eitaa logo
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
1.6هزار دنبال‌کننده
700 عکس
155 ویدیو
4 فایل
دوره‌های ترجمه ی طنین وحی راهی به سوی توانایی ترجمه ی این کتاب الهی است.برای ورود به دوره‌ها به ادمین(خانم زرین) @Smmm60 مراجعه نمایید تبادل👇🏻 @ghoraan_naji https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 استفاده ونشر مطالب کانال صدقه جاریه است
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_سی_و_نهم فَلَمَّا رَأَوْكَ ثابِتَ الْجَأْشِ، غَيْرَ خائِفٍ وَلا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 وَبَسَطُوا إِلَيْكَ أَكُفَّ الْإِصْطِلامِ، وَلَمْ يَرْعَوْا لَكَ ذِماماً، و دست ‏هاى ويرانگر خود را به سوى تو گشودند، و حقّ تو را مراعات نكردند، وَلا راقَبُوا فيكَ آثاماً، في قَتْلِهِمْ أَوْلِياءَكَ، وَنَهْبِهِمْ رِحالَكَ، و در كشتن عزيزان تو و غارت زاد و توشه تو هيچ ترسى از جزاى گناه خويش به خود راه ندادند؛ وَأَنْتَ مُقَدَّمٌ فِي الْهَبَواتِ، وَمُحْتَمِلٌ لِلْأَذِيَّاتِ، قَدْ عَجِبَتْ مِنْ صَبْرِكَ مَلائِكَةُ السَّماواتِ. و تو در ميان گرد و غبار ميدان به پيش مى‏ تاختى، و آزار و اذيّت‏ها را تحمّل مى‏ كردى، كه به راستى فرشتگان آسمان از صبر تو درشگفت آمدند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_یکم خطاب یازدهم کونوا انصارالله؛ خداوند بزرگتر از آن است ک
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 کیفیت دوم؛ در شرح این معنا است که به واسطه حسین علیه السلام، خطاب هاي تکوینی جاري بر تو، به هنگام برپا شدن قیامت صغري براي تو، آسان جریان می یابد. منظور از برپا شدن قیامت صغرا، مرگ تو و دوران آن، یعنی دوران برزخ تو است. بنابراین باید گفت یکی از وسایل حسینی، گریه بر آن حضرت و تغییر احوال به هنگام یادآوري آنچه بر او گذشت، می باشد، به گونه اي که طعام و شرابی براي انسان گوارا نباشد. و از جمله خواص این حالت است که پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام بر او حاضر می شوند و به او بشارت و تحیتی می فرستند که به موجب آن دچار آنچنان شادي و فرحی می شود که تا روز قیامت در دل او باقی می ماند و به این وسیله، کلیه خطاب هاي مربوط به احتضار و برزخ و خطاب هایی از این قبیل که متوجه اوست، آسان می گردد. کیفیت سوم؛ درباره نحوه رفع خطاب هاي شدید و خارج از توان و خطاب هاي مربوط به گرفتن انسان و به غل و زنجیر کشاندن اوست که به واسطه حسین علیه السلام به خطاب هاي ملاطفت و مرحمت تبدیل و یا رفع و دفع می شوند؛ زیرا پیامبر صلی الله علیه و آله تضمین کرده است که در روز قیامت به دیدار هر کس که حسین را زیارت کند، می رود و فرموده است: به خدا تعهد داده ام و این حق بر عهده من است که زیارت کنم کسی را که او را زیارت کرده است و دست او را بگیرم و از خطرات و سختی هاي قیامت نجات دهم و او را وارد بهشت سازم. حتی بالاتر از این، زیارت حسین علیه السلام باقیات صالحات و اعمال پذیرفته شده اي است که ثواب آن همچنان از پی می آید. بنابراین به واسطه حسین علیه السلام شعله هاي آتش جهنم و عذاب خاموش و در بزرگ بهشت -که باب الحسین نام دارد- گشوده می شود. به واسطه آن حضرت، ورود به هر بابی امکان پذیر است، چرا که حسین علیه السلام خود باب و کلید باب هاي بهشت و قفل درهاي طبقات جهنم است. پس به سوي وسایل حسینی بشتابید و بشارت باد شما را زیرا در وسایل حسینی و توسل به آن حضرت خصوصیات دیگري است که بنا بر جهات زیر بر همه اسباب و وسایل دیگر برتري و بر کلیه اعمال صالحان رجحان دارد: جهت اول؛ نهایت نتیجه اعمال، نجات از آتش است، در حالی که ثمره وسایل حسینی برتر از آن است، چون به واسطه آنها نجات دیگران نیز امکان پذیر می شود. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_چهلم_و_یکم ادامه مطلب... حروف نصب در معنای فعل مضارع نیز مؤثر اند :
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ثلاثی مزید مقدمه: فعل ثلاثی مزید از ثلاثی مجرّد گرفته می‌شود بدین معنی که صیغه اوّل ماضی معلوم آن را از صیغه اوّل ماضی معلوم ثلاثی مجرّد می گیریم و اما بقیه صیغه‌های ماضی معلوم آن از صیغه اول و سائر قسمت‌های آن ( فعل ثلاثی مزید ) از ماضی معلوم خودش گرفته می شود . بنابراین : فعل ثلاثی مزید آن است که صیغه اول ماضی معلوم آن دارای سه حرف اصلی و یک یا چند حرف زائد باشد . حروفی که برای ساختن ثلاثی مزید و در ثلاثی مجرّد اضافه می‌شود حروف مخصوصی است و در جای مخصوصی از آن در می‌آید و حروف کلمه جدید ( مزید فیه ) ممکن است حرکات جدیدی داشته باشد ، این خصوصیّات را به وسیله اوزان ثلاثی مزید که خواهد آمد می‌توان دریافت . ادامه دارد ... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_چهلم_و_یکم حروف مشبهة بالفعل و «لا» ی نفی جنس دسته دوم از نواسخ ، حرو
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ادامه مطلب ... * لکِنَّ ( امّا ، ولیکن ) ، برای استدراک می آید ، و آن بر طرف کردن ِ توهمی است که از جمله پیش در ذهن مخاطب به وجود آمده است. مانند : اینکه کسی به سعید بگوید : غَرِقَ المسافِرُونَ ( آن مسافران غرق شدند ) سعید که پدرش جزء مسافران بوده است با شنیدن این جمله گمان می کند پدر او نیز غرق شده ، لذا گوینده ادامه میدهد : لکِنَّ اَباکَ نَجیٰ ( ولیکن پدر تو نجات یافت ) * لَیْتَ ( ای کاش ! ) برای تمنّی است ، و تمنّی به طلبِ حصول چیز ممکن و یا محال گفته می شود. مانند : لَیْتَ سعیداً عالمٌ ( ای کاش سعید دانشمند بود ؛ عالم شدن امر ممکنی است . لَیْتَ سعیداً طائرٌ ( ای کاش سعید پرنده بود ) ؛ پرنده شدن سعید امر محالی است . * لَعَلَّ ( شاید ، امید است) برای ترجّی است ، ترجّی امیدواری به حصول چیزی است که ممکن باشد . مانند : لَعَلَّ سعیداً شاعِرٌ ( امید است سعید شاعر شود ) . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهلم وَبَسَطُوا إِلَيْكَ أَكُفَّ الْإِصْطِلامِ، وَلَمْ يَرْعَوْ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 فَأَحْدَقُوا بِكَ مِنْ كُلِّ الْجَهاتِ، وَأَثْخَنُوكَ بِالْجِراحِ، وَحالُوا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الرَّواحِ، پس آنان (دشمنان)از هر سو، اطراف تو را گرفتند؛ و زخم‏ هاى عميقى بر تو وارد كردند و ميان تو و بين راحتى و نجات فاصله انداختند (يعنى نگذاشتند كار به شبانگاه برسد)، وَلَمْ يَبْقَ لَكَ ناصِرٌ، وَأَنْتَ مُحْتَسِبٌ صابِرٌ، تَذُبُّ عَنْ نِسْوَتِكَ وَأَوْلادِكَ، و تو را هيچ ياورى باقى نمانده بود، و تو كار را به حساب خدا واگذار كرده و صبر نمودى، و از زنان و اولادت دفاع مى‏ كردى. حَتَّى نَكَسُوكَ عَنْ جَوادِكَ، فَهَوَيْتَ إِلَى الْأَرْضِ جَريحاً، تا آن كه تو را از اسب سرنگون ساختند، و با بدنى مجروح بر زمين افتادى. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_دوم کیفیت دوم؛ در شرح این معنا است که به واسطه حسین علیه ا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 جهت دوم؛ نهایت ثمره اعمال، ورود به بهشت است، اما ثمره وسایل حسینی برتر است، چرا که فایده آن وارد کردن به بهشت است. جهت سوم؛ نهایت نتیجه اعمال این است که نوشیدن از کوثر رزق و روزي انسان شود و انسان از آن سیراب گردد، اما به واسطه آن وسایل، امکان دارد شخص خودش ساقی کوثر بشود. جهت چهارم؛ نهایت اعمال نیکو این است که بالا بروند و در کتاب حسنات نوشته شوند و آن کتاب به دست راست داده شود، اما به واسطه حسین علیه السلام این امر حاصل می شود که در کتاب تو از اعمال بهترین بندگان خدا -یعنی از اعمال پیامبر و افضل مخلوقات- ثبت شود. جهت پنجم؛ نهایت ثمره کارها این است که در روز قیامت میان تو و محمد مصطفی صلی الله علیه وآله، حایلی نباشد و تو به واسطه آن حضرت از درگاه الهی طلب شفاعت کنی اما به واسطه حسین علیه السلام این امر امکان می پذیرد که پیامبر احوال تو را جویا می شود و تو را می طلبد و دستت را می گیرد و تو را از سختی هاي روز قیامت نجات می دهد. جهت ششم؛ نهایت نتایج اعمال، بهشت و حورالعین است. در حالی که در بعضی از روایات مربوط به حسین علیه السلام و گریه بر آن حضرت آمده است که زائران و گریه کنندگان بر حسین پاي صحبت حسین علیه السلام می نشینند، آنگاه حوریان بهشتی در پی آنها می فرستند که ما مشتاق دیدار شما هستیم، اما آنها از رفتن خودداري می کنند و صحبت با آن حضرت را بر بهشت ترجیح می دهند. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_چهلم_و_دوم ثلاثی مزید مقدمه: فعل ثلاثی مزید از ث
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ادامه مطلب ... ماضی ثلاثی مزید معلوم دارای ده وزن مشهور است مضارع آن نیز ده وزن دارد زیرا در غیر ثلاثی مجرد برای هر ماضی بیش از یک وزن مضارع نیست . مصدر هر وزن نیز قیاسی و معیّن است : ماضی مضارع مصدر 1. اَفْعَلَ یُفْعِلُ اِفْعال 2. فَعَّلَ یُفَعِّلُ تَفْعیل 3. فَاعَلَ یُفاعِلُ مُفاعَلَة 4. اِفْتَعَلَ یَفْتَعِلُ اِفْتِعال 5. اِنْفَعَلَ یَنْفَعِلُ اَنْفِعال 6. تَفَعَّلَ یَتَفَعَّلُ تَفَعُّل 7. تَفاعَلَ یَتَفاعَلُ تَفاعُل 8. اِفْعَلَّ یَفْعَلُّ اِفْعِلال 9. اِسْتَفْعَلَ یَسْتَفْعَلُ اِسْتِفْعال 10. اِفْعالَّ یَفْعالُّ اِفْعیلال هر کدام از ماضی مضارع های فوق را همانطور که در ثلاثی مجرد گذشت «باب» می گویند و آن را به نام مصدر می خوانند . مثلاً می گویند: باب اِفْعال ، باب تَفْعیل ، باب مُفاعَله و ... بنابراین فعل ثلاثی مزید دارای ده باب مشهور است. ادامه دارد ... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_سوم جهت دوم؛ نهایت ثمره اعمال، ورود به بهشت است، اما ثمره
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 جهت هفتم؛ نهایت ارتقاي درجات این است که درجه و مقام شخص نسبت به برخی از مؤمنان برتر شود، اما وسایل حسینی از اینها برتر است؛ زیرا به واسطه آنها شخص در رکاب افضل پیامبران و امیرالمؤمنین خواهد بود و بر سفره آنها خواهد نشست. جهت هشتم؛ نهایت اعمال صالح، دستیابی به رضوان خداوندي است که آن عظیم تر و برتر از بهشت است. در حالی که به واسطه حسین علیه السلام این امکان براي شخص فراهم می شود که از زمره کسانی باشد که با خدا در فوق عرش سخن می گوید. جهت نهم؛ نهایت کاري که بعد از مرگ براي تو کنند این است که یکی از همسایگان نیکوکار، تو را غسل بدهد و تو را از مال حلالت کفن کنند و یکی از علما یا صلحایی که داراي حسن ظاهر باشد، بر تو نماز بخواند؛ اما در اسباب و وسایل حسینی سري وجود دارد که موجب می شود، روح الامین به همراه ملائکه مقرب بر جنازه تو نماز بخوانند و با کفن هاي بهشتی تو را کفن کنند و تو را با حنوطی از بهشت حنوط نمایند. جهت دهم؛ نهایت آثار و اعمالی که نتیجه آن به دنبال می آید و باقیات صالحاتی که عمل به آن منقطع نمی شود، این است که تا مدت مدیدي بعد از مرگ استمرار دارد و یک دهم ثواب اعمالی -آن هم در صورتی که صحیح باشد- که مردم پس از او به نیابت از او انجام می دهند یا به وسیله او هدایت می شوند، یا اینکه کسی از علم یا مرکب یا آب، یا مسکن یا پل او استفاده می کند، یا داراي فرزند صالحی باشد که استغفار کند، به او می رسد و اینها طبق معمول، بیش از صد هزار سال باقی نمی ماند؛ زیرا با گذشت زمان احوال آنها دچار تغییر و تحول می شود؛ اما در این وسایل اموري است که به موجب آن، نمایندگان تو بعد از مرگت، ملائکه هستند و به نیابت از تو تا روز قیامت عمل می کنند و یا ثواب اعمالشان را به تو اهداء می کنند و همه ثواب آنها براي تو ثبت می شود و با تغییر و تحول در اوضاع هم تغییر نمی کنند. جهت یازدهم؛ نهایت درجه کمال و ترقی تو آن است که از بندگان صالح خدا بشوي. در حالی که در وسایل حسینی چیزي است که شخص را از ملائکه مقرب خداوند می گرداند، بلکه بالاتر از این -اگر موجب تعجب نشود- باید بگویم که شخص از کروبیان -که سادات ملائکه مقرب هستند- می شود. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_یکم فَأَحْدَقُوا بِكَ مِنْ كُلِّ الْجَهاتِ، وَأَثْخَنُوكَ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 تَطَؤُكَ الْخُيُولُ بِحَوافِرِها، وَتَعْلُوكَ الطُّغاةُ بِبَواتِرِها. اسب‏ ها با سم ‏هايشان تو را لگدكوب كردند و طغيان‏گران تو را با شمشيرهايشان ضربه مى ‏زدند. قَدْ رَشَحَ لِلْمَوْتِ جَبينُكَ، وَاخْتَلَفَتْ بِالْإِنْقِباضِ وَالْإِنْبِساطِ شِمالُكَ وَيَمينُكَ، عرق مرگ بر پيشانيت نشست. و راست و چپ بدن مباركت را با جمع كردن و گشودن جابجا مى‏ كردى. تُديرُ طَرْفاً خَفِيّاً إِلى رَحْلِكَ وَبَيْتِكَ، وَقَدْ شَغَلْتَ بِنَفْسِكَ عَنْ وُلْدِكَ وَأَهاليكَ، و با گوشه چشم به خيام و حرمت نگاه مى‏ كردى، و مصيبتى كه بر تو وارد مى‏ شد تو را از فرزندان و اهل بيتت به خود مشغول ساخته بود. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
#حدیث_تصویری_روز امام على عليه السلام: خودپسندى، عقل را تباه مى كند 📚غررالحكم حدیث 726 (ڪپے‌ مجا
امام على عليه السلام: اِحذَرِ الشَّرَهَ، فَكَم أكلَةٍ مَنَعَت أكَلاتٍ از سيرى ناپذيرى بپرهيزيد؛ كه بسا يك بار خوردنى كه از خوردنهاى ديگر جلو گيرد غررالحكم حدیث2602 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_چهارم جهت هفتم؛ نهایت ارتقاي درجات این است که درجه و مقام
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عنوان ششم: خصوصیات مربوط به خشوع هنگام ذکر حسین علیه السلام خصوصیات مربوط به خشوع هنگام ذکر حسین علیه السلام و رقت، گریه وبرپا داشتن ماتم و عزا براي آن حضرت خداوند تعالی فرموده است: الم یأن للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکر الله و ما نزل من الحق؛ آیا وقت آن فرا نرسیده که مؤمنان قلب هاشان به یاد خدا و آنچه از حق نازل شده است، خاشع گردد. یعنی بعد از آنکه به شما عقل و تدبیر دادم و بعد از مشاهده آیات در آفاق و انفس و آسمان ها و زمین و در هر ذره و برگه، و بعد از دیدن سرگذشت عبرت آموز غافلان، بعد از آنکه آیات بر شما تلاوت شد و بعد از آنکه عمري از شما گذشت و هیچ متذکر نشدید و بعد از آنکه عمري را در اسلام گذراندید و ادعاي مسلمانی کردید و آن را پذیرفتید، آیا وقت آن براي مؤمنان فرا نرسیده که دل هاي شان به یاد خدا خاشع شود. اگر به یاد خدا باشید و متذکر شوید، از جمله مؤمنانی هستید که چون یاد خدا شود، دل هایشان ترسان و لرزان شود. پس به این خاطر از گناهان شما می گذرد. آیا براي مؤمنان و آنان که عظمت پروردگارشان را درك کرده اند، وقت آن نرسیده که آنگاه که در پیشگاه خداوند متعال می ایستند و او را مخاطب قرار می دهند، دل هاشان به یاد خدا خاشع شود تا از جمله مؤمنانی باشند که در نمازهایشان خاشع اند. عمري سپري شد، اما تو دو رکعت نماز براي خشوع به درگاه خداوند نخوانده اي. پس تنها یک نماز براي خدا به جا آور، شاید که نماز آخر تو باشد. آیا وقت آن براي مؤمنان و کسانی که دریافته اند جز خدا هیچ ملجأ و یاوري نیست فرا نرسیده که دل هایشان به یاد خدا خاشع شود تا هیچ فکر و ذکري جز خدا نداشته باشند تا از کسانی بشوند که چیزي نمی بینند، مگر اینکه بعد از آن خدا را می بینند یا از کسانی که چیزي را نمی بینند مگر اینکه خدا را با آن یا قبل از آن می بینند. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_دوم تَطَؤُكَ الْخُيُولُ بِحَوافِرِها، وَتَعْلُوكَ الطُّغا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 وَأَسْرَعَ فَرَسُكَ شارِداً، إِلى خِيامِكَ قاصِداً، مُحَمْحِماً باكِياً، و اسب تو شيون‏ كُنان و گريه‏ كنان با سرعت به سوى حرمت آمد، فَلَمَّا رَأَيْنَ النِّساءُ جَوادَكَ مَخْزِيّاً، وَنَظَرْنَ سَرْجَكَ عَلَيْهِ مَلْوِيّاً، هنگامى كه زنان اسبت را شرمسار ديدند و به زين واژگونش نظر افكندند، بَرَزْنَ مِنَ الْخُدُورِ، ناشِراتِ الشُّعُورِ عَلَى الْخُدُودِ، لاطِماتِ الْوُجُوهِ سافِراتٍ، از خيمه‏ ها بيرون آمدند، موهاى‏شان را بر چهره‏ هاى‏ شان پريشان كرده، بر چهره‏ هاى بدون نقاب‏شان سيلى مى‏ زدند، و با صداى بلند ناله مى‏ زدند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_صرف #قسمت_چهلم_و_سوم ادامه مطلب ... ماضی ثلاثی مزید معلوم دارای ده وزن مشهور اس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ادامه مطلب ... در ثلاثی مزید ، مصدر هم مانند مضارع معلوم _ همانطور که اشاره شد _ از ماضی گرفته می شود و بطور کلی برای ساختن هرکدام از سه قسمت : ماضی ، مضارع و مصدر هر باب باید وزن آن را در نظر گرفت و بر طبق آن حرف زائد در آورد و حروف را متحرک و ساکن نمود . قاعده ساختنِ مجهول ماضی و مضارع و معلوم و مجهولِ امر و صیغه سازی هرکدام از این ها همان است که در ثلاثی مجرد بیان گردید و نیز کیفیت ضمائر در ثلاثی مزید همانند ثلاثی مجرد است . قاعده ادغام ، تخفیف همزه و قواعد عمومی اعلال و قاعده خصوصی ناقص در تمام ابواب ثلاثی مزید جاری میگردد . علاوه بر این دو قاعده اعلال نیز در ثلاثی مزید جاری می شود: 1. اگر «واو» و «یاء» بعد از الف زائد و در آخر کلمه قرار گیرند قلب به همزه می شود. مانند: اِرْخاو ← اِرْخاء اِجْرای ← اِجْراء 2. یاء ما قبل مضموم اگر لام الفعل باشد ما قبل خود را مکسور می کند. مانند: تَرَجُّی ← تَرَجّیٖ ( مصدر ناقص باب تفَعّل ) . تَبانُی ← تَبانیٖ ( مصدر ناقص باب تَفاعُل ) (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
#حدیث_تصویری_روز امام على عليه السلام: اِحذَرِ الشَّرَهَ، فَكَم أكلَةٍ مَنَعَت أكَلاتٍ از سيرى ن
امام على عليه السلام: الخائِفُ لا عَيشَ لَهُ ترسو را از زندگى، هيچ بهره ‏اى نيست غررالحكم حدیث1011 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_چهلم_و_دوم ادامه مطلب ... * لکِنَّ ( امّا ، ولیکن ) ، برای استدراک می
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 خبرحروف مشبهة بالفعل خبر حروف مشبهة بالفعل نیز همانند خبر مبتدا بر سه قسم است : اسم مفرد ، جمله ، شبه جمله. اِنَّ سعیداً عادلٌ ( براستی که سعید دادگر است) . سعیداً: اسم اِنَّ عادلٌ : خبر اِنَّ (مفرد مشتق) مرفوع به ضمه اِنَّ سعیداً اَبوهُ عالمٌ ( همانا سعید ، پدرش دانشمند است ) . سعیداً : اسم اِنَّ اَبوهُ عالمٌ : خبر اِنَّ ( جمله اسمیه) ، محلا مرفوع لَعَلَّ سعیداً یَنْجَحُ ( امید است که سعید کامروا شود ) . سعیداً : اسم لَعَلَّ یَنْجَحُ : خبر لَعَلَّ ( جمله فعلیه) محلا مرفوع لَیْتَ سعیداً فی الدار ( ای کاش سعید در خانه بود ) سعیداً : اسم لَیْتَ فی الدار: خبر لَیْتَ ( شبه جمله ) محلا مرفوع ترکیب : لَعَلَّ سعیداً یَنْجَحُ لَعَلَّ : از حروف «مشبهة بالفعل» مبنی بر فتح . سعیداً : اسم لَعَلَّ و منصوب ، علامت نصب آن فتحه است . یَنْجَحُ : فعل مضارع مرفوع به ضمه، « هو » ی مستتر در آن فاعل و محلا مرفوع است ، فعل یَنْجَحُ با فاعل آن ، جمله فعلیه ای را تشکیل داده اند که خبر لَعَلَّ واقع شده و محلا مرفوع می باشد. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_پنجم عنوان ششم: خصوصیات مربوط به خشوع هنگام ذکر حسین علیه
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 آیا وقت آن براي مؤمنانی که چه بسا عمر خود را در دوري از خدا فنا کرده و حتی یک روز یا یک ساعت او را یاد نکرده اند، فرا نرسیده که با غلبه خوف اضطراب بر آنها، یک آن دل هاشان به یاد خدا خاشع شود تا شاید پس از انقطاع از خدا، به سوي او توبه و بازگشت نمایند و بعد از دوري و بریدن از خدا، به درگاه الهی وصل شوند و محجوب از خدا نمیرند. آیا وقت آن براي مؤمنان به خدا و آنانی که خداوند معرفت اولیایش را نصیب شان کرده، فرا نرسیده که دل هایشان به یاد حسین علیه السلام خاشع شود و بر او گریه کنند، که گریه بر او از خشوع دل به یاد خدا ناشی می شود. کما اینکه هر کس حسین علیه السلام را یاري کند خدا را یاري کرده و هر کس با او دشمنی کند با خدا دشمنی کرده و هر کس او را دوست بدارد، خدا را دوست داشته، هرکس به او متوسل شود به خدا متوسل شده و هر کس او را زیارت کند، خدا را زیارت کرده و هر کس دلش به یاد او خاشع شود، دلش به یاد خدا خاشع شده است. آیا نمی بینی که وقتی محرم فرا می رسد و عاشورا می شود، صداي گریه و ناله مردم قلب ها را می فشارد. پس اي کسانی که ایمان آورده اید، این زمان، وقت خشوع قلب به یاد حسین علیه السلام است که به یاد خدا باز می گردد، پس با یاد حسین علیه السلام خدا را بسیار یاد کنید و با گریه بر آن حضرت و برپا داشتن عزاي ایشان، قلب هایتان را خاشع کنید، آنچنان که این خشوع به خشوع قلب به یاد خدا باز گردد. بنابراین هر گریه اي بر حسین علیه السلام از خشوع قلب به یاد خدا می باشد که نماز را باطل نمی کند، در حالی که آنچه که فقط براي رقت بشري باشد در آن اشکال وجود دارد، پس تأمل کن. بیان این مطلب شریف نیاز به شرح و تفصیل دارد که ما ضمن مقاصدي به تبیین اقسام خشوع قلب براي حسین علیه السلام و موارد مربوط به رثاي آن حضرت می پردازیم. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_سوم وَأَسْرَعَ فَرَسُكَ شارِداً، إِلى خِيامِكَ قاصِداً، م
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 وَبِالْعَويلِ داعِياتٍ، وَبَعْدَ الْعِزِّ مُذَلَّلاتٍ، وَ إِلى مَصْرَعِكَ مُبادِراتٍ. و تو را مى‏ خواندند، و آنان بعد از عزّت ذليل شده بودند، و به سوى قتلگاه تو شتافتند. وَالشِّمْرُ جالِسٌ عَلى صَدْرِكَ، وَمُولِغٌ سَيْفَهُ عَلى نَحْرِكَ، در حالى كه شمر (لعنة اللَّه عليه) بر روى سينه‏ ات نشسته بود و شمشيرش را بر گودى زير گلوى تو فرو برده قابِضٌ عَلى شَيْبَتِكَ بِيَدِهِ، ذابِحٌ لَكَ بِمُهَنَّدِهِ، قَدْ سَكَنَتْ حَواسُّكَ، و محاسنت را به دست گرفته بود، سرت را با شمشير تيز خود مى‏ بريد؛ در آن حالت حواسّت از حركت ايستاد. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
#حدیث_تصویری_روز امام على عليه السلام: الخائِفُ لا عَيشَ لَهُ ترسو را از زندگى، هيچ بهره ‏اى نيست
✍امام علی علیه السلام: زياده‌روى مقدمه فقر و تنگدستى است. 📚 ميزان الحكمه، ج ۱، حديث ۱۶۵۹ (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 #علم_نحو #قسمت_چهلم_و_سوم خبرحروف مشبهة بالفعل خبر حروف مشبهة بالفعل نیز هم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 «لا» ی نفی جنس «لا» ی نفی جنس حرفی است که مانند حروف مشبهة بالفعل بر سر مبتدا و خبر در آمده و نصب به اسم و رفع به خبر می دهد . به این «لا» لای نفی جنس گفته می‌شود ، چون همه افراد جنس را نفی می کنند. مانند: لا رجلَ حاضرٌ ( هیچ مردی در خانه نیست ) رجلَ : اسم لا حاضرٌ : خبر لا پس نمیتوان گفت: بل رَجُلَیْنِ . اسم «لا» ی نفی جنس اگر مفرد باشد ، مبنی بر علامت نصب و محلا منصوب می باشد . بنابراین در ترکیب جمله بالا می گوییم : لا : لای نفی جنس ، مبنی بر سکون رَجُلَ : اسم لا مبنی بر فتح و محلا منصوب حاضرٌ : خبر لا و مرفوع ، علامت رفع آن ضمه است . (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_ششم آیا وقت آن براي مؤمنانی که چه بسا عمر خود را در دوري ا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مقصد اول درباره منشاء اقسام خشوع و گریه است منشاء گریه: منشأ گریه گاهی سبب ملحوظ است و گاهی غیرملحوظ؛ پس گریه بر دو نوع است: نوع اول، یعنی گریه اي که به لحاظ سببی باشد، و گریه به واسطه سبب ملحوظ 8 قسم است: 1 - داشتن علقه و رابطه اي با صاحب عزا بالاترین رابطه ها و علقه ها، رابطه پدر و فرزندي است؛ از این رو خداوند حق والدین را با توحید ارتباط داده و فرموده است: وقضی ربک الا تعبدوا الا ایاه و باالوالدین احسانا؛ و پروردگار تو چنین امر کرد که تنها او را بپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید. علت این کار آن است که آنها علت صوري و معنوي به وجود آمدن تو هستند. پس اگر حق علت ایجاد صوري به این مرتبه باشد، علت ایجاد صوري و معنوي از آن بالاتر است. در حالی که پدر حقیقی و معنوي ما پیامبر و وصی ایشان - سلام الله علیهما - است. بنابراین خداوند چنین حکم فرموده که به آنها احسان کنیم. بدون شک برپا نمودن عزا و گریه بر حسین علیه السلام احسان به پیامبر، علی و زهرا سلام الله علیهم است. حتی در بعضی از روایاتی که در تفسیر این فرمایش خداوند که بالوالدین احسانا آمده است، منظور از والدین را حسن و حسین علیهم السلام ذکر کرده اند. بنابراین گریه بر آن حضرت احسان به پدر است. علت اینکه گریه یک نوع احسان است، به این خاطر می باشد که احسان سود و نفع رساندن است و عمده نفع، عزیز شمردن و احترام کردن است، و گریه کردن، نوعی عزیز شمردن کشته شدگان و مادران است. از این رو ابراهیم علیه السلام از پروردگارش تقاضا کرد تا دخترش بعد از مرگش بر او گریه کند. . همچنین وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله شنید که زنان انصار براي کشته شدگان گریه و زاري می کنند، فرمود: حمزه گریه کننده ندارد، آنگاه به زنان انصار دستور داد براي حمزه عزاداري کنند و وقتی باخبر شد که این کار را انجام داده اند، براي آنان دعا کرد. تمام آنچه که براي میت باید انجام شود، از جمله؛ کفن، اقامه نماز بر او، دفن و تشییع و غیره براي حمزه به عمل آمد، جز اینکه گریه کننده نداشت، که این مسأله براي پیامبر خدا سنگین بود. اما امام حسین علیه السلام جز نوحه سرا، چیز دیگري نداشت. زنان براي آن حضرت نوحه سر دادند و خواهرش در نوحه، پیامبر خدا را خطاب قرار داد که شاهد این نوحه سرایی باشد، اما دشمن، زنان حرم را از این کار و حتی گریه و ریختن اشک منع کرد، پس بیا بر آن حضرت اگر از دوستداران واقعی آن حضرت هستیم، واقعا گریه کنیم، زیرا اگر کسی چنین گریه نکند، عاق و قاطع رحم است. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_چهارم وَبِالْعَويلِ داعِياتٍ، وَبَعْدَ الْعِزِّ مُذَلَّلا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 وَخَفِيَتْ أَنْفاسُكَ، وَرُفِعَ عَلَى الْقَناةِ رَأْسُكَ، وَسُبِىَ أَهْلُكَ كَالْعَبيدِ، و نفس‏ هايت پنهان شد، و سرت بر بالاى نيزه بلند شد، و اهل بيت تو مانند بندگان و بردگان اسير شدند، وَصُفِّدُوا فِي الْحَديدِ، فَوْقَ أَقْتابِ الْمَطِيَّاتِ، تَلْفَحُ وَجُوهَهُمْ حَرُّ الْهاجِراتِ، و در غل و زنجير به بند كشيده شدند. در فراز جهاز شتران، چهره‏ هاى‏ شان را گرماى شديد مى‏ سوزاند، يُساقُونَ فِي الْبَراري وَالْفَلَواتِ، أَيْديهِمْ مَغْلُولَةٌ إِلَى الْأَعْناقِ، يُطافُ بِهِمْ فِي الْأَسْواقِ. و در بيابان‏ ها و دشت‏ ها پيش برده مى‏ شدند؛ دست‏هاى‏ شان به گردن ‏هاى‏ شان آويخته و بسته بود، و آن‏ها را دور بازارها مى‏ چرخاندند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_هفتم مقصد اول درباره منشاء اقسام خشوع و گریه است منشاء گری
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 2- رقت و گریه به خاطر علقه و رابطه یکی شدن و به هم پیوستن، که این نوع علقه، نزدیکترین و بالاترین قرابت است. مانند عضوي از پیکر انسان که اگر دچار درد و یا مرضی شود، تمام اعضا دچار درد می شوند. گریه حورالعین و خود را مضروب نمودن به خاطر امام حسین علیه السلام از همین رو بود. حورالعین از نور حسین علیه السلام خلق شدند؛ پس آنها به همراه حسین و با ایشان ملتحم شدند(هم گوشت یکدیگر)؛ پس آنها به همراه حسین و با ایشان ملتحم بودند. بنابراین، چگونه ممکن است که پیکر آن حضرت بر روي زمین و بر زیر سم اسبان بیفتد و سرش بالاي نیزه ها قرار گیرد و خونش بر زمین جاري شود، قلبش سوراخ و جگرش مجروح و سوخته باشد، اما حورالعین در قصرها در بهترین حال و با بهترین نعمت ها باقی بمانند. یکی از انواع گریه شیعیان بر آن حضرت هم از همین نوع است؛ چون در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که فرمود: شیعیان ما از ما هستند، آنها از زیادي گل طینت ما خلق شده و به نور ولایت ما عجین شده اند. آنها از امامت ما راضی و خرسند و ما از اینکه آنها به عنوان شیعه ما هستند، از آنها راضی هستیم، مصیبت هاي ما، مصیبت هاي آنهاست و بر آنها گریه می کنند، حزن و اندوه ما آنها را اندوهگین می کند و شادي ما، آنها را شاد می گرداند. ما هم به درد و تألمات آنها متألم می گردیم و از احوالشان اطلاع داریم. آنها با ما هستند و از ما جدا نمی شوند و ما هم از آنها جدا نمی شویم. سپس امام فرمود: شیعه ما از ماست. هر کس مصیبت هاي ما را یاد نماید و به خاطر ما گریه کند، خداوند شرم دارد که او را به آتش جهنم معذب گرداند. در حدیث اربعمائه از امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است: خداوند تبارك و تعالی ما را برگزید و براي ما شیعیانی انتخاب کرد که ما را یاري می کنند و به شادي ما شاد می شوند و به خاطر غم و اندوه ما غمگین می شوند و در راه ما جان و مال خود را نثار می کنند؛ آنها از ما هستند و به سوي ما می آیند. این روایت دلالت بر این دارد که خداوند شیعیان مخلص را برگزیده است، همان طور که شهدا را قبل از شهادتشان برگزید. این امر علامات و نشانه هایی دارد، کما اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله از طریق محبت ویژه به کودکی که ملاحظه فرمود با حسین بازي می کند، نشان داد که این کودك از انصار امام در واقعه کربلا می باشد. پس دقت کن، ببین علامت شیعه در وجودت هست یا نه، سپس بیایید و بر حسین علیه السلام گریه کنید، که کسی که بر او گریه نکند، هیچ علقه و رابطه اي با آن حضرت ندارد و از او جدا می باشد. بیایید براي آن حضرت متألم و متأثر باشیم، آنگاه آن حضرت هم براي ما متألم می شوند و در دوران درد و رنج و تألم ما به سراغ مان می آیند. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_پنجم وَخَفِيَتْ أَنْفاسُكَ، وَرُفِعَ عَلَى الْقَناةِ رَأْ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 فَالْوَيْلُ لِلْعُصاةِ الْفُسَّاقِ، لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِكَ الْإِسْلامَ، وَعَطَّلُوا الصَّلاةَ وَالصِّيامَ، پس، واى بر آن گناه‏كاران فاسق كه به راستى با كشتن تو اسلام را كشتند، و نماز و روزه را رها كردند، وَنَقَضُوا السُّنَنَ وَالْأَحْكامَ، وَهَدَمُوا قَواعِدَ الْإيمانِ، و سنّت‏ ها و احكام را شكستند، و ستون ‏هاى دين و ايمان را منهدم كردند، وَحَرَّفُوا آياتِ الْقُرْآنِ، وَهَمْلَجُوا فِي الْبَغْيِ وَالْعُدْوانِ. و آيات الهى قرآن را تحريف نمودند، و در دشمنى و ظلم و ستم پيش تاختند. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
#حدیث_تصویری_روز ✍امام علی علیه السلام: زياده‌روى مقدمه فقر و تنگدستى است. 📚 ميزان الحكمه، ج ۱، ح
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: إنَّ الصَّدَقَةَ تَزِيدُ صاحِبَها كَثرَةً، فَتَصَدَّقُوا يَرحَمْكُمُ اللّه ُ صدقه، بر روزى و دارايىِ صدقه دهنده مى افزايد. پس ـ خدايتان رحمت كند! ـ صدقه بدهيد بحارالأنوار جلد18 صفحه418 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_هشتم 2- رقت و گریه به خاطر علقه و رابطه یکی شدن و به هم پی
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 3- رقت و گریه بر مصیبت به خاطر اینکه شخص مصیبت دیده، حقی بر تو دارد. حقوق، متعدد و بسیارند که از جمله آنها حق ایجاد است که همان حق والدین و اجداد باشد. امام حسین علیه السلام چنین حقی بر ما، دارد چرا که وجود ما و پدران ما به برکت وجود ایشان است. از دیگر حقوق، حق اسلام و ایمان است که آن حق ثابتی براي هر مسلمانی بر هر مسلمان دیگري از جهت مشارکت در اسلام است. با توجه به این مطالب، کسی که موجب هدایت ما به ایمان شده است، حق عظیمی بر ما دارد. حسین علیه السلام خود را فداي دین کرد؛ به این معنا که اگر حسین علیه السلام این مصیبت ها را تحمل نمی کرد، براي شیعیان دینی باقی نمی ماند؛ چون وقتی بنی امیه - که لعنت خدا بر آنها باد - بر بلاد اسلامی مسلط شدند و موجب گسترش فساد شدند و در اخفاي حق تلاش کردند، امر بر مردم مشتبه شد تا جایی که مردم ناسزا گفتن به علی علیه السلام را جزء اجزاي نماز قرار دادند و چنین در ذهن مردم کردند که بنی امیه ائمه اسلام اند. چنین اعتقاداتی در ذهن و جان مردم از زمان کودکی شان رسوخ پیدا می کرد؛ به نحوي که این مسایل را معلمان در مکتب خانه ها و مدارس تدریس میکردند، اما وقتی امام حسین علیه السلام با آن شرایط به شهادت رسید و خاندانش با آن وضعیت به اسارت رفتند، مردم بیدار شدند و دریافتند که اگر احکام بنی امیه ائمه حق بودند، چنان معامله اي را با حسین و خاندان او نمی کردند و معتقد شدند چنین رفتاري مطابق با هیچ دین و آیینی نیست و با عدالت نمی خواند و حتی با ستم ستمکاران هم مطابقت نمی کند، از این رو دریافتند که اعتقاد به خلافت آنها باطل است و فهمیدند که آنها حاکمان جور هستند و لعنت و نفرین بر آنها را جایز شمردند. پس در واقع هدایت به سوي دین از حسین علیه السلام سرچشمه گرفت. یکی دیگر از انواع حقوق، حق زاد است؛ در حالی که حیات همه چیز به واسطه حسین علیه السلام است و به برکت وجود اوست که باران نازل می شود و گیاه می روید. پس تمام انواع طعام و شراب تو به برکت وجود آن حضرت است. حق احیاء یکی دیگر از حقوق است. آیا حیات حقیقی ما به برکت حسین علیه السلام نیست؟ آیا همه اعمال ما به واسطه هدایت ما از جانب آن حضرت به طرف اسباب قبولی آنها، نیست؟ حق دوستی یکی دیگر از حقوق است. آیا کسی چون حسین علیه السلام شیعیانش را دوست دارد؟ در حالی که آن حضرت بر یمین عرش قرار دارد و بر زائران و گریه کنندگانش می نگرد. حق زحمت و رنج نیز از جمله حقوق است. اگر کسی به خاطر تو دچار دردسر و جراحت اندکی بشود، تا ابد از او شرمنده هستی و در پی آنی که زحمت او را جبران کنی. آیا در صدد جبران حق رنج ها و زحمات حسین علیه السلام و مصیبت هاي آن حضرت نیستی؟ چگونه می توان درد و رنج هایی را که به خاطر ما کشید، جبران کرد. به امید آنکه این فطرت اشک بتواند (اندکی ) تلافی کند. پس بیایید براي اداي حقوق آن حضرت، بر او گریه کنیم، زیرا آنکه بر او چنین گریه نکند، حق و حقوقی براي او نیست و به عهدش وفا نکرده است. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #زیارت_ناحیه_مقدسه #قسمت_چهل_و_ششم فَالْوَيْلُ لِلْعُصاةِ الْفُسَّاقِ، لَقَدْ قَتَلُوا ب
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 لَقَدْ أَصْبَحَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ مَوْتُوراً، آن گاه كه تو را شهيد كردند به راستى رسول خدا - كه درود خدا بر او و آل او باد - خون‏خواه تو شد، وَعادَ كِتابُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ مَهْجُوراً، وَغُودِرَ الْحَقُّ إِذْ قُهِرْتَ مَقْهُوراً، و بار ديگر كتاب خدا متروك و دور افتاده شد؛ و حق، مورد خيانت قرار گرفت. چون تو شكست خوردى؛ وَفُقِدَ بِفَقْدِكَ التَّكْبيرُ وَالتَّهْليلُ، وَالتَّحْريمُ وَالتَّحْليلُ، وَالتَنْزيلُ وَالتَّأْويلُ، و با نبود تو، بانك «اللَّه اكبر» و «لا إله إلاّ اللَّه» و حرام و حلال خدا و تنزيل و تأويل قرآن، ناپديد شد. (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوࢪوسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
#حدیث_تصویری_روز پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: إنَّ الصَّدَقَةَ تَزِيدُ صاحِبَها كَثرَةً، فَتَص
امام صادق عليه السلام: اگر به كسى خوبى كردى، آن را با منّت گذاشتن زياد و به رُخ كشيدن تباه مساز، بلكه با خوبىِ بهترى ادامه اش بده؛ زيرا اين كار براى اخلاق تو زيبنده تر است و پاداش آخرتت را واجبتر مى گرداند إن كانَت لكَ يَدٌ عندَ إنسانٍ فلا تُفسِدْها بكَثرَةِ المِنَنِ و الذِّكرِ لها، و لكنْ أتبِعْها بأفضَلَ مِنها؛ فإنَّ ذلكَ أجمَلُ بِكَ في أخلاقِكَ، و أوجَبُ لِلثَّوابِ في آخِرَتِكَ بحارالأنوار، جلد78، صفحه283 (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ترجمه ی🏴طنین وحی🏴
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 #خصائص_الحسینیه #قسمت_هشتاد_و_نهم 3- رقت و گریه بر مصیبت به خاطر اینکه شخص مصیبت دیده، ح
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 4- رقت و گریه بر شخص مصیبت دیده به خاطر اینکه او شخصی بزرگ است: وقتی شخص مصیبت دیده، انسان بزرگی باشد، بویژه اگر با او رفتاري بکنند که با جلالت قدرش منافات داشته باشد، موجب رقت دل ها بر او می گردد، هر چند آن شخص اجنبی و یا کافر و بلکه اگر دشمن باشد. شیوه رفتار پادشاهان و فرمانروایان نیز با دشمنانشان چنین بوده است. کما اینکه در قضیه ذي القرنین با دارا، با فرزند دارا چنین شد. حکم شارع مقدس نیز بر همین اساس است. به همین خاطر پیامبر صلی الله علیه و آله عباي خود را به عدي بن حاتم - در زمانی که کافربود - دادند تا بر آن بنشیند و فرمو : عزیز قومی را که ذلیل شده است، احترام کنید و نیز به همین خاطر بود که علی علیه السلام لباس عمروبن عبدود را وقتی که او را از پا درآورد از تنش بیرون نیاورد، حتی زره او را که بی نظیر بود بر نداشت و هنگامی که در این باره از آن حضرت سؤال شد، فرمود: او در میان قوم خود شخص بزرگی بود و من مایل نبودم با عریان کردن او حرمتش را هتک کنم. شارع مقدس درباره دختران پادشاهان کافر - در صورتی که به اسارت و کنیزي درآیند - به پاس احترام به آنها حکم دیگري دارد. آنها در برگزیدن همسر حق انتخاب دارند و در بازار به معرض فروش گذاشته نمی شوند. پس بیایید بر حسین علیه السلام چنان گریه کنیم، مانند گریه عبد براي سید و مولایش، زیرا که آن حضرت انسان جلیل القدر و بزرگواري بود که حرمتش را زیر پا گذاشتند، تنش را عریان کردند و اهل و عیالش را به اسارت از شهري به شهر دیگر چرخاندند و مانند کنیزان به آنان طمع ورزیدند. پس کسی که این چنین بر او گریه نکند، به قدر و منزلت آن حضرت آشنایی ندارد. ادامه دارد... (ڪپے‌ مجازاست بہ‌شرط صلوات برای تعجیل در ظہوروسلامتی امام زمان به نیابت ازشهداواموات) https://eitaa.com/joinchat/536477925Cdf3503e3b5 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴