اگر نه چه خدمتی؟خدمتی نمانده .
اینان میگویند خدمت کردیم به بشریت.
خدا هم میگه خب برید مزدتون رو از بشریت بگیرید .
یک پزشک بسیاری از بیماران رو رایگان معالجه می کنه و مداوا می کنه.
ویزیت مجانی،داروی مجانی ولی هیچ اعتقادی به خدا و پیامبر نداره و همه ی این ها رو دروغ می دونه.
چرا این کارو می کنی؟بخاطر انسانیت .
بسیار خب قیامت بهش میگن برو از انسانیت مُزدت رو بگیر.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 168
@naghmehasemani🌸
ساده اش اینه همسایه ی شما بنّایی داره،بنّا صبح تا شب کار کرده و وقت غروب میاد در خانه ی شما میزنه
چی میخواد؟ مُزد
برای چی؟ چون بنّایی کرده
برای کی؟ برای همسایه
شما حاضری یه ریال کف دستش بگذاری؟یا یه سیلی هم می خوابونی تو گوشش و میگی به من چه؟ مگه برای من کار کردی؟برو برای هر کس کار کردی مُزدت رو از همون کس بگیر.
پس شرط پذیرش اعمال ایمانه،تکذیب نکردنه. حالا میخواد ادیسون باشه یا انیشتین!
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 168
🌸پایان صفحه 168🌸
@naghmehasemani
کنار مداد پاکن هست اما کنار خودنویس نه.
یعنی با خودنویس هر چه نوشتی،نوشتی
به قول حافظ:
گر خطایی رفت ،رفت ...
اما مداد نه این طوری نیست.
نوشته ها هر چه نوشته باشی قابل پاک شدنه،قابل پاک کردنه.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 169
@naghmehasemani🌸
حالا قلم خداوند به حکم آیات قرآن کریم انگار که مداده،خودنویس نیست.
یعنی پاک کن داره،پاک کنش هم مکرر ازش یاد میشه : توبه
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 169
@naghmehasemani🌸
یکی همین جا اعراف ۱۵۳ :
وَالَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ
کسانی که اعمال زشت و ناروا انجام میدهند ،بدی می کنند
ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِهَا
توبه می کنند،پشیمان میشوند ،پریشان میشوند ،بر می گردند،جدی جدی هم برمی گردند
وَآمَنُوا
ایمان می آوردند یعنی دیگه مومنانه رفتار می کنند
إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ
همانا پروردگار تو نسبت به آنان جدی،جدی آمُرزگار است و مهربان.
یعنی هم می پذیره،هم پذیرایی می کنه.
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 169
🌸پایان صفحه ی 169🌸
@naghmehasemani
یه باغچه اگه تنها یه گوشه ش سبز باشه،سبزه باشه تماشایی تره یا اینکه گوشه گوشه ی اون سبز باشه،چمن باشه؟
کدامش چشم نواز تره؟
آدم ها هم حکایت همین باغچه رو دارند،هر کسی یه گوشه ای از این باغچه رو داره.
وقتی باغچه ی آدم ها تماشایی و چشم نواز میشه که گوشه،گوشه ی اون سبز و خرم و بانشاط باشه.نه اینکه یه گوشه هایی سبز و خرم باشه و یه گوشه هایی نه.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 170
@naghmehasemani🌸
به همین خاطر در آداب دعا به ما تعلیم کردند که هر چه از خیر و خوبی می خواهید فقط برای خودتون نخواهید.
یعنی فقط نخواهید که یه گوشه ی باغچه سبز باشه،برای همه بخواهید.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 170
@naghmehasemani🌸
شهریار هم می گفت:
گر رهایی است برای همه خواهید از غرق
ببین همه غرقن ، غرق گرفتاری ها و مشکلات.
هر کسی برای خودش یه گیر و گرفتی داره.
تو که از خدا رهایی و خلاصی خودت می خواهی خب برای همه بخواه...
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 170
@naghmehasemani🌸
حافظ هم می گفت:
الا یا ایها الساقی اَدِرْ کَأْساً و ناوِلْها
به ساقی میگه:جامت رو بچرخون یعنی به تمام اهل محفل بده.
بگذار هیچ کس خُمار نباشه.
مست می کنی فقط منو مست نکن همه رو مست کن،همه رو سرمست کن.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 170
@naghmehasemani🌸
حالا اینجا اعراف ۱۵۶ دعای موسی به همین حقیقت اشاره داره:
وَاكْتُبْ لَنَا
خدایا برای همه ی ما مقرر و مقدر کن،برای همه ی ما بنویس.
نمیگه وَاکْتُبْ لی برای من ،نه
وَاكْتُبْ لَنَا برای هممون
محدود و محصور به خودش نمی کنه ،فقط خودش رو نمی بینه.
(ادامه دارد...)
...........................
استاد رنجبر/#تفسیر گزیده/سوره #اعراف/صفحه 170
@naghmehasemani🌸