eitaa logo
نقد انقلابی حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
349 عکس
26 ویدیو
1 فایل
نقد مجموعه های حوزوی خراسان مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری . جهت ارسال انتقادات به آی دی زیر پیام بدهید @malakut
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت انتقاد طلبه گرامی جناب آقای حبیبی فر در جلسه تجلیل از برگزیدگان پژوهش .
❇️مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل ‎سنت آزادشهر عزل شد 🔹با حکم نماینده ولی‎فقیه در گلستان، مولوی نعمت‎الله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب شد. ✳️پ.ن: مطالبه سازنده یعنی تمرکز جامعه مخاطب موثر بر روی یک مقوله واحد تا حصول نتیجه . ◀️مطالبه یک‌مکانیزم مشروع و معقول است برای اصلاح امور ◀️طلاب و روحانیون گاهی با توجیه غیر اخلاقی بودن نقد و مطالبه ،ماخوذ به حیا بوده و حاضر نمی شدند برای استیفای حقوق خودشون اقدام به نقد و مطالبه کنند در حالی که این حیاء، حیاء غیر عاقلانه (حیاء حمق) نام داره و آنچه اخلاقی است توجه و اقدام به نقد و مطالبه برای رسیدن به هدفه ، نه سکوت و انفعال ◀️به امید روزی که طلاب و روحانیون با شجاعت و اقتدار پا در مسیر مطالبه گری گذاشته و از این رهگذر منشاء اصلاحات در حوزه و جامعه باشند . مطالبه سازنده برای معیشت عزتمند مطالبه سازنده برای شایسته سالاری مطالبه سازنده برای تحول در حوزه مطالبه سازنده برای فعالیت اثرگذار مطالبه سازنده برای اصلاح ساختار و... ❇️جریان نقد انقلابی حوزه با تقدیر و تشکر از همه غیرتمندان مسلمان اعم از شیعه و سنی که با مطالبه گری ، صدور بیانیه، انتقاد و اعتراض از اقدام مولوی گرگیچ ◀️نهادها و سازمانهای پیگیر تحقق مطالبه ◀️و بالاخص حوزه علمیه خراسان جهت ورود به این مقوله که به عزل مولوی گرگیچ منجر شد از هرگونه مطالبه گری و نقد سازنده جهت اصلاح امور حوزه و جامعه حمایت خواهد کرد . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/403
🔺اطلاع رسانی 🔹 دومین نشست از سلسله جلسات «ديده باني حوزه» با عنوان «» با موضوع فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان برگزار مي‌شود. 🗓دوشنبه 29 آذر ⏰ساعت 12 تا 14 🕌مكان: مدرسه علميه عالي نواب. ❇️دفتر ارتباطات و رسانه حوزه علميه خراسان اللهم بارک فی اعمالنا و اعمالهم.... ✅جریان نقد حامی هرگونه اقدامی در جهت ترویج و نهادینه سازی گفتمان نقد در حوزه . ✅امید داریم این اقدام درون سازمانی مرکز مدیریت ، الگویی برای بقیه مجموعه های حوزوی نیز باشد . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا: https://eitaa.com/naghde_kh/404 تلگرام: https://t.me/naghde_kh/10
تاَخُّر زمانی ➕ خلط مفاهیم ومعانی 🔻 تحلیلهای بحرانی ‼️اخیرا مسئول دفتر ارتباطات ورسانه مکتوبی پیرامون نقد ومطالبه در سایت حوزه منتشر کرده اند که پاسخ ندادن به این فرمایشات را بی احترامی به زحمت ایشان وظلم به جریان نقد در حوزه میدانیم ،از این رو چند نکته را متذکر میشویم ✅اولا از اینکه ایشان با این فرمایشات به مقوله نقد ومطالبه می پردازند و باعث تقویت گفتمان نقد در حوزه میشوند تشکر میکنیم ⏳ثانیا با توجه به رویکردی که به جریان نقد در حوزه دارند مشخص میشود که ایشان تاخر زمانی از حوادث و اتفاقات رخ داده در حوزه دارند .خوب است که ایشان با مطالعه مطالب کانال نقد انقلابی ،یا با حضور در کارگروه نقد این عقب ماندگی اطلاعاتی را جبران کنند .پیشنهاد دیگر ما این است که حجج اسلام مقامی ،کاظمی،منصوریان وهاشمی زحمت بکشند وایشان را به روز کنند تا دچار بحران تحلیل نشوند . 🔌ثالثا فرموده اند نقد و مطالبه از زمان آیت الله بروجردی در حوزه بوده است و با این فرمایش میخواسته اند استمرار نقد در حوزه را نتیجه بگیرند ، در حالی که احتمالا مطلع نیستند که در همین حوزه خراسان مجمع نمایندگان طلاب دقیقا به خاطر همین نقد ومطالبه از بیخ وبن نابود شد ،نمیدانند که استاد حوزه به خاطر مطالبه گری با شوکر برقی نوازش شد،نمیدانند که منتقد به دادگاه کشیده شد و... متن کامل نقد را در لینک زیر بخوانید 👇 ایتا: https://eitaa.com/naghde_kh/407 تلگرام: https://t.me/naghde_kh/12
تاَخُّر زمانی ➕ خلط مفاهیم ومعانی 🔻 تحلیلهای بحرانی ‼️اخیرا مسئول دفتر ارتباطات ورسانه مکتوبی پیرامون نقد ومطالبه در سایت حوزه منتشر کرده اند که پاسخ ندادن به این فرمایشات را بی احترامی به زحمت ایشان وظلم به جریان نقد در حوزه میدانیم ،از این رو چند نکته را متذکر میشویم ✅اولا از اینکه ایشان با این فرمایشات به مقوله نقد ومطالبه می پردازند و باعث تقویت گفتمان نقد در حوزه میشوند تشکر میکنیم ⏳ثانیا با توجه به رویکردی که به جریان نقد در حوزه دارند مشخص میشود که ایشان تاخر زمانی از حوادث و اتفاقات رخ داده در حوزه دارند .خوب است که ایشان با مطالعه مطالب کانال نقد انقلابی ،یا با حضور در کارگروه نقد این عقب ماندگی اطلاعاتی را جبران کنند .پیشنهاد دیگر ما این است که حجج اسلام مقامی ،کاظمی،منصوریان وهاشمی زحمت بکشند وایشان را به روز کنند تا دچار بحران تحلیل نشوند . 🔌ثالثا فرموده اند نقد و مطالبه از زمان آیت الله بروجردی در حوزه بوده است و با این فرمایش میخواسته اند استمرار نقد در حوزه را نتیجه بگیرند ، در حالی که احتمالا مطلع نیستند که در همین حوزه خراسان مجمع نمایندگان طلاب دقیقا به خاطر همین نقد ومطالبه از بیخ وبن نابود شد ،نمیدانند که استاد حوزه به خاطر مطالبه گری با شوکر برقی نوازش شد،نمیدانند که منتقد به دادگاه کشیده شد و... 🔐رابعا ایشان برای رسیدن به هدف (یحتمل زیر سوال بردن جریان نقد) مفاهیمی چون انتقاد،اعتراض،مطالبه ، نقد ،تفکر نقاد و... را با تعاریفی خارج از عرف نخبگانی بیان کرده اند که دور ازشان علمی ایشان بوده و شائبه خط گیری از همکار عزیزشان د رمجمع عالی حکمت جناب سید مجید ظهیری را تقویت میکنند، توصیه میکنیم که دوباره آن مسیر بن بست را در پیش نگیرند واز گذشتگان عبرت بگیرند 🔇خامسا فرموده اند جریان نقد در حوزه متولی نیاز ندارد ،کاملا صحیح است و مرحبا بناصرنا .هیچ کس حق ندارد خود را متولی جریان نقد در حوزه بداند چرا که این جریان متشکل و متعلق به همه طلاب و اساتید است احتمالا ایشان مطلع نیستند که جریان نقد انقلابی هرگز نه محدود به یک جریان سیاسی بوده و نه متعلق به فرد خاصی ،جریان نقد یک جریان خود جوش از دل فرزندان حوزه است که توسط مدیریت محترم حوزه به رسمیت شناخته شده و ایشان دستور به تقویت این جریان داده اند .لازم است ایشان ملتزم به تشکیلات بوده و فرمایشات مدیر محترم حوزه را نصب العین خود قرار داده و باعث تفرقه بین حوزویان وتشکیلات مرکز مدیریت نشوند 🕹سادسا برگزاری کرسیهای "نقد وبررسی عملکرد مسئولین" بسیار اقدام پسندیده ای است و امید داریم که ادامه دار باشد و مانند پنج شنبه های پاسخگویی ابتر نماند لیکن اینگونه اقدامات به خاطر تولیت درون سازمانی ❌ اولا نمی تواند مورد اعتماد قاطبه طلاب و اساتید باشد ❌و ثانیا قدرت اصلاح گری آن حداقلی است ❌و ثالثا محدود به عملکرد مرکز مدیریت است بر خلاف جریان نقد که : ✅تولیت سازمانی ، فردی، سیاسی ندارد و متعلق به همه طلاب است ✅محدود به مرکز مدیریت نیست و همه مجموعه های حوزوی را پوشش میدهد ✅قدرت اصلاح گری آن به خاطر نظارت عمومی و بهره مندی از مکانیزم متعالی امر به معروف و نهی از منکر حداکثری است . 🔈در نهایت ایشان را به گفتگوی دوستانه در کارگروه ویا مناظره در منظر عموم طلاب دعوت میکنیم تا در مقوله نقد ومطالبه در حوزه ،به انحراف راهبردی و رویکردی مبتلا نشوند وآب را گل نکنند به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید👇 ایتا: https://eitaa.com/naghde_kh/407 تلگرام: https://t.me/naghde_kh/12
🔴مظلومیت خطابه خراسان مقصر کیست، موثر کیست؟ ◀️از دیر باز مزیت نسبی حوزه علمیه خراسان و بالاخص مشهد ادبیات و خطابه بوده است تا جایی که حتی حوزه علمیه نجف در زمانی که قلب تپنده شیعه بوده نیز از مشهد منبری دعوت کرده و بیش از ۱۸ مجتهد دروس خود را تعطیل و با تمام اعوان و انصار جهت بهره گیری از افاضات خطیب خراسانی پای منبر او شرکت میکرده اند ◀️رفته رفته به علت عدم توجه حوزه به مقوله تبلیغ و صد البته دوری از پایتخت و رسانه ملی ، سخنوران تهران و قم گوی سبقت را از خراسان ربوده و تبدیل به سخنوران شهیر شدند که این شهرت صدها برابر از علمیت و مهارت و معنویت موثر تر واقع شده ، اقبال عمومی در بین مردم و ظرفیتهای تبلیغی مهم از جمله اعتاب مقدسه و بالاخص حرم مطهر رضوی ، بیت رهبری و... به اوج رسید و همین امر باعث انزوای خطابه و خطبای خراسان گردید ◀️جناب مستطاب حجت الاسلام مروی تولیت محترم آستان قدس گاه خاطره ای از چند سال گذشته را چندین مرتبه به مناسبتهای مختلف بیان فرمودند که به یکی از متولیان حوزه گفتم : چند تا منبری دارید برای افاضه در بیت رهبری ؟ ایشان گفتند بیش از ۱۰۰ منبری من گفتم: ۵ نفر معرفی کنید و ایشان ساکت ماندند و نتوانستند پنج نفر در طراز بیت منبری معرفی کنند 🔴نکته قابل تامل این است که آن متولی عزیز حوزه به خاطر بی اطلاعی از ظرفیتهای عظیم خطابه مشهد ،عاجز از معرفی خطبای طراز شده اند چرا که هیچ صبغه و سابقه ای در عرصه خطابه و منبر نداشته و عملکرد ایشان در این چند سال تولیت ، در عرصه تبلیغ نیز حاکی از همین مساله است نقد کامل را اینجا بخوانید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/409
🔴مظلومیت خطابه خراسان مقصر کیست، موثر کیست؟ ◀️از دیر باز مزیت نسبی حوزه علمیه خراسان و بالاخص مشهد ادبیات و خطابه بوده است ، تا جایی که حتی حوزه علمیه نجف در زمانی که قلب تپنده شیعه بوده نیز از مشهد منبری دعوت کرده و بیش از ۱۸ مجتهد دروس خود را تعطیل و با تمام اعوان و انصار جهت بهره گیری از افاضات خطیب خراسانی پای منبر او شرکت میکرده اند . ◀️رفته رفته به علت عدم توجه حوزه به مقوله تبلیغ و صد البته دوری از پایتخت و رسانه ملی ، سخنوران تهران و قم گوی سبقت را از خراسان ربوده و تبدیل به سخنوران شهیر شدند که این شهرت صدها برابر از علمیت و مهارت و معنویت موثر تر واقع شده ، اقبال عمومی در بین مردم و ظرفیتهای تبلیغی مهم از جمله اعتاب مقدسه و بالاخص حرم مطهر رضوی ، بیت رهبری و... به اوج رسید و همین امر باعث انزوای خطابه و خطبای خراسان گردید ◀️جناب مستطاب حجت الاسلام مروی تولیت محترم آستان قدس گاه خاطره ای از چند سال گذشته را چندین مرتبه به مناسبتهای مختلف بیان فرمودند که به یکی از متولیان حوزه گفتم : چند تا منبری دارید برای افاضه در بیت رهبری ؟ ایشان گفتند بیش از ۱۰۰ منبری من گفتم: ۵ نفر معرفی کنید و ایشان ساکت ماندند و نتوانستند پنج نفر در طراز بیت منبری معرفی کنند . 🔴نکته قابل تامل این است که آن متولی عزیز حوزه به خاطر بی اطلاعی از ظرفیتهای عظیم خطابه مشهد ،عاجز از معرفی خطبای طراز شده اند چرا که هیچ صبغه و سابقه ای در عرصه خطابه و منبر نداشته و عملکرد ایشان در این چند سال تولیت ، در عرصه تبلیغ نیز حاکی از همین مساله است 🔴لیکن عجز ایشان از معرفی خطیب ، دلیل بر نبودن نیست ، به استاد مروی عزیز عرض میکنیم ای کاش از اهلش سوال و‌مطالبه می‌فرمودید تا با طوماری از ظرفیتهای خطابی آشنا شوید . 🔴نکته مهمتر اینکه شاخصهای شما برای منبری طراز چیست ؟ ✅معتقدم که دستاوردهای علمی و مهارتی مجموعه های مشهد که در همین چند سال اخیر فعال شده اند اگر از قم و تهران جلوتر نباشند، عقب تر نیستند ✅با وجود تمام بی مهریها به خطابه و خطبا و مجموعه های خطیب پرور مشهد معتقدیم در یک نظام مقایسه شاخص محور ، خطبای مشهد چند سر و گردن از خطبای قم و تهران جلوتر خواهند بود ❇️در عرصه های: ◀️ سناریو نویسی منبر ◀️تولید محتوا ◀️ارائه های قوی ◀️تولیدات آموزشی تبلیغ ◀️و... متاسفانه با اینکه هیچ عزم معتنی بهی در آستان قدس و حوزه دیده نشده ، باز هم به همت دغدغه مندان مشهدی قدمهای بزرگی برداشته شده است 🔴تولیت محترم که دغدغه خطابه خراسان را دارند تا حالا کدام یک از معاونین محترم تبلیغات حرم را از بین خطبا یا آشنا به ظرفیت خطابه انتخاب کرده اند ؟ 🔴بی توجهی و بی اعتمادی به خطبای جوان که قدرت مدیریت نیز دارند و میتوانند خطابه خراسان را متحول کنند از مسئولین شروع شده ❌نه حوزه ❌نه استان قدس ❌نه رسانه خراسان هیچ فرصتی برای اثبات خطبای خراسان نداده اند ولی مدام تقصیر را به گردن خطبا می اندازند. ◀️معاونت تبلیغ حوزه در اختیار چه کسی قرار داشته ؟ ◀️معاونت تبلیغ آستان قدس با چه طرح و برنامه تحولی برای خطابه استان آمده است ؟ 🔴از تولیت محترم شنیده شده که ۶۰٪ ظرفیتهای تبلیغی حرم مطهر در اختیار مشهدیها قرار گرفته اگر چه ما حرم را محدود به جغرافیای خاص نمی دانیم و این ظرفیت را متعلق به تمام جهان اسلام دانسته معتقدیم نباید معامله ناسیو نالیستی شود لیکن این درصد بالا ،ممکن است از نظر کمّی، صادق باشد ولی از نظر کیفی یقینا صحیح نیست 🔴دهها منبر در غیر مناسبتها ، در مکانهای محدود حرم با یک منبر در شب قدر ،قابل مقایسه نیست ، چرا هرگز مناسبتهای مهم در اختیار مشهد قرار نگرفته است؟! ✳️از استاد مروی عزیز که دغدغه رشد خطابه مشهد را دارند استدعا داریم اجازه بفرمایند تا جهت تبیین ظرفیتهای خطابه و خطیب پرور خراسان خدمتشان برسیم ✳️همچنین استدعای ملتمسانه داریم که فردی را برای معاونت تبلیغ حرم انتخاب کنند که علاوه بر آشنایی با خطابه بدون توجه به شهرت ،بلکه بر اساس شاخصهای اصیل ، ظرفیتهای تبلیغی حرم را کمّاً و کیفاً مدیریت نمایند . ارادتمند: اقلُّ الخُطباء صابری تولایی به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/409
❇️ایسنا/خراسان شمالی حجت‌الاسلام محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی شد. . ❇️پیش از این حجت الاسلام محمدعلی سالاری ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی را بر عهده داشت. ❇️گفتنی است حجت الاسلام سالاری قرار است به خراسان رضوی منتقل شده و در آن استان به فعالیت خود ادامه دهد. 🔴پ.ن: جوانگرایی آنقدر سخت و صعب است که مسئولین گام به گام جلو میرن 🔴در هر حال تشکر از حاج آقای موسی پور که یک گام رو به جلو حرکت کردند . 🔴امیدواریم مطالبه جوانگرایی توسط انقلابیهای خراسان شمالی ادامه پیدا کنه چه اینکه فعالیت فرهنگی در خراسان شمالی سختتر از خراسان رضوی است و اقتضاء داره که نیروی جوان کارآمد در سنگر شورای هماهنگی تبلیغات فعالیت کنه . ◀️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/410 تلگرام https://t.me/naghde_kh/13
✳️با تشکر از مدیریت محترم حوزه جهت انتصاب به جای جناب حجت الاسلام والمسلمین علیزاده به سمت سرپرستی معاونت فرهنگی حوزه ✳️یقینا جوانگرایی با شاخصهای تعهد، تخصص، کارامدی، انقلابی میتواند در پیشرفت حوزه مفید باشد ✳️با توجه به اینکه حجت الاسلام علیزاده از دیر باز در حوزه مشغولیت ها و مسئولیتهای مختلف داشته ، و از نظر اخلاقی ،کارآمدی و انقلابیگری سابقه خوبی داشته ، در مرکز و بین طلاب محبوبیت دارند، لذا خواهند توانست تحولاتی در این معاونت داشته باشند ❇️برای ایشان آرزوی موفقیت داریم . ◀️به کانال نقدانقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/411 تلگرام https://t.me/naghde_kh/14
❇️پوپولیست مقدس ❇️ ✅مقام معظم رهبری(حفظه الله) پایه‌ دین، توده‌ی مردمند. این جمله را امیرالمؤمنین دارد میگوید. این اگر پوپولیسم هم هست، پوپولیسمِ علوی است؛ مورد احترام و تقدیس ماست 🔴معاونت محترم تبلیغ حوزه اخیرا در نگاشته ای ، جریان نقد را رَمی به پوپولیستی کرده است ، از ایشان انتظار داریم به جای توهین ،نقد علمی کنند و حتما از نقد عالمانه جریان استقبال میکنیم 🔴 اینکه آیا سابقه حضور ایشان در مجموعه ای که نگاههای غیر انقلابی داشته و به کرات با ادبیات روشنفکرانه به خیال خودشان انقلاب و رهبری را نقد میکرده اند یا مجالست ایشان با روشنفکر مآبانی که تفکرات غیر انقلابی دارند باعث شده که اینگونه قضاوت کرده و صد و هشتاد درجه مخالف فرمایشات صریح رهبری در برابر جریانات مردمی اظهار نظر کنند الله اعلم... 🔴این بزرگوار اگر اشرافی به نظام فکری رهبری ندارند ،ای کاش لا اقل مبانی انقلاب را در نهج البلاغه جستجو میکردند تا دچار اینگونه اظهار نظر نشوند . ✳️فرمایشات رهبری عزیز و بصیر حفظه الله را در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/413
❇️پوپولیست مقدس ❇️ ✅مقام معظم رهبری(حفظه الله) پایه‌ دین، توده‌ی مردمند. این جمله را امیرالمؤمنین دارد میگوید. این اگر پوپولیسم هم هست، پوپولیسمِ علوی است؛ مورد احترام و تقدیس ماست 🔴معاونت محترم تبلیغ حوزه اخیرا در نگاشته ای ، جریان نقد را رَمی به پوپولیستی کرده است ، از ایشان انتظار داریم به جای توهین ،نقد علمی کنند و حتما از نقد عالمانه جریان استقبال میکنیم 🔴 اینکه آیا سابقه حضور ایشان در مجموعه ای که نگاههای غیر انقلابی داشته و به کرات با ادبیات روشنفکرانه به خیال خودشان انقلاب و رهبری را نقد میکرده اند یا مجالست ایشان با روشنفکر مآبانی که تفکرات غیر انقلابی دارند باعث شده که اینگونه قضاوت کرده و صد و هشتاد درجه مخالف فرمایشات صریح رهبری در برابر جریانات مردمی اظهار نظر کنند الله اعلم... 🔴این بزرگوار اگر اشرافی به نظام فکری رهبری ندارند ،ای کاش لا اقل مبانی انقلاب را در نهج البلاغه جستجو میکردند تا دچار اینگونه اظهار نظر نشوند . ✳️فرمایشات رهبری عزیز و بصیر حفظه الله را در ادامه بخوانید 👇 ◀️و لیکن احب الامور الیک اوسطها فی الحق و اعمها فی العدل و اجمعها لرضی الرعیة (نامه ۵۳نهج) دیگر این‌که کاری که انتخاب میکنی، رضایت مردم را با خودش داشته باشد. «رعیت» به مردم اطلاق میشود؛ یعنی کسی که مراعات او لازم است. رعیت چیز بدی نیست. بعضیها خیال میکنند رعیت فحش است! رعیت یعن یعنی توده‌ی مردم و عامه‌ی مردم. تکیه‌امیرالمؤمنین و پیغمبر و قرآن هم روی همین مجموعه‌های عمومی مردم است؛ همینی که ما عوام مردم میگوییم؛ یعنی رعیت و توده‌ی مردم و سواد مردم؛ همین چیزی که خواص خاصِ خرج کنِ امروز با طرح آن در مسائل سیاسی و اجتماعی مخالفند و اسمش توده‌گرایی و پوپولیسم است و انّما عماد الدّین و جماع المسلمین و العدة للاعداء العامة من الامة»؛ پایه‌ی دین، توده‌ی مردمند. این جمله را امیرالمؤمنین دارد میگوید. این اگر پوپولیسم هم هست، پوپولیسمِ علوی است؛ مورد احترام و تقدیس ماست 1384/07/17 ◀️ انکار نقش مردم و بی اعتنائی به حضور مردمی - که متأسفانه امروز در بعضی از نگاههای شبه‌روشنفکرانه، انسان مشاهده میکند - خطاست. وقتی مردم به یک سمتی گرایش پیدا میکنند، کسانی که از این گرایش خود را منتفع نمیبینند، اسمش را میگذارند حرکت پوپولیستی و حرکت عوامگرائی! این خطاست. انقلاب را همین اراده‌های مردمی و همین حضور مردمی - که متکی به ایمان آنها بود - توانست بوجود بیاورد و به پیروزی برساند ۱۳۸۷/۰۲/۱۱ ◀️معارضین جمهوری اسلامی غالباً خود را از مردم بالاتر دانسته‌اند. وقتی از مردم خودشان را بالاتر دانستند، لازمه‌اش این میشود که اگر مردم در یک حرکت قانونی یک اقدامی کردند، یک چیزی را خواستند، یک چیزی را نخواستند، انتخابی کردند، عملی انجام دادند، اینها بگویند نه؛ مردم، عوام بودند؛ این عوامگرائی است، این پوپولیزم است؛ ما این را قبول نداریم. خود را از مردم بالاتر دانستن، اینجا ظاهر میشود. ادعا ملاک نیست که بگویند ما مردمی هستیم؛ در عمل باید مردمی بود. 1388/۱۱/۰۶ 🔴کاش مرکز مدیریت اینقدر که فرصت و ظرفیت در اختیار افراد مخالف جریان نقد قرار داده ، یک درصد آن را در اختیار جریان نقد هم می گذاشت تا عادلانه و رو در رو در برابر طلاب و حوزویان با مخالفین جریان نقد به گفتگو بنشینیم و مبتنی بر نگاههای امامین انقلاب به رویه ای واحد برسیم . ✅جریان نقد آمادگی خود را جهت هرگونه گفتگو با معاونت محترم تبلیغ و هر کسی که مانند ایشان می اندیشند اعلام میدارد . ✅جناب عیسی نژاد عزیز ، ما در برابر توهینها و تهمت های شما ،برای موفقیتتان دعا میکنیم و از هر کاری که در راستای تقویت انقلابیگری فعالیتهای شما باشد مضایقه نخواهیم کرد . و من الله التوفیق به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/413 تلگرام https://t.me/naghde_kh/15
🔴ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا ◀️رسانه حوزوی مناهج، یکی از دهها رسانه نقد و انتقاد به حوزه علمیه قم است با دهها هزار مخاطب ◀️این رسانه از ابتدای آغاز به فعالیت ،نقدهای متعددی به ساختار ، انتصابات، عملکرد و...مجموعه های مختلف حوزوی داشته و کماکان دارد ◀️خبرگزاری رسمی حوزه در سومین سالروز تاسیس این رسانه از دست اندرکاران ، تقدیر و تشکر کرده و برایشان آرزوی موفقیت کرده است . ✅این سعه صدر از رسانه رسمی حوزه قابل ستایش است . ✅یقینا این سطح از سعه صدر نشان از بصیرت ، هوشیاری ،نقد پذیری مسئولین حوزه علمیه قم عموما و مسئول مرکز رسانه خصوصا ، دارد . 🔴ما هم به عنوان تنها رسانه انتقادی حوزه خراسان باید آرزو کنیم ای کاش مسئول دفتر رسانه حوزه علیرغم نظر مدیریت محترم حوزه، دست از توهین و اتهام به جریان نقد بردارد ، تقدیر و تشکر پیشکش ... ✅سخاوتمندی اتفاقی نیست ... ✳️جریان نقد انقلابی کماکان انعکاس صدای حوزویان . ❇️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/414 تلگرام https://t.me/naghde_kh/16
✳️پاسخ یکی از اساتید حوزه و اعضای جریان نقد بر مغالطه معاون تبلیغ و مسئول دفتر رسانه و ارتباطات حوزه ✅ازدیرباز جریانهای مطالبه گر و حق جو همواره ازطرف معاندان که منافعشان رادر خطر میدیدند مورد حمله بوده وبرای حذف اینگونه جریانها ، ازباب الغریق یتشبث بکل حشیش به هروسیله ای متوسل میشدند . 🔴یکی از ابزارهایی که اکثرا جریانهای مخالف، به آن تمسک جسته اند اتهام زنی در قالب مغالطه بوده است و سعی کرده اند به ادعاهای باطلشان رنگ و روی علمی داده تا در مطمع نظر مقبول افتد. 🔴درواقع مغالطه تعمدی برای به غلط انداختن دیگران در جهت القاءشبهه علمیست تا جریان مخالف خودرا به نفع خود مصادره کنند. 🔴هرچند در عقل ونقل، قبح فعلی و فاعلی مذموم است واگر شخص با تعمد و علم بربطلان مدعای خود سعی بر ترویج شبهه علمی خصوصا در فضای اجتماعی نماید ،تبعات اخروی دامنگیرش خواهد شد به همین دلیل تحلیل های نوشتاری از حساسیت خاص خود برخورداراست بماند که توصیه همگانی و نهی ازمنکر وظیفه همگانیست ولی درکنار آن ،وظیفه عالمان و آگاهان ،رفع شبهات و اتهامات واهیست که این نوشتار در صدد رفع و پاسخ به این اتهام است. ❌چندی پیش معاون محترم تبلیغ حوزه در نوشتاری اتهام عوام فریبیِ جریان نقد حوزه خراسان را مطرح نمودند که ادعای بی اساس و ازپایه سست است . ‼️نگارنده محترم باید توجه به این نکته داشته باشند که درهر قضاوت و تحلیلی اولا تصور وتعریف درستی از واژگان به کار گرفته داشته باشد تا دچار مغالطه نگردد 🕹ناقد محترم در صدد آن است که جریان نقد انقلابی را حرکتی پوپولیستی در جهت منافع خود بداند که حسن فعلی و فاعلی نداشته و فاقد عمق تدبیر وتعقل است وشایستگی نقد و انتقاد را ندارد 🔐جهت مغالطه آن است که نگارنده یا به دلیل عدم شناخت از جریان نقد و یا به اغراض دیگری چشم بر عملکرد جریان نقد بسته ودر فضای ذهنی و کوتاه خوانی ویا خط دهی جریانات در سایه چنین قضاوتی نموده است ✅ جریان نقد انقلابی از ابتدا دریک چهارچوب خیرخواهانه ودلسوزانه وبه دور ازاستبداد ،همواره رفتارهای سازمانی حوزه را در بخشهای مختلف رصد وارزیابی نموده و با دقتهای علمی و مستدل نفیا و اثباتا نظر خود را در افکار عمومی طلاب مطرح نموده که ازقضا بسیار مورد استقبال طلاب و فضلای حوزوی قرارگرفته و‌مورد تصدیق واقع شده، بماند که ذکر مصادیق آن در این نوشتار نمیگنجد 🔇همان گونه که برای درک درست یک موضوع و تصدیق آن باید مبادی تصوری آن را شناخت، میطلبد معاون محترم تبلیغ هم از مبادی تصوری موضوع شناخت صحیحی داشته باشد تا چنین قضاوت ناصوابی را مرتکب نگردند نقد یعنی جدایی سره از ناسره یعنی خوبیها و کاستی ها را با چشم واقع ارزیابی نمودن ، عملکردها، تفکرات، دیدگاهها و تصمیمات را با عقل حداکثری تعقل کردن مطالبه شفافیت و عدم پنهانکاری تا از آفت فساد و انحراف در امان ماندن ❇️همان گونه که عرفان وقران وبرهان از هم جدایی ندارند انصاف و اخلاق و استدلال هم در نقد ازهم جدایی ندارند حال اگر کسی از هر دو واژه پوپولیستی و نقد، اندک اطلاعی داشته باشد این محمول را برآن موضوع حمل نمیکند. با شناختی که از جناب عیسی نژاد داشتیم ، متوقع بودیم اگر پاسخشان علمی نیست لا اقل اخلاقی باشد که متاسفانه علم و اخلاق هر دو فدای منافع حزبی ایشان و یحتمل مردان در سایه شدند . 🔴بدترین آفت آدمی بردگی علمی و عملی است، آلت دست دیگران شدن جز به هَدم آبرو و استقلال هویتی نخواهد انجامید . والسلام علی من اتبع الهدی ... ✅کانال نقد انقلابی حوزه ،انعکاس صدای حوزویان . ◀️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/415 تلگرام https://t.me/naghde_kh/17
‼️حضور حجت الاسلام سید عبدالهادی مرتضوی در جلسات شورای عالی. ❌پدیده آقا زادگی متاسفانه گاه به بیوت بزرگان هم سرایت میکند و اگر جلو آن گرفته نشود به جای منصوبین رهبری آقازاده های بیوت حوزه را مدیریت خواهند کرد ... ✅تا جایی که یادمان هست حضرت آقا، حضرت آیت الله مرتضوی دام ظله را به عنوان عضو شورای عالی معرفی کردند نه آقازاده ایشان را . 🔇اگر حضرت آیت الله مرتضوی امکان حضور در جلسات را ندارند ،مراتب امر باید به حضرت آقا اعلام شده تا تدبیری بیندیشند ،یقینا اگر آقازاده مذکور صلاحیت حضور داشته باشند حضرت آقا ابلاغ خواهند کرد . ⁉️دبیرخانه شورای عالی باید پاسخ دهد که حضور جناب آقای عبدالهادی مرتضوی در جلسات شورای عالی قانونی است یا خیر؟ ⁉️اگر قانونی نیست آیا دبیر محترم شورای عالی اقدامی برای جلوگیری از این خلاف قانون انجام داده اند یا خیر ؟ 🚫نمایندگی حضرت آقا ارثی نیست که به آقا زاده ها منتقل شود . ❎منتظر شفاف سازی خواهیم ماند . 🛅پرونده آقا زاده ها مفتوح است و به زودی به برخی از جریانات و رانتها خواهیم پرداخت . 📢کانال نقد انقلابی کماکان پذیرای انتقادات حوزویان و صدای رسانی مطالبه گران خواهد بود . ◀️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/416 تلگرام https://t.me/naghde_kh/18
ظرفیت سوزی به سبک آستان قدس سخنران نه دی:حجت الاسلام سعیدی یکی از مهمترین ویژگیهای خطیب مخاطب شناسیه ،این از اولویتها و از بدیهیات خطابه است این بزرگوار اونقدر نا آشنا به اقتضائات تبلیغ بصیرتی هستند که گمان میکنند ظرفیت تبلیغی حرم، مخاطب حرم و مخاطب پخش زنده تلویزیون، همه بسیجیان فعال و هادیان سیاسی هستند. خدا میدونه که این عزیز اینقدر در این جمع ها صحبت کرده و از توده مردم دور بوده که اصلا نمیتوانند سخنرانی بصیرتی بر اساس اقتضائات رسانه و توده اجتماعی و ظرفیت زائر محور حرم ایراد بکنند . از این بزرگوار که حتما نهج البلاغه خوندند، زیارات و ادعیه رو دیدند، انتظار میرفت که محتوا و روش رو از این منابع اخذ میکردند و بر اساس همانها مخاطب رو رشد میدادند اگر از خطابه های امام علی، زیارات و ادعیه قدرت کشف روش ندارند با توجه به اینکه حتما همه سخنرانیهای رهبری رو شنیده اند، لا اقل ای کاش در متد و روش الگو می گرفتند و اینظرفیت عظیم را ضایع نمی کردند. اگر اینگونه سخنرانیهای : ❌عریان (نام بردن از افرادی چون سروش، موسوی خوینیها، حجاریان، دولت هاشمی و...) ❌بدون تقویت مبانی مخاطب ❌بدون بهره گیری مطلوب از آیات و روایات و سیره ❌بدون توجه با اقتضائات وحدت اسلامی ❌بدون توجه به اقتضائات جذب حداکثری و دفع حداقلی ❌با تپق‌های مکرر، فراز و فرودهای غیر حرفه ای و... ضرر نداشته باشه ،هیچ نفعی به حال انقلاب نداره . انصافا حالا قدر آیت الله علم الهدی رو می دونیم که سخنرانی سیاسی هم که میکنند مخاطب عمومی رو هم رشد میدن به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/417
حفظ سرمایه ها به عهده کیست ؟! برخی از سرمایه های معنوی حوزه عبارتند از علما، اساتید، طلاب یقینا یکی از سرمایه های معظم حوزه خراسان ،علمای بزرگ و آیات عظامی است که واجب الاحترام بوده و حفظ عرض و آبروی آنها بر همگان لازم است گاه ظلم و تعرض به این سرمایه خواسته یا ناخواسته توسط نزدیکان این اعزه صورت میگیرد منسوبین یا متوجه توالی فاسدهای اقدامات خود نبوده و متوجه نیستند که چه بلائی بر سر این سرمایه عظیم می آورند ،چرا که این عزیز را صرفا در لباس پدر ، پدر بزرگ، پدر همسر دیده ، ملک طلق خود دانسته و برای منافع خود از نردبان جایگاه ایشان بالا میروند در حالی که این سرمایه ها متعلق به اسلام ، حوزه و طلاب هستند این بزرگان متعلق به خودشان نیستند چه رسد ملک فرزند و داماد و نوه این نابودگران سرمایه ها(منسوبین) اگر جاهلند، باید با تذکر آگاهشان کرد و اگر غافلند باید با لسان مطالبه بیدارشان کرد و اگر این دو اثر نداشت یقینا خائنند و باید با تازیانه نقدعمومی آنها را نواخت و با داس مطالبه همگانی این علفهای هرز را از پیرامون سرمایه ها هرس کرد و این یک وظیفه همگانی است جریان نقد مبتنی بر منویات امام جامعه که "نقد ومطالبه محدود به هیچ فردی نیست " بر خود لازم میداند بعد از تذکر به کسانی که با اقداماتی که شائبه رانت دارد با نقد و مطالبه به حفاظت از سرمایه های قویم شیعه اقدام نماید و این نقد و مطالبه را خدمتی به حوزه، بیوت و شخصیتهای حوزه میداند لطفا هر جا رانت خواری ، سوء استفاده ، اقدامات خلاف قانون می شناسید جهت پیگیری امور با ما در میان بگذارید https://eitaa.com/naghde_kh/418
قال الرضا علیه السلام :من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل ✳️یکی از مهمترین مولفه های قدرت و بالتبع اثر گذاری، نیروی انسانی است . ✅همراهی یکایک شما بزرگواران علیرغم همه مخاطرات ، برای جریان نقد باعث مباهات است ✅جریان نقد از ابتدا متکی به عموم اساتید و طلاب بوده و دست اندرکاران جریان جز خادمی جایگاه دیگری ندارند . ✅انعکاس صدای شما، پیگیری مشکلات شئون مختلف حوزویان اعم از اساتید ، مبلغین، پژوهشگران، مدیران، مسئولین آموزش، طلاب و... وظیفه ماست و در راه انجام وظیفه هر گونه هزینه اعم از زمان ، اعتبار و آبرو، پول و...را به جان خریده و در این مسیر هر گونه محدودیت و محرومیت را پذیراست . ✅۲۵۲۵ نفر اعضای مستقیم همراه با جریان نقد و عزیزان دیگری که غیر مستقیم با جریان در ارتباطند ، هر کدام یک سرمایه هستند و درخواست عاجزانه داریم که خادمین خود را در تبلیغ و ترویج گفتمان نقد یاری بفرمائید. ❇️عزیزان میتوانند نسبت به انعکاس نقدها به آی دی های زیر پیام بدن : @Shekhejahadi @mansouriGilani @malakut @ghiam89 با کانال نقد انقلابی حوزه همراه باشید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/381 تلگرام https://t.me/naghde_kh/19
🔴انجمن حجتیه : تحول مناسکی، تعبد عقایدی ◀️انجمن حجتیه یک انحراف شبه فرقه ای است که علیرغم هزینه های زیادی که برای مکتب اصیل شیعه ایجاد کرده هنوز در حال فعالیت است ◀️مسجد ، هیئت مذهبی، تولیدی های اقتصادی، بسترهای فعالیت انجمن است ❌تشدید فعالیتها در ظرفیت دهه فاطمیه ❌ دهه سازیهای مختلف با استفاده از شبکه ای از منبریها ،مداحهای غیر انقلابی و هیئات لاکچری، با هزینه های هنگفت قربانگاه جوانان عاشق اهل بیت علیهم السلام است . ⁉️شاخصهای انجمنی چیست؟ ⁉️پروتکلها و سیاستهای جدیدشان چیست؟ ⁉️آیا برخی فعالیتها و هیئات در مشهد متعلق به انجمن حجتیه است؟ ⁉️حضور برخی علما در مجموعه های مذهبی با چه هدفی است ؟ ✳️در لینک زیر ببینید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/422 ✅به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید
🔴انجمن حجتیه : تحول مناسکی، تعبد عقایدی ◀️انجمن حجتیه یک انحراف شبه فرقه ای است که علیرغم هزینه های زیادی که برای مکتب اصیل شیعه ایجاد کرده هنوز در حال فعالیت است ◀️مسجد ، هیئت مذهبی، تولیدی های اقتصادی، بسترهای فعالیت انجمن است ❌تشدید فعالیتها در ظرفیت دهه فاطمیه ❌ دهه سازیهای مختلف با استفاده از شبکه ای از منبریها ،مداحهای غیر انقلابی و هیئات لاکچری، با هزینه های هنگفت قربانگاه جوانان عاشق اهل بیت علیهم السلام است . 🕹اگر تا یک دهه قبل شاخصهای انجمن تمرکز بر لعنهای علنی، عدم پرداختن به انقلاب، دعا نکردن برای امام و شهدا ، عدم استفاده از تصویر امامین انقلاب بود ،امروز دیگر آن شاخصها فرقان و معرِّف نیست ، چه اینکه در ابلاغ پروتکلهای جدید 🚫ورود به سیاست 🚫استفاده از تصاویر امامین انقلاب 🚫دعا برای امام و شهدا و... نه تنها بلا مانع است حتی مورد تاکید نیز هست و با غلظت بیشتری اعلام میشود . ◀️شاید به علت شکست سیاستهایشان، در تقابل عریان با نظام به این نتیجه رسیده اند که زین پس برای کاهش هزینه های اعتباری برای فعالین انجمنی باید در لاک تقیه فرو رفته با تظاهر به همراهی با نظام از مواهب مادی مانند بودجه های مجموعه ها، 📢اعتباری مانند حضور در جایگاهها و مسئولیتهای کلیدی جهت تسهیل امور انجمن بهره مند گردند . 📢ورود به دنیای رسانه و حتی رسانه های وابسته به مجموعه های انقلابی، برگزاری همایشهای پر طمطراق اعم از عید غدیر و فاطمیه 📢پوشش چهره واقعی خود با دعوت از شخصیتهای حوزوی، حاکمیتی و علمی انقلابی نیز اخیرا در رفتارهای انجمنیها مشهود است . ✅انجمنیها علیرغم تحول مصلحتی در مناسک ، از نظر معرفتی هیچ تحولی را نپذیرفته ،در جلسات خصوصی خود عقاید انحرافی را فریاد میزند . ✳️اینکه هیئت آل یاسین در مشهد تا چندی قبل پاتوق اینگونه افراد بوده مشهور است و اگر این هیئت بخواهد انقلابی بودن خود را اثبات کرده و خود را از این اتهام تبرئه نماید راه طولانی در پیش دارد ❌با راه اندازی نمایشگاه نگین شکسته و بهره برداری رسانه ای از شخصیتهایی چون آیت الله شب زنده دار، صدیقی، مرتضوی ❌و همچنین جانمایی آیتم های انقلابی در برنامه ❌و جلودار کردن شخصیتهای موجه انقلابی در ارتباط با مجموعه ها و شخصیتهای انقلابی نخواهد توانست چند دهه فعالیتهای خنثی، با حضور پر رنگ جریانهای انجمنی در این هیئت را جبران نماید و این اقدامات برای تبرئه آنها کافی نیست. ✳️محتمل است که گردانندگان اینگونه برنامه ها نیت خیر و حتی سابقه انقلابی نیز داشته باشند ، در این صورت باید با اهرمهای قویتر مانند ✅تبری جستن از انجمن حجتیه ✅برگزاری کلاسهای رد انجمن در حسینیه برای جوانان ✅برگزاری دوره های معرفتی با استفاده از اساتید مورد تایید حوزه و سازمان تبلیغات ✅حضور و فعالیت جدی در ظرفیتهای انقلابی ✅دعوت از سخنرانان و مداحانی که مشتهر به انجمنی نیستند ✅عضویت چند عضو حقوقی (نماینده ریاست سازمان تبلیغات، نماینده ای از طرف امام جمعه، رئیس کانون مداحان) در هیئت امنای خود جهت تصمیمات اصلی هیئت شائبه انجمنی بودن را از بین ببرند . 🔐یک سال پیش رو ،فرصتی است تا مسئولین، مامورین امنیتی، دغدغه مندان انقلابی با رصد فعالیتهای حسینیه آل یاسین به قضاوت منصفانه و مصاب بپردازند . 🔇پ.ن: از اینکه حتی یک نفر را از دایره انقلاب خارج کنیم ابا داریم اما پذیرش جریان خزنده انجمن حجتیه را هم با چند نمایش تبلیغاتی و شعار و شخصیت انقلابی حماقت میدانیم . ❇️حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ایها همه چیزتان را نابود کرده‌اند. من به شما آقایان علاقه‌مندم ولی لازم می‌دانم گاهی که مسئله‌ای را می‌بینم تذکر دهم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. روح‌الله الموسوی الخمینی‌» منبع:  صحیفه امام ،ج۲۱،ص۵۷۹ ✳️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/422 تلگرام https://t.me/naghde_kh/20
🔴در دوره جدید مدیریت متاسفانه با نیروهای مرکز ،چه آنها که رفتند و چه آنها که آمدند محترمانه برخورد نمی شد 🔴بسیاری از نیروهای زحمتکش مرکز که سالیان متمادی زحمت کشیدند و عزیزانی که بازنشسته شدند و مورد احترام طلاب بودند هرگز تکریم و تودیع نشدند ❌حتی در برخی موارد عزلهای زننده و تحقیر آمیز در راهرو مرکز را نیز شاهد بودیم ✳️از اینکه الان مدیر محترم تغییر رویه داده و از نیروی خود تشکر کرده و تودیع محترمانه ای داشتند تقدیر و تشکر میکنیم و امیدواریم این رویه ادامه داشته و نسبت به همه خدمتگذاران طلاب اعم از مدیران مدارس، کارمندان در همه سطوح ، رانندگان و حتی عزیزان زحمتکش آبدارخانه و... ادامه یابد ✅چه اینکه حوزه باید الگو برای بقیه ادارات باشد و ظهور و بروز برخورد و تکریم اسلامی در حوزه پر رنگ تر باشد . 👌اینکه مدیر محترم حوزه گاه احوالی از کارمندان خود در همه سطوح بپرسد ،نظراتشان را بشنود، سر زده در اتاقشان حاضر شده خدا قوت بگوید ، برای تولد فرزندشان تبریک بگوید، برای مصیبت وارده به آنها تسلیت بگوید ❇️ به شدت میتواند به افزایش تعهد کاری ، تقویت دلبستگی سازمانی ، ایجاد احساس مطلوب به مجموعه ، اطاعت مبتنی بر محبت از مدیر ، انسجام تشکیلاتی و...منجر شود . 🔴اما آنچه همه این برکات را ذبح میکند ، بی توجهی و یا تبعیض است . ❌اینکه برای مجلس ترحیم پدر یا برادر فلان معاون، مدیر محترم با چندین ماشین تا منتهی الیه خراسان شمالی بروند ولی برای کارمند دیگر به یک پیام تسلیت آن هم نه از طرف مدیر در کانال حوزه بسنده شود تبعیض نابخشودنی است https://eitaa.com/naghde_kh/423
⁉️پرسش وپاسخهائی نسبت به: ◀️هیئت آل یاسین ◀️سوگواره نگین شکسته ◀️انجمن حجتیه ✳️پس از انتشار مطلبی درباره تحرکات انجمن حجتیه و ابهامات درباره برخی هیئات مشهد حملات بی سابقه ای در حمایت از تفکرات انجمنی گاه از طرف حوزویان صورت گرفت که نشان دهنده پایین بودن سطح اطلاعات وتحلیلها بود مجموعه های تبلیغی ،فرهنگی، علمی و امنیتی باید بیشتر توجه به رشد اینگونه تفکرات انحرافی باشند ⁉️در این بین سوالات و ابهاماتی هم نسبت به هیئت آل یاسین وسوگواره نگین شکسته مطرح بود که در ضمن ده سوال به آنها پاسخ خواهیم داد . 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ 2⃣این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد انقلابی است مدیریت میشود چگونه ممکن است انحراف داشته باشد؟ 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است چرا متهم میکنید ؟ 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه بسیج طلاب ،سازمان تبلیغات و...این مراسم را تبلیغ کردند ؟ 8⃣چرا این حساسیت ها برای هیئات مذهبی دیگر نیست؟ 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ 0⃣1⃣آیا این انتقادات با جذب حداکثری منافات ندارد ؟ ✳️در کانال نقد انقلابی دنبال بفرمائید👇 https://eitaa.com/naghde_kh/424
پرسش و پاسخ "قسمت اول" 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ ✅ج: متهم نکردیم ،گفتیم کسانی که ادعای انقلابی گری دارند با توجه به سابقه خنثی وبعضا جهت دار و حضور فعال برخی عناصر انجمنی در 17 سال گذشته ،الان باید اعتماد سازی کرده و فعالیتهای نرم افزاری خود را افزایش دهند 2⃣ این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد اقلابی ،پدر شهید و ...است مدیریت میشود چگونه میتواند انحراف داشته باشد؟ ✅ج :اگر واقعا یک فردی با این سطح از همراهی با انقلاب این مجموعه را مدیریت میکرده توقع داریم که هم در مناسبات انقلاب ،هم درانتخاب سخنران ومداح ،هم در برگزاری جلسات معرفتی برای جوانان یکی از پایگاههای انقلاب در مشهد باشد در حالی که اصلا اینچنین تصوری نسبت به این مجموعه حتی دربین مستمعین آن نیست و در یک مقایسه با مجموعه ای مانند مهدیه مهر آباد که بدون بودجه های میلیاردی ،اسپانسرهای متمول و متولیی چون آیت الله شرعی انقلابی ، در حاشیه شهر توسط عده ای جوان کارگر اقدامات فوق العاده ای داشته که هیئت مذکور یک درصد از آن اقدامات را هم در پرونده خود ندارد اما برای تبلیغات آنچنانی و ارتباط با مسئولین بضاعتی ندارند . لازم به ذکره که مدیریت حسینیه در اختیار فرزند آیت الله شرعی بوده نه خود ایشون . 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ ✅ج :حرکات نمایشی و سخت افزاری میتواند مصلحتی و تقیه ای باشد اتفاقا اگر انقلابیگری را در این اقدامات خلاصه کردیم منافق پروری رونق میگیرد و هر کسی تحت لوای این اقدامات نمایشی میتوانند خطرناک ترین تفکرات را پرورش داده و تحت امنیت عکس و دعا و... در امان بمانند .بلکه شاخص انقلابیگری در نرم افزار و تفکرات ترویج شده در آن مجموعه است 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ ✅ج :خیر ،اگر چه سیاست و دیانت قابل تفکیک از یکدیگر نیستند لیکن کمترین توقع از هیئتی که ادعای انقلابیگری دارد این است که سخنرانها و مداحان مشتهر به انقلابی گری و موضوعاتی که لا اقل مبانی انقلاب از قرآن و حدیث را تبیین میکند در جلسات مطرح کند در حالی که اینگونه نیست کافی است که با شفافیت لیستی از سخنرانان ،مداحان، موضوعات مطرح شده را در این 17 سال منتشر نماید 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار و ... انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند ✅ج: اولا باید از این بزرگان سوال کرد با اینهمه ابهامات چگونه با حضور خود مخاطبین را به اشتباه می اندازند ثانیا احتمال هم دارد برای این عزیزان این ابهامات برطرف شده باشد ولی دلیل نمیشود برای افکار عمومی شفاف سازی نشود . این عزیزان هیچ کدام نه مرجع تقلید دیگران هستند ،نه سیره آنها برای دیگران حجت است . ثالثا حضور در یک مراسم روضه دلیل برای تائید تمامی حرکت یک جریان نیست . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/425
✅پرسش و پاسخ "قسمت دوم" 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است ✅ج: اولا باید تفکیک کرد بین محتوا ،مجریان و منطق تولید یک اثر بلاتشبیه فیلم یوم العذاب(بانوی بهشت) محتوای فوق العاده ای داره و از نظرتاریخی هم مستند وهم مطلوبه اما به سفارش یاسر الحبیب (شیعه انگلیسی)و توسط کارگردان هالیوودی (ضد اسلام )ساخته شده ویقینا آتش تفرقه بین مذاهب را شعله ور خواهد کرد ثانیا این نمایش از نظر محتوائی صرفا یک روضه مصور است با دیالوگهای ضعیف ،شخصیت پردازی ضعیف ، واژه پردازیهای تنش زا ،روایت بدون تحلیل ،با کمترین اثر گذاری بصیرتی و رفتاری در مخاطب وجز تحریک احساسات مثل همان مجالسی که در حسینیه آل یاسین برگزار میشود آورده ای برای مخاطب ندارد . ثالثا منطق تولید این نمایش قبل از هر چیز تنزیه آل یاسین و تبلیغ آن است ،این نمایش محملی برای راضی کردن مسولین شهراست تا ظرفیتهای تبلیغی اعم از شهری و رسانه ای ،سرویس پیامکها و... را در اختیار یک هیئت بگذارند و اگر واقعا هدفشان ترویج معارف بود نیازی به اینهمه بولد کردن نام هیئت نبود و میتوانستند با اخلاص تمام ،بدون تمرکز بر تبلیغ هیئت چه در مقدمه نمایش در هر سیانس و چه در تبلیغات خیابانی این خدمت را به مومنین ارائه کنند . 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه و بسیج طلاب این مراسم را تبلیغ کردند ؟ ✅ج : با استفسار از مسئولین متوجه شدیم که نه رسانه های رسمی حوزه ونه بسیج طلاب ،نه سازمان تبلیغات و...هیچ گونه تبلیغ رسمی نداشته اند ،ممکن است برخی از افراد به صورت خود جوش اقدام به تبلیغ کرده باشند 8⃣چرا این حساسیت برای هیئات دیگر نیست؟ ✅ج: برخی از هیئات مدعی انقلابیگری نیستند برخی هیئات کنشگر و فعالیت اینچنینی ندارند و برخی هیئات مشهور به برخی شائبه ها نیستند تا لازم باشد حساسیت به خرج داده بشه این هیئت هم مدعی است و هم فعالیت زیاد داره و هم مشهور به برخی شائبه هاست که چنانچه تغییر رویه داده ،مدیریتش عوض شده یا... لازم است شفاف سازی کنند 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ ✅ج: اولا کم کاری مجموعه ها به نوع مدیریت برمیگردد و ممکن است نسبت به برخی مجموعه ها صادق باشد ولی بسیاری از مجموعه ها بر اساس وظایف و رسالتهای خود فعالیتهای صدها برابری دارد لیکن چون گستره عملیاتی آن کل استان خراسان است ممکن است به چشم نیاید ،مانند اعزام هزاران مبلغ به کل استان، ساماندهی هزاران هیئت مذهبی ،تربیت صدا سخنران ،مداح،قاری ،راه اندازی صدها دارالقرآن ،برگزاری بیش از 600 جشن محوری فقط در دهه ولایت ،راه اندازی راه پیمائیها و تجمعات چندین هزار نفری در اعیاد و شهادات اهل بیت علیهم السلام و... 0⃣1⃣آیا این انتقادات به یک مجموعه با جذب حداکثری منافات ندارد؟ ✅ج: انتقاد برای رفع عیوب مجموعه جهت تنویر افکار عمومی است و با عمل به راهکارهای ارائه شده این مجموعه میتواند خود را به عنوان یک مجموعه ارزشی تثبیت نماید ، جذب حداکثری به معنای جذب فرقه های انحرافی نیست به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/425
🔹حضور پر ابهام "آقازاده" حضرت آیت الله مرتضوی زید عزه در صد و چهل و سومین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان 🔴معلوم نیست این بزرگوار با چه مجوزی در این جلسات شرکت میکند ⁉️آیا از طرف رهبری به ایشان اجازه حضور داده اند ؟ ⁉️آیا شورای عالی به ایشان اجازه حضور داده اند ؟ لازم به ذکر است که شورای عالی بر اساس قوانین حق این اجازه را ندارد ⁉️آیا به جای والد محترمشان شرکت میکنند ؟ طبق کدام قانون جایگزینی؟ ⁉️آیا بدون هیچ مجوزی خود را بر جلسه شورا تحمیل میکنند؟ ❌اینکه دبیر محترم و اعضای شورا به خاطر رعایت شان والدشان ایشان را منع از حضور نمیکنند ،حضور ایشان را توجیه نمیکند ✳️طلاب متوقعند اساتید خود را ملتزم به قوانین و احکام رهبری عزیز بدانند . ✅در صورت بی توجهی به این تذکرات دلسوزانه ، چاره ای جز این نخواهیم داشت که اساتید ، طلاب و حوزویان را در جریان برخی سهم خواهی های منسوبین این بزرگوار قرار دهیم . والامر الیه... ✳️احترام امام زاده به متولی آن است✳️ ✳️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/429
✳️مرقومه یکی از اساتید مبرز و انقلابی حوزه علمیه خراسان ✅ضمن تقدیر و تشکر از این استاد بزرگوار کانال نقد اعلام آمادگی خود را جهت انعکاس نظر اساتید ،مبلغین و طلاب حوزه اعلام میدارد . باسمه تعالی نکاتی پیرامون نمایش نگین شکسته ✳️نور ولایت در هر قلبی که لانه گزیند، لاجرم موجب سبزی و خرمی می‌شود. در این میان، محبت به مادر سادات، گوهری است که به‌طور ویژه جلوه‌نمایی می‌نماید. ✳️این محبت مقدس در طول تاریخ، منشأ خدمات فراوانی شده و بسیاری از آثار فاخر شیعه صرفا جهت اداء دین به این محبت نورانی، آفریده شده و بخش اعظمی از جان‌فشانی‌ها در مسیر إحیاء این محبت، صورت گرفته است. در زمان معاصر نیز بسیاری از اقدامات فرهنگی را می‌توان بازتابی از این نور دانست. ✳️ نمایش «نگین شکسته» یکی از همین فعالیت‌های فرهنگی است. نگارنده که خود، حضوری این نمایش را مشاهده نمود، به بهانه این تلاش ارزشمند، نکاتی را یادآور می‌شود؛ ✳️امور مثبت فراوانی در این برنامه وجود داشت که نظم، تسلط مناسب بازیگران، پذیرایی قابل تقدیر، کیفیت بالای تجهیزات و ... گوشه‌ای از این نکات زیباست، اما پس از پایان نمایش، سؤالاتی نیز در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آمد که با مطرح نمودن آن، شاید بتوان پاسخ مناسبی به‌دست آورد؛ ◀️1- کلیپی که قبل از شروع نمایش، و به عنوان معرفی حسینیه آل یاسین پخش شد، این حسینیه را به‌طور کامل منتسب به انقلاب و در خدمت اهداف نظام معرفی نمود، حال سؤال اینجاست که آیا این انتساب در برنامه‌های سالانه این حسینیه قابل مشاهده است؟ ◀️2- آیا شیوه ارائه این بخش از تاریخ و نحوه تدوین نمایش‌نامه، با اهداف انقلاب اسلامی هم‌سو است؟ در اینکه محبت و ولایت آل الله  اساس انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی است، شکی نیست، اما در شرائط کنونی که وحدت کلمه اهمیت مضاعفی پیدا کرده و سفارش همیشگی امام امت بوده است، این نمایش چه نسبتی با وحدت کلمه میان مردم دارد؟ در این زمانه که دشمنان تنها راه شکست ایران را مخدوش نمودن وحدت ملی و برپایی اغتشاشات داخلی می‌دانند، این شیوه نمایش معارف، مخالف با اهداف دشمن ارزیابی می‌گردد یا موافق با آن؟ ◀️3- اگر یک سنی وارد سالن نمایش شود، یا بر اثر تبلیغاتی که مسئولین حسینیه انجام داده و آدرس فضای مجازی حسینیه را به‌طور عمومی اعلام کردند، در فضای مجازی، این نمایش را به نظاره بنشیند، چه عکس‌العملی نشان خواهد داد؟ آیا از شیعه کینه به دل نمی‌گیرد و اگر بتواند در صدد انتقام برنمی‌آید؟ و آیا این همان طریقی است که امام صادق علیه السلام آن را موجب زینت اهل بیت علیهم السلام و مایه جذب قلوب مخالفین، معرفی نمود؟ ◀️4- در یک سؤال کلی‌تر آیا این نوع نمایش، تعارضی با ضوابط تقیه و لزوم پایبندی به آن ندارد؟ در عصر کنونی که بسیاری از سخنرانی‌های اشتباه، بهانه تکفیر و قتل شیعیان را فراهم آورده است، آیا این شیوه نمایش، جان و امنیت کسی را به‌خطر نمی‌اندازد؟ ◀️5- مقام معظم رهبری جلسه‌ای را که نتیجه‌اش بغض نسبت به عامه اهل سنت باشد، جلسه مطلوب دینی نمی‌داند، آیا بهتر نبود با توجه به این دغدغه، نقش جهل قصوری در ارادت عامه اهل سنت به غاصبین خلافت، تبیین می‌شد تا زمینه ایجاد بغض و کینه بین مسلمین فراهم نیاید؟ ◀️6- امیرالمؤمنین علیه السلام سبب اصلی سکوت خویش در وقایع پس از رحلت نبی مکرم اسلام را، حفظ وحدت امت معرفی می‌نماید، حال پرسیده می‌شود که این نمایش چقدر توانست سبب این سکوت را برای جامعه امروز، روشن نماید؟ و آن را قابل الگوگیری معرفی نماید؟ ◀️7- آیا مطرح کردن این وقایع تاریخی در بین مردم، مناسب است؟ یا اینکه بنابر توصیه بزرگان جای طرح این اختلافات در میان نخبگان است؟ ◀️8- پس از پایان نمایش، تنها توصیه‌ای که گوینده متن دارد، دعا برای فرج می‌باشد. آیا اکتفاء به همین یک سفارش، افکار طیف انجمن حجیته را تداعی نمی‌کند؟ آیا بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب، تنها وظیفه ما نسبت به ولایت اهل البیت دعا برای فرج است؟ آیا خود حضرت صدیقه کبری علیها السلام تنها به دعا اکتفا نمود؟ در پایان یادآور می‌شود که: ✅ اولا در تبیین معارف فاطمی، آیا ضرورتی نسبت به استفاده از قالب نمایش، احساس می‌شود؟ ✅ ثانیا در صورت ضرورت استفاده از قالب نمایش، آیا نمی‌شود مانند روضه‌ها که به حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بدون عبور از خط قرمزها اشاره می‌شود، استفاده نمود؟ ❇️پ.ن: فرمایشات استاد ، بدون هیچ گونه دخل و تصرفی در کانال قرار داده شده . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/430