eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.3هزار دنبال‌کننده
612 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... ندارم #اینجا قرار است ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
(؛) نقطه براي مكث هاي طولاني تر و حدّفاصل بين ويرگول و نقطه است و به نقطه نزديكتر است كه موارد كاربرد آن به شرح زير است: الف) قبل از كلمه ها و عبارت هاي توضيحي مانند: (مثلاً، يعني، اما و…) اگر به مفهوم جمله قبل برگردد: شيخ الرئيس گفته است كه: «از گاو مي ترسم؛ براي اينكه گاو شاخ دارد و عقل ندارد»؛ يعني اينكه از قدرتمند كم عقل بايد گريخت. ب) اجزاي وابسته به يك موضوع كلّي، هرگاه به صورت جمله هاي متعددِ ظاهرا مستقل بيان شود: فراق، كوه را هامون كند؛ هامون را جيحون كند؛ جيحون را پرخون كند؛ پس با اين دل ضعيف چون كند؟ ج) هرگاه در بين اجزاي قسمت هاي مختلف يك جمله، ويرگول هاي متعدد به كار رفته باشد، نقطه ويرگول براي جدا كردن مجموعه آن قسمت ها از يكديگر به كار مي رود: محمد، احمد، حسن؛ علي و محمود را زدند. د) هرگاه موضوع يك جمله كامل، فهرست وار دسته بندي شده باشد، پس از پايان هر دسته، نقطه ويرگول، و در آخرين دسته، نقطه مي آيد؛ مانند: ساختمان واژه هاي فارسي، چند صورت است: ۱) ساده: گل، دل، خرد؛ ۲) پيشوندي: همدل، بينوا، نادان؛ ۳) پسوندي: كارگر، شنونده؛ ۴) مركب: گلخانه، دلنواز، سخنگو؛ ۵) گروهي: بي دست و پا، آب از سرگذشته. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
(.) نشانه مكث كامل است كه در پايان جمله هاي خبري و امري مي آيد و موارد كاربرد آن به شرح زير است: الف) پس از توضيحات پاورقي ها، جدول ها، نمودارها. ب) در پايان جمله و پس از ذكر مشخصات منابع كه در متن استناد شده است؛ مانند: (مطهري، ۱۳۷۷، ص ۲۵). ج) براي مشخص كردن حرف هاي اختصاري، لازم است پس از هر حرف (به جز حرف آخر) نقطه گذاشته شود؛مانند: ه.ق (هجري قمري)، ق.م (قبل از ميلاد) https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
(:) نشانه توضيح است و به جاي كلمه ها و عبارت هاي توضيحي (نظير، مانند، مثل، ازقبيل و…) به كار مي رود، بدين معني كه آنچه بعد از دونقطه آمده توضيح مثالِ قبل است؛ مانند: تنها ره سعادت: ايمان، جهاد، شهادت. الف) قبل از نقل قول ها دو ْنقطه مي آيد: او در كتاب خود گفته است: «شما بوديد كه رفتيد…». ب) براي جداكردن رقم هاي جزئي از كلي نيز از دونقطه استفاده مي كنند (در متن هاي فارسي رقم كلي در سمت راست و رقم جزئي سمت چپ مي آيد)، مثلاً جلد سوم صفحه چهل و يك، را به صورت، «۳ :۴۱» نشان مي دهند. ج) گذاشتن دونقطه پس از عنوان هاي كتاب، مقاله، عنوان اصلي، فرعي و امثال آن لازم نيست. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
1 الفاظ القرآن نام ديگر آن المفردات فى غريب القرآن تأليف حسين بن محمد راغب اصفهانى در اين واژه‌نامه كه بر بنياد موادّ اصلى كلمه سامان داده شده، مسلك راغب چنين است كه نخست ماده را با معناى حقيقى‌اش مى‌آورد، آنگاه مشتقات آن را ياد مى‌كند، سپس معانى مجازى را با تبيين علاقۀ حقيقت و مجاز عرضه مى‌دارد.وى بر اين همه، اولاّ از قرآن،ثانيا از حديث و ثالثا از سروده‌ها و اقوال عرب گواه مى‌جويد.او همچنين به ياد كرد قراآت وارده، اقوال صحابه و تابعين و حكماء و نيز تفسير قرآن به قرآن، دست مى‌يازد.به عنوان نمونه در مادۀ «خبث»، ابتدا معناى حقيقى آن را ذكر مى‌كند،«الخبت»:المطمئن من الارض، و...سپس معناى مجازى را متعرض مى‌شود،«ثم استعمل الاخبات استعمال اللين و التواضع».بعد از آن علاقۀ حقيقت و مجاز را بازگو مى‌كند: «و العلاقة بينهما المشابهة»، پس از آن تفسير قرآن به قرآن را نمايان مى‌دارد، «قال الله تعالى:«و أخبتوا الى ربهم»، و قال:«بشّر المخبتين»اى المتواضعين، نحو«لا يستكبرون عن عبادته».در ادامه جلوه‌اى ديگر از تفسير قرآن به قرآن را نشان مى‌دهد و مى‌نويسد:و قوله تعالى «فتخبت له قلوبهم»اى:تلين و تخشع.و الاخبات هنا قريب من الهبوط فى قوله تعالى:«و إنّ منها لما يهبط من خشية الله»با اين مثال مى‌توان بيان داشت كه مفردات راغب خود تفسيرى پر بار و عميق و مختصر است و فوائد و فرائد گوناگونى را داراست. گاه به نقد و ردّ آراء ديگران(با ابراز نظرات و آراء خود) به نيكى مى‌پردازد و در اين حوزه از علوم، صاحب مرتبۀ اجتهاد است. ادامه دارد👇🏾 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
مصادر راغب در به مؤلفات پيشينيان عنايت ويژه‌اى نشان داده و از كتبى چون «المجمل فى اللغة(ابن فارس)، الشامل فى اللغة(ابومنصور جبان)، تهذيب الالفاظ(ابن سكيت)، معانى القرآن(فرّاء)، المسائل الحلبيات(ابوعلى فارسى)، معانى القرآن(زجاج)، العين(خليل بن احمد)، تفسير ابومسلم اصفهانى، تفسير غريب القرآن(ابن قتيبة)، كتاب سيبويه، معانى القرآن(اخفش)، مجاز القرآن(ابوعبيدة)، الحجة للقراءات السبعه(فارسى)، غريب الحديث(ابن قتيبة)، غريب الحديث(ابوعبيدة)، الغريب المصنف(ابوعبيد) و...استفاده نموده است. در تفسير از على بن ابيطالب(ع)، امام صادق(ع)، ابن عباس، ابن مسعود، عمر بن الخطاب، مجاهد، قتاده، حسن بصرى، شعبى، سفيان و برخى ديگر، نقل اقوال مى‌نمايد. از لغويين مانند:مبرد، كسائى، سيبويه، يونس، ابوزيد، توزى، اصمعى و ابن عربى مطالبى مى‌آورد.و در قرائت از حمزه، يعقوب و نقاش، نقل مى‌كند.اقوال جبائى، ابوالقاسم بلخى و ابوبكر علاف را از متكلمين بازگو مى‌نمايد.و سخنان حكما را بدون ذكر افراد يادآور مى‌شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 1 کم‌ دركی ( ‌ترس از درک كم مطلب ): بسیاری از كتاب‌خوان¬ها گمان می¬كنند كه باید هر مطلبی را با‌كندی بخوانند وگرنه ممكن است آن را یاد نگیرند. خواننده¬ای كه كلمه¬خوانی می¬كند مجبور است با پهلوی هم قرار‌دادن كلمات به معانی برسد. این كار وقت¬گیر است؛ در حالیكه خواننده¬ی عبارت¬خوان به جای كلمات، عبارات را می¬خواند. لذا درک مطلب برای فرد تندخوان خیلی راحت¬تر از درك مطلب برای خواننده¬ی كندخوان می¬باشد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 2 با صدا خوانی ( خواندن متن با صدای بلند ): در موقع خواندن باصدا و تلفظ كلمات با صدای بلند، شخص می¬تواند حداكثر با بهترین سرعت حرف زدن پیش برود. در باصداخوانی شما مغز خود را مجبور می‌كنید تا مطلب را با سرعتی در حد حرف زدن جذب كند و بفهمد و این سرعت برای تندخوانی بسیار كم است. برای رفع این ایراد، در هنگام تندخوانی، نوک زبانتان را بین دو ردیف دندان¬های راست یا چپ قرار دهید تا مانع تلفظ كلمات شوید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 3 لب خوانی ( حركت لب¬ها در هنگام خواندن ): لب¬خوانی عبارت است از خواندن كلمات- همراه با حركت دادن لب¬ها- بدون اینكه صدای كلمات شنیده شود. بعضی از افراد در هنگام مطالعه بدون آن كه باصدا بخوانند، لب¬ها را حركت می¬دهند، یعنی لب¬خوانی می¬كنند. اگر شما به این مشكل دچار هستید برای رفع آن راه‌های گوناگونی وجود دارد كه هر كدام را مناسب‌تر یافتید به كار ببرید: ✏️الف: بین لب¬هایتان( و نه بین دندان¬ها ) چیزی همانند خودكار یا مداد قرار دهید و خواندن را ادامه دهید. در این حالت برای نگهداری مداد ناچارید به لبتان فشار بیاورید. در این صورت مانع از آن می¬شوید كه لبهایتان حركت كنند. 🖍ب: لب¬ها را محكم به هم فشرده كنید و در همان حال زبان را به سقف دهان بچسبانید. ✏️ج: لب‌ها به حالت سوت زدن گرد كنید و هوا را به بیرون بفرستید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 4 ذهن¬خوانی یا صامت¬خوانی ( خواندن مطالب بدون صدا ): یكی دیگر از عادت¬های نادرست در هنگام مطالعه، خواندن بی¬صدای كلمات یا تلفظ آنها در ذهن است كه به آن حرف‌زدن ذهنی یا ذهن¬خوانی می‌گویند. در ذهن¬خوانی، خواندن باصدا تبدیل به خواندن بی‌صدا می¬شود كه فقط خود شخص از آن اطلاع می‌یابد. در این حالت لب¬ها، زبان و گلو حركات خفیفی را انجام می¬دهند كه تلفظ واقعی كلمه محسوس نیست. اگر این عادت زیاد عمیق نباشد سعی كنید تا آن¬جا كه می¬توانید در كم كردنش بكوشید ولی نگران وجود آن نباشید. سایر عیوب را رفع كنید و زیاد به خود فشار نیاورید. در جهت كاهش این ایراد توصیه می¬شود در متونی كه می‌خوانید بیشتر به دنبال معنی مطلب باشید و به ظاهر لغات كمتر توجه نمایید. در واقع لغات وسیله‌ی انتقال معنی از متن به مغز هستند و شخص باید معنی و مفهوم را دریافت كند و نیازی به دقت در جملات و ظاهر متن ندارد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗از كاربردهاي ديگر عاميانه معمول: ✏️زهله = زهره 🖍گرام = گرامي ✏️با اين وجود = با وجود اين 🖍خواروبار=خواربار ✏️قتل و عام = قتل عام 🖍خورده‌فروشي = خرده فروشي ✏️واگيردار = واگير صبح ناشتا = ناشتا 📗كاربرد واژه‌هاي عاميانه در نوشته نادرست است: در سخنوري نبايد روده‌درازي كرد؛ زيرا پرچانگي باعث مي‌شود خواننده چرت بزند. بايد اين‌چنين نوشت: در سخنوري نبايد زياده سخن گفت، زيرا زياده‌گويي باعث مي‌شود خواننده به خواب رود https://eitaa.com/myganj
در صورت مشخص بودن فاعل از كاربرد فعل مجهول خودداري كنيم. 📕اين مدرسه توسط آقاي خيرخواهي رايگان ساخته شد. = الف) اين مدرسه را آقاي خيرخواهي به رايگان ساخت. ب) اين مدرسه ساخته شد. 📗اين كتاب توسط جمالزاده نوشته شد. = الف) اين كتاب را جمالزاده نوشت. ب) اين كتاب نوشته شد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
را با عربي جمع نكنيم فارسي را با نشانه‌هاي جمع عربي جمع نبنديم. كارخانجات = كارخانه‌ها پروانه‌جات = پروانه‌ها دسته‌جات = دسته‌ها دستورات = دستورها باغات = باغ‌ها آزمايشات = آزمايش‌ها گرايشات = گرايش‌ها بازرسين = بازرسان بنادر = بندرها اساتيد = استادان بساتين = بستان‌ها ميادين = ميدان‌ها https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
سه (...) سه نقطه در این موارد به کار می‌رود: 📗به جای محذوف: «صلح را همه دوست دارند: مسلمان، کافر، عرب، عجم، پیر، جوان و...». ✏️یادآوری ۱: سه نقطه، جمله را از نقطه‌ پایانی بی‌نیاز نمی‌کند. 🖍یادآوری ۲: سه نقطه برای آن است که معلوم کند جمله ادامه دارد؛ بنابراین اگر در جمله‌ای کلمه یا علامتی دیگر همین وظیفه را بر عهده گرفت، وجود سه نقطه زائد خواهد بود: «بر نهج‌البلاغه، کسانِ بسیاری شرح نوشته‌اند؛ مانند ابن‌میثم و ابن‌ابی‌الحدید». https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
(«») کاربرد اصلی این علامت، برجسته‌نمایی است و موارد کاربرد آن بدین شرح است: 📗 محاصره‌ منقول مستقیم: ❤️پیاژه می‌گوید: «هر کس که به تو چیزی آموخت، تو را از لذت کشف آن، محروم کرد.» 📕برجسته‌سازی واژه یا واژه‌هایی که نویسنده به هر دلیلی می‌خواهد نظر خواننده را بیشتر از حد معمول به آن جلب کند: ❤️ ـ در میان ریشه‌های مشکلات و مسائل یک جامعه، برخی مهم‌تر، و احتمالاً یکی مهم‌ترین است. به گمان من آن «یکی»، در جامعه ما، به شمار نیاوردن «تفاوت‌ها» است. 📒 برجسته‌سازی نام مقالات در پانوشت. 🖍یادآوری 1: برای برجسته کردن عنوان کتاب‌ها و نام نویسندگان و اعلام دیگر، از علایم دیگری ـ غیر از گیومه ـ نيز استفاده می‌شود؛ مانند کج کردن حروف. ✏️یادآوری 2: وقتی عبارتی داخل گیومه قرار گرفت، بدین معنا است که ناقل (نویسنده) در آن تصرفی نکرده است. چنانچه نویسنده، عبارتی را با تلخیص و یا تغییر نقل کرد، نباید آن را داخل گیومه قرار دهد و نیز لازم است در پانوشت، پیش از نقل نشانی منبع از علایم اختصاری «ر. ک:» استفاده کند. بدین ترتیب خواننده در می‌یابد که عبارت منقول، عین عبارات اصلی نبوده، برای اطلاع از آنها باید به منبع اصلی مراجعه کند. درون یا بیرون گیومه گذاشتن نقطه پایانیِ جمله‌ای که در گیومه قرار گرفته است، بستگی به تمام شدن یا نشدنِ جمله پیش از آن دارد؛ یعنی اگر جمله پیش از جمله قرارگرفته در گیومه، تمام شده و به اصطلاحْ یصِحُّ السکوتُ علیه است، جمله‌ای که درون گیومه قرار دارد، مستقل حساب می‌شود و بنابراین نقطه‌ پایانی آن را در درون گیومه می‌گذاریم؛ اما اگر جمله پیشینْ تمام نشده و جمله قرارگرفته در گیومه، آن را تمام می‌کند، نقطه را بیرون گیومه می‌گذاریم. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 5 حركت انگشت ( به كار بردن انگشت، مداد و غیره بر روی متن ): در تندخوانی پیشرفته انگشت¬گذاری باعث كندی در هماهنگی چشم و عمل ذهن خواهد شد و این ارتباط مستقیم را كه راحت¬تر و سریع¬تر است، به ارتباطی باواسطه تبدیل می¬كند. هر نوع عمل اضافی نظیر انگشت¬گذاری، به كار بردن مداد یا چوب خط و... باعث می¬شود كه مغز یک حركت اضافی را تحمل كند. برای ‌ترک عادت حركت انگشت در تندخوانی پیشرفته، بهترین شیوه آن است كه در موقع مطالعه¬ی كتاب، طرفین آن را با دو دست نگاه دارید تا عادت نامطلوب خود را رفته‌رفته فراموش كنید. بدین طریق این مشكل را با جلوگیری از عامل ایجاد آن‌ ترک كرده¬اید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 6 برگشت¬خوانی ( برگشتن به كلمات یا خط قبلی و دوباره خواندن آن¬ها ): مكرر اتفاق می¬افتد كه پس از پایان یك سطر مجدداً به همان سطر بازمی¬گردیم و پس از خواندن چند كلمه متوجه اشتباه خود می¬شویم و آن گاه به سر سطر بعدی می¬رویم. جهت رفع این اشكال قبل از رسیدن به آخر هر سطر، با استفاده از میدان دید از گوشه¬ی چشم راست، نگاهی به سطر بعدی بیندازید تا به‌راحتی بتوانید پس از پایان آن خط، به خط بعدی بروید. عقب نگری یا برگشت-خوانی به مقدار زیادی ناشی از عدم اعتماد به نفس شماست. شما مرتب نگران هستید كه مبادا چیزی را جا انداخته ‌یا نفهمیده¬اید. البته تنها عدم اعتماد به نفس – یعنی نگرانی از نفهمیدن، جا انداختن و یا درک كم – باعث برگشت-خوانی نمی¬باشد. علاوه بر این عامل، میزان دشواری مطلب، عدم علاقه به موضوع و دقت و تمركز حواس در هنگام خواندن نیز می¬تواند از دلایل دیگر برگشت¬خوانی باشد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 7 سرتكانی ( تكان دادن یا حركت سر در هنگام مطالعه ): برای دیدن واضح هر چیز احتیاج به حركت دادن سر خود ندارید. اگر شیئی در محدوده¬ی دید شما قرار دارد كافی است تا چشم خود را بچرخانید و بدون حركت دادن سر، آن را به راحتی با گردش چشم مشاهده كنید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 8 خالی خوانی ( دیدن مناطق سفید یا غیر مفید ): یكی از عادت¬های رایج در هنگام مطالعه، خالی‌خوانی است. چشم بسیاری از افراد عادت كرده‌است كه در نقاط خالی و سفید پرسه بزند و در حاشیه¬های سفید كاغذ یا در میان سطرها سرگردان باشد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 9 نوواژگانی ( لغت ناآشنا در متن ): اگر در هنگام مطالعه به لغتی برخوردید كه معنی آن را نمی‌دانستید و لازم بود معنی آن را از فرهنگ لغات پیدا كنید یا از كسی بپرسید، ابتدا با مداد كنار آن علامت‌بزنید یا زیر آن خط بكشید، اما به خاطر آن، خواندن خود را قطع نكنید و بی‌توجه به آن به پیش بروید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 10 نزدیک خوانی (نزدیک بردن چشم به كتاب): آخرین غلط رایج، فاصله¬ی نزدیک چشم با كتاب است. اگر با كتاب در حدود 30 الی 40 سانتی متر- تقریباً از آرنج تا نوک انگشت – فاصله داشته باشد، مطمئناً سریع‌تر می‌خوانید. زیرا در این حالت چشم كمتر تلاش می‌كند و حركات كمتری انجام می‌دهد، در نتیجه دیرتر خسته می¬شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🔻مدیر سایت ویکی فقه در گفتگو با خبرگزاری حوزه تشریح کرد: 🔳 هر آنچه باید در خصوص ویکی فقه و مدرسه فقاهت بدانیم 🌐 پوشش آنلاین ۱۱۰ درس حوزوی حجت الاسلام محمد ظریفی: ▫️سایت مدرسه فقاهت (eshia.ir) ▫️کتابخانه‌های مدرسه فقاهت (lib.eshia.ir) ▫️ویکی فقه (wikifeqh.ir) ▫️ویکی پرسش (wikiporsesh.ir) متعلق به موسسه دانش‌بنیان صدای بهار است که با هدف راه‌اندازی و دیجیتال کردن تولیدات علمی حوزه علمیه راه‌اندازی شد. 🔹در حال حاضر دروس ۱۱۰ استاد که شامل ۲۸۸ درس است در سایت بارگذاری شده است؛ همچنین ۵۹۰۳۲ تقریر و بیش از ۹۹ هزار فایل صوتی از سال ۸۵ بارگذاری شده است و الان درس‌های مختلفی از کشورهای مختلف در این سایت بارگذاری و پخش زنده می‌شود. 🔹 اصلی مدرسه فقاهت شامل کتب شیعه و براداران اهل‌سنت است. در این کتابخانه ۶هزار عنوان کتاب در ۱۴۵۵۶جلد وجود دارد. 🔹بسیاری از اخباری که از لابلای دروس مراجع در روزهای درسی تیتر یک اخبار کشور می شود توسط خبرنگارانی تولید می شود که از اپلیکیشن مدرسه فقاهت استفاده می کنند. 🔹 مدرسه فقاهت، عمدتا تطبیقی است که پیاده ‌سازی، رنگ بندی و مستندسازی شده است. طلاب می‌توانند به هر میزان تقریر را که خواستند وتوانستند در کنار این تقریر نشر دهند. یک تقریر می تواند تقریرهای بی‌نهایت داشته باشد. 🔹 مدرسه فقاهت همه درسها را به صورت در اختیار محققین قرار می دهد؛ هم اساتیدی که دروس شان در این سایت بارگذاری می شود و هم کسانی که از این دروس استفاده می کنند. 🔹سایت یک دانشنامه در حوزه علوم اسلامی است که در این سایت علوم اسلامی و علوم مرتبط با علوم اسلامی پوشش داده می‌شود. امروز بالغ بر ۵۲ هزار مقاله در حوزه علوم اسلامی در این سایت بارگذاری شده است. 🔹 که در قالب پرسش و پاسخ فعالیت می کند ۱۰ هزار پرسش و پاسخ را در موضوعات مختلف در دل خود جای داده است. مشروح گفتگو:👇 http://hawzahnews.com/news/865943
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر علوم: 🔸علمی که از غرب آمده تنها لاشه علم است؛ علمی که آغاز و انجام آن مشخص نیست، یک علم مرده و ابتر است 🔹معنای حقیقی اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است که دانش، اسلامی شود و دانش وقتی اسلامی می شود که آغاز و انجام آن مشخص شود، حرف اول دانشگاه را باید دانش بزند، همان دانشی که ابتدا و انجام آن مشخص باشد و در این صورت است که دانشگاه به معنای حقیقی کلمه «اسلامی» خواهد شد. 🔸این علم مرده، عالِم آفرین نیست! چون ارزش عالِم به معلوم است و علم مُرده، عالِم زنده تربیت نمی کند! در نتیجه باید این دو اصل که «چه کسی آفرید؟» و «چرا آفرید؟» در علوم، محور اساسی باشد تا به علم مُرده، روح دمیده شود و حیات پیدا کند. 🔸برخی مُردن را پوسیدن تلقی می کنند اما اگر معلوم بشود که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، دیگر تحصیلکرده های ما درگیر غده‌هایی همچون اختلاس و نجومی نخواهند بود. 🔹قبرستان، یک دانشگاه است، اینکه می گویند مرحوم قاضی شاگرد وادی السلام است همین است که این قبرستان به انسان می فهماند این بدن می پوسد و از بین می رود اما روح، ابدی است؛ ما یک ثابت داریم و یک ساکن، هیچ کس نمی پرسد این «دو» به اضافه «دو» که می شود «چهار»، چقدر عمر دارد! این مسائل تاریخ بردار نیست، انسان از چنین سنخی است، لذا این علم انسان شناسی که انسان را موجودی ابدی معرفی می کند، باید در دانشگاه ها تقویت شود تا دانشی داشته باشیم که با ابدیت ما هماهنگ و سازگار باشد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗نشانه تعجب (!) این نشانه، اختصاصی به تعجب ندارد و برای نشان دادن دیگر حالات عاطفی نیز از آن استفاده می‌شود. بدین قرار: ✏️. در پایان جمله‌های عاطفی: دعا، نفرین، آرزو، تعجب، تحسر، تأسف، تحسین. ـ وای بر ما! (تأسف) ـ علی اي همای رحمت، تو چه آیتی خدا را! (تعجب) ـ چه دلیرمردی بود او! (تحسین) 🖍پس از جمله امری، اگر قصد تأکید بیشتر و خاصی باشد: «مظلومان، به پا خیزید!» https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗 () وظیفه اصلی این نشانه توضیح است. بدین شرح: ✏️بیان سال ولادت و وفات: «غزالی (455-405) کتاب‌های بسیاری در ردّ اسماعیلیه نوشت.» 🖍 بیان معادل برای کلمات یا اصطلاحات: «منطق، پنج راه برای گفت‌وگو با خصم (مخالف) پیش می‌نهد.» 🖍. بیان منبع و نشانی آن در متن. یادآوری: چنانچه توضیح کلمه یا مفهومی، نیاز به عبارتی کامل داشت، نمی‌توان از آن در پرانتز استفاده کرد. در این‌گونه موارد می‌توان از خط تیره یا ارجاع به پانوشت سود جست. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📗کروشه ( [ ] ) یا قلاب برای افزودن کلمه یا عبارتی به متن اصلی است: ✏️«نزدیک است مردم را، محاسبه ایشان، و[لی] آنان غفلت می‌ورزند.» (سوره انبیاء، آیه 1) 🖍در هر نفس دو نعمت [حداقل] موجود است... . (سعدی، دیباچه گلستان) https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
«الف کوتاه» «الف کوتاه» همیشه به‌صورت «الف» نوشته مى‌شود، مگر در موارد زیر: 📗. الى، على، حتّى، اولى، اوُلى؛ 📕. اسم‌هاى خاص: عیسى، یحیى، مرتضى، مصطفى، موسى، مجتبى تبصره: واژه‌هایى مانند اسمعیل، هرون، رحمن که در رسم‌الخطّ قرآنى به این صورت نوشته مى‌شود در فارسى با «الف» نوشته مى‌شود: اسماعیل، هارون، رحمان. بعضى کلمات مانند الهی و اعلی‌حضرت را هم می‌توان و بلکه باید به‌صورت الاهى و اعلاحضرت نوشت. 📒 ترکیباتى که عیناً از عربى گرفته شده ‌‌است: اعلام‌الهدى، بدرالدُّجى، طوبى‌لک، لاتُعَدُّ و لاتُحْصى، سِدرَةُالمُنتَهى، لاتُحصى (صیغه‌هاى فعلى) اسامى سوره‌هاى قرآن (مانند یس، طه، و...) به ‌شکل مضبوط در قرآن نوشته مى‌شود، اما در کلماتى مانند یاسین، آل طاها و ... قاعده تطابق گفتار و نوشتار رعایت مى‌شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
یکی از تقسیم¬بندی مقاله، می¬تواند براساس محتوای اطلاعات مقاله باشد که از این منظر مقاله¬ها به چهار 1️⃣نوع تحقیقی (پژوهشی)، 2️⃣ تحلیلی، 3️⃣مروری 4️⃣ گردآوری می¬شوند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
() مقالهٔ پژوهشی گزارشی نوشته و چاپ شده از نتایج یک پژوهش بدیع است و معمولاً در¬برگیرندهٔ نتایج پژوهش مهم و اصیل و یا رهیافتی نو به موضوعی تثبیت شده است. برای اینکه به خوبی بتوان مقالهٔ پژوهشی را تعریف کرد، باید تعریفی از سازو کاری داشته باشیم که یک مقالهٔ پژوهشی تولید می¬شود. مقالهٔ پژوهشی از اثر علمی اولیه سرچشمه می¬گیرد. یک اثر علمی اولیه باید در نخستین بیان عمل باشد. معمول است که نخستین عمل در یک ارائهٔ شفاهی در یک نشست علمی صورت می¬گیرد و همچنین به گونه¬ای باشد که برای همتایان مؤلف، اثر قابل فهم باشد. بنابراین اطلاعات کافی باید ارائه شود تا استفاده کنندگان بتوانند مشاهدات را برآورده کنند، تجربیات را تکرار کنند و فرایند¬های فکری را ارزیابی کنند. این نوع مقاله به دلیل آنکه یافته های پژوهش انجام یافته را منعکس می¬کند "گزارش تحقیق" نیز خوانده می¬شود https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
این نوع مقاله که به نام مقالهٔ نظری نیز شناخته می¬شود، مقاله¬ای است که مؤلف با استفاده از منابع تحقیقی پیشین، نظریهٔ خاصی را در حوزهٔ کار خود مطرح می¬کند. در این گونه مقاله-ها معمولاً مؤلف نظریه¬ای نوین مطرح می¬کند. ممکن است نویسنده با نگرشی انتقادی به بحث دربارهٔ نظریه¬هایی پیشین بپردازد. در این صورت، نظریه¬های موجود را تحلیل کرد و با استدلال و بهره¬گیری از شواهد، برتری نظریه¬ای را بر نظریه¬های دیگر نشان می¬دهد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید