eitaa logo
سرگذشت
237 دنبال‌کننده
299 عکس
28 ویدیو
25 فایل
وسرگذشت های ایشان بر آنجای نبشته است. (تاریخ_تراجم)
مشاهده در ایتا
دانلود
📌معرفی کتاب ▪️ارج نامه آیت الله مددی این ارج نامه در دو جلد تدوین و منتشر شده است. در مجلد اول بیشتر گفتگوها و مقالات پیرامون زندگی، اندیشه و نظرات علمی ایشان می باشد. و در جلد دوم مقالات اهدایی است، که موضوعات آن غالبا با رویکرد تاریخی و حدیثی انتخاب شده است. فایل این کتاب در ادامه خواهد آمد. 👇 @narrative_1443
📌حزب الله با جان فشانی های جانبازان 《حزب الله 》 تاریخ این ملت ورق می خورد... @narrative_1443
استاد مطهری و جهان اسلام.pdf
9.87M
📌علامه مطهری یک مصلح اسلامی است. ▪️آیت الله واعظ زاده خراسانی (ره)، یکی از شاگردان مطرح آیت الله بروجردی است که در عرصه های مختلف علمی و فعالیت های فرهنگی_اجتماعی، آثار ماندگار و خدمات قابل توجهی را به یادگار باقی گذاشته است. ▫️متن حاضر، پیاده شده صحبت‌های ایشان در سالگرد استاد شهید، در سال ۱۳۷۳ می باشد. علاوه بر نقل خاطرات شنیدنی، و تحلیل جریان های فکری و اتفاقات تاریخی عصر استاد شهید، به تحلیل و توصیف زیبایی از نقش آیت الله مطهری در تحولات اجتماعی معاصر و تفاوت ایشان با دیگران می پردازد. @narrative_1443
📌معرفی کتاب ▪️انقلاب اسلامی مهم ترین پدیده ای است که در قرن معاصر به وقوع پیوست. اتفاقی که به یقین وضعیت جهان اسلام را تحت شعاع خودش قرار داده، و ثمرات فراوانی را برای مستضعفین جهان به ارمغان آورده است. ▫️دکتر شجاعی زند، یکی از جامعه شناسان مطرح ایرانی، در برهه انقلابی در ایران، به توصیف و تحلیل انقلاب اسلامی ایران (در ۱۸ ماه پایانی قبل از پیروزی انقلاب) مبتنی بر سه گانه : ایدئولوژی، رهبری و مردم می پردازد. ▪️کتابی خواندنی که نه تنها در روایت تاریخی می تواند جذاب باشد، بلکه در تحلیل آن نیز مفید خواهد بود. @narrative_1443
1_1060664430.mp3
1.44M
📌خدا را باید شاکر بود که حضرت معصومه (س) را داریم. ▪️علامه حسن زاده : 🔺به حضرت معصومه (س) احترام میگذاریم، نه فقط به این جهت که از خاندان اهل بیت است، بلکه باید بخاطر فطرت، بینش و درایت عجیب ایشان نیز احترام کرد. 🔻مرحوم آسید مهدی قاضی، فرزند آیت الله سید علی قاضی نقل می‌کرد که : در بین فرزندان پدرم، خواهرم خیلی اعجوبه بود و مسیر پدر را خوب ادامه داد. سیر و سلوک زن و مرد ندارد. از تو حرکت، از خدا برکت. @narrative_1443
سلام بر شهیدان کسانی که در راه اقامه دین خدا، بدون هیچ بخل و تنگ نظری، خون خویش را جاری می کنند. عقیده، شجاعت و استقامت تو ای شهید، آروزی ماست. @narrative_1443
📌سکانس پایانی یک قهرمان نترس ▪️عبدالحمید بیات: آن‌طور که دشمن گفته و تصاویر نشان می‌دهند، سکانس پایانی قهرمانِ قصه ما این‌گونه بوده: پیرمرد، تنها بود و بی‌کس و البته شجاع و نترس. جوان‌های دشمن محاصره‌اش کردند ولی قهرمان، تا آخرین گلوله جنگید. نیروهای تیپ ویژه، از او ترسیدند و با  تانک به سمت او شلیک کردند. زانوی چپش کاملا خرد شد، ساعد دست راست هم شکست، انگشت سبابه دست چپ هم قطع شد؛ اما او تسلیم نشد. فرمانده نیروهای ویژه تلاش کرد با نیروهایش از پله‌ها بالا رفته و بر قهرمانِ زخمی و بی‌رمق، پیروز شود؛ اما او با نارنجک این‌ها را عقب راند. شکستگی استخوان‌ها و خون‌ریزی‌، رمق از قهرمان ربوده بود. کوادکوپتر وارد ساختمان شد تا بدانند این مرد تسلیم ناپذیر کیست؟ اما او در تنهایی و جراحت هم کاملا باهوش و زرنگ بود: چهره‌اش را با چفیه‌ای پوشانده بود و با همان درد شدید، کوادکوپتر را فراری داد.تک‌تیرانداز دشمن به پیشانی‌اش شلیک کرد اما خونی بر صورتش نریخته، یعنی خون‌ریزی خیلی شدید بوده و خونی در بدن نداشته. در نهایت مجددا تانک دشمن گلوله دیگری شلیک کرد و طبقه دوم آوار شد. نیروهای ویژه، هنوز جرأت نزدیک شدن به قهرمان در طبقه دوم را نداشتند و او را رها کردند. یک روز بعد و پس از تمام شدن همه چیز، بالاخره بالا رفتند و قهرمانی را دیدند که در کنار سلاح و کتاب دعای‌ش به شهادت رسیده است.فیلمنامه و دکوراسیون صحنه، عجیب سورئال است. قهرمان قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند. تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش نه روی زمین، که روی مبل افتاده و زیر تونل‌ها نیست؛ بلکه در یک منزل مسکونی عادی است. عجب دکوراسیون عجیبی برای پایان‌بندی فیلم! قهرمان، خانه، مبل، اسلحه و البته کتاب دعا... حتی وقتی سربازان دشمن بالای پیکر او هستند، هیچ نشانه‌ای از خوشحالی در آن‌ها نیست؛ چهره‌های‌شان بهت‌زده است. ابوابراهیم شهید شده و اکنون، منتظر ابراهیم‌هایی هستیم که قرار است بت بزرگ را بشکنند و بساط نمرود و نمرودیان را جمع کنند. آتش بر این ابراهیم‌ها، گلستان است و خوشا به حال اینان. همیشه، خورشید در سپیده‌دم خود، از میان خون برمی‌خیزد. آنان که سرخی شفق را می‌بینند، منتظر سپیدی خورشید هم هستند. @narrative_1443
Kotobati - الشوك والقرنفل (1).pdf
4.48M
📌معرفی کتاب خار و میخک رمانی است که مجاهد شهید، یحیی سنوار در دوران اسارت در زندان های رژیم منحوس صهیونیست ها، به نگارش در آورده است. تاریخ مقدمه کتاب به سال ۲۰۰۴ برمیگردد. رمانی که هم گویای خاطرات خود نگارنده است و هم حکایت گر زندگی تمام فلسطینی های مظلوم ولی مقاوم در سرزمین شان. تربیت حماسی که سرشار از ایمان، عقلانیت، شجاعت و استقامت است از زندگی و شخصیت های این افراد به مشام می رسد. انشالله خدواند این روحیه و ویژگی را نصیبمان کند.🙏 @narrative_1443
📌خط انجمن(حجتیه) یعنی چه؟ ▪️شهید حجت الاسلام هاشمی نژاد خط انجمن همانی که سابقا وجود داشت، مبارزه با بهائیت بود. خُب تا اینجا ما حرفی نداشتیم، کسی بیاید و با بهائیت مبارزه کند، اشکالی نداشت. اشکال کار چند مطلب بود. ۱) یکی اینکه آن برادران، یعنی تعدادی از رهبرانشان آنچنان بهائیت را بزرگ می‌کردند که گویا اصلاً تمام خطر، بهائیت است در ایران. در حالی که ما معتقد بودیم، یعنی خط انقلاب معتقد بود که بهائیت یک شاخه‌ای است از شاخه‌های کلّ استعمار. معلولی است، ما باید به سراغ علت برویم. نتیجتاً هم دیدید که وقتی اینها دیدند انقلاب می‌شود و عوامل امپریالیسم در هم کوبیده می‌شود، بهائیت هم می‌رود سراغ کار خودش. این یک جهت. ۲)جهت دوم، این مسئله بود که همان‌طور که می‌دانید بچه‌های مسلمان و پاک و صادقی که می‌رفتند و با آن‌ها کار می‌کردند (ضمناً من عرض کنم من هیچ یک از آن‌ها چه کوچکشان و چه بزرگشان را نمی‌خواهم متهم کنم و رهبرانشان را هم من متهم نمی‌کنم، ولی می‌گویم در دیدشان اشتباه داشته‌اند و همین قدر برای ما کافی است که جریان را ببینیم چیست) این‌ها به بچه‌هایشان می‌گفتند که به این شرط می‌توانید با ما فعالیّت کنید که در کار‌های سیاسی دخالت نکنید. همان وقتی که بچه‌های ما در خیابان‌ها بودند و فریاد می‌زدند، در زندان و در برابر گلوله بودند اگر کسی را احساس می‌کردند که در فعالیت‌های سیاسی است عذر او را می‌خواستند و این دقیقاً خلاف خط امام است. به همین دلیل هم بود که رژیم اجازه می‌داد آن‌ها در زمینه مبارزه با بهائیت کار کنند. چرا؟ برای اینکه برای رژیم این مسئله مطرح بود که سر جوانان را در یک جا گرم کند که کاری به کار آمریکا و رژیم و نفت و شرایط سیاسی نداشته باشند. حالا آن جای سرگرمی چه بود؟ برای رژیم فرق نداشت. گاهی به دانشجویان می‌گفت این همه عوامل شهوت‌رانی برای شما ریخته، ما خودمان هم کمکتان می‌کنیم. امکانات رفاهی به آنان می‌دادند، بورس تحصیلی می‌دادند و انواع کارها که خلاصه کاری به نظام نداشته باشند. یکی هم این بود که بروید با بهائیت مبارزه کنید، به شرطی که در کار‌های سیاسی مداخله نکنید. ۳) اما این جمله را هم توضیح بدهم، این‌جور نبود که رژیم بگوید بروید با بهائیت مطلقاً مبارزه کنید. اگر این آقایان هم ادّعا می‌کنند که ما با بهائیت مبارزه می‌کردیم، کم لطفی می‌کنند. بهائیت سه بُعد داشت؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد فکری. خوب دقت کنید. این‌ها در بعد سیاسی و بعد اقتصادی یک قدم هم اجازه نداشتند مبارزه کنند، رژیم، قرص جلوی این‌ها را می‌گرفت. این‌ها می‌توانستند حتی راجع به پپسی کولا حرف بزنند، که مال «ثابت پاسال» بود؟ این‌ها می‌توانستند راجع به شرکت‌هایی که در این مملکت از نظر اقتصادی در اختیار بهائیت بود حرف بزنند؟ ابداً! اینجا رژیم، چراغ قرمز داده بود و آقایان هم بر اساس دیدشان (باز نمی‌گویم خیانت همه‌شان، نه این را نمی‌گم)، عرض می کنم که ولی این بود که نباید با رژیم درگیری پیدا کرد دیگر، باید آهسته رفت تا گربه شاخ نزنه به آدم! بنابراین در بُعد اقتصادی این‌ها با بهائیت مبارزه نداشتند و نمی‌توانستند داشته باشند. در بعد سیاسی هم همین جور، می‌توانستند بگویند آقای هویدا چرا تعدادی از وزرای شما در کابینه‌تان بهایی هستند؟ ابداً! می‌گفتند فضولی موقوف! پس کجا مبارزه می‌کردند و رژیم اشکالی نمی‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد؟ فقط در بعد فکری. توجه داشته باشید این را، مشخص باشد. این خط، وقتی ما می‌گوئیم انجمن حجتیه، یعنی این خط وجود دارد. (۱۳۶۰ سخنرانی) @narrative_1443
سخنرانی-شهید-هاشمی-نژاد-درباره-انجمن-حجتیه.mp3
3.46M
📌صوت کامل سخنرانی شهید حجت الاسلام هاشمی نژاد پیرامون انجمن حجتیه که در تاریخ ۱۳۶۰ ایراد شده است. @narrative_1443
📌 فقها و محدثین قم ۱- زکریا بن آدم، قرن ۲ از صحابه امام رضا(ع) ۲- زکریا بن ادریس، قرن ۲ از صحابه امامیه ۳- محمد بن فروخ صفار، قرن ۳ مولف بصائر الدرجات ۴- ابن شاذان، قرن ۳، خواهرزاده ابن قولویه ۵- ابوالحسن علی بن حسین ابن بابویه، قرن ۳، پدر شیخ صدوق ۶- ابوالقاسم جعفربن محمد، قرن ۴، استاد شیخ مفید ۷- ابوجعفر محمد بن علی (شیخ صدوق)، قرن ۴ ۸- ابوعبدالله حسین بن علی، قرن ۴، برادر شیخ صدوق و مولف الرد علی الواقفیه ۹- احمد بن محمد خالد برقی، قرن ۳، از کوفه به قم مهاجرت کرد و برخی از قمی ها او را تضعیف کرده اند. المحاسن یکی از تألیفات اوست. ۱۰- ابو محمد جعفر بن احمد قمی، مولف المسلسلات ۱۱- علی بن ابراهیم بن هاشم قمی ۱۲- محمد بن علی بن محبوب اشعری ۱۳- محمد طاهر بن محمد حسن قمی که از تألیفات او می‌توان به حکمه العارفین اشاره کرد ۱۴- سعد بن ابراهیم قمی ۱۵- شاذان بن جبرئیل بن اسماعیل ۱۶- صدرالدین رضوی قمی، قرن ۱۲ ۱۷- مجدالدین محمد بن ما تکدیم از انساب شناسان و مولف کتاب الانساب ۱۸- محمد بن ابوالقاسم عبدالله بن عمران ماجیلویه مولف کتاب الطب ۱۹- ابوالحسن علی بن عبیدالله معروف به منتجب الدین 📗جغرافیای تاریخی قم، ابوالفضل عرب زاده، ص ۱۹۹_۲۰۱ @narrative_1443
📌معرفی کتاب ▪️در معرفی زندگی نامه، اندیشه ها و فعالیت های مرحوم علامه حسن زاده، کتاب های مختلفی ( مانند نجم الدین، عارف ذوالفنون، جامی از دست خورشید، بارقه الهی، یادنامه عارف ذوالفنون، تشنه دانش، گفتگو با علامه حسن زاده و...) به قلم برخی شاگردان و علاقه مندان ایشان به نگارش در آمده که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد. ▫️آیت عقل و دین از جمله آثاری است که در قالب ویژه نامه، به بررسی احوالات، اقدامات و افکار مرحوم حسن زاده پرداخته است. مخاطب با مطالعه این ویژه نامه (بدلیل کوتاه بودن مطالب و تنوع آنها مخاطب می‌تواند در کمترین زمان بیشترین مطالب را بدست آورد) می تواند نگاه خوب و جامعی نسبت به سیر تاریخی زندگی ایشان، خدمات علمی و عملی و برخی نظریاتشان از زبان شاگردان، مرتبطین و اساتید عرفان و فلسفه آشنا شود‌. @narrative_1443
📌معرفی کتاب ▪️۴۰ اربعون : دوری گزیدن از فعالیت های روزانه و به خلوتی پناه بردن، از تجربیات شیرینی است که شاید برخی ها آن را در قالب های مختلفی مانند اعتکاف، سفر، زندگی در کوه و طبیعت و... تجربه کرده باشند. احمد الشقیری از چهره های مطرح رسانه های عربی، در سال ۲۰۱۶ به مدت ۴۰ روز به جزیره ای رفته و به تعبیر خودش خلوت کرده است. یعنی دور شدن از تکنولوژی و جدا شدن از فعالیت های تکراری روزانه. اینکه چرا خلوت کرده و چگونه خلوت را گذرانده است، در کتاب اربعون به اختصار توضیح می‌دهد. (ص ۷_۱۲ اربعون) الشقیری، اربعون را در همین خلوتش می نویسد. ۴۰ اتفاق، ۴۰ تجربه، ۴۰ قصه، ۴۰ برداشت از قرآن، ۴۰ کتاب جذاب و اثر گذار و.... که برای خودش مهم و اثر گذار بوده را در این کتاب برای مخاطب حکایت می‌کند. اربعون کتاب خوش خوان، درس آموز و جالبی است. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ پنج بار به چاپ رسیده است. به نطر می رسد ترجمه این کتاب برای مخاطب فارسی زبان که علاقه مند به مطالعه آثار مرتبط با مدیریت زندگی، مهارت های زندگی، اصول زندگی ایده آل و... هستند،مفید باشد. @narrative_1443
تحميل كتاب الاربعون لأحمد الشقيري.pdf
10.92M
📌معرفی کتاب ▪️اربعون الشقیری در گفتگویی کوتاه به بیان تجربیاتش در خلوت ۴۰ روزه پرداخته، که می‌توانید آن را در لینک زیر مشاهده بفرمایید. @narrative_1443
📌معرفی کتاب ▪️سید عزیز - حاصل گفتگوی ۶ ساعته حمید داود آبادی( پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس ) با مجاهد شهید سید حسن نصرالله است. محور گفتگو سیر زندگی شهید بزرگوار از کودکی تا سال ۱۳۷۷ است. - صداقت، لطافت روحی و ویژگی های انقلابی و معنوی سید عزیز، در این نوشتار کاملا مشهود است. شروع تحولات روحی شهید نصرالله، ماجرای طلبه شدن ایشان، حوزه نجف و مسائل سیاسی آن، آغاز مبارزات انقلابی ایشان در لبنان، چگونگی شکل گیری حزب الله، دیدار سید با شخصیت های مطرح انقلاب مانند امام خمینی، آیت الله خامنه ای، مساله عملیات های شهادت طلبانه و.... موضوعاتی است که در کتاب (هرچند حجم مطالب مختصر می باشد ) به آنها پرداخته شده است. - قطعا مخاطب با مطالعه این اثر، علاوه بر شخصیت شناسی سوژه، می تواند به اطلاعات مهم و شناخت مناسبی پیرامون جریان مقاومت در لبنان مخصوصا حزب الله برسد‌. @narrative_1443
📌کتابهای تاثیر گذار بر شخصیت شهید نصرالله ۱- قرآن ۲- تفسیر شبر (سید عبدالله شبر) ۳- ارشاد القلوب (حسن بن ابی الحسن دیلمی ) ۴- قضاوتهای امیرالمؤمنین ( با این موضوع و عنوان کتاب های مختلفی به قلم افراد متعددی همچون شیخ ذبیح الله محلاتی، شیخ محمد تقی شوشتری به نگارش در آمده است. متاسفانه در متن کتاب به نام نویسنده تصریح نشده است.) ۵- حکومت اسلامی (امام خمینی) ۶- تمام تألیفات شهید سید محمد باقر صدر منبع : کتاب سید عزیز @narrative_1443
📌برخی در حوزه نجف چه نگاهی به امام خمینی و شهید صدر داشتند؟ ▪️شهید سید حسن نصرالله : - جوی در نجف بر ضد امام ( خمینی) و نیز شهید صدر (محمد باقر) بود که مخالفان، امام را کمونیست می خواندند و سید صدر را، سنی. - لبنانی هایی که نزد سید صدر درس خواندند و از سید صدر تاثیر گرفتند، بعدها بیشترین علاقه و ارادت را به امام بروز دادند. 📗سید عزیز، ص ۴۸ @narrative_1443