eitaa logo
الهادی
21.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
913 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 آنچه که قرآن آورده، تمام است؛ لایه به لایه و صفحه به صفحه، از روز اولِ خلقتِ انسانِ اوّلیّه تا الآن را حکایت کرده است و آنچه که [انسان] پیش رو دارد، بطور کامل [در قرآن] تبیین و تعریف شده است. 🔸 آنچه که وظیفه دارد، تمام مشخّص شده است. نقطه‌ی اوجی که باید برسد، مشخص شده است. موانعی که از نظر دین خدا و معارف دارد، همگی مشخّص شده است. 🔹 سعی و تلاشی که باید بکند، تعریف شده است. راهی که باید برود، تعریف شده است. الگوهایی که باید در این مسیر و سفر او را همراهی کنند، تعریف شده است. مراتب الگوها، تعریف شده است. کد ۲۴۹۴۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 انسان در دعای ابوحمزه و در ارتباطش با خدا، ریزه‌ کاری‌های سلوکی عملی را هم مرور می‌کند. کسی که به این دعا توجه ندارد، معلوم است که اهل این ارتباط نبوده است و کسی که این دعا را خیلی گذرا می‌خواند، یعنی در خودش نرفته است 🔸 و کسی که توجه به فرازهای دعای ابوحمزه‌ی ثمالی ندارد، اهل عشق و حال با حق تعالی و اهل نکات و دقایق سلوک عملی نبوده است؛ و الا اگر انسان گامی برداشته باشد، می‌بیند که تمام ابعاد حرکتی، به بهترین شیوه در این دعا ارائه شده است. 🔹 هم انسان با خدا عشق و حال می‌کند و هم نکات و دقایق سلوک عملی‌اش را درس میگیرد. اینقدر انسان سال‌های طولانی باید رفته باشد و زمین خورده باشد تا دارو و درمان خودش را در دعای ابوحمزه پیدا کند! 🔸 اینقدر باید در نشیب و فراز افتاده باشد و اینقدر باید طلب در وجودش موج زده باشد تا راه‌کارهای درمانیِ مناجاتیِ دعای ابوحمزه را درک کند و بفهمد و بتواند با آن عشق و حال کند! دعای افتتاح هم همین‌طور است. کد ۲۰۷۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔸بندگی کن تا که سلطانت کنند تن رها کن، تا همه جانت کنند 🔹خوی حیوانی، سزاوار تو نیست ترک این خو کن که انسانت کنند 🔸جسم لاهوتی اگر داری بیار تا به بزم قرب، مهمانت کنند 🔹چون علی، در عالَم مردانگی مرد شو تا شاهِ مردانت کنند ******* 🔸ظاهر زیبا نمی‌آید به کار حرفی از معنا اگر داری بیار کد ۲۲۸۶۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد. ان شاء الله بزودی با فرج فرزندشان بهترین صحن و سراها را برای این بزرگواران بسازیم. اللهم عجل لولیک الفرج 🔺 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجتبی علیه السلام 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی - خدا رحمتشان کند - عالم بزرگواری بودند که این اواخر، شب‌های جمعه سخنرانی می‌کردند. 🔸 یادم است چند شب جمعه راجع به این جمله‌ی آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دعای کمیل توضیح می‌دادند که: «یا من اسمه دواء و ذکره شفاء»، 🔹 ذکر یعنی یاد مطلق. اما اسم، دوا است. چرا؟ باب علمی این مطالب، جدا است؛ مثلا «لا اله الاّ الله»، با «لا اله الاّ هو» و با «لا اله الاّ انت»، در قرآن سه مرحله دارد، سه بخش است و سه حال می‌خواهد. 🔸 حضرت یونس نبی (علیه السلام) در فشار و ظلمات قرار گرفت. پشیمان و ناراحت [بود] و حق تعالی را در کف دریا و در بطن حوت حاضر می‌بیند و از آنجا صدا می‌زند «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» (انبیاء، ۸۷)، 🔹 در این عبارت چند محتوی را ترکیب کرده است، یک «لا اله» دارد، آن هم با «لا اله الاّ أنت»، یک «سبحانک» دارد که تسبیح خدا است، یک محتوای استغفاری دارد که «إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» [است]. این، یک داروی مرکبی است که خدای متعال برای این نبی فرستاد و بعد هم «فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّينَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ» (ما دعاى او را به اجابت رسانديم؛ و از آن اندوه نجاتش بخشيديم؛ و اين‌گونه مؤمنان را نجات مى‌دهيم!) 🔸 این ذکر و این دعا، دعای خواندنی و ذکری شد که اکثر اهل ایمان مرور می‌کنند و در روایات هم است. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مقدمات ورود از قول بزرگان و روایات بسیار که اهل بیت و علما [بیان کرده‌اند] اگر بنا بشود یک چیز کلی گفته بشود که بتوان یک حرکتی با آن کرد، این است که: 🔸 همان لحظه‌ای که حضرت موسی (علیه السلام) داشت به سمت بلاد خود می‌رفت، وقتی که به شجره و به نار برخورد کرد، صدایی از دلِ درخت و آتش بیرون آمد، همان را ما سرمشق کار خود قرار می‌دهیم، فرمود: «إِنَّني‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْني‏ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري‏» (منم خداى يكتا كه هيچ خدايى جز من نيست، پس مرا بپرست و نماز را مخصوصا براى ياد من به پادار/ طه، ۱۴) 🔹 ببینید چقدر قاعده در معارف دینی، (قرآن و اهل بیت) است، فرمود «الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّينِ» وقتی صلاة عمود است، عمود را إقامه می‌کنند، عمود را دیگر قرائت نمی‌کنند، در آن‌جا هم برای صلاة کلمه‌ی إقامه را می‌آورد. 🔸 ما اگر مشکل داشته باشیم که داریم فقط در این اقامه است، ما صلاة را قرائت می‌کنیم، باید اقامه کنیم. چطوری اقامه کنیم؟ دیگر برای مقدمات آن بالأخره باید یک فکری کرد ولی فکر می‌کنم این مشکل همه‌ی ما باشد که صلات‌های ما قرائت می‌شود نه إقامه. 🔹 إقامه برای وقتی است که این عمل آنقدر جوهره داشته باشد که در عالم غیب [تاثیر و نفوذ داشته باشد] بالأخره إقامه به این معناست، نه اینکه الفاظ آن را مدام پایین و بالا کنیم، آن‌ها شرایط اولیه است ولی روح آن در إقامه‌ی آن است، نه در قرائت آن. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 می‌گویی مثلاً خدایا من در جوانی یا در کودکی فلان نعمت را از دست دادم و باعث شد که من به انحراف کشیده بشوم، این‌ها قبول نیست. 🔸 نعمت‌های موجود برای حرکت رو به رشد کافی است، همه‌ی این نعمت‌های موجود را نادیده می‌گیری بعد می‌رویی سراغ اینکه در جوانی یک اتفاقی افتاد، آن‌طور شد، آن‌ها را برای مشکلات بعدی بهانه می‌کنی، این نمی‌شود. 🔹 یکی از مشکلات ما این است که هیچ وقت روبه‌روی آیینه نایستاده‌ایم، آیینه‌ای که به ما بگوید و بازگو کند. قیامت روبه‌روی آیینه‌هایی خواهیم ایستاد و خیلی «يَوْمَ الْحَسْرَةِ» است.‌ 🔸 خود ما هنوز برای خود هم ترجمه نشده‌ایم و این خیلی بد است. خیالات روی خیالات داریم. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌