eitaa logo
ابوالفضل نبوی نجم‌آبادی
164 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
. اگر آدمی بن‌بست هایش را بشناسد وبفهمد که چگونه از آنها بیرون آید،راه‌های بزرگ او هم شاهراه می شود #جهاد_تبیین_علمی_تربیتی_اجتماعی_سیاسی_فرهنگی @Abolfazl_Nabavi
مشاهده در ایتا
دانلود
📲طبق نظریه ، اگر رسانه‌ها در کوتاه مدت هم نتوانند عقاید و افکار شما را به‌کلی تغییر دهند، اما قطعا می‌توانند اولویت‌های ذهنی شما را تعیین کنند. 🖇به بیان دیگر، رسانه‌ها گرچه نمی‌توانند تعیین کنند که مردم «چگونه» بیندیشند، اما می‌توانند تعیین کنند که «درباره‌ی چه» بیندیشند! 🖇این کار معمولا از طریق انتخاب و ضریب دادن بیش‌ازحد به بعضی از موضوعات و رویدادها در قالب گزارش‌های خبری زنجیره‌ای و راه‌اندازی کمپین‌های مجازی انجام می‌گیرد!
علامه طباطبایی: خوب است که انسان یک سال کند ، یک سال اندیشه و کند ، بعد یک ساعت حرف بزند.
از امام باقر علیه السلام در مورد کسی که خیلی گنهکار است و حس احیاناً ناامیدی از به او دست می‌دهد، نقل شده که حضرت فرمودند: یک چنین فردی زیاد بفرستد. حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری
رفیقی خوبه که باهاش تا بهشت بری... 🤍'
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حلول ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت زهرا س و حضرت علی ع بر شما مبارک باد از اینکه همراه طرح قربانی ماهانه هستید، متشکرم ۵۸۹۴۶۳۱۵۰۲۴۸۴۵۱۲
🔸یک روز به آن گرامی [شیخ علی صفایی حائری] گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می‌شنوم، پاسخ میدهم. شما چطور؟ 🔹فرمود: من پاسخ نمی‌دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمیدانند یا از نفرت‌هایی انباشته‌اند یا بدبین‌اند. من یا می‌گذرم «مرّوا کراما» یا با آن‌ها حرف می‌زنم. 🔸و تعریف کرد: روزی در خیابان هاشمی تهران می‌رفتم. جوان موتورسواری به همراه سواری بر ترک، اشاره‌ای کردند که فهمیدم می‌خواهند زیر عمامه‌ام بزنند. برای همین به پیاده‌رو رفتم. وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوّط (بی‌ادبی) به عمامه ام بود! 🔹دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد؟! 🔸ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا! عفو کنید. 🔹با آن دو صحبت‌هایی شد... بعد نگاهش را به من دوخت و با تأتي (نَرمی) فرمود: یکی از آنها به حوزه آمده و طلبه شد و یکی به جبهه رفت و میانبر زد. 📚کتاب مشهور آسمان •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
🔸انسانِ درختی و انسانِ بوته‌ای!🔸 یکی از مشکلات بشر بخصوص در آخرالزمان، و در دوران غیبت حجت خدا، این است که انسان‌ها کم‌ریشه و سطحی باشند ریشه‌دار شدن انسان خیلی مهم است. این‌که کسی به فضای مجازی می‌رود و کافر برمی‌گردد، به این دلیل است که بی‌ریشه بوده یا ریشه‌اش کم بوده و باد ریشه‌اش را کنده است. این آیه را نگاه کنید: {أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ}. اعتقاد محکم به خدا مثل درختی است که در برابر بادهای شدید مقاومت می‌کند. {وَ مَثَلُ كَلِمَةٍ خَبيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ}. شجرۀ خبیثه از بالای زمین ریشه زده و قراری ندارد. لذا یک باد تند، این بوته را از زمین می‌کَند. این‌که بعضی‌ها به فضای مجازی می‌روند و ضایع می‌شوند، به خاطر قدرت فضای مجازی نیست؛ بلکه به خاطر این است که اعتقاداتِ بوته‌ ای و سطحی دارند، نه اعتقادات عمیق. چگونه اعتقادات انسان درختی و ریشه‌دار می‌شود؟ در موجودات عالَم فکر کن. وقتی خدا را در این موجودات دیدی، اعتقاداتت درختی می‌شود. چرا می‌گویند قرآن بخوانید؟ برای این‌که درخت بشوید. چرا می‌گویند برای امام حسین (ع) گریه کنید؟ برای اینکه گریه بر حضرت، به اعتقاداتتان آب می‌دهد و ریشۀ این درخت، قوی و پایدار می‌شود. قدیم‌ها هفته‌ای یک بار روضه‌خوان محله می‌آمد در خانه‌ها روضه می‌خواند و مردم گریه می‌کردند. این مثل درختی است که هفته‌ای یک بار به ریشۀ آن آب می‌دهی. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
مال حرام تا آبروی آدم را نبرد انسان را رها نمیکند، هرگز خیال نکنیم حرفی که زدیم، و یا مال حرامی که گرفتیم و یا آبروی کسی رابردیم، گذشته، و یا تمام شده... خیر!!! چیزی نمیگذرد!!! 🔹️ هر کاری که کردیم بالاخره ثمر آن را میبینیم، مگر اینکه با توبه آن را ترمیم کنیم... 📚 آیت‌الله جوادی‌ آملی ✍ البته توبه شرایطی دارد که امیرالمؤمنین علی ع می‌فرماید: 1⃣ پشیمانی از گذشته 2⃣ عزم بر ترک 3⃣ رد حق الناس 4⃣ قضای مافات 5⃣ تبدیل گوشت حرام 6⃣ چشاندن سختیِ عبادت بجای لذّت گناه https://eitaa.com/nabavi_chanel
💠 ❌شیر بی یال و دم و اشکن! رفاقت یک ارتباط است. یک رابطه دوطرفه‌ی فعالِ میان دو انسان؛ که بر مبنای محبت شکل می‌گیرد. این ارتباط؛ یک حداقلی دارد و یک حداکثری، یعنی گاه این رابطه کیفیت بالایی دارد و یک رفاقت عمیق و صمیمی است، و گاهی هم کیفیت پایین و ساده‌ای دارد اما باز به آن رفاقت گفته می‌شود، چرا که حداقلِ یک ارتباط واقعی دوستی در آن رعایت می‌شود. اما اگر طرفین رابطه، به همان حداقل‌ها نیز ملتزم نباشند و سطح کیفی رفاقت‌شان، کمتر از همان کنش‌ها و رفتارهای ابتدایی دوستی باشد و حقوق اولیه در آن نادیده گرفته شود، دیگر به آن رابطه رفاقت گفته نمی‌شود؛ حتی اگر به زبان بگویند ما با هم رفیقیم! https://eitaa.com/nabavi_chanel
🔺تلنگرانه | صاحبخانه ها بخوانند.. ❗️ تمدید بدون افزایش قرارداد اجاره مستاجر به خاطر شرایط اقتصادی 🔸حجت الاسلام حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: برای من سؤال بود که چگونه این شهید الداغی فراسوی مرز‌ها دیده شد و وقتی جواب را پیدا کردم که به منزل شهید رفتم و با اطرافیان شهید مصاحبت داشتم. دیدم غیرت در زندگی شهید جاری بود به‌عنوان نمونه اطرافیان می‌گفتند که شهید مستأجری داشته است که قرارداد مستأجر را سه سال بدون افزایش تمدید کرده است و شهید به‌عنوان صاحب ملک می‌گفت که من در این اوضاع اقتصادی نمی‌توانم به شما فشار بیاورم.
دعای عرفه