May 11
💠
راه جهانی شدن حقوق بشر🔸 #جهانی_شدن یك چیزی خوبی است، وحدت نوعی داشتن، وحدت جمعی داشتن، متحد بودن، واحد بودن چیزی خوبی است؛ اما چه چیز می تواند عامل وحدت باشد؟ تجارت می تواند عامل وحدت باشد؟ یعنی غنی و فقیر در این سهیم اند تا در كنار هم قرار بگیرند؟ سیاست می تواند؟ آداب و عادات و سنن و رسوم متنوع و گوناگون می تواند؟ 🔸 الآن این #حقوق_بشر داعیه آن دارند كه این جهانی است، می بینید این حرف اصلاً پایه علمی ندارد! بیان ذلك این است این حقوق مثل قوانین فقهی سه مرحله دارد همه جای دنیا همینطور است، مواد قانونی و فقهی و حقوقی را از مبانی میگیرند، مبانی را از منابع می گیرند؛ ما یك #منبع داریم یك #مبنا داریم یك #ماده . الآن مجلس شورای اسلامی هم همین كار را می كند، 🔸 آنها یك قانون اساسی دارند كه مبانی آنهاست یك مواد مصوب مجلس دارند كه كشور را با او اداره می كنند، این مصوبات مجلسشان به استناد قانون اساسی است، آن قانون اساسیشان را از جایی میگیرند؛ حالا برویم به سراغ آنجا پس ما سه امر را ناچاریم داشته باشیم منبع مبنا ماده یك فقیه هم همین كار را میكند دیگر. یك فقیه كه مواد فقهیش به صورت رساله عملیه در میآید اینها را از مبانی میگیرد، این مبانی را از آن منابع می گیرند، منابع ما هم عقل است و نقل، نقل ما هم كتاب و سنت است. 🔸منبع ما روشن مبنای ما روشن مواد حقوقی ما روشن، آنها هم برای خودشان دارند؛ 🔸 تمام بحث حول محور علمی آن است كه اگر قانون جهانی است حقوق جهانی است باید آن منبع جهانی باشد، از منبع جهانی، #مبانی_جهانی بگیریم، از مبانی جهانی مواد جهانی را تصویب بكنیم، وگرنه منبع اگر محلی یا منطقه ای باشد مبنا هم منطقه ای و محلی خواهد بود آن مواد هم یقیناً محلی و منطقهای خواهد بود از كجا بشود جهانی؟ خب حالا آن منبع جهانی چیست؟ 🔸 آنها منبع حقوقیشان عادات است آداب است رسوم هست سنن هست فرهنگ ملی و مردمی و مرز و بوم همانهاست. خب ما اقلیم های مختلف داریم نژادهای مختلف داریم زبان های و زمان و ملیت های مختلف داریم هر كدام از آنها برای خودشان منبع خاص اند اینها برای قانون داخلیشان خوب است، آن عادات و آداب و سنن از پیش پذیرفته، آن می توان منبع باشد برای یك سلسله مبانی و به تبع موادی که كشورهایشان را اداره بكنند و دارند اداره میكنند. اما اگر بنا شد جهانی باشد یك منبع جهانی لازم است منبع جهانی نه زمان است نه زمین. كدام فرهنگ؟ كدام لغت، كدام آب و خاك، كدام سنت و كدام آئین جهانی است؟ 🔸 منبع جهانی را باید از درون #انسانیت_انسان گرفت كه این یكسان است. الآن این شش هفت میلیارد بشری كه هستند در انسانیت یكسان اند. رنگ و پوستشان آدابشان عاداتشان سننشان فرق میكند، اما فطرتشان یكی است. اگر این #فطرت شده منبع و ماهرانه از این منبع ما مبانی استنباط كردیم و حكیمانه از این مبانی مواد استخراج كردیم این می تواند# حقوق_بشر باشد. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✍️ شاخصههای یک کارگزار تراز حکومت اسلامی برگرفته از نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام:
1️⃣مسئولیت را امانت بداند نه طعمه. نامه ۵
2️⃣در قانونگذاری و تصمیم سازی موازین و احکام شرعی را مدنظر داشته باشد و التزام عملی به اطاعت از رهبری داشته باشد. نامه ۵۰
3️⃣ساده زیست باشد و دور از تجمل گرایی زندگی کند. نامه ۳ و خطبه ۲۰۹ و نامه ۴۵
4️⃣خوش گذران و عافیت طلب نباشد. نامه ۱۰
5️⃣موقعیت شناس باشد و در جایی که سرعت عمل لازم است کندی نکند و در جایی که کندی لازم است شتاب نکند. نامه ۱۳
6️⃣تندخو و بد رفتار نباشد و با مردم مدارا کند. نامه ۱۸
7️⃣به بیت المال خیانت نکند. نامه 43 نامه ۲۰
8️⃣اهل اسراف و مال دوستی نباشد. نامه ۲۱
9️⃣به آخرت و معاد معتقد باشد و در عمل از وی نیز دیده شود. نامه ۲۲
🔟آشکار و پنهانش یکی باشد و فریبکار نباشد. نامه ۲۶
1️⃣1️⃣اهل انصاف باشد. نامه ۳۱ بند ۸
2️⃣1️⃣دنیا پرست نباشد و اهتمام به امور اخروی داشته باشد. نامه ۳۱ بند ۱۲
3️⃣1️⃣بیمنت برای مردم کار و خدمت کند. نامه ۵۳
4️⃣1️⃣ریشه دست درازی به اموال مردم را از جانب نزدیکانش از بین برد. نامه ۵۳ بند ۱۰
5️⃣1️⃣بعد از رسیدن به پست و مسئولیت در میان مردم باشد و خود را از مردم پنهان نکند. نامه ۵۳
6️⃣1️⃣در رفع گرفتاری و برآوردن نیازهای مردم انصاف داشته باشد و همچنین صبور باشد. نامه ۵۱
7️⃣1️⃣تسلط بر منشور حکومتداری امیرالمومنین داشته باشد. نامه ۵۳
8️⃣1️⃣برتری ، پست و مقامی که به واسطه رای مردم به دست آورده رفتار او را تغییر ندهد. نامه ۵۰
9️⃣1️⃣رفتارش در مواجهه با مردم متواضعانه و با فروتنی و با خوشرویی باشد. نامه ۴۵
0️⃣2️⃣در سختیهای روزگار با مردم شریک باشد و برای حل مشکلات راه حل داشته باشد. نامه ۴۵ بند ۴
1️⃣2️⃣در مقابل دشمنان شجاعت و استقامت داشته باشد و از دین خود دفاع کند. نامه 38 نامه 27 بند 4
2️⃣2️⃣داشتن سابقه درخشان در دین و شرافت بالا در خانواده. نامه 10
3️⃣2️⃣داشتن خصوصیات اخلاقی از قبیل فروتنی با مردم ، نرمخویی و مهربانی ، گشاده رویی و خندان بودن و حتی تساوی در نگاه کردن به مردم . نامه 27
4️⃣2️⃣گذاردن دیده بان و طلایه دار برای جلوگیری از یورش دشمن از جایی که می ترسید یا جایی که بیم ندارید . نامه 11
5️⃣2️⃣در عزل و نصب مدیران کارآمد و دلسوز دلجویی کند برای او و مردم علت آن را بیان کند . نامه 42
#نهج_البلاغه #انتخابات
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
✍️ شاخصههای یک کارگزار تراز حکومت اسلامی برگرفته از نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی علیه السلام:
با توجه به این گزاره های مهم، میتوان گفت آنچه در انظار مردم سبب احساس آرامش و اعتماد می شود ، دیدن سبک زندگی کارگزار است یعنی ساده زیستی و البته در کنار مدیریت سالم
💠 محبوب باطل
🔸 اینكه گفته شد: «حُبُّكَ الشیءَ یعْمِی ویصِم»، برای آن #محبوب_كر_و_كور است! محبت، یك حقیقتِ ذاتِ اضافه است؛ خود محبت و دوستی و خود عداوت و دشمنی از آن جهت كه محبت اند و از آن جهت كه عداوت اند، كارساز نیستند؛ تا به چه چیزی تعلّق بگیرند! 🔸 اگر حب به یك #متعلق_خوب تعلّق گرفت، آدم را #بینا می كند #شنوا می كند كر و كور نمی كند و اگر به یك شیء باطل تعلّق گرفت، آدم را كر و كور می كند. اگر آن محبوب كر و كور است، حبّ كر و كور، «یعْمِی ویصِمُّ». 🔸 دنیا یك چیز كر و كور است که «رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة» است. سرّ خطرناك بودن دنیا این است كه اول آدم را بالا می برد _ آدم كه نمی داند كجا دارد می رود _ بعد از همان جا پرت می كند؛ سرّ خطرناك بودن آن این است كه طوری آدم را بالا می برد كه آدم نمی فهمد، وقتی برد، از همان جا پرت می كند! 🔸 این دنیا كه محبت آن «رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة» است، تا آدم را كر و كور نكند بالا نمی برد، چون اگر آدم #سمیع و #بصیر باشد كه حرفش را گوش نمی دهد و هر چیزی را قبول نمی كند. این #محبت به قدری جاذبه دارد كه انسان را كر و كور می كند، بعد وقتی كر و كور كرد و برد بالا، از همان جا رها می كند. سقوطِ محض است! 🔸حب محبوبِ كور، آدم را كور می كند؛ حب محبوبِ كر، آدم را كر می كند. حب دنیا كه «رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة» است «یعْمِی ویصِمُّ»، حب اهل دنیا هم «یعْمِی ویصِمُّ». #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 تاریخ: 1389/08/19 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه76
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🍃🌾🍃🌹﷽🌹🍃🌾🍃🌾
✍نامه به عبدالله بن عباس،هنگامی که او را در سال ٣٦ هجری به فرمانداری بصره منصوب فرمود
🔹اخلاق مدیریتی
♦️سَعِ النَّاسَ بِوَجْهِکَ وَمَجْلِسِکَ وَحُکْمِکَ، وَإِیَّاکَ وَالْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَیْرَةٌ مِنَ الشَّیْطَانِ. وَاعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَکَ مِنَ اللهِ یُبَاعِدُکَ مِنَ النَّارِ، وَمَا بَاعَدَکَ مِنَ اللهِ یُقَرِّبُکَ مِنَ النَّارِ.
♦️با مردم به هنگام ديدار، و در مجالس رسمی، و در مقام داوری، گشاده رو باش، و از خشم بپرهيز، كه سبك مغزی ، به تحريك شيطان است،
و بدان! آن چه تو را به خدا نزديك می سازد، از آتش جهنم دور می كند، و آنچه تو را از خدا دور می سازد، به آتش جهنم نزديك می كند.
🅾 #نهج_البلاغه، #نامه76
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌿🌸🌿🌸🌿🌸
ایام انتخابات است به فرد باتقوا و ولایتمدار و با برنامه رأی دهید.
کسیکه اهداف آقای رئیسی که پایه ریزی کرد را ادامه دهد نه کسانی که بر همه زحمات بتون بریزد.
شرح حکمت۴۳ قسمت ۱.mp3
3.14M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت43 1⃣
⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
حکمت 43
🌹 شرح #حکمت43 (1)
🔹 الگوهای انسانی (فضائل اخلاقی یکی از یاران)
💠 امیرالمؤمنین(علیه السلام)، در این حکمت در یادکرد از خباب بن اَرَت، یکی از اصحاب بزرگوار پیامبر عظیم الشأن و امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرماید:
یَرحَمُ الله خَبابَ بنَ الاَرَت، فَلَقَد اَسلَمَ راغِبا و هاجَرَ طائعا و قَنِعَ بِالکَفاف و رَضِیَ عَنِ اللهِ و عَاشَ مُجَاهِداً.
🔻ابتدا باید ببینیم خَباب بن اَرَت کیست و چه شخصیت و جایگاه و سوابق و خدماتی در اسلام دارد.
خَباب بن اَرَت، یکی از اصحاب پیامبر عظیم الشأن اسلام و امیرالمؤمنین (علیه السلام) است، که هفده سال بعد از عام الفیل و بیست و سه سال پیش از بعثت در مکّه متولد شد.
درباره اینکه او عرب است یا عجم، اختلاف است؛ اما قرائنی وجود دارد که ثابت می کند خباب بن ارت عجم است. حالا یا ایرانی است از ناحیه کسکر یا نبطی است.
یکی از قرائنی که برای اثبات عجم بودن خباب بن ارت هست، وجه تسمیه پدر او به ارت است. ارت از آن جهت به پدر خباب گفتند، چون در تکلّم به زبان عربی «رِتَّه» داشت. «رِتَّه» یعنی لکنت. یعنی وقتی می خواست عربی صحبت کند گیر می کرد. بنابراین معلوم می شود زبان مادری او عربی نبوده است. البته در اسامی افراد صدر اسلام یک خبّاب دیگر هم هست که در واقع کنیه اش ابویحیی است و غلام عُتبَةِ بنِ غزوان بوده که در سال ۱۹ هجری در زمان خلیفه دوم از دنیا رفت.
خَباب بن اَرَت که در حکمت ۴۳ است کُنیه اش ابوعبدالله است. جالب است که این کنیه را هم وقتی اولین فرزند خباب به دنیا آمد، پیامبر نام فرزندش را عبدالله و کنیه خباب را ابوعبدالله گذاشتند. خباب فرزندانی هم دارد که یکی از آنها همین عبدالله است که از فرماندهان سپاه امام (علیه السلام) در جنگ نهروان با خوارج بود، که در همان جنگ به دست خوارج به شهادت رسید.
نسل خَباب بن اَرَت تا زمان هشام بن ملک (یعنی تا ۲۱۸ هجری قمری) در کوفه بودند.
#خباب_ابن_اَرَت
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#حکمت43
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃
#فهرست_حکمتها
دوستان ولایی سلام
🍃حکمتهای نهج البلاغه به علت شمردن بعضی صفات مهم و کارساز در زندگی، بسیار مورد اهمیت هستند.
برای استفاده بهتر از شرح حکمتها که از خود نهج البلاغه برای شرح بهره گرفته شده، به عنوان های زیر مراجعه کنید.
*. شرح حکمت اول تا حکمت دهم
*. شرح حکمت یازدهم تا بیستم
*. شرح حکمت 21 تا حکمت سی ام
*. شرح حکمت31 تا حکمت سی وپنجم
*. شرح حکمت36 تا حکمت سی و هفتم
شرح حکمت سی و هشتم
قسمت اول و دوم
قسمت سوم و چهارم
قسمت پنجم و ششم
قسمت هفتم و هشتم
قسمت نهم و دهم
قسمت یازدهم و دوازدهم
قسمت سیزدهم و چهاردهم
شرح حکمت سی و نهم
شرح حکمت چهل و چهل و یکم
حکمت چهل و دوم
حکمت چهل و سوم
قسمت اول
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
روی متون رنگی کلیک کنید
🌄 کاسههای واژگون
✍🏻 عینصاد
❞ نكته اين است كه او براى ما فرصت و عنايتى و فضل و رحمتى را گسترده و سفره گستردهاى را پهن كرده است.
در فضل حق و بارش رحمت حق بحثى نيست، بحث اين است كه كاسههاى ما واژگون است و از اين بارشِ فضل و فيض و رحمت حق، سهمى نمىبريم.
...با اينكه او دستهايش را براى بخشش باز كرده و فضلش را مستمر گذاشته، اما چرا هميشه كاسه ما خالى است؟
...حال پنجاه سال، چهل سال، بيست سال، هر كدام هر حدّ و سنّى كه داريم. چه شده كه در اين مَشك و انبان ما چيزى جمع نمىشود؟ و ما سهمى به دست نمىآوريم؟
چه مانعها و نقطههاى كورى در ما هست كه نعمتها را هدر مىدهد و باعث حَبْط و از بين رفتن نعمتها و عنايتها مىشود؟
📚 #بهار_رویش | ص ۲۲
#️⃣ #سیر_و_سلوک
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه75
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
☘به معاویه
✴️از امیرالمؤمنین علی به معاویه
🔰مِنْ عَبْدِ اللهِ عَلِیّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ إِلَى مُعَاوِیَةَ بْنِ أَبِی سُفْیَانَ: أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ عَلِمْتَ إِعْذَارِی فِیکُمْ، وَإِعْرَاضِی عَنْکُمْ، حَتَّى کَانَ مَا لاَ بُدَّ مِنْهُ وَلاَ دَفْعَ لَهُ;.... وَأَقْبَلَ مَا أَقْبَلَ. فَبَایِعْ مَنْ قِبَلَکَ، وَأَقْبِلْ إِلَیَّ فِی وَفْد مِنْ أَصْحَابِکَ. وَالسَّلاَمُ.
✴️اين نامه اى است از سوى بنده خدا على اميرمؤمنان به معاويه فرزند ابوسفيان.
🔰اما بعد (از حمد و ثناى الهى) (اى معاويه) از اتمام حجتم درباره شما و اعراضم از شما به خوبى آگاهى دارى تا آنجا که آن حادثه اى که چاره اى از آن نبود واقع شد و راهى براى دفع آن نبود (اشاره به ماجراى قتل عثمان است).
🔰 اين داستان، طولانى است و سخن در اينجا فراوان است. گذشته گذشته است و آينده روى آورده (بنابراين سخن درباره اين گونه مسائل را بگذار)
🔰 اکنون تو مأمورى از تمام کسانى که نزد تو هستند براى من بيعت بگيرى و با گروهى از يارانت (براى بيعت مستقيم با من) به سوى من بيا
والسلام.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
☘🍃☘🍃☘🍃
#نامه75#نهج البلاغه
#دعوت به صراط مستقیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رییسجمهوری که نیاز داریم
با تقوا
ولایتمدار
اخلاق مدار
و دنباله روی راه رئیسی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگذارید و بگذرید....✨
#نهج_البلاغه
▫️وَاعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّکَ إِنَّمَا خُلِقْتَ لِلآْخِرَةِ لاَ لِلدُّنْيَا وَلِلْفَنَاءِ لاَ لِلْبَقَاءِ وَلِلْمَوْتِ لاَ لِلْحَيَاةِ
🟤پسرم) بدان تو براى آخرت آفريده شده اى نه براى دنيا، براى فنا نه براى بقا (در اين جهان)، براى مرگ نه براى زندگى (در اين دنيا)
📘#نامه_31
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۲.mp3
2.05M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت43 2⃣
⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹 شرح #حکمت43 (2)
🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
(خباب بن ارت) سوابق بسیار درخشانی در اسلام دارد؛
🔸 اولاً : اولین نفر از نبتیان است که مسلمان شد. طبق روایتی منقول از امیرالمؤمنین (علیه السلام).
🔸 ثانیاً : ششمین یا دهمین یا یازدهمین یا حداکثر بیستمین کسی است که به پیامبر(صلوات الله علیه و آله) ایمان آورد.
🔸 ثالثاً : سومین کسی است که اسلامِ خودش را اظهار کرد.
قبل و بعد از هجرت فقیر بود. حتی تحت شکنجه مشرکان مکه هم حاضر به دست برداشتن از پیامبر و اسلام نشد؛ درحالیکه آن موقع سنّش بین بیست و سه تا بیست و پنج سال بود.
در تفسیر منسوب به امام عسکری (علیه السلام) نقل شده که او زیر غُل و زنجیر و شکنجه به پیامبر (صلوات الله علیه) و اهل بیت (علیهم السلام) متوسّل شد و به صورت معجزه آسایی نجات پیدا کرد. در صدر اسلام فعالیت های تبلیغی داشت؛ از جمله آموزش قرآن به سعید بن زید ؛ داماد عمر و همسر زید که دختر عمر بود. تاریخ نقل کرده که اساسا عمر با کوشش خباب بن ارت مسلمان شد.
در تمام غزوات(جنگ هایی که پیامبر خودشان حضور داشتند) ، خباب بن ارت هم حضور داشت. نزدیک سی و دو روایت از پیامبر (صلوات الله علیه و آله) از طریق خباب بن ارت نقل شده، از جمله روایتی که سبقت امام علی (علیه السلام) را در ایمان اثبات می کند.
🔻او اولین کسی است که در کوفه با آجر خانه ساخت. عثمان یک روستا را به عنوان اقطاع به او بخشید اما خباب بن ارت هنگام مرگ نگران بود که نکند این مزد تمام زحماتش بوده که در دنیا گرفته. قبل از بعثت آهنگر بود و شمشیر ساز و تعمیرکار شمشیر بسیار ماهر و معروفی.
🔻 درباره مرگش اختلاف است؛ بعضی ها گفتند وقتی جنگ صفین اتفاق افتاد، خباب بن ارت بیمار بود لذا نتوانست در جنگ شرکت کند و وقتی حضرت در صفین بودند او در کوفه از دنیا رفت و امیرالمؤمنین (علیه السّلام) وقتی برگشتند از کنار قبر او که عبور می کردند خارج از شهر کوفه، این جملات حکمت ۴۳ را در مورد او فرمودند.
🔻اما بعضی دیگر معتقدند او بیمار بود اما وقتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) و یارانش از صفین برگشتند از دنیا رفت و خود حضرت بر او نماز خواند و او را به خاک سپرد. خَباب بن اَرت که در هفتاد و سه سالگی از دنیا رفت، اولین کسی بود که بیرون از کوفه و کنار دروازه دفن شد؛ در نقطه ای که بعدها به «نجف» موسوم شد.
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگذارید و بگذرید....✨
#نهج_البلاغه
▫️وَاعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّکَ إِنَّمَا خُلِقْتَ لِلآْخِرَةِ لاَ لِلدُّنْيَا وَلِلْفَنَاءِ لاَ لِلْبَقَاءِ وَلِلْمَوْتِ لاَ لِلْحَيَاةِ
🟤پسرم) بدان تو براى آخرت آفريده شده اى نه براى دنيا، براى فنا نه براى بقا (در اين جهان)، براى مرگ نه براى زندگى (در اين دنيا)
📘#نامه_31
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 رهبر خوبان
▫️ فرمود قرآن آمده شما را زنده بکند. امام راحل خوب گوش داد گفت من می خواهم زنده بشوم، زنده بودنِ من این است که من بشوم امام و این فخر نیست این در #بندگی_الهی است. ▫️ چه در زمانی که تدریس می کردند و مسئولیتی نداشتند، و آنجایی هم که احساس مسئولیت می کردند نوشته آن کتاب شریف کشف الأسرار و همچنین در بحث های دیگر تا رسید به جایی که مسئولیت به عهده خودش شد، گفت من می خواهم #امام_پرهیزکاران بشوم، امام شهداء بشوم، امام جوان هایی بشوم که #حسین_فهمیده_ها از همین قبیل اند، از شهدای بزرگ #قاسم_سلیمانی_ها که انسان وقتی نام اینها را می برد احساس کوچکی می کند، می خواهم امام اینها بشوم! و سردار سلیمانی ها افتخار می کنند که جزء #امت_امام باشند اینکه بد نیست، اینکه دنیا نیست، اینکه مقام پَست مادی نیست، اینکه سیاست ورزی و سیاست بازی دغلی نیست، این «سَاسَةَ الْعِبَاد» است که در زیارت «جامعه کبیر» درباره ائمه (علیهم السلام) آمده است. ▫️ فرمود من می خواهم #امام_بزرگان بشوم و خوبان جامعه به من اقتدا کنند. الآن خوبان وقتی نام امام را می شنوند فخر می کنند. بزرگان حوزه، بزرگان دانشگاه، بزرگان جامعه، بزرگان ارتش و سپاه، بزرگان شهداء، بزرگان جانبازان اینها امام را به امامت قبول دارند، مأموم این امام اند. #سالگرد_امام_راحل_ره #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 پیام به همایش بین المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی با رویکرد اخلاق و اجتماع تاریخ: 1399/12/20
در محضر نهج البلاغه
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه 💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها) #شروع:۶آبان 1402 طرح ختم
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه74
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7