همیشههمرنگجماعتنشو؛
عدهایهمرنگجماعتشدن،
تبدیلشدنبهقاتلانِحسینِفاطمه❗️
💠 شھیدآسدمرتضیآوینی
#حدیث
▪️ پیامبر خدا صلى الله عليه و آله:
🔹 الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ يُمِيتُ القَلْب
🔸 گناه روى گناه، دل را می ميراند
📗 تنبيه الخواطر جلد ۲ صفحه۱۱۸
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا باید بعضی کارها رو که علتش رو نمی دونیم انجام بدیم⁉️
⬅️مثل اینکه دو گروه با ما دشمنن❗️
1⃣ یکی پزشکا که هرچی خوشمزه است میگن نخور
2⃣ یکی هم فقها که هرچی باحاله میگن حرامه !
😉
🔰اثر مقایــــــــــــــــــــــــــــسه
🔺در این تصویر، دو دایره وسط به یک اندازه هستند. اما به نظرمان میرسد دایره وسطی سمت راست بزرگتر باشد.
🔺اگر ما یک دستمان را در آب سرد، و دست دیگرمان را در آب گرم قرار دهیم و پس از حدود ۳۰ ثانیه دو دستمان را وارد آب ولرم کنیم، دستی که در آب سرد بوده است، آب ولرم را گرم احساس کرده و دستی که در آب گرم بوده است، آب ولرم را سرد احساس میکند.
🔺یا هنگامی که یک جعبه سنگین را بلند میکنیم و بلافاصله بعد از آن یک جعبه سبکتر را بلند میکنیم، جعبه دوم به نظرمان سبکتر از وزن واقعی آن به نظر میرسد.
🔺علت چنین برداشتهای غلطی این است که مغز ما تمایل به سنجش و ارزیابی چیزها بر مبنای مقایسه دارد؛ حتی اگر استانداردهای مشخص و ثابتی برای ارزیابی آن ها وجود داشته باشد. زیرا مقایسه، برای ذهن راحتترین و در دسترسترین راه است و دشمن از این الگوی ذهنی افراد که در برخی مواقع به خطای محاسباتی ختم میشدد ، در تولید محتوا هایش بشدت استفاده میکند!
#علوم_شناختی
#جنگ_شناختی
📲طبق نظریه #برجسته_سازی، اگر رسانهها در کوتاه مدت هم نتوانند عقاید و افکار شما را بهکلی تغییر دهند، اما قطعا میتوانند اولویتهای ذهنی شما را تعیین کنند.
🖇به بیان دیگر، رسانهها گرچه نمیتوانند تعیین کنند که مردم «چگونه» بیندیشند، اما میتوانند تعیین کنند که «دربارهی چه» بیندیشند!
🖇این کار معمولا از طریق انتخاب و ضریب دادن بیشازحد به بعضی از موضوعات و رویدادها در قالب گزارشهای خبری زنجیرهای و راهاندازی کمپینهای مجازی انجام میگیرد!
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه
سلام
حلول ماه ذیالحجه و سالروز ازدواج حضرت زهرا س و حضرت علی ع بر شما مبارک باد
از اینکه همراه طرح قربانی ماهانه هستید، متشکرم
۵۸۹۴۶۳۱۵۰۲۴۸۴۵۱۲
هدایت شده از فرزند انقلاب | میلاد حسنزاده
🔸یک روز به آن گرامی [شیخ علی صفایی حائری] گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی میشنوم، پاسخ میدهم. شما چطور؟
🔹فرمود: من پاسخ نمیدهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمیدانند یا از نفرتهایی انباشتهاند یا بدبیناند. من یا میگذرم «مرّوا کراما» یا با آنها حرف میزنم.
🔸و تعریف کرد: روزی در خیابان هاشمی تهران میرفتم. جوان موتورسواری به همراه سواری بر ترک، اشارهای کردند که فهمیدم میخواهند زیر عمامهام بزنند. برای همین به پیادهرو رفتم. وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوّط (بیادبی) به عمامه ام بود!
🔹دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد؟!
🔸ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا! عفو کنید.
🔹با آن دو صحبتهایی شد...
بعد نگاهش را به من دوخت و با تأتي (نَرمی) فرمود: یکی از آنها به حوزه آمده و طلبه شد و یکی به جبهه رفت و میانبر زد.
📚کتاب مشهور آسمان
•┈┈••✾🖤✾••┈┈•
https://eitaa.com/revolutionson
🔸انسانِ درختی و انسانِ بوتهای!🔸
یکی از مشکلات بشر بخصوص در آخرالزمان، و در دوران غیبت حجت خدا،
این است که انسانها کمریشه و سطحی باشند
ریشهدار شدن انسان خیلی مهم است.
اینکه کسی به فضای مجازی میرود و کافر برمیگردد، به این دلیل است که بیریشه بوده یا ریشهاش کم بوده و باد ریشهاش را کنده است.
این آیه را نگاه کنید:
{أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ}.
اعتقاد محکم به خدا مثل درختی است که در برابر بادهای شدید مقاومت میکند.
{وَ مَثَلُ كَلِمَةٍ خَبيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ}.
شجرۀ خبیثه از بالای زمین ریشه زده و قراری ندارد. لذا یک باد تند، این بوته را از زمین میکَند.
اینکه بعضیها به فضای مجازی میروند و ضایع میشوند، به خاطر قدرت فضای مجازی نیست؛ بلکه به خاطر این است که اعتقاداتِ بوته ای و سطحی دارند، نه اعتقادات عمیق.
چگونه اعتقادات انسان درختی و ریشهدار میشود؟ در موجودات عالَم فکر کن. وقتی خدا را در این موجودات دیدی، اعتقاداتت درختی میشود.
چرا میگویند قرآن بخوانید؟ برای اینکه درخت بشوید.
چرا میگویند برای امام حسین (ع) گریه کنید؟ برای اینکه گریه بر حضرت، به اعتقاداتتان آب میدهد و ریشۀ این درخت، قوی و پایدار میشود. قدیمها هفتهای یک بار روضهخوان محله میآمد در خانهها روضه میخواند و مردم گریه میکردند. این مثل درختی است که هفتهای یک بار به ریشۀ آن آب میدهی.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹