eitaa logo
نمکی از کتابخوانی
40 دنبال‌کننده
22 عکس
9 ویدیو
2 فایل
در این کانال قصد داریم، صوت کتابهایی که به صورت اجمالی خوانی مطالعه شده را برای شما قرار دهیم، شاید انگیزه ای برای مطالعه شما بزرگواران شود. ارتباط با ادمین: @mim_Hon
مشاهده در ایتا
دانلود
امام حسین علیه السلام، همان عیسی یا بالاتر از عیسای نبی؟! عده ای معتقدند که امام حسین به شهادت رسید تا به شفاعت برساند و شهید شد تا شفیع شود . این نظریه ، سید الشهدا را به عیسی شبیه می گرداند . متأسفانه نه تنها اسرائیلیات ، که نصرانیات نیز در دین ما نفوذ کرده است و عده ای کربلا را با جُلجُتا ( محل مصلوب شدن مسیح ، به روایت انجیل ) اشتباه گرفته اند . شریف طباطبایی ، از قائلان این نظریه بصراحت نوشت : « اکر کسی ایمان به کفّاره بودن شهادت امام حسین نداشته باشد ، در حقیقت مشرک است » ... نخستین اشکال بر نظریه مزبور این است که هیچ مستندی از تاریخ و روایات ندارد . در سخنان امام حسین از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا ، هیچ اشاره ای به شفاغت نشده و سخن از اموری دیگر است . در هیچ منبعی نیامده است که امام حسین گفته باشد من قیام می کنم تا به شهادت برسم ، و به شهادت می رسم تا آیندگان بر من بگریند و گناهانشان آمرزیده شود و شفاعتشان کنم ... اشکال سوم بر نظریه مزبور این است که مردم را به گناه جری می کند و موجب رواج منکرات می شود . هنگامی که مردم به شفاعت امام حسین پشتگرم شوند و اطمینان یابند که « شهادت آن بزرگوار کفاره گناه جمیع گناهکاران است » پروایی نمی کنند تا گناه کنند و بگویند « تمام غرق گناهیم و یک حسین داریم » بر پایه این نظریه ، عزاداران امام حسین برات نجات دارند و مادام که برای آن حضرت اشک می ریزند ، از عذاب الهی نجات پیدا می کنند . تو گویی امام حسین شرکت بیمه گناه تأسیس کرده است ! 📚عاشورا شناسی ، محمد اسفندیاری ، ص ۸۳ 🌐 @namaki_az_ketab
🔸امام حسین(علیه السلام) از دیدگاه مورخ آلمانی: شهادت حسین (علیه السلام) در تاریخ بشریت نظیر ندارد. مسیو ماربین ـ دانشمند و محقق آلمانی ـ درباره امام حسین (علیه‌السلام) و قیام جاودانه‌اش، هم‌چنین علل قیام آن حضرت (علیه‌السلام) و نتایج آن به طور مفصل سخن رانده است که خلاصه آن چنین است: «حسین بن علی (علیه‌السلام) ـ نوه محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم)، که از دختر محبوبش فاطمه (سلام‌الله‌علیها) متولد شده تنها کسی است که در چهارده قرن پیش در برابر حکومت جور و ظلم قد علم کرد. در فرزند علی (علیه‌السلام)، همه اخلاق و صفاتی که در دوران حکومت عرب پسندیده و قابل احترام بود، مشاهده می‌شد. حسین (علیه‌السلام) شجاعت و دلاوری را از پدر خود به ارث برده بود و به احکام و دستورات اسلام تسلطی کامل داشت... . موضوعی را که نمی‌توان نادیده گرفت این است که حسین (علیه‌السلام) اولین شخص سیاست‌مداری بود که تا به امروز، احدی سیاستی به مؤثری سیاست او اتخاذ نکرده است. زمانی که بنی‌امیه ـ دشمن کینه‌توز اسلام ـ در مقام هتک حرمت به اسلام برآمدند، حسین (علیه‌السلام) سکوت را جایز ندانسته، به طور جدی و علنی علیه بنی‌امیه و حکومت وقت قیام کرد و آل ابی‌سفیان و یزیدیان را به رسوایی و نابودی کشانید. او علناً و آشکاراً می‌گفت: من در راه حق و جهت امر به معروف قیام خواهم کرد و کم‌ترین تردیدی ندارم که در این راه کشته خواهم شد. من قیام خواهم کرد اگرچه جان خود و عزیزانم را در این راه از دست بدهم. او به گفته‌اش عمل کرد؛ عملی که هیچ‌گاه در دنیا سابقه نداشته و نخواهد داشت که شرحش از حد ایجاز ما خارج است. تاریخ عاشورا کاملاً نشان می‌دهد که هیچ‌یک از شهیدان کربلا عمداً خود را به کشتن نداده‌اند؛ بلکه هر یک از کشته‌شدگان مورد هجوم و تاخت‌و‌تاز سپاه دشمن قرار گرفته، مظلومانه از پای درآمده‌اند و هریک از این شهدا به اندازه مظلومیتشان بر عظمت و بزرگی اسلام افزوده‌اند؛ ولی شهادت حسین (علیه‌السلام) از همه مهم‌تر و از روی دانش و بصیرت و سیاست انجام گرفت و این شهادت و شهامت در تاریخ بشریت نظیر نداشته است..... چندی نگذشت که حکومت ظلم و جور معاویه و جانشینان او از میان رفت و در کمتر از یک قرن، قدرت از بنی‌امیه سلب گردید. خارج شدن قدرت از دست بنی‌امیه به گونه‌ای انجام شد که امروز نام و نشانی از آنان نمودار نیست و اگر در متن کتاب‌های تاریخی نامی از این قوم ذکر شده در تعقیب آن هزاران نفرین و ناسزا نوشته شده و این نیست مگر به واسطه قیام حسین (علیه‌السلام) و یاران باوفای او». 📚 هاشمی‌نژاد، عبدالکریم، درسی که حسین (علیه‌السلام) به انسان‌ها آموخت، ص۴۴۴، فراهانی، چاپ اول، ۱۳۴۷ش 🌐 @namaki_az_ketab
امام حسین(علیه السلام) از دیدگاه سر فردریک جمس «درس امام حسین (علیه‌السلام) و هر پهلوان شهید دیگری این است که در دنیا، اصول ابدی عدالت و ترحم و محبت وجود دارد که تغییر ناپذیرند و هم‌چنین می‌رساند که هرگاه بدی مقاومت کند و بشر در راه آن پافشاری نماید آن اصول (عدالت و ترحم و محبت) همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند [در نتیجه قیام علیه ظلم و بی‌عدالتی نیز استمرار خواهد یافت ]» 📝 تقی طباطبایی قمی 📗 شهید کربلا از ولادت تا بعد از شهادت، ص۴۶۸، قم، انتشارات مفید، چاپ دوم، ۱۳۷۰ش. 🌐 @namaki_az_ketab
هشدار برای جماعتی به نام «اطرافی» 🔸رشد عقلی و فکری و ترقی سطح شعور و ادراک هر قومی دائرمدار میزان آزادی تفکر و امکان تبادل فکر و نظر آن قوم است. (پس فلسفه آزادی عبارت است از محیط مساعد برای رشد عقلی و فکری). 🔹نبودن آزادی و تمرکز قدرت در یک نقطه طبعاً سبب پیدایش جماعتی به نام «اطرافی» می‌شود که گرد مرکز قدرت جمع می‌شوند و با مداهنه و تملق که خوشایند طبیعت آدمی است، کسب قدرت و در نتیجه تحصیل قدرت و نفوذ می‌کنند و امور را طبق دلخواه و منفعت خود می‌چرخانند. 🔸در چنین جامعه‌ای به جای اینکه تقوا و لیاقت سبب ترقی و ترفیع باشد، نزدیکی به مرکز قدرت پایه و اساس همه چیز است. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج۱، ص۱۱۶ 🌐 @namaki_az_ketab
وظیفه مومن بر مؤمن لازم است که بکار خود و هدایت خود بپردازد و ضلالت و شیوع گناهانی که از مردم می بیند او را نلغزاند و مردم او را مشغول نکنند، او هم خود به کار مردم نپردازد ؛ حق حق است ، گرچه مردم ترکش کنند ؛ باطل باطل است گرچه دو دستی آنرا بگیرند ... 📚 تفسیر المیزان 📝محمد حسین طباطبایی ، ج ۶ ، ص ۲۴۰ 🌐 @namaki_az_ketab
خدای حسین عجله ندارد دوراهی ارزش مداری و منفعت محوری یکی از سخت ترین دوراهی های همیشگی حیات بشر بوده است. در روز عاشورا عدۀ فراوانی به بهای منافع دنیوی از حسین علیه السلام که مصداق تمام ارزش های الهی بود ، گذشتند و عدۀ اندکی نیز به بهای ارزش های الهی دست از منفعت چند روزۀ دنیوی خود شستند . اما فلسفه تاریخ ، که فلسفه آشکار شدن مرز میان حق و باطل است ، به مرور این حقیقت را آشکار می کند که این چنین میان ارزش و منفعت ، جدایی و دشمنی نیست و این جدایی را ابلیس و اهل دنیا به پیروان خود القا می کنند . منفعت دنیوی نه تنها از ارزش مداری جدا نیست ، که تنها راه رسیدن به منفعت دنیوی پایدار ، پیروی حقیقی از ارزشهای الهی است . مگر آن ها که به بهانه منافع دنیوی از حسین گذشتند به منفعتی رسیدند ؟ مگر عمر سعد به منفعت گندم ری رسید ؟ مگر بعد از حسین ، کوفیان روی خوش دنیا را هم دیدند ؟! ... خدای حسین عجله ای ندارد و کسی از حکومت او راه فراری ندارد . او می گذارد گردونۀ فلک آن قدر بچرخد تا در هزار هزار تجربۀ تاریخی ، بشریت بالاخره به این بصیرت دست یابد که جز بر محور ارزشهای الهی ، راهی برای وصول به منافع دنیوی پایدار و عادلانه وجود ندارد ... 📚 هم سفر حسین 📝 ابراهیم خانی ، ص ۱۸۱ 🌐 @namaki_az_ketab
علم و دین؛ تقابل یا همسانی!! عقلانیت مدرن محدودیت های خود را آشکار کرد . علم در پاسخ به مسئله معنا ، خاموش مانده بود و ارزش ها و نهادهای اجتماعی دچار بحران شده بودند . در این شرایط به تعبیر دورکیم ، «بی مایگی اخلاقی» در جوامع مدرن (جوامعی که در فقدان دین به عنوان ضامن اخلاق ، منبع ارزش ها و مولد آرمان های اجتماعی دچار بحران شده بودند) جامعه شناسی را همچون دیگر علوم ، متوجه پیچیدگی اندیشه و حیات انسان نمود ... پوزیتیویسم که خوش بینانه فکر می کرد با پیشرفت و اقتدار علم ، همهٔ مجهولات و نیازهای انسان مدرن تأمین خواهد شد با پرسش‌های جدی روبه رو شد ... از سوی دیگر ، در همین سال ها ، در زمینه اجتماعی و در صحنه بین المللی نیز تحولات بسیاری به وجود آمد . جنبش های جدید دینی در جوامع مدرن شکل گرفتند و گرایشی به سوی دینداری های جدید ، ادیان شرقی و معنویت های ساده و شورمندانه شکل گرفت . در دنیای مسیحیت یک پاپ لهستانی انتخاب شد و شور و شوق بسیاری برانگیخت ، در ایران انقلاب شد و یک حکومت مذهبی تشکیل گردید . جنبش های اسلام گرا در بسیاری از جوامع اسلامی به وجود آمدند و تکثیر شدند . در یهودیت گرایشات اولترا ارتدکس فعال شدند و اوانژلیک های پروتستان در مسیحیت رشد یافتند . از همه مهمتر در گوشه و کنار دنیا ، جنگ های مذهبی برافروخته شد ( در ایرلند ، یوگوسلاوی ، سودان ، الجزایر ، افغانستان، هند ، پاکستان و ...) و همهٔ این اخبار ، نشانگر آن بودند که دین دوباره دارد به صحنه اجتماع بر میگردد . تا آنجا که برخی گفتند ، ما اشتباه کردیم ، غیبت خدا به دلیل مرگ وی نبود ، خدا به تعطیلات رفته بود و انگار حالا از تعطیلات بازگشته است . بدین ترتیب جامعه شناسی دین در بسیاری از پیش فرض های تئوریک خود تجدید نظر کرد و تئوری های کلاسیک سکولاریزاسون مورد پرسش جدی و تجدید نظر قرار گرفتند . 📚گذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن 📝 فرامرز معتمد ، ص ۱۶۰( مصاحبه با سارا شریعتی ) 🌐 @namaki_az_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطالعه یا حشر با کتاب! اگر کسی از شما بپرسد محمد باقر صدر چطور محمد باقر صدر شد ، چه پاسخی می دهید ؟ جواب داد : « محمد باقر صدر ده درصد مطالعه میکند و نود درصد می اندیشد » - در شبانه روز چند ساعت مطالعه می کنید ؟ جور دیگر این را بپرس ؛ اینکه در شبانه روز چقدر با کتاب هستی ؟ - چه فرقی بین این دو سوال هست ؟ _اگر بپرسی چند ساعت مطالعه می کنی ، می گویم بین هشت تا ده ساعت . اما اگر بپرسی چند ساعت با کتاب هستی ، جوابم این است که تا وقتی بیدارم و خوابم نرفته باشد با کتاب همنشینم . وقتی در خیابان قدم می زنم ، به موضوعی فکر می کنم تا حل شود . زمانی که با قصاب حرف می زنم ، در ذهنم مسئله ای است که قصد دارم حلش کنم . کنار سفره که می نشینم تا غذایی بخورم ، سؤالی برای حل شدن در ذهنم می چرخد . بنابراین من مدام با کتاب هستم ؛ کتاب با من زندگی می کند و من با کتاب زندگی می کنم . اگر شاگردانش را می دید که بین راه سرشان به اینور و آن ور می چرخد ، تشر می زد که از فرصت بین راه برای فکر کردن استفاده کنند . می گفت : «بیشتر از آنچه می خوانید ، فکر کنید . اگر به صرف خواندن عادت کنید ، در بین متن ها و سطرها محدود می شوید . آن وقت نوآور نمی شوید » 📚 نا ، مریم برادران ، ص ۹۲ 🌐 @namaki_az_ketab
روش عمل در اسلامی سازی مقدم بر تبلیغ باورها برای من در این مرحله از زندگی و رشد فکری ، اثبات عقاید دینی ام برای دیگران معنایی ندارد؛ یعنی ارزش اعتقادات به نحو قابل توجهی نزد من نزول کرده است؛ خواه دینی و خواه غیر دینی . بنابراین ، در مرحله ای از دینداری ام به سر می برم که جا انداختن عقیده ای از عقاید دینی برای دیگران در نزد من اهمیت خود را از دست داده است... اما به نقطه ای در دینداری ام رسیده ام که اعتقادات دینی در آن امری فرعی اند . من اکنون دلبسته صلح در جهان همراه با رشد عقلانی ، تعهد اخلاقی ، بهبود کیفیت زندگی انسان ها در زمین و تعالی معنوی هستم . امروز دریافته ام که اعتقادات و تصلب و تعصب بر آنها عامل جنگ ها و نزاع های بسیاری در سطوح و ابعاد مختلف بوده اند . عقیده پرستی اکنون در نظر من از آفات بزرگ ادیان و مذاهب بوده است . برای کسی که به کثرت گرایی دینی معتقد است و نیز معتقد است در نهایت ( چه دنیوی و چه اُخروی ) ، اعمال تعیین کننده اند نه اعتقادات و عبادات ، تأیید و تثبیت اعتقادات دینی امری فرعی محسوب می شود . برای من اکنون اسلامی سازی جهانی معنایی عام پیدا کرده است : اسلامی سازی اکنون برای من یعنی اینکه مردمان جهان را از طریق رفتار و گفتار ( عمل در اسلامی سازی مقدم است) به دعوت کنیم ؛ نه اینکه صرفاً باورهای اسلامی را تبلیغ کنیم . 📚 گذر از دفاعیه گرایی به ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۲۸۰ ( مصاحبه با حسن محدثی گیلوایی ) 🌐 @namaki_az_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 محبت امام به شیعیان، گوهری گرانبها ✍🏻 در روایت آمده است «فردی خدمت امام سجاد (علیه السلام) رسید و از ایشان به سبب عیالواری و بدهکاری درخواست مساعدت کرد. اما ناگهان حضرت به خاطر شنیدن مشکلات او گریه می‌کنند و می‌فرمایند: مصیبتی است که شیعه ما اینگونه گرفتار باشد. فرد، امام را دلداری داد و از ایشان خواست که غصه او را نخورد. ✍🏻 حضرت فرمودند: من فقط این دو نان خشک را دارم، که برای افطاری و سحری گذاشته‌ام برای تو باشد. مرد، نان‌ها را گرفت و در دل گفت: این به چه درد من می‌خورد. در راه ماهی فروشی را دید، که ماهی‌های او در حال خراب شدن بودند، یک ماهی را با یک نان معاوضه کرد و یک نان را هم با مقداری نمک معاوضه کرد. در خانه برای تهیه ناهار شکم ماهی را شکافت و یک تکه جواهر گرانبها در آن یافت. ✍🏻 بعد مدتی، ماهی فروش و نمک فروش نان‌ها را پس آوردند و گفتند: نان، آنقدر خشک است، که ما نتوانستیم آن را بخوریم برای خودت باشد. و بعد هم فرستاده امام سجاد (علیه السلام) به در خانه او مراجعه کرد‌ و گفت: حضرت فرمودند به فلانی بگو آن نان را جز من روی کره زمین کسی نمی‌تواند بخورد نان را برگردان، و غرض این بود که دست گردانی شود و آن جواهر پربرکت را بفروش و بدهی خود را بده.» [1] ⬅️ برکت از ، حتی اگر نان خشک هم برسد، غنیمت است، برکت و رحمت است. محبت امام، برای شیعه این گونه است.✨ 📚 [1] کتاب أمالي صدوق: ص۴۵۳. 🌐 @namaki_az_ketab
مقاله جایگاه امام حسین(ع) در تفاسیر دانشمندان اهل سنت.pdf
633.4K
معرفی مقاله 📋 مقاله جایگاه امام حسین(علیه السلام) در تفاسیر دانشمندان اهل سنت 📝 نویسندگان: محمداسماعیل عبداللهی محمد کرمی نیا 🗂منبع: پژوهشنامه معارف حسینی (آیت بوستان سابق) سال دوم پاییز 1396 شماره 7 چکیده: پیامبر اکرم(ص) طبق حدیث شریف ثقلین دو چیز گران بها را میان مردم به ودیعه گذاشتند. یکی قرآن و دیگری اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام). امام حسین(ع) به عنوان یکی از اهل بیت و پنجمین آل عبا(ع)، به جهت ویژگی های خاصی که میان دیگر معصومان(علیهم السلام) دارند، مورد توجه ویژه رسول اکرم(ص) و ائمه(علیهم السلام) بوده اند؛ و چون برابر روایات، آیاتی در قرآن از جانب خداوند درشان و منزلت سیدالشهدا(ع) نازل شده است، آن حضرت و روایات مربوط به ایشان مورد توجه مفسرین اهل تسنن قرار گرفته اند. در پژوهش حاضر می کوشیم به این پرسش پاسخ دهیم که آرا و دیدگاه های مفسران اهل تسنن درباره جایگاه امام حسین(ع) در قرآن چیست؟ آیات فراوانی درشان امام حسین(ع) فرود آمده، که مفسرین اهل سنت بعضی را درباره حضرت تفسیر کرده اند، و بعضی دیگر را تأویل و تطبیق نموده اند. در این نوشتار جایگاه آن حضرت در منابع تفسیری اهل سنت بررسی شده است؛ و ثابت شده که همان طور که امام حسین(ع) در منابع روایی و تاریخ اسلام جایگاهی ویژه دارد، در روایات تفسیری اهل سنت نیز دارای جایگاهی والا و درخور توجه است که نمی توان ساده از کنار آن گذشت. 🌐 @Namaki_az_ketab
آزادی و بندگی ویلیام بِوِریج به مجمعی از لیبرالها گفت : آزادی به معنی چیزی بیش از رهایی ، از قدرت خودکامهٔ دولتهاست . آزادی یعنی آزادی از بندگیِ اقتصادی در برابر نیاز ، نکبت و دیگر مصائب اجتماعی ؛ یعنی آزادی از قدرت خودکامه در هر شکل آن . انسانی که از گرسنگی رو به موت است ، آزاد نیست . زیرا تا زمانی که سیر شود نمی تواند فکری جز برآوردن احتیاجات فیزیکی اش داشته باشد ؛ چنین کسی از حد انسان به حیوان تنزل می یابد . انسانی که جرئت نمی کند در برابر چیزی از ناحیهٔ کارفرما یا سرکارگرش که احساس می کند ناعادلانه است برنجد ، آزاد نیست . 📚 ایدئولوژی های سیاسی 📝 رابرت اِکِلشال ، ص ۶۹ 🌐 @Namaki_az_ketab
آخرالزمان و انتظار آیا این که گفته می‌شود، بر اساس مضمون برخی روایات مثل «كُونُوا أحلاسَ بُيُوُتِکم ...»، در آخر الزمان انسان باید به انتظار ظهور امام زمان‌(علیه السلام) در گوشه‌اى بنشیند و فقط ذکر بگوید، عقیده‌ای صحیح است؟ پاسخ: خیر، این عقیده عقیده‌اى انحرافى است. دستورهاى شرع، تابع مصالح اجتماعى است. این طور نیست که وقتى به شرع رسیدیم، عقل را در نظر نگیریم. بدون در نظر گرفتن عقل در فقه، هیچ مسأله فقهى را نمى توان اثبات کرد. اگر تعلیم و ارشاد و اصلاح در اجتماع نمى بود، دین اسلام و جامعه اسلامى باقى نمى ماند. آیا هیچ عقل سالمى مى‌پذیرد که به چنین روایاتى عمل کنیم و سرنوشت میلیون‌ها مسلمان را با آن رقم بزنیم؟! راه استفاده از روایات این است که تمام روایات، و قراین آن‌ها را با دلیل، از نظر سند بررسى کنیم؛ یعنى این که صدر و ذیل روایت را مورد دقّت قرار دهیم و روایات مشابه دیگرى را که در مقام و مکان دیگرى وارد شده است، با آن تطبیق کنیم. مهم ترین اصل استفاده از روایات این است که محکمات را فداى متشابهات نکنیم. دو سلسله از محکمات وجود دارند که از نصِّ قرآن، نصِّ سنّت، روایت متواتر و روایات صحیح و داراى سند معتبر استنباط مى‌شوند.ما باید در وهله اوّل، محکمات را بیابیم؛ سپس با توجّه به آن‌ها سراغ متشابهات روایات برویم. گاهى متأسّفانه کار به جایى مى‌رسد که همین روایاتِ عمومىِ غیرمعتبر با مضامین عجیب و غریب، بر محکمات کتاب و سنّت حاکم، و بین مردم چنان شایع مى‌شود که گویى آن محکمات فراموش شده یا اصلا وجود نداشته است. 📝 علامه مصباح‌یزدی 📚 کتاب آفتاب ولایت، صص 90-85 @Namaki_az_ketab
💠 معنای ما تقدم من ذنبک و ما تاخر 🔹 بايد دانست كه ما تقدّم و ما تأخّر غير از ما تقدّم و ما يأتي است. ما يأتي به معنای آينده است؛ امّا ما تأخر به معنای آينده نيست، زيرا عفو گناهان آينده به معنای رفع تكليف است كه مخالف لسان قرآن است، زيرا تمام انسان ها تا زنده اند مكلّف اند. 🔸 اگر گناهان آينده آن‌ها بخشوده شود، لازمه‌اش رفع تكليف و ترخيص ترك اوامر و تجويز ارتكاب مناهی است و اين مطلب با اصل قاطع و محكم قرآنی مباين است. 👈🏻 بلكه مقصود ما تقدّم و ما تأخّر همان مطلبی است كه در تعبير عرفی از آن به ذهن مي آيد كه درباره امور تازه و كهن گفته می شود، بنابراين معناي آيه و(روایات)، بخشش ذنب سابقه دار و و ذنب حادث و است. 📚 ر.ک: تحریر تمهید القواعد ابن ترکه اصفهانی، ص 215 🌐 @Namaki_az_ketab
مقاله ای به قلم چندی از نویسندگان غربی نوشته شده در زمینه ترور بیولوژیکی امام حسن مجتبی علیه السلام که در ادامه چکیده و لینک کامل متن آورده شده است. چکیده: راز یک مرگ مشکوک در قرون وسطی با استفاده از روش‌های علمی و حقوقی کالبدشکافانه معاصر بررسی شده است. به‌صورت کالبدشکافانه و با کمک‌گرفتن از منابع مکتوب مستند به اطلاعات شاهدان عینی در مورد حوادث تاریخی، مرگ [امام] حسن بن علی [علیه السلام] در ۴۵ سالگی که در سال ۶۶۹ میلادی رخ داد بررسی شده است. گزارش مربوط به مسمومیت فرد دیگری که همان زمان و در خانه‌ی ایشان زندگی می‌کرده و علایم مسمومیت مشابه اما غیرکشنده‌ای را تجربه کرده است، برای شروع تحلیل استفاده شده است. در پرتو اسناد باستانی (قرون وسطی) و با استفاده از واقعیات کانی‌شناختی، پزشکی و شیمیایی، این فرضیه مطرح شده که کالومل معدنی یا همان جیوه کلراید با فرمول Hg۲Cl۲ متعلق به یک ناحیه‌ی خاص در امپراتوری بیزانس (غرب ترکیه کنونی) عامل اصلی قتل [امام] حسن [علیه‌السلام] بوده است. متن کامل مقالهٔ «نحوهٔ شهادت و ترور بیولوژیک امام حسن مجتبی (علیه السلام)» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/18105 @Jahanebastani
✍️ با سلام و احترام! 🏴 در آستانه سالروز شهادت غریبانه آقاجانمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا، این مصیبت جانکاه را محضر آقا و مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه، مراجع معظم تقلید بویژه مقام معظم رهبری و همه عاشقان و ارادتمندان آن حضرت تسلیت عرض می کنم. 🔲 السَّلامُ عَلَیکَ یا شَمْسَ الشُمُوسِ 🔲 کتابخانه تسنیم تقدیم می کند 🔲 ۸۸ کتاب به نیت امام هشتم، امام مهربانی 🔻 کتب فارسی ۱. پابوس 👈 دانلود ۲. طب الرضا 👈 دانلود ۳. بر مدار آفتاب 👈 دانلود ۴. کشتی نجات 👈 دانلود ۵. باران فضیلت 👈 دانلود ۶. عشق هشتم 👈 دانلود ۷. حکایت آفتاب 👈 دانلود ۸. تحفة الرضویة 👈 دانلود ۹. زندگانی سیاسی امام رضا 👈 دانلود ۱۰. نماز و عبادت امام رضا 👈 دانلود ۱۱. امام رضا الگوی زندگی 👈 دانلود ۱۲. ترجمه الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۱۳. امام رضا، زندگی و اقتصاد 👈 دانلود ۱۴. ترجمه صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۱۵. امامت از دیدگاه امام رضا 👈 دانلود ۱۶. مهربان ترین (ویژه نوجوان) 👈 دانلود ۱۷. در پرتو خورشید 👈 دانلود ۱۸. لذت دیدار ماه 👈 دانلود ۱۹. گلچین رضوی 👈 دانلود ۲۰. مناظره در مرو 👈 دانلود ۲۱. صحیفه صحت 👈 دانلود ۲۲. یک قمقمه دریا 👈 دانلود ۲۳. ارمغان ملکوت 👈 دانلود ۲۴. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۲۵. آقای‌خورشید مهربان (ویژه کودک)👈 دانلود ۲۶. پاسخ امام رضا به پرسشهای قرآنی👈 دانلود ۲۷. جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا👈 دانلود ۲۸. ستایش و سوگ امام رضا در شعر 👈 دانلود ۲۹. جنبش‌های سیاسی عصر امام رضا 👈 دانلود ۳۰. فرصت ولایتعهدی در نشر معارف 👈 دانلود ۳۱. پژوهشی دقیق در زندگی امام رضا 👈 دانلود ۳۲. میهمان امام رضا (ویژه کودک) 👈 دانلود ۳۳. شهدای امام رضایی 👈 دانلود ۳۴. دانستنی های رضوی 👈 دانلود ۳۵. یک پنجره خورشید 👈 دانلود ۳۶. ترجمه مسند الرضا 👈 دانلود ۳۷. ولایتعهدی امام رضا 👈 دانلود ۳۸.در این قطعه از بهشت 👈 دانلود ۳۹. ۳۵۶ حدیث امام رضا 👈 دانلود ۴۰. چشمه حکمت رضوی 👈 دانلود ۴۱. ابعاد شخصیت امام رضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۲. اسرار فضل بن شاذان از امام رضا👈 دانلود ۴۳. ترجمه عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۴. امام رضا، امام اخلاق و گفتگو 👈 دانلود ۴۵. جلد ۴۹ بحار (بخش امام رضا) 👈 دانلود ۴۶. شرحی بر مناظرات امام رضا 👈 دانلود ۴۷. درس‌هایی از زندگی امام رضا. 👈 دانلود ۴۸. امام رضا از دیدگاه اهل سنت 👈 دانلود ۴۹. حرم در گذر زمان 👈 دانلود ۵۰. کتابنامه امام رضا 👈 دانلود ۵۱. نجمه و خیزران 👈 دانلود ۵۲. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۵۳. معجزات امام رضا 👈 دانلود ۵۴. تاریخ آستان قدس 👈 دانلود ۵۵. ترجمه رساله ذهبیه 👈 دانلود ۵۶. ترجمه اَعلام الهدایة 👈 دانلود ۵۷. آشنایی با مسند الإمام الرضا 👈 دانلود ۵۸. مدایح رضوی در شعر فارسی 👈دانلود ۵۹. برهان قاطع (مناظره امام رضا)👈دانلود ۶۰. تحلیلی از زندگانی امام رضا 👈 دانلود ۶۱. جنبه اخلاقی سیره امام رضا 👈 دانلود ۶۲. امام رضا در رزمگاه ادیان 👈 دانلود ۶۳. شخصیت حضرت رضا 👈 دانلود ۶۴. ترجمه عوالم العلوم. 👈 دانلود 🔻 کتب عربی ۶۵. فقه الرضا 👈 دانلود ۶۶. أعلام الهدایة 👈 دانلود ۶۷. عالم آل محمد 👈 دانلود ۶۸. الرسالة الذهبیة 👈 دانلود ۶۹. الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۷۰. مکاتیب الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۱. صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۲. فی رحاب الإمام الرئوف 👈 دانلود ۷۳. عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۷۴. وفاة الإمام الرضا و الجواد 👈 دانلود ۷۵. عوالم العلوم (الإمام الرضا) 👈 دانلود ۷۶. العلل و الحِکَم للإمام الرضا 👈 دانلود ۷۷. الإمام الرضا عند اهل السنة 👈 دانلود ۷۸. موسوعة کلمات الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۹. مسند الإمام الرضا (عطاردی)👈 دانلود ۸۰. مسند الرضا (داود بن سلیمان)👈 دانلود ۸۱. موسوعة الإمام الرضا (۸ جلد) 👈 دانلود ۸۲. الحیاة السیاسیة للإمام الرضا 👈 دانلود ۸۳. زیارة الإمام الرضا، کیف و لماذا 👈 دانلود ۸۴. القصص فی احادیث الإمام الرضا 👈 دانلود ۸۵. علی بن موسی و القرآن الحکیم 👈 دانلود ۸۶. علی بن موسی و الفلسفة الالهیة 👈 دانلود ۸۷. الإمام الرضا،قیادة الأمة ولایةالعهد 👈 دانلود ۸۸. لوامع الأنوار فی شرح عیون‌الاخبار👈 دانلود ♻️ با بازنشر این فهرست، خادم فرهنگی امام رضا (علیه السلام) باشید. ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🌐 @Namaki_az_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «وقتی رفتم پیش آ شیخ محمد تقی آملی خداحافظی کنم که من می‌خواهم بروم قم، اجازه بگیرم. فرمود: برو، اونجا کریمه اهل بیته... فرمود:این قبر، قبر عادی نیست، اونجا قبر دختر موسی بن جعفر ع است، این قبر منشأ هزارها برکت است. خود من بارها تجربه کردم، کتاب های عمیق یا جواهر یا اسفار، به روال عادی اینجا(در قم) که مطالعه میکردم، همين کتاب را وقتی می‌بردم در یک شهر دیگری، میدیدم به کندی دارم پیش میرم. اینجا(در قم) انسان بهتر، خوش تر و عمیق تر میفهمد» 🌐 @Namaki_az_ketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجم معلومات مقام معظم رهبری در مورد کتابهای مختلف کتاب و کتابخوانی در گفتمان رهبر انقلاب... 🌐 @Namaki_az_ketab
🟢 نقشه استعمار برای دانشجویان و دانش‌آموزان 🔹 در زمان ما نیز استعمار هرجا که پا می‌گذارد، تکیه روی همان موضوعی می‌کند که قرآن درباره‌اش هشدار داده است؛ یعنی می‌کوشد تا دل‌ها را فاسد کند. دل که فاسد شد، دیگر نه تنها از عقل کاری نمی‌آید، بلکه خود تبدیل به زنجیر بزرگ‌تری بر دست و پای انسان می‌شود. 🔸 این است که می‌بینیم استعمارگران و استثمارکنندگان انسان، از باز کردن مدرسه و دانشگاه بیم ندارند و حتی خود به تأسیس آن اقدام می‌کنند، اما از سوی دیگر با تمام قوا می‌کوشند تا قلب و روح دانشجو و دانش‌‏آموز را فاسد و تباه کنند. 🔹 آنها از این حقیقت به خوبی آگاهند که قلب و روح مریض و بیمار هیچ کاری نمی‌تواند صورت دهد و به هر پستی و بهره‌کشی و استثمار تن می‌دهد. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱، ص۷۳ 🌐 @Namaki_az_ketab
🇮🇷دانلود مجموعۀ ۱۱ جلدی اسناد لانه‌ جاسوسی 🔴 تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز ۱۲ آبان سال ۹۵ با دانش آموزان بر مطالعه‌ اسناد لانه‌ جاسوسی آمریکا، و توصیه به آموزش و پرورش برای گنجاندن مضامین اسناد لانه ی جاسوسی در کتابهای درسی و تأسف ایشان از عدم عمل به این توصیه، لینک دانلود رایگان همه این اسناد ارایه میشود: 📂 | جلد 1 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/1.pdf 📂 | جلد 2 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/2.pdf 📂 | جلد 3 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/3.pdf 📂 | جلد 4 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/4.pdf 📂 | جلد 5 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/5.pdf 📂 | جلد 6 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/6.pdf 📂 | جلد 7 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/7.pdf 📂 | جلد 8 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/8.pdf 📂 | جلد 9 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/9.pdf 📂 | جلد 10 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/10.pdf 📂 | جلد 11 https://heyat.co/public/uploads/disks/enghelab-eslami/asnad-lane-jasusi/11.pdf 🌐 @Namaki_az_ketab