هدایت شده از شیخ رمضانی(اسماعیل)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔹بد رفتاری با خانواده اثر وجود پیامبر رو هم از بین میبرد...
#شیخ_اسماعیل_رمضانی
#قطعه_تصویری
#پیشنهاد_دانلود
🏷@sheykhramezani
هدایت شده از اندیشمندان دینی
🔴 عملی مورد رضایت امام زمان(عج)
🔵 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🌕 آقایی میگفت: محضر امام زمان علیه السلام مشرّف شدم، ولی نمیدانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از اینکه دیدارمان تمام شد، یکدفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است.
🔹 این آقا میگفت که من ضمن صحبتهایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت عجلاللهتعالیفرجهالشریف است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت میشوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام اینها را تکرار کردم.
🔹 حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع میشود، این است که به محض اینکه صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی!
🔺 [این نقل] خیلی موافق اعتبار است!
📚برگرفته از کتاب «حضرت حجت علیهالسلام »؛ مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره
╔═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╗
🇮🇷 اندیشمندان دینی در ایتا
http://eitaa.com/andishmandandiny
╚═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╝
هدایت شده از اندیشمندان دینی
18.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مرور۳ دقیقهای بر نکات اخیر رهبر انقلاب درباره تحولات منطقه
╔═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╗
🇮🇷 اندیشمندان دینی در ایتا
http://eitaa.com/andishmandandiny
╚═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╝
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۱):
👌این مقاله در سال ۱۳۹۰ تألیف و منتشر شده و قبلاً در پیامرسانهای تلگرام و واتساپ هم به اشتراک گذاشتهام. البته مخاطبین اولیه این مقالات ناتمام، روحانیون تهرانی بودهاند ولیکن برای عامه هم قابل توجه است:
بسمه تعالی
تهران در روایات دینی
«#خرابی_طهران قبل از #ظهور_امام زمان(عج)» از #ملاحم بسیار اندیشناک برای ما تهرانیهاست که به عنوان نمونه در روایت ذیل مورد اشاره صریح قرار گرفته است:
(ملاحم جمع ملحمه؛ به پیشگوئیهای «فتنههای آخرالزمان» اطلاق میشود و سید ابن طاووس هم (همچون ابنکثیر و امثاله)، کتابی دارد با عنوان «#الملاحم و #الفتن»):
قالالمفضل بن عمر قال لی جعفر بن محمد علیهالسلام: یا مفضل أتدری اینما وقعت دارالزورآء؟ قلت: الله و حجته أعلم. فقال:
«إعلم یا مفضل انّ فی حوالیالرّی جبلاً اسود تبنی فی ذیله بلده تسمی بطهران و هی دارالزورآء التی تکون قصورها کقصور الجنّه و نسوانها کالحور العین و اعلم یا مفضل أنهنّ یتلبسن بلباس الکفار و یتزین بزی الجبابره و یرکبن السروج و لا یتمکنّ لأزواجهنّ و لاتفی مکاسب الأزواج لهنّ فیطلبن الطلاق منهم و یکتفی الرجال بالرجال و النساء بالنساء و تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال فانک إن ترد حفظ دینک فلاتسکن فی هذه البلده و لا تتخذها مسکناً لأنها محل الفتنه و فرّ منها الی قله الجبال و من الجحر الی الجحر کالثعلب باشباله.» (مجموعه الاخبار/ ص۱۶۴)
(اسود؛ بزرگ و سربلند؟/ سیاه؟/ پوشیده از انبوه درختان سرسبز؟/ چشمگیر و نمایان؟)
ترجمه: مفضل بن عمر میگوید: #امام_صادق(ع) به من فرمودند؛ ای #مفضل! آیا میدانی #دار_الزوراء در کجا واقع است؟ عرض کردم خدا و حجتش بهتر میدانند. فرمود: بدان که در اطراف #ری کوهی بسیار بزرگ است. در دامنه آن شهری بنا نهاده خواهد شد به نام #تهران و این شهر همان دارالزوراء است؛ یعنی شهری شکوهمند و نمونه (و دارای زیبایی و پایداری که در اثر کاخهای زیبا و استحکاماتی که در ساختمانهای آن به کار برده شده به دارالزوراء تعبیر شده است). شهری که کاخهای آن چون کاخهای #بهشت و زنانش در زیبایی چون #حوریان فراخ چشماند. ای مفضل بدان که این #زنان #لباس_کافران را به تن میپوشند و خود را به شکل مردم ستمگر و سرکش در میآورند [= غربزدگی]. و بر زینها سوار میشوند و از همسرانشان تمکین نمیکنند و درآمدهای شوهرانشان کفایت آنها نمیکند. از این رو از شوهران خویش درخواست #طلاق میکنند. و برای فرو نشاندن #شهوت_جنسی، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا میکنند. مردان خود را به شکل زنان و زنان خود را به شکل مردان در میآورند و اگر بخواهی #دین خود را نگه داری باید در این #شهر نمانی و آن را مسکن خویش قرار ندهی، زیرا آنجا جایگاه #فتنه و تباهی است و تو برای دور ماندن از آلودگیها باید از آن شهر به بالای کوهها بگریزی و چون روباه که با بچههایش از سوراخی به سوراخ دیگر میگریزد تو نیز از گوشهای به گوشه دیگر کوچ کنی.
(نشانههای پایان/ علی فاطمیان/ ص۵۴۰/ چاپ۱۳۸۱/ سازمان چاپ و انتشارات)
و اندیشناکتر از آن، مسئله بسیار تلخ «محاربه #اهل_ری با #امام_زمان(عج)» است که روایت ذیل (ایضاً منسوب به امام صادق علیهالسلام) بدان اشعار دارد:
الغیبه للنعمانی: قالالصادق(ع):
«ثلاثه عشر مدینة و طائفة یحارب القائم(ع) اهلها و یحاربونه؛ اهل مکه و اهل مدینه و اهلالشام و بنوامیه و اهلالبصره و اهل دمیسان و الاکراد و الاعراب و ضبه و غنی و باهله و ازد و اهلالری».
(سفینهالبحار/ ج۱/ ص۵۰۹)
ترجمه: امام صادق(ع) میفرمایند: ۱۳ شهر و طایفه هستند که #حضرت_قائم(ع) با آنها و آنان با حضرت میجنگند: #اهل_مکه، #اهل_مدینه، #اهل_شام [سوریه و اردن و...]، #بنی_امیه [شاید منظور سفیانی و عدهای دیگر باشد که از خلفای اموی هستند]، #اهل_بصره، #اهل_دمیسان، #کردها، #عربها، [طائفة؟] #ضبه، #غنی، #باهله، #ازد و #اهل_ری
(نشانههای پایان/ ص۵۴۱/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
...ادامه دارد.
@mthsadeg
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۲):
روش بررسی منابع و مدارک تاریخی و وضع جاری
۱) بررسی خواهد شد که در عرضه این #روایات بر #قرآن آیا با #آیات آن انطباقپذیر هستند و امکانپذیری چنین اوضاعی با #مفاهیم_قرآنی سازگاری دارد یا خیر؟
۲) همخوانی این روایات با سایر روایات مأثوره و موثق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
۳) بررسی خواهیم کرد که آیا واقعیت موجود و روند مشهود و محتمل اوضاع #تهران چنین روایاتی را میتواند تأیید کند؟ و آیا از مقدمات پدیدههای بسیار زشت و تلخ مذکور از هم اکنون چیزی هویداست و قابل رصد کردن و مانیتورینگ هست یا خیر؟
۴) تحلیل خواهیم نمود که آیا این روایات را میتوان با احتمال «تنقیص تهران کنونی» (به عنوان #ام_القرای_اسلام_ولایی) مورد تخطئه و تکذیب قرار داده و حداقل آنکه الزاماً و ناچاراً مسکوت و مغفول نهاد؟! آنهم در حالیکه کتابت این روایات در ازمنهای صورت گرفته که هیچ اثری از #شهر_تهران و اهالی آن به شکل کنونی وجود نداشته بجز دو سه روستای بسیار کوچک و پراکنده زیرزمینی و عقب افتاده با تعدادی از #اهالی_وحشی و غارتگر و #راهزن_زوار و جنایتکار!
و علیرغم آنکه ظاهراً چیزی نبوده و بالطبع انگیزهای هم برای #تنقیص نبوده است، آیا معقول است که نویسندگان یا ناشرین آنها را متهم به خصومت بیجا و ناحق با #اهالی_تهران نمائیم؟ حتی با این احتمال که شخصی توسط #راهزنان چند صد سال پیش اهالی این منطقه فرضاً آزار شده و بمنظور انتقامجویی چنین روایاتی را بر علیه تهران جعل و وارد کتابها نموده است، چگونه هضم کنیم که طرف تاراج شده، خود را چطور متقاعد کرده که یک عده یغماگر بیفرهنگ و بدون تمدن، روزی دارای مدنیتی خواهند گردید که بتوان شهرشان را #دار_الزوراء نامید؟!
(دارالزوراء بیشتر از تهران به #بغداد اطلاق شده است. زیرا الزوراء اسم خاصی برای شهر بخصوصی نیست بلکه صفت عامی برای هر شهری است که دارای ویژگیهایی از قبیل؛ شهری عظیم، دارای استحکامات دفاعی و رفاهی مناسب، ساختمانهایی مجلل و زیبا و برافراشته و در یک کلمه منحصر بفرد و کم نظیر در دوران خود باشد. لذا بسیاری از شهرهای بزرگ امروزی دنیا از قبیل؛ #توکیو، #واشنگتن، #لندن، #پاریس، #مسکو، #پکن و... را نیز میتوان دارالزوراء نامید. چنانکه زمانی بغداد دارای چنین تمایزاتی نسبت به سایر شهرها بوده است و زمانی هم فرا خواهد رسید که تهران در مقایسه با سایر شهرهای دنیا چنان با شکوه و عظمت ظاهری خواهد گردید که باید آنرا دارالزوراء نامید.)
۵) بازخورد بازگوئی اینها در حال حاضر که این شهر مرکز #نظام_مقدس #جمهوری_اسلامی_ایران است و #دشمنان فراوانی هم در داخل و خارج دارد تحلیل دیگر ما خواهد بود و اینکه آیا به #مصلحت است و تنقیص #انقلاب_اسلامی و #رهبری آن نیست؟
قاعدتاً تبلیغ و برجستهسازی اینها چندان وجاهتی ندارد ولیکن هم اکنون وقتی کتابهایی در دسترس عموم مردم ما هست که مشتمل بر چنین روایاتی هستند، اطلاع #وعاظ محترم تهران از آنها که ضرورت قطعی دارد تا چنانچه لازمست #اذهان_مردم ما را (قبل از تشویش آنها توسط دشمنان) با آمادگی قبلی به درستی توجیه نمایند وگرنه که بجای نکوهش بنده و تحقیر و توهین در حق امثال بنده (که چرا اینها را در اینجا گفتید؟!) آیا بهتر نیست که آقایان از دستگاههای ذیربط جمعآوری و سانسور چنین کتابها و منابعی را خواستار شوند؟ خصوصاً که ممکن است از #اسرائیلیات هم باشند!
در عین حال باید دقت کنیم که حساب تهران غیر از کل #ایران و شهرهای دیگر آنست. خصوصاً که تعدادی از یاران مخصوص #امام_عصر(عج) از #طالقان و #قم خواهند بود که چندان فاصلهای هم با تهران ندارند. حتی در جایی هم دیدم که #شعیب_بن_صالح (فرمانده کل قوای #امام_زمان(عج) که ضربه بسیار سنگین و فلج کنندهای بر لشگریان #سفیانی وارد میسازد) مردی از اهالی تهران است. فتأمل!
همچنین ملاحظه روایات ذیل در این خصوص خالی از فایده نبوده و دلیلی است بر اسرائیلیات نبودن این ملاحم:
... ادامه دارد.
@mthsadeg
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۳):
شاید مراد از #اهل_ری، اهل «کلانشهر تهران» باشد که وسعت آن قاعدتاً تا «کهنشهر ری» امتداد یافته و به همدیگر متصل هستند و شاید هم بعد از #نابودی_تهران، نوبت همان اهل ری باشد که (العیاذ بالله) به جنگ با #امام_زمان(ع) برخیزند!
سقوط اخلاقی تهران؛ توهم یا واقعیت؟!
«مراعات #اخلاق_انتخاباتی» موضوعی بود که جناب حجهالاسلام والمسلمین ابوترابیفرد آنرا در سخنرانی جلسه ۱۳۹۰/۱۲/۷ (= در آستانه #انتخابات دوره نهم #مجلس_شورای_اسلامی) #جامعه_وعاظ محترم #تهران، مورد توجه و اشاعه آن توسط #واعظین محترم را مورد مطالبه بحق خود قرار دادند و به نمونههایی از بداخلاقیهای تبلیغاتی هم اشاره کردند که در واقع ترسیمی شکوِهآمیز از «سقوط اخلاقی برخی از رسانهها در امر خطیر انتخابات» بود و بنده هم برای تأکید بر «حسن انتخاب موضوع و ضرورت پیگیری جدی آن» جسارتاً عرض کردم که؛
البته #سقوط_اخلاقی_جامعه ما فراتر از سطح رسانههاست و ظاهراً بسیاری از #مسئولین و عموم #مردم را هم فرا گرفته است. خصوصاً که مختص ایام انتخابات هم نیست و متأسفانه یک مسئله جاری و فراگیری است و بنظر میرسد که روز افزون هم خواهد شد و جدّاً لازمست که ضمن آسیبشناسی، هشدارباش در این حوزه تبدیل به امر مستمری گردد و #جامعه_وعاظ باید در اندیشه طرحهای بنیادی و ممتدی باشد. خصوصاً در تهران که آینده بسیار اسفباری دارد و اگر از این «سقوط اخلاقی دارای روند فزاینده» پیشگیری نشود، طبق برخی از روایات منسوب به #ائمه(ع)؛ #کمر_اسلام (بعداز بار اول که در #شورای_سقیفه شکست) برای بار دوم در تهران شکسته خواهد شد!
در زمره #یاران_امام_زمان(عج) حتی یکنفر هم از تهران نخواهد بود. از لحاظ #دینی، #اجتماعی و #فرهنگی، تهران تبدیل به «امالقرای ظلم و فساد» خواهد شد و از لحاظ #اقتصادی، #حرام جایگزین #حلال گردیده و در فرجام، #تهران_شوم چیزی نخواهد شد جز مظهری از «لقمههای حرام و نطفههای حرام» و در نتیجه #اهالی_تهران از طوائف ۱۳گانه دشمنان سرسخت #امام_زمان(عج) به شمار خواهند رفت و لذا عمق #فاجعه تا آنجاست که تهران از #موانع_الظهور امام(عج) تلقی شده و تا نابود نگردد #امام(ع) ظهور نخواهند کرد! چنین است که خرابی آن از #علائم_الظهور آنحضرت میباشد و مقاومت در برابر سیل #گناهان_متراکم آن بیهوده است و باید با نگرانی از آن گریخت و...
صحّت این ادعاهای تند و تیز بنده شدیداً مورد تکذیب و انکار و بالتبع اشاره به آنها مورد اعتراض شدید اکثریّت علماء حاضر در جلسه قرار گرفت و متأسفانه چنان جنجالی بپا شد که اصل مطلب بنده که «هشدار نسبت به #آلودگی_اخلاقی تهران» و ضرورت «تلاش برای بررسی و پیشگیری از سقوط اخلاقی بیشتر» بود به محاق افتاد و ردّ «اتهامات بنده به تهران» (ولو در آینده دور آن) موضوعیت پیدا کرد و فاضلی هم گفت: اینها مال #الزوراء است که اشاره به بغداد دارد! و... و گویا آقایان فراموش کردند که:
ـ «وضعیّت روزافزون #طلاق واقعی و عاطفی» در جامعه، در حال ورود به حالت بحرانی است و اگر فروکش نکند مقدمات شومی را برای این شهر رقم خواهد زد.
ـ «روند افزایش اختلاسهای میلیاردی» (از ۱۲۰ به ۳٫۰۰۰) از بیماریهای اقتصادی و اخلاقی #مسئولین ما حکایت دارد که اگر قاطعانه محو نگردد ...
[مبلغ سه همتی که اشاره شده بزرگترین اختلاس لو رفته تا سال ۱۳۹۰ بوده که زمان سخنرانی بنده بوده]
ـ «بداخلاقیهای انتخاباتی» مستتر در محافل و رسانههای جمعی ما حتی از طرف شخص خود کاندیداها بسیار تأثر و تأسفانگیز است و اگر اصلاح نشود ...
ـ ووو... و امثالهم که همگی نشان از آن دارد که گرداب #سقوط_اخلاقی پدیده تهدید کنندهای برای #تهران است و این #منجلاب همه را به کام خود خواهد کشید.
آری این مسائل را (که بسیاری از مظاهر و مصادیق زشت آنرا خود آقایان هم بارها و بارها در همین جلسات مورد اشاره قرار داده و شکایتها کردهاند) فراموش کردند و به زعم خود، بیحرمتی! بنده به این جلسه معزز و معظم را محکوم نمودند و حتی برخی در حق بنده توهین هم روا داشتند و... تا آنجا که جناب #ابوترابی (مردد در صحّت ادعاهای بنده و #تنقیص نامیدن آنها) عالمانه از بنده خواستند که در این خصوص (اصرار در وهم و دروغ و تهمت نبودن #ملاحم مذکور) #تحقیقات_علمی مکفی به عمل آورده و خیال خود و دیگران را راحت نمایم.
لذا حسبالامر معظمله این سلسله نوشتار پژوهشی را تدریجاً تقدیم حضور سرورانم میکنم و بدینوسیله از یکایک عزیزان هم میخواهم که گفتههای بنده را در حدّ پندارهای یک کودک خیالاتی پنداشته و فقط همینقدر ترتیب اثر بدهند که خود مطمئن گردند این حرفهای نگرانکننده اوهامی بیش نیستند و اتفاقاً بنده هم بسیار خوشحال خواهم شد که پوچ بودن این اتهامات اثبات گردد. والامر الیکم
@mthsadeg
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۴):
اوضاع کوفه، نجف، ری و قم
عن الصادق(ع) قال: ستخلو کوفه من المؤمنین و یأزر عنها العلم کما تأزر الحیه فی جحرها ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم و تصیر معدنا للعلم و الفضل حتی لایبقی فی الارض مستضعف فی الدین حتی المخدرات فی الحجال و ذالک عند قرب قائمنا فیجعل الله قماً و اهله قائمین مقام الحجه و لولا ذالک لساخت الارض باهلها و لم تبق فی الارض حجه فیفیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب فیتم حجه الله علی الخلق حتی لایبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم ثم یظهر القائم علیه السلام و یصیر سبباً لنقمه الله و سخطه علی العباد لأن الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکارهم حجته». (منتخب الاثر/ لطف الله صافی گلپایگانی/ص۴۴۳)
ترجمه: از #حضرت_صادق(ع) روایت شده که فرمودند: به زودی شهر #کوفه از #مؤمنین خالی میگردد. علم و دانش مانند ماری که در سوراخ خویش مخفی شود از آن شهر پر بسته و اثری از آن دیده نمیشود. بعداً در شهر #قم ظاهر میشود و آن شهر مرکز نشر دانش و فضل میشود و از آنجا به سایر شهرها پخش میشود، به نحوی که نادانی در زمین باقی نخواهد ماند؛ حتی زنان در حجله. این جریان نزدیک #ظهور_قائم ما به وقوع خواهد پیوست. پس خدا شهر قم و اهلش را به منزله #حجت قرار میدهد و اگر اینطور نبود هر آینه زمین اهلش را فرو میبرد و حجتی باقی نمیماند. علم و دانش از قم به تمام شهرها در شرق و غرب عالم پخش میگردد و حجت بر #خلق_خدا تمام میشود تا این که در زمین، احدی پیدا نشود که علم و دین به گوشش نرسیده باشد و بعد از آن #قائم ما #ظهور میکند و اسباب عذاب و سخط خداوند بر آنان مهیا و آماده میشود زیرا خدا هنگامی از بندگانش انتقام میگیرد که حجت او را منکر گردند.
(نشانههای پایان/ ص۵۳۸/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن علی بن الحسین(ع) قال: فقد العلم عن النجف و ظهوره فی بلده قم و الری دلیل علی ظهور القائم علیهالسلام». (تذکره المهدی نقل از بیانالائمه و مجمعالنورین/ص۱۲۸)
ترجمه: از #امام_زین_العابدین(ع) روایت شده است که فرمودند: ناپدید شدن #علم از #نجف و پدیدار شدنش در شهرهای قم و #ری دلیل بر [نزدیکی] ظهور #حضرت_قائم علیهالسلام خواهد بود. (نشانههای پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن الصادق(ع) قال: «قم بلدنا و بلد شیعتنا مطهرهً مقدسهً قبلت ولایتنا اهلالبیت لایریدهم جبار بسوء إلا عجلت عقوبته ما لم یخونوا اخوانهم فإذا فعلوا ذالک سلط الله علیهم جبابره سوء اما إنهم انصار قائمنا و رعاه حقنا» ثم رفع رأسه الیالسماء و قال: «اعصمهم من کل فتنه نجّهم من کل هلکه». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۷)
ترجمه: از #امام_صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: #قم شهر ما و شهر #شیعیان ماست که شهری پاک و مقدس است. #مردم_قم دوستی ما #اهل_بیت را پذیرفتند و جباری قصد بدی به ایشان نمیکند مگر آنکه زود به کیفر میرسد تا آنگاه که به برادرانشان خیانت نکنند پس هر گاه چنین کنند، خدا #ستمگران را بر آنان مسلط گرداند. بدانید قم #یاوران_قائم ما و رعایتکنندگان #حق_ما خواهند بود. سپس آنحضرت سر خود را به آسمان بالا برد و گفت: (خدایا) از هر فتنهای نگهشان دار و از هر هلاکت و تباهی رهاشان فرما. (نشانههای پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن الصادق(ع) قال: «اذا اصابتکم بلیه و عنآء فعلیکم بقم فانه مأوی الفاطمیین و مستراح المؤمنین و سیأتی زمان ینفر اولیاءنا و محبونا عنا و یبعدون منا و ذالک مصلحه لهم لکیلا یعرفوا بولایتنا و یحقنوا بذالک دمائهم و اموالهم و ما أراد أحد بقم و اهله سؤءً إلا اذله الله و ابعده من رحمته». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۶)
ترجمه: از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: هر گاه به شما بلا و رنجی رسد، بر شما لازمست که به قم روید زیرا پناهگاه کسانی است که از #نسل_فاطمه باشند و آسایشگاه #مردم_با_ایمان خواهد بود و زمانی فراخواهد رسید که #دوستان و ارادتمندان ما از ما کوچ میکنند و دوری میگزینند و این کار برایشان #مصلحت است که شناخته نشوند و خونها و مالهاشان را مصون دارند و هیچکس قصد بدی به قم و مردمش نمیکند مگر آن که خدا خوارش کند و از #رحمت خود دورش سازد.
(نشانههای پایان/ ص۵۳۶/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
... ادامه دارد ...
لطفاً نظرات صائب خویش را اهداء و منعکس فرمائید. والسلام
حم 1327794ـ0935
پایان مقاله اول❌
@mthsadeg
🗞حضرت امالبنین (س) گریه کن با اخلاص امام حسین علیه السلام
✓ قالَ الامامُ الصّادق علیه السلام:
بُکیَ الحُسَینُ علیه السلام خَمسَ حِجَجٍ، وکانَت امُّ جَعفَرٍ الکلابِیةُ تَندُبُ الحُسَینَ علیه السلام وتَبکیهِ وقَد کفَّ بَصَرُها.
✓ بر حسین علیهالسلام پنج سال گریسته شد. امّ جعفر (یا همان امّ البنین)، براى حسین علیه السلام مرثیه میسُرایید و میگریست تا این که چشمانش نابینا شد.
📚الأمالی للشجری؛ ج ۱، ص ۱۷۵
@mthsadeg
کارگاه تفکر ۳۰.mp3
13.14M
#کارگاه_تفکر ۳۰
آنچه در پادکست سیام میشنوید :
-معنای حی، محیی و دائم بودن خداوند چیست؟
-باور فقر ذاتی ما نسبت به خدا چگونه ما را به آرامش و شادی میرساند؟
-سرچشمۀ تمامی کمالات نهفته در وجود موجودات چیست؟
منبع پادکست : جلسه ۱۳ از کارگاه تفکر
@mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در تشرفی که یکی از بزرگان به محضر مبارک حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجه داشتند، آقاجان فرموده بودند: به مادر ما بسیار سلام دهید؛ هر گاه که یکی از شما به مادر ما سلام دهد، همه ما (ائمه هدی علیهمالسلام) سلام او را پاسخ میدهیم!
🔻آن عارف بالله پس از نقل فرمایش حضرت تاکید کردند که حتما قبل و بعد از نماز هایتان خدمت حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها سلام عرض کنید.
🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی
بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین
@atm_ah
💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت
@ezammobaleg
🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی)
@mthsadeg
ا༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ا
تا مغز استخوان...!
🎙آیتالله سید محمدعلی روحانی رضوان الله علیه:
اگر کسی بعد از نماز صبح ۵۰۰ بار صلوات بفرستد، تا مغز استخوان، انسان را پاک میکند.
🎙حجتالاسلام موسوی اجاقی(از درک کنندگان محضر آیتالله سید علی قاضی قدسسره):
در سامرا پیرمرد نورانی دیدم به او گفتم یک زادالمسافری به من بدهید، گفت:
صبحها پانصد صلوات بفرستید که کنز من کنوز الجنه[:گنجی از گنجهای بهشت است]، به شما اذن دادیم و به هر کس شما بخواهید، هم اذن دادیم.
📚ذکر محبوب، ج ١، ص ٢٠٢.
👌آیت الله سید محمد علی روحانی ره، از اولیای الهی و از معروف ترین معبرین خواب در شهر قم بودند.
از ایشان دستوراتی پیرامون ذکر صلوات، توسل به خدیجه کبری سلام الله علیها، گشایش بخت و ازدواج، فرزنددار شدن بجای مانده است.
#گشایش
#سید_محمدعلی_روحانی
#ذکر_محبوب
#صلوات_نامه
💐به روح لطیف و ملکوتی آیت الله سید محمدعلی روحانی رضوان الله علیه صلواتی هدیه بفرمائید.
🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی
بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین
@atm_ah
💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت
@ezammobaleg
🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی)
@mthsadeg