eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
925 ویدیو
45 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻مُعلّي بن خُنيس وکيل امام صادق (عليه السلام) بود. وقتي که او را کشتند، حضرت لباس‌ هايشان را پوشيدند و به دارالخلافه آمدند و به داوود بن علی خلیفه وقت گفتند: چرا چنين کاري کردي؟ گفت: من نکشتم، رئيس شرطه کشته است. حضرت فرمودند: شما حاکم مدينه هستي، رئيس شرطه با اذن شما کشته يا بي‌ اذن شما کشته است؟ تکليف آن را معلوم کن. خلیفه همين طور تعلّل کرد، حضرت فرمودند: دعا می کنم بر تو، يعني نفرين می کنم. گفت: اگر فکر می کنی که دعايت مستجاب می شود، دعا کن. حضرت آمدند و نفرین کردند و حتی يک حرکاتي با دست خود به نشانه تذلل در موقع دعا انجام دادند بعد به غلام خود فرمودند: برو ببين چه شده است. رفت و آمد گفت: او فوت کرده است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻يک شخصي که گويا يک خورده باطنا از جهت اعتقادي بيمار بود، خدمت امام سجاد عليه السلام رسيد و عرض کرد که يابن رسول الله! فلاني که از شيعيان شماست نبيذ ميخورد (نبيذ شاید نوعی از مسکرات است که از آن ها نهی شده است). 🔸راوی مي خواست يک جوري حضرت را با اين حرف اذيت کند البته خودش هم شيعه بود اما چه شيعه اي؟ حضرت فرمودند که: «انّ النبيذ لاتفسد عليه دينه» یعنی نبیذ به ايمانش لطمه نمی زند! چون که بالاخره حضرت به او احاطه دارند و مي دانند که اگر در تنهايی يک غلطی هم مي کند، باطنا نسبت به اين قضيه [ولایت اهل بیت علیهم السلام] اقرار دارد و درب اين خانه، بارش افتاده است. 🔹بعد گویا حضرت به خود آن شخص اشاره مي کنند و مي فرمايند که فلاني آنچه که ايمان انسان را فاسد مي کند اين است که ظاهرا به ما ايمان بياوري ولي در باطن قبول نداشته باشي! (الإختصاص، ص: 90) 🔸من تصورم از مجموعه روايت اين بود که حضرت دارند به خود اين مي گويند، اين فردي که بيمارگونه حرف را مطرح کرد و مي خواست او را بکوبد که فلانی از شيعيان شماست و نبیذ هم مي خورد! حضرت فرمودند او بدکاري مي کند اما ايمانش را فاسد نمي کند ولي ايمان در صورتي فاسد مي شود که ظاهرا ما را بپذيرد ولي باطنا قبول نداشته باشد. خداي ناکرده اين حالت در ما ها نباشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
گفتاری پرمحتوا و بسیار جذاب در مورد تاثیر ذکر خدا در برطرف شدن هم و غم انسان از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری. مطالعه این گفتار ارزشمند و همه دوستان اکیداً سفارش می گردد:👇 http://bonyadhad.ir/11954 ‌ ‌
* 🔻بعضی راه را خلط کرده‌ اند. خودش در عمرش ذکر نگفته، فقط شنيده که آقا ذکر خوب نيست اين طرف و آن طرف مي‌ نشيند مي‌ گويد نه آقا ذکر آدم را چه کار مي‌ کند؟ 🔸در حالي که اصل مساله ذکر را آيات قرآن تایید کرده اند و این حرف اصلاً خلاف حکمت و مصلحت است. شما اگر خودت تخصص داري نهايتاً بگو که آقا اين ذکر در فلان موقعيت نبايد گفته شود و يا با اين عدد نباید گفته شود نه امّا اصلش را که نمی توان منکر شد. خیلی سست و بی دلیل مي گويد که راه ذکر راه خوبي نيست. اين حرف خيلي خام است. استفاده از اذکار راهي بوده که انبياء و اهلبيت مي‌ رفتند و مشغول بودند. 🔹آقا امام باقر عليه السلام دائم زبانشان به ذکر لا اله الا الله تر بود. خود رسول خدا و اهلبيت هر کدام اذکار و اوراد داشتند. کسي که هيچ در اين زمينه وارد نشده و هيچ درد شناسي و بيماري شناسي نمي‌ داند و خودش را نشناخته، نمي‌ تواند در اين زمينه‌ ها وارد شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻قرآن را که نگاه کنید، انذار در سیرۀ تربیتی انبیاء، بیشتر است. در قرآن هم که نگاه کنید، کلمۀ انذار و منذر به اِفراد و به تنهایی آمده ولی مبشّر به تنهایی نیامده. مبشّر در کنار انذار آمده، ولی انذار به تنهایی آمده. إِنْ أَنْتَ إِلاَّ نَذيرٌ (تو صرفا يك هشدار دهنده هستى. (فاطر، 23)) ادبیات باید ترکیبی باشد که هفتاد هشتاد درصد آن انذاری باشد، بیست درصد آن تبشیری. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
!سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 97.10.11.mp3
8.46M
🎧 موضوع: قواعد رشد معنوی 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ⏱ زمان: ۳۵ دقیقه 📥 حجم: ۸/۱ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻به قول آن آقا می‌‌ گفت که گاهی انسان در یک مواقعی و مقاطعی قرار می‌‌ گیرد، یک غلطی می‌‌ کند، یک معصیتی می‌‌ کند و بعد هم توبه می‌‌ کند. اصل آن می‌‌ ماند و خراب نمی‌ شود آن هم شیعۀ امیر المؤمنین! خراب خراب نمی‌ شود؛ منتهی صحبت همیشه سر خراب خراب نیست، صحبت سر بهتر و بهتر است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻بیخود منتظر یک اتفاق نباشیم که یک شب، یک خواب ببینیم و در اوج قرار بگیریم؟ این خبرها نیست، باید اصلاح شد، باید در چهارچوب بندگی زندگی کرد، باید بنده شد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻چه دعای افتتاح، چه دعای مکارم الأخلاق، اشاراتی دارد به کسری‌ هایی که ما داریم. ما خیلی کوتاهی می‌‌ کنیم و خدا خیلی کریم است! خیلی لطف دارد، کأنه ما اشتباه نکردیم. 🔸دائم رحمتش ریزش دارد، الطافش هست؛ ولی می‌‌ توانیم بهتر از این باشیم فقط یک سرّی و یک زاویه‌ ای دارد که به تعبیر آیت الله بهاءالدینی، از شیطنت از نفسانیات، از بدی‌ ها، از به سمت خود کشیدن‌ ها و از منیت‌ ها باید عبور کنیم این را اگر نفهمیدیم مسیر انسانیتمان خیلی طول می‌‌ کشد، طول که عرض می‌‌ کنم خیلی بیش از این‌ هایی که حالا مدنظر است. 🔹فرض کنید که برزخش هم طول می‌‌ کشد، چقدر می‌‌ توانستیم خوب برویم و نرفتیم! چقدر می‌‌ توانستیم راحت برویم، چقدر می‌‌ توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و نکردیم! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻پیوند با خدا را انبیاء قدر دانستند، بعضی از ما ها هزاران سال هم زندگی کنیم، معلوم نیست به پر و پایۀ کار آن‌ ها برسیم. 🔸حالا در انبیاء هم مختلف هستند ولی این گونه که ما می‌‌ رویم، یک بخشی از آن برای مشاغلمان است، باشد؛ یک بخشی از آن برای نادانی‌ های ماست، باشد؛ یک بخشی از آن برای ضعف‌ های نفسانی ماست. خداوند با قوت می‌‌ فرماید: «وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ» باید توکل کنند، نمی‌ توانند، بیچاره و ضعیف هستند که این گونه هستند، نمی‌ شود. یک بخشی از آن برای ضعف‌ هایمان است. 🔹ببینید اگر که انسان بخواهد عقلش حیات پیدا کند و این‌ ها را درک کند و درست برود، چقدر راه دارد برود؟ بیخود فکر نکنیم انبیاء... آن‌ ها هم افراد عادی بودند بالأخره، افرادِ امتحان داده، افراد مستعد، افراد باگذشت، افراد خالص بودند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻وقتی که امام سجاد عليه السّلام در مجلس يزيد صحبت کردند تصميم گرفت حضرت را بکشد. مرسوم بود بين خلفا نظر مردم را يک دفعه مي‌ گرفتند. به اهالي مجلس گفت که راجع به اين ها چه نظری مي‌ دهيد؟ گفتند که: « اينها را بايد کشت» امام باقر عليه السّلام چهار سالشان بود فرمودند که: «يزيد اطرافيان تو به خلاف اطرافيان فرعون حرف زدند» اين حرف از يک بچه‌ ي چهارساله در مجلس يزيد شيرين بود. 🔸گفت که: چطور؟ حضرت فرمودند که: «وقتي فرعون مشورت کرد با اطرافيانش که چکار کنم با موسي و هارون گفتند: «يک فرصتي بهشان بده» اما اطرافيان تو امر به کشتن ما کردند. يزيد گفت: خب حالا يعني چه؟» حضرت فرمودند: يعني اين اطرافيان تو بسيار انسان‌ هاي احمقي هستند. گفت: چرا؟ حضرت فرمودند: بخاطر اينکه فرزندان انبياء را نمي‌کشند مگر ولد زنا. اینجا بود که یزید ديگر منصرف شد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد فضیلت کثرت قرائت قرآن. شما برای مطالعه این گفتار می توانید به لینک زیر که متعلق به سایت رسمی ایشان است مراجعه نمایید:👇 http://bonyadhad.ir/10035 ‌ ‌
🔻انسان‌ها در ارتباطشان با قرآن، مختلف هستند. گاهی لفظ و لفظ و لفظ، هیچ پی به نکته‌ای، دقیقه‌ای، لطیفه‌ای، معنایی، مفهوم بلندی، توجهی، تذکری، حاصل نمی‌شود. چرا؟ این به خاطر آن است که آن بخش فیزیک قضیه را ما داریم اجرا می‌‌کنیم ولی همۀ آن که این نیست. 🔸شما روایات تلاوت قرآن را نگاه کنید، آقا امام رضا (ع) امام است، از خاندان وحی است، این‌ها عجین با قرآن هستند، ببینید اصلاً چطور تعامل با تلاوت می‌‌کردند؟ بعد از «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا» گاهی آرام می‌‌گفتند: لبیک! (عيون أخبار الرضا عليه السلام ج2 ؛ ص183 ) 🔹حس می‌‌گرفتند، معنا می‌‌گرفتند، وقتی وارد فضای قرآن می‌‌شدند گویا همه حاضر است! همه حاضر است! در آیات، در سوره‌ ها، ببینید چه کار می‌‌کردند، چطوری توجه داشته‌ اند؟ ما آن نیمۀ دوم را مشکل داریم و آن نیمۀ دوم، یعنی ارتکاز ذهنی برای ادراک مفهومی بلند و معنایی عمیق؛ ارتکاز ذهنی، عدم تشتت می‌‌خواهد، عدم تشتت، همّت می‌‌خواهد آن وقت انسان اگر روی قاعده حرکت کند، می‌‌تواند وصل به این دریا شود. خودش را به خدا بسپارد و دائماً برود، آن وقت دیگر به قول حافظ: «بی زر و گنج به صد حشمت قارون باشی» ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻فقط یک مسئله هست و آن اینکه ما بی‌ بهره نباشیم. حالا ما می‌‌ خواهیم بی‌ بهره نباشیم باید از یک جایی شروع کنیم، حالا که می‌‌ خواهیم از جایی شروع کنیم، بهتر است که از این شروع کنیم که عبد شویم، عبد شویم یعنی چه؟ این اصطلاح عبد هم اصطلاح عجیبی است! یعنی بندگی... 🔸این غلام‌ ها را می‌‌ گرفتند یک وعده غذایی که، آن هم گاهی نبود، به آن ها می‌ دادند. غلام، عبد، بنده، هیچ ملکیتی در کار خودش نمی‌ دید. خدا از ما چه می‌‌ خواهد؟ می‌‌ خواهد که اینقدر به خودت وَر نرو (مشغول نشو)، اینقدر منم منم نکن! همۀ اوضاع را، گردش خورشید و ماه و این‌ ها را قرار ندادند که فوق فوق فوقش یک فرعون دیگر درست کنند! بندگی می‌‌ خواهند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻انبیاء این فهم را داشتند که مسیرشان را مسیر بندگی قرار دادند، گاهی ما داریم سعی باطل می‌‌ کنیم! باید کارهایمان مُرّ بندگی باشد، خودمان را علّاف می‌‌ کنیم، نه حالا بلکه بعدها هم معطل هستیم. پیچیدگی‌ های نفسانی و اغراض مادی و اغراض نادرست نفسانی را باید کنار گذاشت تا راهی باز شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در ضمن گفتاری انواع ها و ریشه آنها و راهکار درمان آنها را به خوبی توضیح داده‌ اند که مطالعه این گفتار به همه دوستان همراه توصیه می گردد:👇 http://bonyadhad.ir/11868 ‌ ‌
🔻گاهی در جریان عاشوراء من نگاه می‌‌کردم و می‌‌ خواندم، آقا سید الشهداء در تقابل با لشکر ابن سعد، گاهی به مدح برادر بر می‌‌ خیزد، خیلی حرف است! خیلی حرف است که آقا سیدالشهداء در جنگ، در ضمن، برادرش را معرفی کند، امام این است! کرامت این است! بزرگی این است! اصالت این است! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻ما با اهمالمان، بر غربت امام مجتبی علیه السلام اضافه نکنیم و نیفزاییم، فکر نکنیم که فقط مدینه و فقط بقیع و فقط نداشتن حرم، غربت است، درصد اطلاعاتی که ما باید در مورد امام شناسی داشته باشیم، راجع به آقا امام مجتبی علیه السلام و اتقان این حرکت و جایگاه امامت و نوع معرفتی که باید داشته باشیم، نسبت به آقا امام مجتبی علیه السلام و نوع توسلی که باید داشته باشیم، اگر نداشته باشیم خود همین هم، همراهی کردن در راستای غربت حضرت است و بعد هم کتاب‌ هایی که راجع به حضرت نوشته شده را، معرفی کنیم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در جمع مشاووین مدارس علمیه اصفهان 97.10.13.mp3
9.87M
🎧 موضوع: لوازم و شرایط اقدامات تربیتی برای طلاب و حوزه های علمیه (مخصوص طلاب) 🗓 تاریخ جلسه: 1397/10/13 ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 📥 حجم: ۹/۴ مگابایت 📍در جمع مشاورین و اساتید اخلاق مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻عالَم یا عالَم خلق است که از آن تعبیر به عالم اجسام می‌‌ شود، عالم خلق می‌‌ شود، عالم أسفل می‌‌ شود، عالم ظلمات می‌‌ شود، عالمی است که ما در آن هستیم. 🔸عالمی هست که اصلا عالم، عالم معقولات است. یک بخش آن عالم امر است، عالم نور است، عالم غیب است، عالم ارواح است، عالم حمد است. بعضی از قسمت‌ های عالم امر، هیچ ارتباطی با عالم خلق ندارند، نه به حسب تدبیر و نه به حسب تصرف. 🔹بعضی از عوالم هستند بسیار اوج دارند! مِن جمله عالم کروبیین و عالم عالین، از این امور هستند. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻قرآن به شیطان فرمود: «أَسْتَکبَرْتَ أَمْ کنْتَ مِنَ الْعالینَ” (آيا خود را بزرگ پنداشتى يا [واقعا] از بلند پايگان بودى؟ _ سورۀ ص، آیۀ 75) ملائکه و عوالمی بوده که فوق این حرف‌ ها است، اصلاً متوجه این قضایا، یعنی انصراف به این سمت پیدا نکردند. 🔸بله عالم جبروت، بی‌ ربط با عالم خلق نیستند، تازه عالم جبروت دو بخش است، یک بخش از آن مثل روح القدس در آن‌ هست که روح القدس، لطیف‌ ترین لطائف تربیتی و میوه‌ های علم به مدد او، به نفوس راقیه می‌‌ رسد. خدای متعال کنار انبیاء قرارش داده است. حالا این تعبیر، تعبیر خاصی است، لطیف‌ ترین لطائف تربیتی نفوس و میوه‌ های علم، به مدد روح القدس است. 🔹یک قسمی هم هستند که تدبیر و تصرف در امور أرضیه می‌‌ کنند. این همه عوالم را خدای متعال قرار داده و آن وقت ببینید ما قیامت چقدر کار داریم! حیف نیست که ما خودمان را و سفرۀ دلمان را مهیا نکنیم برای درک و ادراک این معارف که از قرآن و فرمایشات اهل‌ بیت حاصل می‌‌ شود و روزمان به بطالت بگذرد؟ حیف! خداوند زمینۀ ادراک حقایق اشیاء را به همۀ ما بدهد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔅ولادت الگوی صبر، فداکاری و بندگی، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر امام زمان علیه السلام و همه محبین مبارکباد. 🔻همه باهم با ذکر صلواتی ارادت و عشق خودمان را به آن حضرت اعلام می داریم... @nasery_ir