eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
119 ویدیو
219 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️نظام سازی نه پایه دارد... 👌نظام سازی با تثبیت نه پایه مفهومی در ذهن مردم و نخبگان و مسئولین تثبیت و آغاز می شود. مدرسه هدایت در نه بابِ فقه الامام، فقه العلم، فقه التزکیه، فقه المکاسب، فقه البیان، فقه الفرقان، فقه النظم، فقه العبرة و فقه نفی سبیل پایه های اصلی نظام سازی را تبیین کرده است! هر باب فقهی دارای سرفصلهای متفاوتی است ولی در هر سرفصل یک نظریه اصلی وجود دارد. (حدود ۱۰۰ نظریه فقهی و ۹ نظریه اصلی) 👌 جامعه سازی امام بر مبنای خود تنظیمی در روابط انسانی؛ مهمترین نظریه فقه الامام است. "روش تحقیق مبتنی بر اشراف" مهمترین نظریه فقه العلم است. بازارهای موقت، مهمترین نظریه فقه المکاسب است. "طبیب مشاور قلب و عروق" مهمترین نظریه فقه التزکیه است. تأسیس یک نوع بیان مبتنی بر تفکر، مهمترین نظریه فقه البیان است. ارزیابی پیشرفت بر اساس دو مفهوم خیر و شر مهمترین نظریه فقه الفرقان است. تبیین زمان های سَعد و نَحس براي فعالیت های مهم زندگی، مهمترین نظریه فقه النظم است. احیای عبرتکده ها و روایت صحیح آنها، مهمترین نظریه فقه العبرة است. تبیین ارتباط اوصاف اصلی قلب (کفر، نفاق و ایمان) با نفی سلطه و سبیل، مهمترین نظریه فقه نفی سبیل است. 👌همه نظریات فقهی مطرح در ابواب نه گانه را با نظریات پوزیتویستی و سند توسعه پایدار 2030 مقایسه کرده ایم؛ تا درک روشنتری از برتری نظریات فقهی حاصل شود. با غرض آشنائی با شیوه های اسلامی اداره جامعه، طلبه های عزیز و دانشجویان گرامی را به مطالعه دقیق این محتوای فقهی بسیار تفصیلی دعوت می کنم. حجت‌الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین نظریات اصلی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی - سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 شورای فقهی مدرسه هدایت به دنبال چیست؟!/ ۳۱ دقیقه ❓ تقریر،ترمیم و تکمیل نظریات فقهی در شورای فقهی مدرسه انجام می شود. ❓۴ دسته قواعد ممهده در فرآیند بررسی یک نظریه فقهی به کار گرفته می شود. ❓در شورای فقهی مدرسه هدایت از روش فحص جمعی بهره می بریم. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ معرفی ارائه دهندگان، سخنرانان ویژه و هیئت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم / ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران - نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ❓آشنایی با ۷ سخنران اصلی اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6410 ❓آشنایی با سخنرانان ویژه و هیئت داوران اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6412 🗞 تذکر بسیار مهم: اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی یک حرکت حساب شده و عمیق برای مواجهه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی و حل مسئله محور مشکلات مردم است. در نقشه حرکت این اجلاسیه نه گروه مسئله -به عنوان پایه های اصلی تمدن اسلامی- در حوزه های: ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- نفی سبیل و سلطه، ۵- مکاسب و تجارت، ۶- فرقان و ارزیابی، ۷- بیان و شعر، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان تئوریزه می شود. https://eitaa.com/olgou4/6411 https://eitaa.com/olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 مصاحبه حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با رادیو معارف درباره دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم ✅ آشنایی با دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی https://eitaa.com/olgou4/6424 https://eitaa.com/olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / قم ❓ارتباط میان مشاغل برتر و کاهش قیمت ها 🔰 مطلب مرتبط: الگوی مردم پایه مشاغل برتر - ۲۱۰ صفحه با ارجاع به ۱۸۶ آیه و روایت https://eitaa.com/olgou4
ساختار جدید خدمات دستگاه‌های اجرایی براساس نظریه تنظیم‌کننده روابط انسانی.pdf
10.45M
🗞 اولین گزارش راهبردی با موضوع «ساختار جدید خدمات دستگاه‌های اجرایی» ۲۷۰ صفحه ❓ با استناد به ۲۴۳ آیه و روایت ❓ توصیه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به سازمان امور استخدامی کشور ❓مراحل تحول در سازمان امور استخدامی کشور کدام است؟ https://eitaa.com/olgou4
✅ آیت الله خامنه‌ای: تکفیر نکنید، غصه نخورید، عصای موسی را بیاورید 🔹آن‌قدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواس‌جذب‌کن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتاب‌ها و ترجمه‌ها به این‌جا می‌آید؛ نمی‌شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً بگیریم و راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، می‌گویند 🔹شما خیال می‌کنید روزی که شبهه ابن‌کمونه را رفع می‌کردند، به صرف این‌که کسی شبهه‌ ابن‌کمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می‌کردند؟ مگر می‌شود مردم را بیخودی کرد؟ مگر می‌شود هرکس زد، بگوییم: «شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید»، با نگفتن که مشکل حل نمی‌شود 🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادی‌ها و مادی‌ها را نقل می‌کند؛ دشنام آنها را به پیامبر(ص) نقل می‌کند: قالوا ساحر او مجنون، قرآن با صراحت این را نقل می‌کند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست 🔹همه‌ ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و استوار باشد و آن را با بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند، دل خوش دار»، دیگر غصه نخورید؛ معجزه را به میدان بیاورید؛ سحر به خودی خود جمع خواهد شد و آن عِصىّ و حبالشان را خواهد خورد و برد. مهم این است که ما این ید بیضا را از جَیبمان بیرون بیاوریم و نشان بدهیم؛ مهم این است که ما این را بیندازیم؛ این ابتکار لازم دارد http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad
⚡️گزارشی از فضای نظام مقایسه در فقه البیان/ فقه البیان ۱۲ حوزه مقایسه ای برای آیات و روایات مرتبط با بیان را به طلبه پیشنهاد می کند! 👌مباحث فقهی، بی بدیل و بسیار عمیق فقه البیان -علاوه بر مقایسه با قواعد ممهده رسائل و کفایة الاصول- با مجموعه ای از بدعت های پوزیتویستی معاصر در حوزه های مختلف مقایسه می شود. فهرستی از نظریات پوزیتویستی و یونانی و عرفی قابل مقایسه با ابواب مختلف فقه البیان به شرح زیر است: 👌 مباحث بخش مقدماتی فقه البیان با موضوع "تبیین ویژگی های بیان شارع در بیان شارع" با مباحث بسیار معیوب فلسفه زبان -خصوصاً ایده معیوب بازی های زبانی ویتگنشتاین- مقایسه می شود. ویتگنشتاین به نوعی مطابقت زبان با واقعیت و ضرورت وضوح مفاهیم در تخاطب را انکار می کند!! بخش ویژگی های بیان شارع در فقه البیان به تبیین یازده ویژگی بیان شارع از جمله: ۱- بیان حقایق با استفاده از یک زبان تأسیسی و اعطایی، ۲- علمی بودن بیان شارع، ۳- جامع بودن و غیر بخشی بودن بیان شارع ۴- هماهنگی حداکثری اجزای بیان شارع و... می پردازد. فقه البیان برای اولین بار با نگاهی اجتهادی در موضوع ویژگی های بیان شارع از شارع، استنطاقی تفصیلی را در حوزه زبان شناسی انجام داده است. 👌مباحث بخش "بیان اجمالی شارع" دارای دو قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل و بیان مبتنی بر مُکث است. مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل" به تبیین تفصیلی مسئله تأمل و تفکر از منظر شارع می پردازد و مفاهیم آن با ابزارهای جلوگیری از خطای فکر در منطق صوری ارسطوئی مقایسه می شود.(خطای در تفکر امری چندجانبه و غیر موصوف در منطق صوری است.) همچنین مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث" با مباحث معیوب آناتومی داستان (جان تروبی) مقایسه می شود. مراحل بیان معرفت آفرین و بعث آفرین و تولید کننده حرکت را در قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث شرح داده ایم و آن را با ۲۲ مرحله داستان نویسی در کتاب آناتومی داستان مقایسه می کنیم. مفهوم و مراحل درام نویسی و داستان نویسی، مهمترین بدعت عصر مدرنیته در حوزه روایت محسوب می شود. برای مقابله با چارچوب های بسیار غلط درام نویسی، فهم و ترویج "قرائت مُکْث پایه" را به نخبگان هنری توصیه کرده ایم. 👌مباحث بخش "بیان تفصیلی شارع" دارای شش قاعده اصولی ۱- بیان مبتنی بر مقایسه، ۲- بیان مبتنی رفق، ۳- بیان مبتنی بر منزلت، ۴- بیان مبتنی بر انفتاح، ۵- بیان مبتنی بر سیاق و ۶- بیان مبتنی بر کمیت است. هر کدام از این قواعد اصولی با یک ایده و نظریه معیوب پوزیتویستی مقایسه می شود. مباحث ۱- "قاعده اصولی بیان مبتنی بر مقایسه" را با مباحث نظم اجتماعی در جامعه شناسی -خصوصاً نظام اجتماعی گیدنز- مقایسه می کنیم. (فقه البیان نظام مقایسه را رکن بسيار مهمي در نظم اختیاری می داند.) مباحث ۲- "قاعده اصولی بیان مبتنی بر رفق" با بخشی از مباحث روانشناسی شخصیت مقایسه می شود. ۳- مباحث "قاعده اصولی بیان مبتنی بر منزلت" با اصول طراحی شهر و طرح های تفصیلی در شهر مقایسه می شود. ٤- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر انفتاح" با مدل های آینده پژوهی مقایسه می شود. ٥- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر سیاق" با ادبیات عرب مقایسه می شود. ٦- مباحث "قاعده اصولي بیان مبتنی بر کمیت" با مباحث فلسفه ریاضی مقایسه می شود. 👌در سرفصل چگونگی گزینش کلام -که ذیل "قاعده اصولی بیان مبتنی بر ظرفیت" تبیین می شود- چگونگی جمع کردن میان ظرفیت دریافت و فهم افراد و بیان حقیقت تبیین می شود و تصور ذبح حقیقت به بهانه فقدان ظرفیت مخاطب را به چالش می کشد! 👌 جمع بندی کلام: در دوره جدید مباحث فقه البیان ۱۲ حوزه نظام مقایسه تعریف کرده ایم و تصویری تفصیلی از ارتقای روش تحقیق و قواعد ممهده در ذهن طلبه را قصد می کنیم. (بعون الله) حجت‌الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - گزارشی اجمالی از تطبیق قاعده اصولی بیان مبتنی بر مقایسه بر مباحث فقه البیان - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
🗞 پیام تسلیت حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) به مناسبت درگذشت شهادت گونه آیت اللّه رئیسی. ❓مجموعه ای از اقدامات تمدنی در دولت آیت الله رئیسی پایه گذاری شد. 🗞متن کامل پیام تسلیت: https://m-hedayat.blog.ir/1403/02/31 https://eitaa.com/olgou4
✅ ❓بحول الله و قوته برای نقد مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و ترویج مفاهیم مترقی الگوی پیشرفت اسلامی قیام خواهیم کرد. / پنجشنبه از ساعت ۷/۳۰ دقیقه در شهر قم https://eitaa.com/olgou4