eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
350 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۱۹٠.mp3
11.41M
۱۹۰ دو برادر / دو خواهر دو همکلاسی / دو همکار دو رفیق / دو شریک چطور می‌شود دو نفر در شرایط یکسان، به دو قدرت کاملاً متفاوت روحی می‌رسند! ✔ یکی می‌شود از رفقای الهی که آرامش و امنیت و نشاطش برای دیگران، قابل لمس است ! ✘ یکی می‌شود وجودی پر از اضطراب و بدخواهی و تنگی ...که انقباض و ناامنی‌اش را همه می‌فهمند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5818831223153229914.mp3
12.09M
قرآن کریم سوره بقره آیه ۵۰ وإذ فرقنا بکم البحر فأنجیناکم.... استاد رنجبر http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 شکوه اعتکاف 🔸 اعتكاف، نتیجه مهمّی كه دارد آن است كه این رین‌ ها این غبارها این چرك ‌ها شستشو می ‌شود، وقتی شستشو شد انسان خالق خود را می ‌شناسد به مقداری كه مقدور اوست. اعتكاف فرصتی است که مجموعه چند عبادت است؛ ویژگی اعتكاف این است كه یك تلفیق مبارك و یک تلفیق با یمن و بركت است. 🔸 اینكه گفته شد: «بُنِی الإسلام علی خمس» که نماز است روزه است زكات است حج است ولایت است، بخش وسیعی از این مبانی پنج‌گانه را شما در می ‌بینید: نماز را كه می ‌بینید؛ روزه كه با آن جلال و شكوه وصف شده است و یكی از مبانی خمسه اسلام است تازه شرط اعتكاف است، این را می بینید؛ بخش وسیعی از اَعمالِ احرام حجّ و عمره که وصف مُحرمان حجّ و عمره است در اعتكاف هست، آثار حج را شما در اعتكاف می ‌بینید؛ آثار ولایت كه مشهودِ در اعتكاف است. یك عبادت تلفیقی مركب از نماز و روزه و حج و امثال اینها را می ‌بینید. آثار حج را می ‌بینید آثار عمره را می ‌بینید آثار صوم را می ‌بینید آثار نماز را می ‌بینید، این مجموعه به علاوه جمع‌بندی آثار مَشعر و منا را می ‌بینید. شما در جریان مشعر یك عبادت دارید و آن عبادت شبانه است, دیگر روز در مَشعر برنامه ندارید؛ شما در عرفات برنامه روزانه دارید، شب در عرفات برنامه ندارید، وقوف در عرفات واجب نیست؛ در بیتوته منا بالأخره شب بیتوته است نه روز, روز، ذبح و قربانی است نه شب؛ اما شما در اعتكاف، یك وحدت ملتئم ملفّق پیچیده شبانه‌ روزی دارید. 🔸 این‌چنین نیست كه شب ها فارغ باشید نظیر ماه مبارك رمضان، درست است انسان با فرا رسیدن مغرب افطار می ‌كند ولی همچنان معتكف است و همه محرّمات اعتكاف در شب هم حرام است، این نظیر صوم ماه مبارك رمضان نیست كه محرّمات برای روز باشد شب حلال باشد. این چه عبادت تلفیقی است؟! این سه شبانه‌ روز انسان مهمان چه كسی است؟ مهمان صاحب‌خانه ‌ای است كه این صاحب‌خانه فرمود اگر می‌خواهی به من نزدیك بشوی باید به فرشتگان من نزدیك بشوی. 📚 اعتکاف تاریخ: 1391/03/04 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✘ من شک دارم به همه چیز! ✘ کشور اسلامی که در دستگاه‌هاش اینهمه فساد هست، آیا نباید به اسلامش شک کرد؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
قرآن کریم کلامی صامت و علی (ع) قرآن ناطق است / 🔸 حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: قرآن سخن نمی گوید شما از قرآن بپرسید، او حرف نمی زند ! منم که از ناحیهٴ قرآن سخن می گویم، منم که قرآن را به سخن در می آورم؛ علم آینده، سخن از گذشته، داروی دردها و نظم امور زندگی شما در قرآن است. 🔸 همچنین آن حضرت خود را به عنوان معرفی نموده و بیان داشتند: قرآن کریم که کلام خداست اسرار عالم را در بردارد و سخن نمی گوید، منم که قرآن را گویا می کنم و خود را به عنوان سخنگوی وحی معرفی می کنم: «ذلک القرآنُ فاستَنطِقوُهُ وَلن یَنطق ولِکن أُخبِرُکم عَنه ألا إنّ فیهِ علمَ ما یأتی والحدیث عن الماضی ودواءُ دائِکمُ ونظم ما بینَکم». 🔸 حضرت علی (علیه السلام) قرآن را می داند ولی مردم، این تجلی الهی را نمی بینند؛ می فرماید: «فتجلّی لهم سُبحانه فی کتابِه مِن غیر أن یَکوُنوا رَأوْهُ مِن قُدرَتِه»: خداوند گوینده این کلام است! این متکلم در کلمات خود، برای مستمعان تجلی و ظهور کرده است، قرآن صفت فعل خداست، ظهور فعل خداست که از ظهور صفت ذات ناشی می شود و آن هم از ظهور ذات. (مقام فعل از مقام ذات به چند مرتبه فاصله دارد) قرآن، مجلای فعل و مظهر اوصاف خدای متعال است؛ می فرماید: خدا در قرآن برای مردم تجلی کرده و آنها او را نمی بینند، قدرتش را به مردم نشان داده ولی مردم آن را نمی بینند کسی لازم است تا مجلا و ظهور قدرت حق را ببیند و برای مردم بازگو کند. 🔸 این حکیم متأله بهترین راه معرفی امیر سخن (ع) را بهره مندی از فرمایشات خود آن حضرت دانسته و آورده اند: در معرفی علی بن ابی طالب (علیه السلام) که در هر دو بخش حکمت نظری و عملی حکیم است باید از کلمات خود آن حضرت (علیه السلام) استفاده کرد. او خود و سایر اهل بیت عصمت و طهارت را معرفی می کند آنجا که می فرماید: «نَحْنُ شجرة النبّوة ومَحطّ الرّسالة ومختَلَف المَلائکة وَمَعادِن العِلم وَینابیع الحِکَم»: ما درخت نبوتیم، درخت نبوت در خاندان ما ریشه دارد و فیض رسالت در این خانواده فرود می آید، فرشته های خدای متعال به خاندان ما رفت و آمد دارند، قرارگاه علم ما هستیم! ماییم. 📚 کتاب حکمت نظری و عملی در نهج البلاغه، ص41 تاریخ: 1391/03/04 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۱۹۱.mp3
11.2M
۱۹۱ 🔺خدایا برای چی من؟ اینهمه بلا ـ اینهمه دشمن ـ اینهمه فتنه ـ اینهمه درد ... که داره ذره ذره منو آب می‌کنه! برای چی من؟ یه کمی یواش‌تر خدا ! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
بند4⃣3⃣ 🌹اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ سَبَقَ فی عِلمِکَ أَنّ فاعِلُهُ بِقُدْرَتِکَ، التی قدرت بها علی کل شیء، فصل علی محمد و آل محمد، و اغفره لی یا خیر الغافرین. 🌹 ترجمه 🔽 🌸 بار خدایا! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که در علم تو گذشته که من با کمک و استعانت از قدرت تو انجام داده ام، آن قدرتی که تو را بر همه چیز توانا کرده است؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! 🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
بند 5️⃣3️⃣ 🌹اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ رَهِبْتُ بِهِ سِوَاکَ أَوْ عَادَیْتُ فِیهِ أَوْلِیَاءَکَ أَوْ وَالَیْتُ فِیهِ أَعْدَاءَکَ أَوْخَذَلْتُ فِیهِ أَحِبَّاءَکَ أَوْ تَعَرَّضْتُ فِیهِ لِشَیْ‏ءٍ مِنْ غَضَبِکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ🌹 ترجمه🔽 🌸بارخدایا! و از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که در آن از غیر تو ترسیدم، یا به وسیله آن با اولیایت دشمنی یا با دشمنانت دوستی کردم، یا دوستانت را واگذاشتم، یا با آن خود را در معرض خشم و غضب در آوردم. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست و این‌گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7