eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
286 ویدیو
2 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹«حتی اعلنتم دعوته» یعنی ای چهارده نور مقدس! شما بودید که دعوت تشریعی حق را که همه موجودات را به اصول و فروع و اخلاقیات دعوت کرده بود برای مخلوقات بیان کردید و آن را علنی کردید. نه فقط در این منظومه شمسی ما، بلکه در عالم ذر هم اهل بيت عليهم السلام حضرت حق را معرفی کردند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهماالسلام، محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام و محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
ا࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ا 💢 پذیرش مدرسه عالی فقه دارالهدی (قم) ◀️ در پایه های 7 تا ۹ ✅ امکان تحصیل به روش آموزشی خود اکتشافی(سامرا) 💠 مهلت ثبت نام: 📎پایه ۷: ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳ 📎پایه ۸ و ۹: پایان تیرماه ۱۴۰۳ 💠 توضیحات بیشتر در : 👈 کانال مدرسه: 👉 https://eitaa.com/feghhdarolhoda/992
🔹درسوره اعراف می‌فرماید: وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا و (به خاطر بياور) زمانى را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت (و فرمود:) «آيا من پروردگار شما نيستم؟» گفتند: «آرى، گواهى مى‏دهيم! خداوند آدم را که آفرید همه ذریه آدم را تا روز قیامت به صورت ذره ایجاد کرد . مکان آن را هم در روایات بیان کردند که کجا این جمعیت را جمع کرد. هیچ بعدی هم ندارد شما ببینید در یک قطره منی مرد میلیونها اسپرم وجود دارد که استعداد انسان شدن را دارند پس خدایی که می‌تواند میلیونها اسپرم را در قطره‌ای آب جمع کند به راحتی می‌تواند میلیاردها انسان را بصورت ذره خلق نماید. ما آن موقع خیلی ریز بودیم و یادمان نمی‌آید اما اگر تقوا را پیشه کنیم و دعوت خدا را اجابت کنیم خدا شاهد است همان جا را هم یادمان می‌آید. خوب، اینها ذره بودند خدا با دعوت تکوینی ایجادشان کرد بعد دعوت دومی‌را به اینها اعلام کرد. حضرت حق فرمود: اَلَستُ بِرَبِّکُم؟ آیا من خدای شما نیستم؟ ادامه دارد.... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
ادامه قبل.... 🔹خوب این دعوت خدا را که می‌خواست از همه اقرار بگیرد چه کسی به این مخلوقات رساند؟ اهل بيت عصمت و طهارت آنجا بلند شدند حق را به تمام معنی الکلمه معرفی کردند. چون که اهل بيت عليهم السلام در عالم ذر خدا را به عظمت و صفات جلال و جمالش معرفی کردند بالاتفاق همه گفتند: بلی تو خدای ما هستی. اهل بيت عصمت و طهارت دعوت حق را آنجا اعلام کردند. اگر آنها نبودند کسی نمی‌توانست به عظمت حق و جلال و جمالش پی ببرد. اهل بيت عصمت و طهارت بودند که خدا را آن طوری که سزاوار معرفت و شناخت بود در عالم ذر معرفی کردند. همچنین در عوالم بعدی، نه فقط نسبت به منظومه مادی، بلکه به مجردات هم معرفی نمودند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹لیست آهنگ‌های پیشواز باصدای گرم حضرت آیت الله ناصری رحمت الله علیه از اپراتورهای مختلفه ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
حضرت علی علیه السلام معلم جبرئیل 🔹نبی اکرم صلی الله علیه و آله با حضرت جبرئیل نشسته بودند و صحبت می‌کردند، امیر المومنین علیه السلام وارد شدند. حضرت جبرئیل بلند شدند تعظیم كردند. و یک کناری رفتند. حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: برادر جبرئیل! مگر این جوان را می‌شناسی؟ عرض کرد یا رسول الله! چگونه او را نشناسم! این آقا معلم و استاد من است. موقعي كه خداوند من را آفريد، از من پرسيد. تو كيستي و من كيستم؟ من حيران بودم و نمي دانستم چه جوابي بدهم، آنگاه اين جوان آمد و يادم داد چه بگويم، گفت: بگو تو پروردگار عظيم من هستي و من هم عبد ضعيف تو هستم. (أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏9، ص:571.) حضرت فرمودند: از آن سال تا به حال می‌دانی چند سال است؟ عرض کرد یا رسول الله هر سی هزار سال یک ستاره‌ای است که طلوع می‌کند و تا به حال آن ستاره سی هزار مرتبه طلوع کرده است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹کسی که می‌خواهد حق را معرفی بکند باید دارای دو جنبه باشد، یک جنبه یَلِ الحَقی داشته باشد یک جنبه یَلِ الخَلقی. یعنی یک حالتی داشته باشد که بتواند با مبادی عالیه تماس و ارتباط بگیرد، و یک حالتی هم داشته باشد که بتواند با مخلوقات مادی و غیر مادی تماس بگیرد. چهارده نور مقدس این دارای دو جنبه بودند. یک جنبه یل الحقی که با آن اصول دین و فروع احکام و اخلاقیات را نسبت به جمیع مخلوقات از حق می‌گرفتند و با جنبه یل الخلقی افاضه می‌فرمودند. به صراحت زیارات و دعاها و روایاتی که در این زمینه زیاد است، این واسطه گری در همه حال بوده و نسبت به همه انبیا هم بوده است. 🔸مثل آن موردی که بیان گردید که فرمود: وَ الدَّلِيلَ عَلَى مَنْ بَعَثْتَهُ بِرِسَالَتِكَ یعنی خداوندا! بر امیر المومنین علیه السلام که او را راهنمای همه پیغمبرها قرار داده بودی صلوات بفرست. همه چهارده نور مقدس دلیل و راهنمای همه پیغمبرها بودند. هم در عالم ذر و هم در اینجا دلیل و راهنمایشان بودند. یا در همین زیارت جامعه می‌فرماید: وَ تَرَاجِمَةً لِوَحْيِهِ یعنی شما اهل بیت هستید که وحی الهی را ترجمه می‌کنید. هر وحی که بر انبیاء و رسل می‌شد مترجم این وحی شما بودید. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
                ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔻فراخوان پذیرش سطح ۲ و ۳ حوزه مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی - قم 💠 تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ✅ محل تحصیل: برای متقاضیان شهر قم ✅ ثبت نام تا نیمه خرداد ماه ۱۴۰۳ ☎️ ۰۲۵۳۷۸۴۰۷۰۳ (ساعت ۱۵ تا ۱۹) 📱 ارتباط در پیامرسان ایتا @Akhlaqh_darolhoda 🌐 جهت ثبت نام به سایت پذیرش مراجعه فرمایید. 🌐 https://paziresh.ismc.ir/ 🔰کسب اطلاعات بیشتر در کانال مرکز : https://eitaa.com/akhlaqhad
🔹خدا می‌داند از هر جهتی از جهات، حساب کنید خداوند بزرگترین نعمتی که به ما داده است ولایت اهل بيت عليهم السلام است. این را باید درست نگهدرای کرد. حیف است خدا می‌داند، و همین ولایت است که سبب سعادت و تکامل و قرب ماست، خدا می‌داند! ولذا خودشان می‌فرمایند بِنَا عُرِفَ اللَّهُ وَ بِنَا عُبِدَ اللَّهُ نَحْنُ الْأَدِلَّاءُ عَلَى اللَّهِ وَ لَوْلَانَا مَا عُبِدَ اللَّهُ (بحارالأنوار ج : 26 ص : 260) به وسیله ما خدا شناخته شد و به وسیله ما خدا عبادت شد، ما دلیل و راهنمای به طرف خدا بودیم، اگر ما نبودیم خدا عبادت نمی‌شد. اگر چهارده نور مقدس نبودند در جمیع عوالم کسی نمی‌توانست آن طوری که شاید و باید خدا را معرفی بکند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹در زیارت جامعه آمده که : وَ بَيَّنْتُمْ فَرَائِضَهُ یعنی من شهادت می‌دهم که شما اهل بيت عصمت و طهارت فرایض الهی را بیان کردید. بیان یعنی مطالب را با کلام واضح و با کمال فصاحت و بلاغت بیان کردن. تبیان یعنی مطالب را با دلیل و برهان بیان کردن. من شهادت می‌دهم که اهل بيت عصمت و طهارت فرایض الهی را با کمال صراحت لهجه بیان کردند. ممکن است این معنای آن باشد. و فرایض به معنای واجبات است. آنهایی هم که حرام است در واقع ترک آن واجب است. لذا هر دو از فرائض می‌شود. اهل بيت عصمت و طهارت تکالیف عباد را کاملاً بیان کردند. مثلاً در قرآن فقط می‌فرماید نماز بخوانید. حالا چند رکعت بخوانم؟ چه وقت بخوانم؟ مقدمات آن، مقارنات آن، ارکان آن، واجبات آن چه چیزهایی هست؟ این را اهل بيت عليهم السلام بیان فرمودند. در ظاهر قرآن این احکام را نداریم. یا در قرآن فقط فرموده: زکات بده. اما حالا به چه چیزهایی زکات تعلق می‌گیرد؟ نصاب آنها چقدر هست؟ اهل بيت عليهم السلام این احکام را بیان فرمودند. همچنین جمیع فروع و اصول دین را اهل بيت عصمت و طهارت بیان کردند. لذا چه حق بزرگی گردن ما دارند! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ از امام صادق علیه السلام نقل شده است كه فرمودند: پنج صورت زيبا با مؤمن داخل در قبر او مي‌شوند. زيباترين آن‌ها روبه‌روي مؤمن است؛ اگر بلايي از طرف راست به مؤمن نزديك شود، صورت نماز، او را دفع مي‌كند و اگر از طرف چپ نزديك شود، صورت زكات آن را دفع مي‌كند. اگر بلا از بالاي سر نزديك شد، صورت حج او را عقب مي‌راند و اگر از طرف پاها نزديك شد، صورت روزه‌ها او را منع مي‌كند. آن صورتي كه از همه زيباتر است، از بقيه مي‌پرسد: «شما که هستيد؛ خدا خيرتان دهد؟» آن گاه يكي از آن‌ها مي‌گويد: «من نماز تو» و ديگري مي‌گويد: «من زكات تو» و ديگري مي‌گويد: «من حج تو» او و ديگري مي‌گويد: «من روزه تو» هستم. آن گاه آن چهار صورت مي‌پرسند: «تو كه هستي كه از همة ما زيباتري؟» جواب مي‌دهد: «من ولايت اين مؤمن نسبت به آل محمد هستم». (محاسن برقي، ج1، ص288.) 49/خ/95 كانال رسمي آيت الله ناصري @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹موضوع: نتیجه هدیه نمودن ثواب اعمال به امام زمان علیه السلام ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹در زیارت جامعه فرموده: وَ أَقَمْتُمْ حُدُودَهُ یعنی حد و حدود را شما بیان کردید و حدود الهی را اقامه کردید. هر سلطانی در مملکتش حد و حدودی دارد. حضرت حق هم یک حد و حدودی دارد. و حد و حدود الهی را اهل بیت بیان کردند. اگر معنای حدود را همان معنای مشهورش بگیرید که به معنی حدود و دیات باشد باز درست است. یعنی اهل بيت عليهم السلام حدود و دیات را بیان کردند که حد هر جرمی‌چقدر است. مثلاً اگر کسی دزدی کرد حد آن چقد است. یا اگر فلان گناه را کرد حد آن را بیان کردند. هرچه باشد از ناحیه اهل بيت عليهم السلام به ما تراوش شده است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹یکی از عبارتهای زیارت جامعه این است: وَ نَشَرْتُمْ شَرَائِعَ أَحْكَامِهِ یعنی شما اهل بيت عصمت و طهارت احکام الهی را نشر دادید. طَیّ به معنای جمع کردن و نشر به معنای پراکنده کردن است. اهل بیت علیهم السلام با بیان و رفتار خود احکام را نشر می‌دادند. در این زمینه روایتی دارد نبی اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: صَلُّوا كَمَا رَأَيْتُمُونِي أُصَلِّي ‏ موقعی که حضرت می‌خواستند نماز یاد عرب ها بدهند، خودشان می‌ایستادند نماز می‌خواندند و می¬فرمودند: ببینید من چطور نماز می‌خوانم شما هم همین رقم نماز بخوانید. حضرت حق از عالم ذر گرفته تا عالم ماده و تا عالم برزخ و قیامت و بهشت و جهنم احکام و قوانینی دارد که اهل بیت آنها را بیان و نشر کرده و می‌کنند. 🔸امام محمد باقرعلیه السلام می‌فرماید: لَيْسَ عِنْدَ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ حَقٌّ وَ لَا صَوَابٌ وَ لَا أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ يَقْضِي بِقَضَاءٍ حَقٍّ إِلَّا مَا خَرَجَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ یعنی در نزد احدی از مردم حق و صواب نیست، و هیچ کس از مردم نمی‌تواند به حق حکم کند مگر آنچه که از ناحیه ما اهل بیت صادر شده باشد. احدی نمی‌تواند احکام الهی را بیان بکند. هر کجا، هر حقی به شما رسید ما بیان کردیم. حق از ناحیه کس دیگری تراوش نمی¬کند. فقط چهارده نور مقدس دارای دو جنبه هستند هم می‌توانند احکام الهی را از خداوند بگیرند و هم می‌توانند به دیگران تحویل بدهند. کس دیگری این قدرت را ندارد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir