هدایت شده از اشعار فاطمی
🍄💐🌸🌼🌷🌹🌻🌺🍃🍄🍁🍀
#یقین_دارم که روزی خواهی آمد 🕋
@fatemi84
🔸🔹🔸🔹🔶🔷🔶🔷🔶🔹🔸🔹🔸
اباصـالـح نمیدانـم کجـایـی
به رضـوی یا زمین ذی طُوایی ۱
به خضـرایی و یا در جمکرانـی
و یا در کـاظمیـن و سامـرایـی
🌻«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
تو را در آسمـان ها دیـده بودم
به راه کهـکشـان ها دیـده بودم
در اوج بیکـران ها دیـده بودم
در اعصـار و زمان ها دیـده بودم
🍁«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
تو خورشیـد بلنــد آسمـانـی
چـراغ عـالـم افـروز جهـانـی
تو خصـم ظـالمـان و کافـرانـی
به هـم کوبنـدهی مستکبـرانـی
🍄«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
تو محبـوب دل اهـل زمیــنی
شفــا بخـش قلـوب مؤمنینی
امیــد و کعبـه مستضعفیــنی
نگهـدارندهی ایـن ســرزمینی
🍀«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
همه عالم پراز ظلم و ستم گشت
پُراز بت ها و طاغوت و صنم گشت
فساد و تیرگی، زشتی، عَلم گشت
سراسر اعتیاد و دود و دَم گشت
🌺«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
بیا مهدی به ما یک دم نظـر کن
شب تاریک ما را هم سحـر کن
لباس رزم خود مولا به بـر کن
ندای من « أنا المهدیت » سـرکن
🌹«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
تمام شیعـیان دائـم به یـادت
دعـا گویان که تا بینـند شادت
خـدا را کی دهد حکم جهـادت
جهان را پر کنی از عـدل و دادت
💐«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
بیـا و پرچـم ایمـان بر افـــراز
بسـاط ظالمـان از بُن برانـداز
به دشمن چون یل آدینـه برتاز
شکـوه و فـرّ او در هم فرو سـاز
🌻«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
بیا مهـدی که من مشتاق رویت
شبی عاکف شـوم در بزم کویت
چو مهمـانی نشینـم روبرویت
تمـام عـالمـی در جستجـویت
🌷«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
بیــا و حاجت ما را روا کـن
تو درد دردمنـدان را دوا کـن
ز جمـع مؤمنین دفـع بلا کـن
قلوب عـاشقـانت باصفــا کـن
🌼«یقین دارم که روزی خواهی آمد»
حمید از عاشقان بی نشان است
ولیکن عشق او در دل نهـان است
ز درد او چه حاجت بر بیان است
بیـا که عمـر او کی جـاودان است
🌺«یقین دارم که روزی خواهی آمد»۲
🔹🔸🔹🔸🔷🔶🔷🔶🔷🔸🔹🔸🔹
حمیدرضا فاطمی - جمعه ۲ شهریور ۱۳۸۶ – ( دهم شعبان ۱۴۲۸ )
۱- بیت اول اشاره به ترجمه عبارتی از دعای ندبه است : لَیتَ شِعریٖ أینَ استَقَرّت بِکَ النَّویٰ، أبِرَضویٰ أم ذیٖ طُویٰ أو غَیرِها ...
۲ - این مصرع شعر از خودم نیست و از بس مجذوب آن شدم با عنایت آقا امام زمان (عج) تضمینش نمودم .
دریافت فایل pdf قابل چاپ در کانال :
#اشعار_فاطمی 🌹🌻🌸
🆔 @fatemi84
✅ http://fatemi84.blogfa.com
هدایت شده از کانون زبان ارم /مرتضی حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای من؛
تولدت مبارک🌹
بهار ۸۰ سالگیات مبارک!🌹
💥تاریخ دقیق تولد امام خامنهای ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ میباشد و
۲۴ تیر ماه تاریخ شناسنامهای تولد ایشان است.
➖🔝🍂اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🍂🔝➖
➬ @mataleb_mazhabi313 ♡
#نشـرپـیامصـدقهجـاریهاست💯
هدایت شده از به سوی موعود🌷
📸 مهمترین اعمال نیمه شعبان👆
↶【به ما بپیوندید 】↷
🆔 @besuyemouood 👌
هدایت شده از مغز خاکستری
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از راه بھشـتی 🇮🇷🇵🇸
ًًًًٍٍٍٚٚٚٚٚٚٚٚٚٚٚ
7866672_426.mp3
29.04M
مناجات #شعبانیه با نوای میثم مطیعی
🌱🌈براےهمہ #دعاڪنیم ✨
╭━━━━━━━━━━╮
||•🇮🇷 @rahe_bejesjti
╰━━━━━━━━━━╯
هدایت شده از راه بھشـتی 🇮🇷🇵🇸
ًًًًٍٍٍٚٚٚٚٚٚٚٚٚٚٚ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠هماکنون؛ حال و هوای مسجد مقدس جمکران در شب میلاد ولی ولی عصر(عج)
ღ↝ eitaa.com/Rahe_beheshti
┗ ━⇱━ ღ
هدایت شده از مردان خدا 📿
salavat_shabaniyeh.mp3
2.28M
#صلوات_شعبانیه
خواندن آن هر روز ظهر و در شب نیمه ماه شعبان مستحب است .
#مردان_خدا
@mardane_khoda
هدایت شده از بنیاد مجازی نهج البلاغه
آیا میدانید
هشت مورد از نهج البلاغه مرتبط به امام زمان ع است
خطبه 99 فصل 4 و5 و 6
خطبه 138
خطبه 150
خطبه 181 فصل 21 و22
حكمت 200
حديث 1
حكمت 269
اواخر حكمت 139
شماره بندی طبق نهج البلاغه فیض الاسلام است
.
http://ali121.com/f/4t
.
ترجمه و شرح حکمت 209 نهج البلاغه: دنیا به ما رو خواهد کرد
وَ قَالَ (علیه السلام): لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا، عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا؛ وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ: "وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ".
و فرمود (ع): دنيا پس از كژتابيهايش به ما روى خواهد كرد و مهربان خواهد شد. چونان ماده شتر بدخويى كه به بچه خود مهربان شود. [سپس اين آيه برخواند:] «و ما بر آن هستيم كه مستضعفان روى زمين را نعمت دهيم و آنان را پيشوايان سازيم و وارثان گردانيم.»
آينده از آنِ ماست:
امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه خود خبر مسرت بخشى از آينده اهل بيت و پيروان مكتب آنها مى دهد و مى فرمايد: «دنيا همچون شتر بدخويى است كه بعد از چموشى به ما روى مى آورد و همچون شترى است كه دوشنده شير را گاز مى گيرد تا شير را براى فرزندش نگه دارى كند. سپس امام آيه 5 سوره «قصص» را تلاوت فرمود: ما مى خواهيم بر مستضعفان زمين منت گذاريم و آنها را پيشوايان و وارثان آن قرار دهيم»; (لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَ تَلاَ عَقِيبَ ذَلِكَ: (وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ)).
«شِماس» (بر وزن كتاب) معناى مصدرى دارد و در اصل به معناى سركشى و چموشى حيوان است، سپس در مورد انسان هاى سركش و عصيان گر نيز به كار رفته است و شَماس (بر وزن تماس) معناى وصفى آن است و به حيوان سركش و انسان عصيانگر گفته مى شود. «عطف» (بر وزن فتح) به معناى تمايل پيدا كردن يا مايل ساختن به چيزى است. اين واژه گاهى به صورت متعدى به كار مى رود كه به معنى مايل ساختن است و زمانى با «إلى» متعدى مى شود كه به معنى مايل شدن به چيزى است و هنگامى با «على» متعدى مى شود كه به معنى بازگشت به چيزى است و گاه با «عن» كه به معنى انصراف از چيزى است. «ضروس» از مادّه «ضَرْس» (بر وزن ترس) به معناى دندان گذاردن بر چيزى و فشار دادن است و «ضروس» به شتر كج خلقى مى گويند كه افراد را گاز مى گيرد. مفهوم جمله اين است: همان گونه كه شتر شيرده از دوشيدن شير خود ممانعت مى كند مبادا گرفتار كمبود شير براى بچه اش گردد و افرادى را كه به سراغ دوشيدن شير مى روند گاز مى گيرد همچنين در آينده دنيا به سوى ما باز مى گردد و به قدرت پروردگار، مخالفان ما سركوب مى شوند و حكومت به دست صالحان مى افتد، همان گونه كه قرآن مجيد وعده داده است.
جمله «نريد» كه فعل مضارع است و معمولا دلالت بر استمرار دارد نشان مى دهد كه اين آيه گرچه در داستان بنى اسرائيل ذكر شده كه خداوند به آنها وعده داد بر فرعونيان پيروز مى شوند و سرانجام پيروز شدند; ولى منحصر به آنها نيست; افراد مستعضف هرگاه تكيه بر ذات پاك پروردگار كنند و از او يارى بطلبند و انجام وظيفه نمايند سرانجام بر ظالمان و مستكبران پيروز مى شوند، ائمه و پيشوايان روى زمين مى گردند و وارث امكانات وسيع ظالمان و مستكبران. اين آيه از آياتى است كه اشاره به ظهور حضرت مهدى (ارواحنا فداه) دارد.
در حديثى كه مرحوم شيخ طوسى در كتاب غيبت خود آورده است، اميرمؤمنان على(عليه السلام) در تفسير آيه فوق فرمود: «هُمْ آلُ مُحَمَّد يَبْعَثُ اللهُ مَهْدِيّهُمْ بَعْدَ جَهْدِهِمْ فَيُعِزُّهُمْ وَيُذِلُّ عَدُوَّهُمْ; منظور از مستضعفان در آيه فوق آل محمد است كه خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد شده بر مى انگيزد و به آنها عزت مى بخشد و دشمنانشان را خوار و ذليل مى كند».(1)
همین مضمون در حدیثى از امام على بن الحسین(علیه السلام) آمده است که مى فرماید: «وَالَّذی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ بَشیراً وَنَذیراً إنَّ الاْبْرارَ مِنّا أهْلَ الْبَیْتِ وَشیعَتَهُمْ بِمَنْزِلَةِ مُوسى وَشیعَتِهِ وَإنَّ عَدُوَّنا وَأشْیاعَهُمْ بِمَنْزِلَةِ فَرْعَوْنَ وَأشْیاعِهِ; سوگند به کسى که محمد را به حق بشارت دهنده و بیم دهنده قرار داد که نیکان از ما اهل بیت و پیروان آنها به منزله موسى و پیروان او و دشمنان ما و پیروانشان به منزله فرعون و پیروانش هستند (سرانجام پیروز مى شوند و آنها نابود مى گردند و حکومت حق و عدالت برقرار خواهد شد)».(2)
اضافه بر آیه شریفه و کلام ائمه هدى(علیهم السلام) این مسئله را نیز مى توان به صورت منطقى اثبات کرد و آن این که خداوند حکیم و رحیم، انسان را براى هدف والایى آفریده است و اگر قرار باشد تا آخر دنیا وضع کنونى ادامه یابد; ظالمان بر اوضاع مسلط باشند، احکام الهى به فراموشى سپرده شود و ظلم و فساد و قتل و جنایت در مقیاس هاى وسیع جهانى حکمفرما گردد، به یقین چنین امرى با حکمت خداوند درباره آفرینش انسان سازگار نیست. باید منتظر بود زمانى فرا رسد که ایمان و اخلاق و
عقلانیت بر جهان حاکم گردد و اولیاى الهى بر جهان حکمرانى کنند و مدینه فاضله انسانیت که هدف نهایى خلقت انسان بوده است برقرار شود به مصداق (أَنَّ الاَْرضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّالِحُونَ)(3) و به مصداق آیه: «(وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِى الاَْرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِى ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِّنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِى
لاَ یُشْرِکُونَ بِى شَیْئاً); خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند وعده داده است که به یقین، خلافت روى زمین را به آنان خواهد داد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت بخشید; و دین و آیینى را که براى آنان پسندیده، برایشان پا برجا و ریشه دار خواهد ساخت; وترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل مى کند، به گونه اى که فقط مرا مى پرستند، و چیزى را همتاى من قرار نخواهند داد».(4) بنابراین آنچه در آیات و روایات آمده است با دلیل عقل نیز هماهنگ است.(5)
*
پی نوشت:
(1). بحارالانوار، ج 51، ص 54، ح 35.
(2). بحارالانوار، ج 24، ص 167. مجمع البیان نیز این روایت را ذیل آیه فوق بیان کرده است. ر.ک: مجمع البیان، ج 7، ص 375.
(3). انبیاء، آیه 105 .
(4). نور، آیه 55.
#حکمت شماره ۲۰۹ 🌴
همراه با #نهج_البلاغه 🌸🌼🍀
@nahj97
#حکمت شماره ۲۰۹ 🌴
مخصوص نیمه شعبان و ظهور امام زمان (عج)
شرح و تفسیر در کانال 👇
همراه با #نهج_البلاغه 🌸🌼🍀
@nahj97
هدایت شده از مردان خدا 📿
🍀صلوات بفرستید حاجت بگیرید 🍀
سلام
از آغاز مبعث رسول اکرم 1398/1/14 برای اینکه قدمی در راه خوشحالی امام زمان برداریم ختم صلوات برگزار کردیم که انشاالله با حضور شماها قصد داریم تا ولادت حضرت قائم(عج) 1398/2/1 بیشترین صلوات رو برای تعجیل در فرج اقا و سلامتی ایشون جمع اوری کنیم .
📣📣📣📣📣
هر کی قصد شرکت داره به ایدی زیر پیام بده و تعداد صلواتی رو که میتونه تا ولادت حضرت قائم (عج)بفرسه اعلام کنه 👇👇👇👇
ایدی ایتا 👇👇
@Baghani
جمع کل صلوات ها تاکنون: به بیش از(یک ملیون سی صد هزار ) #1300000صلوات جمع شده
#1روز روز مانده به اتمام ختم
تا یک شنبه ساعت 24 مهلت دارین صلوات ها رو بفرستید
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
اجرتون با اقا 🌹
التماس دعا
#نیمه_شعبان بر شما مبارکباد 🌺
@baghani