eitaa logo
نهج البلاغه؛《ادایِ حقِ کلام》
9.4هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
155 فایل
هَمین‌است؛هَمین‌است؛هَمین‌است‌ فَقط‌حِـیدر‌امیرالمؤمنیـن‌است'👌 🕊قال العلی علیه السلام: تــَخَــفــّفــوا تَــلـحَــقــُوا....🕊. 🌴 خــادم کــانــال 👈 @khosravi11253 ✔️کانال #رایــحه_احکـ📙ــام👈 @khosravi1253 ✅ تبلیغات در۸کانالمون👈 @mmmm1253
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام علی علیه السلام در ادامه حکمت 147 می فرمایند: ... ولى بار خدايا! آرى هرگز روى زمين از كسى كه به حجت الهى قيام كند خالى نمى شود; خواه ظاهر و آشكار باشد و يا ترسان و پنهان. وجود آنها به اين سبب است كه دلائل الهى و نشانه هاى روشن او هرگز باطل نگردد و از دست نرود. آنها چند نفرند و كجا هستند؟ به خدا سوگند تعدادشان كم و قدر و مقامشان نزد خدا بسيار والاست. خداوند به واسطه آنها حجت ها و دلايلش را حفظ مى كند تا به افرادى كه نظير آنها هستند بسپارند و بذر آن را در قلوب افرادى شبيه خود بيفشانند. علم و دانش با حقيقتِ بصيرت به آنها روى آورده و روح يقين را لمس كرده اند. آنها آنچه را دنياپرستانِ هوس باز مشكل مى شمردند آسان يافته اند. و به آنچه جاهلان از آن وحشت دارند انس گرفته اند. آنها در دنيا با بدن هايى زندگى مى كنند كه ارواحشان به عالم بالا تعلق دارد، خلفاى الهى در زمين اند و دعوت كنندگان به سوى آئينش. آه آه چقدر اشتياق ديدارشان را دارم. اى كميل! (همين قدر كافى است) هر زمان كه مى خواهى باز گرد. 📚 نهج البلاغه حکمت 147 فراز 13، 14 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
حکمت 147 نهج البلاغه فراز 13 و 14.mp3
9.57M
💠شرح 🔸 حکمت 147 فراز 13-14 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه؛《ادایِ حقِ کلام》
بسم الله #با_معارف_نهج، شماره20 🌾🌴🍃🌻☘🌛 #قیاس_امت_با_اهل_بیت_ممنوع، شماره 5 … فَإِنَّا صَنَائِعُ
بسم الله ، شماره21 🌾🌴🍃🌻☘🌛 🔵راز بقای دولت و راه ناامید کردن دشمن فَإِذَا أَدَّتْ الرَّعِيَّةُ إِلَى الْوَالِي حَقَّهُ وَ أَدَّى الْوَالِي إِلَيْهَا حَقَّهَا عَزَّ الْحَقُّ بَيْنَهُمْ وَ قَامَتْ مَنَاهِجُ الدِّينِ وَ اعْتَدَلَتْ مَعَالِمُ الْعَدْلِ وَ جَرَتْ عَلَى أَذْلَالِهَا السُّنَنُ فَصَلَحَ بِذَلِكَ الزَّمَانُ وَ طُمِعَ فِي بَقَاءِ الدَّوْلَةِ وَ يَئِسَتْ مَطَامِعُ الْأَعْدَاءِ. 📢وقتی که مردم حق والی را ادا کنند و والی هم حق مردم را ادا کند حق در بینشان ارزشمند می‌شود و شاخص‌های مذهبی بالا می‌رود، عدالت منتشر می‌شود، سنّتها در مجرای درست خود جاری می‌شود و [خلاصه آنکه] روزگار روزگار صالحی خواهد شد و امید به بقای دولت زیاد خواهد شد و دندان طمع دشمنان کشیده خواهد شد. 🔷این که در الحکم نیز آمده است «صيّر الدّين حصن دولتك» (دین را قلعه ای نفوذناپذیر برای دولتت قرار بده)، نیز شاید بدان معنا است که شاخص اصلی دینی شدن دولت نیز همین است که: "مردم حقوق شرعی حاکم را ادا کنند و حاکم حقوق شرعی مردم را ادا کند" و دولت اگر به این معنا دینی بشود پایداری‌اش حتمی است و دشمنانش مأیوس خواهند شد. 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امام علی علیه السلام: الْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ. 🍃 انسان زير زبان خود پنهان است. 📚نهج البلاغه حکمت ۱۴۸ 🌺تا مرد سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
حکمت 148 نهج البلاغه.mp3
590.9K
💠شرح 🔸 حکمت 148 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ مناظره زیبای امیر المومنین با کفار کفار: خدا کیست و در چه سال و تاريخى خدايت به وجود امد ؟ امام فرمود:خداوند وجود داشته قبل از بوجود آمدن زمان و تاريخ و هرچيزى كه وجود داشته . 🍃كفار گفتند: چه طور ميشود؟ هرچيزى كه به وجود آمده يا قبلش چيزى بوده كه از او به وجود آمده ويا تبديل شده❗ امام على (علیه السلام) فرمود : قبل از عدد ٣ چه عددى است؟ گفتند ٢ امام پرسيد قبل از عدد ٢ چه عدديست؟ گفتند ١ امام پرسيد و قبل از عدد ١ ؟ گفتند هيچ امام فرمود چطور مي شود عدد يك كه بعدش اعداد بسیاری هست قبل نداشته باشد ولی قبل ازخداوند كه خود احد و واحد حقيقى است نميشود چيزى نباشد؟ 🔸كفار گفتند خدايت كجاست ؟ وكدام جهت قرار گرفته؟!! 🔹امام فرمود همه جا حضور دارد وبر همه چيز مشرف است . 🔰گفتند چطور ممكن است كه همه جا باشى و همه جهت اشراف داشته باشى 💠امام فرمود : اگر شما در مكانى تاريك خوابيده باشيد صبح كه بيدار شويد روشنايي را از كدام طرف و كجا مي بینيد ؟ كفار گفتند همه جا و از همه طرف امام فرمود پس چگونه خدايى كه خود نور سماوات و ارض است نميشود همه جا باشد 🔸كفار گفتند : پس جنس خدا از نور است اما نور از خورشيد است خدايت از چيست ⁉️ چطور ميشود از چيزى نباشى همه جا هم باشى قدرت هم داشته باشى؟ 🔹امام فرمود: خداوند خودش خالق خورشيد و نور است ايا شما قدرت طوفان و باد را نديده ايد؟ باد از چيست كه نه ديده ميشود نه از چيزى است،در حالى كه قدرتمند است؟ 🍃 خداوند خود خالق باد است. گفتند :خدايت را برايمان توصيف كن.از چه درست شده ؟ آیا مثل آهن سخت است؟ يا مثل آب روان ؟ ويا از گاز است و مثل دود و بخار است؟ امام فرمود : ايا تا به حال كنار مريضى در حال مرگ بوده ايد و با او حرف زده ايد گفتند : آرى بوده ايم وحرف زده ايم . امام فرمود : آيا بعداز مردنش هم بااو حرف زديد ؟ گفتند نه چطور حرف بزنيم در حالى كه او مرده ؟ امام فرمود : فرق بين مردن و زنده بودن چه بود كه قادر به تكلم وحركت نبود؟ 🔸گفتند :روح،روح از بدنش خارج شد. امام فرمود شما آنجا بوديد و ميگوييد كه روح از بدنش خارج شد و مُرد. 🔹حال آن روح را كه جلو چشم شما خارج شده برايم توصيف كنيد از چه جنس و چگونه بود !؟ ♨️ همه سكوت كردند . 💠 امام على (علیه السلام) فرمود: شماکه قدرت توصيف روحى كه جلو چشمتان از بدن مخلوق خدا بيرون آمده را نداريد؛ چطور قادر به فهم و درك ذات أقدس احديت و خداى خالق روح هستيد؟!! 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸 📚ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﻧظری 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه_۱۴۴_نهج_البلاغه_.mp3
4.86M
🔉 بسیار زیبا و 🔴 ۱۴۴ نهج البلاغه 🌺 کانال نهج البلاغه 📚👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام علی عليه السلام فرمود: چه بسيار روزه دارانى كه از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره اى نمى برند و چه بسيار شب زنده دارانى كه از قيام شبانه خود جز بى خوابى و خستگى ثمره اى نمى گيرند. آفرين بر خواب هوشمندان و افطارشان! 📚 نهج البلاغه حکمت ۱۴۵ 📚(ادای‌حقِ‌کلام)👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
حکمت 145 نهج البلاغه.mp3
1.94M
💠شرح 🔸 حکمت 145 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📚(ادای‌حقِ‌کلام)👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه؛《ادایِ حقِ کلام》
بسم الله #با_معارف_نهج، شماره21 🌾🌴🍃🌻☘🌛 🔵راز بقای دولت و راه ناامید کردن دشمن فَإِذَا أَدَّتْ ا
بسم الله ، شماره22 🌾🌴🍃🌻☘🌛 🔵از ستایش شایسته تا ناشایست الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الِاسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ وَ التَّقْصِيرُ عَنِ الِاسْتِحْقَاقِ عِيٌّ أَوْ حَسَدٌ ✅ستایش بیش از حد استحقاق، تملق است و ستایش کمتر از حد استحقاق هم [از] ناتوانی در گفتار یا حسادت است. 🔷در زشتی چاپلوسی هیچ شکی نیست ولی غالبا بین چاپلوسی () و ستایش شایسته فرق نمی‌گذاریم. امام علی ع ستایش را بر سه نوع دانسته‌اند: 1⃣یکی ستایشی که ستایش شونده استحقاق آن را داشته است، 2⃣دوم ستایشی که بیش از حد استحقاق او بوده 3⃣و سوم ستایشی که کمتر از حق استحقاق او بوده و ستایش کننده به خاطر یا ناتوانی زبانی، در ستایش کوتاهی کرده است. حضرت، ستایش بیش از حد استحقاق را (چون چاپلوسی و ذلت‌بار است) نکوهش کرده‌اند، ستایش کمتر از حق استحقاق را از آنجا که نشانه حسادتِ ستایش کننده است، نکوهش کرده‌اند. نتیجه سخن حضرت این است که ستایشی که به اندازه استحقاق باشد، باید خوب باشد. ◀️آنچه معمولا از آن سخن گفته‌ایم، زشتی چاپلوسی است و آنچه هیچ سخنی از آن نگفته‌ایم این است که حد و مرز و ستایش ناشایست کدام است؟ ⁉️ اصلا ستایش شایسته چه فایده‌ای برای جامعه دارد؟ 📚(ادای‌حقِ‌کلام)👇 ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
99.08.02_3.mp3
8.17M
🔻مراسم 📜 دعای کمیل 🎤حجت السلام استاد میرزامحمدی 📚(ادای‌حقِ‌کلام) ╔🌸🍃═════╗ @nahjoolbalageh ╚════🍃🌸═╝