eitaa logo
مترآ
412 دنبال‌کننده
67 عکس
45 ویدیو
1 فایل
*مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* #آسیب شناسی بر پایه رصد، تجزیه وتحلیل #آسیب زدایی برپایه تحقیق در اسناد بالادستی
مشاهده در ایتا
دانلود
مترآ
🇮🇷 پاینده ایران اسلامی. مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپیوندیدو زنجیره تبیین باشید.
💠عدالت خواه اگر دلسوز وچاره جوست باید "اکثر استعتاب" و "اقل عتاب" باشد نه بالعکس.💠 📨امیرالمومنین ع درسال۳۶ هجری موقع افشای سران ناکثین وقتی اخبار‌ حوادث عثمان را می‌دهد، برای مردمانش یک دوگانه رفتاری و دو خطِ صحیح وغلط را دربرخورد آنان با کارگزاران تبیین می‌کند. * إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَيْهِ، ... وَ كَانَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَيْرُ أَهْوَنُ سَيْرِهِمَا فِيهِ الْوَجِيفُ وَ أَرْفَقُ حِدَائِهِمَا الْعَنِيفُ.* ⚜خطِ اول: کسانی که مدام بر عملکرد وشیوه حکمرانی عثمان عیب می‌گرفتند واکثر کارشان سرزنش بود. گاه بر او یورش می‌بردند و او را ناتوان تر از قبل می‌کردند. و نهایتا او را کشتند. ⚜خطِ دوم: حضرت ع، نقطه مقابل این خطِ رفتاریِ غلط توسط مردم قرار می‌گیرد و روش "اکثر استعتابه" و "اقل عتابه" را در پیش می‌گیرد ودر نامه به مردم کوفه می‌فرماید: من تنها کسی از مهاجران بودم که : الف) عثمان را به جلب رضایت مردم وامیداشتم. ب)کمتر به سرزنش او زبان می‌گشودم. *فَكُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِينَ أُكْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ* تازه این مشی امیرالمومنین ع در برخورد با عثمانی است که معلوم الحال است. 🔲 عدالت خواهان توجه کنند؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اگر کارگزاری ویژگی کارگزاران مطلوبِ حضرت ع که در نامه۵۳ نهج البلاغه بیان شده را داراست که ثبت المطلوب، و الّا رویکرد رفتاری با وی باید بر مشی اعدل العادلین علی علیه السلام باشد. ✖خطِ غلط: عتاب، توهین، تخریب، تحقیر، تضعیف. ✔خطِ صحیح: استعتاب، تعاون، نصیحت، انتقاد، پیشنهاد. ✖مشی اول، مسئول را از مردم و مردم را به مرور زمان از مسئول دور و دورتر می‌کند. ✔اما مشی دوم، موجبات نزدیکی افکار وقلوب مسئول ومردم را در پی دارد. 🇮🇷 پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی. مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
💠لزوم بازخوانی قوانین اسلام درخصوص جبران خدمات کارگر وکارمند توسط کارفرمایان حقیقی-حقوقی💠 🔹️رعایت دستورات اسلام توسط مدیران کلان باید اصل حاکمی باشد که هر بهانه واهی مخلّ ومضرّ بدان نباشد. 🔹️اینکه علت "تاخیر پرداخت" یا "پرداخت غیر مقرر" چیست؟ یک مساله است که پاسخ آن را جداگانه باید داد. 🔹️اما اینکه آیا عاملین این ناهماهنگی در تصمیمات کلانشان نسبت به حق الزحمه نگاهی به روح قوانین اسلام در پرداختها دارند یا ندارند نیز حائز اهمیت است. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
💠ضرورت پویش یخ زدایی از راس المال💠 🔹️"انجمادسرمایه نتیجه اش انهدام تولید است." فقط درصورتی‌که یخِ راس المال آب شود، جویبارها راه می افتند وپایین دست رونق می‌گیرد. 🏔راس المال یا همان سرمایه های اصلی در دست مردم به هیچ وجه نباید منجمد شوند واگر بنابه هر دلیلی این سرمایه ها دچار یخ زدگی شوند، سیّالی خود را از دست می‌دهند و "خشکسالی اقتصادی" رخ می‌دهد. ❄اگر عمق، وسعت و مدت انجماد بیش از حدّ طولانی گردد این سرمایه های صامت، جامعه را دچار "بحران اقتصادی" خواهند کرد. 🔹️صدوق به سند صحیح از امام صادق ع روایت می‌کند: قالَ: مَا یُخَلِّفُ الرَّجُلُ بَعْدَهُ شَیْئاً أَشَدَّ عَلَیْهِ مِنَ الْمَالِ الصَّامِت. هیچ مردی پس از خود مالی سخت تر از "مال صامت" به جا نمی گذارد. تعبیر"أَشَدَّ عَلَیْهِ" به روشنی حاکی از مورد مذمت الهی قرار گرفتن منجمد کنندگان مال است. 🔹️اینکه مصادیق مال صامت یا انجماد سرمایه چیست؟در ادامه روایت بیان شده است که به تعبیر امروزی عبارت است از: خواباندن سرمایه وخروج آن از گردش که نتیجه اش "انهدام چرخه تولید" است. قراردادن مال در درون دیوار، باغ، خانه (بانک-ملک-سکه) مصداقِ بارز "مال صامت" است. قُلْتُ لَهُ: کَیْفَ یَصْنَعُ به؟ قَالَ: یَجعلُهُ فِی الْحَائِطِ وَ الْبُسْتَانِ وَ الدَّار. 🔹️جهت "آبادی اقتصادی" هرکس به هر مقدار می‌تواند از سرمایه صامت ومنجمدِ خود یخ زدایی کند و به سمت جویبارهای مطلوب هدایت کند. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی به به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ نام سال: مهار تورم-رشد تولید به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
14020101_سخنرانی_نوروزی_رهبر_انقلاب_در_اجتماع_زائران_و_مجاوران_حرم.mp3
28.62M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ع @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ رمضان با رو سفیدان ⚜ بند دلت را گره نزن هرجا که خواهی زنجیر کوته اوج قله کار ساز نیست. به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
🕋 قدم زدن در شهر "افتتاح"! 🔸 دعای افتتاح شهری زیبا و منظم و منسجم از "توحید" و "ولایت" است. در لف و نشری بی نظیر بین اسم و مسمی و بین ظاهر و مظهر. 🔸در منطقه توحیدش به زیبایی از اسامی جمال و مهر به جلال و قهر راه کشیده است. از رابطه های زیبای او با بنده لئیم به توحیدی می کشاند که رفعت دهنده مستضعفان و زمین زننده مستکبران، هلاک کننده شاهان و شکننده جبّاران و فریاد رس فریادگران است جوری تصویر می کند که در کمتر دعایی نمونه دارد. 🔸سپهر اعلای توحید با این رویکرد اجتماعی-سیاسی به منطقه نورانی نبوت و ولایت متصل میشود. رسول اعظم الهی با اوصافی بی نظیر ستایش و اوصیاء ارجمندش شمارش می شود تا به وصیّ خاتم و امام مطلق حجت خدا در عالم(روحی له الفداء) می رسد. همان حرفهای توحیدی اینجا در مظهر و آیینه ولیّ مطلق تفصیلا بیان میشود... 🔸دعای افتتاح نسبت سلوک عرفانی در مقامات توحید و توحّد را با فعالیت اجتماعی-سیاسی مهذّب، عدالتخواهی و یاری مستضعفان به زیبایی نگار گری کرده است. 🔸به سالک جواب می دهد چرا باید در کنار سیر انفسی خود در مقامات ولیّ خدا، خواهان ظهور آفاقی او در این نشئه مُلکی بود و با رهبت از همه دنیا و مافیها، برقراری دولت کریمه را رغبت داشت؟! 🔸به سالک نشان می دهد چگونه رفتن به سمت "سلم مطلق" از نبرد با جبّاران و مستکبران می گذرد؟! 🔸نگاه ترکیبی و کل نگر به دعای افتتاح و دیدن آن بسان یک شهر زیبای به هم پیوسته و منسجم شرط بهره بردن از آن است. قدم زدن در کوچه باغ های مطرّای آن، ربط زیبا و بی نظیر عرفان و حماسه، توحید و ولایت، سلوک و مبارزه، مراقبه و انقلابی بودن و... را به عالی ترین وجه تصویر کرده و در تالی متفطن خود مصوّر می کند. 🔸دعای افتتاح قرار هر شب اهل سلوک و انتظار با مولای باطن و ظاهر مهدی آل محمد(ص) است. با تأمل و توجه بخوانیم و به موحد مطلق تشبّه پیدا کنیم. التماس دعا 📝 محسن قنبریان ۹۸/۲/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ رمضان با رو سفیدان ⚜ در دامنه گر مانی و قله نیایی پرهای پرواز هم برایت چاره ساز نیست. به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
⚜۱۰فروردین_سالگرد رحلت آیت الله بروجردی سلام الله علیه ⚜ به"مترآ"بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇 @mtra1395
مترآ
⚜۱۰فروردین_سالگرد رحلت آیت الله بروجردی سلام الله علیه ⚜ به"مترآ"بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇 @mtr
⚜۱۰فروردین_سالگرد رحلت آیت الله بروجردی سلام الله علیه ⚜ 💠آیت الله علوی گرگانی از مراجع شیعه و شاگرد امام راحل درباره احترام امام ره به استادش چنین می‌گویند: یادم هست که یک‌بار در درس، مرحوم امام ره با آوردن اسم آیت‌الله بروجردی لقب «سلام الله علیه» را به‌کار بردند در حالی که رسم این است بعد از نام امام معصوم «سلام الله علیه» می‌گویند. یک عده طلبه‌ها مختصری لبخند زدند که گویا امام اشتباه کرده است! امام تا متوجه لبخند آنها شدند شروع به تعظیم مقام آیت‌الله بروجردی کردند و چندبار دیگر لفظ سلام الله علیه را تکرار نمودند و فرمودند: "شما مرحوم آیت الله بروجردی را نشناختید". 💠حال چه سرّ و رازی است حضرت امام ره که عدم لفاظی وتعارفات بیجا از خصلتهای بارزشان هست از (سلام الله علیه) که حوزویان می‌دانند چه بار معنایی عمیقی دارد استفاده می نمایند؟ پاسخش واضح است اما ۱.بعد از شناخت تمام ابعادشخصیتی و فعالیتهای علمی، سیاسی، دینی و فرهنگی آیت الله. ۲.باتوجه به درک صحیح از مقتضیات عصر آیت الله. 💠تعظیم وتکریم مکرر حضرت روح الله ره در خصوص این مرجع عالیقدر مرا بر آن داشت تا در آستانه شصت و دومین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی، قریب به صد سند را بررسی کنم که از هرکدام میتوان به ابعاد تاثیر گذار ایشان در دوره زعامت حوزه های علمیه ومرجعیت عامه شان پی برد که حتی بیان عناوین آن، در این مختصر نمی‌گنجد. ایشان از جمله فقها و مراجع تقلیدی بودندکه در طول عمر با قلم و تالیف سرو کار داشتند. هنوز سن ایشان به ۳۰ سال نرسیده بود که نوشتن حاشیه کفایه الاصول استادش آخوند ملامحمدکاظم خراسانى را آغاز کردند. خود ایشان مى فرمودند : "زیاد چیز نوشته ام بعضى تمام و قسمتى ناتمام و بعضى هم براثر نقل وانتقال از بروجرد به قم مفقود شده است." 💠آنچه امروز اندیشمندان علوم اسلامی - انسانی خصوصا حوزویان باید بدان عنایت داشته باشند *تالیفات گهربار* است. در پیچیدگی های جامعه امروزی، جای خالی تالیفات حلّال مسائل پیش روی نظام به وضوح پیداست. مرحوم آیت الله بروجردی در خصوص تالیف مدقّانه مکرر به فضلا و طلاب مى فرمودند : "چیزى بنویسید که همه طبقات استفاده کنند واهل فن نیز خورده نگیرند." 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی به"مترآ"بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
⚜رمضان با روسفیدان⚜ لاجرم هرکس در این دنیا به چیزی دلبسته و به چیزهایی وابسته میشود. خوشا آنکه دلبسته حق باشد و در این رنگارنگهای روزگار، وابسته اولیاء الله. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید. @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟!(قسمت5⃣) (تصویر شماره یک) به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمی‌رسد؟! (قسمت5⃣) (تصویر شماره دو) به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟!(قسمت5⃣) در هر مطالبه و تحقیق باید یک نکته مهم را رعایت کرد و آن اینکه باید غرض و فایده ای عقلانی داشته باشد. باید توجه داشت که هر تحقیقی بنا به مناسبات متعدد میتواند اغراض و فوائد مختلفی را دارا باشد. 🔰به طور کلی، اغراض و اهداف دو دسته اند: ۱) غرض ذاتی: آنجایی که سوال قطع میشود. ۲) غرض عرضی: آنجایی که سوال قطع نمیشود. (⚠️جهت فهم بهتر تفاوت این دو، تصویر شماره یک را مطالعه کنید.) مسئله اغراض ذاتی و عرضی در پژوهش های اجتماعی نیز خود را نشان میدهد. به عنوان مثال شما در تصویر یک اغراض ذاتی و غرضیِ آسیب شناسیِ پدیده اجتماعیِ خودکشی را ملاحظه می نمایید. 💠 یکی دیگر از ویژگی های مهم پژوهش و مطالبه گری، مشخص کردن حوزه تحقیق یا به عبارتی جامعه تحقیقاتی خود است. این کار کمک بسیار خوبی به پیشرفت مطالبه در مسیر خود میکند و همچنین از انحراف و خطا در روند پژوهش جلوگیری میکند. اصلی ترین حوزه های اجتماعی عبارتند از: ۱) حوزه فرهنگی ۲) حوزه سیاسی ۳) حوزه اقتصادی ۴) حوزه علمی ۵) حوزه امنیتی ۶) حوزه عمرانی ۷) حوزه بهداشتی مطالبه گری که قصد پژوهش دارد، حتما باید حوزه پژوهش خود را مشخص کند. در غیر اینصورت دچار سردرگمی و پراکنده کاری میشود. در کنار مطالب ذکر شده، باید به چند نکته مهم توجه نمود: ✅ حوزه تحقیقاتی باید کاملا مشخص باشد. به عبارتی پژوهشگر باید بتواند به پرسش های زیر پاسخ مناسب دهد: _ منطقه و محل پژوهش کجاست؟! _ جامعه هدف کدام صنف یا قشر هستند؟! _ رده سنی جامعه هدف کدام است؟! _ و... (⚠️جهت مطالعه پژوهش صورت گرفته و عینی تر شدن این نکته، به تصویر شماره دو مراجعه شود) ✅ تعیین دقیق حوزه پژوهش و مطالبه، ما را به حوزه منابع و مآخذ هدایت میکند. ✅ ممکن است برای تحقیقات یک مطالبه، چند حوزه مرتبط در دستور کار قرار گیرد که بلامانع است. ✍🏻 میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی👇👇👇 @mtra1395
🎭تمدن غربی، "پیرکننده" و تمدن اسلامی، "جوان ساز" است.🎭 🔸️🔸️🔸️@mtra1395🔸️🔸️🔸️ عصری که غرب برای انسان تدارک دیده ۴ویژگی بارز دارد. ❎عصر غرق در شهوات انسانی. ❎عصر فراموشی ارزشهای فطری. ❎عصر بی تفاوتی نسبت به همنوع. ❎عصر ضعف وسستی در مبارزه با ظلم. 🔸️اگر انسان غربی را از بالا نظاره کنیم همگی را به مثابه "پیرمردان وپیرزنانی" می‌یابیم که هیچ قدرتی ندارند. به تبعِ انسانِ غربی، جوامع غربی نیز همچون دهکده هایی هستند که در معرض فرسودگی و رو به فنا هستند. 🔸️انسانِ غربی، پیر است و بی‌قدرت. *نه قدرت عقلی. *نه قدرت عقیدتی. *نه قدرت عملی. وهر ۳ مورد، از نشانه های پیری است گرچه ۲۰ ساله و بزک کرده باشند. _کسی که قدرت استفاده درست از قوای عاقله خویش راندارد پیر است. _کسی که حسن وقبح عقلش، در او شوق وانگیزه ایجاد نمی‌کند دل مرده وپیر است. _کسی که بخاطر سستی وتنبلی قدرت حرکت ندارد و دائم السکون است فرتوت وپیر است. 🔸️🔸️🔸️@mtra1395🔸️🔸️🔸️ انسانِ مورد نظر اسلام، فکور و پر انرژی وباانگیزه ودر یک کلام، " جوان " است گرچه ۹۰ ساله باشد. ✅شناگر قهاری است که در لذات غرق نمی‌شود. ✅به رعایت هنجارها وترک ناهنجارها پایبند است. ✅زمین افتادگان را بلند و همنوعانش را دستگیری می‌کند. ✅در مقابل ظلم سینه سپر می‌کند و اقامه عدل می کند. 💠نه مومن ومسلمان پیر وفرسوده می‌شود ونه کافر ومنافق جوان و باطراوت می‌گردد.پیرزیستن یا جوان زیستن انتخاب با خودماست.لیکن باید توجه داشت گرچه انتخاب، اختیاری است اما پیامد هر انتخاب، اجباری است. 💠 🇮🇷پاینده ایران اسلامی. سهیل توانائی ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید. @mtra1395
مترآ
💠 "شَرُّ وُلات" یافتنِ ولیِّ جامعه درصورت عملکرد سوء کارگزاران نظام اسلامی💠 @mtra1395 📨امیرالمومنین علی ع پس ازجنگ جَمَل در نامه اش خطاب به اشعث بن قیس، فرماندار آذربایجان فرازی را دارد که قابل تامّل است. *لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام* *امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود* ⚜کتابت وصدورِ نامه زمانی است که خبر سوء استفاده از بیت المال توسط اشعثی که منصوب شده عثمان بود به امام می‌رسد. ⚜ امام ع هشدار می‌دهد که *پست ومسئولیتت وسیله آب ونان نبوده بلکه امانتی درگردن توست.* کارگزار، اختیاردارِ اموالِ بیت المال نیست که هرگونه بخواهد به مصرف برساند بلکه اهمّ امورمسلمین باید مدّنظر باشد. ⚜ ولیِّ جامعه به این حدّ نیز بسنده نمی‌کند و برای روشنتر شدن مساله و معرفی مالک وصاحب حقیقی این اموال می‌نویسد: *فِی یَدَیکَ مَالُُ مِن مالِ اللهِ عَزَّوجَلَّ وَ اَنتَ مِن خُزّانِهِ* بیتُ المال، مالُ الله است و کارگزاران حکومت اسلامی فقط خزانه دار اموالِ اداره، سازمان، ارگان ومجموعه تحت اختیار خویش هستند و منحصراً در کمیت وکیفیتی که ماذون از ولی جامعه هستند می‌توانندمصرف کنند نه فاعلِ مایشاء در مصرف. ⚜ حضرت ع در ختم کلامش در یک عبارت تبشیری_تنذیری بیان می‌دارد: *لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام* *امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود* 🔸️اگر راه طاعت را درپیش گیری، در امان خواهی بود، پس ولیِّ جامعه در حق تو "شرُّ ولات" نیست، بلکه بهترین خیرخواه، راهنما راهبر و رهبر توست. 🔸️اما اگر راه عصیان را انتخاب نمایی، ولی جامعه را در حق خویش "شرُّ ولات" می‌یابی. 🔱 شرُّ ولات بودن یانبودن ولیِّ جامعه نسبت به کارگزاران حکومت اسلامی ، به عملکرد درست یا غلطشان بستگی دارد. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی. به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇 @mtra1395
مترآ
✅ مخاطبین فرهیخته را دعوت میکنم ارائه تفصیلی کتاب "اندیشه سیاسی امام خمینی ره" توسط محقق فرهیخته حجت الاسلام صمیمی را فرا گیرند. صوت، همراه با چکیده در کانال ایشان موجود است. فایلهای ارائه شده توسط حجت الاسلام صمیمی. جلسه اول https://eitaa.com/ali_samimi71/342 جلسه دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/345 جلسه سوم https://eitaa.com/ali_samimi71/354 جلسه چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/359 جلسه پنجم https://eitaa.com/ali_samimi71/362 جلسه ششم https://eitaa.com/ali_samimi71/368 جلسه هفتم https://eitaa.com/ali_samimi71/376 جلسه هشتم https://eitaa.com/ali_samimi71/407 جلسه نهم https://eitaa.com/ali_samimi71/473 جلسه دهم https://eitaa.com/ali_samimi71/488 ⛔️ ادامه دارد..........! لینک کانال استاد صمیمی👇👇👇 ☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! 1⃣ در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد". برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجابها و کشف حجاب کرده ها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم! البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپین های علینژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷) اینبار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دین اند..."! تا از دست برخی از ماها و اتهام زنی هایمان نجاتشان دهد! ❓می پرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟! منتظر باش! 2⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را تذکر لسانی همگانی [نه گروه های نیابتی] می دانست: "بگویید و رد شوید"! آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت می گفتیم: اثر ندارد! اندیشکده ها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد! تا به اینجا کشید که کمپین های طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازی های گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد! ❓ فکر نمی کنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال می کند؟! ادامه دهید! 3⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا حجاب را "واجب شرعی" نمی دانند!!! با انحاء تهاجمات رسانه ای و شبکه ای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسل های اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد. ❗️اما گفتن این حرفها، از سوی برخی گروه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) می خورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابیگری و غیرت قلمداد می شد! تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می کنند چه کسانی هستند قطعاً نمی کنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضان اند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"! ⬅️ یعنی آنهایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند! ❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیابان اند، "نمی دانند"؛ راهش "تبیین است یا باتوم"؟! ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف می کند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹) اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا مابه ازاء دوربین-جریمه بود! 4⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط می خواهد. فضای موجود، گسست و جدایی بین بی حجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن می زند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم می کنند. ⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است. اول شل حجابها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند. وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابی ها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبه های جمعه هم کشاندیم؛ سراغ اینها هم آمد و با ادبیاتی غلیظ تر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجابها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد. ❗️ رهبر دارد چتر وحدت ملی می گسترد و شکاف و گسل اجتماعی را پر می کند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! ✔️ به طور روشن: *⃣ این چتر پدری، برادری-خواهری که زمینه و بستره برای "فن آوری اجتماعیِ" گفتگو، تبیین، تذکر و تصحیح است، را به هیچ طریق پاره نکنیم. دوباره در آن رخنه جدید نیافکنیم. • خطباء، ائمه جمعه، منبری ها و گروه های مرجع چند هفته _بدون اینکه ارزش حجاب را کم یا بی حجابی را مجاز نشان دهند_ با همین ادبیات و درون همین راهبرد سخن بگویند. اول به بستره گفتگو و ارتباط بپردازند از یکپارچگی و (۱) بگویند و گسل اجتماعی را هم آورند. *⃣ به جای تجمعات مطالبه گری برای اِعمال تعزیرات قانونی یا اجرای جریمه علیه بی حجابها و...، به بسته ها و خلاقیت های فن آوری اجتماعی تأثیر و تأثر همگانی و متقابل فکر کنند. برخی ابتکارات خوب را بیفزاییم و نقش آفرینی مدنی خود را گسترش دهیم. • اگر نمی خواهیم حاکمیت در ارزشها برکنار باشد و فعلا مطالبه گری از مسئولین را انقلابیگری می دانیم؛ مطالبه برخورد با مهره درشت های بی حجابی یعنی قاچاقچیان حجاب و پوشاک، سازمان بخشی ها و دست های پنهانی که رهبری اشاره کردند را بخواهیم. در برنامه جهان آراء عرض کردم بی حجاب کف خیابان، برانداز هم که باشد، بدتر از سرباز میدان ژاله دوره پهلوی نیست؛ با افسر بعثی شلمچه فرق دارد؛ یکبار دیگر (مثل دوره انقلاب) باید او را به ملت برگردانیم. *⃣ اولویت مسائل اقتصادی در مطالبه از دولتها را جابجا نکنیم. رهبر انقلاب در همین سخنرانی تصریح کردند: "برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه ها و بخش های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همتها و اراده ها در طول سال باید متوجه این باشد./ شعارهای اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثر گذار است"(۱۴۰۲/۱/۱۵) • ایشان از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) آموخته که در خطبه۸۷ فرمود: "معذور دارید کسی را که هیچ حجتی علیه او ندارید و او منم!...بر حدود حلال و حرام واقف تان کردم، لباس عافیت از عدالت برتنتان کردم، معروف را با قول و فعلم فرش زیر پایتان کردم، کرائم اخلاقی خود را به شما نشان دادم..." ⬅️ یعنی بدون مطلع کردن همه به حرامها، به عافیت رساندن زندگی ها با عدالت اجتماعی، فرش کردن معروف در جامعه، نشان دادن کرامت های اخلاقی حاکم؛ حاکمیت در قبال شهروندانش معذور نمی شود؛ عذر خطاها و تخلف ها تمام نمی شود! ....................... ۱. رهبر انقلاب در دیدار بانوان(۱۴۰۱/۱۰/۱۴) یکبار دیگر سخنرانی خود برای علمای استان خراسان شمالی(۹۱/۷/۱۹) را به رخ کشید که به نظرم مثالی گویا از ولاء طرفینی و نهی از منکر متقابل بی حجاب-متشرع است. 📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) (تصویر شماره یک) به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) (تصویر شماره دو) به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇 @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟! (قسمت6⃣) 🔰در ادامه مبحث مطالبه گری پژوهش محور، به بحث تبویب میرسیم. قبل از روشن کردن معنای تبویب لازم است این نکته را یادآور شویم که مطالبه پژوهش محور، مطالبه ای است که سلسله مباحث ارائه شده در آن از تبویب دقیق، منظم و برنامه ریزی شده ای برخوردار باشد. اما تبویب چیست؟!!! ✅تبویب یعنی باب باب کردن نوشته، تقسیم کتاب به فصول یا همان فصل بندی کردن است. 💠اما تبویب غیر از منظم کردن بحث، فوائد دیگری نیز دارد: ۱) فهم بهتر مسئله ۲) آشنایی بیشتر مخاطب با مبادی تصوری و تصدیقی مطالبه ۳) تسلط بر زوایای مطالبه ۴) ایجاد ارتباط بین ریز مسائل ۵) روشن شدن خلأ ها ۶) فراهم شدن زمینه تولید علم توجه: در مطالبه گری هر چه تبویب دقیق تر و فنی تر باشد، انسجام بیشتری پیدا می کند و هر چه تبویب ریزتر و جزئی تر باشد بحث ها رشد و گسترش بیشتری پیدا می کند و مطالبه گر می تواند به راحتی هر مسئله و قضیه ای را که می یابد، در باب خود قرار دهد. ⚠️نکته مهم پایانی: تبویب هر مطالبه ای با توجه به عرصه مطالبه و اقتضائاتش متفاوت خواهد بود. 🔰مبحث بعدی در مطالبه گری پژوهش محور، مسئله عیار و تراز تحقیق است. به عبارتی، هدف ما از تحقیق چیست؟! درواقع هدف مورد نظر ما، تراز و عیار تحقیق را نیز مشخص و معین میکند. ✔️آیا تحقیق ما صرفا برای ارائه گزارش است؟! (مثل ژورنالها و متأسفانه اکثر مطالبه گران طلبه و دانشجوی عصر حاضر) ✔️آیا تحقیق ما مانند اندیشکده ها و پژوهشگاه هلی علوم انسانی و اسلامی صرفا برای پیشبرد سرحدات علم است؟! ✔️یا اینکه هدف ما از تحقیق، حل مسائل پیش روی نظام است؟! ✅ما در مطالبه گری پژوهش محور با عیار و هدف سوم سر و کار داریم. ✍🏻میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی @mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜رمضان با رو سفیدان⚜ روز ۱۹فروردین ماه سالگرد شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر فاضله اش، بنت الهدی صدر به دست صدام جنایتکار است. 🔸️امام خمینی(رضوان الله): ایشان مغز متفکر اسلامی بود و امید این بود که اسلام از او بهره‌برداری‌های زیادتری بکند و من امیدوارم که کتابهای این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد.امام ره ۶۰/۱/۲۰ 🔸️شهید صدر رضوان الله تعالی علیه که به مغز متفکر جهان اسلام معروف بود یک توصیه به همگان داشت.در امام خمینی ره ذوب شوید همانطور که امام خمینی ره در اسلام ذوب شده است. 🇮🇷 پاینده ایران اسلامی به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇 @mtra1395