eitaa logo
الهادی
21.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
943 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻اگر دقت کنيم می‌بينيم سير جريان کربلا و حضرت اباعبدالله در نهايت دقت و ظرافت براي مسائل‏ معنوي مطرح شده است، يعني از جهت ايثار بالاترين، از جهت دلسوزي، از جهت محبت، از جهت همين اتحادي که بارها درباره ‏اصحاب کهف عرض کردیم، در جريان کربلا هم این اتحاد موجود است اگر آن ها هفت نفر بودند اين‏جا تعدادشان بيشتر است، اگر آن‏ها يک‏ بخشي توانسته‏ اند با هم يگانه شوند اين‏ها از همه حيث بر آن‏ ها سرآمد هستند 🔸 و طبيعتا من که الآن مي‏خواهم از توجه به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) و کل جريان کربلا بهره ببرم‏، اگر خواسته من يک مسأله معنوي بلند باشد، و من زمينه داشته باشم، خيلي زودتر نتیجه می گیرم چون با همين توجه به طور طبيعي آن حالت الگوگيري براي من پيش می آيد و چه‏ بهتر که من در امور معنويِ بسيار بلند سراغ مرکز اين عنايات معنوي و حضرت اباعبدالله (عليه السلام) برم. اگر کسي حاجتش را درست بشناسد و توجهش صحيح و دقيق باشد برکات معنوي بسيار بلندي نصيب او خواهد شد که در هيچ کجاي عالم نصيب انسان نخواهد شد. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اگر می‌خواهي از توسل به حضرت بيشتر استفاده ببري و استفاده‏ هاي بلند برده شود اولا بايد حاجت مشخص شود، پاک و زلال شود و انسان از تشتت در بيايد، بعد اگر حاجت معنوي عالي کسي دارد _براي خوب شدن دلش می‌سوزد و می‌خواهد به بالاترين نقطه معراج آدمي برسد که‏ بالاترين نقطه‌هايي است که انسان می‌تواند به آن دست يابد_ بايد در توسل به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) زلال باشد و متوجه باشد که اين تنها سائق و راهنمايي است که در اين حاجت زود منطبق می‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 درمان امور معنوی 🔻 ما ها در سنی نيستيم که افکار شهوي ما را اذيت بکند، توجه به این امور [شهوی] يک نوع کفران نعمت است، خداي متعال همسرهاي مهربان، مؤمن و صالح نصيب کرده است، اين يک بيماري است که گاهي ما را اذيت مي‌کند. 🔸 اگر کسي دچار تشتت افکار خيالي در مسائل شهوي شد او بيمار است، بايد بيماري خود را بشناسد و منتظر اين هم ننشيند که يک قرص آماده به آقا بدهند و آقا هم خوب بشود و ديگر اين افکار [را نداشته باشد.] 🔹 اين يک مسئله‌اي است که بايد پايه‌اي اصلاح بشود، خود فرد بايد حرکت کند، خود او بايد اصلاح کند و قدم به قدم به سمت اصلاح پيش برود. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 همانطور که بيماری به طبیب مراجعه می کند و درمان به او ارائه مي‌شود و دنبال درمان و اصلاح مي‌رود و در مدت زمان خود درمان می شود؛ در مسائل معنوي نیز چنین است. 🔸 اگر انسان انتظار پيدا کرد که آقا يک نحوه کاري، يک چيزي که يک شبه يا دو شبه درمان شود و به قله ها برسد، این نتیجه بخش نیست. 🔹 درحالی که خداي متعال ما را در اين مسير قرار داده است، اينقدر قضاياي اطراف ما را شفاف کرده است. خيلي‌ها تشنه‌ي بخشي از اين اطلاعات هستند و اصلاً نيست، در مسير آن‌ها نيست، هشتاد سال هم داشته باشند در مسير آن‌ها هم قرار نمي‌گيرد. 🔸خداي متعال ما ها را روشن کرده است، بيماري ما را، درمان ما را، راهکارهاي درماني ما را. اين تنوعي که در بيماري‌هاي روحي است و در اين سَقَر است، گرفتاري‌هاي سقري که هر کدام از ما داريم، در آخر راهکارهاي درماني آن از درون ما مي‌جوشد و خود ما بايد به اصلاح و اصلاحات اقدام کنيم 🔹 و يکي از الطاف الهي که تا قيامت انسان بايد شکر آن را به جا آورد، باز شدن راه صلاة براي عبد است و چنين نعمتي در اختيار ما باشد و ما بهره نبريم محروميت بزرگی است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 راه پختگی روح 🔻 قبول داريم که روح ما پختگی لازم را ندارد و کودکِ روح ما رشد نکرده است، ولي قصد داریم آن را رشد بدهيم، حالا که مي‌خواهيم آن را رشد بدهيم سرنخ را ما پيدا کرديم [ اهتمام به نماز و اقامه نماز]. 🔸 از اين‌جا به بعد ديگر التزام مي‌خواهد، استقامت در عمل می خواهد که فرمود: «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ؛ بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند. فصلت/۳۰»‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز و ره صد ساله 🔻 اينکه مي‌گويند: بعضي‌ها دوست دارند راه صد ساله را يک شبه بروند، اسرار همه‌ي اين‌ها در صلاة است. 🔸 يعني اگر انسان، يک نماز، درست خواند احساس مي‌کند کودکي [است] که ديگر فردي موزون و بزرگ شده است، افکار او يک شبه تغيير مي‌کند، دل او آرام مي‌شود، نگرش او توحيدي مي‌شود و خيرات و برکات است که پشت سر هم برای او مي‌رسد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 علت کودکی روح 🔻 روح ما پختگي لازم را ندارد، يعني حرکت لازم را نکرده است و يک کودکي بر ما و بر روح ما مستولي است، ولو اين کودکي در جسم ما نيست اما در جان ما وجود دارد. 🔸 بعضي وقت‌ها به سبب بعضي از اعمال عبادي، يک حرکتي در ما ايجاد مي‌شود و شروع مي‌کنيم، اما در ادامه‌ي آن دچار لهو مي‌شويم، چيزي که ما را مشغول مي‌کند، انصراف از نقاط نورانيِ این شروع مبارک است. 🔹 درصد بيشتري از روح ما را اشتغال نامطلوب گرفته است، اشتغال به لهو گرفته است. 🔸 يعني ما با گذر زمان فرض کنيد که سي ساله شده‌ايم، چهل ساله‌ شده‌ايم، وقتي که باطن ما را غربال کنند درصد کمي از آن، مربوط به توجهات باطنيه است، 🔹 اشتغالات فکري ما درصد زيادي دارد و اين اشتغالات گاهي بر ما غالب مي‌شود، اين تنوع‌طلبيِ لهو و لعب زور مي‌شود و آن استقرار معنوي و عبادي که بايد در طول زمان مدّ بدهد در ما کم مي‌آيد. 🔸 مي‌توان گفت به نوعي کودکيِ درون ما رشد نکرده است و این به خاطر رشد نکردن درونِ ما است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 معنای اقامه نماز 🔻 تعبير زيبايي که قرآن بيان مي‌کند إقامه‌ي صلاة است، همه‌ي اين حرف‌ها در اين کلمه است، از ما قرائتِ تنها نمي‌خواهند، صلاة را بايد إقامه کرد. 🔸 إقامه‌ي صلاة است که آثار صلاۀ در آن است، وقتي گفتي الله أکبر، توجهات در آن بود، حرکت صعودي در آن بود، ابتدا تا انتهاي نماز رشد کردي، آن وقت صلاة اقامه خواهد شد. يک موجودي کامل [مَلَک یا انسان کامل] خواهد بود. 🔹 نمازي که إقامه شد انسان را از فحشاء و منکر دور مي‌کند و راه صد ساله [طی خواهد شد]. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز و غذای روح 🔻 زمينه‌ي نماز اگر در انسان فراهم شود و آن نماز را شروع کند، لذت‌هاي عالَم در خود نماز حاصل مي‌شود، آن وقت حال انسان در ابتداي نماز با انتهاي نماز متفاوت است، 🔸 دقيقاً حس مي‌کند که روح او غذا خورد، همين حالا رشد کرد، تأمين شد، ضعف او برطرف شد، توجهات او تامّ و تمام شد، روح او شستشو پيدا کرد، اين‌طور نقد، خداي متعال براي ما درمان قرار داده است. 🔹 الله أکبر مي‌گويد و زود شروع مي‌کند که هيچ، با افکار پريشان و پراکنده، نیز هست؛ وقتي هم که با خود محاسبه مي‌کند يا از او پرسيده مي‌شود [که چرا اینطور؟] مي‌خواهد به عهده اين و آن، يمين و شمال بيندازد و به کمبود و کسري ها ربط بدهد، اين‌ها را از کسي نمي‌پذيرند. 🔸 خداي متعال يک زرنگي در وجود انسان قرار داده است، ولي نباید اين زرنگي‌ها را بر عليه خود استفاده کند، باید اين زرنگي‌ها را در اين مسیر استفاده کند که چگونه از صلاة استفاده کند؟ و بهره ببرد، چگونه وارد نماز بشود؟ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 آثار توجه در نماز 🔻 اگر کسي به نماز ايستاد و به "أدني مراتب توجه صلاتي" رسيد حالتي به قلب او مستولي مي‌شود که ديگر نوع تفکرات او با قبل فرق مي‌کند، نوع حرف زدن او فرق مي‌کند، نوع نگرش او فرق مي‌کند، نوع احساس نياز او فرق مي‌کند 🔸 و از کودکي به بزرگي رسيدن يکي از آثار توجهات صلاتيه است، خيلي برکات دارد، ضعف را از بين مي‌برد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 کودکی ما 🔻 فرمود: «يا يَحْيى‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ ؛ کتاب را باقوت و نیرومندی بگیر. مریم/ ۱۲» شما در سِير انبياء کودکي را مي‌بينيد اما چه کودکي؟ کودکي که شروع او شروع مبارک است، پايان او پايان مبارک است، زندگي او زندگي مبارک است، 🔸 منتها همين بزرگواري که الآن مخاطب حق تعالي قرار گرفته است به او مي‌فرمايد: «يا يَحْيى‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ» اين دستور را به ابراهيم نود ساله نمی‌دهد ولي به جناب يحيي (عليه السلام) مي‌فرمايد که «يا يَحْيى‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ» 🔹 کودکي ما کودکي مثبت به آن‌ شکل نيست، کودکي ما اشتغال به لهو و لعب است، بر فرضي که امور مثبت در کودکي ما بيشتر باشد و خوب کودکي بوده باشيم، تازه مي‌رسيم به اينکه چيزي که ما را کودک نگه داشته است اين است که برنامه‌هاي توجهات صلاتي و غير صلاتي خود را به قوّت و ثبات نگرفته‌ايم، حرکت‌هاي ما نيم‌بند است که ما را نگه مي‌دارد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 توجه در نماز 🔻 ممکن است بنده خدمت شما عرض کنم که نماز توجه مي‌خواهد و ديگري هم [همين را] مي‌گويد، تا اینجا را بلد هستيم، در کتاب‌‌ها هم خوانديم. 🔸 نکته‌اي که توجه به آن لازم است و يک مقدار بيش از اين ممکن است سرنخي به دوستان بدهد و هر کسي بايد در اين زمينه فکر بکند و در خود تأمل بکند و راهي را به دست بياورد اين است که توجه در نماز من چيست؟ 🔹 و ارتقاء اين توجه براي من چگونه است؟ من در ارتباط با نماز خود کجا قرار دارم؟ چه نمازي است که من مي‌خوانم؟ چه مقدار آن قبول مي‌شود؟‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥موضوع: توصیه ای به جامانده های قافله اربعین ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
* 🔻یک چیزی که این چند سال اتفاق افتاد «آلودگی رزق» بود. آلوده کرده‌اند همه را... حضرت سیدالشهداء در روز عاشورا فرمودند: «مُلِئَتْ بُطُونُهُمْ مِنَ الْحَرَامِ » [یعنی دل‌های ایشان از حرام پر شده است]. (بحار الأنوار (ط - بيروت) ، ج‏45 ؛ ص8) این‌ها بار را قبلاً بسته‌اند. الآن موقعی شده است که آن محتوا، نیست؛ دعای کمیل گذاشته می‌شود یا دعاهای دیگر، [ولی] حس در آن نیست، حال در آن نیست، توجه در آن نیست... 🔸فقط ذخیرۀ شیعه مانده دو چیز: ۱_ ماه رمضان و قرآن ۲_ اربعین و زیارت سید الشهداء علیه السلام این‌ها یک جورایی است که وصل می‌کند، در این چینش و دستور اعجاز الهی است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻قبل از محرم سوریه بودیم، حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) یک مطلبی به نظر انسان می‌رسید و آن این که حضرت زینب (سلام الله علیها) با یک تأمّلی در تاریخ، انسان می‌بیند که هیچ زائری، در زیارت برادر شکسته‌تر از بی‌بی زینب نیست. 🔸هیچ وقت نگذاشتند زیارت او تمام شود. از روز عاشورا و بعد از آن. سزاوار است از این ایام [ایام زیارت اربعین] تا آخر ماه صفر، بیشتر یاد و خاطرۀ بی‌بی زینب کبری را زنده کنیم و توجه به او داشته باشیم. او اولین زائر است. او شکسته‌ترین زائر است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 سرباز امریکایی و رحمت واسعه اباعبدالله علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز، معراج مومن 🔻 برخی افراد مدام به ظواهر قضايا مي‌چسبند، ظواهرِ تنها هم دردي را درمان نمي‌کند، مثلا نماز واجباتي دارد، مستحباتي دارد، محرماتي دارد، مکروهاتي دارد، ولي روح نماز يک چيز ديگر است. [که این ظواهر شرعی مقدمه است برای آن] 🔸 الصلاه معراج المؤمن؛ توجه در نماز، نماز را معراج مي‌کند، خدا رحمت کند مرحوم امام [خمینی] را، فکر مي‌کنم در اسرار الصلاة ايشان است، در حکمت تکبيرةالإاحرام مي‌گويند: اين دو دست را که بالا مي‌آوري... لطيفه‌اي در آن است که همه چيز را پشت سر بينداز و راهي نو را شروع کن! 🔹 نماز سفر است، سفر معراجي است، سفر معراجي بُراق دارد. اين نماز يک بُراق دارد، که آن توجه و حضور قلب در نماز است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 مراتب نازله سَقَر 🔻 از اهل جهنم پرسيده مي‌شود: «ما سَلَكَكُمْ في‏ سَقَرَ * قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ‏؛ چه چیز شما را در جهنم وارد کرد؟ می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم! مدثر/۴۲» 🔸 فکر مي‌کنيد مراتب نازله‌ي اين آيه ما را نمی گيرد؟ اگر مشکل نداشته باشيم مي‌توانيم بگوييم نه، ما مشکلي نداريم، در جهنمِ آز (طمع و زیاده خواهی) نيستيم، در جهنمِ خشم و غضب نيستيم، در جهنمِ دنياطلبي نيستيم، پس نمازخوان هستيم. 🔹 ولي اگر ديديم نه، بعضي صفات دارد ما را آزار مي‌دهد و بي‌حدّ و حساب دارد ما را به سمت تنگناهاي سَقرگونه مي‌برد معلوم است که در نماز ما کاستي است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز رو به رشد 🔻 نماز را همه رقم مي‌شود خواند، وقتي به ما گفته‌اند: لشکر ابن سعد هم، سر ظهر براي نماز ايستادند! ما بايد بر سر خود بزنيم که عجب! پس چه نمازي از ما خواسته‌اند؟ بايد ببينيم چه نمازي از ما خواسته‌اند. 🔸 نماز را ممکن است همه بخوانند منتها من بايد تکلیفم را با خودم روشن کنم که نماز ديروز من، با نماز امروز من نبايد مساوي باشد، حالا دو روز نه، دو فصل از عمر من نبايد نماز من يکسان باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 برزخ و شفاعت 🔻 چرا فرمودند در برزخ شفاعت نيست؟ به خاطر اينکه نوع آثار برزخي اعمال ما، مانند آثار طبعي اشياء است؛ 🔸 يعني اگر من بداخلاق بودم فشار قبر لازمه‌ي بداخلاقي است. مثل اين که بگويیم: ماست و خيار ايجاد سردي مي‌کند و به خاطر اينکه شما احساس سردي نکنيد نمي‌گويند يک توسل انجام بده. مثلاً يک زيارت بخوانید که احساس سردي نکنيد! مي‌گويند: يک مقدار خرما بخور. 🔹 آثار طبعي اشياء است، سردي خوردي حالا گرمي هم بخور تا تعديل حاصل بشود. بدخُلقي کردي فشار قبر دارد، اين فشار قبر براي بدخلقي مانند سردي ماست و خيار است يا عدم پرهيز از نجاسات يا چيزهاي ديگري که آثار برزخيه مي‌‌آورد اين‌ها مثل آثار وضعي اشياء است. 🔸 اهل بيت در دنيا نمي‌آيند که بگويند: شما ماست و خيار خوردي و سردي کردي پس ما براي شيعيان خود سردي را از خيار برمي‌داريم و گرمي را از خرما برمي‌داريم، اهل بيت اين کار را نمي‌کنند. در برزخ هم همين‌طور است، آثار طبعي اشياء است، لذا خيلي واضح است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌