eitaa logo
معاونت پژوهش حوزه علمیه نمازی ره شهرستان خوی
68 دنبال‌کننده
193 عکس
2 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌹♥️🌹 🔷قابل توجه مدرسه نمازی 📌 اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد میکائیل آقایاری طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: رضا بهروزان جواد سلیمی محسن زینالی محمد عباس‌زاده توحید عاشوری فرشید قرالو هادی عباس‌زاده سجاد اعتمادی راد محمد رضازاده رضا محمدزاده 📌اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد مرتضی اکبری طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: محمد باقر مندالی حبیب علی محمدی اسماعیل حسن‌ زاده مهدی متقدمی علی سلیمانی سید اسماعیل حسینی محمد جواد سرخوش مهدی عالی‌نژاد عرفان شریفلو قاسم قره لی سید قاسم سید رضایی سعید نقیلو 📌اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد رضا حسن زاده طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: سید رضا سید نظری علی بداقی حسین محمدلو سید محمد موسوی 📌اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد محتبی سالم خویی طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: میررسول موسوی میلاد محمدلو سعید قاسمی جعفر شاه قلیلو رسول ملا آقایی محمد حسین‌پور 📌اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد سجاد ملکی طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: میرداود سید ولیلو محمد تقی‌زاده علی مزرعه لی میرصادق احمدی 📌اسامی عزیزانی که با راهنمایی استاد حجت ذبیحی فر طرح پژوهشی دارند، به قرار ذیل است: احسان حیدری عیان سعید اسماعیل پور امیر عباس میرکریمیان خلیل بداقی 📌عزیزانی که فیش تحقیق خود را نوشته‌اند، در اسرع وقت به استاد مربوطه تحویل داده، تا _نمره_پژوهشی در نیم سال اول، اعمال گردد. با تشکر معاونت پژوهش مدرسه نمازی 🌹♥️🌹
نمونه فیش تحقیق مدرسه نمازی خوی.docx
12.3K
. 🌹♥️🌹 با سلام قابل توجه طلاب محترم نمونه ارسالی 👆👆 لطفا، فیشهای تحقیقی خود را در قالب ارسال شده بنویسید. چنانکه برایتان مقدور نیست، در دفترچه یادداشتت تلفن همراه خود بنویسید. منتها در قالب و فرمت ورد باشد. جهت ارتباط گیری مستمر و رفع ابهام و سوالات پیش آمده، با شماره تلفن زیر تماس بگیرید. 09192262232 📌تمام تلاش ما، جهت بهبود کیفیت و راحتی شماست. لذا از ارسال عکس و پی دی اف تحقیق، خودداری فرمایید. اتاق پژوهش مدرسه نمازی، مجهز به سه سیستم رایانه، جهت تایپ و استفاده از اینترنت، در خدمت محققین گرامی است. ۲ بهمن ماه ۱۴۰۳ 🌹♥️🌹
. 🌹♥️🌹 🔷موضوع : رویکرد علمی به تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی زید عزه ✍️ارائه دهندگان: 📌حجت الاسلام مرتضی اکبری (روش تفسیری آیت الله جوادی آملی) 📌حجت الاسلام رضا حسن زاده ( معرفی تفسیر تسنیم) 📌حجت الاسلام حجت ذبیحی فر (جهانی اندیشی از منظر آیت الله جوادی آملی) ✅ دبیر جلسه: حجت الاسلام میکاییل آقایاری 🔷 زمان : چهارشنبه ( ۳ بهمن ماه ۱۴۰۳) 🔷 مکان : سالن اجتماعات مدرسه نمازی 🌺❤️🌹
نمونه فیش word مدرسه نمازی.docx
13.8K
. 🌹♥️🌹 📌۲۰ صفحه فیش آماده در محیط ورد (word) 🔷 عزیزان بزرگوار، وقت تنگ است، هرچه سریعتر فیشهای تحقیق را در محیط ورد، ارسال فرمایید‌. 📌فراموش نکنیم، نمرات فیشها، با دیگر نمرات تان، تجمیع میشود.
. 🔷🔷🔷 📌پنجمین جلسه کانون قرآن و معارف قرآنی با حضور استاد راهنما و اعضای کانون در مدرسه نمازی خوی، برگزار شد. ✍️در این جلسه، طبق فعالیت های محول شده، طلبه محترم محمد عباس زاده به ادله تحریف قرآن پرداختند. 🔷🔷🔷
. 🌹♥️🌹 🔷با ارائه اساتید بزرگوار: 🔷حجت الاسلام مجتبی سالم خویی 📌 موضوع: اهداف بعثت، با رویکرد معرفتی 🔷 حجت الاسلام میکاییل آقایاری 📌 موضوع: بعثت و روشهای تربیتی رسول الله (ص) 🔷 دبیر جلسه حجت الاسلام مرتضی اکبری ✅ زمان: روز سه شنبه ۹ بهمن ماه ✅ مکان: سالن اجتماعات مدرسه نمازی 🌺❤️🌹
. 🌹♥️🌹 بسمه تعالی 🔷 کسب رشته فقه و اصول گروه ۳ المپیاد علمی در توسط طلبه ممتاز را به ایشان و خانواده محترمشان و اساتید و کادر مدرسه آیت الله نمازی خوی تبریک عرض میکنیم. ✅ امید آن داریم که در مراحل بعدی نیز شاهد درخشش علمی شان بوده باشیم. 🌺❤️🌹
معاونت پژوهش حوزه علمیه نمازی ره شهرستان خوی
. 🌹♥️🌹 #نشست_علمی 🔷موضوع : رویکرد علمی به تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی زید عزه ✍️ارائه دهندگان:
. 🌹♥️🌹 به مدد الهی، با مشارکت جدی طلاب و فضلای مدرسه نمازی، رویکرد ، برگزار گردید. 📌ارائه جناب استاد حجة الاسلام با عنوان 🔷«تفسیر قرآن به قرآن» از روش‌های تفسیری رایج، به معنای استفاده حداکثری از آیات قرآن در فهم معنا و مراد سایر آیات این کتاب کریم الهی است. در این شیوه، معانی آیات قرآن به کمک آیات مشابه که موضوع و محتوای آن‌ها یکسان یا نزدیک به هم است، استخراج می‌شود. 🔷دلایل موافقان تفسیر قرآن به قرآن در مورد جایز و مطلوب بودن تفسیر قرآن به قرآن، مى‌توان به آیات قرآن، احادیث استدلال کرد: ✅آیات قرآن: «نَزَّلْنٰا عَلَیک الْکتٰابَ تِبْیٰاناً لِکلِّ شَیءٍ»؛ کتاب (قرآن) را بر تو فروفرستادیم در حالى که بیانگر هر چیز است.» علامه طباطبایى (ره) با استدلال به این آیه، در مورد تفسیر قرآن به قرآن مى‌نویسد: «حاشا که قرآن بیان‌کننده‌ى همه چیز باشد ولى بیان‌کننده‌ى خودش نباشد. ✅حدیث: احادیث خاص است که به تفسیر قرآن به قرآن اشاره کرده‌اند، مهم‌ترین این احادیث عبارتند از: امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمود: «کتاب الله... ینطق بعضُه ببعض و یشهد بعضُه على بعض»؛ «کتاب خدا (قرآن)... برخى قسمت‌هایش با کمک برخى قسمت‌هاى دیگر سخن مى‌گوید و برخى قسمت‌هاى آن شاهد برخى قسمت‌هاى دیگر است.» 🔷نمونه ‌هایی از تفسیر قرآن به قرآن 📌نمونه اول: آیه ۴۰ - سوره نمل آیه قالَ الَّذِي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ و آیه‌ ۴۳ سوره رعد: «قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب» نمونه دوم: 📌آیه ۳۸ - سوره مائده آیه وَ السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما جَزاءً بِما كَسَبا نَكالاً مِنَ اللهِ وَ اللهُ عَزيزٌ حَكيمٌ دست مرد دزد و زن دزد را، به كيفر عملى كه انجام داده‌اند، بعنوان يك مجازات الهى، [به مقدار چهار انگشت] قطع ‌كنيد. و خداوند توانا و حكيم است. و آیه ۱۸ - سوره جن وَ أَنَّ الْمَساجِدَ لِلّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللهِ أَحَداً و اينكه مساجد از آنِ خداست، پس هيچ‌كس را با خدا نخوانيد. 📌نمونه سوم: آیه۲۶ از سوره توبه: ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ و آیه ۴۰ سوره توبه: إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا ۖ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا 🌺❤️🌹
معاونت پژوهش حوزه علمیه نمازی ره شهرستان خوی
. 🌹♥️🌹 #نشست_علمی 🔷موضوع : رویکرد علمی به تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی زید عزه ✍️ارائه دهندگان:
ارائه حجت الاسلام حجت ذبیحی فر بسم الله الرحمن الرحیم 🔷 الحمدلله توفیقی شد در محضر دوستان و گرامیان باشیم‌. تشکر می‌کنم از جناب استاد آقای حسن‌زاده و جناب استاد آقای اکبری که دعوت ما را پذیرفتند و در این محفل علمی حاضر شدند. 🔷 تعبیر یکی از اساتید بزرگوار راجع به تکمیل تفسیر تسنیم، این بود، اگر تفسیر تسنیم در زمان حیات آیت الله جوادی آملی به سرانجام نرسد، حوزه‌های علمیه خسارت عظیمی را خواهند دید. خدا را شاکریم که تفسیر تسنیم در زمان حیات استاد گرانقدر آیت الله جوادی آملی به سرانجام رسید. 🔷به تعبیر آیت الله جوادی آملی، این اثر محصول حوزه علمیه است. کار یک شخص نیست؛ چرا که چهار دهه از آغاز این تفسیر می‌گذرد و در این سال‌ها، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، نقش عظیمی در غنای علمی این اثر دارند. سوالات و اشکالات، و شبهاتی که مطرح شده و حوزه های علمیه درصدد پاسخگویی به آنها برآمده‌اند، موجب شده تا چنین اثری از نظر علمی غنی تر گردد. 🔷باز به تعبیر یکی دیگر از بزرگان، که فرمودند، عده‌ای تفسیر تسنیم را فارسی المیزان پنداشته اند، در حالی که این اثر، المیزان فارسی است. یعنی مثل کتاب تفسیر المیزان، از وزانت و علمیت لازم برخوردار است. ✅به هر حال، موضوع سخن ما، در رابطه با جهانی اندیشیدن در منظومه فکری آیت الله جوادی آملی است. و لذا در این مجال، فرصت را مغتنم شمرده به برخی از دیدگاه‌های آن بزرگوار در رابطه با جهانی اندیشیدن، اشاره می‌گردد. 🔷ایشان مبنای جهانی اندیشیدن را خود قرآن می‌داند. خود آیات قرآن می‌داند؛ چرا که آیات قرآن، با تعابیری همچون «کافة للناس» «نذیرا للبشر» و «للعالمین نذیرا» اشاره به جهانی اندیشیدن دارد هرچند که قرآن، با زبان‌های محلی هم سخن گفته است، اما عمده سخنانش، با زبان‌های جهانیست، با مخاطبین جهانی است. به عبارتی، قرآن کریم، کل بشریت را یک خانواده می‌داند. 🔷من یادم هست در یکی از همایش‌های کتاب سال حوزه، که پیام حضرت آیت الله جوادی آملی را پخش کردند، ایشان به نویسندگان حوزوی هم تاکید کردند، که مخاطب شما بایستی جهانی باشد، همانند قرآن. و اشاره فرمودند که آثار قلمی شما، بایستی در پنج حوزه تاثیرگذار باشد. اول، حوزه فردی؛ دوم، حوزه خانواده؛ سوم، حوزه اجتماعی؛ چهارم، حوزه کشوری و پنجم در حوزه بین المللی. 🔷و باز در اندیشه‌های ایشان می‌خوانیم، که قرآن، کتاب «مُهَیْمِن» است و لذا مسلمانان نیز باید حاکم بر مکاتب باشند به شرطی که عاقلانه سخن بگویند. و در راستای همین فرمایش، در اندیشه‌های ایشان اینگونه می یابیم که اسلام، بایستی میوه‌های خودش را بر دیگر مکاتب عرضه کند. بر غرب عرضه کند. اما به کمک فلسفه و کلام و رشته‌های عقلی. و لذا بایستی اندیشمندان اسلامی مسلح شوند. بایستی در عرصه بین‌المللی استدلالات بین‌المللی بیاورند. 🔷در اندیشه‌های آیت الله جوادی آملی، جهت تهییج و تشجیع افکار حوزویان، اینگونه میخوانیم، اگر جهانی حرف بزنیم و قمی فکر کنیم، با آیات قرآن هماهنگ نیستیم‌. لذا نمی‌شود که قرآن خواند و قمی فکر کرد، اگر چنین باشد، اندازه این فکر، از حرم تا جمکران است. 🔷و باز در توصیه به مبلغین بین‌الملل، اینگونه می‌خوانیم، اگر می‌خواهید جهانی حرف بزنید، بایستی همانند قرآن حرف بزنید، با زبان تکریم و با زبان اخلاق. ✅آیت الله جوادی آملی، در تایید این سخنشان به زندگی جناب جعفر طیار اشاره می‌کنند، که ایشان، عالم بود و مبلغ بین الملل، که بیش از ۱۰ سال در یک کشور بیگانه، کار علمی و فرهنگی تاثیرگذار انجام داده اند. 🔷و باز در اندیشه آن بزرگوار، در رابطه با نقد پذیری مکاتب بشری غرب اشاره دارند بر اینکه، یونان، به عنوان محفل فلاسفه، معبر است، نه مبدأ. مبدأ این افکار، افکار حضرت خلیل الله است. و در ادامه همین ادعا، اینگونه در می‌یابیم که نقد ابوریحان بیرونی برای علمای سرزمین شرق وارد است؛ چرا که ابوریحان بیرونی نوشته‌اند که من از علمای هند گله دارم، چرا که آنها نیز اگر مثل یونان بیدار می‌شدند، گوساله پرستی و غیر خداپرستی رواج پیدا نمی‌کرد. 🔷کوتاه سخن اینکه، در منظومه فکری آیت الله جوادی آملی راجع به جهانی اندیشیدن، اینگونه در می یابیم که کلام خداوند، نظام مند است. و بایستی به صورت نظام مند و جهانی معرفی گردد و مخاطب آن کل بشریت است. ✅معظم له برای اثبات ادعای خودشان، معتقدند که در نظام هستی، سه ضلع اصلی نباید فراموش شود. ضلع اول، نظام فاعلی. ضلع دوم، نظام داخلی. و ضلع سوم، نظام غایی. و بر این باورند که این‌ اضلاع، منفک و جدا از هم نیستند، اگر هر کدام از این پایه‌ها از همدیگر گسسته و جداگانه شود، در واقع مثله شده است. و این تفکر، به درد سردخانه میخورد نه جامعه بشری. 🌺❤️🌹