eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
359 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خیانت سکوت 🔸 ذات اقدس الهی فرمود یک عده از حیوانات پست تر هستند، این سرتاسر حق است! شما در این فیلم ها می بینید که وقتی گرگی گوسفندی را درید، اگر ببیند این مادر است، این را رها می کند؛ این به مراتب از گرگ بدتر است! بدتر از جنگ جهانی اول و دوم، روزانه است، یک عده هم نگاه می کنند و به او اسلحه می دهند! 🔸 الآن بسیاری از کشورهای غربی یا به صهیونیست ها اسلحه رایگان می دهند یا اسلحه می فروشند. این طور لبنانی های عزیز را، عزیز را، مسلمان های عزیز را به خاک و خون کشیدن و کردن، کار اینهاست. 🔸 فرمود: ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ﴾؛ ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾، ﴿وَ مَنْ‏ لَمْ‏ یحْكُمْ‏ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون‏﴾. 🔸 یک وقت است انسان حکم می کند به «غیر ما أنزل الله»، خب این بین الغی است؛ یک وقت در جایی که باید حکم بکند به «ما أنزل الله»، ساکت است. اگر کسی در جای حق، [حق را نگوید و] ساکت باشد خطرش این است؛ این سه آیه می گوید این ، جُرم است! 👈 اگر مسیحی هستی ساکت نباش! اگر یهودی هستی ساکت نباش! اگر مسلمان هستی ساکت نباش! 🔸 فرمود: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ کسی که باید حق را بگوید ولی ساکت است، این یک است. الآن بسیاری از این کشورهای غربی، در برابر جنایات در ، شیطان دهن بسته اند. 📚 درس خارج فقه قضا و شهادت تاریخ: 1403/07/01 https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃🌾🍃🌾🌹﷽🌹🌾🍃🌾🍃 📜نامه به يكی از فرماندهان خود 🔹مسووليت فرمانداری و اخلاق اجتماعی 🔺أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّکَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّینِ، وَأَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الاَْثِیمِ، وَأَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ. فَاسْتَعِنْ بِاللهِ عَلَى مَا أَهَمَّکَ، وَاخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْث مِنَ اللِّینِ، وَارْفُقْ مَا کَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ، وَاعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِینَ لاَ تُغْنِی عَنْکَ إِلاَّ الشِّدَّةُ، ♦️پس از ياد خدا و درود! 🔹همانا تو از كسانی هستی كه در ياری دين از آنها كمك می گيرم، و سرکشی و غرور گناهكاران را درهم می كوبم، و مرزهای كشور اسلامی را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ می كنم، 🔹 پس در مشكلات از خدا ياری جوی، و درشت خویی را با اندك نرمی بياميز، در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جایی كه جز با درشتی كار انجام نگيرد، درشتی كن، 🅾 ، 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
🔺وَاخْفِضْ لِلرَّعِیَّةِ جَنَاحَکَ، وَابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَکَ، وَأَلِنْ لَهُمْ جَانِبَکَ، وَآسِ بَیْنَهُمْ فِی اللَّحْظَةِ وَالنَّظْرَةِ وَالاِْشَارَةِ وَالتَّحِیَّةِ، حَتَّى لاَ یَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِی حَیْفِکَ، وَلاَ یَیْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِکَ، وَالسَّلاَمُ. 🔹پر و بالت را برابر رعيت بگستران، با مردم گشاده روی و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره نمودن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و ناتوانان از عدالت تو مايوس نگردند. با سلام و درود. ادامه http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸لزوم تناسب مسئولیت و ایمان (آبگیره و طناب)🔸 هر کس مشکلاتش بیشتر است، باید ایمانش هم قوی‌تر باشد تا بتواند از عهدۀ مشکلات برآید. وقتی‌که از چاه آب می‌کشید، هرچه ظرفتان بزرگ‌تر باشد، باید طناب هم ضخیم‌تر، تابیده‌تر و محکم‌تر باشد. استقامتِ طناب، به‌منزلۀ ایمان انسان است و آبگیره، مانند مشکلات. آن‌کس که می‌خواهد مشکلات بیشتری تحمل کند، باید بند ایمانش هم محکم‌تر باشد تا بتواند مشکلات را بکِشد. کسی که فرمانده پانزده نفر است، باید قوی‌تر از کسی باشد که عضو این پانزده نفر است و آن‌کس که می‌خواهد فرمانده صد نفر باشد، باید ایمانش هم بیشتر از آن کسی باشد که فرمانده پانزده نفر است. 📖 کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد یک، صفحه ١۵ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74 https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
🍃با مال و جان جهاد کنید 💠 انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (41) 🔸 خدای سبحان به مسلمانان دستور داد برای جنگ با کافران سبک بار و مجهز کوچ کرده و در راه خدا با مال و جان کنید، زیرا خیرتان در آن است، اگر بدانید: ﴿اِنفِروا خِفافاً وثِقالاً وجاهِدوا بِأمْوالِکُم وأنفُسِکُم فی سَبیلِ اللّهِ ذلِکُم خَیرٌ لَکُم إن کُنتُم تَعلَمون﴾ . سپس پرده از کار منفعت طلبان برداشت و فرمود: برخی چنین اند که اگر کالایی نزدیک و سفری کوتاه و آسان باشد، تو را پیروی می کنند، وگرنه سوگند یاد می کنند که اگر می توانستیم با شما می آمدیم. 🔸 خویشتن را هلاک می کنند. خدا می داند که دروغ می گویند. این گروه اگر واقعاً به در راه خدا دل بسته بودند و قصد خروج داشتند، مقدّمات آن را فراهم می کردند؛ لیکن خداوند دوست ندارد که دینش را به دست افراد تبهکار یاری کند، از این رو آنان را بر اثر تکویناً از این کار بازداشت و توفیق جبهه رفتن را از آنان گرفت و به آنان گفته شد که همراه سالمندان و خردسالان و نوباوگان در خانه بنشینند: ﴿لَو کان عَرَضاً قَریباً وسَفَراً قاصِداً لاَتَّبَعوکَ ولکِن بَعُدَت عَلَیهِمُ الشُّقَّةُ وسَیَحلِفونَ بِاللّهِ لَوِ استَطَعنا لَخَرَجنا مَعَکُم یُهلِکونَ أنفُسَهُم واللّهُ یَعلَمُ إنَّهُم لَکاذِبون... ٭ ولَو أرادوا الخُروجَ لأعَدّوا لَهُ عُدَّةً ولکِن کَرِهَ اللّهُ انبِعاثَهُم فَثَبَّطَهُم وقیلَ اقعُدوا مَعَ القاعِدین﴾ ، چون به مخالفت با رسول خدا مسرور بودند. 🔸 در آیه اخیر، آوردن فعل مجهول ﴿قیل﴾ برای عظمت فاعل است؛ چون گاهی مخاطب آن قدر پست است که خداوند با او به طور مستقیم سخن نمی گوید. نیز خطاب ﴿اقعُدوا﴾ تکوینی است؛ یعنی تکویناً توفیق قیام و شرکت در جبهه از آنان گرفته شد، چون لیاقت جهاد ندارند، وگرنه تشریعاً بر همگان جهاد با و حضور در میدان نبرد واجب است. ◀️ این
سلب توفیق
برای آن بود که اگر این تبهکاران در میدان نبرد هم حاضر می شدند، برای جنگ و جنگجویان مفید نبودند، بلکه زمینه شکست مسلمانان را فراهم و در کارشان اخلال می کردند، چون برخی از آنان برای بیگانگان می کردند و خداوند به احوال ستمگران و نیّات منافقان ظالم، داناست: ﴿لَو خَرَجوا فیکُم ما زادوکُم إلاّ خَبالاً ولأوضَعوا خِلالَکُم یَبْغونَکُمُ الفِتنَةَ وفیکُم سَمّاعونَ لَهُم واللّهُ عَلیمٌ بِالظّالِمین﴾ . «خَبال» نوعی بیماری است که زمینه جنون و آسیب فکری را فراهم می کند که معمولاً در حیوان پدید می آید و درون او اثر می گذارد، پس منظور از خبال، مطلق فساد نیست، بلکه بدین معناست که گروه یاد شده چون هستند، میان مسلمانان رسوخ می کنند و آنها را می ترسانند و آنها را فراهم می آورند. 📚 تسنیم، جلد 10 ، ص561 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
Kashani-13990110-95-Khotbe201VaGheybat-Thaqalain_ir.mp3
13M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📌 جلسه_نود_و_پنجم 🔖 کلام حضرت در زمان غربت مومنان؛ با تکیه بر خطبه ۲۰۱ نهج البلاغه تاریخ:فروردین1399 استاد حامد کاشانی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمازمقبول🕊 آیت الله جوادی آملی می‌فرمود: دو نوع نماز داریم، 🌱یکی نماز ملفوظ است، یعنی نمازی که انسان فقط الفاظ را می‌خواند و نمازش در محدوده الفاظ است. 🌱دوم نماز مقبول است، یعنی نمازی که انسان را از گناه دور نگه می‌دارد، چون قرآن فرمود: اِنَّ الصَلاه تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکر راه تشخیص نماز مقبول از نماز ملفوظ در این است که،،، اگر نماز صبح توانست تا ظهر انسان را از گناه حفظ کند این نماز، مقبول است، اگر نماز ظهر و عصر توانست تا شب انسان را دور از گناه نگه دارد، چنین نمازی، نماز مقبول است وگرنه نمازی که بعدش گناه انجام شود، نماز ملفوظ است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر گناهی کردیم ، یا اگر نمی‌توانیم گناهی را ترک کنیم! چه‌کنیم؟ ❛❛ حفظه‌الله http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
Kashani-13990711-98-Khotbe131-Thaqalain_ir.mp3
17.14M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📌 جلسه_نود_و_هفتم 🔖 ادامه خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه با موضوع "اولویت های حکومت اميرالمؤمنين علیه السلام" تاریخ: اردیبهشت 1399 استاد حامد کاشانی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠از نامه هاى امام(علیه السلام) به عثمان بن حنیف انصارى، فرماندار بصره 📜 بعد از آنکه خبر به آن حضرت رسید که به میهمانى جمعى (از مرفهین) اهل بصره دعوت شده و او هم در آن میهمانى شرکت کرده است.   💠امام(علیه السلام) عثمان بن حنیف انصارى را که از اصحاب با فضیلت پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) بود و از سوى امیرمؤمنان على(علیه السلام) به فرماندارى بصره انتخاب شده بود در تعبیراتى سرزنش آلود مورد خطاب قرار می دهد. این نامه نشان مى دهد که مجلس مورد نظر مجلس گسترده اى بوده که گروهى از اشراف در آن دعوت داشتند و انواع غذاها بر سر سفره آماده بوده است. امام(علیه السلام) عیب بزرگ این سفره را ✅ انحصارى بودن آن براى اغنیا ✅ پر زرق و برق بودن غذاهاى رنگارنگ ✅و اینکه گرسنگان و نیازمندان از آن بهره بی بهره بودند. ✅که اگر والى بودن عثمان بن حنیف را بر آن بیفزاییم اشکال آن بیشتر مى گردد. ✅ ایراد آخر اینکه اموال مشتبه به حرام در آن بوده است. 💠این نکته قابل توجّه است که امام(علیه السلام) به قدرى مراقب کارگزاران خود بوده و در حرکات و رفتار آنها دقت مى کرده که کوچک ترین نقطه ضعفى نداشته باشند تا جایى که حتى شرکت در یک مهمانى نامناسب را بر آنها خرده مى گرفته و با نامه بلند بالایى پر از نصایح مختلف به آنها هشدار مى داده و نصیحت مى فرموده است. 💠و نشان مى دهد که امام(علیه السلام) نهایت تدبیر را در امر کشوردارى رعایت مى کرده است. 💠نکته دیگر اینکه نظر مبارک امام(علیه السلام) این است که حاکمان و مقامات برجسته حکومت اسلامى همیشه در کنار مردم و توده هاى مستضعف باشند و به بى درد که توقعشان از همه بیشتر و یاریشان به هنگام یارى دادن از همه کمتر است، هرگز اهمّیّتى ندهند. 💠تجربه نشان داده که در مواقع بحرانى تنها گروه اوّل مدافعان سرسخت و ایثارگران بى منّتند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
  💠عثمان بن حنیف کیست؟ 🌾عثمان بن حنیف از صحابه پیغمبر(صلى الله علیه وآله)بود، در غزوه احد و پس از آن شرکت داشت و در عصر خلیفه دوم به علت تقوا و پاکدامنى خاصى که داشت مأمور اندازه گیرى سرزمین هاى خراجى عراق و سپس والى بصره شد. 💠هنگامى که فتنه جمل رخ داد انصار به او پیشنهاد کردند که همراه آنها بر ضد على(علیه السلام) بجنگد (در حالى که او والى بصره بود). او از این کار خوددارى کرد. طرفداران عایشه او را شکنجه کردند و تمام موى سر و صورت و ابروهاى او را کندند و با همان حال نزد عایشه بردند. او گفت: رهایش کنید. 💠عثمان بن حنیف خدمت على(علیه السلام) آمد و در جنگ جمل همراه آن حضرت بود. سپس ساکن کوفه شد و در دوران خلافت معاویه چشم از جهان فرو بست. در کتاب استیعاب آمده است: هنگامى که عراق فتح شد، خلیفه دوم با یارانش مشورت کرد چه کسى مصلحت است به عراق برود و والى آنجا باشد؟ همگى بالاتفاق گفتند: عثمان بن حنیف مناسب است و افزودند که او مى تواند بیش از این را هم اداره کند، زیرا بصیرت و عقل و معرفت و تجربه فراوانى دارد. 💠 او و برادرش، سهل بن حنیف در زمره دوازده نفرى بودند که به ابوبکر ایراد گرفتند و اعمال او را زیر سؤال بردند. 💠سپس عثمان و برادرش سهل جزء مأموران خاص على(علیه السلام) (شرطة الخمیس) بودند که امام(علیه السلام) بهشت را براى آنان تضمین کرد. 👈 این سخن را با سخنى از امام على بن موسى الرضا پایان مى دهیم. امام(علیه السلام) فرمود: عثمان بن حنیف از کسانى بود که بعد از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) به على(علیه السلام) وفادار ماند و هیچ گونه تغییرى به مسائل خود نداد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💢ای حنیف به من خبر رسیده که: ✍أَمَّا بَعْدُ، یَا ابْنَ حُنَیْف: فَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ رَجُلاً مِنْ فِتْیَةِ أَهْلِ الْبَصْرَةِ دَعَاکَ إِلَى مَأْدُبَة فَأَسْرَعْتَ إِلَیْهَا تُسْتَطَابُ لَکَ الاَْلْوَانُ، وَتُنْقَلُ إِلَیْکَ الْجِفَانُ! وَمَا ظَنَنْتُ أَنَّکَ تُجِیبُ إِلَى طَعَامِ قَوْم، عَائِلُهُمْ مَجْفُوٌّ، وَغَنِیُّهُمْ مَدْعُوٌّ. فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقْضَمُهُ مِنْ هَذَا الْمَقْضَمِ فَمَا اشْتَبَهَ عَلَیْکَ عِلْمُهُ فَالْفِظْهُ، وَمَا أَیْقَنْتَ بِطِیبِ وُجُوهِهِ فَنَلْ مِنْهُ. ✍اما بعد (از حمد و ثناى الهى) 💢 اى پسر حنيف! به من گزارش داده اند که مردى از جوانان (ثروتمند و اشرافى) اهل بصره تو را به سفره رنگين ميهمانى خود فراخوانده 💢و تو نيز (دعوتش را پذيرفته اى و) به سرعت به سوى آن شتافته اى در حالى که غذاهاى رنگارنگ و ظرف هاى بزرگ طعام يکى از پس از ديگرى پيش روى تو (به وسيله خادمانش) قرار داده مى شد. ✍من گمان نمى کردم تو دعوت جمعيتى را قبول کنى که نيازمندشان (از نشستن بر سر آن سفره) ممنوع باشد و (تنها) ثروتمندشان دعوت شود. 💢 به آنچه در دهان مى گذارى و مى خورى بنگر، 💢 آنچه حلال بودنش براى تو مشکوک باشد از دهان فرو افکن 💢و آنچه را به پاکى و حلال بودنش يقين دارى تناول کن.(از شرکت در این مجالس برحذر باش) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 اي کاش به دست دولتمردان و همه ما این نامه میرسید و کلام مولا را به گوش جان می پذیرفتیم
الهۍاَعِنّۍبِالْبُڪاءِ‌عَلۍنَفْسۍ خدایاڪمڪم‌ڪن‌تـا‌بر خودم‌واحوالاتـم‌بگریـم ... 💔
💠
قانون ننگین
🔹 جریان را كدام انسان منصفی است كه بداند و به خاطر ننگ آن اشك نریزد؟! خب بردگی مگر یعنی چه؟ كنترل قضایی كردن یعنی چه؟ قضات ما را مهجور و محروم كردن یعنی چه؟ 🔹 یك روز این حق ممنوعیت دخالت قضایی كه همان بود را به روس ها می ‌دادند، در جریان آن ننگین# تركمنچای و یك روز هم به آمریكایی ها داده بودند. این كشور را به صورت یك مرتع در آوردند! 🔹 فرق شهر با مرتع چیست؟ قرآن مشخص كرد فرمود بعضی از جاها شهر است، بعضی از جاها مرتع است؛ صِرف اینكه یك عده حرف می ‌زنند و حیوان ناطق ‌اند كه آنجا انسانیت نیست! فرمود: ﴿إِنْ هُمْ إِلاّ كَاْلأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾. خب اگر در یك عده حیوان‌ اند، آنجا كه اینها زندگی می ‌كنند، آنجا نه قریه است نه مدینه، آنجا مرتع است! آنجا كه قریه است آنجا كه مدینه است، آنجاست كه می ‌گوید: ﴿اتَّبِعُوا مَنْ لا یسْئَلُكُمْ أَجْراً وَهُمْ مُهْتَدُونَ﴾؛ ﴿جاءَ رَجُلٌ مِنْ أَقْصَی الْمَدینَةِ﴾. 🔹 خب آن ننگ نبود در جریان تركمن‌چای كه ایران را تحت یوغ روسیه و شوروی قرار دادند؟ یك وقت ایران افتخار می ‌كرد كه ما را لغو كردیم، باز درهمین دوران ، به دست همین ها این قانون ننگین تصویب شد. 👈 خب اگر و روحانیت و حوزه ‌های علمی، این بینش را نمی ‌داشتند و این درد را درك نمی ‌كردند و خود بیدار نمی ‌شدند و جامعه را بیدار نمی‌ كردند، خب می‌ آمد بر سر اینها آنچه در گذشته آمد. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1374/07/21 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃ای فرماندهان و پیروان من با داشتن کمک کنید 💢أَلاَ وَإِنَّ لِکُلِّ مَأْمُوم إِمَاماً، یَقْتَدِی بِهِ وَیَسْتَضِیءُ بِنُورِ عِلْمِهِ; أَلاَ وَإِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَى مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ، وَمِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیْهِ، أَلاَ وَإِنَّکُمْ لاَ تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِکَ، وَلَکِنْ أَعِینُونِی بِوَرَع وَاجْتِهَاد، وَعِفَّة وَسَدَاد 💠آگاه باش! (ای عثمان بن حنیف) 🔷هر مأمومى امام و پيشوايى دارد که بايد به او اقتدا کند 🔷و از نور دانش او بهره گيرد. (تو بايد به امام و پيشواى خود نگاه کنى) 🔷بدان امام شما از دنيايش به دو جامه کهنه و از غذاهايش به دو قرص نان قناعت کرده است. 🔷آگاه باش که شما نمى توانيد اين چنين باشيد، و اين زندگى را تحمّل کنيد (من شما را از آن معاف مى کنم) 🔷ولى مرا با و (براى پاک زيستن) و و راهِ درست يارى دهيد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 فراز دوم