eitaa logo
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
30.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
217 ویدیو
67 فایل
👇 @ostad_shoo سایت👇 https://ketabresan.net/w/U51Nt 📚محصولات👇 @mahsolatekarbordi 🎬 آموزش👇 eitaa.com/nahvekarbordi/6846 حمایت👇 6037697443586943 تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/3401646237C068eb0a641
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حل تست بالا گزینه ب ادات شرط صدارت طلب بوده و جز حرف جر و مضاف چیزی بر آنها مقدم نمیشود لذا در صورت تقدم حرف مشبهة بالفعل از شرطیت می افتد و ادات موصول محسوب میشود. دوره های استاد شو👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi 👈 کانال نحو کاربردی
اقسام فعل ۱. فعل ناقص: کان زید قائما ۲. فعل تام: قام زید فعل تام خود یا لازم است یعنی مفعول ندارد یا متعدی که مفعول به دارد «ضحک زید» و «ضرب زید بکرا» فعل متعدی خودش یا یک مفعولی است یا دو مفعولی و یا سه مفعولی. در جدول ادامه مطلب را ملاحظه کنید 📌دوره های تدریس از زیر صفر تا دکتری👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
سلام به کانال نحو کاربردی خوش آمدید رزومه و لیست خدمات و محصولات کانال👇 بنده سید حسین ایرانی مولف مجموعه کتب نحو کاربردی هستم. در اینجا سعی دارم با همدیگه شیرینی ادبیات عرب رو بچشیم 📌در کانال هر روز یک یا چند پست کاربردی در سطح متوسط و عالی (ارشد) ارائه میشود. 👈اما محتوای اصلی در کانالهای تخصصی V I P هست که به دو صورت آنلاین و آفلاین از طریق ثبت نام برگزار میشود. ۱. دوره آنلاین مبادی العربیه 4👇 https://eitaa.com/ostad_sho/602 ۲. دوره های آفلاین تصویری از مقدماتی تا عالی (مبادی العربیة ۴)👇 https://eitaa.com/ostad_sho/230 😍۳. پک استثنایی تمام دروس نحو به صورت تصویری از مقدماتی تا عالی به همراه کلی هدیه😍👇 https://eitaa.com/ostad_sho/607
2️⃣ کتب نحو کاربردی در چهار سطح مقدماتی، متوسط، پیشرفته و عالی تدوین شده که در حوزه و دانشگاه کتاب درسی محسوب میشوند. ✅معرفی کتب کانال👇🏻 نحو کاربردی مقدماتی و متوسطه و جامع تست👇 https://eitaa.com/mahsolatekarbordi/306 نحو کاربردی عالی👇 https://eitaa.com/mahsolatekarbordi/305 جهت تهیه میتوانید از لینک زیر تهیه کنید👇https://ketabresan.net/search?tag=4751 یا ای دی @ostad_shoo 3️⃣نمونه تدریس در 👇 https://eitaa.com/ostad_sho/421 https://eitaa.com/nahvekarbordi/6379 https://eitaa.com/ostad_sho/546 4️⃣نمونه صفحات کتاب نحو کاربردی 👇 https://eitaa.com/nahvekarbordi/6282 5️⃣ رضایت دانش پژوهان در👇 https://eitaa.com/ostad_sho/608
. 💥 اعراب تقدیری فاعل در قرآن همانطور که میدانید اعراب فاعل سه قسم است: 1⃣ لفظی: جاء زیدٌ 2⃣ تقدیری: جاء موسی تقدیری خودش سه قسم است: الف. مقصور: جاء عیسی ب. منقوص: جاء قاضی ج. مضاف به یا: جاء معلمی 3⃣ محلی: جاء هذا در ادامه با هم اعراب تقدیری فاعل در قرآن را بررسی میکنیم. 📌گوشه ای از کتاب نحو کاربردی عالی لینک خرید👇 https://ketabresan.net/search?tag=4751 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
آخر شبی🤦‍♀️🤦‍♂️👩‍🎓👨‍🎓 کسانی که مبادی خوندن و لیسانس باید بتونن در کدام گزینه اسم «لا» نفی، مبنی است الف) لا جاهلاتِ فی الدارِ ب) لا طالباتِ علمٍ فی الدارِ ج) لا مهملَینِ واجباتِهما فی الدار د) لا طالباتٍ علماً عندنا 💥منتظر جواباتون هستم با دلیل @ostad_shoo 👨‍🎓👩‍🎓اینجا استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
📌اعراب اسم منقوص اسم منقوص در حالت رفعی و جری اعراب تقدیری دارد و در حالت نصب، فتحه ظاهر میشود. در ادامه نکات جالبی درباره اعراب و شکل و شمایل اسم منقوص ارائه شده است. 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 لینک خرید کتب👇 https://ketabresan.net/search?tag=4751 @nahvekarbordi عضو شید 👈
📌 عین الصحیح بعد دخول کان علی آیة الشریفة (هو الله احد) مراعیا بناءها الف) کان هو الله احداً ب) کان اللهُ احدٌ ج) کان اللهُ احداً د) کان اللهُ هو احداً 💥مبادی خونده ها جواب بدن😊 منتظر جواباتون هستم با دلیل @ostad_shoo 👨‍🎓👩‍🎓اینجا استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
🧐تفاوت «جاء الزیدانِ» و «جاء زیدانِ» چیست؟
مگر «زید اسم علم نیست، چرا «ال» بر سر آن آمده است، اسم علم که «ال» نمی پذیرد.
📌 علم منقول و علم مرتجل در زبان عربی با الفاظی روبرو هستیم که به مرور زمان از معنای خود خارج شده و عَلَم شد‌ه‌اند. به این کلمات عَلَم منقول می‌گویند. مانند: «فَضْل» که مصدر است ولی تبدیل به اسم یک نفر شده است: «جاء فضل» یا «ما شاء الله» (آنچه خدا بخواهد) که اسم شخص شده است: «جاء ماشاالله». در مقابل علم منقول، علم مرتجل است که کلمه از ابتدا برای علمیّت وضع شده است، مانند: «سعاد» که از ابتدا به عنوان یک اسم زن به کار رفته است. 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
📌 «ال» وارد بر علم منقول گاهی بر سر علم منقول «ال» می‌آید در حالیکه کلمه‌ی مزبور علم است و نیاز به «ال» ندارد. این «ال»، ادات تعریف نیست، بلکه «ال» لمح است، یعنی اشاره‌ای دارد به اصل کلمه مانند: «جاء العباس»، «ال» اشاره دارد به ریشه «عباس» یعنی «العبوس» (چهره در هم کشیدن). پس وقتی می‌گوییم: «جاء عباسٌ» اشاره به علم داشته و به معنای «عباس» توجهی ندارد امّا وقتی می‌گویند: «جاء العباس» به آن ریشه‌ی معنایی توجه دارد. امّا اگر منظور از «عبّاس» اسم یک شخص نباشد، بلکه اسم مبالغه‌ای همچون «نجار»، «فعال» (بسیار کار کننده)، «علّام»، «قتّال» (بسیار کشنده) باشد، تنوین داخل بر آن، تنوین تنکیر است: «جاء عبّاسٌ» (مردی که چهره در هم کشیده، آمد). لینک خرید کتب👇 https://ketabresan.net/search?tag=4751 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
ترکیب کنید: «حسبتُ محمد بن سعید مسافرا» و «حسبت محمداً ابن سعید» 💥مبادی خونده ها جواب بدن😊 منتظر جواباتون هستم با دلیل @ostad_shoo 👨‍🎓👩‍🎓اینجا استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
📌 عین الصحیح بعد دخول کان علی آیة الشریفة (هو الله احد) مراعیا بناءها الف) کان هو الله احداً ب) ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزینه «ب» اگر ضمیر شأن، اسم افعال ناقصه یا مقاربه باشد، باید ضمیر مرفوعی متّصل مستتر باشد، مانند: «کانَ علیٌّ عادلٌ» که «هو» مستتر ضمیر شأن و «علی عادل» جمله اسمیه و خبرش است، در «کان الله احدُ» نیز اسم کان ضمیر شان محذوف و «الله احد» خبر کان و محلا منصوب است. 📌فیلم را حتما ملاحظه کنید 👨‍🎓👩‍🎓اینجا استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
در «هذا عندهُ مالٌ» نقش «مال» چیست. فقط مبادی 4 خونده ها جواب بدن😊
در «جاءَ مالکٌ معَ ابنهِ» (مالک با فرزندش آمد) «مالک» در واقع اسم فاعل است که از معنای اسم فاعلی خود نقل پیدا کرده و علم شده است، لذا منظور از «مالک» صرفاً اسم شخصی است که به این نام خوانده شده است، و «مالکیت» در نظر نیست. حتّی ممکن است «مالک» اصلاً مالکیت بر چیزی نداشته باشد، بلکه بنده باشد. پس «مالک» در اینجا با <مالک یومِ الدین> تفاوت دارد، در «جاء مالکٌ» اسم علم و جامد است و در آیه، اسم مشتق، لذا معنای مالکیت در آن مدّ نظر است. لینک خرید کتب👇 https://ketabresan.net/search?tag=4751 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
در «هذا عندهُ مالٌ» نقش «مال» چیست. فقط مبادی 4 خونده ها جواب بدن😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در «هذا عندهُ مالٌ» دو ترکیب مصور است: 1⃣هذا: مبتدا عنده: خبر مقدم مال: مبتدای موخر کل عنده مال: خبر هذا 2⃣هذا: مبتدا عنده: ظرف متعلق به استقر محذوف ابوه: فاعل استقر محذوف 👨‍🎓👩‍🎓دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
📌 عین حرف «لا» لیست لنفی الجنس الف) لا عمل خیر ضائع و لا عمل سوء رابح ب) لا مهملاً واجباته ناجح ج) لا فی الصفّ معلم و لا طالب د) لا ضدّین مجتمعانِ ۹۷ 🥴منتظر جواباتون هستم با دلیل @ostad_shoo 👨‍🎓👩‍🎓اینجا استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296 @nahvekarbordi عضو شید 👈
ترکیب کنید: الشاعرتان کلتاهما نابغةٌ
🌺 شرایط عمل «لا»ی نفی جنس ۱. حرف جر بر آن داخل نشود. ۲. اسم و خبرش نکره باشد. ۳. فاصله ای بین لا و اسمش نباشد. 🌸در تصویر بقیه نکات را بررسی میکنیم. نفی جنس 👩‍🎓👨‍🎓متوسط 👩‍🎓دوره های تدریس از زیر صفر تا دکتری👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
إن سألوك عن غزّة قل لهم: بها شهيد يسعفه شهيد و يصوره شهيد و يودعه شهيد و يصلي عليه شهيد اگر از تو درباره غزه پرسیدند، بگو: در آنجا شهیدیست که شهیدی تیمارش می کند، و شهیدی به تصویرش میکشد، و شهیدی تشییعش می کند، و شهیدی بر او نماز به جا می آورد👇 🗨 @ahlamona | احلامُنـــا🌱