eitaa logo
کانال امام جماعت های دانشگاه های استان تهران
277 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1هزار فایل
این کانال درجهت اطلاع رسانی برنامه ها و نیز هم افزایی دفاتر دانشگاه های استان تهران با اشتراک گزاری محتواهای مورد نیاز درحوزه اقامه نماز ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥جامعه‌شناسی بی‌نظیر امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا* 🔶شش دسته از مردم که به شکل حیوان زندگی می‌کنند زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقه‌اند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"! 🔻اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند". 🔻اما "گرگ"، تجار و کسبه‌ای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت می‌کنند تا ارزان‌تر بخرند، ولی برای فروش، آن را می‌ستایند تا گران بفروشند 🔻اما روباه"، کسانی هستند که دین را وسیله‌ای برای دنیایشان قرار داده‌اند و آنچه را به زبان می‌آورند در دل قبول ندارند 🔻اما خوک، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت می‌شوند پاسخ مثبت می‌دهند". 🔻اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام می‌کنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمی‌گیرد و حرف‌های زشت از دهانش بیرون می‌آید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا می‌کند و سر زن و بچه‌هایش داد و فریاد می‌کشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر می‌شود". 🔻و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را می‌بُرند و گوشت او را می‌خورند و استخوانش را می‌شکنند". 📙منبع: خصال شیخ صدوق، ابواب شش گانه،/ ترجمه فهری، ج‏۲، ص۳۷۸
آیت‌الله ناصری دعوت حق را لبیک گفت 🔹آیت‌الله محمدعلی ناصری مجتهد و استاد اخلاق دقایقی پیش در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سخن آیت الله ناصری رحمة الله علیه 💠 در مورد حضرت آقا ❤️ موسسه امیر بیان علیه السلام 🔘 Eitaa.com/AmireBayan_ir
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی سراسر کشور. 🎙️«حلقه های میانی» 🔗nahad ir 🎬مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد
🌺 کتاب سخنرانی در ♦️موضوعات ده سخنرانی 💠 مجلس اول: فضیلت زیارت حسین 💠 مجلس دوم: فلسفه زیارت اهل بیت 💠 مجلس سوم: اربعین فقط برای حسین 💠 مجلس چهارم: فلسفه زیارت اربعین 💠 مجلس پنجم: شبهات اربعینی 💠 مجلس ششم: آداب زیارت حسین 💠 مجلس هفتم: زیارت در سیره علماء 💠 مجلس هشتم: مراحل سلوک حسینی 💠 مجلس نهم: شخصیت سیدالشهدا 💠 مجلس دهم: عوامل جاودانگی اربعین ✅ برای تهیه پی دی آف به ما پیام بدهید. @admin_jadid
🏴شور و شعور در عزای حسینی🏴 📌تبیین جایگاه عزاداری بر اهل‌بیت در فرهنگ شیعه گزیده مصاحبه تفصیلی ، با جناب دکتر 1️⃣ در یک چشم‌انداز کلی، چگونه می‌توان جایگاه عزاداری بر اهل‌بیت (ع) را در فرهنگ شیعی تبیین کرد؟ ▫️ پرواضح است که اصل تأکید بر عزاداری برای امام حسین(ع) در روایات ما وجود دارد و مورد سفارش امامان بعدی بوده است. اما شکل و شمایل این عزاداری عمدتاً مرهون بسترهایی است که در آن شکل می‌گیرد. ▫️ به زعم من غرض از تأکید بر عزاداری امام حسین(ع) این بود که ایشان و ایشان در نسل‌های بعدی باقی بماند .... امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن از اسلام در برابر از اسلام قیام کرد و برگزاری مراسم عزاداری برای او و توصیه به حفظ این مراسم در جهت همان خوانش و ترویج آن بوده است. ▫️ این تنها ابزاری بود که در دوران‌های گذشته برای با امام حسین(ع) در دسترس بود و استفاده از آن بدون اینکه را برانگیزد ممکن و مقدور بود. 🔸 اما امروز اگر و در دسترس باشد که بتوان از آن برای تحقق همین هدف بهره برد و یاد و خاطره امام حسین(ع) و آرمانهای بلند آن حضرت را زنده نگاه داشت، باید مقدم شود. 2️⃣ بر این اساس به نظر شما جایگاه ابزاری و طریقی عزاداری‌ها برای اهل‌بیت(ع) بر این اصل مهم دلالت دارد که باید اولویت را به هدف و حصول آن بخشید و سوگواری مرتبه‌‌ای درجه دو می‌يابد. ▫️ تأثّر مخاطب و اندوه او را می‌توان از دو طریق برانگیخت: اول، با و محققانه شخصیت و مجاهدت امام حسین(ع) و جایگاه ایشان و اهدافی که در این حرکت دنبال می‌کردند و معرّفی و جفایی که در کردند. 🔺 راه دوم این است که با و و بهره‌گیری از مانند بلند کردن صدای بلندگو و و استخدام عده‌ای برای و کارهایی که امروزه در هیئات رواج یافته است، مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم و اشک‌شان را دربیاوریم. 🔻 من با این راه دوم مخالفم. چرا که امام و اهداف ایشان به کلی می‌شوند و به همین دلیل شرکت در این مراسم هیچ تغییر و در شخصیت و رفتار شخص ایجاد نمی‌کند. 3️⃣ در روایات سوگواری برای امام حسین(ع)، وجود دارد درباره پاداش‌های مرتبط با عزای ایشان داریم که با چنین قید و شرطی که شما ذکر کردید است. شما این ناسازگاری را چگونه برطرف می‌کنید؟ ▫️ پاداش‌هایی که در این روایات بیان شده است،‌ در واقع برای برای امام حسین(ع) است، نه عزاداری برای امام حسینی که عزاداران او را نمی‌شناسند یا از او در ذهن خود دارند. البته این نکته به عزاداری اختصاص ندارد. مثلاً نمی‌توان هر را شایسته دانست که به نمازگزاران وعده داده شده است. 🔸 ... وقتی از نمی‌توان چنان پاداش‌هایی را پذیرفت، اگر روایتی در برابر این درک مشخص عقلی قرار گرفت، یا باید از ظاهر آن دست کشید و یا باید در آن کرد. این نگاه مبالغه‌آمیز به اثر اشک بر امام حسین(ع) با ما هم در است. 4️⃣ امروز این و این رویکرد تعمیم یافته و سایر ائمه را هم پوشش داده و دهه‌های ، ، و… پدید آورده است. شما این جریان را چگونه ارزیابی و تحلیل می‌کنید؟ 🔺 این مبتنی بر یک طرز تفکر و مهم دربارۀ که ملاک دینداری را و می‌داند، و نه به کاری دارد و نه به نقشی که قرار بوده است دین در بازی کند. ▫️ در بیشتر دین در جامعه در قالب مناسک جمعی، نیست، بلکه دین از طریق آن است. 🔻 به گمان من این یکی از عمیق‌ترین معناهای کردن جامعۀ دینی است. حضور دین در جامعه در دینداری افراد می‌گذارد ... ✔️ متن کامل مصاحبه را در لینک زیر بخوانید:http://m-ph.ir/1205-2 🆔
✔️ تحلیل رحیم پور ازغدی درباره اربعین 🔆 اربعین تبلور عدالتخواهی 🔅کار رسانه‌های غربی سانسور اربعین است بزرگترین گردهمایی جهانی در سال ۹۴ با حضور ۲۲ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین برگزار شده است؛ البته برای اینکه نام امام حسین در صدر آمار جهانی قرار نگیرد عده‌ای گفتند که در هند هم چنین تجمعی برگزار شده است. مسئله‌ای که مهم است این است که امام حسین(ع) حج را ناقص گذاشت و به کربلا رفت و این در حالی است که همه در منا گوسفند قربانی می‌کردند، اما امام حسین گفت ما می‌خواهیم خودمان را قربانی کنیم. حجی که نقطه مقابل ظلم و جور نباشد حج نیست با این وجود می‌توان گفت حج امام حسین، چون با هدف مبارزه با ظلم و جور ناقص ماند حج است. در این ایام ۷۰۰ میلیون وعده غذا بین زائران اربعین توزیع می‌شود که بخش عمده‌ای از این اطعام نیز توسط مردم فقیر و متوسط رو به پایین عراق انجام می‌شود با این اوصاف می‌توان گفت ما نه تنها در هیچ کجای این دنیا چنین صحنه‌هایی را ندیده ایم حتی آن‌ها را هم نشنیده ایم به هر روی امروز در همه جای دنیا رقابت برای خوردن بوده، اما در ایام اربعین رقابت بر سر خوراندن است. باید فرهنگ شیعیان عراق که در مسیر اربعین شاهد آن هستیم و دوران دفاع مقدس نیز در بین رزمندگان وجود داشت در کشورمان نیز رواج یابد و این یک نگاه اخلاقی و ارزشی است که باید جهانی شود. اربعین تبلور عدالتخواهی و اخلاق است و از طرفی در این تجمع ما شاهد متکثرترین تجمع مذهبی جهان هستیم؛ به گونه‌ای از ادیان مختلف اعم از مسیحی، زرتشتی، ایزدی و مارکسیست‌ها و حتی خوارج که دشمنان امیر المومنان بودند در این راهپیمایی شرکت می‌کنند بنده خودم در راهپیمایی اربعین دو هیئت مارکسیست را دیدم که آن‌ها هم می‌گفتند ما هم همین را می‌گوییم، چون در راهپیمایی اربعین شاهد یک اجتماع بی طبقه هستیم. در مراسم راهپیمایی اربعین بزرگترین سانسور رسانه‌ای تاریخ اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که در رسانه‌های غربی حتی یک گزارش خبری دو دقیقه‌ای از این مراسم پخش نمی‌شود، ولی اگر چند نفر در ایران تجمع کنند بلافاصله خبر آن را پخش می‌کنند. سوال این است که آیا حضور ۲۲ میلیون نفر جمعیت در راهپیمایی اربعین ارزش نشان دادن یک عکس را ندارد؛ البته این رویکرد هم در مورد تشییع امام خمینی و شهید سلیمانی هم اتفاق افتاد، چون اگر این‌ها بخواهند چنین اجتماعاتی را رسانه‌ای کنند مردم دنیا خواهند پرسید که این‌ها مگر چه کسی بوده اند و چه کرده اند؟
مکالمه برای اربعین.pdf
5.71M
🏴🏴 زبان‌یار اربعین ☑️ ۲۵۰ اصطلاح پرکاربرد عربی ویژه سفر 🌀
اربعین در گذر زمان.pdf
346.8K
📚دانلود رایگان کتاب «اربعین در گذر زمان» 📖 تهیه و تدوین: یعقوب توکلی 🆔