📌مطالعات من قد نمیدهد که بدانم از چه تاریخی و بر اساس چه نص معتبر یا دلیل معقول یا شاهد خِرَدپسندی، یک طلبه میتواند به مقامی برسد که از وقایع روز قیامت خبر بدهد.
باز نمیدانم با چه ملاک و معیاری، رائفیپور، مبلغ دین بوده و شده؟ مبلغ شاید باشد ولی آنچه گفته به کدامین دلیل، دین بوده؟
باز نمیدانم کسانی که به اندازه عمر رائفیپور دیانت معقول و مستند و استوار را ترویج کردند چرا میزان محسوب نشدند؟
البته ما در کانال تابش آگاهی، یقه همه آن روحانیونی را که فرمودید اراجیف نشر میدهند گرفتیم. ولی اینها هیچکدام دلیلی بر این نیست که رائفیپور با آنهمه خطا و اشتباه و تفسیر نادرست و بیان غلط و تحلیلهای ذوقی، بشود میزان سنجش مبلغین. تعقل هم نعمت بزرگی است...
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
📌 آثار و نتایج منولوگ رائفیپور و فرار از گفتگو و امتناع از شنیدن نقدها و طفره از بحث علمی دو طرفه را ببینید. میوه این خودرایی و تکبر علمی و جهل مرکب این شده که مریدانش حاضرند بگویند جمهوری اسلامی حق مطلق نیست ولی منتقدان رائفیپور باطل مطلق هستند.
🔸️آیا اینها نشانههای ظهور یک فرقه خطرناک نیست که بارها هشدار دادیم؟
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 جناب ایشان گویا بحث و مناظره با آقای علوی تهرانی را پذیرفتند. درباره این فایل منتشر شده چند نکته به اختصار عرض میکنم:
۱. شما مدعی هستید اهل مناظرهاید ولی در موضوع خودش با آدم مرتبطش مناظره میکنید. میشود بفرمایید آدم مرتبط با موضوع را چگونه کشف میکنید؟
۲. چرا از عدم حضور سیاسیون برای مناظره با شما اینگونه تلقی کردید که از شما ترسیدند و حرفی برای گفتن ندارند؟ شاید آنها نیز شما را آدم مرتبط با موضوع، تشخیص ندادند. آیا واقعاً جنابعالی متخصص برجام یا دلار یا محیط زیست هستید؟
۳. نفس وجود شما و سخنرانی در هر موضوعی، دوقطبی را از سالها پیش ایجاد کرده است. فرد تحصیلنکرده درس نخوانده شاگردی نکردهای که در همه مسائل دینی از فقه و تفسیر و کلام و تاریخ و حدیث و... ورود کرده قطب مقابل متخصصان درس خوانده نیست؟
۴. خوب است تا قبل از مناظره، تکلیف اتهام بزرگ تدلیس در فیلم جلسه ۴ آذر را روشن کنید و الا خوب است آقای علوی تهرانی بعنوان اولین پرسش همین را از شما بپرسد که آیا مجدد ضبط کرده و چسباندید یا خیر؟
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
گفتگو با یکی از شیفتگان رائفی پور.pdf
568K
📌 گفتگوی مختصر بنده با یکی از شیفتگان علیاکبر رائفیپور. این یکی از صدها نمونه از پامنبریهای رائفیپور است که به خوبی طرز تفکر مریدان ایشان را نشان میدهد. نقد علمی را تخریب میدانند. معتقدند منتقدان رائفیپور حتی یک صدم او هم خدمت نکردند و تاثیر نداشتند(حالا از کجا فهمیده من نمیدانم!) منتقدان رائفیپور در سنگر دشمن هستند. نقد رائفیپور موجب «حبط» همه اعمال صالحه و خدمات انسان میشود. چون دیگران تذکر ندادند ما هم وظیفهای نداریم. از طرفی مدعی است رائفیپور بسیار تاثیرگذار است ولی در آخر میگوید نقد او خیلی مهم نیست و موضوعات مهمتری هم هست! جالب است خودش هم معترف است رائفیپور اصلاحشدنی نیست!
💡این محصولات را مقایسه کنید با بزرگانی همچون حضرت امام و علامه طباطبایی که نه تنها از نقد و چالش علمی، خوشحال میشدند بلکه اگر در کلاس درس میدیدند شاگردان، ساکتند و حرفشان را نقد نمیکنند ناراحت میشدند و تذکر میدادند.
@naghd_raefi
CamScanner ۰۱-۲۷-۲۰۲۳ ۲۲.۱۶.pdf
2.91M
📌چرا ترک فرقه، سخت است؟
بخشی از کتاب فریب در فرقهها که پیشتر معرفی کرده بودم را اسکن کردم جهت مطالعه عمومی و ایجاد رغبت برای مطالعه کتاب. پنج عاملی که مارگارت سینگر ذکر کرده تا حد زیادی میتواند چرایی تعصب افراد داخل فرقه را نشان بدهد. اگر با هواداران رائفیپور گفتگو کرده باشید یا گفتگو کنید به خوبی متوجه میشوید در مقابل همه ادله و شواهد حاکی از اشتباه و خطای رائفیپور، مقاومت میکنند و تمام تلاش و کوشش خود را برای توجیه و دفاع از گفتههای او بکار میگیرند. مهم آنست که ثابت شود منتقدان او در اشتباهند و استاد، حرفش متین و مستند است. تقریباً نمیشود موردی را پیدا کنید که به خطای او اقرار کنند. چرا؟ چون گویا دست بیعت با او دادند و تصور میکنند مجاز نیستند هیچ خطا و اشتباهی را در او قبول کنند. در یک مورد که بابت یک ادعای بزرگ رائفیپور از موسسه مصاف مطالبه سند کرده بودم پاسخ دادند آن مطلب طبق تحقیقات استاد بوده و اسنادش قابل نشر نیست!
یعنی ای مخاطب! صرفاً بشنو و بپذیر حتی اگر هیچ کتاب و شاهد و سندی، حرف رائفیپور را تایید نکند.
💡آیا اینها نشانههای ظهور یک فرقه در جامعه ایران مدرن نیست؟
@naghd_raefi
📌 مریدان رائفیپور از آقای اصغر طاهرزاده این پرسش را مطرح کردند که گویا ناظر به کانال ماست. البته دیدم پرسش و پاسخهای زیادی درباره ایشان از آقای طاهرزاده شده ولی فقط درباره همین مطلب منتشره میخواهم یک نکته عرض کنم:
مصافیان این را به غرض تایید مرادشان منتشر کردند ولی از قضا نفس این پرسش و پاسخ نشان میدهد هواداران و مریدان رائفیپور به حدی از علم و سواد و دانش و آگاهی و تحقیق و بینش دینی و معرفت اسلامی نرسیدند که قدرت تشخیص درست و نادرست را داشته باشند لذا دست به دامان فرد دیگری شدند که از قضا چیزی بیشتر از رائفیپور ندارد و نقطه برجسته علمی خاصی ندارد که بتواند مستند واقع شود. این پرسش و پاسخ، شاهدی بر عرض بنده است که بارها گفتم تربیتشدگان منبرها و نوارهای رائفیپور اگر صد سال هم پای درس او باشند نه به عمق فکری دست مییابند و نه قدرت تفکر مستقل و نه توانایی سنجش صحیح و سقیم در مباحث دینی. حالا طرفداران رائفیپور چرا از نقدهای ما به استادشان دلخور شدند من نمیدانم! اگر پاسخی هست منتشر کنند اگر نیست، حتماً به هوش باشند که پا در مسیر خطرناکی گذاشتند.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نیمچهعالمهایی که خطرشان از جاهلها بیشتر است...
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
📌تصویر بالا تشییع جنازه بهمن فرزانه، مولف و مترجم بیش از سی کتاب از آثار ادبی قرن بیستم و مسلط به چهار زبان است.
📌تصویر پایین هم سخنرانی علی اکبررائفی پور است.
💡جامعه ای که در آن سخنان ژورنالیستی و ماورایی و تحلیلهای تخیلی با شوق و اشتیاق، شنیده شود و مردمش به اوهام و تخیلات خطبای خود دل بسپارند و ذهن و قلب خود را به داستانهای خیالی و افسانه های دینی و مذهبی بدهند محکوم به درجا زدن هستند. ملتی که کتاب نخواند تا ابد، در زندان جهل، خواهد ماند.
@naghd_raefi
📌 قطره اشک مال شیعه است!
🖌از بیانات حکیمانه استاد رائفی پور که سند تک برگِ اشک را برای شیعه زدند!
چرا این بزرگوار میخواهد با حرفهای احساسی و غیرعلمی، دیگران را به دین جذب کند؟ چه اصراری هست وقتی اینهمه سخن محکم و منطقی و مستدل و مستند هست دست به دامن چنین سخنان بی پایه و اساسی شویم؟ والله العظیم اگر همه سخنرانی های این آقا را اَلَک کنند جز دو سه ساعت، هیچ حرفی قابل دفاع ندارد.
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 شما یکبار دولت قبل را به مناظره دعوت کردید و نیامدند و ما ده بار شما را به مناظره دعوت کردیم و شما هم نیامدید. این شومن بازی ها را فقط برای مخاطبان بی خبرتان میتوانید بازی کنید و الا از مسئولین روابط عمومی تان بپرسید چقدر تماس گرفتیم و چقدر تلاش کردیم شما را پای میز گفتگو بیاوریم ولی گویا شاگردان جنابعالی دوست ندارند استاد، در بحث علمی مغلوب شود.
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 امام زمان در CIA پرونده دارد «به همین قطر».... به خدا قسم!
🖍نفوذ جناب استاد رائفی پور از مرزها هم فراتر رفته و هواداران ایشان گویا در سازمانهای جاسوسی موساد و سیا هم وجود دارند که چنین اخبار ناب و دست اولی برای ایشان میفرستند و حتی قطر پرونده حضرت مهدی را هم میدانند!
امان از جهل مرکب
#اخبار_کذب
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کلاس مهدویت و آخرالزمان جناب رائفی پور!
🖌 اولاً جنابعالی چطور این علائم را به این دقت (۱۲۰۰ نشانه!) شمارش کردید که بانک مرکزی هم به این دقت، آمار پولهای خود را ندارد؟ بعد چطور به این دقت فهمیدید ۱۱۹۵ تا محقق شده؟!
🖌ثانیاً جناب استاد چطور کار تخصصی در مهدویت کردند ولی تلفظ درست خَسف را نمیدانند؟
🖌ثالثاً روایتی که درباره حکام حجاز خواندید از بیخ دروغ است و چنین روایتی وجود خارجی ندارد و احتمالاً رائفی پور از منابع دسته چندمِ بی اعتبار چنین مطالب عمیق و دقیقی را خواندند.
💡وای به حال ملتی که پای چنین سخنانی بنشیند و بدا به حال مردمی که تریبون به چنین افرادی بدهند.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌گویا این سخنان توصیف خود رائفی پور است از زبان خودش.
💡قطعاً حرفهای عوام فریبانه ماندگار نیست و یک روزی «تَقّش» در میاد و دیگر مردم هر «دری وری» را نمی پذیرند. حالا تفاوت نمیکند این حرفهای سست و بی اساس را یک روحانی یا مرجع تقلید بزند یا یک کت و شلواری مثل جنابعالی. ما نیز مانند فرمایش امام علی در برابر حرفهای شما حرف می زنیم تا مخاطب به پختگی برسد.
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 رائفی پور و معلقات سبع
این سه دقیقه از سخنان رائفی پور هم سرشار از بی دقتی است که اختصاراً عرض می شود:
1- می گوید إمرؤ القيس ( به کسر همزه درست است نه به فتح که رائفی پور میخواند) 70 سال قبل از پیامبر بوده.
📌 وفات امرؤ القيس تقریبا 30 سال قبل از پیامبر بوده است نه هفتاد سال.
2- می گوید شعر دنت الساعة و انشق القمر از امرؤ القيس است.
📌اشعار شعرای جاهلی از حیث اصالت، مورد بحث های فراوان است و کسانی مانند طه حسین خط بطلان بر اکثر آنها کشیده اند و آنها را ساخته شده بعد از اسلام میدانند. لذا یک محقق باید بر اساس تحقیق سخنرانی کند نه بر اساس شنیده ها و مطالعه از مصادر و منابع دست چندم. این شعر هم در هیچ نسخه دیوان امرؤ القيس وجود ندارد و سند مورد اعتمادی ندارد. جدای از اشکالات بلاغی موجود در آن که با جایگاه امرؤ القيس در ادب عربی سازگاری ندارد.
3- می گوید اقترب در عربی هفتاد معنی دارد!
📌 این هم از آن حرفهای جناب رائفی پور است که روشن نیست با استناد به چه استدلال یا مصدری از لغت عرب چنین گفته است.
4- می گوید بعد از نزول سوره قمر، یکی از مسلمانها این آیه یا سوره را بجای شعر امرؤ القيس بر کعبه آویزان کرد.
📌 مصدر این ادعا هم روشن نیست. در جامعه ای که مسلمین تحت شدیدترین شکنجه ها بودند چطور می شود تصور کرد آزادانه قرآنشان را بنویسند و بر کعبه آویزان کنند؟
5- درباره معلقات سبع میگوید: هفت تا طناب بود که از آنها شعر آویزان میکردند!
📌 نمیدانم این بنده خدا وصف سبعه را بخاطر هفت طناب یا هفت چنگک میداند؟! تحقیقات موسسه مصاف و جناب رائفی پور این مقدار است که هفت را وصف تعداد طنابها و چنگکها میداند نه وصف تعداد شعرایی که شعرشان را به کعبه آویزان کرده اند!! [البته اینکه این اشعار به کعبه آویخته بوده اند هم قطعی نیست و برخی گفته اند بخاطر حضور و تعلق این اشعار در اذهان همه مردم بوده است که به معلقات مشهور شده است و عقیده به آویزان بودن این اشعار از کعبه، دلیل و شاهدی تاریخی ندارد]
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
نقد علی اکبر رائفی پور
📌این روحانی محترم مطالبی را در دفاع از رائفیپور ضبط کرده که بخشهایی از آن را بررسی میکنیم:
۱. میگوید: شاید رائفیپور مطلب لیلةالمبیت را از حامد کاشانی و میرباقری شنیده و بدون تحقیق آمده بیان کرده و با خود گفته حتماً درست است!
این دفاع جنابعالی تایید سخن ما و جرح رائفیپور است. زیرا آمدید دفاع کنید ولی اقرار کردید رائفیپور بدون مراجعه به منابع دست اول و بدون تحقیق و بررسی و بدون تفکر در چیزهایی که میشنود آنها را بازگو کند.
۲. میگوید: رائفیپور بابت مطلبی که درباره لیلةالمبیت گفت عذرخواهی کرده. البته ما عذرخواهی او را ندیدیم اگر هست منتشر کنید.
۳. میگوید: آقای علوی تهرانی چرا به حرف آقای کاشانی در سال ۹۶ اعتراض نکرده؟
چون شهرت آقای کاشانی از سال ۹۸ بود که به تلویزیون آمدند و قبل از آن چنین شهرت و معروفیتی نداشتند. طبعاً واکنش عمومی در قبال حرفی است که در وسعت زیادی منتشر شده باشد.
۴. نکته اخیر: ایشان از قول آقای میرباقری نقل کرد که گفتهاند باطن کار امیرالمومنین برای ما معلوم نیست و مالک اشتر و سلمان هم حاضر بودند جانشان را بدهند. اگر باطن کار حضرت برای ایشان معلوم نیست چطور حکم میکنند که از مالک اشتر و سلمان، همین کار بر میآمد و اگر بر میآمد فضیلتی همانند کار امیرالمومنین داشت؟ واقعاً رائفیپور حتی یک دقیقه هم روی حرفهایی که میشنود فکر نمیکند؟
💡اینها همه نشان میدهد که رائفیپور و دوستان و هواداران و مدافعان او (اعم از دانشجو و روحانی)، در آنچه میگویند نه تفکر دارند و نه تعمق و نه دقت و حتی وقتی که از او دفاع میکنند هم متوجه نیستند که در حال مذمت و تنقیص او هستند.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖍این داستان: رائفی پور و تعدد زوجات!
درباره این مطالب، که مثل همیشه گواه بیسوادی رائفی پور و بی اساس و پایه بودن ادعاهای او و غیرعلمی بودن سخنانش است نکاتی عرض می شود:
1- می گوید بالذات در ازای هر 100 دختر 105 پسر به دنیا می آید.
📌 اولاً این آمار هیچ ارتباطی با مبحث تعدد زوجات ندارد. این آمار صرفاً از فزونی آمار متولدین پسر سخن میگوید. ثانیاً عبارت بالذات به چه معناست؟ بنده هرچه تامل کردم معنای این کلمه را نفهمیدم و احتمالاً فقط خود سخنران محترم مدلول این کلمه را میداند
2- می گوید عزیزانی که پزشکی خواندند میدانند که اگر رحم قلیایی باشد بچه دختر می شود.
📌 اتفاقاً عزیزانی که پزشکی خواندند گفتند رحم اگر قلیایی باشد احتمال پسر شدن جنین بالاست و رحم اسیدی است که جنین را دختر میکند. لذا جناب رائفی پور کاملاً برعکس مطلب را تقریر کردند.
3- می گوید اعراب دیدند نسبت جمعیت شد چهار به یک!
📌 این آمار از کجاست؟ چه گزارش تاریخی، چنین ادعایی را تایید میکند؟ رائفی پور نسبت جمعیتی اعراب را از کدام سند تاریخی استخراج کرده است؟ روشن نیست.
4- می گوید در دارالندوة جمع شدند و گفتند از هر 5 دختر، 4 تا را میکشیم تا جمعیت برابر شود!
📌 اولاً باز هم روشن نیست چنین ادعایی در کدام گزارش تاریخی آمده است که اعراب در دارالندوة برای مساله فزونی جمعیت دختران، مشورت و تصمیم گیری کردند. ثانیاً مشکل عرب، جمعیت بود یا اسیری و تجاوز به دخترانش؟ اگر مشکل اعراب، اسیری و کنیزی زنانش بوده(به اعتراف خود رائفی پور) پس بهتر بود همه دختران را میکشته نه از هر پنج دختر چهارتا را . اگر مشکلش بالانس جمعیت بود این مشکلی که ادعا می شود عرب داشته است در کجا ثبت شده است؟ چه گزارش تاریخی تایید کرده که عربها دغدغه بالانس جمعیت داشته است؟ روشن نیست. ثالثاً مگر دختران نمی مردند؟ مگر بیماری و حوادث و سقط جنین و .... فقط گریبان پسرها را میگرفته؟ پس عرب با چه محاسباتی به این رسیده که اگر از هر پنج دختر، چهارتا را بکشد جمعیت بالانس می شود؟ جوابش پیش رائفی پور است و موسسه مصاف که ادعا می شود دارای تیم پژوهشی است خوب اسناد همه این ادعاها را ارائه بدهد..
5- می گوید پیامبر راهکار تعدد زوجات را ارائه داد.
📌 اگر - به اقرار رائفی پور- پیامبر در قبال دخترکشی، تعدد زوجات را آورده چه رابطه منطقی میان آن مشکل و این راهکار هست؟ مگر با تعدد زوجات، نسبت جمعیتی زن و مرد، بالانس می شود؟ اتفاقاً مردی که چهار زن گرفته است احتمال دارد فرزندان دخترش بیشتر شود تا کسی که یک زن دارد. پس این چه راهکاری بود که پیامبر برای بالانس جمعیت عرب ارائه داد؟! اگر هم مشکل اعراب، اسیری و کنیزی زنان بوده باز هم تعدد زوجات، راهکارش نیست چون این چهار زنی هم که به عقد مردی درآمدند باز در جامعه هستند و ممکن است در جنگها اسیر شوند. پس روشن می شود آنچه که رائفی پور درباره فلسفه تعدد زوجات ارائه داده توهمات و بافته های ذهن خودش است و هیچ مبنا و پایه علمی ندارد
💡نتیجه:
با این نکات مختصر روشن و آشکار شد که رائفی پور، در مطالعات اسلامی بسیار در حد پایینی قرار دارد و سخنرانی هایش متکی به تحقیقات روشمند و مطالعات دقیق و عمیقی نیست و گویا صرفاً با خواندن مطالب سایتها و سخنان برخی منبری های کم اطلاع، مطالبی را برای مخاطب بخت برگشته ارائه می دهد. اینکه آثار مخرب و ویرانگر چنین مطالب سست و غلطی تا کجا پیش می رود خدا میداند اما این روشن است که اصلاح این خطاهای بزرگ و اشتباهات سنگین، به این سادگی برای رائفی پور و موسسه مصاف میسر نیست.
#آفت_بیسوادی
#نقد_ادعاها
@naghd_raefi
📌آقای ابوالقاسم علیدوست نقل کرده که یکی از آقایان به من زنگ زد و گفت: شخصی به من زنگ زده و گفته من پانزده سال اشتباه غسل میکردم. من گفتم که اشتباه این شخص چه بوده است؟ گفت: اول طرف چپ را میشسته و بعد طرف راست را. گفتم: خوب برخی فقهاء ترتیب را اول در سر و گردن و بعد با بدن حساب کردهاند نه ترتیب در اطراف بدن (اول طرف راست و بعد طرف چپ). لذا مشکل او حل شد. بعد پیگیری کردم که چرا پانزده سال چنین اشتباهی را کرده است؟ مشخص شد وقتی معلم او در زمان دانشآموزی به آنها غسل را آموزش میداده است گفته: اول سر و گردن را بشویید و بعد همان طرفی که با دست آن مینویسید. اتفاقاً این دانشآموز با دست چپ مینوشته است؛ آن معلم میخواسته برای تسهیل در یادگیری احکام، کُد بدهد ولی فکر نکرده است که شاید کسی با دست چپ بنویسد.
💡اگر در مسائل سیاسی و اقتصادی بیدقتی کنیم و مطلبی را اشتباه نقل کنیم شاید آثار زیانباری نداشته باشد یا بسیار کم باشد. ولی اگر در موضوعات مرتبط با دین(فقه و تفسیر قرآن و سیره اهلبیت و عقاید و...) بیدقتی کنیم چه بسا خسارات آنرا نشود هیچگاه جبران کرد. در این میان، خطای متخصص متعهد، نزد عقل و شرع، معفوّ است ولی خطای غیرمتخصص، در پیشگاه عقل و شرع، قابل بخشش نیست و نمیتوان با گفتن جملاتی چون فلانی معصوم نیست یا دیگران هم اشتباه دارند از زیر بار مسئولیت شرعی و اخلاقی سخنانمان شانه خالی کنیم.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌یکی از تفاسیر مشعشع جناب رائفی پور...
اولاً کُره [به ضمّ کاف] به معنای سختی و مشقت است نه کراهت و ناراحتی!
ثانیاً وهن به معنای سختی نیست بلکه به معنای ضعف و سستی است!
ثالثاً در هیچ جای قرآن سخن از میزان حاملگی ۹ ماهه گفته نشده است!
رابعاً در سال چهلم هجری[شهادت امام علی] امام حسین، ۳۶ سال دارد نه ۴۰ سال!
خامساً شش ماهه به دنیا آمدن امام حسین قطعی نیست و روایات بسیار متعارضی وجود دارد. محض نمونه در روایتی آمده است حضرت زهرا پس از یک طُهر بعد از تولد امام حسن(ع) به امام حسین(ع) حامله شدند. با این حساب، مدت حمل امام حسین[بر اساس تولد در شعبان] بیش از شش ماه خواهد شد.
🖋اگر جناب رائفی پور از کرسی تفسیر قرآن و شرح روایات و ادعیه و بیان تاریخ و سیره معصومین پایین بیاید قطعاً خدمتی بزرگ به اسلام خواهد کرد.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 استادان غوره نشده ای که به سرعت مویز شده اند و آنقدر جسارت دارند که تصور میکنند مطالبشان علاوه بر «اهمیت بسیار زیاد» برای اولین بار در «جهان اسلام» هم طرح میشود. بترسید از منبری های درس نخوانده و استاد ندیده ای که با مراجعه به چهارکتاب دست سوم، خیال استادی به سرشان زده و خود را ناجی دین و معارف اسلام می پندارند. دلم به حال آن جوان ساده ای که پای این مدل حرفها نشسته می سوزد که بعد از مدتی کاملاً استحاله فکری می شود و دیگر مطهری ها هم بیایند بعید است ذهنیتش اصلاح شود. از سرنوشت «اکبر گودرزی» عبرت بگیریم و راه را برای هر جوان غیرمتخصصی باز نکنیم و میدان به او ندهیم و الا باید منتظر گروهک های فکری جدیدی در انقلاب اسلامی باشیم. از ما گفتن بود.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
📌ایضاح و تنویر
یکی از اعضای فرهیخته کانال، نکته ای را تذکر دادند که شایسته بیان است. اینکه نقد رائفی پور و حتی دیگر افراد ناشر مطالب سست و بی پایه و اساس و بی سند و مدرک، صرفاً نقد یک فرد نیست و اصلاً و ابداً غرض بالذات ما چنین نبوده و نیست. بلکه نقد یک جریانی است که می شود نامش را- با کمال پوزش و به دلیل فقدان لفظی که حق مطلب را ادا کند- استحمار و تحمیق مخاطب گذاشت. یعنی مطالبی بیان می شود که نه سند دارد نه منبع نه استدلال نه برهان نه تحلیل درست و نه هیچ چیز دیگر. پس از کجا آمده؟ به قول شهید مطهری از لسان الذاکرین و صدر الواعظین. البته مصداقش در عصر ما می شود سایتها و وبلاگها و پیجهای اینستاگرام و توییتر و کانالهای خبری تلگرام و قس علی هذا.
وقتی کسی واجد تفکر نقدی نباشد و خودش را چُنان تربیت نکرده است که صدای بلند متکلم و عمامه و لباس منبری و شخصیت گوینده و لحن او را جایگرین استدلال و منطقش نکند باید هم دروازه گوش و ذهنش را باز بگذارد تا هر کس هر چه میخواهد در آن بریزد و بعد هم هر چه استدلال بیاورید که این مطلب غلط است قبول نکند. لذا اکیداً خواستار گسترش تفکر انتقادی در همه جامعه هستیم و اینکه همه باید به سلاح استدلال و پرسشگری مجهز شوند تا مبادا هر حرفی را باور کنند و هر کسی از راه رسید و چهارتا تحلیل عجیب و غریب و قشنگ و زیبا و جذاب ارائه کرد دهانها باز بماند. ساده لوحی بزرگترین درد بشریت است و در طول تاریخ، افراد بسیاری (حتی از علما) در گسترش این بیماری مزمن شرکت داشتند.
@naghd_raefi
📌 هر کس آدرس این روایت را با سندش در «کتب حدیثی شیعه» پیدا کند جایزه ای به ایشان تقدیم میگردد.
#اخبار_کذب
#جعلیات
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 وقتی گفته شود که آب یک چاه مسموم است، دیگر کسی جرئت نمیکند نزدیک آن چاه شده و از آب آن استفاده کند. مغالطه مسموم کردن چاه هم، چنین مکانیزمی دارد و زمانی اتفاق میافتد که فرد، ادعایی کند و شاید خودش هم متوجه غیرمنطقی بودن ادعایش باشد ولی چون ملتفت شده از عهده پاسخگویی و دفاع برنمیآید و برای اینکه کسی جرئت نکند و عقایدش را به چالش بکشد، نسبتی ناروا به منتقدانش میدهد. در اینجا نیز جناب رائفیپور از این حربه استفاده کرده و همه منتقدانش را در راستای اهداف و نقشه انگلیس و اسرائیل دانسته است. البته این حربه موسسه مصاف و جناب رائفیپور، قدمتی طولانی دارد و در این سالها هر کس حرفی خلاف فتوای ایشان زده را به بازی در زمین دشمن متهم کرده است(نمونه اینجا و اینجا و اینجا و اینجا) جناب ایشان چرا تصور کردهاند اعدام اکبری، نتیجه درخواست و مطالبه شما و هوادارانتان بوده و این نقدها بخاطر اعدام اوست؟ گویا دستگاه قضایی و امنیتی متحیر بودند و با مطالبه شما و چند تا هشتگ، بر اعدام اکبری مصمم شدند!؟ آقای رائفیپور! زمانش نرسیده از این دنیای توهمی و خیالی که برای خود و هوادارانتان درست کردید بیرون بیایید؟
@naghd_raefi