eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
965 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌‌
* 💠 لطافت در سلوک و تعاملات 🔻این یک سرّ است در سلوک عملی و در تعامل با جامعه و خانواده که انسان در القاء مبانی عملی، فکری، فرهنگی و خُلقی، لطافت به خرج بدهد. اصطکاک نباشد. این طور نفوذش بیشتر است. حفظش هم بیشتر است. دوامش هم بیشتر است. 🔸 اگر انسان در القاء یافته‌ های خویش چه در برنامۀ سلوک عملی، چه در برنامه‌ های تعامل اجتماعی، حرفی را که می‌ خواهد بزند و کاری که می‌ خواهد بکند، اگر همراه با لطافت باشد، حفظش بیشتر است. امنش بیشتر است. دوامش بیشتر است. ثباتش بیشتر است. موفقیتش بیشتر است. تأثیرش بیشتر است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
* 💠 کتمان امور سلوکی 🔻اینقدر لطیف بروید که شعور کسی و مشاعر کسی به موقعیت شما تعلّق نگیرد. اینطور ملایم بروید. این خودش در سلوک عملی یک باب عظیمی است. تعامل اجتماعی و ارتباط خانوادگی و در عین حال پنهان کردن کارها، کارهایی که مربوط به خود انسان است و لزومی ندارد که دیگران انجام بدهند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
🔻وفات معدن صبر و فضیلت، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر همه محبین اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir
4_6012360280552505452.mp3
7.19M
* 🎧 حضرت زینب سلام الله علیها 🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ⏱ زمان: ۷ دقیقه 📥 حجم: ۶/۹ مگابایت 🔺 @nasery_ir
* 🔻برای ما خیلی ابهام هست که چه به سرمان می‏ آید. بعد از مرگ، کجا می ‏رویم؟ چه کار می‏ کنیم؟ 🔸لذا می ‏ترسیم؛ چون نمی ‏دانیم آن طرف چه خبر است. اگر کوچک‌ترین لطمه به ما بخورد، آن را ضرر می‏ پنداریم. در حالی که همیشه اینطور نیست. 🔹گاهی یک فردی که ضرر مالی یا ضرری در زندگی به او وارد می‌شود، این ضرر باعث می‌شود که او در یک کار خیر وارد شود؛ مثلا حفظ قرآن را شروع می‌کند و بعد از چند سال، حافظ قرآن می‌شود. بعد از چند سال که نگاه می‏ کند، می‌بیند فلان اتفاق، باعث شد که حافظ قرآن شود؛ لذا هیچ وقت به این اتفاق به دید یک ضرر نگاه نمی ‏کند؛ چون بزرگ‌تر از آن نصیبش شده است که آن را نفع می‌بیند. 🔸اگر انسان در محدوده وظایف خود، این حس را پیدا کرد و این‌گونه رشد کرد، آن وقت مانند جریان حضرت زینب علیهاالسلام می ‏شود که فرمود: ما رأیت الا جمیلا؛ ندیدم مگر زیبایی... 🔹اتفاق هرقدر هم بزرگ باشد چون او رشد کرده، در این قضیه خسارت ندیده است، رضای خدا و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ را به دست آورده است، وفاداری خود را ثابت کرده است. همه این‌ها امتیاز است و در این وقت است که دنیا در نظر انسان، زیبا می‌شود. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری در تاریخ 99.12.6 مدرسه صاحب الزمان علیه السلام.mp3
8.35M
🎧 موضوع: ، ، ، 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری تاریخ جلسه: ۱۳۹۹/۱۲/۶ ⏱ زمان: ۳۴ دقیقه 📍در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 راه دریافت الهام ربانی 🔻 ما آنچه که داریم کار می‌‌کنیم [از مباحث نظری]، مادون [و پایین تر از] این قضایا است، مگر نفس قدسی در کنارش بیاید و قدسیّت نفس، باور بیاورد، وقتی باور آورد، نصیب بیاورد، وقتی نصیب آورد، از آن طرف الهامات ربانی و زلال شروع شود و پیوند ما را درست کنند 🔸 و الا این مقدارها خیلی مثمر ثمر نیست و نتیجه ای نمی دهد مردم این را انتظار دارند و می‌‌خواهند و می‌‌پسندند، ولی پشمی به کلاه مباحث نظری بدون پیوند با اسم الله نیست.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنظیم زندگی با تقوا 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🎞 مشاهده کلیپ کامل در آپارات: aparat.com/v/QXeF3 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
*‍ 🔻زمان دارد مى‏ گذرد. كسى كه پیوسته راه خدا را تأخير مى ‏اندازد دائما شخصیتش نسيه و توخالى مى ‏شود. همانطور که فرمود: «وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون‏»(الحشر، 19) ترجمه: و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آن‌ها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد، آن‌ها فاسقان ‌اند. 🔸یعنی حالا كه اين‌ها خدا را نسيان كردند، خداوند هم يك كارى كرد كه اين ‌ها خودشان را فراموش كنند؛ البته اين «خود» را بايد معنى كرد. اين «خود» يك خود خاصى است كه به انسان ارزش مى ‏دهد. اين «خود» يك خودى است كه تمام وجودِ انسان است، قسمت ارزشمند وجود انسان در آخرت است؛ يعنى خداوند كارى مى‏ كند كه اين را فراموش كند؛ لذا طرف مى ‏دود، منتها اين دويدن‌ها ديگر جوابی نمى ‏دهد به جز حسرت و ندامت و گرفتارى روی گرفتارى و... حيف است زمان از دست انسان برود. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
🔻چنانچه در روایات اهل بیت علیهم السلام سفارش شده است (مهج الدعوات ص۲۲۷) نوشتن دعای جوشن کیبر و أسماء الحسنی بر کفن میت خوب و موثر است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻خداى متعال مى‌فرماید:‏ وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون (حشر، 19) ترجمه: و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد، آنها فاسقان هستند. 🔸به مجرّد اينكه خدا را فراموش كردى، خداوند كارى مى‏كند كه خودت را فراموش كنى؛ يعنى شما با اين تذكّر و توجّهی که نسبت به خداى متعال داشتی و مشغول ذكر، دعا، توجه و توسّل بودی، يك حالى بر قلبت مستولى بود و يك حالى داشتى كه خيلى از مراعاتها را مى‏كردى و از گناهان دوری می‌کردی. 🔹همين توجّه بود که شما را از خطا نگه مى‏داشت؛ اما با فراموشی خدا دیگر نمی‌‌‌توانی خودت را حفظ کنی و شروع می‌کنی به خودت ضرر می‌زنی. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... * 🔻خيلى از اوقات داشتى مسیر معنوی را طی می کردی و دعا مى‏ كردى؛ دعاهايى كه بعد به دردت مى‏ خورد؛ گویا زبانت در اختيار خدا بود و يك حالاتى پيش مى‏ آمد كه دنيا و آخرت به نفعت بود؛ اما از وقتى كه نسيان انسان را مى‏ گيرد و پشت مى‏ كند، قضيه‏ اش متفاوت مى‏ شود؛ يعنى يك خوديّتى در انسان هست كه ارزش انسان به آن خود است، آن را فراموش مى‏ كند تا يك مدتى هم چه بسا انسان حواسش به تلاطمى كه دارد اطراف خودش ايجاد مى‏ كند نباشد. 🔸خودش متوجّه نيست که دارد چه می‌کند. چرا؟ به خاطر اينكه آن خود اصلى را فراموش كرد. توجّه به حق تعالى كه رفت، يك خودى در وجود اين شخص بود كه ارزش اين شخص به آن خود بود، آن را فراموش مى‏ كند. از این به بعد همان حركاتش هست؛ اما گویا يك مبناى ديگری پيدا كرده است؛ لذا انسان را دور مى‏ كند. چون مبتنى بر نسيان است، جز خراب‌كارى در آينده چيزى ايجاد نمى‏ كند. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... * 🔻خراب‌كاري‌هایی که انسان در این مواقع انجام می‌دهد، غالبا دامنگير خودش مى‏ شود؛ يعنى اين گونه نيست كه فقط به دیگری ظلم بکند؛ بلکه خراب‌كاري‌ها زنجير مى‏ شود و پاى خود انسان را مى‏ بندد. 🔸راه خدا واقعا جز آسانى و لطف و صفا ندارد؛ اما فراموشى، خسارتش به خود انسان برمی‌گردد و يك جورى پیوسته كارها را در هم مى‏ پيچد تا انسان را بيچاره و گرفتار و پشيمان كند. در این مواقع، استدراج پيدا مى‏شود. 🔹استدراج يك حالى است كه ـ بايد از آن خيلى به خدا پناه ببريم ـ انسان فصلى موفّق است و اعمال صالحى را ذخيره كرده است و اشتغالات خوبى داشته است؛ اما يك دفعه يك جريانى پيدا مى‏ شود که مسير را عوض مى‏ كند. خداى متعال که‏ «خير الماكرين» است، وقتى مى‏ بيند يك نفر خيلى دارد براى اغواى خودش نيرو مى‏ گذارد، او را رها مى‏ كند. 🔸خداوند حجّت را براى همه تمام مى‏ كند؛ ولى يك وقت‌هايى هست كه انسان چون ذاتش خسران است؛ لذا خودش مرتّب براى بيچاره كردن و اغواى خودش سعى مى‏ كند و خرج مى‏ كند و زمان مى‏ گذارد. آن وقت اين شخص در طول مدّت در دايره‌ی استدراج قرار مى‏ گيرد؛ چون وادى نسيان با وادى استدراج همسايه هستند. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... * 🔻استدراج چیست؟ استدراج، قوّتى است كه شخص چه بسا بعد از نسیان در خود احساس می‌کند. يك فصلى است كه پیوسته دارد نسيان مى‏ كند؛ اما خودش بدى حس نمى‏ كند، حتی گاهى هنوز به او اقبال هست؛ اما اين اقبال نتیجه‌ی تتمه‌ی سلوك و تتمه‌ی عبادت و ذكرش می‌باشد؛ ولى مبتلا به استدراج مى‏ شود. 🔸استدراج يعنى بعد از مدّتى که این قوّت ها تمام شد، يك دفعه در يك فضايى قرار مى‏ گيرد كه ديگر آن حالات نیست؛ بلکه يك عوارض و مشکلاتی هم برای اين شخص مانده كه بيرون آمدن از آن هم ديگر خيلى مشكل شده و فرصت هم تمام شده است. قرآن هم می‌فرماید: سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُون ‏(اعراف، 182) ترجمه: به تدریج از جایی که نمی‌دانند، گرفتار مجازاتشان خواهیم کرد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 99.12.12 مدرسه المهدی قم.mp3
6.6M
🎧 اصناف مختلف مردم از نظر قرآن 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ⏱ زمان: ۲۷ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 تعلیم اسماء و مقام انبیاء 🔻 حضرت آدم (علیه السلام) برای این مستحق سجده شد که به او اسماء تعلیم شد، همه این ابعاد را گرفت، مرحله به مرحله. 🔸 تازه آن کسی که می‌‌گوید حضرت آدم بیست و پنج حرف [از اسم اعظم را ] داشت، یعنی بیست و پنج ظرف داشت، یعنی بیست و پنج طبقه. بیست و پنج خیلی است. 🔹 حضرت نوح (علیه السلام) شاید پانزده [تا و] حضرت عیسی (علیه السلام) با دو حرف آن، این کارها را می‌‌کرد و می‌‌فرمود: «وَ أُحْی الْمَوْتى‏ بِإِذْنِ اللَّهِ ؛ و زنده می کنم مردگان را با اجازه ی خدا. آل عمران/۴۹» این‌ها دارای طبقه‌بندی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
الکتاب 💠 علم الکتاب و اثر آن 🔻 قرآن کریم می فرماید: «قالَ الَّذی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکتابِ أَنَا آتیک بِهِ قَبْلَ أَنْ یرْتَدَّ إِلَیک طَرْفُک...؛ شخصى كه علمى از كتاب الهى داشت عرض كرد پيش از آنكه چشم بر هم بزنى تخت را در پيشگاه شما حاضر مي نمايم .... . النمل/۴۰» 🔸 این علم است، علم الکتاب هم هست، اما [همراه با اثر و] با اثر مساوی است. آن که ما داریم، اثر ندارد. تازه این وادی که شروع شد، خودش بی‌نهایت است. 🔹 [قبل از آن هم می فرماید:] «قالَ عِفْریتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتیک بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقامِک...؛ عفريتى از جنّ گفت: من آن را پيش از آنكه از مجلس خود برخيزى براى تو مى‏ آورم ... . النمل/۳۹» این‌ها هم عالمی دارند، این را هم، خدای متعال بی‌حساب و کتاب نیاورده است ولی حضرت سلیمان این‌ها را نمی‌خواهد. 🔸 این‌ها موجودات ناریه‌ای هستند که اثر را تا حدودی دارند؛ ولی نبی این را نمی‌خواهد، این برای او ارزش ندارد. این ها عوارض دارد؛ لذا آن مرتبه عالی‌تر آن را نیز که علم الکتاب است به خود سلیمان نبی نسبت نمی‌دهد. 🔹 «قالَ الَّذی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکتابِ» یک نفر را برای این کار، به استخدام گرفته است، برای این که معلوم بشود مقام وحی، یک مقام دیگر است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌