هدایت شده از شیخ رمضانی(اسماعیل)
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی رو به همه کسانی که چشم امید به خدمت ایشون داشتند تسلیت می گم
مرگ به ما نزدیک تر از اون چیزی هست که فکر می کنیم
البته شهادت مرگ بی خسارتی است ، شهید جز برکت برای جامعه اش چیزی ندارد.
اینکه خدا نفر دوم اجرایی این کشور را بعنوان قربانی خدمت به مردم پذیرفته بشارت روزهای روشنی است که در پیش است.
در پنج سالی که معلم ما بود در محضر خدا شهادت می دهم من از ایشان سلامت نفس ، پاکی و تواضع و مردمی بودن و ضد فساد و عشق به روضه اهل بیت ع مخصوصا فاطمه زهرا سلام الله علیها را دیدم.
هر باری که با رفقا برای صبحانه به حجره مان دعوتش کردیم با روی باز پذیرفت و آمد و با انس و صفا گفت و خندید.
یک بار امتحان مکاسب داشتیم در انتهای برگه نوشتم
« نگفتی گر بیفتی گیرمت دست؟
از این افتاده تر کاکنونم ای دوست؟
حاج آقا! من همونم که بهت صبحانه دادم
این شما و این برگه من»
اینقدر به دلش نشسته بود این شوخی بنده که بعد از اون گاه و بیگاه حرفش بین ما بود
یک بار زمان تولیت ایشون در آستان قدس رضوی که داشتند به محضر امام رضا ع مشرف می شدند در گوششون به شوخی گفتم « آقا! شما دیگه رییس امام رضا ع شدید امام رضا ع به حرفتون گوش می دن میشه سفارش ما رو بهشون بکنید؟»
ایشون خندیدن و گفتن با اون صبحانه ای که تو به ما دادی حتما دعات می کنم
حالا هم عرض می کنم
« حاج آقا من همونم که بهت صبحانه دادم اگه خدا بهت اجازه شفاعت داد یاد من باش »
روز آخر اردیبهشت سال ۱۴۰۳
یازدهم ذیالقعده سال ۱۴۴۵
شیخ اسماعیل رمضانی
هدایت شده از نَراهُ قریبا
#یادداشت_اول
۳۱ اردیبهشت ۱۴٠۳/ سال اول
پیام زندگی حضرت رضا(علیهالسلام) چیست؟
بارها از پیر و جوان و خردسال پرسیدم که امام رضا علیهالسلام را تعریف کن و هر بار شنیدم: امام رضا خیلی مهربان است. او ضامن آهوست.
ما از زندگی امام هشتم، بجز مهربانی چیز دیگری نمیفهمیم اما #امام_جامعه سعی دارد، پنجره بزرگتری از زندگانی #امام_رئوف را به روی ما بگشاید!
مقام معظم رهبری در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام رضا میفرمایند: پیام زندگی پرماجرای علی بن موسی الرضا(علیهالسّلام) عبارت است از: مبارزهی دائمی خستگیناپذیر.
اگر بخواهیم از این دریچه به زندگی ایشان نگاهی بیندازیم، دیگر نمیتوانیم شخصیت حضرت را در #پدری_معنوی و مهربان که بیمار شفا میدهد، محدود نماییم بلکه بایستی امام را رهبری الهی ببینیم که مأموریت خود را ایجاد بستر هدایت و رشد همه جانبهی بندگان خدا قرار داده و در این مسیر با موانعی که #دستگاه_کفر_و_نفاق ایجاد میکند مبارزهای شبانهروزی دارد.
در روز ولادت حضرت به یک قطره از دریای جهاد حضرت توجه نمایید:
در سال ۲۰۱ هجری، مأمون مصمم شد
تا با انتقال حضرت رضا از مدینه به خراسان به عنوان ولیعهد، نهضت مبارزاتی علویان را سرکوب کرده و با دور نمودن امام از مردم، #درخت_تشیع را ریشه کن نماید.
مأمون برای این کار، مسیر حرکت امام را به شکلی انتخاب کرد که شهرهای معروف به #محبت_اهل_بیت (مانند کوفه و قم) در سر راه ایشان قرار نگیرد، اما سیاستمدارترینِ بندگان خدا(ساسةالعباد) در همان مسیر تعیین شده، از فرصتهایی که در زمان توقفشان در ۹۰ منزلگاه فراهم شد، استفاده کرده و به رفع مشکلات مردم پرداختند(الخرائج و الجرائح،ج۲،ص۶۶۱).
حضرت رئوف در این مسیر طولانی با طی ۳۴۵۰ کیلومتر، با بکارگیری از #اقدامات_ارتباطی متعددی مانند ۱- کاشت درخت مثمر بادام (عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۳۲) ۲- ایجاد چشمه با دستان مبارک خود(همان، ص۱۳۶) ۳- دستور احیای منابع آب (همان، ص۱۳۵) ۴- دادن نسخه درمان به فردی که شکنجه شده(همان، ص۲۱۱) ۵- همنشینی با تهیدستان (همان، ص۱۷۰) و (بحارالأنوار،ج۴۹،ص۹۹) ۶- توصیه به مدارا کردن با مردم(تحفالعقول،ج۲،ص۴۴۳)، بذر محبت خاندان نبوت و کینهی دشمنان آنان را دلهای مردم ایران نهادینه کرد.
امام هشتم با تدبیری الهی خلیفه را در #میدان_نبرد_سیاسی، به طور کامل شکست داده و برخلاف تصور مأمون، آن سال یکی از پربرکتترین سالهای تاریخ تشیع شد.(انسان۲۵۰ساله-ص۳۶۷)
در روزگار ما هم سیدی از اولاد پیغمبر، در طول دوران مدیریت خود با همان وصف خستگیناپذیری، برای از بین بردن #فاصله_طبقاتی، ارتباط گستردهای با #مردم_محروم مناطق مختلف برقرار نمود و در نهایت در مسیر خدمت به ملت ایران، در سالروز ولادت حضرت رضا(علیهالسلام) شهادتگونه دعوت حق را لبیک گفت.
رحمت الهی بر همهی #زمینهسازان_ظهور
#تمدن_اسلامی #رئيسی
مَدْرَس مَأوا | پناهگاهی به سوی روشنایی
https://eitaa.com/m_maava
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۶۳
۱ خرداد ۱۴٠۳/ سال چهارم
تعطیلی چهل ساله حساب صد، تا ایستگاه هشتم رئیسی!
یکی از بنیادی ترین تصمیمات تمدنی امام راحل در کنار تاسیس کمیته امداد، نهضت سواد آموزی، جهاد سازندگی و کمیته های امنیتی محله محور، #افتتاح_حساب_صد برای ساماندهی به مسئله حیاتی مسکن بود.
امام خمینی رحمه الله علیه با تمام مسائل و مشکلات طاقت فرسا و کمرشکن ماههای اول انقلاب، ساماندهی به مسئله خانه و کاشانه مردم را تنها شصت روز پس از پیروزی قیامشان شروع کردند.
به این سخنان کماکان زنده ۴۵ سال پیش امام توجه کنید: در رژیم منفور پهلوی، #مسئله_مسکن یکی از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در #اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار #بانک_ها و #سودجویان و #غارتگران به سر می بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم به کلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله ها و اتاقک های تنگ و تاریک و خرابه ها به سر می بردند؛ و چه بسا #قسمت_مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای اجاره آن بپردازند... نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و این از #حداقل_حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد. #مشکل_زمین_باید_حل_شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند. همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر #دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره ای بیندیشد، و بر همه #مردم است که در این مورد همکاری کنند...در این طرح به هیچ وجه نباید پولی در برابر خرید زمین پرداخت شود.
۲۱ فروردین ۱۳۵۸
نکته مهم و جذاب داستان، مدلی است که حضرت امام برای عملیاتی شدن این امر مهم پیشنهاد می کنند. راهکاری به محوریت #محله ها، #روحانیت و حضور حداکثری مردم( آیه۲۵سوره حدید) در ساخت و حتی تامین مالی این طرح از طریق حساب شماره صد.
محور اساسی این طرح تمدنی اسلامی، اعطای رایگان زمین به عنوان حق مردم و موهبت الهی است(تهذیب الاحکام ج۷ ص۱۵۲). حال چرا پس از حدود پنجاه سال از انقلاب، قریب چهل درصد مردم ایران مستاجرند و کماکان محروم از نعمت خانه؟
دلیل اصلی همان مواردی است که امام در پیامشان اشاره می کنند: #سودجویانی که نانشان در کالا شدن، احتکار زمین و #انبوه_سازی های آپارتمانی است. همینطور #بانکهایی که از همان ابتدا هم #غلط_می_کردند و امام، نامشان را در کنار غارتگران طاغوتی ذکر می کند.
واقعیت های میدانی نشان می دهد که جز در برهه هایی اندک، این طرح گرانقدر فقیه تمدنی شیعه، آنگونه که باید و شاید مورد اهتمام واقع نشد. حتی کار به جایی رسید که وزیر مسکن بی درد و #لیبرال دولت توسعه گرای روحانی، امثال چنین طرح هایی را به صراحت #مزخرف خواند.
همه ی این مصائب ادامه پیدا کرد تا اینکه 🖤#سیدابراهیم_رئیسی🖤 به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد و مسئول اصلی اجرا و پیگیری طرح #حساب_صد_امام. او که سلام خدا بر او باد، با خستگی ناپذیری مثال زدنی خود، توانست در اولین گام از طرح #نهضت_ملی_مسکن، واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان به مردم را در دستور کار دولت خود قرار دهد.
نام و راه #رئیس_جمهور_تمدنی، تا ابد زنده و پر رهرو.
سایر اقدامات تمدنی آیه الله رئیسی
@besalamen_amenin
هدایت شده از T124.ir
⚡️ حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی: باب گفتگو درباره تمدن اسلامی و الگوی پیشرفت اسلامی در کشور باز شده است.
https://virasty.com/RezaEzzatZamani/1716318688940579449
✅ اطلاعیه دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی:
https://eitaa.com/olgou4/6424
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ معرفی ارائه دهندگان، سخنرانان ویژه و هیئت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم / ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران - نمایشگاه مسجد جامعه پرداز
❓آشنایی با ۷ سخنران اصلی اجلاسیه دوم:
https://eitaa.com/olgou4/6410
❓آشنایی با سخنرانان ویژه و هیئت داوران اجلاسیه دوم:
https://eitaa.com/olgou4/6412
🗞 تذکر بسیار مهم: اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی یک حرکت حساب شده و عمیق برای مواجهه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی و حل مسئله محور مشکلات مردم است. در نقشه حرکت این اجلاسیه نه گروه مسئله -به عنوان پایه های اصلی تمدن اسلامی- در حوزه های: ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- نفی سبیل و سلطه، ۵- مکاسب و تجارت، ۶- فرقان و ارزیابی، ۷- بیان و شعر، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان تئوریزه می شود.
https://eitaa.com/olgou4/6411
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
10.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش سیمای قم از دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی - پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
radiomaaref0303041100موزیک.mp3
2.35M
🎙 گزارش رادیو معارف از دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / ۴خرداد ۱۴۰۳
❓اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی به مسئله تمدن اسلامی و حل مشکلات مردم نگاهی جامع دارد و ۹ گروه مسئله را پیگیری می کند.
#اجلاسیه_مشترک
#فقه_نظام
#نقشه_جامع
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از شذرات/ایمان نوروزی
♦️ایجاد گفتمان گذر از نگاه عرفی و کارشناسی غربی به نگاه حجیت محور در حکمرانی
قسمت اول
🔹اتفاق خوبی در قم پنجشنبه دوباره رقم خورد.
دور هم جمع شدن #بچههای_تمدنی در مسجد، آن هم #مسجد_جمکران.
🔹دوستانی که در عینیت اندیشهها را در میدان امتداد دادند و در حال کنش تمدنی در عینیت هستند.
🔹از نکات برجسته این نشست طیفهایی مختلف مردمی حضور داشتند. از آن مادری که #بچه_شیرخوار به بغل داشت تا فردی که تولید و کارگاه محصولات سالم در اصفهان دارد یا آن طلبهای که از قوچان مدرسه در خانه راه انداخته تا آن استاد برجسته حوزه علمیه یا دانشگاه تا آن خانم پرستاری که از شغلش استعفا داده و از ۲۰ میلیون حقوق و مزایا گذشته تا فردی که #برنج_فروشی دارد و یا دوستانی از هموطنان توحیدیمان از گامبیا و نیجریه و پاکستان، تایلند، ترکیه، هند. اینکه حدود ۱۲ ساعت بنشینی و بشنوی و خسته نشوید!!
🔹از نکات خوب این نشست شکلگیری اتوبان تمدنی تهران-قم، مشهد-قم، اصفهان- قم ست. باشد در آیندهای نزدیک اتوبان قم به نجف، بغداد، استانبول، دمشق، بیروت، کابل و هرات، لاهور و کشمیر و... شکل بگیرد.
🔹به نظر شاه کلید این نشست این بود:
مشکلات کشور نه ناشی از #الگوی_مقاومت و دین و حکومت اسلامی ست بلکه ناشی از #الگوی_توسعه_غربی ست.
مشکلی که حتی برادرانی را که دیروز در بسیج دانشجویی دوش به دوش مبارزه با جریان غربگرا در #کف_دانشگاه بودیم امروز گرفتار نظریات #ذاتا_مسموم علوم انسانی کرده است و از فضای تمدنی انقلاب آنان را دور کرده است.
🔹اگر این نشست و دور هم جمع شدن ها بتواند در ایجاد این #گفتمان که حل مشکلات کشور با تغییر ریل از نگاه عرفی به نگاه حجیت محور فقهی ممکن خواهد بود قدم بزرگی را در #گام_دوم انقلاب برداشته است.
#فقه_نظام
#نظام_سازی
#نشستهای_تمدنی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi