eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻قرآن می فرماید: إِنَّ اللَّهَ لا یظْلِمُ النَّاسَ شَیئاً وَ لکنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ یظْلِمُون؛ (خداوند به مردم هیچ ستم نمی‌کند؛ ولی این مردم‌اند که به خویشتن ستم می‌کنند! یونس، 44) 🔸قواعد از دست ما پریده است. مردم قاعده شان همین است که مثلاً در مسائل مادّى به همسایه یا قوم‌ و خویش خود نگاه می‌کنند که چطور برای او این‌جور شده؛ ولی برای ما نشده است؛ پس خدا ... . 🔹در حالى که خداى متعال ارزاق را حساب‌شده تقسیم کرده است. اگر ما از یک زاویه اى رزق نداشته باشیم از ده‌تا زاویه رزق داریم. انسان نباید چشم‌هایش را ببندد و بر موردی که رزقش نشده، غصّه بخورد. با ده موردى که دارد، امکان دارد این یک موردی هم که ندارد هضم شود. 🔸آن‌ها را باید پیدا کرد. آن‌ها را باید دریافت و گرفت و رفت. فضل و رحمت الهى بى پایان است، اگر یکى از آنها نشود، صدتای دیگرش مىشود؛ منتها باید ظرفیت حاصل بشود و دل از تحجّر و تشتّت بیرون بیاید. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻ما نعمت‌های خدا را نمى بینیم. یکى از مشکلات بشر همین است که یک قواعدى در ذهنش هست که باعث می‌شود یک چیزهایى را نبیند. 🔸از آن‌ها غافل می‌شود و نمی‌بیند؛ مثل صحّت و سلامت و ایمان. گویا این‌ نعمت‌ها از مسلّماتی بوده که خدا باید می‌داده است و طلبکارانه آن‌ها را از خدا می‌خواهد؛ در حالى که اگر یک زاویه از این‌ها کم شود، چه به روزگار انسان مى‌آید! اما این‌ها را حساب نمىکند. 🔹این‌ها نعمت هایى است که اهل‌بیت علیهم‌السلام براى شیعیانشان مى‌خواهند؛ اما بعضی فقط پول را نعمت مى بینند، در حالى که اصلا مصلحتشان نیست. 🔸ما قواعد الهى را شناسایى نکرده ایم و نمى‌شناسیم و الّا عنایت خیلى هست. به عنوان مثال عرض می‌کنم در مکّه این همه جمعیّت، در مشعر جمع است، آنجا انسان می‌فهمد که نور ولایت یعنى چه؟ غالب این سنّى ها خشک و سخت هستند و چشم‌هایشان خشک است. از قیافه اش معلوم است اصلاً عمرش را گریه نکرده است؛ اصلاً محبّت را نچشیده است؛ فقط ریش‌هایش را بلند گذاشته و فقط مقیّد است به اینکه خودش را به مسجد برساند و نماز بخواند، نه عاطفه اى، نه محبتى، نه ارادتی به اهل‌بیت، نه گریه اى، هیچ ندارد. 🔹اینها نعمت‌های بزرگی است که خدا به خیلی از ما ها داده؛ ولی ما آن‌ها را حساب نمی‌کنیم و نمی‌بینیم. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
* 🔻شعری بسیار زیبا از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 💠 جان و جانانه 💠 بند اول 🔸دوش رفتم سحر به میخانه تا دهندم یکی دو پیمانه 🔹دیدم آنجا رجالِ لا تُلهی مات و مبهوت، همچو دیوانه 🔸عده‌ای سر به کف ز خویش خجل عده‌ای چون ستون حنّانه 🔹از خیالات، رسته و فارغ فارغ از داستان و افسانه 🔸ناگهان این صدا چو رعد مهیب خاست از گوشه‌های خُمخانه 🔹لِمن المُلک ایها العشاق همه گفتند: جان و جانانه 🔸رفتم از هوش و مدتی خاموش بودم از نعره‌های مستانه 🔹چو به‌هوش آمدم سر من بود روی زانوی صاحب خانه 🔸اشک شوق از دو چشم من می‌ریخت که درختی عجب شد این دانه 🔹گفتمش نام خود بگو با من تا بگویم به خویش و بیگانه 🔸گفت نام مرا نوشته قلم روی گل‌ها و بال پروانه 🔹چو به پروانه گفتم این مطلب دست بر سر کشید شکرانه 🔸پرزنان از زمین چو برمیخاست سخنی گفت و رفت سلانه 🔹که علی پرده‌دارِ لم‌یزلی است هرچه خواهی بخواه، دست علی است ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻اگر مردم در قيامت و لب حوض کوثر محضر اميرالمؤمنين علیه السلام ميرسند، انسان سعي كند همين جا برسد. همين جا را براي ارتباط و پیوند قرار بدهد. همين جا تكليف را مشخص كند. 🔸معرفت يعني همين، سير يعني همين. كاري كه ديگران ميخواهند تا قيامت معطل شوند؛ انسان همين جا تكليفش را مشخص كند؛ لذا نميشود سالک ارتباط با اميرالمؤمنين عليه السلام را در برنامه خود نبيند يا به صورت كلي بخواهد يك قضايايي را در نظر بگيرد؛ نه بايد وارد عبيدِ حضرت شد. بعد از این ارتباط حواله ها پشت سر هم مي رسد. 🔸 الان زمان، زمان امامت حضرت بقية اللّه روحي له الفداء است و زمان توسل و ارتباط با ایشان است ؛ ولي اگر انسان پيوند با اميرالمؤمنين علیه السلام خورد، تازه توسلاتش به حضرت بقية اللّه طعم مي دهد. اگر واقعا كسي با اميرالمؤمنين علیه السلام پيوند خورد، حضرت هم برايش يك احترام ديگري قائل هستند. چون مثل دوست پدر مي شود که احترامش لازم است. ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻بايد ارتباطها را با اميرالمؤمنين عليه السلام قوي كرد ، بايد وارد اين بهشت شد؛ فادخلي في عبادي. رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم آمده اند كه دين خدا را ارائه كنند و بذر توحيد را بنشانند و بر همه و همه پدر مهربانند؛ هستي مديون ايشان است اما بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم در اصل و كُل ولايت يك عَلَم مستقرّ است. 🔸اگر کسی خواست حركت سلوكي به سمت توحيد، به سمت معارف، به سمت شناخت خداي متعال و رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم داشته باشد، باب این حرکت اميرالمؤمنين عليه السلام است؛ انسان از هر طرفي برود سر و كارش با حضرت است، چه در دنیا و چه در قيامت. ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻در روایت دارد که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: يا علي اگر نمي‌ترسيدم كه كاري كه مسيحي‌ها راجع به عيسي كردند راجع به شما بكنند آنچنان مدح شما را می گفتم که بر هر جمعیتی رد می شوی مردم دنبال شما راه بیفتند و خاک زیر پای شما را برای تبرک جمع کنند. (الكافي، ج8، ص57) 🔸آیت الله بهجت می فرمودند: پيغمبر خدا صلی الله علیه و آله اين كار را نكردند و چي شد! يك مشت علي اللهي درآمدند؛ اگر پيغمبر صلی الله علیه و آله گفته بودند چي ميشد؟ ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻گاهى عملکردهایى بر اساس ترس و ضعفِ نفس، انسان را مىگیرد؛ عملکردهاى دوگانه‌ای که پنهان و آشکارِ متفاوت دارند. اهتمام به توجّه و نظر مردم، آرام‌آرام، بر روی عملکردها تأثیر مىگذارد. 🔸شخصی مى گفت: «عجیب است من در نماز جماعت حالم بهتر است.» به او گفتم که ممکن است؛ ولى یک امکانى هم دارد که چون نفس، ضعیف است لذّت مى برد، براى مردم مى خواند و سر حال است. 🔹اسم این حال را نباید توجّه گذاشت. در طول مدّت، آثار بد این حال بیرون مى ریزد؛ آرام‌آرام انسان به جایی می‌رسد که در تنهایى، حال عبادت یا حالت بکاء برایش پیش نمى آید؛ اما در جمع پیش مى آید. این یک بیمارى است و خداوند این حالت‌ها را خوش ندارد. 🔸این‌ها از شُعب شیطان و شیطنت است که پیوسته خیلى ضعف هاى دیگر به دنبالش به وجود مى آید؛ مثل ضعف عدم توکّل و عدم توجّه به حق‌تعالى. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
## 🎵موضوع: حضرت زینب سلام الله علیها 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
‍ * 🔻مدتی است متحيرم و در اين فكرم که ‏چرا بعد از جريان عاشورا زياد خبري از شخصيت حضرت زينب ‏عليها السلام نيست و نقل و گزارشات زيادي در مورد ایشان در دست ‏نيست؛ تا جایی که حتي در شهادتشان و محل دفنشان هم اختلاف است؟ 🔹شايد به اين خاطر بوده كه ديگر ظرف دنيا بعد از قضايای عاشورا براي‏ ارائه شخصيت حضرت زينب علیها السلام كوچك شده بوده كه بخواهد شخصيت حضرت را معرفي كند. ديگر كسي دستش به گرد پای حضرت هم نرسيد. چون گاهي اين طوري مي‏ شود؛ چنانچه برای حضرت زهرا عليها السلام هم همين طور شد. ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻برای ما خیلی ابهام هست که چه به سرمان می آید. بعد از مرگ، کجا می رویم؟ چه کار می کنیم؟ 🔸لذا می ترسیم؛ چون نمی دانیم آن طرف چه خبر است. اگر کوچک‌ترین لطمه به ما بخورد، آن را ضرر می پنداریم. در حالی که همیشه اینطور نیست. 🔹گاهی یک فردی که ضرر مالی یا ضرری در زندگی به او وارد می‌شود، این ضرر باعث می‌شود که او در یک کار خیر وارد شود؛ مثلا حفظ قرآن را شروع می‌کند و بعد از چند سال، حافظ قرآن می‌شود. بعد از چند سال که نگاه می کند، می‌بیند فلان اتفاق، باعث شد که حافظ قرآن شود؛ لذا هیچ وقت به این اتفاق به دید یک ضرر نگاه نمی کند؛ چون بزرگ‌تر از آن نصیبش شده است که آن را نفع می‌بیند. 🔸اگر انسان در محدوده وظایف خود، این حس را پیدا کرد و این‌گونه رشد کرد، آن وقت مانند جریان حضرت زینب علیهاالسلام می شود که فرمود: ما رأیت الا جمیلا؛ ندیدم مگر زیبایی... 🔹اتفاق هرقدر هم بزرگ باشد چون او رشد کرده، در این قضیه خسارت ندیده است، رضای خدا و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ را به دست آورده است، وفاداری خود را ثابت کرده است. همه این‌ها امتیاز است و در این وقت است که دنیا در نظر انسان، زیبا می‌شود. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻گفتاری زیبا و خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد ضرورت استفاده از حرزها و دعاها. 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇 http://bonyadhad.ir/12069
🔻حضرت یوسف علیه السلام مىفرماید: یا صاحِبَی السِّجْنِ أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّار؟ (ای دوستان زندانی من! آیا خدایان پراکنده بهترند، یا خداوند یکتای پیروز؟! یوسف، 39) 🔸در شرح ملاهادى سبزوارى (شرح الاسماء الحسنی، ص 615) در مورد معنای قَهّار مىنویسد: قَهَرَه یعنی غَلَبَه نُوریتُه، که خیلی قشنگ معنى کرده است. خود قَهَرَ را به معنى پُر و فراوان و فراگیربودن نور که غالب است می‌داند. 🔹فراوانى نور، پُرى، غلبه و فراگیربودن نور حق‌تعالى، معنىِ قهاریّت او است. به خداوند متعال قهّار می‌گویند به‌خاطر غلبه‌ی نور او که فراگیر است؛ مثل حالت نوارنیّت شمس در روز که باعث می‌شود وجود کواکب اصلاً مشاهده نشود. نور خورشید طوری جلوه مىکند و زیاد مىشود که کواکب و نجوم اصلاً پیدا نیستند. 🔸وجود حق‌تعالى در دنیا و آخرت همین طور است و زیاد است؛ لذا مىفرماید: الْواحِدُ الْقَهَّار. تازه در قیامت دیدنى تر مىشود و إلا حالا هم همین طور است. انسان تا از «ارباب متفرقون» نجات پیدا نکند، توجّه و فراگیرى نور، شامل حالش نمىشود. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻این «ارباب متفرقون» نمى‌گذارند که حرکت ما به سمت وحدت و توحید برود. این قضیه (رهایی از ارباب متفرقون) سال‌هاى سال زحمت مى‌خواهد، پیوسته باید شاخ و برگ‌هاى تشتّت را زد تا سِرّ آدمى غلبه و تجلّى کند؛ البته سرّ آدمى براى غلبه و تجلّى همیشه مهیّاست؛ إلّا اینکه ابواب جهنّمىِ وجود خود انسان نمى‌گذارند نور قهاریّت و وحدانیّت از حق‌تعالى سرایت کند. 🔸اگر این ابواب بسته شدند، نور حق‌تعالی تجلّی و غلبه می‌کند؛ مثلاً یکى از ابواب جهنّمیِ وجودِ انسان، خشم و شاخه‌هاى زیر مجموعه‌اش هستند. یکی دیگر از این ابواب جهنّمی، شهوت است. ما باید یکى‌یکى این ابواب را ببندیم. 🔹وقتى که انسان شروع به بستن این ابواب کرد، تجلّى انوار الهى شروع می‌شود که انس‌آور است و تنهایى را هر چه هم طولانى باشد گوارا و لذّتبخش مى‌کند؛ چون‌که در آن تنهایی، انس با حق‌تعالى و با تجلّیات انوار وحدانیّت حق‌تعالى حاصل می‌شود؛ منتها چه ترکیبى در نفس آدمى هست که وقتی خودش را مشغول به دنیا بکند، به سمت «ارباب متفرقون» مىرود و پیوسته زیادتر مى‌شوند؛ اما مادامى که نفسش را متوجّه به حق‌تعالى بکند، آن ابواب بسته مى‌شوند و نفس، قدسى مى‌شود. 🔸نفس که قدسى شد دیگر جنسش فرق می‌کند. هیچ نفسى در تقابل با نفس قدسى، دوام ندارد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻«ارباب متفرقون» در گذشته بود الآن هم هست. در گذشته مثلا در زمان نمرود انواع مختلف بت را برای توجّه و عبادت مىگذاشتند، حالا هم در یک موبایل کوچک، انواع عکس‌های ناجور هست که دست بنده‌ی خدا مىدهند و مشغول مىشود. 🔸این هم نوعی از «ارباب متفرقون» است. منظور ما از ارباب متفرق، اسباب پراکندگى هاى ذهنى است که توجّهات انسان را به سمت «ارباب متفرقون» مىبرد؛ ولى واقعاً ارباب متفرقه همین است؛ حالا چه به صورت عکس در آمده باشد یا به صورت دل‌بستگى به پول باشد. به هر حال این مسائل، انسان را به این طرف و آن طرف مى‌کشاند. 🔹هر چیزی که انسان را به طرف غیر خدا کشید، از مصادیق «ارباب متفرقون» است. فقط باید توجّه به سمت اللّه باشد؛ آن هم «اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّار». ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻هر عالِمى، اگر نفسش قدسى باشد علمش برکت مى‌کند؛ اما اگر خودش آلوده باشد، علمش نه براى خودش سود مى‌دهد و نه براى دیگران. 🔸عجیب خداوند متعال فایده‌ی علوم را بر نیّت عامل، متوقّف کرده است. مى‌گویند که فلان دانشمند مثلاً برق را اختراع کرده است؛ اما مهمّ در عمل، نیّت عامل است. 🔹به قول شیخ انصاری در کتاب رسائل اگر کسى خواست بچّه‌ی مولا را در آب بیندازد، اما اتّفاقا یک امتیازى هم نصیب این بچّه شد. او نیتّش فاسد بود؛ ولى برعکس شد، حالا که برعکس شده این شخص، مستحقّ جایزه نمىشود. او می‌خواسته خراب‌کارى کند و نیّتش آلوده بوده است. 🔸در اعمال هم همین طور است. چقدر بین نیّت پاک و نیّت ناپاک و ناخالص فرق هست! انسان یک عمل صالحى را که انجام مى‌دهد چقدر می‌تواند ماندگار باشد و چقدر مى‌تواند در همه‌ی بهره‌هایش شریک باشد؛ اما همان عمل، با یک نیّت غیر خالص، هیچ سودى نمی‌دهد و درِ آن بسته مى‌شود. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻بايد كمر همّت را بست و مردانه روی نفسانیات پا گذاشت. سستى و اهمال و مذبذب بودن و يك خرده يمين و يك خرده شمال رفتن فايده ندارد. 🔸نمىشود به ريش همه خنديد، اين هم در اين مسير. ما مىخواهيم عمل معاويه را داشته باشيم؛ یعنی با سياست و پيچيدگى پیش برویم؛ در حالی که در كارهاى آقا اميرالمؤمنين علیه السلام هيچ رقم از این نوع رفتارها نیست. 🔹در روایت دارد يك نفر آمده بود براى آقا شعر گفته بود. حضرت يك هديه به او دادند. دوباره شعری گفت حضرت سه درهم دادند و فرمودند اين پولِ امروز حسنين است اين را به تو مىدهم يك فكرى براي آنها مىكنم. نه اينكه اهل بیت علیهم السلام نتوانند و قادر نباشند. 🔸بعضى از اصحابِ امیرالمؤمنین علیه السلام سنگ را بر مىداشتند و نام حضرت را به آن مىخواندند طلا مىشد؛ بعد مىرفتند بازار مىفروختند و كارهايشان را با پول آن انجام مىدادند. خود حضرت آن نام را به آنها، تعليم داده بودند. (رک: بحارالانوارج22 ص334) ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻ولى مداهنه و اهمال و «حالا پيش برويم» و شيطنت در کار حضرت نبود. این رفتارها آدم را دور مىكند. در طومار زندگى اهل بيت این نوع رفتارها [سستی و اهمال و دنیا طلبی و ...] نبوده است. 🔸آقا اميرالمؤمنين عليه السلام در خانه خيلى شديد سخت مىگرفتند. كسى كه آن جورى [قدرت ولایی که می‌تواند سنگ را طلا کند] در اختيارش هست، يعنى چه اين قدر سخت مىگیرد؟ يعنى اينكه قواعد ايمان با پول قاطى نمىشود. مسير پول، مسير ديگرى است. خداوند از انسان، انسانيّت مىخواهد و إِلا پولش هست. 🔹حضرت چه صدماتى به خودشان مىزدند! چاه هاى اطراف مدينه را به آب مىرساندند و قنات درست می‌کردند، هنوز از آن بالا نيامده، صيغه وقفش را جارى مىكردند. (ر.ک: کافی، ج7، ص54) 🔸در همان زمان، معاويه از بيت‌المال گاهى تا پنج ميليون درهم و دينار به اكابر قريش مىداد براى اينكه زبان‌هايشان را ببندد و صحبت نكنند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻يكى از آفتهاي راه انسانيّت، اين است كه انسان، حركت تخيّلى بكند. این مسئله (برداشت تخيّلى و اعتقاد تخيّلى) كمر همه را مىشكند؛ سير، سير انبيا است؛ شفاف و روشن است. 🔸مسير، مسير دشمنى و عناد با دنياست. اگر كسى در اين راه قرار بگيرد و در عین حال بخواهد دنيايش را آباد كند، لطمه مىخورد؛ البته يك وقت يك نفر طالب رزق حلال است و كارهای معنویش را هم دارد مىكند [این مورد در حد ضرورت اشکال ندارد] ولى اين راه هميشه گذشت از دنیا و ايثار مىخواسته است؛ مانند آن پيرزنِ شصت ساله که نخ ريسى می‌كرد و مال خالصش را جمع می‌كرد و به بغداد خدمت حسين بن روح كه نايب امام بود، مىفرستاد. 🔹همه كارها قاعده دارد. اين راه هم همين طور است و الّا انسان پیوسته تارهاى عنكبوتى را دور خودش مىپيچاند، بعد هم مىبيند فايده ندارد و يك فرد مأيوسِ دل زده می‌شود و مصداق «چون نديدند حقيقت، ره افسانه زدند» می‌‌‌گردد. (رک: كمال الدين و تمام النعمة ترجمه پهلوان، ج2، ص300). ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻تجربه نشان داده هر كسى در مسير اهل بيت علیهم السلام ساز ناجور و ناميمون بزند ـ يعنى با تمام وجود پاى همراهى با اهل بیت علیهم السلام نايستد ـ لطمه مىخورد. 🔸مخصوصاً گاهى صداهاى ناميمونى كه برخی بلند می‌کنند، اين حرفها آفات و آثار بدى دارد. ما حواسمان نيست. چينش قضايا و مقدّرات ما دارد از عالم غيب مىرسد. اينها سلاطين عالم غيب هستند؛ خيلى بايد در این زمینه‌ها دست به عصا راه برويم. 🔹اگر كار مثبتى مىتوانيم بكنيم، خيرش محفوظ است وگرنه كوچكترين حركتى كه اهل بيت عليهم السلام را آزرده كند، براى دنيا و آخرت و ذريّه‌ی انسان عوارض بدى دارد. اهل بیت علیهم السلام اين قدر بزرگوار هستند كه كوچكترين بی‌حرمتی را ملاحظه می‌کنند. 🔸يكى از رفقا که خوابهاى خوبى مىبيند، مىگفت: روز عاشورا بود، مردم سينه مىزدند. يك نفر ديوانه، بین سينهزنها بود که دستهایش كج بود، وقتی سينه مىزد، شكل مخصوصى پيدا كرده بود. من نگاهم كه به او مىافتاد، از نحوه‌ی سينه‌زدن او خندهام مىگرفت. آمدم خانه خوابيدم، در خواب ديدم كه صحنه‌ی همان روز است و يك آقایى ايستاده‌اند و دارند پاداش‌هایی به عزادارها مىدهند. 🔹نوبت من که شد ديدم به من چیزی ندادند. گفتم من هم روضه بودم. فرمودند: «شما به سينه‌زن ما خنديدى، نمىشود.» اين طور اهل بیت علیهم السلام حواسشان به همه قضایا هست. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻برای بیشتر بهره بردن از ها و زیارتگاهها رعایت چه نکاتی مهم است؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری نکات مهم و جذابی را در پاسخ این سوال ارائه کرده اند که مطالعه آنرا به همه دوستان سفارش می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11804