eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻کوتاهی نکنیم. بهترین نسخه‌های عالَم در اختیار ماست. اگر بدانیم که یک کلمۀ قرآنی می‌تواند ما را مشغول کند، مشغول چه؟ امیر المؤمنین در نهج البلاغه راجع به شیعه، راجع به اهل معرفت می‌فرماید: «هَجَمَ بِهِمُ العِلم»؛ (الغارات،ج1، ص 91) این خیلی حرف است؛ علم به این‌ها هجوم می‌آورد! 🔸 راجع به شب قدر از امیر المؤمنین (علیه السلام) سؤال کرد. حضرت جواب دادند. گفت: آقا متوجه نشدم! یک جواب دیگر دادند. گفت: آقا نمی‌خواند، متوجه نشدم، ذهنم نمی‌گیرد. یک جواب دیگر دادند. گفت: متوجّه نشدم. فرمودند: چه کار کنم؟ تو متوجه نشدی، فقط یک کار بکن و یک خدمتی بکن، این مطالبی را که از من شنیدی در میان قوم و قبیلۀ خودت این‌ها را تکرار کن، شاید در قوم و قبیلۀ شما، نجیبی هست که مستحق این علوم است، او مطلب را می‌گیرد. (الغارات، ج1، ص 108) این‌ مطالب آمده است در کتاب اهل بیت. این رشد فقط درِ خانۀ اهل بیت پیدا می‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 بوسیدن آستانه حرم امیرالمومنین علیه‌السلام 🔻مرحوم دربندي از علماي زمان شيخ انصاري و فوق العاده ولايتي بوده است. در ایامی که مرجعیت به جناب شيخ انصاري رسيد مرحوم در بندي در حرم امیرالمومنین شيخ انصاري را ملاقات کردند. 🔸 به جناب شيخ انصاري گفت: شيخنا مسئلة؟ شيخ انصاري فرمودند: بله! بفرماييد. پرسيد: نظر شما درباره بوسيدن آستانه و‌رودي حرم آقا امير المومنين (ع) چيست؟ (چون از سابق بعضی زوار هنگام ورود، آستانه را مي بوسيدند و پيشاني را هم مي گذاشتند. اين شبهه برانگيز شده بود...لذا مرحوم در بندي نظر شيخ انصاري را جویا شد.) 🔹 شيخ انصاري فرمود: بوسيدن آستانه آقا امير المومنين بما انّه آستانه آقا امير المومنين، جایز نیست! آستانه آقا امير المومنين را سلمان فارسي، سلمان محمدي (ص) بايد ببوسد، آستانه آقا امير المومنين را حضرت ابالفضل (ع) بايد ببوسد، بله، بوسيدن آستانه آقا اميرالمومنين مانعي ندارد از باب اينکه جاي پاي زوار حضرت ابالفضل است! 🔸 مرحوم در بندي اين را که شنيد خيلي لذت برد، و گفت: چنين فردي بايد مرجع شيعه باشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
💠 گفتگوی حضرت علی و کمیل در حدیث حقیقت 🔻جناب کميل طالب حقيقت بود. روزی به اميرالمؤمنين علیه السلام عرض کرد: «يا اميرالمؤمنين ما الحقيقة؟» (حقیقت چیست؟) حضرت فرمود: «مالک و الحقيقة؟» (تو را چه به حقیقت؟) اين جواب خيلي اوج دارد. اين سؤال خيلي پيچيده است. تو را به اين حرف‌ها چه کار؟ از چنين آقايي، چنين جوابي دور نيست. 🔸 [جناب کمیل] وقتي ديد اين تير به هدف اصابت نکرد عرض کرد: «أولستُ صاحب سرّک؟» مگر من صاحب سرّ شما نيستم؟ حضرت کنترلش کرد و فرمود: «بلى ولکن يرشّح عليک ما يطفح منّی [بله ولی آنچه از اسرار من به تو می رسد ترشحی ناچیز است] شما -به تعبير مردم- از نم بیرون کوزه استفاده مي‌کني. اين خبرها نيست. 🔹 ديد باز اين تير هم اصابت نکرد. از در ديگري وارد شد. عقيده ام اين است که خود آقا اميرالمؤمنين(ع) از باب آن ولايت کليه که دارند سائل را دارند جهت‌دهي مي‌کنند. [ این‌بار باتواضع ] عرض کرد: «أ و مثلک يخيّب سائلا؟؛ آیا بزرگواری مثل شما سائل را ناامید می کند؟» 🔸 اينجا ديگر آقا اميرالمؤمنين کوتاه آمدند، فرمودند: «الحقيقة کشف سبحات الجلال» عرض کرد: «زدني بيانا» من متوجه نشدم. حضرت توضيح دادند و در فرازی فرمودند: «الحقيقة محوالموهوم» يعني بشر تو يک ساختار توهمي، برای خود ساخته ای. حتي حقايقي را که فکر مي‌کني حقيقتند ساخته‌ و پرداخته‌ ذهنيت خودت هست. اگر از موهوم بيرون بيايي به حقيقت رسيده‌اي. 🔹 اين مانعِ بزرگ است. اين قوه به گونه‌اي بر نفوس احاطه پيدا کرده که تمام کارها را سامان‌ می دهد. این قوه در جاي خودش يک ضرورت است. منتها درصد مديريت و اعمال از ناحيه قوه واهمه بدون فيلترهاي تصفيه، انسان را دچار مشکل مي‌کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موضوع: مروری بر حالات بزرگان نحله نجف 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۵ دقیقه 📥 حجم: ۱۱ مگابایت 🎞 آپارات: aparat.com/v/nVXNH 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد. ان شاء الله بزودی با فرج فرزندشان بهترین صحن و سراها را برای این بزرگواران بسازیم. اللهم عجل لولیک الفرج 🔺 @nasery_ir
🔻وقتی ابن مهزیار خدمت حضرت می‌رسد، حضرت می‌فرماید: «يَا أَبَا اَلْحَسَنِ، قَدْ كُنَّا نَتَوَقَّعُكَ لَيْلاً وَ نَهَاراً» (دلائل الإمامة ، ص541) یعنی شبانه‌روز ما منتظرت بودیم. می‌گوید: «لَمْ أَجِدْ مَنْ يَدُلُّنِي إِلَى اَلآنَ» کسی نبود که من را بیاورد. 🔸 به حسب ظاهر، راست می‌گوید، اما به حسب باطن، حضرت قاعده‌اش را به هم می‌زند، می‌فرماید: لا يَا اِبْنَ اَلْمَهْزِيَارِ! کسی که حالا فرستاد، 20 سال پیش هم می‌فرستاد. ولی مشکل جایی دیگر است. گفتم: آقا مشکل کجاست؟ فرمود: «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ»؛ فکر اقتصادی‌تان می‌چربد بر فکر مهدوی‌تان؛ ولی شیعه اینجور نیست. اگر بنا باشد مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیریند. 🔹 «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ وَ قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ» مسائل عاطفی و آداب و ادب مراعات را نداریم، داریم با قواعد خودمان زندگی می‌کنیم، روزگار می‌گذرد، ولی عواطف می‌ماند، این نهایت و قلّۀ قواعد دینداری درست است که حضرت اشاره می‌کنند: «قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ» 🔸 در این موقعیت حضرت سه قاعده را به دست می‌دهند برای امام زمانی شدن، «وَ لَكِنَّكُمْ» اولاً خطاب را به خود مهمان نمی‌برند که بگویند «تو» بلکه می‌گویند «کُم»؛ شماها، معاشر شیعه، به خاطر این که این [ابن مهزیار] اذیّت نشود، این خیلی مراعات است در تخاطب. و علامت صدقت است، صدقِ تشرّف... ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻«وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ»؛ در صدد تکاثر بودید و زیاد کردن [اموال] به گونه‌ای که طلبتان نسبت به امام زمان (علیه السلام) تحت الشعاع زیاده‌خواهی مالی‌تان قرار گرفت. 🔸 این نکته اش اینجاست نه این که بگویند اشکال دارد، نه، اما اگر ما امام زمان را می‌خواهیم، آن هم ملاقات با ایشان را می‌خواهیم، آن هم شرایط دیگری دارد. 🔹 «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ وَ قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ» داری زندگی‌ات را مدیریت می‌کنی، مواظب باش که قوانین عاطفی ارتباط با ذوی الارحام [را رعایت کنی]، چون [اگر رعایت نکنی] کسی صدایش درنمی‌آید، ولی دردش هست و [از این قطع رحمِ شما رنج می برد]. [باید قوانین عاطفی را] با افراد، مخصوصا ذوی الارحام که حق و حقوقی دارند، تحت الشعاع [مسائل اقتصادی] قرار ندهید. 🔸 «وَ تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ» این را هم کلی می‌گویند: شماها پایتان رفت روی پای یک نفر، بر نمی‌دارید، فشار می‌دهید و نکنید [این کار را]، اگر امام زمان را می‌خواهید، پس مواظب باشید.«وَ تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ» یعنی در جامعۀ مهدوی نباید فاصلۀ طبقاتی خیلی باشد. و متأسفانه... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻به سیدالشهدائی که روز عاشورا، گریه می‌کردند، عرض کردند: یابن رسول الله! چرا گریه می‌کنید؟ فرمودند: به خاطر این جمعیّت. گفتند: کدام جمعیّت؟ فرمود: لشکر دشمن. گفتند: چرا برای این‌ها گریه می‌کنید؟ فرمودند: آخر این‌ها مرتکب کاری می‌شوند که مستحقّ جهنّم می‌شوند، ناراحتم. 🔸 برای دشمن گریه می‌کند آقا سید الشهداء. آن وقت فکر می‌کنید که دوستانش را رها می‌کند و تنها می‌گذارد؟ معادلاتمان را درست کنیم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻یک یا حسین، برای انسان ثبت می‌شود؛ برای خودش ثبت می‌شود، برای نسلش ثبت می‌شود. گاهی معادله و محاسبۀ ما نسبت به خودمان ابتدایی و غلط است و توجّهی به احسان و فضل الهی نداریم و اِلّا این‌ها همه‌اش صدق است. گاهی طول مسیر را نمی‌شناسیم، گاهی تضلع وجودی و حرکتی‌مان به سمت آسمان را خبر نداریم و اِلّا یک حرکت، یک یا حسین، یک لباس سیاه، یک جلسه، یک توجه، یک حرکت کوچک، مخفی از دید و توجّه و عنایت آقا سیّد الشهداء نیست. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌