eitaa logo
نبض قلم | علی امیری
1هزار دنبال‌کننده
666 عکس
527 ویدیو
5 فایل
✓انعکاس دیدگاه اندیشه ورزان فکری _سیاسی ایران و جهان ✓سکوی آزاد اندیشی و تضارب آرا ✓ آموزش دانش سیاسی و کارگاه نقد و تحلیل ارتباط با بنده: @Ali_Amiri0731 طلبه حوزه علمیه قم پژوهشگر فقه سیاسی و علوم سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« و فدیناه بذبح عظیم » مراد از این شعر چیست؟ «مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردیّ و او به‌جا آورد» دلها بسوزد برای تو ...😢 @nabzqalam
⚫️ جریان خونین کربلا از تاریخ چه می خواهد؟ 🔸چند روز پیش سرکلاس یک جوان ۲۳ ساله یک سوال عجیبی از من پرسید؛ حاج آقا من پدر و برادر تازه دامادم را در تصادف از دست دادم. سه بار در روز تشیع از هوش رفتم و تا دو ماه تو این دنیا نبودم و نزدیکان به زور چند لقمه غذا به من می دادند ... اما در دومین سالگردشان به اتفاق اقوام رفتیم سر خاک، هر چقدر فشار آوردم هر مقدار نبودشان را تصور کردم که اشکی بریزم و به تعبیر خودش 'جلوی اقوام حفظ آبرو کنم' یک قطره اشک هم جاری نشد ولی محرم تا چشمم به خیمه و پرچم ارباب می افتد تا در مراسم روضه نام مبارک حضرات به گوش می رسد ناخودآگاه دلم آشوب و سیل اشک جاری می شود ... حاج آقا سر این تفاوت چیست؟ 🔹 سر بلند کردم نکته ای عرض کنم دیدم تعدادی از همکلاسی های او سر پایین انداخته اند و آرام در حال گریه کردن هستند... فضا آماده بود چند بیتی روضه خواندم و دل همه که آرام شد. گفتم رفقا پاسخ این سوال را حضرت رسول خدا ص آن زمان که اساسا حادثه ی کربلا اتفاق نیفتاده بود داده اند. فرمود؛ اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً. براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.(جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) 🔹دوستان خون امام حسین علیه السلام که به خون خدا تعبیر شده است و این واقعه کربلا به قدری عظیم است که فقط با پیچیده شدن طومار ظلم بنی امیه به هدف خود نرسیده است. از ادله و شواهد برمی آید هدف نهایی این جریان معجزه گونه برچیدن طومار ظلم کلی تاریخ و جهان است. و ظاهرا این همان رازی ست که خداوند هر روز بر شدت و گستره مکتب سرخ حسینی می افزاید و این آتش ظلم سوز و عدالت گستر هر سال در دل مومنین و جامعه اسلامی و آزادگان جهان بیشتر گُر خواهد گرفت تا یک بیداری جهانی محقق کرده و صحنه برای تشریف فرمایی آخرین ذخیره الهی کاملا فراهم گردد. 🔸زمانی که حضرت(عج) ظهور می‌کند، [کنار کعبه] می‌ایستد و ندا می‌دهد: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا. ✍شیخ علی امیری @nabzqalam
'مردم انقلاب خمینی را امتداد انقلاب حسینی می دانند تا قیام حسین ع زنده است قیام پیرخمین هم زنده است' و این پاسخ تمام سوالات دوستان و دشمنان است پ.ن: با چند دلقک رسانه ای نمی توانید کاری از پیش ببرید والله نمی توانید. فقط یک هیئت در تهران👇 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وقتی می پرسند "اگر حمله به سلمان رشدی کار صهیونیست ها باشد برای جنجال جدید علیه ایران" چه می گویید؟ من را یاد این برش از فیلم مختارنامه می اندازد؛ "کیفیت مرگ جناب میثم تمار طبق پیش بینی حضرت مولا علی علیه السلام " 🔹حضرت آیت الله سید علی خامنه ای بعد از فتوای امام(ره) در مورد سلمان رشدی فرمودند: امام تیرى شلیک کرده‌اند و خوب هم هدف‌گیرى کرده‌اند و این تیر تا به هدف نخورد، نمى‌افتد. این تیر، روزى به هدف خواهد خورد. پ.ن: هر کدام از این دو صورت که باشد زیبایی های خاص خودش را دارد. ✍شیخ علی امیری @nabzqalam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الموجز فی اصول الفقه (دروس اساتید المرسلات) ✔️جلسه بیست و نهم 📙 اوامر (فی دلالة ماده الامر علی الوجوب ..) @nabzqalam
🔴 واسطه بر سه نوع است: 🔸اول: واسطه در عروض؛ به واسطه ای گفته می شود که عرض حقیقتا مال واسطه است و لذا اسناد عرض به موضوع اسناد مجازی است. مثلا «المیزاب جارٍ» یعنی ناودان جاری است ؛ «جار» حمل بر میزاب شده است، واسطه آب است و موضوع ناودان است و جاری بودن حقیقتا برای آب است و اسناد جاری بودن به آب (واسطه) اسناد حقیقی است و اگر به موضوع (ناودان) نسبت داده شود، اسناد مجازی است. 🔹دوم: واسطه در ثبوت؛ به واسطه ای گفته می شود که این واسطه علت می شود برای اینکه عرض حقیقتا قائم به موضوع شود. مثلا الماء حار ؛ در اینجا گرم بودن را عارض بر آب کردید اما باید یک واسطه بنام آتش باشد تا باعث شود که گرما حقیقا قائم به آب شود و آب حقیقتا گرم شود. به آتش واسطه در ثبوت گفته می شود. 🔸سومواسطه در اثبات؛ به حد وسط در قیاس، واسطه در اثبات گفته می شود. به عبارت دیگر واسطه ای که به وسیله علم به آن، علم به ثبوت محمول برای موضوع حاصل می شود. مثل العالم متغیر و کل متغیر حادث فالعالم حادث، که اگر شما علم به تغیر عالم پیدا کنی، علم به حدوث آن پیدا می کنید، به تغیر واسطه در اثبات گفته می شود. @nabzqalam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻"شیخ عدنان" مفتی اهل‌سنت عربستان در تلویزیون سعودی درباره‌ واجب‌بودن پیروی از امامان اهل‌بیت و امام حسین(ع) می‌گوید و مجری برنامه را سرگردان و نگران می‌کند 🔹شیخ عدنان: هرکس اهل‌بیت را تبعیت نکند گمراه است، و هرکس برای امام حسین غمگین نشود گمراه، و هرکس به شهادت او راضی باشد منافق و کافر است. الله اکبر ... 👇👇 @nabzqalam
البته ایشان یک چهره وهابی بسیار تند است و سابقه ننگینی در جنگ داخلی سوریه دارد و از رهبران و تئوریسین های معارضین (ارتش آزاد) بود.
📚محمد بن احمد بن رشد اندلسی  (زادهٔ ۱۱۲۶. اندلس / اسپانیا) فیلسوف نامدار اسپانیایی و مسلمان است. در اکثر زبان‌های غربی او را با نام «اورئوس/ Averroes) می‌شناسند که به نوعی همان تلفّظ «ابن رشد» است. 📌ابن رشد بی تردید بزرگ ترین فیلسوف عالم اهل سنت است و مالکی مذهب بوده است. 🔹ابن رشد در کتاب فصل المقال، درصدد اثبات این مطلب است که شرع نه تنها آموختن از منطق و فلسفه را منع نکرده، بلکه در قرآن کریم بر آن توصیه و سفارش نیز شده‌است. وی برای اثبات مدعای خود تعریف خاصی از فلسفه ارائه می‌دهد و چنین استدلال می‌کند: «اگر وظیفه فلسفه چیزی بیش از نگریستن و نظر کردن در موجودات و بررسی آنها از جهت راهنمایی و دلالتی که بر صانع دارند، یعنی ملاحظه مصنوع بودن آنها، نیست و اگر هرچه معرفت آدمی به مصنوعات بیشتر باشد معرفت او به صانع کامل تر است و با توجه به اینکه شریعت ما را به ملاحظه و بررسی مصنوعات ترغیب کرده‌است، پس آنچه فلسفه بر آن دلالت دارد یا واجب شرعی است یا مستحب و ستوده. (فصل المقال و تقریر ما بین الشریعة و الحکمة من الاتصال. صص. ۲۷.) 🔸پ.ن: در مطالعه به این عبارت ایشان برخوردم بنظر جالب آمد نقل کردم ... 👇👇 @nabzqalam
هم عشق به زندگی در فطرت انسان نهفته است و هم عشق به خدا
هر قرائتی از دین که بوی زندگی ندهد کنار گذاشته می شود 
و هر جهان بینی که خدا را حذف کند محکوم به فناست
بی شک هیچ قدرتی توان مقابله با فطرت جمعی انسان ها را ندارد ...

 

  
✍علی امیری  
     👈👈
@nabzqalam
📚 حوزه علمیه کارخانه تولید اندیشه های بنیادین است و دانشگاه ویترین و محل عرضه این اندیشه ها ... 🔸اگر تولیدات فکر اسلامی به زبان آکادمیک در نیاید و به دانشگاه و دیگر مراکز علمی سرازیر نشود و در کنار افکار مختلف به تشنگان حقیقت ارائه نگردد کارهای علمی حوزوی کم نتیجه خواهد بود. 🔹نظریه پردازان فکر اسلامی اگر با کف دانشگاه مرتبط نباشند و نیازمندی های این محیط را عمیقا نشناسند نمی توانند متناسب با این فضا حرف موثری ارائه کنند... 🔸دانشگاه را دوست دارم چون هم خانه اول من بوده است و هم دغدغه های که باعث شد من به حوزه بیایم از دانشگاه برای من پیدا شد. حوزه را دوست دارم چون می تواند به خوبی دغدغه های فکری و علمی مرا تامین کند و به من توانی بدهد که با دستی پر دوباره به متن دانشگاه برگردم اما این بار به شکل دیگری ... @nabzqalam