38.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری. #همایش_سالک_الی_الله
🔹سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد عمومی دامت برکاته
🔺در همایش سالک الی الله
🔸در مورد شخصیت و سیره حضرت آیت الله ناصری قدس سره
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
🔹اهل بيت عصمت و طهارت در زمینه جهاد با دشمن نمونه بودند. خود پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در طول ایامیکه به رسالت مبعوث شدند حدود هشتاد و سه جنگ کردند. و در آنها از اسلام و قرآن و ولایت دفاع میکردند. یا امیرالمؤمنین علیه الاف التحیه و الثنا به حدی در این زمینه پیش قدم بود، که حضرت حق جلت عظمته مدال برای او فرستاد.
🔸در جنگ خیبر جبرئیل بین آسمان و زمین صدا زد لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار. این مدالی بود که حضرت حق برای علی بن ابیطالب× فرستاد. موقعی که حضرت برای مبارزه با عمر بن عبدود تشریف بردند. حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: بَرَزَ الْإِيمَانُ كُلُّهُ إِلَى الشِّرْكِ كُلِّه یعنی همه ایمان مقابل همه شرک ایستاده است. این مقام بلندی است که پیغمبر راجع به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند. و بعد از پیروزیشان حضرت فرمودند: لضربة علي يوم الخندق أفضل من عبادة الثقلين یعنی ضربهای که علی در جنگ خندق، به عمر بن عبدود زد افضل از عبادت جن و انس است. این هم مدال دیگری است که پیغمبر صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علیه السلام داد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
🔹حضرت اباعبدالله علیه السلام قبل از قضیه کربلا، در جنگ¬های امیر المومنین علیه السلام مخصوصا در جنگ صفین، در محضر پدر بزرگوارشان بودند. این بزرگوار خط مقدم جبهه بودند. در یکی از جنگها حضرت اباعبدالله علیه السلام وارد خط مقدم جبهه شدند و مبارز طلبیدند، یکی از شجاعان لشکر معاویه برای جنگ با حضرت اباعبدالله علیه السلام به میدان آمد، در جنگها معمولا صورتشان را میبستند و خودشان را معرفی میکردند، موقعی که امام حسین علیه السلام خودش را معرفی کرد آن شخص شجاع گفت: من با شما نمیجنگم.
🔸 حضرت اباعبدالله علیه السلام فرمودند: چرا با من نمیجنگی؟ گفت: من از دو گوش خودم شنیدم که حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: الْحَسَن وَ الْحُسَيْن سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّة. یعنی حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند. من با آقای جوانان بهشت نمیجنگم ابدا؛ حضرت فرمودند: یک جمله دیگر هم جدم فرمود یادت نیست؟ گفت: نه یادم نیست. حضرت فرمودند: جدم فرمودند: و ابوهما خیر منهما. یعنی پدرشان افضل از این دو تا هستند. گفت بله یادم آمد، درست میگویی، پیغمبر این را فرمود.
▫️حضرت فرمود: خوب اگر پیغمبر این را فرمود چرا به جنگ او آمدی؟ گفت اگر پدرتان من را بپذیرد توبه میکنم. حضرت اباعبدالله علیه السلام فرمودند: برویم من شفاعتت را میکنم. به محضر امیرالمومنین علیه الاف التحیه و الثناء آمدند، حضرت ابا عبدالله علیه السلام عرض کرد: پدر جان! این شخص روایتی را فراموش کرده بود من به یادش آوردم و الان آمده توبه کند، من هم آمده¬ام شفاعت، را بکنم. حضرت امیرعلیه السلام فرمودند: به عزت و جلال حق قسم، این که یک نفر است اگر حسین شفاعت عالم را هم بکند من میپذیرم! توبهاش را قبول کردند. آمد از دوستان و طرفداران امیرالمومنین علیه السلام در جنگ صفین شد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
🔹اگر گفتیم منظور از جهاد، مبارزه با نفس است معنی و جاهدتم فی الله حق جهاده این میشود که شهادت میدهم شما حق خودسازی را هم ادا کردید. نفس، چیز عجیبی است؛ اگرچه در باطن سلطانِ بدن است و تمام قوا و ارواح بدن در اختیار اوست. لکن خودسر و خودخواه و ما را بیچاره کرده است. هر کاری کرده است همین نفس کرده است. اما ما نمیتوانیم بگوییم اهل بيت عليهم السلام مبارزه با نفس کردند. نمیتوانیم بگوییم که شما اهل بيت عصمت و طهارت در مبارزه و مخالفت با نفس اول کس بودید و حق جهاد با نفس را اداء کردید.
🔸 چرا به واسطه اینکه چهارده نور مقدس نور مطلق و معصوم هستند. نور که دیگر نفسی در وجودش نیست. نفس ظلمت است. اهل بیت علیهم السلام نور هستند و نفسِ ظلمانی نمیتواند سراغ ایشان برود. معنا ندارد بگوییم نور میخواهد مبارزه بکند که ظلمت سراغ او نیاید. دیگر جهاد با نفس برای معصوم معنا ندارد. کسی که موقع تولد او را دست پیغمبر صلی الله علیه و آله میدهند حضرت رسول صلی الله علیه و آله میفرمایند: یا علی! بخوان و شروع میکند قرآنی را که چندین سال بعد نازل میشود میخواند، مبارزه با نفس برایش معنا ندارد. مبارزه با نفس یعنی دلش یک چیزهایی را میخواهد ولی این به او نمیدهد.
▫️ مثلا من دلم میخواهد که نگاه به نامحرم بکنم ولی نمیکنم. این جهاد با نفس است. اهل بيت عليهم السلام مقام عصمت دارند بلکه عصمت قائم به وجود این چهارده نور مقدس است که معصوم علی الاطلاق هستند. این بزرگوارها عالم به ما کان و ما یکون و ما هو کائن هستند. حقایق اشیا را میبینند. وقتی حقایق صفات رذیله و حقایق گناه را دیدند اصلا دیگر میل و رغبت به این گناه پیدا نمیکنند که بخواهند با نفسشان مبارزه بکنند. پس احتمال دوم در مورد جاهدتم فی الله حق جهاده که بگوییم منظور جهاد با نفس باشد نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت هیچ مفهومیندارد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
هدایت شده از الهادی
#آیت_الله_ناصری #امام_زمان
🔻 نکتهی دیگر در مورد مرحوم ابوی رحمت الله علیه؛ اینکه رفقای خوبی در نجف نصیبشان شد؛ یعنی از ابتدا، رفقایی اهل معنا و متّقی داشتند.
🔸 این مطلب را هم بگویم که یادگار ایشان از نجف است که همراه خود، آورده بودند؛ پسر آیتاللهالعظمی سید مرتضی کشمیری، سید محمّد کشمیری بود که خودش هم مشهور به کرامات بود. ابوی (آیتالله ناصری) میگفتند که یکی از آقایان نجف، به من گفت که این آقا سیّد محمد کشمیری، خیلی به تو عنایت دارد! برو و هدیهای معنوی و ارزشمند از او بگیر.
🔹 روزی درب خانهشان رفتم و خیلی به من محبّت کرد و با من گرم گرفت که حاج شیخ محمد! کجایی و چطوری و بچهها چطور هستند و این امور. گفتم که آقا، کسی به من سفارش کرده است که بیایم و از شما، هدیهای معنوی بگیرم. ایشان گفتند که اجازه بده و تأمّلی کردند.
🔸 ایشان فرمودند که حاج شیخ محمّد! من خودم وقتی گرفتار میشوم، از این هدیه و اسم، اثر دیدهام. ایشان فرموده بودند که در سفری که به کشور دیگری رفته بودم، هیچ آدرسی [از مقصد] نداشتم و این هدیه و اسمی که به تو میگویم را شروع کردم بگویم و گویا طوفان و بادی، شروع به وزیدن کرد و بعداً فهمیدم و متوجّه شدم که در همان کوچهای هستم که باید باشم و دربِ همان خانهای هستم که به دنبالش بودم.
🔹 آن اسم که خود من هم از آن اثر دیدهام و تکرارش راهگشا است، این است: «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی».
🔸 این را خود آن آقا سید محمّد کشمیری، با خط خوشی که داشتند، برای ایشان نوشته بودند. ابوی، آن نوشته را از نجف به ایران آورده بودند و از آن عکس گرفته بودند و تابلو کرده بودند و به دوستان، هدیه میدادند. «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی».
کد ۲۴۹۵۴
[انتشار به مناسبت برگزاری همایش ملی سالک الی الله]
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
🔹در زیارت جامعه در مورد اهل بیت علیهم السلام می خوانیم: حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ یعنی من شهادت می¬دهم که شما اهل بيت عصمت و طهارت دعوتی که حضرت حق کرده بود را با صراحت لهجه و بیان واضح به همه مخلوقات رساندید.
حالا خدا کجا دعوت کرده است که این بزرگوارها دعوت حق را اعلام کردند؟
در آیات قرآنی مکرر بحث دعوت الهی مطرح شده است. مثلا در سوره احقاف میفرماید:
يا قَوْمَنا أَجيبُوا داعِيَ اللَّهِ وَ آمِنُوا بِهِ يَغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ يُجِرْكُمْ مِنْ عَذابٍ أَليم.
اى قوم ما! دعوت كننده الهى را اجابت كنيد و به او ايمان آوريد تا گناهانتان را ببخشد و شما را از عذابى دردناك پناه دهد!
در سوره اعراف هم میفرماید:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت كنيد هنگامى كه شما را به سوى چيزى مىخواند كه شما را حيات مىبخشد
پس حضرت حق همه را دعوت کرده است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری #دنیا
🔹موضوع: جایگاه دنیا و آخرت در قرآن
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
دعوت تکوینی و تشریعی
🔹دعوت حق بر دو قسم است: دعوت تکوینی و دعوت تشریعی. دعوت تکوینی حق این است که ما را خواند و ما موجود شدیم. اگر او دعوت نکرده بود و نخوانده بود ما کجا بودیم. این دعوت بدون اراده و اختیار ما بود. ما خودمان اینجا نیامدیم، خودمان هم بزرگ نشدیم، خودمان هم پیر نشدیم، آقا همه اینها دست خداست. ما را دعوت کرده و از عدم به وجود آورد، این را دعوت تکوینی میگویند. در این دعوت اولیه اهل بيت عليهم السلام کاره¬ای نیستند. این قسم از دعوت که دعوت تکوینی باشد مختص ذات احدیت است. البته در مرحله بعد از دعوت، که نوبت خلق نمودن میشود اهل بیت : واسطه هستند.
🔸دعوت تشریعی یعنی خدا همه ما را به اصول و فروع دین و اخلاقیات دعوت کرده است تا اینها را انجام بدهیم. این دعوت حق را اهل بيت عليهم السلام اعلام کردند. مثلا قرآن کریم میفرماید:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! به خدا و پيامبرش، و كتابى كه بر او نازل كرده، و كتب (آسمانى) كه پيش از اين فرستاده است، ايمان بياوريد.
یعنی ای کسانی که ایمان آوردهاید و معتقد به مقام ربوبیت هستید در اصول، فروع، اخلاقیات و معاشرتهایتان باید که تسلیم حق باشید. این یک نوع دعوت است. این دعوت را اهل بيت عليهم السلام رساندند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
🔹«حتی اعلنتم دعوته» یعنی ای چهارده نور مقدس! شما بودید که دعوت تشریعی حق را که همه موجودات را به اصول و فروع و اخلاقیات دعوت کرده بود برای مخلوقات بیان کردید و آن را علنی کردید. نه فقط در این منظومه شمسی ما، بلکه در عالم ذر هم اهل بيت عليهم السلام حضرت حق را معرفی کردند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
هدایت شده از الهادی
⚫️ شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهماالسلام، محضر مبارک امام زمان علیهالسلام و محبین ایشان تسلیت باد.
🔺 @nasery_ir
هدایت شده از مدرسه عالی فقه دارالهدی
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا
💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم)
◀️ در پایه های 7 تا ۹
✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا)
💠 مهلت ثبت نام:
📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳
📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳
💠 توضیحات بیشتر در :
👈 کانال مدرسه: 👉
https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
🔹درسوره اعراف میفرماید:
وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا
و (به خاطر بياور) زمانى را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت (و فرمود:) «آيا من پروردگار شما نيستم؟» گفتند: «آرى، گواهى مىدهيم!
خداوند آدم را که آفرید همه ذریه آدم را تا روز قیامت به صورت ذره ایجاد کرد . مکان آن را هم در روایات بیان کردند که کجا این جمعیت را جمع کرد. هیچ بعدی هم ندارد شما ببینید در یک قطره منی مرد میلیونها اسپرم وجود دارد که استعداد انسان شدن را دارند پس خدایی که میتواند میلیونها اسپرم را در قطرهای آب جمع کند به راحتی میتواند میلیاردها انسان را بصورت ذره خلق نماید.
ما آن موقع خیلی ریز بودیم و یادمان نمیآید اما اگر تقوا را پیشه کنیم و دعوت خدا را اجابت کنیم خدا شاهد است همان جا را هم یادمان میآید. خوب، اینها ذره بودند خدا با دعوت تکوینی ایجادشان کرد بعد دعوت دومیرا به اینها اعلام کرد. حضرت حق فرمود: اَلَستُ بِرَبِّکُم؟ آیا من خدای شما نیستم؟
ادامه دارد....
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
ادامه قبل....
🔹خوب این دعوت خدا را که میخواست از همه اقرار بگیرد چه کسی به این مخلوقات رساند؟ اهل بيت عصمت و طهارت آنجا بلند شدند حق را به تمام معنی الکلمه معرفی کردند. چون که اهل بيت عليهم السلام در عالم ذر خدا را به عظمت و صفات جلال و جمالش معرفی کردند بالاتفاق همه گفتند: بلی تو خدای ما هستی. اهل بيت عصمت و طهارت دعوت حق را آنجا اعلام کردند. اگر آنها نبودند کسی نمیتوانست به عظمت حق و جلال و جمالش پی ببرد. اهل بيت عصمت و طهارت بودند که خدا را آن طوری که سزاوار معرفت و شناخت بود در عالم ذر معرفی کردند.
همچنین در عوالم بعدی، نه فقط نسبت به منظومه مادی، بلکه به مجردات هم معرفی نمودند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله ناصری
#لیست_آهنگهای_پیشواز
🔹لیست آهنگهای پیشواز باصدای گرم حضرت آیت الله ناصری رحمت الله علیه
از اپراتورهای مختلفه
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
🔷@naseri_ir