eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
434 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5.7هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
البیان (سید عبدالحسین طیب) 🌺🌺🌺 مَثَل‌ُ ما يُنفِقُون‌َ فِي‌ هذِه‌ِ الحَياةِ الدُّنيا كَمَثَل‌ِ رِيح‌ٍ فِيها صِرٌّ أَصابَت‌ حَرث‌َ قَوم‌ٍ ظَلَمُوا أَنفُسَهُم‌ فَأَهلَكَته‌ُ وَ ما ظَلَمَهُم‌ُ اللّه‌ُ وَ لكِن‌ أَنفُسَهُم‌ يَظلِمُون‌َ (آل عمران آیه ۱۱۷) مثل‌ آنچه‌ انفاق‌ ميكنند كفار ‌در‌ ‌اينکه‌ زندگاني‌ دنيوي‌ مثل‌ مثل‌ باديست‌ سموم‌ ‌که‌ ‌در‌ ‌او‌ برودت‌ ‌باشد‌ ‌ يا ‌ حرارت‌ ‌که‌ موقعي‌ ‌که‌ اصابت‌ كند كشت‌زار قومي‌ ‌که‌ بخود ظلم‌ كردند ‌پس‌ ‌آن‌ زرع‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌بين‌ ببرد و فاسد كند و ‌اينکه‌ فساد ظلم‌ نيست‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ بلكه‌ اثر ظلميست‌ ‌که‌ ‌آنها‌ ‌بر‌ ‌خود‌ روا داشتند. مَثَل‌ُ ما يُنفِقُون‌َ انفاق‌ دو قسم‌ ‌است‌ يك‌ انفاق‌ ‌در‌ راه‌ حق‌ ‌است‌ مثل‌ انفاقات‌ واجبه‌ ‌ يا ‌ مستحبه‌ و يك‌ انفاق‌ ‌در‌ راه‌ باطل‌ ‌است‌ مثل‌ انفاقات‌ ‌بر‌ ضدّ حق‌ّ و مورد ‌آيه‌ انفاقات‌ حقّه‌ نيست‌ و ‌لو‌ آنهم‌ ‌براي‌ كفار نتيجه‌ ندارد زيرا ايمان‌ شرط صحّت‌ كليه‌ عبادات‌ ‌است‌ چنانچه‌ مكرر ذكر ‌شده‌، بلكه‌ مراد انفاقات‌ باطله‌ ‌است‌ مثل‌ انفاق‌ ‌در‌ تنظيم‌ قشون‌ ‌بر‌ ‌عليه‌ ‌السلام‌ ‌ يا ‌ انفاق‌ بمسلمين‌ ‌براي‌ عود بكفر ‌ يا ‌ بدشمنان‌ اسلام‌ ‌براي‌ تشجيع‌ و تقويت‌ ‌آنها‌ و امثال‌ اينها، و دليل‌ ‌بر‌ اينكه‌ مراد ‌اينکه‌ قسم‌ ‌است‌ كلمه‌ فِي‌ هذِه‌ِ الحَياةِ الدُّنيا ‌يعني‌ ‌براي‌ زندگاني‌ دنيا ‌از‌ جاه‌ و منصب‌ و مقام‌ و ضعف‌ طرف‌ و ‌اينکه‌ انفاقات‌ بضرر خودشان‌ تمام‌ ميشود و خداوند دين‌ ‌خود‌ ‌را‌ تقويت‌ ميكند و نصرت‌ مي‌بخشد و باطل‌ ‌را‌ نابود ميكند ‌هم‌ مالشان‌ ‌از‌ دست‌ رفته‌ و ‌هم‌ ‌خود‌ ‌را‌ بهلاكت‌ انداخته‌. كَمَثَل‌ِ رِيح‌ٍ فِيها صِرٌّ صرّ ‌در‌ قرآن‌ استعمالات‌ زيادي‌ دارد و قدر جامع‌ ‌آن‌ شدّت‌ و سختيست‌ و ‌در‌ اينجا باد شديدي‌ ‌باشد‌ ‌در‌ برودت‌ و سردي‌ ‌ يا ‌ ‌در‌ حرارت‌ و گرمي‌ ‌ يا ‌ تندي‌ و سختي‌. و بالجمله‌ بادي‌ ‌که‌ آسيب‌ ‌بر‌ حاصل‌ دارد ‌از‌ گياه‌ و نبات‌ و اشجار و مزروعات‌ و ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌بين‌ ببرد و فاسد كند. جلد 4 - صفحه 325 أَصابَت‌ حَرث‌َ قَوم‌ٍ ظَلَمُوا أَنفُسَهُم‌ ظلم‌ بنفس‌ ‌ يا ‌ ‌براي‌ كشت‌ بي‌موقع‌ ‌ يا ‌ ‌در‌ زمين‌ ناقابل‌ ‌ يا ‌ ‌در‌ اثر عقوبت‌ اعمال‌ زشت‌ چنانچه‌ ‌در‌ اخبار ‌هم‌ داريم‌ ‌که‌ بسياري‌ ‌از‌ معاصي‌ ‌است‌ ‌که‌ موجب‌ فساد ذرع‌ و فواكه‌ ميشود و ‌اينکه‌ باد و ‌لو‌ بامر الهيست‌ لكن‌ ‌در‌ اثر اعمال‌ ‌آنها‌ ‌است‌ و پاداش‌ معاصي‌ و كردار زشت‌ ‌آنها‌. فَأَهلَكَته‌ُ ‌آن‌ باد باعث‌ هلاكت‌ حرث‌ ميشود چنانچه‌ نصرت‌ اسلام‌ باعث‌ هلاكت‌ كفار، و باد مسموميست‌ ‌که‌ بجان‌ و مال‌ و حيثيات‌ كفار مي وزد و ‌از‌ ‌بين‌ مي برد و شايد اشاره‌ به همين‌ ‌باشد‌ ‌آيه‌ شريفه‌ ‌در‌ سوره‌ انفال‌ ‌در‌ ترغيب‌ مجاهدين‌ ‌در‌ امر به جهاد ‌که‌ ميفرمايد يا أَيُّهَا الَّذِين‌َ آمَنُوا إِذا لَقِيتُم‌ فِئَةً فَاثبُتُوا وَ اذكُرُوا اللّه‌َ كَثِيراً لَعَلَّكُم‌ تُفلِحُون‌َ وَ أَطِيعُوا اللّه‌َ وَ رَسُولَه‌ُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفشَلُوا وَ تَذهَب‌َ رِيحُكُم‌ وَ اصبِرُوا إِن‌َّ اللّه‌َ مَع‌َ الصّابِرِين‌َ ‌که‌ مراد ‌از‌ ريح‌ شوكت‌ و قوّت‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌بر‌ خرمن‌ كفار ميوزد و آتش‌ ميزند. وَ ما ظَلَمَهُم‌ُ اللّه‌ُ زيرا ظلم‌ قبيح‌ ‌است‌ و ‌از‌ ‌خدا‌ محال‌ ‌است‌ صادر شود. وَ لكِن‌ أَنفُسَهُم‌ يَظلِمُون‌َ ‌خود‌ كرده‌ ‌را‌ تدبير نيست‌. @n20011💧🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 استمرار عذر پس از تیمم بدل از غسل 💠 سؤال: کسی که وظیفه اش است و تا مدتی آب برای او ضرر دارد، آیا برای هر نماز واجب باید تیمم کند یا یک مرتبه تیمم برای آن مدت، کافی است؟ ✅ جواب: کسی که وظیفه اش است، تا زمانی که عذرِ مجوزِ تیمم (در فرض سؤال: ضرر) برطرف نشده است و حدثی مانند بول، خواب و... از او سر نزده است، همان تیمم، کافی است؛ ولی اگر از او سر زد، بنابر احتیاط واجب (برای اعمال مشروط به طهارت) باید مجددا بدل از غسل، تیمّم کند و وضو هم بگیرد و اگر از گرفتن وضو هم معذور باشد، تیمّم دیگری نیز بدل از وضو انجام دهد. احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامه امام حسن عسکری (ع)(به طور خلاصه )🌴🌴🌴🌴 امام حسن عسکری (ع) فرزند دهمین پیشوای شیعیان، امام هادی (ع) است. مادر ایشان حُدیث یا حدیثه نام داشت ولی در برخی منابع نام مادر آن حضرت را سوسن، عسفان و سلیل نیز ذکر کرده‌اند. امام حسن عسکری (ع) در سنین کودکی به همراه پدرشان به اجبار خلفای عباسی به عراق رفتند و در شهر سامرا که در آن زمان پایتخت عباسیان بود، ساکن شدند. ایشان بیشتر سال‌های زندگی خود به خصوص زمان امامت را نیز در سامرا و تحت نظر خلفای عباسی سپری کردند. چون خلفای عباسی از نفوذ و موقعیت اجتماعی امام نگران بودند، رفت و آمد شیعیان به منزل ایشان را کاملاً زیر نظر داشتند. امام (ع) نیز از طریق نمایندگان خود با شیعیان در ارتباط بودند. یکی از این نمایندگان عثمان بن سعید نام داشت که نایب خاص امام زمان (عج) نیز بود. حسن عسکری (ع) امام چندم است؟ این امام بزرگوار یازدهمین پیشوای شیعیان است. امام حسن عسکری (ع) برخی از لقب‌های امام یازدهم هادی، نقی، رفیق، صامت، خالص، سراج، تقی و زکی گفته شده است ولی مشهورترین لقب ایشان عسکری است. عسکر نام غیر مشهور سامرا و به معنای محل استقرار نظامیان است. عسکری منسوب به عسکر است و از آنجا که ایشان بیشتر عمر خود را به اجبار در سامرا زندگی کردند به امام حسن عسکری (ع) مشهور شدند. همچنین در برخی منابع کنیه‌های ایشان ابومحمد، ابوالحسن، ابوالحجه و ابوالقائم نام برده شده است. امام حسن عسکری (ع) نام‌های متعددی مانند نرجس، ریحان، سوسن، صقیل و مریم برای همسر امام حسن عسکری (ع) در منابع گفته شده است و اطلاعات دقیق در این موضوع در دسترس نیست. شاید یکی از دلایل آن پنهان نگه‌داشتن تولد امام مهدی (عج) بوده است. در روایت رایج بین مردم گفته می‌شود که نرگس خاتون دختر امپراطوری روم شرقی، همسر امام یازدهم و مادر مهدی موعود (عج) است. و جانشین امام حسن عسکری (ع) طبق اکثر منابع شیعه، امام زمان (عج) تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) است و بعد از ایشان نیز به امامت رسیدند. در برخی منابع دیگر گفته شده است که آن حضرت ۳ پسر و ۳ دختر داشتند. امامت امام حسن عسکری (ع) امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۵۴ هجری قمری و پس از شهادت پدر بزرگوارشان، بر طبق وصیت و احادیث امام هادی (ع) به امامت رسیدند. امامت ایشان به مدت شش سال ادامه داشت. امام حسن عسکری (ع) امام حسن عسکری (ع) در مدت شش سال امامت خود با سه خلیفه عباسی به نام‌های معتز، مهتدی و معتمد هم‌عصر بودند که هرکدام تلاش می‌کردند امام را به شهادت برسانند. معتز امام را زندانی کرد و دستور داد ایشان را به قتل برساند که پس از سه روز معتز از سوی ترکان به هلاکت رسید. بعد از او مهتدی نیز علاوه بر زندانی کردن امام تصمیم به قتل ایشان گرفت که ترکان او را نیز به قتل رساندند. امام حسن عسگری (ع) امام حسن عسکری (ع) در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری در شهر سامرا، به دستور معتمد عباسی به وسیله خوراندن زهر به ایشان به شهادت رسیدند. محل دفن امام حسن عسگری (ع) پیکر پاک این امام بزرگوار در کنار مرقد پدرش در سامرا دفن شد. بعدها در این مکان زیارتگاهی ساخته شد که به حرم عسکریین مشهور است و از زیارتگاه‌های شیعیان در عراق به شمار می‌آید. امام حسن عسکری (ع) احادیث زیادی از این امام بزرگوار در زمینه‌های تفسیر قرآن، اخلاق، فقه، امور اعتقادی، ادعیه و زیارت روایت شده است که برخی از آنها عبارت‌اند از: لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُکَ وَ لا تُمازِحْ فَیُجْتَرَأَ عَلَیْکَ: جدال مکن که ارزشت می‌رود و شوخی مکن که بر تو دلیر شوند. کَفاکَ أدبا تَجنُّبُکَ ما تَکرهُ مِن غَیرکَ: در مقام ادب همین بس که آنچه برای دیگران نمی‌پسندی، خود از آن دوری کنی. لَیْسَتِ الْعِبادَةُ کَثْرَةُ الصّیامِ وَالصَّلاةِ، وَ إنَّمَا الْعِبادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فی أمْرِ اللهِ: عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست، بلکه عبادت با تفکّر و اندیشه در قدرت بی منتهای خداوند در امور مختلف است. أَقَلُّ النّاسِ راحَةً أَلْحُقُودُ: شخص کینه‌ای، کم آسایش ترین مردم است. أَلْغَضَبُ مِفْتاحُ کُلِّ شَرٍّ: خشم و غضب، کلید هر گونه شرّ و بدی است. @n20011🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سـ🌸ـلام میلاد امام حسن عسکری(ع)مبارک 🌸 امروز یکشنبه ☀️ ٢٣ آبان ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٨ ربیع الثانی ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١۴ نوامبر ٢٠٢١ ميلادى
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۱۱۸ کلمه‏ «بِطانَة» به لباس زیر گفته مى‏ شود که به «بَطن» و شکم مى‏ چسبد. این کلمه، کنایه از مَحرم اسرار است. کلمه‏ «خَبال» به معناى نابودى فکر و عقل است. کلمه‏ «عَنَت» به معنى سختى و رنج، و کلمه‏ «یَألُون» به معنى کوتاهى کردن در انجام کارى است. دشمن براى ما چه آرزو مى‏ کند؟ اگر به واژه‏ «وَدَّ» در قرآن بنگریم، آرزوهاى دشمنان را درباره خود در مى‏ یابیم: ۱- او مى‏ خواهد ما از سلاح و سرمایه‏ خود غافل باشیم. «ودّالّذین کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم» ۲- او از ما سازش و نرمش مى‏ خواهد. «ودوّا لو تُدهِن فیُدهِنون» ۳- او براى ما رنج و فشار و زحمت مى‏ خواهد. «وَدوّا ما عَنِتّم» ۴- او براى ما ارتداد و بازگشت از دین را مى‏ خواهد. «وَدّ کَثیرٌ مِن اهل الکتاب لو یردّونکم من بعد ایمانکم کفّاراً» پیام ها ۱- بیگانگان را مَحرم اسرار خویش قرار ندهیم. «لا تتخذوا بطانة من دونکم» وجود مستشاران خارجى در کشورهاى اسلامى، ممنوع است. ۲- رازدارى، یک وظیفه‏ قطعى است. «لاتتخذوا بطانة من دونکم» ۳- هر مسلمانى هم که مصداق «دونکم» باشد، نباید محرم اسرار قرار گیرد، زیرا در میان مسلمانان نیز افراد فتنه ‏جو و جاسوس، کم نیستند. «لاتتخذوا بطانة من دونکم...» ۴- ملاک دوستى و روابط صمیمانه‏ مسلمانان با سایر جوامع باید ایمان باشد. «لاتتخذوا بطانة من دونکم» ۵ - جامعه‏ اسلامى، برتر از جامعه‏ ى غیر اسلامى است. «دونکم» بجاى «غیرکم» نشان آن است که غیر مسلمانان، دون و پائین ‏اند. «من دونکم» ۶- اوّلین حرکت و خطر دشمن، تهاجم فرهنگى است. دشمن در ضربه زدن به فکر و اندیشه کوتاهى نمی ‏کند. «لایألونکم خبالاً» ۷- دشمنان با روشهاى گوناگون با ما برخورد مى‏ کنند: ۱- فساد. «لایألونکم خبالاً» ۲- فشار. «ودّوا ما عنتم» ۳- نفاق. «ماتخفى صدورهم اکبر» ۸ - دشمنان خود را بشناسید و هوشیار باشید، آنان ذرّه ‏اى در توطئه و فتنه علیه شما کوتاهى نمی ‏کنند. «لا یألونکم خبالا ودّوا ما عنتّم» ۹- اوامر و نواهى الهى، دلیل و فلسفه دارد. اگر شما را از روابط صمیمانه با دشمنان نهى می کند، به خاطر آن است که آنان در توطئه علیه شما کوتاهى نمی ‏کنند. «لاتتخذوا... لا یألونکم» ۱۰- از کوزه همان برون تراود که در اوست. از دشمن انتظارى جز بغض و کینه نیست. «قد بدت ‏البغضاء من افواههم» ۱۱- دشمنان خود را از تبلیغات آنان بشناسید. «قد بدت ‏البغضاء من افواههم» ۱۲- روابط صمیمى با دشمنِ توطئه ‏گر، نشانه‏ بی ‏عقلى است. برخورد با صفا، با افراد بی ‏صفا، کم عقلى است. «ما تخفى صدورهم اکبر... ان کنتم تعقلون» ۱۳- خداوند به درون همه آگاه است و نقشه ‏هاى دشمنان اسلام را افشا مى ‏کند. «وما تخفى صدورهم اکبر» ۱۴- دشمنان شما منافق هستند، ظاهر و باطنشان یکى نیست. «ما تخفى صدرهم» ۱۵- خداوند با معرّفى روحیات دشمن، با شما اتمام حجّت کرده است. «قد بیّنا الایات» ۱۶- مؤمن بودن مسأله ‏اى است و عاقل بودن مسأله دیگر، لذا در این آیه خداوند به مؤمنان مى‏ فرماید: کفّار را محرم اسرار خود قرار ندهید، اگر عقل دارید. «یا ایها الّذین آمنوا... ان کنتم تعقلون» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خوردن و آشامیدن فردی که خون ریزی لثه دارد 💬 سوال : فردی خون ریزی لثه دارد، هنگام آشامیدن آب، چای یا نوشیدنی دیگر، که چند بار لیوان و محتوای آن با دهان تماس پیدا می کند، آیا لیوان و محتوای داخل آن نجس می شود؟ 🔹 لیوان و محتوای آن ، اگر به خون‌آلوده نباشند یعنی در آن خون دیده نشود، پاک است و تطهير لازم ندارد. 🔹 هنگام غذا خوردن قاشقی که مکرر به فضای دهان وارد می شود نجس است یا پاک ظرف غذای که به آن قاشق برخورد می کند چه حکمی دارد؟ 🔹 قاشق و چنگال، اگر بعد از خارج شدن از دهان به خون‌آلوده نباشد، نجس نشده و تطهير لازم ندارد. 👌👌 نکته : اگر خون را دید تکلیف دارد اما جستجو و وارسى لازم نيست.🚫⛔️ 📚منابع: توضیح المسائل مراجع م 134؛ آقا استفتاءات جدید و اجوبه ﺱ287؛ سیستانی رساله ج 1 م 23 استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از امام حسن عسکری علیه السلام🌺🌺🌺🌺 ابوهاشم جعفري از محضر امام نقل مي کند، روزي مردي تنومند و قوي هيکل از يمن اجازه ورود به محضر امام را خواست پس از ورود بر امام سلام ولايت کرد، حضرت جواب او را با قبول ولايت پاسخ داد، در دلم گفتم اي کاش مي دانستم اين مرد کيست، حضرت از ضمير من آگاه شد و فرمود اين مرد از نژاد زن اعرابي است که ديگي آورده که پدران من مهر امامت بر آن زده اند، تا من نيز مهرم را بزنم، حضرت مهرش را در آورد و بر آن زد. نقش مهر «محمدبن علي» بود که بر ديگ افتاد، آن مرد يمني با اين کرامت به امامت همه ائمه اقرار کرد. منبع: شيخ حرّ، اثبات الهداه، تهران، چاپ سوم، دار الکتب الاسلاميه، 1366، ج6، ص 280. @n20011🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای درمان نفخ معده ۲ گرم دارچین، ۲ گرم زنجبیل را دم‌کرده بالای غذا میل شود. باعث تقویت بینایی می‌شود. چای دارچین، برطرف‌کننده اضطراب، وسواس و جنون است. برای رفع جهش، پرش پلک و رعشه از دم‌کرده این گیاه استفاده کنید. برای درمان قلنج رحم از دم‌کرده آن استفاده کنید. دم‌کرده آن تنظیم‌کننده عادت ماهانه است. محرک گردش خون است. کسانی که فشارخون آن‌ها پائین است و سردی انگشت دارند از دم‌کرده زنجبیل و دارچین استفاده کنند. خوردن این گیاه همراه با انیسون بی‌میلی جنسی خانم‌ها را برطرف می‌کند. سوزش و ناراحتی‌های ادرار را برطرف می‌کند و حجم ادرار را افزایش می‌دهد. برای خوشبویی دهان و نفس می‌توان یک تکه کوچک چوب دارچین را در دهان نگاه داشت. لطیف است و راحت در بدن جذب می‌شود و سنگینی و غلظت را دفع می‌کند. به همین دلیل در غذاهایی که سنگین ( مثلا دارای گوشت) هستند موجب لطافت غذا می‌شود یعنی باعث می‌شود غذا به راحتی در بدن بشکند. در کاهش قندخون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب آثار مفیدی دارد. برای رفع سنگینی گوش یک قطره عرق دارچین، در گوش بچکانید و صدای گوش را نیز درمان می‌کند. نشاط آور، درمان‌کننده برخی عفونت‌ها و تریاق (پادزهر) سموم معدنی، حیوانی و نباتی است و موجب تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود. موارد مصرف مصرف مقادیر زیاد این گیاه می‌تواند باعث تپش قلب، بی‌خوابی و افسردگی و بروز عوارض، به خصوص در افراد دارای مزاج گرم و خشک شود. دارچین در افراد مبتلا به زخم‌های گوارشی و تب‌های با منشأ ناشناخته ممنوع است و بهتر است زمان شیردهی استفاده نشود. در زمان بارداری مصرف این گیاه ممنوع است و بهتر است از مصرف آن در مقادیر بیش از آن‌چه که در غذا مصرف می‌شود، خودداری شود. نحوه در آشپزی ایرانی، در پخت مرغ و گوشت‌ها از دارچین، پیاز و زردچوبه استفاده می‌شود. در شله زرد، حلیم، قیمه، شیربرنج و… نیز به عنوان مُصلح، کاربرد دارد. در دمنوش: ۰.۵ تا ۱ گرم از پوست خشک‌شده را در یک لیوان ریخت و روی آن آب جوش ریخته و روی آن را پوشاند و بعد از ۱۰ دقیقه میل کرد. این دمنوش را ۲ تا ۳ بار می‌توان مصرف کرد. یک قسمت عسل را در ۲ قسمت آب گرم حل کرده و به آن ۱ قاشق چای‌خوری پودر دارچین، بیافزایید. خمیر حاصله را روی محل درد به آرامی بمالید. درد بعد از ۱۵ دقیقه از بین خواهد رفت. ۵ قاشق چایخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر این گیاه، مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی دندان خراب بمالید. این عمل را ۳ بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود. @n20011👈