eitaa logo
مترآ
466 دنبال‌کننده
67 عکس
45 ویدیو
1 فایل
*مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* #آسیب شناسی بر پایه رصد، تجزیه وتحلیل #آسیب زدایی برپایه تحقیق در اسناد بالادستی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢در مباحث اجتماعی ۲ پدیده وجود دارد که *پدیده زاییده* هستند یعنی خود به خودی نیستند و علل وعواملی موجب تولدشان هستند. 🧩 پدیده اعتراض 🧩 پدیده اغتشاش بر مخاطب فرهیخته لازم است که تفاوت ها ومرز تمایزات این دو پدیده را بداند تا در ۳ جا دچار خطای راهبردی واستراتژیک نشود. ۱.درسخن ۲.درتصمیم گیری ۳.دراقدام عملی ♦️اهم تفاوت در مبادی: مبدا اعتراض نارسایی ها و کمبودهاست. (نقصان در زیرساختهای فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، خدماتی، تفریحی، بهداشتی، درمانی، علمی، امنیتی و... ) اما مبدا اغتشاش حقد و عناد و کینه است. (دشمنی دشمن نسبت به مردم، انقلاب، اسلام) ♦️اهم تفاوت در اهداف: ● اغتشاش به دنبال ناثباتی و متزلزل کردن است برخلاف اعتراض که به دنبال پایداری و نیل به ثبات است. ● اعتراض برای سازندگی است برخلاف اغتشاش به که به دنبال انهدام، اتلاف، سوزندگی ونابود کردن داشته هاست. ● اعتراض به دنبال به تعادل رساندن، تساوی حقوق بلکه بالاتر از آن دادن هر حقی به صاحبانش که ملت شریفند هست برخلاف اغتشاش که به دنبال برهم زدن تعادل و تخریب موارنه عدل است. ♦️توجه به معنی، تمایز و لوازم هر دو پدیده برای ۴ دسته ضروری به نظر می رسد: ۱.آحاد مردم ۲.متفکران جامعه ۳.مدیران میانه ۴.سیاست گذاران کلان ♦️بررسی یک جامعه تحقیقاتی نشان می دهد دستگیر شدگان بعد از آشنایی با مفهوم اغتشاش واعتراض و تمایزات دقیق بینشان، مطالبه گری به شیوه کف خیابان آمدن و تخریب اموال عمومی را راه مناسبی برای حصول نتیجه نمی دانند بلکه مجاری بهتری را انتخاب می نمایند که در گزارش تحقیقی ذیل بدان اشاره شده است. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی تبیین باشید. @mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمی‌رسد؟! (قسمت 1⃣)
💢 چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمی‌رسد؟! (قسمت 1⃣) 💠 مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب و شروع رهبری شان همواره بر مطالبه گری مردم و به ویژه نخبگان تاکید داشته(۱) و دائم قشرهای مختلف مردم را به مطالبه گری تشویق کرده‌اند و این موضوع را از برکات انقلاب اسلامی و استقامت مردم ایران می دانند.(۲) از طرفی، دغدغه مندان و علاقه‌مندان انقلاب نیز طی سالهای گذشته نسبت به ایراد ها و کمبودها اعتراض به حق داشته و به دفعات مطالبه گری کرده‌اند لیکن متاسفانه شاهدیم برخی از مطالبات مردمی به نتیجه مطلوب نرسیده و علاوه بر این، در بعضی موارد اشخاص مطالبه‌گر دچار مشکلات حقوقی (دادگاه، شکایت، زندان و...) شده اند و مطالبه آن ها مشخصاً نتیجه عکس داده و باعث سردی و ناامیدی تعدادی از آنها شده است. ⁉️ سوالاتی که ذهن هر انسان متفکری را به خود مشغول می‌کند این است که: ⬅️ چه می‌شود برخی از مطالبات به نتیجه مطلوب نمی رسد؟! ⬅️ چرا برخی از مطالبه‌گر ها در دام‌های حقوقی می افتند و زان پس باید عمر خود را در راهروهای دادگاه بگذرانند؟! ⬅️ چگونه برخی از مسئولین ناکارآمد که باید جوابگوی رفتارها و اعمالِ خود باشند، به یکباره تبدیل میشوند به یک شخص مدعی و مظلوم؟! ⬅️ آیا اساساً فقط باید نقد کرد و اصطلاحاً به اسم سوت زنی، نِق زنی کرد یا لازم است در کنار نقد، پیشنهادِ مناسب ارائه کرد و سوالاتی از این قبیل... ✅ ما در این سلسله نوشتار طی ۳ بخش به دنبال پاسخ به این سوالات و معرفی الگویی مناسب برای مطالبه گری های موجود در سطح جامعه هستیم و صد البته در پی بیان نظر رهبر معظم انقلاب در اینباره نیز می‌باشیم. با ما همراه باشید...🌺 _______________________ ۱)بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل های دانشجویی ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲)بیانات مقام معظم رهبری در مراسم اعطای نشان فتح به تعدادی از فرماندهان عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس ۱۳۶۹/۰۳/۰۳ ✍🏻 میثم آذرگون 📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی @mtra1395
💢هنر عمومی(مردمی)، راهبری است پرنفوذ وپرقدرت درجوامع انسانی خصوصا در شرایط خاص اجتماعی. ♦️مجموعه های فرهنگی_مذهبی چقدر از نفوذ و قدرت "راهبری هنر" مخصوصا در شرایط بحرانی و فرا هیجانی باخبرند؟ ♦️هنر مردمی؛ ۱.بر خلاف هنر فاخر به دنبال تولد وخلق آثار با هزینه گزاف نیست.(نگاره عصر عاشورا فرشچیان) ۲. ترکیبی زیبا برای عموم مخاطبین است برخلاف هنر فاخر که محدود به بخش محدودی از علاقه مندان است.(فراگیر شدن سلام فرمانده در جوامع بین المللی در مدت کوتاه از این منظر است) ۳.در قالبهای ساده و سبک متولد می شود بر خلاف هنر فاخر که دارای پیچیدگی وسنگینی است.(سروده های آهنگران در جبهه های جنگ) ♦️قریب به اتفاق هنرمندان متخصص، كانت را به عنوان مروج «فرمالیسم» (شكل گرایی) در نظریه هنر می شناسند.كانت بیشتر آثار هنری زمان خود را «زیبا» نمی دانست. آنچه كانت به آن می اندیشید سرانجام به خلق گونه ای از هنرختم شد كه با عنوان هنر والا (فاخر) شناخته می شود که وی آن را در مقابل هنر عمومی قرار می داد. ♦️انسانها در جریان زندگیشان از "هنر" ؛ ۱. لذت می برند. ۲.درس می گیرند. ۳.تاثیر می پذیرند. به عبارت واضح و دقیق، هنر عمومی، در سبک و روش زندگیها نقش غالبی دارد و به نوعی جامعه را رهبری می کند. ♦️شکی نیست که آثار هنری، محملی برای بیان افکار واندیشه ها است. پرداختن مجموعه های فرهنگی و گروه های مردم نهاد به هنر عمومی از این رو حائز اهمیت است که خالق وسازنده هنر عمومی آثار خود را به دور از هر گونه تفاخر برای برقراری ارتباط با مخاطب عام تولید می كند و درصدد انتقال اندیشه و مفهوم در سطح وسیع اکثریت مردم است. ♦️چون رویش هنر مردمی از شکم جامعه است پس هنرمندان این گرایش توان خود را در خدمت ایجاد دگرگونی اجتماعی و تعالی جامعه قرار می دهند. ♦️مجموعه های فرهنگی_مذهبی چقدر از نفوذ و قدرت "راهبری هنر" مخصوصا در شرایط بحرانی و فرا هیجانی باخبرند؟ 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی تبیین باشید. @mtra1395
۵۵ درصد تخفیف ویژه به مناسبت دهه مبارکه فجر فقط از تاریخ ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن. *هرآنچه مسئولان کشور می بایست درخصوص اشرافی گری بدانند. * مباحثی که عدالت خواهان باید پیرامون ساده زیستی مسئولان توجه داشته باشند که امهات آن را مطالبه کنند. همگی در کتاب؛ *اشرافی گری مسئولان در کهکشان شرعیات* انتشارات میراث فرهیختگان نویسنده: حجت الاسلام سهیل توانائی. هزینه کتاب با ۵۵ درصد تخفیف، ۹۰ هزارتومان می باشد. 💢جهت خریدکتاب، کلمه (اشرافی گری مسئولان + تعداد سفارش) را به شماره 09930647539 فقط پیامک نمایید. 💢جهت عضویت در کانال مترآ *مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی* لینک زیر را انتخاب نمایید : @mtra1395 💢قابل توجه مجموعه های علمی، فرهنگی ومطالبه گر: فقط در دهه مبارکه فجر، درصورت سفارش ۵عدد کتاب، کتاب ششم به صورت هدیه ورایگان تقدیم می گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پدیده زاییده ۵_ نوانما دوم💢 مترآ_ مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی تبیین باشید. @mtra1395
💢قبل از ایفایِ نقشِ صحیحِ آحادِ مردمی نسبت به پدیده های اعتراض_اغتشاش(که در نوانما اول دیدید) موضع گیری صحیح، به موقع و قاطع عناصر ذیل در آبستن حوادث بسیار حائز اهمیت است. 🧩اندیشمندان خصوصا حوزویان 🧩مدیران میانه 🧩سیاست گذاران کلان ♦️۲ سکوت بلاوجه اندیشمند؛ برای متفکر واندیشمند سخیف است که قبل قلم فرسایی یا پشت تریبون رفتن متوجه تفاوت ماهوی هر ۲ پدیده نباشد همانطور که ایفای نقش غلط واشتباه(بنا به هردلیل) برای متفکر قبیح است. اندیشمند نسبت به هر۲ پدیده باید فعال باشد نه منفعل: ● اغتشاش؛ وی باید در خشکاندن تفکر پشت پرده اغتشاشات قلمش نلرزد و فریاد خود را با دلایل بی پایه واساس خفه نکند بلکه رک،صریح وقاطع از انقلاب و نظام اسلامی در مقابل ظلم اغتشاشگران دفاع کند و موضع گیری موثر نماید.(مطلوبی که در حوادث پس از فوت مهسا امینی از خواص انتظار می رفت اما متاسفانه در برخی شهرها کم ودر برخی اصلا شاهدش نبودیم) ● اعتراض؛ اندیشمند نسبت به اعتراض مردم به نارسایی ها نیز حق سکوت ندارد بلکه باید صدای رسای مردم باشد و مطالبات آنان را مستدل و منطقی تر از آحاد فریاد بزند. ♦️گرچه کم و کاستی هایی در برخی نقاط دیده شد اما حرکت جریانی "میانه ای ها" صحیح و درست بود و تمایز گذاری بین فعالین هر ۲ پدیده در حوادث اخیر مشهود بود به نحوی که نیروهای قضایی، فراجا، سپاه، اطلاعات، ضربه خوردند، زخمی شدند و شهید دادند اما دست به سلاح نبردند تا مبادا به معترضی که در حکومت اسلامی حق اعتراض دارد جفا شود.(هرچند معترض بد روشی برای بیان اعتراضش انتخاب کرده و توسط اغتشاشگران فریب و بازی خورده) {ایثار ضابطین برتارک تاریخ چون ستاره ای درخشان می ماند. چه خواص وعوام جامعه قدردانی کنند چه نکنند، چه موضع له بگیرند چه علیه.} ♦️رهبر انقلاب در راس سیاست گذاران، "راه نمایی" و "راه بری" حکیمانه و موشکافانه ای را در بدو رویش این ۲ پدیده اتخاذ نمودند و علاوه برتفکیک بین اعتراض_اغتشاش ، تمایز بین احکام اغتشاشگران رانیز خواستار شدند. 🇮🇷پاینده ایران اسلامی سهیل توانائی مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی تبیین باشید. @mtra1395
👇آنچه در نوانما دوم بررسی می شود👇