسانی می‌تواند بومی شود، اما بومی شدن این علم، معنایش این نیست که علوم انسانی در سایر کشورها و بوم‌ها غیرعلمی است. علوم انسانی، اجتماعی، اقتصاد، هنر و… مبتنی بر انسان‌شناسی هستند. 🔹 علوم انسانیِ غیراسلامی، مبتنی بر انسان‌شناسی اومانیستی، انسان‌گرا و غیرالهی است. البته این به معنای الحادی بودن علوم انسانیِ غیراسلامی نیست. باید بین این موارد فرق قائل شویم به این صورت که بدانیم آن‌ها نیز توحیدی هستند. علوم انسانی که ما تحت عنوان علوم انسانیِ اسلامی یا بومی از آن یاد می‌کنیم، مبتنی بر پایه انسان‌شناسی الهی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34964 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ ما درحال تجربۀ نفاق اجتماعی هستیم 🔻 گفت‌وگو با دکتر محمدحسین شاه‌آبادی، کارشناس امور خانواده: 🔹 می‌توان گفت که ما درحال تجربۀ نفاق اجتماعی هستیم. این امر حاصل آن درونی‌نشدن است. آن بچه متوجه شده که جلوی پدر و مادرش نمی‌تواند بعضی از کارها را انجام دهد و در مدرسه و جامعه هم نمی‌تواند بعضی از کارها را انجام دهد؛ اما اگر فرصت و توانایی آن را به‌دست آورد، حتماً این کارها را انجام می‌دهد؛ مگر اینکه تا اندازه‌ای برای این امور، محدودیت‌هایی قائل شود. حال روش‌های این درونی و بیرونی‌کردن، خود بحثی مفصل و طولانی دارد که در اینجا مجالی برای صحبت از آن نیست. 🔹 یکی از بدترین کارهایی که خانواده‌ها در امر تربیتی انجام می‌دهند، چک‌کردن گوشی بچه‌های خود و همسر خود است و با این کار ممکن است به زندگی خود آتش بزنند و واقعاً روش بی‌فایده‌ای است. آن اتفاقی که باید می‌افتاد، این بود که من توانایی نه‌گفتن به خودم را به‌دست آورم که ما به آن مبارزۀ با نفس و گناه‌نکردن می‌گوییم و اگر چنین اتفاقی نیفتاد و من نتوانستم به خودم نه بگویم، پشیمان شوم و جبران کنم که ما به آن توبه‌کردن و برگشت می‌گوییم. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=35036 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔹فراخوان همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه ▫️فراخوان مقاله نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش‌های نوپدید و چشم‌اندازها صادر شد. 🔰متن کامل خبر https://news.miu.ac.ir/?p=13280 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
1_1100984350.pdf
361.3K
مقاله-مبانی انسان شناختی مرحوم استاد صفایی اثر ارزشمند مرحوم استاد دکتر محمد رضا شرفی https://b2n.ir/q24871
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸لزوم فرآوری معارف اسلامی🔸 حوزۀ علمیه، الآن مواد اولیۀ خوبی دارد. گندم بسیار خوبی دارد. بسیاری از مطالب اسلام همچون گندم است اما بدون فراوری نمی‌توان آنها را مصرف کرد؛ بخصوص وقتی ما تشکیل حکومت می‌دهیم، نیاز داریم که احکام اسلامی خودمان را به صورت الگویی و بسته‌بندی‌شده عرضه کنیم و نه فقط به صورت حلال و حرام. الآن سیلوهای ما نسبت به مطالب اسلامی پُر هستند؛ اما نانوایی‌هایمان به‌اندازۀ کافی نیست. اینکه صف نانوایی‌ها طولانی است، به‌ علت کمبود گندم نیست؛ بلکه نانوای عالِم کم داریم. قرآن و روایات را نمی‌شود خام مصرف کرد. باید در آسیاب خُرد شوند، بعد با آب‌های تحقیق مخلوط شوند، بعد چانه‌هایی به‌اندازۀ فهم مردم گرفته شود و طبخ شود. ممکن است با بهترین گندم نانی پخته شود که اگر آن را بخورند باعث زخم معده شود. نمی‌توان گفت چون گندمش خوب است، پس نانش هم خوب است! غرب، انسان‌شناسی فاسدی دارد اما بر مبنای همین انسان‌شناسی، علوم انسانی تولید می‌کند. یعنی نان روز و مورد نیاز اهل عالم را تولید می‌کند و مردم هم از بی‌نانی، همین را مصرف می‌کنند. اما ما نمی‌آییم حلال و حرام خودمان که گندم هستند را به صورت علوم انسانی دربیاوریم که قابل مصرف باشد. رساله عملیه، قابل اجرا در شهرداری و قوۀ قضائیه و وزارت اقتصاد نیست. اگر شما نان درست نکنید، آنها از گندم‌های فاسدشان نان درست می‌کنند. مردم نان می‌خواهند نه گندم. نانی که از گندم فاسد باشد، مصرف می‌شود اما گندم سالمی که نان نشده باشد، مصرف نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شرکت نمایش های نوری مسحورکننده ای را با پهپاد می سازد که شما را در حیرت فرو می برد. شرکت fireflydroneshows مستقر در دیترویت خالق و مجری این مناظر آسمانی است. این شرکت دارای تیمی متشکل از خلبانان، مهندسان و هنرمندان گواهی شده است که انیمیشن های سه بعدی مختلف را طراحی و همگام می کنند. گروه‌های طراحی شده از هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان، جلوه‌های بصری آتش‌بازی را ارائه می‌دهند که ماندگاری بیشتری دارند و سازگار با محیط زیست هستند. 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موشن گرافیک خاطرات پیشرفت ساخت انگشت و دست مکانیکی توسط امیر پایدار ثانی نخبه تبریزی که در اثر یک غفلت دستش زیر دستگاه برش رفت و سه انگشتش قطع شد و ... 🇮🇷نیمه پنهان https://eitaa.com/joinchat/857473074Cc9d93b9007
🎁قال رسول الله صلی الله عليه و آله:  🔸كَفى بِالْمَرءِ عَيْـبا اَنْ يَنْظُرَ مِنَ النّاسِ اِلى ما يَعْمى عَنْهُ مِنْ نَفْسِهِ، اَوْ يُعَيِّرَ النّاسَ بِـما لا يَسْتَطيعُ تَرْكَهُ. 🔹در عيب يك انسان همين بس، كه در مردم به عيبى بنگرد كه در خودش نيز هست و از ديدن آن نابيناست ، يا مردم را بر چيزى سرزنش كند كه خودش نمى تواند آن را ترك كند . 📕امالى مفيد، ص ۶۷ ازشهیدبابایی پرسیدند : عباس چه خبر ؟!🧐 چه کار می‌کنی ؟!🤨 گفت : به‌نگهبانی‌دل‌مشغولیم تا کسی جزخدا وارد نشود!!♥️•° کنت بوابا علی باب قلبی 🌷🇮🇷🌷
🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «همانند شهید بابایی دل‌ها را به هم نزدیک کنید؛ درون را پاک کنید؛ عمل را خالص کنید؛ برای خدا کار کنید؛ آن وقت خدای متعال برکت خواهد داد. عباس بابایی یک انسان واقعاٌ مؤمن و پرهیزگار و صادق بود.» ۱۳۸۳/۱۰/۲۳ 🌺مبارزه با نفس در دوران تحصیل در آمریکا روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس» که هر هفته منتشر می شد ، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد. مطلب این بود: دانشجو عباس بابایی ساعت 2 نیمه شب می دود تا شیطان رااز خود دور کند. من و بابایی هم اتاق بودیم. ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم. او گفت: چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند. کلنل ماشین را نگه داشت ومرا صدا زد. نزد او رفتم. او گفت در این وقت شب برای چه می دوی؟... گفتم: خوابم نمی آمد خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم. گویا توضیح من برای کلنل قابل قبول نبود او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم. به او گفتم مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند و در دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بدویم یا دوش آب سرد بگیریم. آن دو با شنیدن حرفهای من تا دقایقی می خندیدند، زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسائل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند... : 👇 🌷خدا در هر برهه و زمانی، بهشتش رو به حراج می ذاره. برهه ما برهه ی حضرت امام بود. برهه و زمانه ی خودت رو بشناس، اگه به سمت حراج نرفتی، حتما می بازی... اگه شده نان خشک بخور ولی دوستت و فامیلت را که چیزی نداره یا کسی که بیچاره است را از بیچارگی نجات بده ☘☘☘☘ 🔻سخاوتی از جنس شوق پرواز 🔅 عباس یه روز اومد خونه و گفت: خانوم! باید خونه‌مون رو عوض‌ کنیم، می‌خوام خونه‌مون رو بدیم به یکی از پرسنلِ نیروی هوایی که با هشت تا بچه توی یه خونۀ دو اتاقه زندگی می کنن، این خونه برای ما بزرگه، می دیم به اونا و خودمون می ریم اونجا.. اون بنده خدا وقتی فهمید فرمانده‌اش می‌خواد اینکار رو کنه قبول نکرد. اما با اصرارِ عباس بالاخره پذیرفت و خونه مون رو باهاشون عوض کردیم.. "خلبانِ شهید عباس بابایی"🌷 🌷شهید بابایی در زمان دفاع مقدس خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و از ایشان برای انجام کاری در اوقاتی که آسیبی به کار جنگ نمی خورد، مرخصی خواستند. وقتی امام راجع به دلیل مرخصی گرفتن در آن بحبوحه ی جنگ پرسیدند.... شهید بابایی فرمود: من در دهه اول محرم برای شستن استکان های چای عزاداران به هیئت های جنوب شهر که من را نمی شناسند می روم. مرخصی را برای آن می خواهم... امام خمینی (ره) به ایشان فرمودند: به یک شرط اجازه مرخصی می دهم که هر موقع رفتی به نیت من هم چند استکان بشویی... عباس گفت: بریم طرف دسته عزادار... به خودم اومدم که دیدیم عباس کنارم نیست. پشت سر من نشسته بود روی زمین، داشت پوتین ها و جوراب هاشو در می آورد. بند پوتین هاشو بهم گره زد و آویزونشون کرد به گردنش!... شد حُر امام حسین (ع). رفت وسط جمعیت شروع کرد به نوحه خواندن. جمعیت هم سینه زنان و زنجیر زنان راه افتاد به طرف مسجد پایگاه. تا اون روز فرمانده پایگاهی رو ندیده بودم اینطوری عزاداری کنه. پای برهنه بین سربازان و پرسنل، بدون اینکه کسی بشناسدش....! 📚منبع: "کتاب خدمت از ماست ۸۲ ، صفحه ۱۸۱ 🌟 شادی روح بلندش صلوات 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 کلیپ معرفی عینک جدید متا را ملاحظه کردید؟ 🖇 تعجب می‌کنم با وجود تغییرات گسترده در عصر جدید، هنوز هم بعضی از والدین می‌گویند همانطوری که ما بزرگ شدیم، فرزندان‌مان هم بزرگ می‌شوند. این تغییرات گسترده، روش تربیتی عمیق و دقیق‌تری را نیاز ندارد؟ توضیحات تکمیلی روش تربیت دینی در عصر جدید 🌹 ╰┈➤❀●•۰ @mah_neshann
✨آیا شما با این جمله موافقید؟ چرا؟ 《ما بیشتر پاسخ هایی به کودکان می دهیم تا آن ها را به خاطر بسپارند و نه مسائلی که آن ها را حل کنند.》 راجر لوین 🌷🇮🇷🌷
🔹تربیت هیأتی و هیأت تربیتی! 🔸در مورد تربیت ناب اسلامی بحث های زیادی شده است.در مورد مبانی و روش ها و راهکارهای آن.اما یکی از مواردی که باید بصورت جدی به آن پرداخت نقش هیأت در تربیت نیروی مومن انقلابی است.کافی است تنها به سیری تاریخی در مورد افراد تربیت شده و اثر گذار بپردازیم از علما تا شهدا که تربیت شده هیأت و مراسم عزاداری امام حسین ع هستند. 🔸هیأت یکی از بهترین مکان ها و قالبها برای تربیت است و هر چه مسئول و منبری و مداح هیأت نگاه تربیتی تر داشته باشد سیر تربیتی صحیح تر و سریع تر رخ میدهد. نمونه ای از اثرات تربیتی در صحنه هیأت مثل رشد اعتماد به نفس و شخصیت با دادن مسئولیت ها به نوجوانان، تقویت روحیه حماسی در اشعار و سینه زنی، تمرین کار تشکیلاتی در اجرای مراسم و... 🔹هیأت تربیتی زمینه ساز تربیت هیأتی است. تربیت هیأتی یعنی تربیت یک انسان در تراز انقلاب حسینی. و زیبا اینجاست که هیأت با توجه به محتوای حماسه حسینی، از هر روحیه و سنی برای تربیت، الگو و نمونه دارد از حر توبه کار تا قاسم نوجوان تا حبیب و زهیر. ✅امید است مجموعه های تربیتی و هیأتی به این ظرفیت بیشتر توجه کنند. @fatholfotooh_313
🔰 هیئت فقط برای مراسم معنوی نیست؛ بلکه کانونی برای ارتباط مؤمنین است 🔰 پیوند اعضای هیئت شبیه پیوند افراد با امام خودشان است 🔻 - ۱ 🔸 هرچند برای خیلی از مراسم‌هایی که به‌خاطر اهل‌بیت(ع) تشکیل می‌شود، از کلمۀ «هیئت» استفاده می‌شود، ولی باید بین هیئت و جلساتی که برای مراسم معنوی تشکیل می‌شوند، تفاوتی قائل بشویم. 🔸 مصداق کامل‌تر هیئت، آن محفل مؤمنانه‌ای است که به‌صورت یک «کانون» برای ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک بین افراد، شکل پیدا کرده و به‌صورت مداوم و فراتر از مناسبت‌ها، موجب می‌شود که افراد دور هم جمع بشوند. وقتی تلقیِ ما از هیئت، یک‌چنین کانونی باشد، دیگر بسیاری از مراسم‌های معنوی را شاید نتوان هیئت نامید. 🔸 ارتباط بین افراد در یک هیئت، این‌قدر رفیقانه و صمیمانه است که افراد، حتی فراتر از یک «تشکیلات» با یکدیگر ارتباط دارند و می‌توان گفت که تشکیلات هم کلمۀ ضعیفی برای هیئت است. 🔸 هیئت، پیوندی است بین عده‌ای از افراد؛ شبیه پیوندی است که افراد با امام خودشان دارند. ارتباط بین امام و امت، چیزی است که آن کسانی که از این ارتباط بهره‌مند هستند، مثلاً در توصیف آن می‌گویند «امام، قلب من است، جان و روح من است...» این ارتباط، حتی چیزی فراتر از ارتباط با پدر و مادر است. 🔸 می‌دانید بین امام و امت، چه پیوند وثیقی پدید می‌آید؟ یکی از اصحاب امام‌صادق(ع) به ایشان گفت: گاهی دلم می‌گیرد و گاهی شاد می‌شود اما دلیلش را نمی‌دانم. حضرت فرمود: این به‌خاطر ارتباط قلبیِ تو با امام است، وقتی قلبِ امامت شاد می‌شود، خودبه‌خود شاد می‌شوی و وقتی امام تو محزون می‌شود، محزون می‌شوی. (علل الشرائع/۱/۹۴) 🔸 هیئت هم تجلی‌گاهِ آن شادی یا حزنی است که در قلب امام‌زمان(عج) پدید آمده است. همین ارتباط قلبی-البته در سطح خودش- بین افراد هیئتی هم شکل می‌گیرد. حالا می‌توانید اسم آن را تشکیلات بگذارید یا می‌توانید آن را مثل خانواده در نظر بگیرید؛ البته یک خانوادۀ بزرگ! حتی آن را می‌توان فراتر از خانواده، درنظر گرفت. 🔸علیرضا پناهیان 🚩 شبکه افق- ۹۸.۸.۶ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5760 @heiattamadonsaz
🔰 هیئت فقط برای مراسم معنوی نیست؛ بلکه کانونی برای ارتباط مؤمنین است 🔰 پیوند اعضای هیئت شبیه پیوند افراد با امام خودشان است 🔻 - ۱ 🔸 هرچند برای خیلی از مراسم‌هایی که به‌خاطر اهل‌بیت(ع) تشکیل می‌شود، از کلمۀ «هیئت» استفاده می‌شود، ولی باید بین هیئت و جلساتی که برای مراسم معنوی تشکیل می‌شوند، تفاوتی قائل بشویم. 🔸 مصداق کامل‌تر هیئت، آن محفل مؤمنانه‌ای است که به‌صورت یک «کانون» برای ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک بین افراد، شکل پیدا کرده و به‌صورت مداوم و فراتر از مناسبت‌ها، موجب می‌شود که افراد دور هم جمع بشوند. وقتی تلقیِ ما از هیئت، یک‌چنین کانونی باشد، دیگر بسیاری از مراسم‌های معنوی را شاید نتوان هیئت نامید. 🔸 ارتباط بین افراد در یک هیئت، این‌قدر رفیقانه و صمیمانه است که افراد، حتی فراتر از یک «تشکیلات» با یکدیگر ارتباط دارند و می‌توان گفت که تشکیلات هم کلمۀ ضعیفی برای هیئت است. 🔸 هیئت، پیوندی است بین عده‌ای از افراد؛ شبیه پیوندی است که افراد با امام خودشان دارند. ارتباط بین امام و امت، چیزی است که آن کسانی که از این ارتباط بهره‌مند هستند، مثلاً در توصیف آن می‌گویند «امام، قلب من است، جان و روح من است...» این ارتباط، حتی چیزی فراتر از ارتباط با پدر و مادر است. 🔸 می‌دانید بین امام و امت، چه پیوند وثیقی پدید می‌آید؟ یکی از اصحاب امام‌صادق(ع) به ایشان گفت: گاهی دلم می‌گیرد و گاهی شاد می‌شود اما دلیلش را نمی‌دانم. حضرت فرمود: این به‌خاطر ارتباط قلبیِ تو با امام است، وقتی قلبِ امامت شاد می‌شود، خودبه‌خود شاد می‌شوی و وقتی امام تو محزون می‌شود، محزون می‌شوی. (علل الشرائع/۱/۹۴) 🔸 هیئت هم تجلی‌گاهِ آن شادی یا حزنی است که در قلب امام‌زمان(عج) پدید آمده است. همین ارتباط قلبی-البته در سطح خودش- بین افراد هیئتی هم شکل می‌گیرد. حالا می‌توانید اسم آن را تشکیلات بگذارید یا می‌توانید آن را مثل خانواده در نظر بگیرید؛ البته یک خانوادۀ بزرگ! حتی آن را می‌توان فراتر از خانواده، درنظر گرفت. 🔸علیرضا پناهیان 🚩 شبکه افق- ۹۸.۸.۶ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5760 @heiattamadonsaz