مترآ
🚫قسمت سوم زیرمیزی ممنوع🚫
⚠️مسئولان علوم پزشکی پاسخ دهند
*⁉️۳.چرا باوجود تذکرات مکرر دستگاه محترم قضایی وباتوجه به روشن بودن حکم شرعی(حرمت) وقانونی(جرم) اخذزیرمیزی، کماکان این پدیده شوم توسط سودجویان صورت میگیرد ؟*
آنچه طی سالیان اخیر پیرامون زیرمیزی دربهبهان گذشته را در سه بخش ۱ دقیقه ای ببینید ومنتشر کنید.
این مطالبه تاحصول نتیجه ادامه دارد...💯
جهت عضویت در مترآ:
@mtra1395
عرض سلام خدمت اعضا محترم کانال مترآ"
💢 با توجه به نقش فعال وموثر پژوهشهای علمی در
الف) آسیب زدایی اجتماعی
ب) برخورد با مفاسد اداری
ج)سیاست گذاری صحیح در زیرساختهای معیوب حکمرانی
موسسه فرهنگی-آموزشی حضرت مهدی عج با مدیریت حجت الاسلام توانایی از سال ۱۳۹۵ واحد پژوهشی خود را تحت عنوان مترآ(مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی) فعال نموده است.
💢 فعالیت مترآ بدین گونه است:
۱.رصد آسیب در سه سطح فوق.(الف-ب-ج)
۲.تجزیه و تحلیل داده های میدانی.
۳.تحقیق و پژوهش در اسناد بالا دستی.(آیات و روایات - مستندات تاریخی - قوانین موضوعه کشوری)
۴.ظرفیت شناسی وظرفیت سنجی دستگاه ها در رفع معایب ونواقص.
۵.تبیین در شکلهای متنوع جهت رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی.
مترآ "بخشی از تحقیقات صورت گرفته در ۶ ساله اخیر که قابل نشر باشد" را تدریجا برای فرهیختگان ارائه می دهد.
💢اهم پروژه های تکمیل شده مترآ شامل:
#آسیب شناسی کرامت زن در ادارات.
#معایب فرهنگی در بازار.
#فراگیری سند ۲۰۳۰ در مدارس.
#معضلات فرهنگی مهدها.
#آسیب شناسی زیرمیزی پزشکان.
#بررسی کمی-کیفی ۱۵ مقوله مورد اعتراض ساکنین برخی از مناطق بزهکار وبزه دیده.
#آسیب شناسی خودکشی در دهه ۹۰ شهرستان.
#پژوهشی دراعتراضات واغتشاشات شهریور۱۴۰۱.
#ظرفیت شناسی اقتصاد خرد و بومی.
جهت عضویت در مترآ :
@mtra1395
مترآ
تاریخ انتشار: 1400.08.11
🔺 #ویژه #بهبهان #نمایندهامامجمعه #استخدامیدانشکده / نیروهای موقت باید با شرایط یکسان در آزمون شرکت کنند
🔶به گزارش ارجان نیوز، سخنان مهم حجت الاسلام سهیل توانایی در دومین جلسه کمیته اشتغال دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان :
🔹#هرنوع به کارگیری نیرو توسط دانشکده علوم پزشکی اعم از جذب و استخدام رسمی یا پیمانی وشرکتی باید ضابطه مند باشد.
🔹#خواسته یا ناخواسته به کارگیری نیروی انسانی بدون ضابطه توسط شما حداقل ۳ آسیب جدی دراین مدت در شهرستان رقم زده است:
1️⃣حق الناس:بسا افراد مستعد بومی که واجد شرایط بوده لیکن حقشان خورده شده.
2️⃣تشویش افکار عمومی: از طرفی ۳هزار نفر جهت ثبتنام و شرکت در همین آزمون به دفاتر کاریابی و۲ هزار نفر به علوم پزشکی هدایت می شوند اما از سوی دیگر مردم می بینند که عده ای بدون قاعده معین درمجموعه شما مشغول به کار می شوند، واین موجب تحیر وتشویش اذهان عمومی شده که خودتون هم پاسخگوش نیستید ومردم به دفاتر امام جمعه وفرماندار ونماینده گلایه میکنند.
3️⃣بی حیثیتی نظام:به کارگیری های اخیر که فاقدملاک معین بوده،ضایع کننده سرمایه های اجتماعی دستگاه های خدمتگذار است(اولا هم موجب تضییع سرمایه های اجتماعی دستگاه خودتون می شوید که در این دو سال اوج خدمت رسانی را برای ملت داشتیدبعد دیگر دستگاه ها)
🔹#مگرتجربه علوم پزشکی وشبکه درمان کهگلویه(یاسوج-باشت-بی بی حکیمه) سال۹۷-۹۸ جلوی رویتان نبود؟
🔹#حتما باید کار به دیوان عدالت وشورای تامین بکشد؟
🔹#کاری نکنید که چوب دوسر سوز باشید:اگرجذب شدگان بیضابطه را اخراج کنید یک جور حاشیه به دنبال دارد واگر نگهشان دارید بدبینی به نظام و حق الناس مرتکب شده اید و باید پاسخگوی افکار عمومی باشید.
🔹#در پایان خواستار برگزاری هرچه سریعتر آزمون آن هم توسط مراکز معتبر هستیم ومی بایست شرایط وضوابط نسبت به روند جذب بیش از پیش برای همشهریان عزیز تبیین وروشن گردد.
🔹#بدیهی است نیروهایی که موقتی به کار گرفته شده اندجهت ادامه فعالیتشان باید در استخدامی رسمی شرکت نموده و حد نصاب قبولی را در تمامی مراحل گزینش و جذب کسب نمایند درغیر اینصورت، انتظار می رود کسانی که تاکنون بدون ضابطه معین مشغول به فعالیت بودند کنار گذاشته شوند.
جهت عضویت در مترآ:
@mtra1395
*هرآنچه مسئولان کشور می بایست درخصوص اشرافی گری بدانند.
* مباحثی که عدالت خواهان باید پیرامون ساده زیستی مسئولان توجه داشته باشند که امهات آن را مطالبه کنند.
همگی در کتاب؛
*اشرافی گری مسئولان در کهکشان شرعیات*
انتشارات میراث فرهیختگان
نویسنده: حجت الاسلام سهیل توانائی.
هزینه کتاب با۵۰ درصد تخفیف، صدهزارتومان می باشد.
💢جهت خریدکتاب، کلمه (اشرافی گری مسئولان + تعداد سفارش) را به شماره 09930647539 فقط پیامک نمایید.
💢جهت عضویت در کانال مترآ *مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* لینک زیر را انتخاب نمایید :
@mtra1395
💢قابل توجه مجموعه های علمی، فرهنگی ومطالبه گر:
درصورت سفارش ۹ عدد کتاب، کتاب دهم به صورت هدیه ورایگان تقدیم می گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 #بهبهان #زیرمیزی #مطالبهگری / توضیحاتی که بطور کامل پدیده غیرقانونی و غیرشرعی زیرمیزی را تشریح می کند را لطفا دقیق گوش کنید ...
انتشارتوسط ارجان نیوز 1401.02.30
🔹مسئولین شهرستان قاطعانه با پدیده شوم زیرمیزی برخورد کنند.
🔸شهروندان به هیچ عنوان در بیمارستانهای دولتی درقبال خدمات درمانی که دریافت می کنند ، هزینه ای مازاد تعرفه های مصوب پرداخت نکنند.
🔹 *خودمان با سکوت مان یا دادن زیرمیزی کار غلط را درجامعه تثبیت وترویج نکنیم.*
#اطلاعرسانیکنید
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
@mtra1395
💢 پدیده زاییده - ۱ 💢
♦️اغتشاش و اعتراض ۲ پدیده ای هستند که زاییده ی علل وعواملی اند که درمباحث بعدی وجوه تمایز از موباریکتر این ۲ پدیده به عرض خواهد رسید.
♦️نتایج بررسی ها در یکی از جوامع تحقیقاتی شهرستانی بیانگر این است که متهمین مذکر(آقا/پسر) ۷۶ ٪ و مونث(خانم/دختر ) ۲۳ ٪ از مجموع بازداشت شدگان را تشکیل می دهند.
♦️دراغتشاشات-اعتراضات اخیر، آمار حضور میدانی مردان ۳ برابر حضور زنان می باشد. اینکه اسلاید فوق امید زاست یا امید سوز بسته به نسبت حضور هر دوجنس در وقایع سالهای گذشته دارد(بررسی بعهده مخاطب متفکر).
اما ۴ دسته؛
_توده و آحاد مردمی
_گفتمان سازان ومتفکران دلسوز
_ مدیران میانه
_سیاست گذاران کلان
باید هر آنچیز را که تهدیدها را تبدیل به فرصت طلایی می کند در سخن، قلم، رفتار وتصمیم گیریهای خویش در دستور کار قرار دهند.
♦️در همین جامعه تحقیقاتی عوامل بازداشتی حاضر در صحنه اغتشاش_اعتراض فقط ۰۷. ٪ کل ساکنین شهرستان به شمار می روند( یعنی از هر ۱۰هزار نفر ۷نفر . به عبارتی یک حضور فوق العاده کمرنگ/ النادر کالعدم ).
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
#زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395
💢 پدیده زاییده - ۲ 💢
♦️تحقیقات بعمل آمده از عناصر دستگیر شده شهرستان، در اعتراض-اغتشاش اخیر ، نسبت رده های سنی را مشخص نموده است.
🧩 ۱۵ تا ۱۹ ساله ٪ ۱۶.۶۶
🧩 ۲۰ تا ۲۴ ساله ٪ ۲۳.۸۰
🧩 ۲۵ تا ۲۹ ساله ٪ ۲۸.۵۷
🧩 ۳۰ تا ۳۹ ساله ٪ ۲۳.۸۰
🧩 ۴۰ تا ۵۹ ساله ٪ ۷.۱۴
♦️بررسی گذشته:
کسانی که اهل مطالعات آماری بوده و هستند نیک می دانند پراکندگی وفراگیری سنی در سایر آسیبهای اجتماعی در دهه های قبل نیز (با اندکی کم و زیاد) همین میزان گستردگی را نشان می دهد.
اساسا فریادهای اخیر رسانه های بیگانه با این عنوان که " اینبار دهه هشتادیها در مقابل نظامند و کار را تمام می کنند" تکرار وبه کارگیری فرمول اسطوره سازیهای کاذبشان از هیچ و پوچ است، به عبارتی تیری در تاریکی است برای شکار شبح و هیچ سند معتبر و مشت پرکنی ندارند(اگرچه قبول داریم اینبار نوک توپخانه مجازیشان، به طرف مغز و قلب دانش آموزان که نیمشان دهه هشتادی اند ودانشجویان، نشانه رفته بود اما تفاوت فاحشی را در آمار، نسبت به موارد مشابه شاهد نیستیم)
♦️آینده را چه کنیم؟
*آینده پژوهی* برای هر ۴ دسته از انسانهای متفکر ومتمدن که در بخش ۱ نام بردیم، باید به عنوان یک دانش لازم ،بلکه فوری مورد توجه قرار بگیرد.
*آینده بیش از آنکه شناختی باشد، ساختنی است.*
همانطور که نقاط قوتی که امروز درکشور می بینیم قطعا حاصل انتقاد واعتراض بشر دیروز به کمبودها و سپس اراده وی به ساخت نقاط معیوب بوده است همچنین فردای بهتر من و کشورم با نقدواعتراض وبرنامه ریزی راهبردی و اراده من وهمنوعانم ساخته می شود.( نه با اغتشاش که خود سوزنده و ویرانگر است وبرهم زننده تعادل است .)
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
#زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395
May 11
#آسیب_شناسی_مقوله_خودکشی
🔷سال ۱۴۰۰ تحقیقی به هدف بررسی علل وعوامل، شناسایی شیوه ها، کشف مناطق پر آسیب و ارائه راهکار های مناسب برای کاهش مقوله خودکشی درشهرستان، انجام شده است.
🔹در این تحقیق تمام اقدامات از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ تک به تک مورد مطالعه وبررسی قرار گرفته است.
🔷 نتایج نشان می دهد در دهه ۹۰ ،در این شهرستان N اقدام به خودکشی ثبت شده است که %5.11 منجر به فوت شده و %94.89 منجر به فوت نشده است.
🔹این آسیب فردی_اجتماعی از آن جهت حائز اهمیت است که مسأله جان انسان هاست و نسبت به این آسیب همه به نوبه خود مسئولند(کُلُّکُمْ راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُول عن رعیته).
🔹از آنجایی که این آسیب، علل مختلف ومتعددی دارد لذا راه کاهش، جلوگیری و پیشگیری از آن نیز متعدد است و به نسبت این که افراد مسئول در جایگاه های مختلفی اند، این آسیب در حوزه های گوناگونی أعم از سبک زندگی و فرهنگ و حکمرانی و... قابل بررسی است.
🔹 بنا به دلایلی از ذکر تعداد اقدام کنندگان معذوریم.
🔹تدریجا بخشهایی از نتایج این تحقیق که قابل ارائه می باشد جهت استفاده فرهیختگان تقدیم می گردد.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
✍حسین گچ کوبان
مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی
#زنجیره_تبیین_باشید
@mtra1395
👇بخشی از نتایج تحقیقات اعتراض_اغتشاش اخیرمنطقه ای.
بررسی،دسته بندی وارائه مولفه هایی مهم از دستگیر شدگان برای متولیان و دغدغه مندان فرهنگی.
مترآ
💢 پدیده زاییده - ۳ 💢
# هرپدیده اجتماعی، دافعه وجاذبه دارد.
♦️جنبشهای اجتماعی، رخدادها وپدیده های انسانی توسط عناصر فردی
🧩 با سطح علمی مختلف
🧩 در رشته های علمی متنوع
🧩 و تحصیل در آموزشگاه های متفاوت
صورت می پذیرد.
♦️تحقیقات منطقه ای از دستگیرشدگان آشوب-اعتراض اخیر سطح علمی، نام آموزشگاهها و عنوان رشته های علمی آنان را مشخص میکند (متفکرین و تریبون داران حوزوی و دانشگاهی لازم است بدانند توان تبیینی-تبلیغی خویش را باید به کجا گسیل کنند.)
♦️اساسا از دل هر پدیده اجتماعی اگر افرادی نسبت به ارزشهای والا دور بلکه دفع شدند، افراد مقابلی هستند که بیش از پیش نسبت به حفظ ارزشهای اصیل تلاش می کنندوتحت لواء الهی می آیند وجذبی نو و تازه اتفاق می افتد.
♦️به عبارتی هرپدیده اجتماعی اگر دافعه دارد، جاذبه ای نیز دارد وبالعکس.این قضیه به تناسب در همه جا صادق است.
♦️نزاع جذب ودفع به مثابه مسابقه طناب کشی می ماند وکسی برنده آن است که کشش بیشتری دارد.
افرادی که کوله شان از موارد زیر پر باشد لاجرم کشش بیشتری دارند"
علم_تقوا_هنر_رسانه_فناوری_خدمات اجتماعی
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
#زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باتوجه به شبهه افکنی معاندین در خصوص اعدامهای اخیر، پاسخ برخواسته از متن دین توسط حاکم جامعه اسلامی و فقیه زمانه شناس را ببینید.
زنجیره تبیین باشید.
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
@mtra1395
مترآ
باتوجه به شبهه افکنی معاندین در خصوص اعدامهای اخیر، پاسخ برخواسته از متن دین توسط حاکم جامعه اسلامی
💢اجرای حدود الهی بدون تبعیض و اجرای بدون تبعیض حدود الهی برای حفظ حقوق بشر است.
امام خمینی(ره):
- حدود الهی برای تربیت جامعه است نه انتقام جویی.
- اگر قاتل رانکشند قتل زیاد میشود.
- قصاص برای این است که زندگی بشر تامین بشود.
- تمام حدود الهی برای مصلحت جامعه است.
- اگر ما در قصاص را ببندیم و هرکس بکشد ما کاریش نداشته باشیم قتل زیاد می شود و زندگی مردم از بین می رود.
- اگر چهار تا دزد (روی موازینی که البته هست) بگیرند و جزای آنها را بدهند، دست دزدی از ایران قطع می شود.
- اینهایی که میگن حقوق بشر و حالا صداشون درآمده و اظهار تاسف میکنن وقتی جوانهای ما اینهمه کشته شدند و اینهمه زجر دیدند براشون هیچ حقی قائل نیستند.
- حدود الهی برای حفظ حقوق بشر است.
- اسلام حق بشر را دارد ادا می کند و آنکه فریاد حقوق بشر را می زند دارد حقوق بشر را ضایع می کند.
♦️هرگونه مصادره به مطلوب،ظلم است به کلام امام خمینی(ره).
هستند عده ای که وسعت کلام امام(ره) را که برگرفته از فقه جعفری(ع)است مصادره حداقلی کنند ومهر تاییدی بزنند بر اجرای حدود الهی ، فقط در خصوص مجرمان توده ای-آحادی.
♦️منطق حاکم جامعه اسلامی و فقیه زمانه شناس، آنقدر گویا و مبیّن هست که نیازی نیست بر بیان ضرورت و لزوم اجرای قصاص برای مسئولیت پذیرفتگان ِفاسد در بدنه حکومت .
- اگر جزا دادن فردی دزد از عوام الناس ، بنا برفرمایش امام(ره) دست دزد را از ایران قطع میکند جزا دادن دزدی که در بدنه حاکمیت است به طریق اولی.
- اگر حکم اعدام مفسدی از آحاد، فساد را در جامعه کم می کند ، اعدام جاسوس ومفسد نفوذی در بدنه حکومت (مثل علیرضا اکبری معاون وزیر دفاع سابق و امثالهم) به طریق اولی.
♦️اجرای حدود الهی بدون تبعیض و اجرای بدون تبعیض حدود الهی برای حفظ حقوق بشر است.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
#زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنچه در ۵ قسمت پدیده زاییده خواهید دید.
🎬 تفاوت مبادی و غایی اعتراض و اغتشاش.
🎬 وظیفه ۴دسته در این خصوص:
آحاد- متفکران- مدیران میانه- سیاست گذاران کلان.
🎬 تحول خواهی اجتماعی _ رویکرد مردم و حاکمیت در اینباره.
🎬 رسانه های عبری-عربی-غربی و تولد بصیرت.
🎬نقش پیشگیرانه قوه وضابطان قضایی.
به زودی در مترآ
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی.
دعوتنامه کانال را برای مخاطبان اهل فکر ارسال نمایید.
@mtra1395
زنجیره تبیین باشید.
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پدیده زاییده ۴ _ نوانما اول💢
مترآ-مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
@mtra1395
مترآ
💢پدیده زاییده ۴ _ نوانما اول💢 مترآ-مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی @mtra1395
💢در مباحث اجتماعی ۲ پدیده وجود دارد که *پدیده زاییده* هستند یعنی خود به خودی نیستند و علل وعواملی موجب تولدشان هستند.
🧩 پدیده اعتراض
🧩 پدیده اغتشاش
بر مخاطب فرهیخته لازم است که تفاوت ها ومرز تمایزات این دو پدیده را بداند تا در ۳ جا دچار خطای راهبردی واستراتژیک نشود.
۱.درسخن ۲.درتصمیم گیری ۳.دراقدام عملی
♦️اهم تفاوت در مبادی:
مبدا اعتراض نارسایی ها و کمبودهاست.
(نقصان در زیرساختهای فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، خدماتی، تفریحی، بهداشتی، درمانی، علمی، امنیتی و... )
اما مبدا اغتشاش حقد و عناد و کینه است.
(دشمنی دشمن نسبت به مردم، انقلاب، اسلام)
♦️اهم تفاوت در اهداف:
● اغتشاش به دنبال ناثباتی و متزلزل کردن است برخلاف اعتراض که به دنبال پایداری و نیل به ثبات است.
● اعتراض برای سازندگی است برخلاف اغتشاش به که به دنبال انهدام، اتلاف، سوزندگی ونابود کردن داشته هاست.
● اعتراض به دنبال به تعادل رساندن، تساوی حقوق بلکه بالاتر از آن دادن هر حقی به صاحبانش که ملت شریفند هست برخلاف اغتشاش که به دنبال برهم زدن تعادل و تخریب موارنه عدل است.
♦️توجه به معنی، تمایز و لوازم هر دو پدیده برای ۴ دسته ضروری به نظر می رسد:
۱.آحاد مردم ۲.متفکران جامعه
۳.مدیران میانه ۴.سیاست گذاران کلان
♦️بررسی یک جامعه تحقیقاتی نشان می دهد دستگیر شدگان بعد از آشنایی با مفهوم اغتشاش واعتراض و تمایزات دقیق بینشان، مطالبه گری به شیوه کف خیابان آمدن و تخریب اموال عمومی را راه مناسبی برای حصول نتیجه نمی دانند بلکه مجاری بهتری را انتخاب می نمایند که در گزارش تحقیقی ذیل بدان اشاره شده است.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
#زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395