eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
446 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
5.4هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
سـ🌼ـلام ایام سوگواری امام حسین(ع) تسلیت🏴 امروز سه شنبه ☀️ ٢٦ مرداد ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٨ محرم ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١٧ آگوست ٢٠٢١ میلادی
سخنرانی حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۲۹ قُلْ إِنْ تُخْفُواْ مَا فِى صُدُورِکُمْ أَوْ تُبْدُوهُ یَعْلَمْهُ اللَّهُ وَیَعْلَمُ مَا فِى الْسَّمَوَ تِ وَمَا فِى الْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَى‏ کُلِّ شَى‏ءٍ قَدِیر ترجمه بگو: اگر آنچه در سینه ‏ها دارید پنهان سازید یا آشکارش نمایید، خداوند آن را مى‏داند و (نیز) آنچه را در آسمان‏ها و آنچه را در زمین است مى ‏داند وخدا بر هر چیز تواناست. آمدن این آیه به دنبال آیه‏ تقیّه، شاید اشاره به این باشد که مبادا به اسم تقیّه، با کفّار پیوند پنهانى برقرار نمایید، بلکه بدانید خدا بر افکار و نیّات شما آگاه است. پیام ها ۱- به کسانى که به اسم تقیّه در صدد ارتباط با کفّار هستند، هشدار دهید. «قل ان تخفوا» ۲- سینه‏ انسان، صندوق اسرار اوست.«تخفوا ما فى صدورکم» ۳- علم خداوند به آشکار و نهان، به زمین و آسمان، یکسان است. «تخفوا... تبدوا... یعلمه اللّه» ۴- توجّه به علم خداوند، مایه‏ زنده شدن وجدان مذهبى و مانع گناه و توجیه آن است. «یعلمه اللّه» ۵ - از خدایى که به اسرار تمام آسمان‏ ها آگاه است، چه چیز را مى‏ توان پنهان کرد؟ «یعلم ما فى السموات» ۶- قدرت مطلق خداوند، پشتوانه تهدید او نسبت به مخالفان است. «ان تخفوا... و اللّه على کل شى قدیر» منبع پایگاه درس هایی از قرآن @n20011🌹💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5987574561158203004.mp3
4.29M
🔳 🌴روضه حضرت علی اکبر(ع) 🌴یا به جایی خبر مرگ پسر را نبرید 🎤حاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام🔰 از امام محمّد باقر علیه السّلام در کتاب کامل الزیارت روایت مى ‏کند که فرموده اند: هر گاه چشم مؤمنى براى شهادت امام حسین علیه السّلام بقدرى پر از اشک شود که به گونه‏ هاى صورتش بچکد خداى رؤف او را دائما در غرفه ‏هاى بهشت جاى خواهد داد. بیاد امشب بیاد اشک های مولایمان سرپیکرجوانش گریه کنیم . علی اکبر علیه السّلام نخستین نفر از بنی­ هاشم بود که به میدان رفت هرکسی از بنی هاشم اذن میدان می خواست امام اجازه نمی داد اما تا علی اکبر اذن خواست امام به او اجازه میدان رفتن داد تو دل امام غوغایی برپاست درروایت است آقا صدا زد علی جان می خواهی بروی برو ولی کمی خرامان خرامان برو تابیشتر بتونم ببینمت یک نگاهی مأیوسانه به او کرد و گفت: «اَللّهُمَّ کُن أنتَ الشَّهیدُ عَلَیهِم،فَقَأ بَرَزَ إلَیهم غُلامٌ أشبَهُ النّاسِ خَلقاً و خُلقاً و مَنطقاً بِرَسولِکَ و کُنّا إذا اَستَقنا إلی نَبیِّکَ نَظَرنا إلیه ؛ خدایا خودت بر این قوم شاهد باش، که به سوی آنها جوانی رفت که از نظر جمال و کمال و سخن گفتن،شبیه ­ترین مردم به رسول تو است و ما هر گاه مشتاق دیدار پیامبر تو بودیم به چهره علی­ اکبر می­ نگریستیم از امام صادق علیه السّلام پرسیدند اَلَذِّ لذائذ چیست؟فرمود پدری فرزندی را به حد بلوغ برساند واین پسر درمقابل دیدگان پدر راه برود این منظره خیلی برای پدرلذت بخش است .پرسیده شد سخترین مصیبتها چیست ؟ فرمودند همان جوان درمقابل دیدگان پدرازدست برود .۲ سخت است پیش چشم بابا غلطیده به خون جوان بمیرد ازبهرپدر عصای پیریست ای وای که پیش ازآن بمیرد آمد آمد جلو یک مرتبه آن صدای مردانه اش رابلند کرد و عمر سعد لعنت الله علیه را مخاطب قرارداد: ای عمرسعد خدا نسلت را قطع کند که نسل مرا قطع کردی این طور علی علیه السّلام به میدان رفت . علی اکبر علیه السّلام وارد میدان شد و جنگی حیدری کرد در مقاتل آمده ۱۲۰ نفر از سواران دشمن را کشت، تشنگی بر او چیره کرده و برگشت نزد بابا، «یا اَبَۀ! العَطَشُ قَتَلَنِی ثِقلُ الحَدیدِ أجهَدَنی ؛پدر جان! شدت تشنگی مرا کشته و سنگینی اسلحه مرا به زحمت انداخته»امام حسین علیه السّلام گریه کردند و فرمودند: محبوب دلم صبر کن به زودی رسول خدا تو را سیراب خواهد کرد که بعد از آن هرگز تشنه نخواهی شد.»علی به میدان برگشت دشمن بر اثر غافل گیری نیزه ایی به حضرت زد علی اکبر علیه السّلام تعادل خودش را از دست داد دست به گردن اسب انداخت اسب به میان دشمن رفت هرکسی می رسید ضربه به علی علیه السّلام میزد اون قدر علی علیه السّلام رو زدند تا (فقطَّعوه بسیوفهم ارباًارباً) دراین هنگام علی اکبر علیه السّلام صدازد : یاابتاه السلام علیک هذاجدی رسول الله ... پدرم سلام برتو جدم رسول الله صلی الله علیه و آله سیرابم کرد وبه شما سلام می رساند ومی فرماید به سوی ماشتاب کن .ابی عبدالله خودش به بالین علی اکبرش علیه السّلام رسوند علی رو بغل کرد دلش آروم نشود خم شد ووضع خدَّه علی خده) علی جان بلند شو بابات دیگه تاب نداره بعد تو اف به این دنیا . جوانان بنی هاشم بیایید علی رابردرخیمه رسانید خدا داند که من طاقت ندارم علی را بردرخیمه رسانم بر گرفته از سایت منبرها @n20011💧
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 ⁉️پرسش: چرا حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، با وجودی که می‌دانستند در خیمه‌گاه آب نیست از پدر طلب آب کردند؟ 🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه" حضرت علي‌اكبر -عليه‎السلامـ- می‌خواستند: 1⃣ با بازگشت‌شان پدر و اهل حرم را مطلع کنند از اینکه هنوز زنده‌‌اند تا آنها خوشحال شوند. 2⃣ با ديدن رهبر، امام و پدرشان نيروي بيشتري بگيرند تا بهتر بتوانند با دشمنان بجنگد. 📚عالمي، محمدعلي، حسين نفس مطمئنه،ص 258-259 لذا وقتي علي اكبر ـ‌عليه‎السلام‌ـ ابراز تشنگي مي‌كنند گويا امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ منظور علي‌اكبر را مي‌فهمند و مي‌دانند كه علي‌اكبر مي‌خواهد در اين لحظات با پدر تجديد ديدار كند. لذا امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ پسر را به آغوش مي‌كشد و مي‌فرمايند: پسرم براي من سخت است كه تو آب بخواهي و من نتوانم خواسته‌ی تو را برآورده‌كنم بزودي جدم رسول الله ـ‌صلي الله عليه و آله‌ـ تو را با آب كوثر سيراب می‌كنند كه بعد از آن هيچ وقت تشنگي بر تو عارض نشود. 📚قمي، عباس، نفس المهموم، ترجمه محمدباقر كمره اي، 1374، ص 389 برخي گفته اند كه امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ زبان در دهان علي‌اكبر گذاشتتد تا به پسرشان بگویند كه پدرت هم مثل تو تشنه است. 📚موسوعه سخنان امام حسين(علیه‌السلام)،ص515 و گويا امام هم با اين كار مي‌خواسته علي اكبر را در آغوش بگيرند. و برخي نيز گفته اند كه حضرت انگشتر خويش را در دهان علي اكبر گذاشتند و علي‌اكبر آن انگشتر را مَكيد و تشنگي ایشان كاسته شد 📚همان ♻️نتیجه اینکه: از مطالب گفته‌شده مي‌توان فهميد: حضرت علي‌اكبر با توجه به علاقه‌ی شديدي كه به پدر داشتند به اين بهانه مي‌خواستند در لحظات آخر عمر چهره‌ی پدر را زيارت كنند و آب خواستن نيز اگر بهانه مراجعت به خيمه‌ها باشد داراي ايراد شرعي و عقلي نيست چون امام نگين انگشتر را در دهان ایشان گذاشتند و این كرامتي از امام بود كه علي‌اکبر را سيراب کنند. پاسخگو: استاد جواد حیدری
سـ🌼ـلام فرا رسیدن تاسوعای حسینی تسلیت🏴 امروز چهارشنبه ☀️ ٢٧ مرداد ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٩ محرم ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١٨ آگوست ٢٠٢١ میلادی
سخنرانی حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۳۰ یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُّحْضَراً وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَبَیْنَهُ أَمَداً بَعِیداً وَیُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ترجمه روزى که هر کس، هر کار نیکى انجام داده حاضر بیابد و هرچه بدى کرده، آرزو مى ‏کند اى کاش بین آن عمل و او فاصله‏اى دور مى‏ بود. و خداوند شما را از (مخالفت امرش) بر حذر مى ‏دارد و (در عین حال) خداوند به بندگان مهربان است. در آیه‏ قبل، سخن از علم و قدرت خداوند بود، این آیه نمونه‏ اى از علم و قدرت الهى را بیان مى‏ کند. این آیه شبیه آیه ۴۹ سوره کهف است که مى‏ فرماید: در روز قیامت مردم تمام اعمال خود را در برابر خویش حاضر مى‏ یابند. در تفسیر برهان آمده است که امام سجّاد (ع) در هر جمعه در مسجد النبى هنگام موعظه، این آیه را براى مردم تلاوت مى‏ فرمود. پیام ها ۱- اعمال انسان محو نمى‏ شود و در قیامت در برابر او حاضر مى ‏گردد. «محضرا» ۲- اعتقاد به حضور عمل در قیامت، مانع گناه است. «محضرا» ۳- گنهکاران، در قیامت از اعمال خود شرمنده ‏اند، امّا چه سود؟ «تودّ لو انّ بینها» ۴- بسیارى از اعمالى که در دنیا مورد علاقه انسان است، در قیامت مورد تنفّر او قرار خواهد گرفت. «تودّ لو انّ بینها و بینه أمداً بعیداً» ۵ - در روز قیامت، پشیمانى سودى ندارد و آرزوها نشدنى است. کلمه (لو) در مورد آرزوهاى نشدنى بکار مى‏ رود. «لو انّ بینها و بینه أمداً بعیداً» ۶- خدا پروایى، مانع گناه است. «یحذّرکم اللّه» ۷- سرچشمه‏ هشدارهاى الهى، محبّت و رأفت اوست. «یحذّرکم اللّه نفسه واللّه رؤف بالعباد» ۸ - بیم و امید در کنار هم نقش تربیتى دارند. امید، به تنهایى سبب غرور، و بیم از تنهایى، سبب یأس مى ‏شود. «یحذّرکم اللّه نفسه... واللّه رؤف بالعباد» ۹- لطف و رأفت خداوند شامل حال همه‏ بندگان است. «رؤف بالعباد» منبع: پایگاه درس های از قرآن @n20011💧🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا