eitaa logo
انجمن فرهنگی نهال امید
102 دنبال‌کننده
135 عکس
73 ویدیو
6 فایل
ایمان و آگاهی رمز خوشبختی است! برنامه های مفید و کابردی احکام و عقاید اسلامی 🌐 ارتباط با ادمین @Saidmahdy14 ۰۹۳۸۵۵۳۵۵۶۲
مشاهده در ایتا
دانلود
عزرائیل و حضرت موسی روزی عزرائیل نزد موسی (ع)آمدف،موسی(ع)پرسید:برای زیارتم آمده ای یا برای قبض روحم؟ عزرائیل:برای قبض روحت. موسی:ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم. عزرائیل:مهلتی در کار نیست. موسی(ع)به سجده افتاد و ازخدا خواست تا به عزرائیل بفرماید،مهلت دهد تا با فرزندانش وداع کند. خداوند به عزرائیل فرمود:«به موسی (ع)مهلت بده»،عزرائیل مهلت داد. موسی(ع)نزد مادرش آمد و گفت:«سفری در پیش دارم!» مادر گفت:چه سفری؟ موسی:سفر آخرت. مادر گریه کرد. موسی(ع) نزد همسرش آمد،کودکش را در دامن همسرش دید،با همسر وداع کرد کودک دست به دامن موسی(ع)زد و گریه کرد،دل موسی از گریه ی کودکش سوخت و گریه کرد،خداوند به موسی(ع)وحی کرد:«ای موسی!تو به درگاه ما می آئی این گریه و زاریت چیست؟ موسی(ع) عرض کرد:«دلم به حال کودکانم می سوزد».خداوند فرمود:”ای موسی دل از آنها بکن من از آنها نگهداری می کنم،وآنها را در آغوش محبتم می پرورانم.”دل موسی(ع)آرام گرفت و به عزرائیل گفت:جانم را از کدام عضو می گیری؟عزرائیل:از دهانت.موسی:آیا از دهانی که بی واسطه با خدا سخن گفته است جانم را می گیری؟عزرائیل:از دستت.موسی:آیا از دستی که الوات تورات را گرفته است؟عزرائیل:از پایت.موسی:آیا از پایی که با آن به کوه طور برای مناجات با خدا رفته ام؟عزرائیل نارنجی خوشبو به موسی(ع)داد،موسی(ع)آن را بو کرد و جان سپرد.فرشتگان به موسی (ع)گفتند:”ای کسی که در میان پیامبران،از همه راحتتر مُردی،مرگ را چگونه یافتی؟”موسی(ع)گفت:”مرگ را مانند گوسفندی که زنده پوستش را بکَنند یافتم. 👈 جهت تبادل اطلاعات باگروه خودتان همراباشید مطالب مفید خود را به اشتراک بگذارید🌷🌹🌹🇦🇫 و از طریق گروه اطلاع رسانی با هم در ارتباط باشید.🌷🌹🇦🇫🇦🇫 در ایتا و تلگرام👇 ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1843266104C66fb40e96b تلگرام 👇 https://t.me/+WC9TBfXgzaJmNjI8 🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫 اطلاعات دینی و سبک_زندگی_اسلامی @etelat_dini
اعمال مشترک و اختصاصی ماه شعبان نمای حوزه/ مناجات شعبانیه مهم ترین اعمال این ماه است بر انسان ها که بعضی فقرات آن را در تمام سال ترک نکند گرچه در قنوت نماز خویش و سایر حالات روزمرّه خود به آن با خدای خود ارتباط پیدا کند. متن کامل خبر: https://namayehawzah.com/?p=3216 🌐http://eitaa.com/namayehawzah
💠 پرده پندار 🔹 در ، یک شمشیر در دست ما هست و یک چوب دستی در دست مخالف. وجود مبارک حضرت امیر فرمود آنچه به دین بر می گردد است و آنچه به دنیا بر می گردد حداکثر، است. 🔹 شما در جهادی که دارید در دستتان است؛ اما این نفس اماره، این خواهش ها، حداکثر یک در دستشان است. بیش از مظنه و گمان که نیستند؛ یعنی انسان صد درصد یقین دارد که از راه گناه به مقصد می رسد؟! 🔹 احدی روی کره زمین یقین ندارد که از راه باطل به مقصد می رسد، هر چه باشد ده درصد بیست درصد سی درصد چهل درصد پنجاه درصد است، احتمال است. 🔹 فرمود این را شما بدانید آنچه به غیر خدا برمی گردد حداکثر است اما آنچه به دین برمی گردد است، این یقین به منزله شمشیر است و آن به منزله چوب دستی است. ◀️ بدا به حال کسی که در جنگ، شمشیر در دستش است و چوب دستی در دست رقیب است و این شکست بخورد! 👈 فرمود مبادا این چنین باشد که «تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ»! نفس اماره او «عَلَی مَا یظُنُّ»، اما «وَ لَا یغْلِبُهَا عَلَی مَا یسْتَیقِنُ». ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/gnchi7v ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/IjhFNylafOU 📚 درس اخلاق تاریخ: 1403/09/28 🌐https://eitaa.com/nahalomid14 ایتا نهال امید
💠 جمال مقصود 🔹 دین به ما فرمود: ﴿تَزَوَّدُوا﴾؛ شما مسافرید و مسافر زاد می‌خواهد، شما باید توشه تهیه كنید؛ تقوا زاد و توشه است؛ عبادت، انجام مستحبات، انجام واجبات، زاد است. 🔹 حالا ما زاد و توشه فراهم کردیم، زاد داریم توشه داریم، خب این زاد و توشه برای چیست؟ برای این است كه به مقصد برسیم؛ اما وقتی به مقصد رسیدیم، از آن به بعد این زاد و توشه مشكل ما را حل نمی ‌كند. كار زاد و توشه این نیست كه انسان را با مقصود آشنا كند، بلکه انسان را به مقصد می ‌رساند! 🔹 ما وقتی رفتیم به مقصد، مقصودمان را باید در مقصد بیابیم؛ اما این، با زاد و توشه نمی ‌شود. زاد و توشه ما را تا بهشت می‌ رساند، بهشت مقصد است؛ اما مقصودی كه ما در بهشت داریم چیست؟ 🔹 در بخش پایانی سوره مباركه قمر فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾؛ ما را ـ ان‌ شاء الله ـ به بهشت می ‌برند، ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ می ‌دهند؛ اما ما را به ببرند نیست. 🔹 خدا غریق رحمت كند سیدناالاستاد مرحوم را! ایشان از استادش مرحوم آقا شیخ محمد حسین اصفهانی (رضوان الله علیه) نقل می‌ كرد كه سالی یك بار (علیه السلام) بر اهل بهشت تجلّی می‌ كند! این یعنی چه؟! 🔹 اینها با نماز و روزه حل نمی ‌شود، چون نماز و روزه، زاد و توشه است و زاد و توشه انسان را تا بهشت می ‌برد. بله بهشت رفتیم، ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ نصیبمان شد؛ اما به ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ هم می ‌رساند یا نه، آن چیز دیگر است! 📚 دیدار استاندار مشهد با حضرت استاد تاریخ: 1391/03/08 https://chat.whatsapp.com/EGjTH6MmlHXJz5mMl2bCHb
امام سجاد علیه السلام: ازدروغ خوددارى كنيد، چه دروغ كوچك باشد و چه بزرگ، چه دروغ جدّى باشد و چه شوخى؛ زيرا اگر انسان دروغ كوچكى بگويد، بر گفتن دروغ بزرگ نيز دل و جرات پيدا مى‏كند. تحف العقول، ص 278
هدایت شده از M Hosseini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اگر من باور کردم رزاق خدا هست، خدای 80 میلیون، خدای 83 میلیون را هم می‌تواند روزی بده. آنچه مهم است الان تکریم است. تکریم مهاجر مسلمان است از هر ملیتی که باشد. اعم از عراقی، لبنانی... بابا، در انگلیس همین روزها یک پاکستانی شده شهردار لندن. ... خب، ما ادعای مسلمانی داریم. آقا، می‌آییم یک پاکستانی شهردار تهران بشود، یک افغانستانی شهردار تهران... بابا، شهرداری که هیچی، اقامتش هم هیچی، نمیدونم تحویل گرفتن هم هیچی، کار دادن هم هیچی.... تکریم مسلمان....! فکر نکنید روزی ما با این چیزها کم و زیاد می‌شود. در واقع با این نگاه منفی، با این بی‌رحمی‌ها، با این تعبیرات، خدای نکرده خدا روزی ما را می‌بندد...» حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی
سلام بر جان‌ها، طراوت هستی، شادابی بخش روزگاران سلام بر امام عالَم و آدم، مولای انس و جان، یکتا نگار جهان سلام بر امید زندگی و مایه حیات…! سلام بر مهدی، آنکه نام دلنشینش جان را معطر می‌کند و یاد دل‌انگیزش روح را طراوت می‌بخشد… سلام بر تو ای بقیه اولیای خدا در زمین، ای ذخیره خاندان وحی، ای آخرین امید سالروز میلادت را جشن می‌گیریم و یکدیگر را غنچه‌های تهنیت نثار می‌کنیم و شکوفه‌های تحیت می‌افشانیم… اما همینکه خاطر را از یاد ولادتت خوش می‌داریم، گلخنده‌های شوق بر لب‌هایمان می‌پژمرد و غمی بزرگ بر جانمان سایه می‌افکند و نقش خیال را برهم می‌زند. غم دوری تو عزیزترین… آخر کدام هجران دیر پای تاریخ است که بیش از هزار و صد سال به درازا کشیده شده باشد؟! آیا هجران امروز ما به فردای وصال تو نمی‌رسد؟! آیا درد عالم سوز ما را درمانی نیست؟! آیا تشنگی ما را آب گواراریی فرو نخواهد نشاند؟! آری وعده خدا تخلف‌ناپذیر است. به یقین روزی خواهد آمد…! این یلدای هجران را صبحی در می‌رسد. این زمستان بی‌فروغ را قدوم بهاران در هم خواهد شکست. واین شب تاریک و قیر گون صبح روشن در پی خواهد داشت... روزی خواهد رسید که آفتاب از کعبه می‌دمد و گل‌های امید شکوفه می‌کند. زمین به نور پروردگارش روشن می‌شود. تو خواهی آمد، ذوالفقار علی در دست. بر کعبه تکیه خواهی زد و فریادی جهانگیر بر خواهی داشت که: انا بقیه الله المنتقم! ای یوسف زهرا! آخر تا كی در پس این حجاب میمانی. ای طاووس اهل جنت! ای سفیر حق؛ و ای بلندای برج ولایت را اختر! بیا بیا كه سوختم ز هجر روی ماه تو بهشت را فروختم به نیمی از نگاه تو تمام عمر دوختم دو چشم خود به راه تو به این امید زنده­‌ام كه گردم از سپاه تو https://eitaa.com/nahalomid14 نهال امید
کسی می آید از یک راه دور آهسته آهسته شبی هم می کند زینجا عبور آهسته آهسته غبار غربت از رخسار غمگین دور می سازد و ما را می کند غرق سرور آهسته آهسته دل دریایی ما را به دریا می برد روزی به سان ماهی از جام بلور آهسته آهسته ازین رخوت رهایی می دهد جانهای محزون را درونها می شود پر شوق و شور آهسته آهسته نسیم وحشت پاییز را قدری تحمل کن بهار آید اگر باشی صبور آهسته آهسته کسی می آید و می گیرد احساس خدایی را ز انسانهای سرشار از غرور آهسته آهسته فنا می گردد این تاریکی و محنت ز دنیامان ز هر سو می دمد صدگونه نور آهسته آهسته به سر می‌آید این دوران تلخ انتظار آخر و ناجی می کند اینجا ظهور آهسته آهسته ز الطاف خداوندی حضورش را تمنا کن که او مردانه می یابد حضور آهسته آهسته نهال امید https://eitaa.com/nahalomid14
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باسلام و عرض ادب واحترام. از محضر دوستان و محبین اهل‌بیت علیهم السلام تقاضای عاجزانه و ملتمسانه میشود که چند مرتبه این کلیپ را ببینید و برای هرکس که میشناسید از قوم و خویش و دوست آشنا گرفته تا افرادی که به هر جهتی نام اونها را در دفترچه تلفنتان دارید ارسال کنید و همین متن را هم کپی کرده و بفرستید. ان شاء الله امید است فردای ظهور شرمنده امام زمان علیه السلام نشویم
درحقیقت با این گونه ازعبارات نوید انتقام خون به ناحق ریخته امام حسین ع را به جهانیان خبر می دهد... و هم چنین به دلالت روایات فراوانی شعار یاران امام مهدی عج پس از ظهور این جمله بسیار الهام بخش است: یالثارات الحُسَین ع ای باز خواست کنندگان خون حسین ع.۱۲ این جمله اشاره به این معنا دارد، که هنگام انتقام خون پاک امام حسین ع فرارسیده است، کسانی که می خواهند از دشمنان آن حضرت انتقام خون به ناحقّ ریخته حجّت الهی را بگیرند مهیا شوند. د: امام مهدی عج همیشه به یاد حسین علیه السلام: از آنجا که امام حسین ع با تمام وجود همه توانمندیها و سرمایه های خود را ایثار کرد تا اسلام را ازخطر اساسی برهاند؛ آخرین حجت الهی نیز تصریح دارد، که همواره به یاد ایثارگری و فدا کاریهای آن حضرت هست، و شب و روز با یاد آوری مصیبتهایی که بر ایشان روا داشته شد خون گریه می کنند. در بخشی از زیارت " ناحیه مقدسه " در این باره می خوانیم: ... اگر روزگار وقت زندگی مرا از تو " ای حسین ع " به تأخیر انداخت و یاری و نصرت تو درکربلا درروز عاشورا نصیب من نشد، اینک من هر آینه صبح و شام به یادمصیبتهای تو ندبه می کنم و به جای اشک برتو خون گریه می کنم... بدون تردید این قبیل از تعابیر، نهایت محبّت و دلبستگی حضرت مهدی عج رابه سیّدالشهداء ع نشان می دهد، و ضرورت زنده نگه داشتن خاطره اباعبداللّه ع از جمله از طریق عزا داری برای آن حضرت را مورد تأکید قرار داده، و عمق فاجعه‌ی کربلا و جنایت بنی امیه به اسلام و انسانیت را افشا می کند. حتی این به یاد امام حسین ع بودن در عملکرد سایر ائمه اطهار ع نیز به چشم می خورد؛ یعنی آنها نیز در مواقع اشاره به فدا کاریها و مظلومیتهای امام حسین ع به گونه‌ی موضوع امام مهدی ع رامورد تأکید قرارداده اند، به عنوان مثال در دعای ندبه امام صادق ع یاد سیّد الشهداء ع به همراه امام مهدی عج گرامی داشته شده است، درحقیقت شکایت شهادت جانگداز حضرت امام حسین ع به ساحت مقدّس حضرت بقیة اللّه عج شده است، ودر خواست می شود که به عنایت خداوند متعال هرچه زود ترزمینه ظهور فراهم شود، بلکه هر چه زودترمهدی موعود عج ظهور نموده انتقام خون آن حضرت را از دشمنان بگیرند... و حتی به پیروان اهل بیت ع توصیه می شود که در شب میلاد امام عصر عج از زیارت امام حسین ع غافل نشوند. البتّه این موضوع به همین صورت در مورد امام حسین ع نیز مطرح است؛ یعنی حضرت اباعبداللّه حسین ع نیز همواره به یاد مهدی موعود عج بوده اند، در دعای روز ولادت امام حسین ع از امام مهدی عج یاد می شود، و در روز عاشورا و درزیارت عاشورا نام و یاد مهدی عج تسلی بخش قلب سوزان شیفتگان اهل بیت ع است. مجموعه‌ی این برنامه های حساب شده، پیوند عاشورا و امام حسین ع را با قیام جهانی امام مهدی عج هر چه بیشتر روشن می سازند. گذشته ازهمه آنچه بیان شد، طبق روایات بسیاری که از حضرات معصومین ع نقل شده است، در بسیاری ازمسائل جزئی نیز امام مهدی عج با امام حسین ع پیوستگیها وارتباطات قابل توجهی دارند که از آن جمله است: ۱- روز ظهور امام مهدی عج مقارن با روز عاشورا است، از امام باقر ع روایت شده است: قائم آل محمّد ص در روز شنبه که مصادف با روز عاشورا؛ یعنی همان روزی که حضرت اباعبداللّه ع به شهادت رسیدند قیام خواهد کرد.۱۳ ۲- از مجموعه روایات به خوبی روشن می شود، همانگونه که امام حسین ع نهضت خود را ازمکه آغاز کرد؛ یعنی پس ازخارج شدن از مدینه به مکه آمدند و ازکنار بیت اللّه قیام خودرا به مردم خبر دادند و به سمت کوفه حرکت کردند، حضرت مهدی عج نیز از کنار بیت اللّه جهانیان را به بیعت باخود فراخواهد خواند، و آن گاه حرکتهای اصلاحی را تداوم خواهد بخشید، و درنهایت مقرّ حکومتی خویش را در کوفه قرار خواهد داد. ۳- حتی طنین صدای امام مهدی عج همان طنین صدای امام حسین ع است، پیام مهدی عج همان پیام حسین ع است، که فریاد می زند: ای مردم مگر نمی بینید به حقّ عمل نمی شود و ازباطل خود داری نمی گردد... امربه معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شده است، و احکام الهی و سنن پیامبر ص آشکارا هتک می شود، و... این پیام و هشدار در لحظه ظهور با همان صدا به مردم جهان اعلام خواهد شد که امام حسین ع در روز عاشورا با همان لحن و آهنگ مردم را به تبعیت از حقّ و اعراض از بدیها فرا خواندند؛ إنّ صوت القائم یشبه بصوت الحسین ع، صدای "گیرا و دلنواز " قائم شبیه "طنین خوش" صدای اباعبداللّه ع است. ۴- برخی ازیاران امام حسین ع پس از رجعت، دررکاب امام مهدی عج به یاری آن حضرت خواهند پرداخت، و حتی برخی از فرشتگانی که جزء اصحاب امام حسین ع بوده اند در خدمت قائم آل محمّد ص خواهند بود و... . "أللّهمّ انانرغب إلیک فی دولة کریمة تعزّبها الإسلام و أهله و تُذِّلُ بها النفاق و أهله..." برای مطالعه بیشتر مراجعه به : فروغ حق ، رحیم کارگر ، نشر بنیاد مهدی موعود مراجعه شود. منابع:
۱- بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۳۰. ۲- الزام الناصب، ص۱۷۷. ۳- ینابیع الموّدة، ج۳، ص۶۲. ۴- بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۵۲. ۵- همان، ص۳۳۸. ۶- دلائل الامامة، ص۲۳۹. ۷- سوره اسراء ،۱۷، آیه ۳۳. ۸- البرهان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص۵۵۹. ۹- همان، ص۵۶۰. ۱۰- دعای ندبه. ۱۱- الزام الناصب، ج۲، ص۲۸۲. ۱۲- النجم الثاقب، ص۴۶۹. ۱۳- بحارالانوار، ج۵۲، ص ۲۸۵. اللهم عجل لولیک الفرج. https://eitaa.com/joinchat/1843266104C66fb40e96b
💠 طریق وصال 🔹 اگر کسی «رَضِی عَنِ اللَّهِ» شد، آیا «رضی الله عنه» می ‌شود یا نمی‌ شود؟ یقیناً می ‌شود و اگر این دو عنصر باهم جمع شدند؛ یعنی هم او راضی «عَنِ اللَّهِ» بود و هم ، می‌ شود: ﴿راضِیةً مَرْضِیة﴾. 🔹 اگر ﴿راضِیةً مَرْضِیة﴾ بود، معلوم می‌شود دارای است که ﴿یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّة ٭ ارْجِعی‏ إِلی‏ رَبِّكِ راضِیةً مَرْضِیة﴾. اگر این سه عنصر محوری جمع شد؛ یعنی 1️⃣ «عَنِ اللَّه» بود، 2️⃣ «عِندَ اللَّه» بود و 3️⃣ صاحب هم بود، هنوز در راه است، به دلیل اینکه از این به بعد او را می ‌برند، می ‌گویند: ﴿ارْجِعی‏ إِلی‏ رَبِّكِ﴾؛ اگر رسیده باشد که جا برای رجوع نیست. 🔹 راه چقدر طولانی است که اگر کسی صاحب نفس مطمئنّه بود، راضی «عَنِ اللَّهِ» بود، مرضی «عند الله» بود، تازه در راه است! منتها نزدیک است که از آن به بعد ؛ مثل اینکه مهمانی که وارد شد، آن میزبان، مسئولی را می ‌فرستد به استقبال مهمان، مهمان را هدایت می ‌کند به منزل. 👈 از آن به بعد می ‌برند، سخن از رفتن نیست؛ ولی باز در راه است؛ اگر رسیده بود که سخن از ﴿ارْجِعی﴾ نبود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/07/08 نهال امید https://eitaa.com/nahalomid14