eitaa logo
نهج البلاغه (موضوعی )
135 دنبال‌کننده
543 عکس
110 ویدیو
12 فایل
کسب مهارت های زندگی با محوریت کلام امیرالمومنین علیه السلام . با توضیحات مختصر و مفید مقام معظم رهبری : (حفظه الله) نهج البلاغه یکی از قبله های امید فکری ماست ۲۶ / ۱ / ۱۳۶۳ کانال را به دوستان خود معرفی کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه (موضوعی )
《اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی لَبِسَ اَلْعِزَّ وَ اَلْکِبْرِیَاءَ وَ اِخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ
قبلا اشاره کردیم که علت پیدایش امتحان، عزت خدا است. اگر خدای متعال عزیز نبود امتحان اتفاق نمی افتاد؛ چون عرض کردیم امتحان برای ایجاد تذلُّل است، برای ایجاد ذلّت است. به دلیل اینکه خدا عزیز است علت می‌شود برای پیدایش ذلت؛ چون خداوند خالق است علت می‌شود برای پیدایش مخلوق؛ چون خداوند رازق است علت می شود برای پیدایش مرزوق. خداوند عزیز است. برای پیدایش ذلّت، ذلّت با چه چیزی اتفاق می‌افتد؟ با امتحان. چرا خدای متعال بنی آدم را مبتلا می‌کند به امتحان؟ به گرسنگی؟ به فقر؟ به خوف؟ چون در ضمن این ابتلائات چیزی نهفته است به نام ذلّت. پس غایت امتحان واضح شد که تذلُّل است و علّت پیدایش امتحان هم واضح شد که عزّت خدا است. @Naejolblake
نهج البلاغه (موضوعی )
قبلا اشاره کردیم که علت پیدایش امتحان، عزت خدا است. اگر خدای متعال عزیز نبود امتحان اتفاق نمی افتاد؛
چون خداوند عزیز است همه را ذلیل می خواهد (از انبیا و فرشتگان و غیر از این بزرگواران علیهم السلام) همه را ذلیل می‌خواهد بدون استثناء. این جواب دو سوال خیلی مهم است یعنی جواب دو سوال کلامی عمیق که با این عبارت شریف حضرت جواب داده می‌شوند. حضرت در صدر کلام می فرماید:《الحمدلله الّذی لَبِسَ العزّ》 و نفرمود:《الحمدلله الذی لبس الرحمة》معلوم می‌شود موضوع ابتلائی که حضرت مطرح می‌کنند منشأشان عزّت و کبریایی است. چون او متکبِّر است همه را حقیر می‌خواهد یعنی نقطه ی مقابل باید پیدا بشود به نحو حقارت و ذلّت؛ لذا هر چه می آفریند ذلیل می آفریند. واسطه ی این امر چیست؟ این کار را با چه چیزی می خواهی بکنی؟ جواب: با امتحان. وضو بگیر، تیمُّم کن، غسل کن، نماز بخوان، روزه بگیر، گرسنگی بکش... و تَهِ امتحان مثلا برو جانت را بده. درحقیقت همه ی این ها خلاف اراده ما است و خلاف نفس ما است و با انجام این اعمال، ما به ذلّت می اُفتیم؛ که همه ی این ها در مقابل خدای متعال اتفاق می‌افتد و به همین دلیل هیچ اشکالی هم وارد نیست. پس غایت امتحان می‌شود تذلّل. @Naejolblake
📌 «ولادت رسول خاتم، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)» 💠 نظر مشهور اهل سنت این است که تولد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول سال عام الفیل، برابر با سال ۵۷۰ میلادى بوده است، اما قول مشهور شیعیان آن است که آن حضرت در روز جمعه مصادف با ۱۷ ربیع الاول آن سال به دنیا آمدند. ✨مورخان حوادثی مهمی را در شب میلاد پیامبر، اشاره دارند از آن جمله: 🔹 در آن شب ۱۴ برج از ایوان کسری فرو ریخت و آتشکده فارس که هزار سال آتش آن افروخته بود خاموش شد. 🔸 در آن شب، دریاچه ساوه خشکید و موبد بزرگ در خواب دید که شتران تنومند همراه اسب‌های عربی از دجله گذشتند و در ایران پراکنده شدند. 🔹 امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «چون رسول خدا تولد یافت کاخ‌های سفید فارس و قصرهای شام (در پرتو نوری که تابید) برای آمنه آشکار شد.»
هدایت شده از مدرسه ولایت
1_533399737.pdf
659.7K
🟥 در روزگاری که عده ای از مسئولین نظام مدعی حکمرانی بر اساس هستند به نظر ضرورت دارد که همگان از اندیشه ی بلند مدیریتی امام امیرالمؤمنین بن ابی طالب علیهما السلام آگاه باشند تا سیاست زده، درد را به نام درمان و نیش را به جای نوش با رسانه ها و‌‌‌ فضای مجازی در کام آنان نریزند و خرابکاری خودشان را به پای آموزه های ناب سلام الله علیه ننویسند. 🔰 🔵 نمودار حکمرانی عادلانه ی 🔶 بر اساس نامه ی ۵۳ 🔷 این نامه از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سند اجتماعی تاریخ بشر شناخته شده است. 👇👇👇👇👇👇 ┏━━🍃🌺🍃━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| هرکس به خدا ایمان دارد ممکن نیست احساس کند در محاصره است... ◾️سید عزیز ما ، رضی‌الله عنه، یادگاری‌های بسیاری در میان ما گذاشت که یکی از ارزشمندترین آن‌ها «» و پایداری دربرابر اشقیا است.
♦️این پایان نیست... این آغاز سید حسن نصر الله است 🔴 👇 @bidariymelat
🔺️شمه‌ای از فضائل حضرت معصومه سلام الله علیها 🔹️ مقام شفاعت حضرت جعفر صادق(ع) در این رابطه می فرماید: «تَدخُلُ بِشِفاعَتِها شیعتُناالجنهَ باجمعهم »: «با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.» سفینة البحار، ج 2، ص 376 🔹️مقام عصمت لقب «معصومه » را امام رضا علیه السلام به ایشان اعطا کرده اند. طبق این روایت امام فرمود: «من زار المعصومه بقم کمن زارنی » «هرکس را در قم زیارت کند، همانند کسی است که مرا زیارت کرده است » (ناسخ التواریخ، ج ٣، ص ٦٨، به نقل از کریمه اهل بیت، ص ٣٢ 🔹️ امام صادق (ع ) در مورد ایشان «تقبض فیها امراءه هی من ولدی، واسمها فاطمه بنت موسی، تدخل بشفاعتها شیعتنا الجنه باجمعهم » «بانویی از فرزندان من به نام «فاطمه » دختر موسی، در آنجا(قم ) رحلت می کند، که با شفاعت اوهمه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.» این پیشگویی پیش از تولد امام موسی کاظم اتفاق افتاده که نشان از مقام شامخ ایشان است 🔹️رمز قداست قم بنابر روایات متواتر از اهل بیت عصمت و طهارت، قم شهر شیعیان، حرم فرزندان آنان، پناهگاه فاطمیان، سالم ترین شهرها و آشیانه آل محمد است. امام صادق(ع) فرمود:《خدا دارای حرمی است که آن مکه است و پیامبرش حرمی دارد که مدینه است و امیرالمؤمنین هم حرمی دارد که کوفه است و ما هم دارای حرمی هستیم که قم است و به زودی بانویی از فرزند من در آنجا دفن می شود که نامش فاطمه است هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.》 بحار ج ۶۰ ص۲۱۶ http://eitaa.com/joinchat/3578658856C11a7f356be
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: در مورد حرکت شرورانه دوشب پیش رژیم صهیونیستی، هم بزرگنمایی غلط است هم کوچک‌انگاری/ باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد / قدرت و توانایی و ابتکار و اراده ملت ایران را باید به آن‌ها بفهمانیم 🔹️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت: ✏️ مطلب دوم مربوط به این حرکت شرورانه‌ای است که دو شب پیش اینجا انجام دادند. خب، یک غلطی کرد، خودشان هم البته بزرگنمایی می‌کنند. بزرگنمایی آنها غلط است اما توجه داشته باشید کوچک‌انگاری آن هم غلط است. اینکه ما بگوییم: «نه؛ چیزی نبود، اهمیتی نداشت» این هم غلط است. ✏️ بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. اینها دچار خطای محاسباتی‌اند نسبت به ایران. اینها ایران را نمی‌شناسند، جوانان ایران را نمی‌شناسند، ملت ایران را نمی‌شناسند، قدرت و توانایی و ابتکار و اراده ملت ایران را هنوز درست نتوانسته‌اند بفهمند؛ این را ما باید به این‌ها بفهمانیم. ✏️ کیفیت کار را مسئولین ما باید تشخیص بدهند و درست بفهمند آنچه که صلاح این کشور و این ملت هست آن را انجام بدهند. [صهیونیستها] باید بدانند ملت ایران کیست، جوانان ایران چگونه‌اند، این فکر، این انگیزه، این رشادت، این آمادگی که امروز در ملت ایران وجود دارد، خود این امنیت‌ساز است. این را بایستی حفظ کنیم. ۱۴۰۳/۸/۶ 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌼حدیث روز عن امیرالمومنین عليه السلام : إذا رَغِبتَ في المَكارِمِ فاجْتَنِبِ المَحارِمَ . [غرر الحكم :4069 .] امام على عليه السلام : اگر خواهان مكارم اخلاق هستى، از حرامها دورى كن .
نهج البلاغه (موضوعی )
چون خداوند عزیز است همه را ذلیل می خواهد (از انبیا و فرشتگان و غیر از این بزرگواران علیهم السلام) هم
حضرت در مورد ابلیس که دارند صحبت می‌کنند می فرمایند: ابلیس مشکلش این بود که《نَازَعَ اَللَّهَ رِدَاءَ اَلْجَبْرِیَّةِ وَ اِدَّرَعَ لِبَاسَ اَلتَّعَزُّزِ وَ خَلَعَ قِنَاعَ اَلتَّذَلُّلِ‌》؛ با خداوند در لباس عزّت و کبریایى، به ستیز برخاست، و آن لباس عزّت را بر خود پوشید، و جامۀ فروتنى و خاکسارى را در آورد. در حالی که لباس عزّت مال خدا بود《اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی لَبِسَ اَلْعِزَّ وَ اَلْکِبْرِیَاءَ》؛ ستایش مخصوص خدایی است که لباس عزّت و کبریائی را پوشید. در نقطه ی مقابل جز ذلیل، کسی را نمی خواهد. ابلیس آمد لباس تذلّلی که مالِ مخلوقات است و با امتحان باید به دست می آمد را رها کرد و لباس تعزُّز و عزّت را پوشید.
نهج البلاغه (موضوعی )
حضرت در مورد ابلیس که دارند صحبت می‌کنند می فرمایند: ابلیس مشکلش این بود که《نَازَعَ اَللَّهَ رِدَاءَ
در واقع ابلیس در ضمن ملائکه امتحان شد‌. علت این ابتلا و امتحان چه بود؟ جواب‌:《عزت خداوند》. خداوند متعال به دنبال چه غایتی بود؟ به دنبال این بود ابلیس در ضمن فرشتگان و در ضمن غیر خودش به تذلُّل در مقابل خدای متعال برسد، یعنی فلسفه ی امتحان ابلیس که سجده در مقابل آدم علیه السلام بود برای ایجاد ذلّت بود؛ چون فرشتگان آن مقامات عالیه خود را می‌دیدند《نحن نُسَبح بحمده و نُقَدِّس لک》، ابلیس هم در بین ملائکه رفعت مقام یافت و در جلگه ی فرشتگان بود. او هم مقامات معنوی خود را می دید و مشاهده می کرد، در این هنگام حالت تَعَزُّزی پیش می آید و با امتحان حالت ذلّت پیش می آید، همه امتحان شدند تا عزت خداوند پدیدار بشود. یعنی ابتلائاتی که ما هر روزه با آن مواجه هستیم چه ابتلائات فردی و چه ابتلائات اجتماعی همه برای پیدایش ذلت در نفس است، باید اراده خود و خواست خود را فانی در خواستِ شخص دیگری کنیم و خود را نبینیم. بالاترین ذلت این است که انسان خود را نبیند و در مقابل دیگری سر تسلیم فرود بیاورد. خُب ابلیس در این جریان امتحان قرار گرفت توسط سجده کردن به آدم علیه السلام، غایت امتحان که آمده بود تذلّل ایجاد کند برای ابلیس، بر عکس لباس عزت را پوشید و پوشش ذلت را که باید تحت لوای ابتلای سجده حضرت آدم علیه السلام به دست می‌آورد را کنار زد.
حضرت با کمترین عبارات و با کمترین معونه ی لفظی و بیانی، جواب این دو سوال عمیق کلامی را دادند. پس همه امتحاناتی که ما داریم می شویم با این دید باید به آن نگاه کنیم. هر امتحان مجرایی است برای ظهور عزت خداوند از یک جهت، و مجرایی است از جهت دیگر برای ظهور تذلّل عبد. عزّت خداوند در ظرف تذلّل عبد ظاهر می شود، همانطوری که خالقیت خداوند در ظرفِ مخلوق بودنِ ما ظاهر می‌شود. چقدر امتحانات با این دید نافذ امیرالمومنین علیه السلام رنگ و صِبغه ی دیگری می گیرند! نگاه ما به ابتلائات طور دیگری می شود.
نهج البلاغه (موضوعی )
حضرت با کمترین عبارات و با کمترین معونه ی لفظی و بیانی، جواب این دو سوال عمیق کلامی را دادند. پس همه
یعنی اگر ما در هر امتحانی نگاه کنیم که با این امتحان داریم عزت خداوند را آشکار می کنیم طور دیگری به نگاه می‌کنیم. ما آمدیم از نگاه وحی بررسی کردیم که خلاصه کلام این شد: اگر نگاه کنیم هر بچه ای ظرفِ ظهور خالقیت خدا، رازقیت خدا، عزت خدا است، اگر اینطور نگاه کردیم بعد به فرزندآوری و کثرت جمعیت طور دیگری نگاه می کنیم. اگر هر نفر را نماینده ظهور اسماء و صفات خداوند ببینید آن وقت فرزند را چطور می بینید؟ وقتی خود شما در مجلس اباعبدالله علیه السلام حاضر می شوید در آنجا هر کدام یک سینه زن هستید برای امام حسین علیه السلام. اگر صد نفر هستید در حقیقت صد نفر سینه زن هستید برای امام حسین علیه السلام؛ یعنی در ظرفِ صد نفر انسان، و توحید اتفاق می افتد، لذا در آن ادعیه ی ماه رجب داریم که خدای متعال اهل بیت علیهم السلام را فرستاد《حتَّی ظَهَرَ لا اله الا انت》تا ظاهر بشود که خدایی نیست جز او.
انا لله و انا الیه راجعون با تاسف فراوان عالم برجسته، شاگرد بحق مکتب امیرالمومنین علیه السلام ، شارح و مفسر نهج البلاغه و از اساتید حوزه های علمیه استاد حجت الاسلام ابراهیم لشنی زند از دنیا رفتند، استاد ارجمند عمر شریف خود را در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و شرح و تفسیر کتاب شریف نهج البلاغه و نشر آن سپری نمودند ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان برای آن مرحوم، مغفرت و علو درجات را در عالم ابدی از خداوند متعال خواستاریم.😭🖤 اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا …"
تبیین ضرورت نهج البلاغه.ogg
7.68M
ضرورت توجه به نهج البلاغه در کلام استاد مرحوم ابراهیم لشنی زند شادی روحشون صلوات @Naejolblake
هدایت شده از مدرسه ولایت
⚫️⚫️⚫️ طریقه خواندن نماز شب اول قبر برای مرحوم استاد رضوان الله تعالی علیه ⚫️ نام مرحوم استاد رضوان الله تعالی علیه: ابراهیم ⚫️ نام پدر: صفدر ⚫️ به جای فلان ابن فلان، نام مرحوم استاد و نام پدر گفته شود. فراموش نشود........🖤
نهج البلاغه (موضوعی )
یعنی اگر ما در هر امتحانی نگاه کنیم که با این امتحان داریم عزت خداوند را آشکار می کنیم طور دیگری به
هر انسانی ظرفِ ظهوری برای خدا است. اگر به کثرت جمعیت اینطور نگاه کردید، توحیدی نگاه کردید طور دیگری خواهد شد مُنتها اگر از این جهت نگاه کردیم که یک نان خور دیگری اضافه شد همین آقایی که می‌گوید یک نان خور دیگری اضافه شد اگر یک گوسفندی به گوسفند هایش اضافه شد خوشحال می شود نمی گوید: یک کاه خوری اضافه شد یا جیره خوری اضافه شد، چرا؟ چون ظرفِ ظهورِ منفعت را در آن یک گوسفند می بیند. شیرش را می دوشد، پشمش را می چیند، از گوشتش استفاده می‌کند، چرا؟ چون در نگاهی آن حیوان را می تواند ببیند که نگاه درستی است یعنی منفعت، حالا اجمالاً در حدّ همین حواشی اما دید توحیدی که ظرف ظهور خالقیت خدا باشد را در به دنیا آمدن فرزند نمی بیند؛ البته موحّد در آن ظهور خداوند را می بیند《حتّی ظهر ان لا اله الا انت》ولی متاسفانه این نگاه نسبت به انسان نیست یعنی فرزندآوری. ما داریم آن نگاه توحیدی حضرت را عرض می‌کنیم.
نهج البلاغه (موضوعی )
هر انسانی ظرفِ ظهوری برای خدا است. اگر به کثرت جمعیت اینطور نگاه کردید، توحیدی نگاه کردید طور دیگری
به فرزند وقتی نگاه می کنید باید بدانید که فرزند ظرفِ ظهورِ توحید است، عزت خدا اینجا می‌خواهد ظاهر بشود، خالقیت خدا می‌خواهد اینجا ظاهر بشود، رازقیت خدا و هزاران تدبیر و عجایب صُنع در این مخلوق که نو به نو و لحظه به لحظه و نَفَس به نَفَس دارند خداوند را معرفی می‌کنند و نشان می‌دهند که در واقع باید بگوییم: چه فلسفه ای بهتر از این؛ لذا حضرت آدم علیه السلام که روی زمین آمدند فلسفه اش در نگاه《نهج البلاغه》برای گسترش نسل است《لِتَناسُلِ الذریّة》وقتی از دیدِ نافذِ امیرالمومنین علیه السلام به امتحان نگاه کنی، هر موضوعِ امتحانی را ظرف ظهور عزّت خدا می بینی این هم یک نگاهی است، در حقیقت من با این فعل، اگر اطاعت کردم عزت خداوند را در عالَم ظاهر می کنم همان طوری که با فرزندآوری خالقیت خدا را دارم گسترش می دهم و ظاهر می کنم همان طوری که وقتی روزی به دست عیال می‌رسانم رازقیت خداوند را دارم ظاهر می کنم و به عالم نشان می دهم.
چرا باید نهج البلاغه بخوانیم ؟ درس خوشبختی با صلوات به روح پاک مجاهدین در نشر معارف خصوصا مرحوم استاد ابراهیم لشنی زند @Naejolblake
نهج البلاغه (موضوعی )
به فرزند وقتی نگاه می کنید باید بدانید که فرزند ظرفِ ظهورِ توحید است، عزت خدا اینجا می‌خواهد ظاهر بش
در هر امتحانی برچسب تعزُّزی است از یک طرف و تَذَلُّلی در طرف دیگر؛ به میزان تذلُّل از ناحیه ی عبد و قبول ذلّت، عزّت خداوند هم آنجا می آید، لذا خدای متعال فرمود:《و لله العزّةُ و لِرسولِه و لِلمومنینَ》؛ عزّت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است، نه اینکه رسول الله صلی الله علیه و آله العیاذبالله مستکبر بود و نه اینکه مومنین که اهل بیت علیهم السلام در رأس مومنین هستند، مستکبر بودند یعنی از آن طرف خدای متعال تجلّی می کند با عزّت و از این طرف رسول اکرم صلی الله علیه و آله کامل عزّت را به نحو تذَلُّل نمایان می‌کند. مومنین هم به تبَعِ رسول الله الاعلی فالاعلی. حالا بیایید ببینیم که کدام می‌توانند ظرف ظهور تعزُّز و عزت خداوند باشند. به میزانی که شخص در مقابل اوامر و امتحانات الاهی استنکاف و استکبار بکند به همان اندازه عزّت خدای متعال زیر چکمه‌های تعزُّز عبد لگدمال می‌شود و عزت خداوند ظاهر نمی‌شود که این می شود کفر.
نهج البلاغه (موضوعی )
در هر امتحانی برچسب تعزُّزی است از یک طرف و تَذَلُّلی در طرف دیگر؛ به میزان تذلُّل از ناحیه ی عبد و
این عبارات اول خطبه چقدر لطیف هستند و چقدر عجیب هستند یعنی پوشاندن آن چیزی که باید ظاهر می شد《و لا تَلبِسُوا الحقَّ بِالباطل و تَکتُمُوا الحقَّ و انتم تَعلَمُون》؛ و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه می‌دانید کتمان نکنید!(بقره/۴۲) فقط لُبس و پوشاندن حق به این نیست که بگویند: فلان چیز مال فلانی بود بعد بگوییم: نه مال فلانی است. بزرگترین پوشاندن حق، پوشاندن صفات الهی است، لذا حضرت وقتی از فرشتگان تعریف می‌کند می‌فرماید: برخی از فرشتگان در حال خلقت کوه هستند《و مِنْهُمْ مَنْ هُوَ فِی خَلْقِ اَلْغَمَامِ اَلدُّلَّح و فِی عِظَمِ اَلْجِبَالِ اَلشُّمَّخِ‌》 و برخی از آنان در حال خلق ابرهاى پر آب هستند و برخی دیگر در حال خلق کوه های بلند؛ کوه های بلند می آفرینند، برخی اِوِرست می آفرینند، برخی شب می آفرینند، برخی روز می آفرینند و بعد می‌فرماید: و هیچ کدام از موارد خلقت را به نفس خودشان انتساب نمی‌دهند چون انتساب دادن می‌شود کفر، در هر امتحانی اگر تعزّز جلوه کرد در واقع حق را با باطل پوشانده ایم که در حقیقت اینجا جایش نبود لذا ابلیس سیلی خورد.
🔖 🏴 شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها 🔘 زندگی فاطمۀ زهرا اگرچه کوتاه بود، اگرچه در حدود بیست سال ـ اندکی کمتر یا اندکی بیشتر ـ زندگی او بیشتر طول نکشید؛ اما این زندگی، از جهت: ▪️ جهاد و مبارزه ▪️ و تلاش و کار انقلابی ▪️ و صبر انقلابی ▪️ و درس و فراگیری و آموزش به این‌وآن ▪️ و سخنرانی ▪️ و دفاع از نبوت و دفاع از امامت و دفاع از نظام اسلامی یک دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار است. 🥀 🥀 و درنهایت هم شهادت. ☑️ این، زندگی جهادی فاطمۀ زهراست؛ که بسیار عظیم است و فوق‌العاده است و حقیقتاً بی‌نظیر است. و یقیناً در ذهن بشر ـ چه امروز و چه در آینده ـ یک نقطۀ درخشان و استثنایی است. 🎤 بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله» ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ نقطه درخشان زندگی فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها وظایف همسرانه و مادری مجاهد و جهادگر خستگی ناپذیر عبادتگر و اقامه نماز @Naejolblake
هدایت شده از نهج البلاغه
پای درس نهج‌البلاغه، نامه ۳۱ قسمت صد و سی و چهارم موضوع: توشه ی آخرت «...فَارْتَدْ لِنَفْسِکَ قَبْلَ نُزُولِکَ...» ...پس پیش از فرود آمدنت برای خودت پیش بفرست... توضیح کوتاه: کلمه ی «ارتدّ» از ماده ی «رَوْد» و «رائد». «رائد» یعنی آن‌ کسی که قبل از کاروان یا گروهی برای یافتن جا می‌رود تا در آنجا منزل کنند و استراحت کنند. حضرت امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرمایند: برای خودت پیش بفرست. این عبارت کنایه از عمل صالح است. یعنی وقتی می‌خواهی در یک جایی منزل بگیری، اول اسباب و اثاثیه‌ای با خودت ببر و در جایی بینداز و تشکیلاتی آماده کن. 💔 👇👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalaghealiali ┗━━━🍂━ شناختی نو از و راهی هموار برای برون رفت از
1_4801996751.pdf
36.48M
👆👆👆👆👆 ......................... 📚📚📚📚📚 ......................... 🔴 🟢شرح کوتاه حکمت های نهج‌البلاغه اصل حکمت ها و ترجمه ی دقیق با شرحی کوتاه که موجب وضوح بیشتر کلام حضرت می شود. 🔸اثر استاد ابراهیم لشنی زند «ره» 🔅به کانال (در محضر استاد لشنی زند «ره») وارد شوید👇 https://eitaa.com/Darmahzareostadlashani331218