🔮نمایندگان ملت در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 اسفند) مجلس شورای اسلامی،کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را به تصویب رساندند.
🔮اینکه تصمیم فوق از منظر جامعه شناختی موجب خیزشی ازجنس افشاگرایانه در بدنه دستگاه ها وسازمانها میشود و همچنین ۱۷ ماده این قانون، تسهیلگر فساد زدایی در زیرساختهای معیوب پیشین است ودر نتیجه به نفع بیت المال مسلمین تمام می شود، شکی درآن نیست.
🔮لیکن باید مراقبت نمود که موازنه ارزشها بهم نریزد؛
🛎افشاگری اگر با قصد قربت واقامه عدل ومبارزه باظلم(فردی-سیستمی) باشد ارزش است وخلافش خیر.
🛎در افشاگری، چهارچوب شرع مقدس درنظر گرفته شود.نه هر سزاوار ذمی به بهانه های واهی رها شود و نه هر غیرِ آن، مذمت شود. (مدح مالایستحق المدح وذم مالا یستحق الذم قبیح)
🛎 "پاداش گیری" ارزش نشود که عناصر جامعه به شوق آن، گزارش دهند و اگر پاداشی نباشد گزارش فساد داده نشود. اگر یک عادت اجتماعی، به غلط دررگ وپی یکملت نهادینه شود رفع آن عادتِ نادرست، دفعی نیست وسالیان متمادی زمان میبرد تا آن ضد ارزشها را محو و ارزشها را مجددا گسترانید.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠درون خود را ببین، پرواز کن، موحّد شو.💠
📿 آیه 53 سوره فصلت میفرماید:
«سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ
يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ».
[بزودى نشانه هاى خود را در اطراف عالم و در درون جانشان به آنها نشان مى دهیم تا براى آنان آشکار گردد که او حق است]
📿وقتی"درونِ خود" را مقصد یک گردش علمی قرار دهی وپس از اتمام این گردش، نتایج کاوش خود را ثبت کنی باعلم الیقین درمییابی که ادواتِ کتابتت؛ (قلمت، جوهرت، کاغذت) قادر به ثبت این همه یافته های پیچیده و شگفت انگیز نیستند.
📿حال،حس کنجکاوی تو گُل میکند و دوست داری بیشتر از نظام هستی بدانی که آیا دیگر موجودات هم شگفت انگیزند؟!
پس پرواز میکنی و موجودات دیگر را با تنوّعشان نظاره میکنی وبیشتر حیرت میکنی!
📿اگر پروازت را ادامه دهی دروازه ای را می یابی که اگر از آن عبور کنی واردِ ماوراءالطبیعه میشوی.!
📿باز برایت عجیب است وبه سفر خود ادامه میدهی. انتهاء این سفر گوهر گرانبهایی راکشف میکنی و آن اینست که همه این موجودات، از یک وجودند.
📿نامش را هر چه میخوانی بخوان اما او کسی است که "همه چیز از اوست و به سوی اوست" اینجا "سرزمین توحید" است.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
مرکزتحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️آمریکا مذاکره نمیکند،منهدم میکند.
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
💠 #حدیث روز 💠
💎 ثواب روزه در سه روز پایانی ماه شعبان
🔻امام صادق عليهالسلام:
مَنْ صامَ ثَلاثَةَ أَيّامِ مِنْ اخِرِ شَعْبانَ وَ وَصَلَها بِشَهْرِ رَمَضانَ كَتَبَ اللّه ُ لَهُ صَـوْمَ شَهْـرَيْنِ مُتَتـابِعَـيْنِ
📿 هركس سه روز آخر ماه شعبان را #روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند، خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسُوب میكند.
📚 وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۳۷۵، ح ۲۲
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
💠عدالت خواه اگر دلسوز وچاره جوست باید "اکثر استعتاب" و "اقل عتاب" باشد نه بالعکس.💠
📨امیرالمومنین ع درسال۳۶ هجری موقع افشای سران ناکثین وقتی اخبار حوادث عثمان را میدهد، برای مردمانش یک دوگانه رفتاری و دو خطِ صحیح وغلط را دربرخورد آنان با کارگزاران تبیین میکند.
* إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَيْهِ، ... وَ كَانَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَيْرُ أَهْوَنُ سَيْرِهِمَا فِيهِ الْوَجِيفُ وَ أَرْفَقُ حِدَائِهِمَا الْعَنِيفُ.*
⚜خطِ اول: کسانی که مدام بر عملکرد وشیوه حکمرانی عثمان عیب میگرفتند واکثر کارشان سرزنش بود. گاه بر او یورش میبردند و او را ناتوان تر از قبل میکردند. و نهایتا او را کشتند.
⚜خطِ دوم: حضرت ع، نقطه مقابل این خطِ رفتاریِ غلط توسط مردم قرار میگیرد و روش "اکثر استعتابه" و "اقل عتابه" را در پیش میگیرد ودر نامه به مردم کوفه میفرماید: من تنها کسی از مهاجران بودم که :
الف) عثمان را به جلب رضایت مردم وامیداشتم.
ب)کمتر به سرزنش او زبان میگشودم.
*فَكُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِينَ أُكْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ*
تازه این مشی امیرالمومنین ع در برخورد با عثمانی است که معلوم الحال است.
🔲 عدالت خواهان توجه کنند؛
در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اگر کارگزاری ویژگی کارگزاران مطلوبِ حضرت ع که در نامه۵۳ نهج البلاغه بیان شده را داراست که ثبت المطلوب، و الّا رویکرد رفتاری با وی باید بر مشی اعدل العادلین علی علیه السلام باشد.
✖خطِ غلط: عتاب، توهین، تخریب، تحقیر، تضعیف.
✔خطِ صحیح: استعتاب، تعاون، نصیحت، انتقاد، پیشنهاد.
✖مشی اول، مسئول را از مردم و مردم را به مرور زمان از مسئول دور و دورتر میکند.
✔اما مشی دوم، موجبات نزدیکی افکار وقلوب مسئول ومردم را در پی دارد.
🇮🇷 پاینده ایران اسلامی.
سهیل توانائی.
مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی.
به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇
@mtra1395
💠لزوم بازخوانی قوانین اسلام درخصوص جبران خدمات کارگر وکارمند توسط کارفرمایان حقیقی-حقوقی💠
🔹️رعایت دستورات اسلام توسط مدیران کلان باید اصل حاکمی باشد که هر بهانه واهی مخلّ ومضرّ بدان نباشد.
🔹️اینکه علت "تاخیر پرداخت" یا "پرداخت غیر مقرر" چیست؟ یک مساله است که پاسخ آن را جداگانه باید داد.
🔹️اما اینکه آیا عاملین این ناهماهنگی در تصمیمات کلانشان نسبت به حق الزحمه نگاهی به روح قوانین اسلام در پرداختها دارند یا ندارند نیز حائز اهمیت است.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
💠ضرورت پویش یخ زدایی از راس المال💠
🔹️"انجمادسرمایه نتیجه اش انهدام تولید است." فقط درصورتیکه یخِ راس المال آب شود، جویبارها راه می افتند وپایین دست رونق میگیرد.
🏔راس المال یا همان سرمایه های اصلی در دست مردم به هیچ وجه نباید منجمد شوند واگر بنابه هر دلیلی این سرمایه ها دچار یخ زدگی شوند، سیّالی خود را از دست میدهند و "خشکسالی اقتصادی" رخ میدهد.
❄اگر عمق، وسعت و مدت انجماد بیش از حدّ طولانی گردد این سرمایه های صامت، جامعه را دچار "بحران اقتصادی" خواهند کرد.
🔹️صدوق به سند صحیح از امام صادق ع روایت میکند:
قالَ: مَا یُخَلِّفُ الرَّجُلُ بَعْدَهُ شَیْئاً أَشَدَّ عَلَیْهِ مِنَ الْمَالِ الصَّامِت.
هیچ مردی پس از خود مالی سخت تر از "مال صامت" به جا نمی گذارد.
تعبیر"أَشَدَّ عَلَیْهِ" به روشنی حاکی از مورد مذمت الهی قرار گرفتن منجمد کنندگان مال است.
🔹️اینکه مصادیق مال صامت یا انجماد سرمایه چیست؟در ادامه روایت بیان شده است که به تعبیر امروزی عبارت است از: خواباندن سرمایه وخروج آن از گردش که نتیجه اش "انهدام چرخه تولید" است.
قراردادن مال در درون دیوار، باغ، خانه (بانک-ملک-سکه) مصداقِ بارز "مال صامت" است.
قُلْتُ لَهُ: کَیْفَ یَصْنَعُ به؟ قَالَ: یَجعلُهُ فِی الْحَائِطِ وَ الْبُسْتَانِ وَ الدَّار.
🔹️جهت "آبادی اقتصادی" هرکس به هر مقدار میتواند از سرمایه صامت ومنجمدِ خود یخ زدایی کند و به سمت جویبارهای مطلوب هدایت کند.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی به به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲
نام سال: مهار تورم-رشد تولید
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید.👇👇
@mtra1395
14020101_سخنرانی_نوروزی_رهبر_انقلاب_در_اجتماع_زائران_و_مجاوران_حرم.mp3
28.62M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ع
@mtra1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ رمضان با رو سفیدان ⚜
بند دلت را گره نزن هرجا که خواهی
زنجیر کوته اوج قله کار ساز نیست.
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
🕋 قدم زدن در شهر "افتتاح"!
#باز_نشر
🔸 دعای افتتاح شهری زیبا و منظم و منسجم از "توحید" و "ولایت" است. در لف و نشری بی نظیر بین اسم و مسمی و بین ظاهر و مظهر.
🔸در منطقه توحیدش به زیبایی از اسامی جمال و مهر به جلال و قهر راه کشیده است. از رابطه های زیبای او با بنده لئیم به توحیدی می کشاند که رفعت دهنده مستضعفان و زمین زننده مستکبران، هلاک کننده شاهان و شکننده جبّاران و فریاد رس فریادگران است جوری تصویر می کند که در کمتر دعایی نمونه دارد.
🔸سپهر اعلای توحید با این رویکرد اجتماعی-سیاسی به منطقه نورانی نبوت و ولایت متصل میشود.
رسول اعظم الهی با اوصافی بی نظیر ستایش و اوصیاء ارجمندش شمارش می شود تا به وصیّ خاتم و امام مطلق حجت خدا در عالم(روحی له الفداء) می رسد. همان حرفهای توحیدی اینجا در مظهر و آیینه ولیّ مطلق تفصیلا بیان میشود...
🔸دعای افتتاح نسبت سلوک عرفانی در مقامات توحید و توحّد را با فعالیت اجتماعی-سیاسی مهذّب، عدالتخواهی و یاری مستضعفان به زیبایی نگار گری کرده است.
🔸به سالک جواب می دهد چرا باید در کنار سیر انفسی خود در مقامات ولیّ خدا، خواهان ظهور آفاقی او در این نشئه مُلکی بود و با رهبت از همه دنیا و مافیها، برقراری دولت کریمه را رغبت داشت؟!
🔸به سالک نشان می دهد چگونه رفتن به سمت "سلم مطلق" از نبرد با جبّاران و مستکبران می گذرد؟!
🔸نگاه ترکیبی و کل نگر به دعای افتتاح و دیدن آن بسان یک شهر زیبای به هم پیوسته و منسجم شرط بهره بردن از آن است. قدم زدن در کوچه باغ های مطرّای آن، ربط زیبا و بی نظیر عرفان و حماسه، توحید و ولایت، سلوک و مبارزه، مراقبه و انقلابی بودن و... را به عالی ترین وجه تصویر کرده و در تالی متفطن خود مصوّر می کند.
🔸دعای افتتاح قرار هر شب اهل سلوک و انتظار با مولای باطن و ظاهر مهدی آل محمد(ص) است. با تأمل و توجه بخوانیم و به موحد مطلق تشبّه پیدا کنیم.
التماس دعا
📝 محسن قنبریان ۹۸/۲/۱۶
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ رمضان با رو سفیدان ⚜
در دامنه گر مانی و قله نیایی
پرهای پرواز هم برایت چاره ساز نیست.
به مترآ بپیوندید وزنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
⚜۱۰فروردین_سالگرد رحلت آیت الله بروجردی سلام الله علیه ⚜
💠آیت الله علوی گرگانی از مراجع شیعه و شاگرد امام راحل درباره احترام امام ره به استادش چنین میگویند: یادم هست که یکبار در درس، مرحوم امام ره با آوردن اسم آیتالله بروجردی لقب «سلام الله علیه» را بهکار بردند در حالی که رسم این است بعد از نام امام معصوم «سلام الله علیه» میگویند. یک عده طلبهها مختصری لبخند زدند که گویا امام اشتباه کرده است! امام تا متوجه لبخند آنها شدند شروع به تعظیم مقام آیتالله بروجردی کردند و چندبار دیگر لفظ سلام الله علیه را تکرار نمودند و فرمودند: "شما مرحوم آیت الله بروجردی را نشناختید".
💠حال چه سرّ و رازی است حضرت امام ره که عدم لفاظی وتعارفات بیجا از خصلتهای بارزشان هست از (سلام الله علیه) که حوزویان میدانند چه بار معنایی عمیقی دارد استفاده می نمایند؟
پاسخش واضح است اما
۱.بعد از شناخت تمام ابعادشخصیتی و فعالیتهای علمی، سیاسی، دینی و فرهنگی آیت الله.
۲.باتوجه به درک صحیح از مقتضیات عصر آیت الله.
💠تعظیم وتکریم مکرر حضرت روح الله ره در خصوص این مرجع عالیقدر مرا بر آن داشت تا در آستانه شصت و دومین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی، قریب به صد سند را بررسی کنم که از هرکدام میتوان به ابعاد تاثیر گذار ایشان در دوره زعامت حوزه های علمیه ومرجعیت عامه شان پی برد که حتی بیان عناوین آن، در این مختصر نمیگنجد.
ایشان از جمله فقها و مراجع تقلیدی بودندکه در طول عمر با قلم و تالیف سرو کار داشتند. هنوز سن ایشان به ۳۰ سال نرسیده بود که نوشتن حاشیه کفایه الاصول استادش آخوند ملامحمدکاظم خراسانى را آغاز کردند.
خود ایشان مى فرمودند :
"زیاد چیز نوشته ام بعضى تمام و قسمتى ناتمام و بعضى هم براثر نقل وانتقال از بروجرد به قم مفقود شده است."
💠آنچه امروز اندیشمندان علوم اسلامی - انسانی خصوصا حوزویان باید بدان عنایت داشته باشند *تالیفات گهربار* است.
در پیچیدگی های جامعه امروزی، جای خالی تالیفات حلّال مسائل پیش روی نظام به وضوح پیداست.
مرحوم آیت الله بروجردی در خصوص تالیف مدقّانه مکرر به فضلا و طلاب مى فرمودند : "چیزى بنویسید که همه طبقات استفاده کنند واهل فن نیز خورده نگیرند."
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
به"مترآ"بپیوندید و زنجیره تبیین باشید👇👇
@mtra1395
💢چرا برخی از مطالبات مردمی به نتیجه نمیرسد؟!(قسمت5⃣)
در هر مطالبه و تحقیق باید یک نکته مهم را رعایت کرد و آن اینکه باید غرض و فایده ای عقلانی داشته باشد.
باید توجه داشت که هر تحقیقی بنا به مناسبات متعدد میتواند اغراض و فوائد مختلفی را دارا باشد.
🔰به طور کلی، اغراض و اهداف دو دسته اند:
۱) غرض ذاتی: آنجایی که سوال قطع میشود.
۲) غرض عرضی: آنجایی که سوال قطع نمیشود.
(⚠️جهت فهم بهتر تفاوت این دو، تصویر شماره یک را مطالعه کنید.)
مسئله اغراض ذاتی و عرضی در پژوهش های اجتماعی نیز خود را نشان میدهد. به عنوان مثال شما در تصویر یک اغراض ذاتی و غرضیِ آسیب شناسیِ پدیده اجتماعیِ خودکشی را ملاحظه می نمایید.
💠 یکی دیگر از ویژگی های مهم پژوهش و مطالبه گری، مشخص کردن حوزه تحقیق یا به عبارتی جامعه تحقیقاتی خود است.
این کار کمک بسیار خوبی به پیشرفت مطالبه در مسیر خود میکند و همچنین از انحراف و خطا در روند پژوهش جلوگیری میکند.
اصلی ترین حوزه های اجتماعی عبارتند از:
۱) حوزه فرهنگی
۲) حوزه سیاسی
۳) حوزه اقتصادی
۴) حوزه علمی
۵) حوزه امنیتی
۶) حوزه عمرانی
۷) حوزه بهداشتی
مطالبه گری که قصد پژوهش دارد، حتما باید حوزه پژوهش خود را مشخص کند. در غیر اینصورت دچار سردرگمی و پراکنده کاری میشود.
در کنار مطالب ذکر شده، باید به چند نکته مهم توجه نمود:
✅ حوزه تحقیقاتی باید کاملا مشخص باشد. به عبارتی پژوهشگر باید بتواند به پرسش های زیر پاسخ مناسب دهد:
_ منطقه و محل پژوهش کجاست؟!
_ جامعه هدف کدام صنف یا قشر هستند؟!
_ رده سنی جامعه هدف کدام است؟!
_ و...
(⚠️جهت مطالعه پژوهش صورت گرفته و عینی تر شدن این نکته، به تصویر شماره دو مراجعه شود)
✅ تعیین دقیق حوزه پژوهش و مطالبه، ما را به حوزه منابع و مآخذ هدایت میکند.
✅ ممکن است برای تحقیقات یک مطالبه، چند حوزه مرتبط در دستور کار قرار گیرد که بلامانع است.
✍🏻 میثم آذرگون
#عدالتخواهی
#مطالبه_گری_پژوهش_محور
📍مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی👇👇👇
@mtra1395
🎭تمدن غربی، "پیرکننده" و تمدن اسلامی، "جوان ساز" است.🎭
🔸️🔸️🔸️@mtra1395🔸️🔸️🔸️
عصری که غرب برای انسان تدارک دیده ۴ویژگی بارز دارد.
❎عصر غرق در شهوات انسانی.
❎عصر فراموشی ارزشهای فطری.
❎عصر بی تفاوتی نسبت به همنوع.
❎عصر ضعف وسستی در مبارزه با ظلم.
🔸️اگر انسان غربی را از بالا نظاره کنیم همگی را به مثابه "پیرمردان وپیرزنانی" مییابیم که هیچ قدرتی ندارند. به تبعِ انسانِ غربی، جوامع غربی نیز همچون دهکده هایی هستند که در معرض فرسودگی و رو به فنا هستند.
🔸️انسانِ غربی، پیر است و بیقدرت.
*نه قدرت عقلی.
*نه قدرت عقیدتی.
*نه قدرت عملی.
وهر ۳ مورد، از نشانه های پیری است گرچه ۲۰ ساله و بزک کرده باشند.
_کسی که قدرت استفاده درست از قوای عاقله خویش راندارد پیر است.
_کسی که حسن وقبح عقلش، در او شوق وانگیزه ایجاد نمیکند دل مرده وپیر است.
_کسی که بخاطر سستی وتنبلی قدرت حرکت ندارد و دائم السکون است فرتوت وپیر است.
🔸️🔸️🔸️@mtra1395🔸️🔸️🔸️
انسانِ مورد نظر اسلام، فکور و پر انرژی وباانگیزه ودر یک کلام، " جوان " است گرچه ۹۰ ساله باشد.
✅شناگر قهاری است که در لذات غرق نمیشود.
✅به رعایت هنجارها وترک ناهنجارها پایبند است.
✅زمین افتادگان را بلند و همنوعانش را دستگیری میکند.
✅در مقابل ظلم سینه سپر میکند و اقامه عدل می کند.
💠نه مومن ومسلمان پیر وفرسوده میشود ونه کافر ومنافق جوان و باطراوت میگردد.پیرزیستن یا جوان زیستن انتخاب با خودماست.لیکن باید توجه داشت گرچه انتخاب، اختیاری است اما پیامد هر انتخاب، اجباری است. 💠
🇮🇷پاینده ایران اسلامی.
سهیل توانائی ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.
@mtra1395
💠 "شَرُّ وُلات" یافتنِ ولیِّ جامعه درصورت عملکرد سوء کارگزاران نظام اسلامی💠
@mtra1395
📨امیرالمومنین علی ع پس ازجنگ جَمَل در نامه اش خطاب به اشعث بن قیس، فرماندار آذربایجان فرازی را دارد که قابل تامّل است.
*لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام*
*امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود*
⚜کتابت وصدورِ نامه زمانی است که خبر سوء استفاده از بیت المال توسط اشعثی که منصوب شده عثمان بود به امام میرسد.
⚜ امام ع هشدار میدهد که *پست ومسئولیتت وسیله آب ونان نبوده بلکه امانتی درگردن توست.*
کارگزار، اختیاردارِ اموالِ بیت المال نیست که هرگونه بخواهد به مصرف برساند بلکه اهمّ امورمسلمین باید مدّنظر باشد.
⚜ ولیِّ جامعه به این حدّ نیز بسنده نمیکند و برای روشنتر شدن مساله و معرفی مالک وصاحب حقیقی این اموال مینویسد: *فِی یَدَیکَ مَالُُ مِن مالِ اللهِ عَزَّوجَلَّ وَ اَنتَ مِن خُزّانِهِ*
بیتُ المال، مالُ الله است و کارگزاران حکومت اسلامی فقط خزانه دار اموالِ اداره، سازمان، ارگان ومجموعه تحت اختیار خویش هستند و منحصراً در کمیت وکیفیتی که ماذون از ولی جامعه هستند میتوانندمصرف کنند نه فاعلِ مایشاء در مصرف.
⚜ حضرت ع در ختم کلامش در یک عبارت تبشیری_تنذیری بیان میدارد:
*لعلِّی الَّا اَکُونَ شَرَّ وُلاتِکَ لَکَ، والسَّلام*
*امیدوارم برایت بدترین ولی نباشم، بدرود*
🔸️اگر راه طاعت را درپیش گیری، در امان خواهی بود، پس ولیِّ جامعه در حق تو "شرُّ ولات" نیست، بلکه بهترین خیرخواه، راهنما راهبر و رهبر توست.
🔸️اما اگر راه عصیان را انتخاب نمایی، ولی جامعه را در حق خویش "شرُّ ولات" مییابی.
🔱 شرُّ ولات بودن یانبودن ولیِّ جامعه نسبت به کارگزاران حکومت اسلامی ، به عملکرد درست یا غلطشان بستگی دارد.
🇮🇷پاینده ایران اسلامی
سهیل توانائی
مرکز تحقیقات راهبردی آسیبهای اجتماعی.
به مترآ بپیوندید و زنجیره تبیین باشید.👇👇
@mtra1395
✅ مخاطبین فرهیخته را دعوت میکنم ارائه تفصیلی کتاب "اندیشه سیاسی امام خمینی ره" توسط محقق فرهیخته حجت الاسلام صمیمی را فرا گیرند.
صوت، همراه با چکیده در کانال ایشان موجود است.
فایلهای ارائه شده توسط حجت الاسلام صمیمی.
جلسه اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/342
جلسه دوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/345
جلسه سوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/354
جلسه چهارم
https://eitaa.com/ali_samimi71/359
جلسه پنجم
https://eitaa.com/ali_samimi71/362
جلسه ششم
https://eitaa.com/ali_samimi71/368
جلسه هفتم
https://eitaa.com/ali_samimi71/376
جلسه هشتم
https://eitaa.com/ali_samimi71/407
جلسه نهم
https://eitaa.com/ali_samimi71/473
جلسه دهم
https://eitaa.com/ali_samimi71/488
⛔️ ادامه دارد..........!
لینک کانال استاد صمیمی👇👇👇
☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
🌐 راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها!
#بخش_اول
1⃣ در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد".
برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجابها و کشف حجاب کرده ها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم!
البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپین های علینژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷)
اینبار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دین اند..."!
تا از دست برخی از ماها و اتهام زنی هایمان نجاتشان دهد!
❓می پرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟!
منتظر باش!
2⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را تذکر لسانی همگانی [نه گروه های نیابتی] می دانست: "بگویید و رد شوید"!
آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت می گفتیم: اثر ندارد!
اندیشکده ها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد!
تا به اینجا کشید که کمپین های طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازی های گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد!
❓ فکر نمی کنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال می کند؟!
ادامه دهید!
3⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا حجاب را "واجب شرعی" نمی دانند!!!
با انحاء تهاجمات رسانه ای و شبکه ای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسل های اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد.
❗️اما گفتن این حرفها، از سوی برخی گروه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) می خورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابیگری و غیرت قلمداد می شد!
تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می کنند چه کسانی هستند قطعاً نمی کنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضان اند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"!
⬅️ یعنی آنهایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند!
❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیابان اند، "نمی دانند"؛ راهش "تبیین است یا باتوم"؟!
ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف می کند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹)
اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا مابه ازاء دوربین-جریمه بود!
4⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط می خواهد.
فضای موجود، گسست و جدایی بین بی حجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن می زند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم می کنند.
⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است.
اول شل حجابها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند.
وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابی ها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبه های جمعه هم کشاندیم؛ سراغ اینها هم آمد و با ادبیاتی غلیظ تر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجابها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد.
❗️ رهبر دارد چتر وحدت ملی می گسترد و شکاف و گسل اجتماعی را پر می کند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟!
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian