eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
983 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنترل خیال و قوه واهمه 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 در باب اسطوره های اخلاقی، طبیعی است که نفوس به حسب داشته‌های نفسانی‌شان، به حسب شاکله و روحیاتشان یک الگو پیدا می‌کنند. 🔸 عالم مادی با افکار مادی، الگوهای خاص خودش را دارد، در باب مسائل معنوی و اخلاقی، مطالعه سرگذشت عالمان بزرگ دینی باعث می‌شود انسان الگوها و اسطوره‌های اخلاقی که گم شده روح و روان او هستند برایش پیدا بشود 🔹 مخصوصاً شیعه در تاریخ هزار و چندین سال که دارد، الگوهای نابی را خدای متعال برایش قرار داده است، مثلاً یک جهتی که لازمه رشد نفوس است و مشکلش در روحیات ما زیاد است و با توجه به آن الگوها مشکلاتمان کم می‌شود، مشکل ضعف روح است، مشکل سستی است، مشکل عدم استقامت روح حتی در پیگیری های کارهای ظاهری و باطنی است، این مشکل در نفوس خیلی سرایت دارد؛ مانند زمینی سست می‌ماند روحیات ما، اراده از آن تولید نمی‌شود، قوت از آن تولید نمی‌شود. پشتکار و سماجت از آن تولید نمی‌شود، در هر مرحله ای که باشیم اعمال نیم بند ارائه می کنیم. بر یک عمل صالح مداومت و استقامت نمی کنیم. 🔸 نفس بهانه گیر می‌شود. نفس سست می‌شود، این مشکل ماست، مشکل سلوک ماست، مشکل شاکله ای است که بر اثر گذشت روزگار در ما ایجاد شده یا زیاد شده است. کد ۵۸۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اگر باور، هست، در این فضا است. اگر علم هست -که از آسمان می‌آید و حقیقتِ ادراک صحیح است- در این فضا است. اگر گذشت و زهد هست، اینجا است، و اگر امید و حتی نشاط هست، اینجا است؛ 🔸 البته شاید الآن بسیاری از ما نداشته باشیم، ولی ما هنوز راه را نرفته‌ایم و کامل در این مسیر قرار نگرفته‌ایم؛ و الا نشاط باطنی، نشاطی است! هیچ التذاذ، بهره و لذتی بهتر از التذاذات روحانی نیست. 🔹 شما فکر می‌کنید کسی که برای آقا سیدالشهداء علیه السلام گریه می‌کند و به اهل‌بیت علیهم السلام متوسل می‌شود، این افسردگی است؟! نه، این شخص غرق لذت می‌شود و بعد از گریه، سبک می‌شود. 🔸 شما فکر می‌کنید کسی که یا صاحب الزمان می‌گوید و امیدوار است، اگر پیوندش صحیح باشد، دیگر خلأی او را اذیت می‌کند؟! نخیر اینگونه نیست و اگر پیوند درست باشد، دست آقا بقیة الله علیه السلام را می‌بیند. ما در راه رسیدن به این قضیه هستیم. کد ۲۱۷۹۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 شما فکر می‌کنید در معارف، اگر در وجود خود انسان حرکتی نشود، چه کسی برای انسان کار می‌کند؟ چرا ما باید کم‌کاری کنیم و کم‌کاری کنیم و بعد با خودمان حساب کنیم که من دو سال یا پنج سال یا ده سال در این مسیر آمده‌ام و بهره نبرده‌ام. چه کسی باید جوابگو باشد؟ 🔸 فرض می‌کنیم انسان به بزرگترین و بالاترین استاد عالم دسترسی پیدا کرد، اصلاً موفقیت در این قضیّه می‌تواند با غیرِ من مربوط باشد؟ 🔹 آن مرد کافر در کشور خارجی است، ولی به قدری جوهره و استعداد و طلب و سعی و تلاش به کار می‌بندد که یک چیزی مثل برق را تولید کند و شب مردم را [تبدیل به] روز کند. او در محدوده‌ی قوای خودش، این‌طور استفاده کرده است؛ من که آمده‌ام و خودم را هم از مجموعه‌ی این‌ها خیلی برتر می‌دانم، عملاً اوقات من صرف کجا می‌شود؟ کد ۱۹۸۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فاصله ما با علیه السلام 🔻 اگر ما به خودمان مراجعه بکنیم، می‌بینیم بخاطر این فاصله‌ای که با حضرت [بقیه الله علیه السلام] پیدا کرده‌ایم، از فضاهای حضرت خیلی دور هستیم. 🔸 [تقرب به حضرت] برای ما امری محال شده است؛ حتی تصور صحیح از حضرت، زندگی و کیفیت زندگی ایشان نداریم. غیر از یک مجموعه خیالات در این زمینه تصور هم نداریم؛ 🔹درحالی که وقتی راجع به یکی از افرادی که زندگی محسوس نسبت به خودمان دارند مطالعه می‌کنیم، زود به جزئیاتش پی‌می‌بریم؛ خوب می‌توانیم تصور داشته باشیم که فلان رئیس چگونه کار و یا استراحت می‌کند، ولی چون با حضرت فاصله داشته‌ایم از خود حضرت و زندگی حضرت هیچ تصوری نداریم. کد ۵۳۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 خدا مرحوم امام خمینی قدس سره را رحمت کند. ایشان وقتی وارد ایران شدند، شخصیت عجیبی داشتند تا حدی که وقتی در ملاقات‌های مردمی دستشان را [بالا] نگاه می‌داشتند [و حرکت می‌دادند]، مردم عجیب منقلب می‌شدند و افراد مختلف، گریه‌ها می‌کردند. حرکت دست ایشان، فضای عجیبی ایجاد می‌کرد. کد ۲۱۷۹۱ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 تشرف احمد بن اسحاق در زمان امام عسکری(ع) 🔻 احمد بن اسحاق قمی -که وکیل امام عسکری (علیه السلام) بود و مسجد امام را در قم ساخت- محضر آقا امام عسکری (علیه السلام) در سامرا مشرف شد. 🔸 آقا به او فرمودند: احمد بن اسحاق! اگر خدمات ده‌ها ساله‌ی تو نبود، تو را مشرف به این امر نمی‌کردم، اما طول خدمت تو باعث شد که امروز بر تو امری را نمایان کنم. 🔹 ایشان می‌گوید: حضرت پرده را کنار زدند، دیدم آقا بقیۀ الله نشسته‌اند. احمد بن اسحاق زمانی کوتاه آقا را زیارت می‌کند. 🔸 قضیه خیلی حساب شده است؛ یک بار دیدن امام (علیه السلام) [مسئله‌ای است که] یک فرد تا قیامت با او کار دارد و از صوَر خالده‌ای است که تا قیامت او را رشد می‌دهد. 🔹 حضرت خضر (علیه السلام) نیز همین‌طور است. کسی یک بار موفق به دیدن حضرت خضر نمی‌شود، مگر اینکه در اموری، [نسبت به مصونیت از انحطاط] تضمینی پیدا کرده باشد، چون این چهره و این صورت، غیر این صورت‌هایی است که ما می‌بینیم. لابه‌لای خطوط این چهره، توحیدِ هزاران ساله است. مگر این قضیه شوخی است؟! کد ۴۵۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الگوگیری از انبیا 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 خدا می‌داند الآن در هند چه خبر است! یک مشت کافر با یک سری امور [غیر عادی]، کارهای خودشان را پیش می‌برند. 🔸 خیلی از کشورهای دیگر هم همین‌طور هستند، حتی بعضی کشورهای اروپایی هم مجبور شدند بپذیرند و خوششان می‌آید. برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که این وسیله ارتباطی چیست؟ رحمانی است یا غیر رحمانی(شیطانی)؟ این‌قدر در مادیات غوطه خوردند که وقتی حس غیرعادی به آن‌ها دست می‌دهد [جذب می‌شوند و برایشان فرقی نمی‌کند که از چه ناحیه‌ای باشد.] 🔹 آن‌وقت است که انسان می‌فهمد اهل‌بیت با ما چه کرده‌اند و چه معارفی را در اختیار ما گذاشتند و چقدر برای دور شدن شیطان، ابزار در اختیار ما گذاشتند؛ از آیات قرآن، ادعیه، توجهات و توسلات. 🔸 هر چه پیش‌ می‌رویم برکات معارف اهل‌بیت بیشتر آشکار می‌شود. ابواب وسیع بسیاری در این زمینه هست که در حوزه‌ها جای کار دارد؛ در بخش نفس، در بخش خودشناسی، در بخش تأثیر و تأثرات در همه عالم. 🔹 علم آن چیزی است که اهل‌بیت و انبیاء(ع) معرفی کردند. الآن به گونه‌ای موضوع علم و برداشت متفاوت شده است. کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله چند سال بیشتر نداشتند که ایشان را نزد حلیمه سعدیه بردند. 🔸 یک روز حضرت فرمودند: «مادر، تو برادران من را به چوپانی می‌فرستی و من را در خیمه نشانده‌ای. من همراه این‌ها به چوپانی می‌روم تا کمکشان کنم.» 🔹 حلیمه خیلی خوشحال شد. فردای آن روز به حضرت لباس پوشاند و می‌خواست دکمه‌ای آبی که در جاهلیت مرسوم‌ بوده را به لباس حضرت بزند. 🔸 حضرت فرمودند: این چیست؟ مثلا گفت که: این برای حفظ شماست. فرمودند: «دعه عنی، فإن معی من یحفظنی». یعنی این را دور کن چونکه کسی با من است که من را محافظت می کند. 🔹 نگرش‌های توحیدی‌ای که وجود داشته قابل توجه است، نزول چهار قل بر پیغمبر خدا (ص) و علت و شأن نزول آن‌ها در تفاسیر و چیزی که گاهی نقل شده در باب کیفیت نزول آنها توسط جبرائیل، نوع تأثیراتِ متفاوت، جنگ‌هایی که گاهی امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌کردند، ارواح طاغیه‌ای که هنوز در عالم هستند و گردن به توحید ننهادند، میزان توانایی ارتباط آنها با بنی‌آدم، این‌ نوع از مسائل بالاخره وجود داشته و دارد [و قابل توجه است و جای کار کردن دارد.] کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 قرآن می فرماید: «وَ بَنَيْنا فَوْقَكُمْ‏ سَبْعاً شِداداً» و بر فراز شما هفت (آسمان) محکم بنا کردیم! یعنی هفت طبقه آسمان در بالا وجود دارد. 🔸 [امور] هر چه به سمت سماوات می‌رود، [برای درکشان به] لطافت بیشتری نیاز است. فیلترها تنگ‌تر می‌شود. ما باید بالاخره تکلیف خودمان را با خودمان معلوم کنیم. یعنی در زندگی‌هایمان و افکارمان گاهی کافر و مسلمان خیلی تفاوتی ندارد، همه‌اش مادی است. 🔹 عملاً چندان ملتزم به روحانیت امور نیستیم تا مسائل را طبق آن اجرایی کنیم. یک روایت برای شهوات پیدا می‌کنیم و شروع می‌کنیم [به پرداختن به آن]. گاهی خیلی از ابعاد وجودیمان را [که قابلیت رشد دارد] در مسیر خیلی از جهاتِ تمایلاتِ نفسانی فدا می‌کنیم. 🔸 بیشتر، معارفی را از اهل‌بیت(ع) می‌خواهیم که در طریقی که می‌خواهیم برویم، مؤید ما باشند و این خودش شرک بزرگی است. کد ۸۴۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مردم ایران طب قدیم را خیلی دوست دارند. ولی متأسفانه سرفصل‌های علوم حِکَمی در بخش نظری و عملی [مخلوط شده است] مطالبی که از روم آمده با معارف انبیاء و معارف اهل‌بیت از هم تفکیک نشده و خلط شده است و حکمت به معناه الاعم، همه را مشغول کرده است. 🔸 در این زمینه‌ها باید کار می‌شد و هر کدام هم یک دوره کتاب می‌شد، تا معارف اهل‌بیت از بین اینها جدا و تنظیم شود و دستورات اهل‌بیت در اذهان عمومی توجیه‌پذیر باشد. 🔹 الآن ادعیه‌ای که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در تعویذات یا بعضی بیماری‌ها دارند، برای خیلی‌ها سست به نظر می‌آید، چون کار نشده است. اگر روی مبانی آن کار شود، همین‌ها اهل علم را خوب توجیه می‌کند. تأثیر ارواح در نفوس و تأثیرات دیگر، شناخت آن‌ها، راهکارهای درمان از ناحیهٔ اهل‌بیت و غیر ایشان، جدا کردن موارد ناشی از خیال و غیر آن [همگی موضوعاتی هستند که جای کار دارند.] کد ۸۴۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️شهادت عالم مجاهد، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رحمةالله عليه، از رهبران برجسته و باسابقه حزب الله که عمری به مجاهدت و تلاش در راه خدا گذرانده بود را به محضر مبارک امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب و عموم شیعیان و مسلمانان و آزادگان عالم تسلیت عرض می‌نماییم. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ما که همیشه سر سفره نعمت و مرحمت الهی بوده‌ایم و زندگیمان را می‌کرده‌ایم و اگر محتضر هم بوده‌ایم راحت بوده‌ایم یعنی طبیعی بوده است پس خیلی‌ به آن (توضیح مشکلات و ناراحتی‌ها برای دیگران) پرداختن یک نوع خلأ است. 🔸 مثلاً بگوییم آخ من دیشب دستم می‌خارید. این‌ها فایده ندارد. مخصوصا ما که همیشه روزگار را به الطاف الهی بدهکار گذرانده‌ایم. 🔹 می‌گویند فلان عارف داشت از کوچه رد می‌شد و یک نفر داشت از روی بام خاکسترش را توی کوچه می‌ریخت. در سابق این‌کار را خیلی می‌کردند. آن عارف از حمام بیرون آمده بود و بقچه‌اش را در بغل داشت و خاکستر روی سرش ریخت. او هم با حال مهموم و غصه‌دار، در کناری نشست. 🔸 گفتند: چه شده؟ گفت: در این فکرم که من مستحق آتشم. حالا به خاکستر قناعت شده است. این لطف خداست. چقدر من پیش هستم که باید در آتش بسوزم ولی کارم با خاکستر رد شد! کد ۸۴۸ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یکی از فرمایشات گهربار امام حسن عسگری علیه‌السلام که مرحوم مجلسی رحمه‌الله در بحار الانوار نقل می‌کند این است که: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ- لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّيْلِ» 🔸 وصول به حق‌تعالی یعنی اوج فضیلت، یعنی آخرین مرحلۀ ایمان، یعنی درآمدن از نگرش مادی، یعنی بیرون آمدن از احاطۀ نفسانی و اغوای شیطان. 🔹 امام حسن عسگری علیه‌السلام فرمودند: این وصول به حق تعالی سفری است که ادراک نمی‌شود و محقق نمی‌شود مگر به یک سبب و آن سبب چیزی غیر از امتطاء اللیل نیست. 🔸 امتطاء از ماده «مطی» به معنای مرکب راهوار و سریع است یعنی نمی‌توانی به مقصد برسی مگر آن‌که شب خود را مدیریت کنی؛ مگر آن‌که از مرکب سریع و راهوار شب و بهره‌وری از آن استفاده کنی. کد ۸۱۸۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ابن‌ابی‌الحدید معتزلی سنی که مطمئناً هم معتزلی بوده هفت قصیده دارد. اهل مدائن بوده، اما عجیب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام علاقه داشته و هفت قصیده‌ای گفته است که اشعار نابی هم در قصائدش هست؛ راجع به فضائل امیرالمؤمنین، قسیم‌ النار و الجنه بودن امیرالمؤمنین، طعن و مذمّت خلفا که در جنگ‌ها فرار می‌کردند، همه این‌ها را در اشعارش آورده است. 🔸 وقتی یک فرد معتزلی سنی این دیدگاه را داشته باشد، باید که بیشتر نظراتش و تألیفاتش را در اختیار اهل‌سنت قرار داد که این حدود و ثغوری که درست کرده‌اند و تنگ‌راه‌هایی که دور خودشان چیده‌اند، شکسته شود. 🔹 فضائل اهل‌بیت مورد اتفاق بوده است؛ غیر از خوارج، ناصبیین، ناصبه و همین سبک عبیدالله بن زیاد و بنی‌امیّه؛ این‌ها دوست نداشتند و نمی‌پذیرفتند. بقیه و همه فرق مسلمین به فضائل اهل‌بیت اذعان دارند. 🔸 آیهٔ تطهیر راجع به اهل‌بیت از آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام تا آقا سیدالشهدا می باشد همین یکی کافی است که اهل‌سنت را ملزم کند. اگر معارف اهل‌بیت در کنار قرآن نباشد، نمی‌شود. بعد هم انسان میهمان وابستگی‌هایش است. 🔹 به قول ابن ابی الحدید در یکی از مصرع‌هایش می‌گوید که: «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ هر کسی به یک جایی وابسته است. «فکلٌ الی کلٍ مضافٌ و منسوبٌ». اگر بنا شد انسان وابسته باشد، چه کسی می‌تواند جای اهل‌بیت را بگیرد و پر کند؟ همه این اکابر اهل‌سنت به انواع گرفتاری‌ها و مشکلات مبتلا بودند. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی ما یک امامی در خیالات خودمان درست کرده‌ایم، که اگر بخواهد این خیالات ما صورت خارجی و لباس خارجی بپوشد و مصور به صورتی شود، یک بچهٔ دو ساله هم از آن در نمی‌آید چه برسد به امام. 🔸 معارف امام‌شناسی ما خیلی مخلوط با خیالات است. از امام هادی علیه‌السلام به این طرف شاید مکرر باشد که جواب بعضی توقیعات همان زمان می‌آمد، سؤال‌ها نقش می‌بست، و احیاناً روشی در بین خواص از علمای شیعه بوده، چه بسا مانند سید بن طاووس رضوان‌الله تعالی علیه تا حدودی، که راهی برای ارتباط بوده، امام را حیّ و عالم و حاضر می‌دانستند. نهایتاً یک رقعه یا عریضه‌ای می‌نوشتند. 🔹 این عریضه یک پشتوانهٔ توسلی شدید نیاز دارد. این یکی از راهکارهایی بوده که شیعیان گرفتاری‌های خودشان را این‌طور رفع می‌کردند. 🔸 ما این حد را نداریم که آن ارتباط را با امام علیه‌السلام داشته باشیم، وقتی کمی توسلاتمان را زیادتر کنیم، بتوانیم یک نامه بنویسیم، بتوانیم یک عریضه بنویسیم. بتوانیم مخاطبمان را امام علیه‌السلام قرار بدهیم، زمانی که قلم بر کاغذ می‌کشیم. بتوانیم وقتی که این عریضه را در آب چشمه می‌اندازیم، تصور صحیحی و توسل صحیحی از حضرت داشته باشیم. خیلی زود مشکلاتشان حل می‌شد. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک سیدی بود که خیلی صادق بود و مرحوم آقای شیخ حسنعلی نخودکی را دیده بود و اهل اطراف زفره اصفهان بود که مرحوم آقای شیخ حسنعلی هم برای همان محل بود و از یک آبادی بودند و چیزهایی را از مرحوم شیخ دیده بود و می‌گفت و دستوراتی هم داشت. 🔸 مِن جمله یکی از آن‌ها رقعه و عریضه‌ای بود که محضر حضرت می‌نوشت. گفت: سال‌ها گذشت و من بچه‌دار نمی‌شدم. یک شب جمعه‌ای عریضه‌ای محضر حضرت نوشتم. بیرون آبادی ما روی یک تپه‌ای چشمه آبی بود. رفتم آن‌جا و توسلی که باید به نواب اربعه و حسین‌بن روح می‌داشتم را گرفتم و عریضه را انداختم که در آب چشمه بیافتد. 🔹 دیدم که عریضه با نسیم بازی کرد و به عبای من چسبید. دستم را زدم دیدم نمی‌افتاد. عبایم را تکان دادم، دیدم که این کاغذ نمی‌افتد. به نظرم آمد که بردارم ببینم نکند چیزی است. 🔸 برداشتم دیدم که جواب نوشته. هنوز به آب نرسیده بود، جواب نوشته که ما دعا کردیم دو فرزند نصیب تو خواهد شد که مثلاً فلان، تتمه‌ای هم داشت که در خاطرم نیست. 🔹 اگر امام‌شناسی درست باشد، امام حی و عالم و حاضر است. اگر غیر از این باشد، ما باید در امام‌شناسی خود تجدید نظر کنیم. آن‌قدر دیدگاه‌های مادی و زندگیِ مادی و نگرشِ مادی، مادیِ مادیِ مادی ما را فرا گرفته که تمام آسمان‌ها و معنویت و فضائل را می‌خواهیم از دریچه تنگ خیالی و مادیِ خودمان ترسیم کنیم. 🔸 حتی اهل‌بیت را مدام کوچک‌تر کنیم تا با قد و قواره نگرشی ما درست‌تر در بیاید. این بیماریِ ماست. تمام سعی آن‌ها این بوده که بشر را و بشریت را بزرگ تعریف کند اما سعی ما بر این است که اهل‌بیت را محدود به حدود اربعهٔ خیالی خود کنیم. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 طرماح از شیعیان خالص بود؛ از اشعار و دفاع‌هایش معلوم است. از کوفه بیرون آمد و با آقا سید‌الشهدا که در مسیر کربلا بودند برخورد کرد، منتهی اسباب و اثاثیه گرفته بود که برای زن و بچه‌اش ببرد. در بادیه به سمت یمن می‌نشستند. 🔸 گفت: آقا این‌ها را ببرم به بچه‌ها برسانم و بیایم. رفت و وقتی برگشت دید که کار آقا سیدالشهداء(ع) و عاشورا تمام شده و فرصت از دست رفته است. شاید روز یازدهم یا دوازدهم رسیده بود. سرها را داشتند می‌بردند. 🔹 دید که تعداد کمی از لشکر عمرسعد در منطقه مانده‌اند و بقیه رفته‌اند. گفت: چه شد؟ گفتند: تمام شد. با اینکه از شیعیان بود ولی نصیب نداشت. 🔸 نکته دیگر اینکه خودِ موقعیت‌شناسی یک مسأله است. درست است که انسان کار دارد، زن و بچه دارد، [ولی باید موقعیت‌شناس باشد.] 🔹 زمانی که حبیب‌بن مظاهر از کوفه حرکت کرد، مسلم بن عوسجه را در حالی دید که بقچه‌ای زیر بغلش بود و داشت می‌رفت که خضاب بگیرد و حمام برود. گفت: بیا کربلا برویم، مسلم هم نگفت که به خانه بروم و خبر بدهم بلکه از همان جا رفت. کد ۸۴۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌