eitaa logo
الهادی
22.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
997 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به حق و حقیقت 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 الان این آیه به نظرم آمد که «اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم. ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَهِيَ كَالْحِجارَةِ» (پس از آن [همه معجزات‏] دل‏هاى شما سخت شد، به سختى سنگ‏ها يا سخت‏تر از آن‏(بقره، ۷۴)) 🔸 اصولاً شرط تأثیر و گیرایی جلسات دعایی و ذکری دسته جمعی یک نوع همراهی، هم‌سویی و به اصطلاح سیلان روحی است، ذکر ختم صلوات گاهی مخصوصاً اگر دسته جمعی باشد، چه بسا بار یک مملکت را هم بتواند بلند کند، ولی مهم این است که قلوب افراد یک سو و یک جهت باشد و نفوذ به آنها سخت نباشد، چون این قضیه دو زاویه دارد: تأثیر یا عدم تأثیر. 🔹 اگر فرمود: «ید اللّه مع الجماعة» به اعتبار اینکه جمع، جمع باشد و جمعی هم‌سو و همراه باشد و درست از طرف مقابل، قساوت، نفوس را منجمد می‌کند، «كَالْحِجارَةِ» می‌کند. 🔸 گاهی در جلسات اگر بیست نفر هستند، بیست نفر[جدا و غیر همدل] هستند و زاویه‌ای متحد و هم‌سویی روشنی بین آنها ایجاد نمی‌کند، در حالی که در جلسات ختم صلوات یا اذکار و یا جمع‌های دوستان برای دعا و تأثیر باید قساوت نباشد، قلوب و نفوس «كَالْحِجارَةِ» نشده باشد، اگر این‌گونه باشد فایده‌ای ندارد. 🔹 اگر قرار است تأثیر بگذارد برای زمانی است که این جماعت همدل و هم‌سو باشند و وجهۀ آنها به یک سمت باشد، تضاد، عدم پذیرش و قساوت نباشد. 🔸 مواردی که دل را سخت می‌کند روایات مفصلی دارد و غیر از اینکه سخت و منجمد و «كَالْحِجارَةِ» می‌کند؛ اجازه نمی‌دهد دعا اثر کند. سّر تأثیر در جلسات عمومی به همان روانی و راحتی و خضوع و متوجّه بودن به یک زاویه است. کد ۸۵۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مسجدی آن طرف منزل مرحوم آیت الله بهاءالدینی رضوان الله علیه بود، عصرها مخصوصا تابستان که گرمای هوا مقداری کم می‌شد ایشان از پله‌ها بالا می‌آمدند و نماز مغرب و عشا را روی پشت بام آن مسجد می‌خواندند. 🔸 عالَمی بود، رفقا هم در آن نماز جمع می‌شدند. جمع جالب و مدونی بود. پیرمردی بود در آن جمع که تابستان‌ها حالش بد می‌شد، اعصابش بهم می‌ریخت و شب‌ها خواب نداشت، ولی نماز و جلسات را می‌آمد و با آیت اللّه بهاءالدینی خیلی راحت بود و گاهی هم یک چیزی می‌پراند. 🔹 یک روز رو پشت بام مسجد نشسته بودیم که آیت اللّه بهاءالدینی با عصا بالا آمدند و فرمودند مثل اینکه این پله‌ها را بالا می‌آییم، خسته می‌شویم. این شیخ گفت: آقا! خسته می‌شویم چیست؟! از این پله‌ها که شما می‌آیید فیل هم نمی‌تواند بالا بیاید! اما به ایشان هم برنمی‌خورد؛ چون راحت بودند و ابدا نفسانیت نداشتند که بگویند چرا به «من» توهین کردی. کد ۸۵۱ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 پایه‌های حکمت نظری صحیح بوده است؛ ولی بخش عظیمی از حکمت نظری، انحراف از موضوعات مربوط به عالم غیب است؛ یعنی هر چه شاخ و برگ‌ها توسعه یافته، اشتغالِ به موضوع اصلی را دور کرده است. 🔸 افراد نادری از حکما، شبیه به خود بوعلی بتوانند و می‌توانستند حداقل با حکمت نظری بخش ساختاری عالَم را، خلقت و انسان و مسائلِ فیمابینِ آن را درست انتخاب کنند، وگرنه گاهی کتاب‌هایی که انسان می‌بیند – مگر به نُدرت - در بعضی از قسمت‌های آن توضیحاتی می‌دهند که این توضیحات، پرداختن به اموری است که هیچ به کار نمی‌آید. 🔹 خود قرآن، تعریفی برای حکمت نظری و عملی دارد و آنچه که تاکنون یافت شده است با این میزان سنجیده نشده است؛ یعنی با این سبک، سنجیده نشده است. 🔸 فقط یک نفر، توان آن را داشته است و خدای متعال ظرفیتش را به او داده و به دیگران جسته و گریخته داده بود، آن هم، خود بوعلی سینا بوده است که با این فکر، قالب و ساختار فیزیکی، وارد عمق مسائل حکمت شده است و توانسته است که ساختار خلقت را با علوم و ابزار ظاهری، به درستی حدس بزند. 🔹 ولی این راه راهی نیست که شخص دیگری بتواند این کار را انجام دهد. کتب و علوم زیادی از بوعلی تضییع شد و بخش کمی از آن [به ما رسیده است.] کتب زیادی از ایشان، نابود شده است که آن هم دلیل داشته است. اینکه یک شخص در این حجمِ کم از زمان، این‌قدر مسلط [به علوم] شود، [نشان از این است که] حال و ساختار خاصی داشته است. کد ۸۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اصحاب کهف به تعبیر قرآن هر چند نفر که بودند؛ آنچه که قرآن می‌گوید یک مجموعه‌ای را ترکیب و ترتیب می‌دهد و یک حیوان دیگری را «وَ كَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَيْهِ بِالْوَصيدِ» همراه آنها معرفی می‌کند. 🔸 این‌قدر این جمع گرم است که آن را هم می‌برد و دیگر بدتر از آن سگ کسی را ما در مجموعه‌های مومنین و مسلمانان نداریم، ولی ببینید که چقدر می‌تواند یک اتحاد چند نفره، بازدهی داشته باشد که حتّی سگ را هم با خودشان به حرکت می‌اندازد و این حال را به او هم اضافه می‌کند. 🔹 این برای عمق سرایت آن حالات معنوی جمعی است مقابل حالت انجماد و سختی روح بعضی افراد است. سیلان ایمانی و روحی در اصحاب کهف وسیع است و همه را گرفته و می‌رود، منتها ما گاهی مشکلاتمان این است که سرمایۀ جمع بما أنه جمع، را حساب نمی‌کنیم و همواره می‌خواهیم تک‌روی کنیم، شاید آن نوع‌ها نیز بوده است، فصل‌های کوتاه نمونه‌های قرآنی هم داشته است. کد ۸۵۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
17.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیف 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 خدا آیة الله بهجت قدس سره را رحمت کند. ایشان نقل می‌کردند که جعفر عموی حضرت، مُدعیِ خانه امام حسن عسگری بود [و می‌گفت خانه برادرم به عنوان ارث، به من می‌رسد]، به حسب اینکه حضرت وارث ندارند و ارث، به طبقه ثانی یا ثالثِ ایشان می‌رسد. اگر میت فرزندی نداشته باشد، ارث به طبقه دوم می‌رسد. 🔸 جعفر خودش را مدعیِ میراث و خانۀ امام عسگری می‌دانست و دربارۀ زمان مرگ نرجس خاتون هم اختلاف است، که قبل از شهادت امام بوده یا بعد از آن بوده است؟ بعضی از افراد نقل می‌کنند: هنگامی که می‌خواستند حضرت نرجس سلام اللّه علیها را در همان جایی که الان مدفون هستند، دفن کنند، جعفر آمده بود و اجازه دفنش را نمی‌داد؛ زیرا او را به عنوان یکی از کنیزان امام عسگری می‌شناخت و خبر نداشت که ایشان مادر امام زمان علیه السلام هستند. 🔹 آیت الله بهجت می‌گفتند که او یک روز زمانی از خانه‌اش آمده بود و می‌خواست داخل خانه حضرت شود، که یک نوجوانی، پنج، شش ساله [که در واقع حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بودند] جلو آمدند و سه بار فرمودند: «أَ هی دارُک»؟ یعنی آیا این خانه واقعا خانه توست؟ آن‌وقت جعفر منصرف شد. 🔸 حضرت فقط یک سؤال کردند که «أَ هی دارُک»؟ - حالا حضرت با این سوال، با او چه کردند، خدا می‌داند! و جعفر سرش را پایین انداخته و رفت. 🔹 ارزش انسان به سن و ذکوریت و انوثیت نیست. برای بعضی از نفوس، یک پشتوانه‌هایی پیدا می‌شود که اگر کوچک هم باشند، بزرگ هستند؛ سن‌شان هم که کم باشد، [ارزششان] بالا است. حضرت بقیّة اللّه روحی له الفداء این‌گونه بودند؛ یعنی [هنگامی که] امام رضا علیه السّلام تصورِ این بزرگوار را می‌کردند عظمتش را می‌یافتند و به خاطر عظمت ایشان می‌ایستادند و دست روی سر می گذاشتند و احترام می‌کردند. او بود که می‌دانست پشت این صحنه چه خبر است. سه نسل قبل از تولّد عظمتش را می‌دانستند. کد ۸۵۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 یکی از دلایلی که هیچ مرجع تقلیدی مانند میرزای شیرازی بزرگ، محبوب و منحصر نشد که هم عوام شیعه مقلدین او بودند و هم علما ایشان را پذیرفته بودند؛ به دلیل گذشتی بود که ایشان کرد و به سامرا رفت. دوستان خود را هم به آنجا برد که همه اطراف سامرا بودند و در آنجا خدمت می‌کردند لذا بعد از فوت جنازۀ ایشان را از سامرا تا نجف، روی دوشِ مردم آوردن؛ کار آسانی نیست. 🔸 حالا انسان با ماشین می‌رود و روی صندلی می‌نشیند، باز خسته می‌شود. جنازۀ مرحوم میرزا را عرب‌ها از سامرا تا نجف با سرعت آوردند؛ امّا برنامه‌ریزی کرده بودند که هر دَه، دوازده کیلومتر را یک قبیله بیاید و ایشان را تحویل گرفته و به قبیلۀ دیگری تحویل دهد. 🔹 ولی علّت این محبوبیت این بود که حضرت بقیه الله روحی له الفداء به سامرا عنایت دارند [و میرزا هم چون گذشت کرده بود و به سامرا آمده بود؛ لذا مورد عنایت حضرت واقع شد.] 🔸 اشتباه می‌کنند کسانی که در آنجا حتّی برای کار خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. حضرت [از توجه افراد به سامرا و حرمشان] خوشحال می‌شوند و آنجا خانۀ شخصی حضرت است و ایشان به آنجا عنایت داشتند. کد ۸۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بر امام زمان عجل‌الله‌فرجه و همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
1403.2.19 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
5.23M
* 🎧 اهمیت و جایگاه مادر 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۹ 📍 در مجلس یادبود یکی از خواهران فعال فرهنگی 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌