eitaa logo
مدرسه تبیین(مبلغات شبکه ساز)
1.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
845 ویدیو
975 فایل
باتوجه به اهمیت جهاد تبیین این‌ کانال‌ در‌ راستای‌ حمایت‌ از‌ نقش‌ محوری‌ مبلغات‌ و‌‌ فعالان فرهنگی‌ در جهاد تبیین (نهضت‌تبیین‌بانوان) جهت اطلاع رسانی برنامه ها و ارائه‌ محتوای مورد نیاز توسط تیم نظام تبیین ایجاد شده است جهت ارتباط @madresetabiin_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه تبیین(مبلغات شبکه ساز)
۱۹_ «گفتاری در باب صبر» معرفی کتاب «گفتاری در باب صبر» عنوان کتابی ۹۰ صفحه است خوانندگان با خواندن
۲۰_صبر از دیدگاه اسلام معرفی: کتاب «صبر از دیدگاه اسلام» جلد سی‌ودوم از مجموعه «سیری در معارف اسلامی» است که حاصل سخنرانی‌های شیخ حسین انصاریان است. کتاب دارای ۲۹ گفتار است که در آن با بهره‌گیری از آیات و روایات مرتبط با صبر، برخی از آثار آن در زندگی و همچنین سطوح و ابعاد مختلف آن توضیح داده شده است. برای آشنایی بیشتر با کتاب می‌توان به برخی از گفتارها، از جمله گفتار «ارزش صبر» که در آن مراحل سه‌گانه صبر شرح داده شده است 💥گفتار «گوهر صبر» که عهده‌دار شرح مراحل مختلف صبر است 💥گفتار «پاداش صبر» که به ارزیابی برخی از آیات مربوط به صابران می‌پردازد و 💥گفتار «تکامل انسان در صبر بر بلاها» که به برخورد انسان‌ها در برابر بلایا با ارائه نمونه‌های قرآنی مانند حضرت عیسی (ع) و حضرت ابراهیم (ع) می‌پردازد، اشاره کرد. ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏بچه‌ها توی خانه بازی‌گوشی و شیطنت می‌کردند گاهی درمانده می‌شدیم؛ از حاج آقا بهجت(ره) پرسیدم: با بچه‌ای که از دیوار راست می‌رود بالا و حرف گوش نمی‌کند، باید چه کار کرد؟ ایشون فرمودند: همان‌ طوری که توقع دارید خدا با شما رفتار کند، با این بچه‌ها هم همان‌طور رفتار کنید ‏اینطور اگر نگاه کنید دیگر زدن بچه ها، یا بد اخلاقی با آن ها بخاطر اشتباه بی معنی میشود. به شیوه باران/صفحه ۳۹ ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
لایحه حجاب و عفاف.pdf
886.4K
متن کامل لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
33.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی کوتاه از یک جلسه مهم 🔴 پرتکرار‌ترین شبهه‌ای که از فتنه تا امروز در جلسات -خصوصا در مدارس دخترانه- سوال شد، توسط نیروی انتظامی بود ♦️ این فیلم برای پاسخ به این شبهه است 💢 حتما حتما فیلم را با دقت ببینید ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖇|پرسش و پاسخ در مدرسه تبیین•| ⭕️ دلت پاک باشه! ❓بعضی از دوستام شُل حجاب و حتّی بعضی‌هاشون بی حجابَن. می‌گن مهم اینه که دلت پاک باشه! چه جوابی بهشون بدم؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: ❌ مرجِئه یکی از فرقه‌های اهل‌سنت است که بدونِ عمل، امید به اجر دارند. ایده‌ی "دلت پاک باشد" و کافی بودنِ ایمان برای نجات بدونِ نیاز به عمل صالح، از باورهای این فرقه است. ❗️امام صادق به این مضمون می‌فرماید فرزندانتان را دریابید قبل از اینکه مرجئه آنان را منحرف کند. قرآن غالبا ایمان و عمل را کنارِ هم می‌آورد. یعنی هم ارتباطِ قلبی کسبِ ایمان؛ و هم عمل به احکام و مناسکِ دین. 🔔 کسی که ادعا می‌کند دلَش پاک است اما ظواهر شرعی را رعایت نمی‌کند چند اشکال بر او وارد است: 1️⃣ اولا چقدر از خود راضی و از خود متشکر؟! عرفای ما با آن همه ریاضت و عبادت، ادعای پاکی قلب نکرده‌اند! چقدر من باید به خودَم مغرور شده باشَم که دلَم را پاک و عاری از گناه بدانَم!! عبادت قرار بود مرا خاضع کند و نه مغرور... . 2️⃣ ایمان به خدا یک گزاره‌ی نرم‌افزاری و تکلیف و عبادتِ دل، روح و جوانحِ ما است. کسی که در این بُعدِ وجودَش خدا را بندگی کرده، تازه نصفِ راه را پیش رفته. علاوه بر روح، سخت‌افزارِ جسم و جوارحِ ما هم باید به تکلیفِ خودَش عمل کند. ➕حجاب، نماز و کلیه‌ی احکامِ فقهی ناظر به تکالیفِ جوارحیِ ما است. پس جوانح (قلب) و جوارح (جسم) اگر هر دو مطیعِ خدا شوند، سعادتمند خواهیم شد. خلاصه آن‌که نرم‌افزارِ ایمان در کنارِ سخت‌افزارِ عملِ صالح، مرا ارتقاء می‌دهد. 3️⃣ دلَت اگر پاک است، چرا تو را سمتِ یک عملِ پاک مثلِ حجاب رهنمون نمی‌کند؟! نمودِ ظاهریِ دلِ پاک، نماز و حجاب و خمس و زکات و دفاع از رهبریِ دینی است: از کوزه همان تراوَد که در اوست. لابُد دلَت پاک نیست که تو را به ناپاکی فرمان می‌دهد. 4️⃣ ما از دلِ شما خبر نداریم و خدا می‌داند. اما عملِ شما بازتابِ درونِ شما است: رنگِ رخساره خبر می‌دهد از سرّ درون. من قضاوتی در باره‌ات نمی‌کنم اما زبانت می‌گوید دلم پاک است و عملَت ناپاکیِ تو را فریاد می‌زند. ادعای زبانَت را بپذیرم یا فریادِ عملت را؟! ✅ دلِ پاک، یک شعار است! یک ادعا است! هر کسی می‌تواند شعار بدهد و ادعا کند. برای اثباتِ این ادعا و شعار باید در عمل نیز پاکیِ خود را نشان داد. عملِ حجاب، علامتِ دلِ پاک است. کسی که پاک باشد، پوشش و لباسَش نیز علامتِ پاکی و نجابت دارد. 5️⃣ دلِ شما پاک‌تر است یا دلِ زهرای مرضیه؟! اگر یک بی‌حجاب ادعا کند دلِ پاک، مرا به بی‌حجابی امر کرده پس دلِ زهرا که او را به حجاب امر کرده، ناپاک است یعنی؟! دلی پاک است که مرا امر کند به عملِ پاک. 6️⃣ کسی که با پوششِ بد، دلِ هزاران نامحرم را ناپاک کرده، بنیانِ هزاران خانواده را متزلل نموده و مسیرِ فحشا و هوس‌رانی را در جامعه هموار کرده، آیا می‌توان دلِ او را متصف به صفتِ پاکی دانست؟! تو قرار است چه جنایتِ بزرگتری مرتکب شوی تا از توهمِ پاک بودنِ دلَت بیرون بیایی؟! 7️⃣ همان خدایی که زیبایی را به ما داده و زیبایی را دوست دارد، چارچوب‌ها و قوانینی نیز برای ما قرار داده. است چطور است که زیبائی را از خدا می‌گیریم اما چارچوب‌های مدنظر خدا را رعایت نمی‌کنیم و با این‌حال ادعای خدا دوستی‌مان هم گوشِ فلک را پُر کرده؟! ☝️حجاب برای پوشاندنِ زیبائی است. بانوانِ محجبه، نازیبا نیستند فقط زیبائیِ خود را کفِ خیابان نمی‌ریزند. چون می‌دانند کفِ خیابانی‌ها لایقِ دیدنِ زیبائی‌اش نیستند. چون می‌فهمد مردانِ نامحرم، نگاهِ هوس‌آمیز و حیوانی دارند به زیبایی‌های او؛ خدای زیبا دوست، دوست ندارد ناموسَش کالایِ رایگانِ هوسرانیِ مردان شود! 8️⃣ بنظر می‌رسد "دلم پاکه" یک ابزار است برای اسکاتِ کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند. او خودَش نیز می‌داند که دلَش پاک نیست. اما بالاخره یک پاسخی باید داشته باشد برای خاموش کردنِ عذابِ وجدانِ خودَش و برای خفه کردنِ مخالفانَش و در نتیجه ادامه‌ی سیره‌ی فاسقانه‌اش. 💢مخاطبین می‌توانند سوالات و شبهات خود را به 👈 ادمین ارسال کنند ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
دوره دوم رشد از منظر اسلام .m4a
5.16M
💎 بخش دوم دوره رشد از منظر اسلام _معنویت ،معرفت ،هویت _جستجوی هویت در هیئت (تحلیل محتوای هیئت های دختران نوجوان درسیرهویت یابی) کارشناس: _خانم دکتر سیده نرگس صالحی (دکترای روان شناسی تربیتی مشاور و درمانگر کودک و نوجوان) ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
مدرسه تبیین(مبلغات شبکه ساز)
۲۰_صبر از دیدگاه اسلام معرفی: کتاب «صبر از دیدگاه اسلام» جلد سی‌ودوم از مجموعه «سیری در معارف اسلام
۲۱_صبر، کیمیای سعادت انسان مقدمه: عالمان صبر را به سه دسته خانوادگی و اجتماعی و فردی تقسیم کرده‌اند. برای درک هرکدام از این سه سطح بایستی به عالمان رجوع کرد. 🔝 آیت‌الله حسین مظاهری با آشنایی با معارف اسلامی و همچنین سال‌ها حضور در میان آحاد مردم، توصیه‌هایی برای درمان درد اصلی جامعه، یعنی شکیبایی داشته‌اند تا از این طریق، صفات پسندیده در افراد جامعه ظهور کند و جامعه اصلاح شود. معرفی: کتاب فوق از سلسله جلساتی با موضوع صبر از آیت‌الله حسین مظاهری است که با عنوان «صبر، کیمیای سعادت انسان» منتشر شده است. این کتاب ۲۸۸ صفحه‌ای در سطح اجتماعی، خانوادگی و فردی موضوع را ارزیابی می‌کند. کتاب پس از پرداختن به صبر از دیدگاه قرآن و عترت، با طرح مباحثی مانند 💥صبر در معصیت 💥 صبر در مصیبت 💥 صبر در عبادت و... مبحث صبر فردی را برای مخاطبان توضیح داده است. 🔺صبر خانوادگی بخش دیگر است که به موضوعاتی از جمله 💥نقش صبر در بهبود روابط زن و شوهر 💥 صبر فرزند در برابر والدین 💥 صبر والدین از آداب فرزندآوری و... پرداخته است. 🔺موضوع آخرین گفتار صبر اجتماعی است. در این بخش درباره موضوعاتی از جمله 💥سعه صدر در روابط اجتماعی 💥 عفو و گذشت هنگام مواجهه با پرخاشگری 💥 مردم‌داری و حفظ شخصیت اجتماعی و... اشاره شده است. ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏آیت الله بهجت: ای کاش می دانستیم صلاح دین ودنیای ما در تمسک به انبیا واولیا ودر تمسک به قرآن وعترت است. ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
احیای کرامت انسانی؛ مهم_ترین ثمرۀ عاشورا.pdf
426K
فیش منبر 🔖 عنوان: احیای کرامت انسانی. مهمترین ثمره عاشورا ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
40حدیث از ثواب و برکات مجالس امام حسین(ع) .pdf
151.1K
🔖فیش منبر دهه دوم محرم 📜عنوان: چهل حدیث از ثواب و برکات مجالس حسینی ✍حجت الاسلام و المسلمین استاد دانشمند علیه‌السلام ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖇|پرسش و پاسخ در مدرسه تبیین•| ⭕️ چهل ❓سوال: عدد 40 در اسلام، چه رازی دارد؟ ارتباط آن با چهلمِ اموات چیست؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: قرآن در آیه‌ی پانزدهِ سوره‌ی احقاف از عددِ چهل بعنوانِ عددِ تکامل و بلوغ یاد کرده: "إذا بلغ أشُدَّه و بلغ أربعینَ سنةً...". میقاتِ موسای نبی آن‌گاه به اتمام رسید که چهل شبانه روز سپری شد: "فتم میقاتُ ربِّه إربعین لیلة". ➕ در روایاتِ ما آمده که هر کس چهل روز لقمه‌ی حلال بخورد، دلش نورانی می‌شود. رسول اکرم در چهل سالگی، مبعوث شدند. چهل شبانه روز از حضرت خدیجه جدا شدند و به اعتکاف مشغول شدند تا حضرت زهرا متولد شد. 🗣 رسولِ خدا می‌فرماید هرکس چهل روز خود را برای خدا خالص کند، چشمه‌های حکمت از قلب، بر زبانش جاری می‌شود: "مَن أخلَصَ لِلّهِ أربَعينَ صَباحا ظَهَرَت يَنابيعُ الحِكمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى لِسانِهِ". صندوقچه‌ی دل و روح، گنجینه‌ی حکمت‌های الهی است. این صندوق، آن‌گاه باز می‌شود و بر زبان جاری می‌گردد که چهل روز به طاعتِ خدا و ترکِ معصیت مشغول باشد. ☝️شیخ عباس قمی [صاحب کتاب مفاتیح الجنان] می‌گوید من این حدیث را امتحان کرده و 40 روز دقت کردم که اصلا گناهی انجام ندهم. 40 روز به پایان رسید و گفتم بروم وادی السلام نجف، فاتحه‌ای بخوانم دیدم نعشی را می‌آورند که فریاد می‌زند که مرا کجا می‌برید؟ در حالی که افراد تشییع کننده فریاد او را نمی‌شنیدند ولی من می‌شنیدم. ✅ بزرگانِ دین مبتنی بر آیات و روایاتِ فوق بر این باورند که چلّه، استعدادهایِ درونی انسان را به فعلیت می‌رساند. به قولِ عامیانه‌اش، چلّه موجبِ شکفته شدنِ استعدادهایِ معنویِ انسان می‌شود. برخی عُرفا حتی به چله‌هایی خاص نظیرِ چله‌ی زیارت عاشورا اعتقاد داشتند. 👌چهل، عددِ تثبیت است. برای نهادینه سازیِ یک صفتِ خوب یا بد، انجامِ چهل روزه‌ی آن باعث میشود عملِ مزبور در وجودِ انسان، تبدیل به عادت و ملکه شود. 🔔 در مسئله عُمر هم عددِ چهل از این جهت مهم است که چهل سالگی زمانِ تثبیتِ شخصیت است. کسی که تا 40 خود را اصلاح کرده باشد یعنی در سراشیبیِ سعادت قرار گرفته. اما کسی که تا 40 جوارح و جوانحِ خود را تربیت نکرده، بعد از 40 کار بر او سخت می‌شود. ✍️ حتی در مباحثِ تربیتی این را داریم که والدین تا 40 سالگیِ فرزند باید حمایت‌هایِ مراقبتی، تربیتی و هدایتی شان را نسبت به فرزند داشته باشند. پس از چهل اگر سر به راه نشد، دیگر نمی‌توان او را به این راحتی ها، به راهِ هدایت رهنمون کرد. 📣 در موردِ چهلمِ اموات؛ نه تنها چهلم که حتی در مورد سوم و هفتم و سالگردِ متوفی نیز سفارش‌ خاصی از طرف‌ معصومين‌ وارد نشده است. این مراسمات، نوعی تجلیلِ عُرفی از درگذشتگان است که شرع مقدس با آن مخالفتی نکرده. تجليل از مقام درگذشتگان و انجام خیرات و مبرّات به نیابت از آنان در هر حال و ساعت و روزی مطلوبِ خداست. ⛔️ ادعایِ جدا شدنِ سرِ میت در شبِ چهلم نیز خرافاتی بیش نیست. کم کردنِ تعدادِ فرزندان از عددِ چهل برای تعیینِ روزِ چهلمِ میت نیز یک اقدامِ بی منطق است. فرض کنید یک میت از چهار همسرش، 11 فرزند و مجموعا 44 فرزند دارد! اگر 44 را از چلّه کم کنیم، می‌شود منفیِ چهار!! یعنی چهار روز قبل از وفاتَش باید برایش مراسم بگیریم؟! ➕ حتی در بینِ اهلبیت هم فقط و فقط در موردِ امام حسین، برگزاریِ مراسم اربعین (چهلم) توصیه شده است و لا غیر. 💢مخاطبین می‌توانند سوالات و شبهات خود را به 👈 ادمین ارسال کنند ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
تکمیلی دوره دوم رشد.m4a
19.04M
💎 بخش اول ازمباحث گفتمان بهشت _ هویت در هیات _ادامه بحث رشد در دوره نوجوانی _تاثیر هیات در شکل گیری هویت (تحلیل محتوای هیئت های دختران نوجوان درسیرهویت یابی) کارشناس: _خانم دکتر سیده نرگس صالحی (دکترای روان شناسی تربیتی مشاور و درمانگر کودک و نوجوان) ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
مدرسه تبیین(مبلغات شبکه ساز)
۲۱_صبر، کیمیای سعادت انسان مقدمه: عالمان صبر را به سه دسته خانوادگی و اجتماعی و فردی تقسیم کرده‌ان
۲۲_و این‌گونه است زینب (س) نویسنده: سیدنورالدین جزایری اسناد کتاب فوق مورد تأیید علمای نجف است. آیت‌الله جزایری در این کتاب تلاش کرده‌اند با ذکر چهل ویژگی از ویژگی‌های حضرت زینب (س) شخصیت والای ایشان را به جهانیان معرفی کنند. مخاطبان با نسخه بازنویسی‌شده از این کتاب مواجه خواهند شد؛ زیرا ادبیات به‌کاربرده‌شده توسط نویسنده متعلق به زمان ایشان بوده است و از همین روی، درک آن برای آحاد مردم امروز دشوار است؛ بنابراین، در این کتاب تلاش شده است با حفظ اصالت متن ادبیات آن بروز شود و منابع به‌صورتی دقیق‌تر ارجاع داده شود. ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله فاطمی نیا(ره) : سيدالشهداء (ع) در دعاي عرفه جمله اي دارد كه اولياي خدا آن را ميخواندن و اشك ميريختند "یا مَنِ اسْتَنْقَذَ السَّحَرَةَ مِنْ بَعْدِ طُولِ الْجُحُودِ" "ای خدایی كه ساحران فرعون را بعد از انكار وكفر طولانی نجات دادي" ❗️الله اكبر اين معجزه است❗️ سيدالشهداء اين را در دعاي عرفه از مظاهر قدرت خدا ذكر ميكند شما جوانان عزيز اين جمله را بخوانيد ، عربي هم نشد مضمون آن را به فارسي بخوانید آدم چهل روز گناه كند قسي القلب ميشود ، اين ساحران عمري در دربار فرعون بودند و هيچ چيز را قبول نداشتند ما كه بدتر از آنها نيستيم! ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
| از لایحه عفاف و حجاب چه میدانید؟! ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
از عاشورا تا ظهور.pdf
365.6K
🔖 فیش منبر 🔸️عنوان: از عاشورا تا ظهور ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |°•دیدنی و شنیدنی•°| 🚩 نقش زنان در سپاه حضرت اباعبدالله علیه السلام ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖇|پرسش و پاسخ در مدرسه تبیین•| ⭕️ دیانت و سیاست ❓چرا سیاست را با دیانت قاطی می‌کنید؟ دین از سیاست، جداست. 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: 🗣 تا سیاست را چه معنا کنید؟! شاید چون با شنیدنِ سیاست، یادِ معاویه و یزید می‌افتید، با آن مخالفید! شما سیاست را به ریاست طلبی، نفاق، ویژه‌خواری، منفعت‌طلبی، ستمگری، تضییعِ حق الناس، فریب و دروغ معنا می‌کنید. ✅ در حالی که می‌توانید سیاستِ علوی که خروجی‌اش عدالت‌ورزی است را نیز ببینید. البته شما حق دارید این طور فکر کنید. چون غالبِ سیاستمدارن و حاکمان در طولِ تاریخ، ستمگر بوده‌اند. ☝️ اگر سیاست را بمعنایِ اداره‌ی جامعه بدانیم و عادل‌ترین انسان‌ها را بعنوانِ حاکم برگزینیم، اتفاقا سیاست می‌شود مقدس. بخاطر همین است که در سلام‌هایِ ابتدائیِ زیارت جامعه، امامانِ معصوم را با لقبِ "ساسة العباد" بمعنای سیاستمردانِ مردم یاد می‌کنیم. ❗️اساسا چون ما مردم زمینه‌ی بهره‌مندی از حکومتِ معصومین را فراهم نکرده‌ایم، دچارِ سیاست‌مدارانِ مکار شده‌ایم. سیاست اگر با اصولِ دینی و الهی شکل نگیرد، خروجی‌اش ظلم و تبعیض می‌شود. ✍️ بقولِ شهید مدرّس "سیاستِ ما عینِ دیانت ما است". از ابتدایِ خلقتِ انسان، دعوا سرِ خدا نبود! دعوا سرِ خلیفه و جانشینِ خدا در زمین بود! یعنی دعوا، کاملاً سیاسی بود. ابلیس با عبادتِ خدا و نماز که مشکل نداشت، سرپیچی‌اش وقتی شروع شد که خدا گفت آدم باید خلیفه باشد. سخت‌ترین و پر لغزش‌ترین آزمونِ خدا، آزمون با ولایت است! ➕هنوز هم دعوا سرِ خلیفه است! آیا فلان طاغوت باید خلیفه‌ی جهان باشد یا امامِ زمانِ منصوب از جانبِ خدا؟ طبیعتا کسی که دین‌دار باشد ولی به حاکمیت و سیاست کاری نداشته باشد، خطری او را تهدید نمی‌کند. اما کسی که مدعیِ ریاست و حاکمیتِ امامَش بر جهان باشد، در معرض خطر قرار می‌گیرد. اصلا قائل بودن به مهدویت و حکومت جهانیِ مهدوی، یعنی شیعه یک دینِ کاملا سیاسی است. ✍️ هدف از دین و دین‌داری، رسیدنِ به حاکمیتِ الله است. این حاکمیت بدستِ جانشینِ خدا باید محقق شود. حالا آیا کسی که برای ظهور امام تلاش نمی‌کند، آیا می‌توان نامَش را دین‌دار واقعی نامید؟! دین فقط عبادتِ فردی در پستویِ خانه نیست؛ اقامه‌ی دین و حاکمیتِ الهی بر زمین است. ➕ اشکالاتِ فعلیِ نظامِ ما اتفاقا محصولِ تفکرِ "جدائی دین از سیاست" است. وقتی مبانیِ دینی در بانکداری و اقتصاد و بهداشت و معماری و آموزش و حکمرانی، وارد نمی‌شود و دولت‌مردانِ ما دقیقا با مبانیِ غربی کشور را اداره می‌کنند، خروجی‌اش می‌شود فساد و نزول و رانت و تبعیض. ❌ اما به اسمِ اسلام تمام می‌شود!! چون آن ریشویِ پیشانی به مُهر بسته، تظاهر به دین‌داری می‌کند اما در واقع آمریکا پرست است. اسلام به ذاتِ خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست. ❓اگر دین از سیاست جدا بود، چرا امام حسین این‌دو را مخلوط کرد؟ اگر امام نیز مانند سلیمان بن صرد خزاعی به نماز و محرابَش می‌چسبید که درد سری برایَش ایجاد نمی‌شد. انبیاء و امامان اتفاقاً چون رجل سیاسی بودند همواره توسطِ صاحبان قدرت و سلاطین مورد تهدید و تعقیب قرار می‌گرفتند. 👌پیامبران اگر یک عابدِ محراب نشین بودند، کسی با آنان کاری نداشت. عاشورا و کربلا یعنی شیعه با سیاست و حکومت کار دارد. کسی که خلافِ این عقیده را دارد باید برای باورِ خود دلیل و مدرک بیاورد. 🔔 اگر غالبِ انبیاء و امامانِ ما موفق به تشکیلِ حکومت الهی نشدند، دلیلَش همراه نبودن مردم بود. دلیلَش این نبود که امامان به دنبال تشکیل نهضت منسجم الهی و حکومت نبودند. همین‌که داوود و سلیمان، یوسُف نبی، رسول الله، امیرالمومنین، امام مجتبی و بعدَش امام زمان تشکیلِ حکومت داشتند و خواهند داشت، نشان می‌دهد اتفاقاً انبیاء و امامان در جایگاهِ حاکمِ جامعه‌اند و برای تشکیلِ حکومتِ الهی در مقابلِ حکومت طاغوت مبعوث شده‌اند. ➕بگذریم از این‌که فرم خیلی از احکام و دستورات قرآنی طوری است که نیاز به حاکمیت و حکومت اسلامی دارد: مثلا آیاتِ جهاد، قضا، استکبار ستیزی، تبعیت از رسول بعنوان رهبریِ دینی، اجرای حدود الهی مثلِ تازیانه و اعدام و... . کسی که اسلام را یک دین سیاسی و حکومتی نداند، بیش از نیمی از دستورات قرآن را باید تعطیل کند!! خلاصه آن‌که اگر کسی گفت "دین از سیاست جدا است" خلافِ منطق دین حرف زده است. ✍️ خداوند در آیه‌ی 251 بقره و در قصه‌ی جالوت به این نکته اشاره می‌کند که اگر حکومت مقتدر و نیرومندی نباشد و جلوی سرکشان را نگیرد، زمین پر از فساد می‌شود. همچنین ذیل آیه‌ی 246 تصریح شده که دلیل شکستِ بنی اسرائیل و تسلط دشمن، این بود که آنان حاکمیت قوی نداشتند. 💢مخاطبین می‌توانند سوالات و شبهات خود را به 👈 ادمین ارسال کنند ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen
اداب نوجوانی ۱.m4a
26.06M
💎 بخش دوم ازمباحث گفتمان بهشت _ هویت در هیات _ادامه بحث رشد در دوره نوجوانی _تاثیر هیات در شکل گیری هویت (تحلیل محتوای هیئت های دختران نوجوان درسیرهویت یابی) کارشناس: _خانم دکتر سیده نرگس صالحی (دکترای روان شناسی تربیتی مشاور و درمانگر کودک و نوجوان) ـــــــــــــــــــــــ 🌐 مبلغات‌ شبکه ساز مدرسه تبیین @nahzattabeen