eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
435 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حاج آقا قرهی: اگر خدای ناکرده خوف عامل یأس شد، انسان می‌گوید: من که دستم خالی است، پس دیگر نمی‌خواهد کاری کنم. بلکه این خوف باید عامل تلاش شود. یعنی انسان وقتی احساس کند که دستش خالی است، باعث شود که تلاشش بیشتر شود، نه این که مأیوس شود. چون خود یأس، بیان کردیم که از گناهان کبیره است و جالب است حسب روایات شریفه که قبلاً بیان کردیم، بین گناهان کبیره، از اکبر کبائر است. چون گاهی وقتی یأس در انسان به وجود بیاید، مدام می‌گوید: منکه دیگر خوب نمی‌شوم، من که بدبخت هستم، من که بیچاره هستم، خوب شدن محال است، دو بار،چهار بار، صد بار، مدام گناه کردم و توبه کردم، دیگر بعید است که من درست شوم، از همین الآن می‌دانم که مستقیم در جهنّم می‌روم. لذا برای همین فرمودند که خود همین یأس، گناه کبیره است که امید به رحمت پروردگار عالم نداشته باشد. ✍️فارس
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت 🗓 امروز  چهارشنبه ☀️ ۲۹ فروردین ١۴٠۳ ه. ش 🌙 ۸ شوال ١۴۴۵ ه.ق 🌲 ۱۷ آوریل ٢٠٢۴ ميلادی
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يَوْمَ يُحْمى‌ عَلَيْها فِي نارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوى‌ بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ هذا ما كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَذُوقُوا ما كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ «توبه آیه35» روزى كه آن طلاها و نقره‌ها، در آتش دوزخ گداخته مى‌شود و با آنها پيشانى‌ها و پهلوها و پشت‌هاى آنان را داغ مى‌نهند، (فرشتگان عذاب به آنان مى‌گويند:) اين است آنچه براى خود اندوختيد (و به محرومان نداديد)، پس مزه‌ى آنچه را كه مى‌اندوختيد بچشيد! نکته ها كلمه‌ى «تكوى» از ريشه «كى»، به معناى چسباندن چيز داغ به اعضاى بدن است. انتخاب اين سه موضع از بدن براى داغ نهادن، يا براى آن است كه گرما از اين سه نقطه زودتر به درون بدن سرايت مى‌كند، «1» يا براى اين است كه ثروتمندان با چهره به فقيران عبوس مى‌كنند، با پهلو بى‌اعتنايى و با كمر، پشت به آنان مى‌كنند، يا اينكه مراد از صورت، جلوى بدن است و مراد از كمر، عقب بدن و مقصود از پهلو، دو طرف بدن. يعنى كنايه از «1». تفسير نمونه. جلد 3 - صفحه 416 گداختن همه‌ى بدن است. امام صادق عليه السلام، با استناد به اين آيه، ترك زكات را از گناهان كبيره دانسته‌اند. «1» در روايتى ابوذر مى‌گويد: رسول خدا صلى الله عليه و آله كنار كعبه دوبار فرمودند: «هم الأخسرون و ربّ الكعبة»، به خداى كعبه قسم! آنان زيانكارترين هستند. پرسيدم: پدر و مادرم فدايت! منظورتان چه كسانى است؟ فرمود: زراندوزان. «2» پیام ها 1- خداوندى كه انسان‌ها را به همان صورت اوّل زنده مى‌كند، مى‌تواند جمادات و طلا و نقره را هم به همان صورتِ دنيوى، حاضر سازد. «هذا» 2- كيفر وپاداش انسان در قيامت، با اعمال او در دنيا متناسب است. «هذا ماكنزتم» 3- يكى از ابزارهاى شكنجه در قيامت، اموال دنيوى است. «هذا ما كنزتم» 4- در قيامت، خداوند شيرينى مال و ثروت را از ذائقه‌ى زراندوزان در مى‌آورد. «فَذُوقُوا» «1». تفسير كنزالدقائق. «2». تفسير مجمع‌البيان. @n20011🌷💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-TakhribeBaghi-Thaqalain_ir_1.mp3
3.45M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• ریشه تخریب قبور أئمه بقیع (ع) 👤 حجةالإسلام کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 💬به کدوم شک‌ها نباید اعتنا کنیم؟ 🔰 اصلاحیه: اگه بعد از نماز شک کردی، نباید به شکت اعتنا کنی، مگر اینکه هر دو طرف شک باطل باشه؛ مثلاً در نماز چهاررکعتی شک کنه که سه رکعت خونده یا پنج رکعت. در این حالت، نماز باطله؛ چون هر کدوم باشه، نماز باطله.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔒حکم خرید و فروش اکانت بازی­های آنلاینی که دارای مراحل متعدّد است و بازی در یک نوبت به پایان نمی­رسد چیست؟ 🔑-اگر از بازی‌های حرام نباشد و خرید و فروش اکانت آن خلاف قوانین مربوط نباشد، و از بازنده چیزی که ارزش مالی-هر چند با فروش اکانت- پیدا می کند گرفته نشده و به برنده اضافه نشود، فی نفسه اشکال ندارد. (امام خامنه ای) 🔑- بازی­های آنلاینی که دارای مراحل متعدّد است و بازی در یک نوبت به پایان نمی­رسد و نیاز به استمرار دارد، (چنانچه امتیاز (اکانت)­ آنها در عرف فی الجمله مورد معامله قرار می­گیرد، هرچند فرد قصد خرید و فروش آن را نداشته باشد) و نیز صحیح بودن معاملات آن مورد توقّف است؛ در غیر این صورت، اگر حاوی امر حرامی (۱) نباشد اشکال ندارد. (آیت الله سیستانی) 🔑-اکل مال بالباطل بوده و جایز نیست. (آیت الله مکارم) (1) اگر محتوای بازی - چه آنلاین و چه آفلاین - دارای تصاویر محرّک و مهیّج جنسی بوده یا موجب سستی در اعتقادات یا ترک واجبات شرعی کاربر گردد یا بازی با آن عرفاً مصداق ترویج باطل یا هتک مقدّسات محسوب گردد، انجام این گونه بازی‌ها جایز نیست و تشخیص موارد با مکلّف می­باشد. 📚آدرس: امام خامنه ای، استفتاء کتبی، سوال شماره 1319863 ، تاریخ: 1400/10/21؛ آیت الله سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج2، م448 و 449. آیت‌الله‌مکارم، استفتاء موجود سایت انهار احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غربت‌آبادِ دیار آشنایی‌ها، بقیع! همدم دیرینۀ غم‌های ناپیدا، بقیع! در تو حتّی لحظه‌ها هم بی‌قراری می‌کنند ای تمام واژه‌های درد را معنا، بقیع! سنگ‌فرش کوچه‌هایت، داغ‌های سینه‌سوز شمع فانوس نگاهت، چشم خون‌پالا بقیع! تو بلور روشنایی‌های شهر یثربی چون نگینی مانده در انگشتر بطحا، بقیع! هم‌صدا با قرن‌ها مظلومی آل رسول حنجری کو تا در این غربت کند آوا، بقیع! وسعت غم‌های تو، دل‌های ما را می‌بَرَد تا خدا، تا عشق، تا تنهایی مولا، بقیع! قصّۀ مظلومی‌اش را با تو گفت آن شب که داشت در گلو، بُغض غریب ماتم زهرا، بقیع! در هجوم تیرگی‌ها، در شب سردِ سکوت حسرتی می‌بُرد خورشید جهان‌آرا، بقیع! سیل اشک دیده‌ها بگذار تا دریا شود این گره از چشم جان عاشقان بگشا بقیع! ای بهشت آرزو، گم‌کردۀ جان‌های پاک ای زیارتگاه یک عالم دل شیدا بقیع!.. ✍ جعفر رسول‌ زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ کلیپی کمیاب، حاوی شرح تصویری قبرستان بقیع پیش از تخریب 🔲 تا حدود صد سال قبل، قبور ائمه بقیع گنبد و بارگاه داشت که در سال ۱۹۲۶ به دستور آل سعود و توسط وهابیون تخریب شد. 🏴 هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهما‌ السلام را محضر حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه و تمامی منتظران تسلیت عرض می‌ نماییم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠داستان امام (ع): پیامبر (ص) در پيغمبر (ص) در بقيع تشريف داشتند و امير المؤمنين (ع) بخدمت وى رسيد و سلام كرد، پيغمبر فرمود: بنشين! سپس او را در سمت راست خود نشانيد. آنگاه جعفر بن ابى طالب آمد و سراغ پيغمبر را گرفت. گفتند در بقيع تشريف دارد او هم آمد و به پيغمبر سلام كرد و حضرت او را در جانب چپ خود جاى داد از آن پس عباس (عموى پيغمبر) سراغ پيغمبر گرفت و در بقيع خدمت حضرت رسيد و سلام كرد و حضرت هم او را در پيش روى خود نشانيدند. سپس رو به على (ع) كرد و فرمود: يا على! تو را مژده ندهم؟ خبرى بتو ندهم؟ عرض كرد: بفرما يا رسول اللَّه! فرمود: همين حالا جبرئيل نزد من بود و بمن اطلاع داد آن قائم ما كه در آخر الزمان قيام ميكند و زمين را پر از عدل ميگرداند چنان كه پر از ظلم و ستم باشد، از نسل تو و فرزندت حسين است. على عليه السّلام عرض كرد: يا رسول اللَّه هر خبر خوشى كه بما مي رسد فقط بوسيله‏ حضرتت مي رسد. آنگاه پيغمبر متوجه جعفر بن ابى طالب شده فرمود: مژده‏ اى بتو ندهم؟ عرض كرد: بفرما! فرمود: جبرئيل اندكى پيش نزد من بود و بمن اطلاع داد آن كس كه پرچم فتح بدست قائم ميدهد از نسل تو است. آيا او را ميشناسى؟ گفت: نه. فرمود: روى او مانند اشرفى سرخ، دندانهايش شمرده و شمشيرش آتشبار است با ذلت بكوه رود و با عزت از آنجا بيرون آيد و در كنف حمايت جبرئيل و ميكائيل باشد. بعد از آن نظرى بعمويش عباس افكند و فرمود: اى عم! آيا آنچه جبرئيل بمن خبر داده بتو اطلاع ندهم؟ عرضكرد: يا رسول اللَّه بفرمائيد. فرمود: جبرئيل بمن گفت: و اى از آنچه اولاد تو از فرزندان عباس مى ‏بينند! عباس گفت يا رسول اللَّه بهتر نيست كه براى جلوگيرى اين امر ديگر با زنان هم بستر نشوم؟ فرمود: آنچه بايد بشود شده است(این مطلب درغيبت نعمانى از حضرت صادق نیز روایت شده است) منبع: مهدى موعود ( ترجمه جلد 51 بحار الأنوار)،مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى - دوانى، على، تهران:1378 ،صص288-289.
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 🗓 امروز  پنجشنبه ☀️ ۳۰ فروردین ١۴٠۳ ه. ش 🌙 ۹ شوال ١۴۴۵ ه.ق 🌲 ۱۸ آوریل ٢٠٢۴ ميلادی