نقد غفاری
دزدی مدعیان پایبندی به شریعت! یک کانال مدعی دفاع از فقه و شریعت، با حذف آرم کانال ما از عکسهای تبل
شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی.
هر لحظه به دام دگری پابستی؛
گفتا؛ شیخا، هر آنچه گویی هستم،
آیا تو چنانکه مینمایی هستی؟
@naghdeghaffari
نقد غفاری
شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی. هر لحظه به دام دگری پابستی؛ گفتا؛ شیخا، هر آنچه گویی هستم، آیا تو چنا
🔔 گناه تهمت را به دزدی ات میافزای
از آنها انتقاد کرده ایم که چرا با وجود ادعای پاییندی به شریعت عکسهای دیگران را دزدیده و به نام خود منتشر کرده اید؟!
در پاسخ به جای عذرخواهی، گناه چند تهمت را به گناه دزدی خود افزوده اند!
بخاطر دفاع از #عرفان_اصیل_شیعی ما را به #اشاعه_فحشا متهم کرده اند!
نوشته اند که بخاطر شریک نشدن در گناه اشاعه فحشا، نام کانال ما را از عکسها حذف کرده اما توضیح نداده که چرا نام خودش را روی عکسهای دیگران زده است!
از طرفی دیگر تهمت زده که ما از طرفداران جناب #تحریری هستیم در حالی که بارها توضیح داده ایم که ما نه تنها هیچ ارتباطی با جناب تحریری و دیگر شاگردان مرحوم #سعادت_پرور نداریم بلکه جز اطلاع از نامشان شناخت چندانی نسبت به آنها نداریم.
این است حکایت جمعی از مدعیان دفاع از #شریعت و ضدیت با #عرفان شیعی.
آری جماعت متحجر ضد عرفان و آنها که به نام عرفان برای خود دکان ساخته اند دو روی یک سکه اند. آنها در تخریب عرفان اصیل شیعی کارکردی واحد دارند.
@naghdeghaffari
روزه یک سو شد و عید آمد و دلها برخاست
می ز خمخانه به جوش آمد و می باید خواست
نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت
وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست
چه ملامت بود آن را که چنین باده خورد
این چه عیب است بدین بیخردی وین چه خطاست
باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
بهتر از زهدفروشی که در او روی و ریاست
ما نه رندان ریاییم و حریفان نفاق
آن که او عالم سر است بدین حال گواست
فرض ایزد بگزاریم و به کس بد نکنیم
وان چه گویند روا نیست نگوییم رواست
چه شود گر من و تو چند قدح باده خوریم
باده از خون رزان است نه از خون شماست
این چه عیب است کز آن عیب خلل خواهد بود
ور بود نیز چه شد مردم بیعیب کجاست
@naghdeghaffari
نقد غفاری
😳غیبت، تهمت، اهانت آنچه در زیر می خوانید تکه هایی از سخنان جناب غفاری است که از فایل ضمیمه انتخاب ش
😎 نازیدن به سیاهه لشکر
«به خدا قسم درسش از 6 نفر بالا نرفته! 6 نفر به بالا من ندیدم! از اون اول که با هم درس آقای بهجت می رفتیم توی حوزه هم من 6 نفر به بالا در درسش ندیده بودم!»
اینها عبارات شخصی است که ادعای عرفان و رسیدن به مقامات عالیه معنوی را دارد.
او این عبارات را درباره یکی از منتقدین خود بیان کرده است.
او ملاک بر حق و ناحق بودن خود و دیگران را تعداد مریدان می داند.
او این نگاه را در فکر و روح خود و شاگردانش نفوذ داده است.
شاگردان او بر اساس تعالیم مراد خود، افزایش تعداد افراد شرکت کننده در جلسات عمومی مراد خویش را وجهه همت خود قرار داده اند.
آنها همچنین افزودن تعداد افراد عضو کانال مرادشان را دنبال می کنند چرا که در ضمیر آنها سیاهه لشکر ملاک حقانیت است.
آنها بنرهای چند متری از عکس مراد خویش چاپ می کنند و این بنرها را در کشور عراق بدون توجه به اصول اخلاقی بر روی تبلیعات شرکت عراقی نصب می کنند.
اهمیت دادن به زیادی طرفداران حسی است که از مراد به مرید منتقل شده است.
این روحیه را می توان در سلوک عملی و رفتار شخصی برخی مریدان نیز مشاهده کرد.
طلبه اینستگرامی از نمونه ای بارز این مدعاست...
@naghdeghaffari
نقد غفاری
تکذیبیه دفتر آیت الله بهجت #آیت_الله_بهجت #شاگرد_برجسته_آیت_الله_بهجت @naghdeghaffari
متن تکذبیه دفتر آیت الله بهجت
سوال: سلام علیکم. باتوجه به ادعای افراد مختلف به شاگردی خصوصی خدمت فقیه عارف، حضرت آیتاللهالعظمی بهجت، خواهشمندیم شاگردان خصوصی معظمله را در عرفان معین فرمایید.
http://bahjat.ir/fa/content/10519
پاسخ: عارف بزرگ؛ حضرت آیتالله بهجت قدسالله نفسالزکیه بیش از ۶٠ سال اقامت در قم، کسی ندید ایشان جلسه درس اخلاق داشته باشند؛ یا بر مسند تدریس نشسته و ادعای استادی کنند، گرچه تمام رفتار و اعمال و گفتارشان درس بود باعمل؛ البته در طول دهها سال، صدها نفر در جلسات درس خارج فقه و اصول ایشان در منزل و مسجد شرکت داشتهاند و آنچه در طی مسیر، از معظمله در مشکلات و امراض صعبالعلاج خود جویا میشدند با یک جمله و یا چند کلمه پاسخگو بودهاند و همینگونه با نامه؛ و از پذیرفتن افراد به غیر از بزرگان علماء معذور بودند.
دائما روش ایشان هدایت عملی انسانها به سعادت ابدی و دوری از شقاوت بود.
بنابراین هیچ تدریس عرفانی و حتی خصوصی هم نداشتهاند.
و میفرمودند: کسی را نیافتم که آنچه به ما به امانت سپرده بودند، به ایشان بسپاریم.
بنابراین ادعای شاگرد عرفان خصوصی آقا هم دروغ محض است.
بیت حضرت آیتالله العظمی بهجت(ره)
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقطیع سخنان حجتالاسلامملکی (معاون تهذیب حوزه) توسط تیم رسانه ای غفاری
@naghdeghaffari
نقد غفاری
تقطیع سخنان حجتالاسلامملکی (معاون تهذیب حوزه) توسط تیم رسانه ای غفاری @naghdeghaffari
دلنوشته استاد قنواتی (معتمد حجت الاسلام والمسلمین ملکی) درباره یک اتفاق مجازی
بسم الله الرحمن الرحیم
حقیقت یک اتفاق مجازی
ابتدای این هفته وقتی در اندک وقت استراحت میان انبوه کارهای ریز و درشتِ مدرسه و حوزه، فرصتی کردم تا سری هم به فضای مجازی طلاب و اساتید بزنم، اتفاقی جالب و در عین حال عجیب توجهم را جلب کرد. کلیپی سرهم بندی شده از سخنان حجة الاسلام والمسلمین ملکی معاون محترم تهذیب حوزه های علمیه از سوی عده ای مشغول نشر و بازنشر بود. ظاهر بدوی سخنان چیزی شبیه تأیید برخی افراد بود که جلساتی موسوم به جلسات اخلاق! دارند.
موضع و نظر دقیق جناب حاج آقای ملکی درباره این موضوع نه تنها برای بنده که بیش از یک دهه توفیق همکاری و آشنایی با این بزرگوار را داشته ام معلوم و روشن بود، بلکه اکثر اساتید و طلاب مدرسه هم با این نظر آشنا بودند، لذا برای ما واضح بود که این کلیپ یک بازی مجازی و رسانه ای جدید است، مجازی است که به حقیقت و واقعیت ارتباط و علاقه ای ندارد. القصه به قول ما طلبه ها مجاز غلط است! مجاز بدون مناسبت و ارتباط با حقیقت.
اما برای روشن تر شدن ما وقع، تلفن را برداشتم و با حاج آقای ملکی تماس گرفتم.
ایشان توضیح دادند که:
«این فایل مربوط است به جلسه ای حدود یک هفته بعد از حکم معاونت تهذیب، یعنی تقریبا یک سال و نیم پیش. در این جلسه دو سه نفر از مریدان بنده خدایی که ادعاهایی در زمینه اخلاق و سلوک دارد، آمده بودند و حرفشان این بود که: «چرا ایشان را توصیه نمی کنید و چرا در حوزه بر علیه ایشان موضع گیری میشود و...» و خلاصه می خواستند هر طور شده تاییدی از ما برای کارشان بگیرند.
من هم مجموعه حرف هایی زدم که اینجا متاسفانه دچار تقطیع شده است. از درس های اخلاق بزرگانی همچون آیات مظاهری حفظه الله و مرحوم مشکینی رحمه الله گفتم که ویژگی بکاء داشت و گفتم که این درس نیز این مزیت را دارد. اما صرف اشک و آه و حال ظاهری برای این مسیر خطیر کفایت نمی کند و برای کسی حجت نمی شود، لذا تاکید کردم که به سراغ درسهایی بروید که بزرگان و استخوان خورد کرده های حوزه آن را تایید میکنند و اگر بزرگان برخی را تایید نمیکنند باید خودشان درصورت صلاحدید وجه مخالفتشان رابیان کنند و شما به دنبال این وجه مخالفت باشید. به آنها گفتم که بنده همیشه دروس اخلاقی را تایید و توصیه میکنم که اساتید آن مورد تایید مراجع عظام و بزرگان حوزه باشند و برای غیر آن حجتی ندارم.
جلسه خودمانی و غیر رسمی بود، من هم در نظرم بود که با آنها صریح و تند صحبت نکنم و برادرانه آنها را به سمت تحقیق و پرس و جو هدایت کنم. بلکه با این پرس و جوها و پیگیریها، این بندگان خدا با حقایق آشنا شوند و به دنبال اساتید اخلاق و معنویت حقیقی و با پشتوانه بروند و این دغدغه مقدس را در جای خودش خرج کنند.
اما الان متوجه شدم متاسفانه صوت این جلسه به طور مخفیانه و بدون اطلاع بنده ضبط شده و بدتر از آن اینکه در فایل منتشر شده بخشی از حرف تقطیع و به بخش دیگر متصل شده است! که مقصود سخن را کاملا برعکس جلوه داده است.»
وقتی حاج آقا ملکی در آخر سخن دعا کرد که «ان شاء الله خدا هدایتشان کند» به بزرگی این مرد غبطه خوردم که حتی وقتی عده ای اینطور ناجوانمردی میکنند باز هم این پدر و معلم دلسوز خیرخواهی اش قطع نمی شود و دعای هدایت برای آنها میکند.
خلاصه این ماجرای مجازی برای من بدل به یک درس اخلاق عملی و حقیقی شد...
امان از این درس اخلاق های مجازی...
منبع: کانال از طلبگی تا اجتهاد
@naghdeghaffari
دعوا و تنش.mp3
6.78M
دعوا و تنش در مسجد غفاری
پنجشنبه ۹/۱ بعداز نماز عشاء جمعی از هواداران غفاری در حضور او، سخنان سخنران دعوت شده از سوی هیات امناء مسجد را با اهانت و قطع میکروفن و تشنج ناتمام گذاشتند.
@naghdeghaffari
نقد غفاری
استعفای غفاری از تمام برنامه های مسجد الرضا @naghdeghaffari
متن استعفانامه غفاری
مسئول محترم امنای مسجدالرضا(علیه السلام) حاج آقا غفاری دام عزه
سلام علیکم و رحمه الله
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صادقانه و خالصانه شما که مثل پدری مهربان برای بنده بودید با توجه به فشارهای بسیار برای شما و دیگر امنای محترم مسجد و عدم حضور مستمر در ایام سال حقیر را تحمل فرمودید.
بنده به خاطر مصالح مقتضی نه تنها توفیق امام جماعت مسجد بلکه از تمام فعالیت ها اعم از تشکیل کلاس ها و جلسات و مشاوره ها کناره گیری کردم لذا جنابعالی به فکر امام جماعت دائمی باشید. از اینکه به خاطر اینجانب اذیتها کشیده اید امید عفو و گذشت دارم.
الاحقر غفاری
97/09/04
@naghdeghaffari
جلسه با حاجآقا ملکی.mp3
16.68M
یکی از کانالهای زنجیره ای مبلغ غفاری فایل کامل صوتی جلسه با معاونت تهذیب حوزه را منتشر کرد. این فایل مخفیانه و بدون اجازه ضبط و به صورت تقطیع شده منتشر شده بود.
@naghdeghaffari
نقد غفاری
یکی از کانالهای زنجیره ای مبلغ غفاری فایل کامل صوتی جلسه با معاونت تهذیب حوزه را منتشر کرد. این فایل
🔆غفاری را نمی شناسم پس توصیه نمی کنم
حجت الاسلام والمسلمین #ملکی (#معاونت_تهذیب_حوزه) در قسمتی از فایل فوق خطاب به مریدان غفاری صریحا می گوید:
«اینجا [در حوزه ها] امانت های مردم در دست ما هستند و با کسی تعارف نداریم. لذا یکی از توصیه هایم این بوده است و الآن هم این است. چون من حاج آقای غفاری را #نمی_شناسم. و هر کسی را که نمی شناسم #توصیه_نمی کنم به آنجا بروید. بلکه از باب قاعده کلامی و عقلی «دفع ضرر محتمل واجبٌ عقلا!»، «جلب منفعت محتمل» واجب نیست ولی دفع ضرر محتمل واجب است. خودم همیشه به طلبه ها گفتهام بروید سراغ اساتید اخلاقی که بدنه حوزه آنها را به عنوان استاد اخلاق میپذیرند...»
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفده سال غریبی!
جدیدترین تلاش برای توجیه ناشناس بودن غفاری در جمع شاگردان مرحوم #سعادت_پرور
@naghdeghaffari
نقد غفاری
هفده سال غریبی! جدیدترین تلاش برای توجیه ناشناس بودن غفاری در جمع شاگردان مرحوم #سعادت_پرور @naghd
😎هفده سال غریبی در جلسه انس!
در آداب #دوستی و #همنشینی آمده است که نپرسیدن نام و نسب دوست و همنشین #جفا و #حماقت است.
رسول مکرم اسلام (ص) درباره یکی از جفاهایی که ممکن است کسی در حق همنشین خود روا دارد، چنین بیان می فرمایند: «...مِنَ الْجَفَاءِ أَنْ يَصْحَبَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ فَلَا يَسْأَلَهُ عَنِ اسْمِهِ وَ كُنْيَتِهِ: از جمله جفاها آن است که مردی با مردی دیگر همنشین شود و از #اسم و #کنیه اش نپرسد.» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج71، ص: 174)
ایشان همچنین در روایتی دیگر می فرمایند: «إِذَا أَحَبَّ أَحَدُكُمْ أَخَاهُ فَلْيَسْأَلْهُ عَنِ اسْمِ أَبِيهِ وَ عَنْ قَبِيلَتِهِ وَ عَشِيرَتِهِ فَإِنَّهُ مِنَ الْحَقِّ الْوَاجِبِ وَ صِدْقُ الْإِخَاءِ أَنْ يَسْأَلَهُ عَنْ ذَلِكَ وَ إِلَّا فَإِنَّهَا مَعْرِفَةٌ حَمْقَاء: هرگاه یکی از شما برادر مؤمن خود را دوست می دارد [نه تنها نام او را بلکه] نام پدر و قبیله و عشیره اش را [نیز] بپرسد چرا که این از #حقوق_واجب دوستان است و #صداقت در برادری اقتضا دارد که از این امور پرسش شود و الا آشنایی آنها یک #آشنایی_احمقانه است.» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج71، ص: 179)
اینها کلام رسول خدا بود اما در زمان ما افرادی پیدا می شوند که به اسم #استاد_عرفان و #سلوک، در توجیه این پرسش که «چطور ادعای شاگردی فلان استاد را داری اما شاگردان برجسته آن استاد تو را نمی شناسند؟!» می گوید:
من 17-19 سال به جلسه محدود و 30 نفره استادمان می رفتم اما فقط نام 2-3 نفر از شرکت کنندگان را می شناسم! در طول این 17-19 سال نه من پرسیدم نام شما چیست و نه آنها پرسیدند نام تو چیست؟! میل به آشنایی نداشتیم! روحیه مان این بود!
به فرض که ما خودمان را به نادانی زده، چنین سخن مضحکی را باور کنیم که کسی به مدت 17 سال در حلقه محدود و اولیه یک عارف، شرکت کند و بعد از حدود دو دهه تنها با نام 2-3 نفر از آنها آشنا شود، اما در آن صورت با پاسخ این پرسش چه کنیم که چنین جلسه ای چه نسبتی با اسلام و تعالیم رسول الله (ص) دارد؟!
جهت اطلاع مخاطبان عرض می کنیم که جلسات محدود عارفان راستین چه به #سکوت بگذرد چه به #کلام، از آنها با عنوان جلسات «#انس_و_ذکر» یاد می شود. در این جلسات استاد زمینه انس شاگردان با خود و یکدیگر را فراهم آورده، نفوس شاگردان را به هم گره زده، از قوت روحی حاضران در جلسه معدلی حاصل می کند تا آنها که وضع روحی شان از معدل جمع پایین تر است، ارتقا یابند. لذا صرف شرکت در این جلسات سبب تعلق حق برادری دینی بر گردن یکدیگر می شود. علاوه بر این، آشنایی ها و دوستی هایی که در این جلسات تقویت می شود زمینه دعاهای افراد در #نمازهای_شب و #اماکن_مقدس و دیگر مواطن دعا با ذکر نام یکدیگر را فراهم می آورد.
توضیحات مذکور میزان #مضحک بودن ادعای جناب غفاری درباره نشناختن افراد حاضر در یک جلسه 30 نفره آن هم طی حدود دو دهه از عمر خود را آشکارتر می کند.
خوب است که #مریدان سینه چاک جناب غفاری برای تقریب به ذهن مبارکشان یک لحظه تصور کنند که خدای ناخواسته 17 سال در حلقه مریدان جناب غفاری باقی بمانند و طی این دو دهه تنها با نام 2-3 نفر آشنا شوند! در این صورت چه نمره ای به هوش، درک و ذکاوت خود خواهند داد؟!
@naghdeghaffari
📣 مراسم امشب و لزوم روشنگری
امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد آیت الله بهجت (ره) مراسم سالگرد درگذشت مرحوم #سعادت_پرور برگزار می گردد، امیدواریم سخنران مراسم امشب از میان یکی از شاگردان اصلی آن مرحوم انتخاب شود و لااقل از فرصت این مراسم برای روشنگری درباره ادعاهای بی اساسی که جناب غفاری درباره سلوک آن مرحوم مطرح کرده و مطالبی که به وی نسبت داده روشنگری شود تا تصویری واقعی از وی در ذهن مخاطبان نقش گیرد.
پی نوشت:
جالب است که هیچ کدام از #کانال_های_زنجیره_ای مبلغ غفاری تاکنون مراسم سالگرد مرحوم سعادت پرور را اطلاع رسانی نکرده اند. گویا آنها علی رغم سوءاستفاده ای که از نام آن مرحوم کرده و می کنند، تمایلی به استقبال از این مراسم ندارند.
@naghdeghaffari
نقد غفاری
📣 مراسم امشب و لزوم روشنگری امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد آیت الله بهجت (ره) مراسم سالگرد درگ
پ پ پ
فرصتی که چه ساده به باد رفت😡
فقط همین
@naghdeghaffari
مقام معظم رهبری: بعضی از کسانی که بساط ارشاد پهن می کنند، دکّاندارند
جوانها مکرّر از من سؤال میکنند -در نامهها و همین وسایل ارتباطی که وجود دارد- و در مورد معنویّت و تعالی روحی و مانند اینها نصیحت میخواهند؛ خب، کسانی هم هستند، بساط ارشاد و این چیزها را هم پهن میکنند؛ همهی اینها مورد اعتماد نیستند؛ بعضیهایشان دکّاندارند، به اینها نمیشود اعتماد کرد.
آن چیزی که من از بزرگان شنیدم و به شما عرض میکنم، یک کلمه است؛ مهمترین کار برای اعتلای معنوی و روحی، پرهیز از گناه است؛ این مهمترین کار است.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30255
دیدار با جمعی از دانشجویان: 20 خرداد 1394
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در راهم ذره ای شک نکنید
اگر بعد از من دلتون نخواست دنبال کسی برید، اشکالی ندارد!
همون دستورات قبلی منو احیا کنید، هیچ صدمه ای نخواهید دید
اینقد که به فکر شمام به فکر زن و بچم نیستم
@naghdeghaffari
نقد غفاری
در راهم ذره ای شک نکنید اگر بعد از من دلتون نخواست دنبال کسی برید، اشکالی ندارد! همون دستورات قبلی
📣 سالک از استاد راه بی نیاز نمی شود
#پاسخ_به_غفاری
علامه #سید_محمدحسین_طهرانی در کتاب روح مجرد خود به اختلافی که بعد از مرگ مرحوم #انصاری_همدانی میان برخی شاگردان او رخ داده اشاره کرده است. وی در بخشی از این کتاب می نویسد:
«پس از ارتحال حضرت انصارى قدَّس اللهُ تربتَه ميان رفقاى طهرانى از ارادتمندان ايشان اختلاف شديدى به ميان آمد. حقير اصرار داشتم كه: براى سير اين راه از «استاد» گريزى و گزيرى نيست، و وادىهاى عميق مهلك و كريوههاى صعب و سخت را جز استاد نمىتواند عبور دهد؛ و خودسرانه راه پيمودن، جز شقاوت و هلاكت و گرفتار شدن در وادى ابليس و پيچوخمهاى نفس امّاره و لِه شدن و لگدكوب گشتن در زير پاى شيطان رجيم نتيجهاى ندارد.»
استدلال های مرحوم علامه طهرانی درباره بی نیاز نشدن از استاد را در کتاب روح مجرد دنبال کنید:
https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/15607
از صفحه 40 به بعد👆
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشنگری آقای ممدوحی درباره جناب غفاری
@naghdeghaffari