eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
978 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ * 🔻از معجزاتي كه ما بايد به آن توجه كنيم دعای حضرت اباعبدالله (عليه السلام) در گودال قتلگاه است. ایشان يك دعايي دارند که حدود چهار خط است. 🔸لحظه‏ هاي آخري كه حضرت اباعبدالله (عليه السلام) ‏در گودي قتلگاه افتاده بودند، اين مناجات را كردند و اين معجزه است. اين رقم الفاظ و اين رقم معاني بلند در آن حال واقعا معجزه است. در آن حال، اين طور ارتباط با خداي متعال برقراركردن و اين كلمات زيبا را گفتن واقعا عجیب است: 🔹‏« اللهُمَّ أنتَ مُتَعالي المكانِ، عظيمُ الجبروتِ، شديدُ المِحال غنيٌّ عَنِ الخلائقِ، عريضُ الكِبْرياءِ، قادرٌ علَى مَا تشاءُ، قريبُ الرَّحمةِ، صادِقُ الوَعْدِ، سَابِغُ النِّعمةِ، حَسَنُ البلاءِ، قريبٌ إذا دُعِيتَ، مُحيطٌ بما خَلَقْتَ، قابِلُ التوبةِ لمن تابَ إليكَ، قادرٌ على ما أَرَدْتَ، مُدرِكٌ ما طَلَبتَ، شَكورٌ إذا شُكِرتَ، ذَكورٌ إذا ذُكِرتَ، أدعوكَ مُحتَاجاً وأرغبُ إليك فَقيراً، وأفزَعُ إليك خائِفاً، وأَبكِي مَكروباً، وأستعينُ بكَ ضَعِيفاً، وأتَوَكَّلُ عَليكَ كَافِياً. اللهُمَّ احكُمْ بَينَنَا وبينَ قومِنَا، فإنَّهم غرُّونَا وخَذَلُونَا، وغدَرُوا بِنَا وقتلونا، ونحنُ عِترةُ نبيِّكَ، وَوِلدُ حبيبِكَ محمَّدٍ الذي اصطفيتَه بالرسالةِ، وائتمنتَهُ على الوحيِ، فاجعَل لنَا من أمرِنا فرَجاً ومخرَجاً يا أَرحم الراحمينَ". دعای خيلی زيبايی‌ست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 در آن لحظه های آخر اتفاقات دردناکی افتاده که هر سنگی را بر می‌داشتند زیر آن خون تازه می آمد؛ چه اتفاقاتی در نظام هستی افتاد! ولی گروهی هم در همان وقت داشتند زندگی معمولی خودشان را ادامه می دادند! ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻اصحاب حضرت سید الشهداء علیه السلام اینکه حالا مشهور است که می‌گویند که تیغ و نیزه و سنگ و ابزاری که دشمن به سمت اینها پرت می‌کرد، اینها احساس درد نمی‌کردند، نه اینکه اینها حسشان باطل شده باشد. 🔸یک نمونۀ قرآنی عرض کنم، یوسف علیه السلام وقتی وارد شد در فضای میهمانی زلیخا، زن‌های اشراف مصر را زلیخا دعوت کرده بود. مخصوصاً زن مهمانی برود خیلی حواسش هست. کلاس کار بهم نخورد. میوه برای اینها آورده بود. چاقو بود. برداشتند، ولی ورود حضرت یوسف علیه السلام با اینها چه کار کرد که اینها شروع کردند دستشان را ببرند؟ (یوسف، 31) 🔹نه اینکه انسان احساس درد نکند. گاهی یک حس عیان و یک درک مضاعف و یک عشق الهی غلبه می‌کند و آن حس طبیعی بدن، تحت الشعاع قرار می‌گیرد. لباس‌هایش را در می‌آورد در جنگ می‌گوید که من را می‌ترسانید از سنگ انداختن، بزنید. به او گفتند تو خودت شجاع بوده‌ای، اهل جنگ بوده‌ای، مگر دیوانه شده‌ای لباس‌هایت را در می‌آوری؟ زره‌ات را در می‌آوری. کلاه‌خودت را کنار می‌گذاری. گفت «حُبُّ الحُسَینِ اَجَنَّنی» اگر دیوانه هم شدم، دیوانۀ عشق حسین هستم. این الگو، این اسوه، این مقام، این مرتبه هیچ کجای عالم پیدا نمی‌شود. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در قرآن نگاه کنید خداوند گاهی مثال‌هایی می‌زند از حیث مختلفی می‌شود به یک مثال توجه و استناد کرد. 🔸 وقتی اختلاف در بنی‌اسرائیل می‌شود و یک جوانی کشته می‌شود موسی (علیه‌السلام) جوان را زنده می‌کند، مرده زنده می‌شود. 🔹 این در معجزات حضرات اهل‌بیت (علیهم السلام) بوده است. دیگر این‌ها مهم نیست. هرکاری می‌خواهی داشته باش. 🔸 خداوند حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام را در جایگاهی قرار داده است که دستش می‌رسد و عنایت هم دارد. تعبیر عامیانه‌اش است که می‌گوید مرد است، یعنی دستگیری می‌کند. 🔹 گاهی من حس افتادگی نمی‌کنم. این مشکل مال من است. ولی او توانایی و صفت این را دارد. جوانمرد است. یعنی حتی اگر حق مطلب را ادا نکنی و فردا بگویی که اشتباه کردم؛ او کریم است، او دوباره توجه می‌کند. 🔸 یادمان باشد توجه به آقا قمربنی‌هاشم (سلام‌الله‌علیه) و این ارتباط را در طول سال نگه داریم. این برای ما از این جهت خوب است که قوام و جوهره به شاکله و شخصیت ما می‌دهد از بس که اینجا جوانمردی هست. 🔹 اگر گاهی توجه این بزرگوار به ما تراوش بشود سازه‌ی شاکله‌ای ما را بزرگ می‌بندد. این توجه را باید داشته باشیم که توسل به آقا قمربنی‌هاشم به دوام داشته باشیم. کد ۱۲۲۷۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 توسل به آقا قمربنی‌هاشم (علیه‌السلام) از حیث ابزارِ توسلی برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و بهترین نتیجه، تمام است. 🔸 اگر ارتباط برقرار نشد هرجا بروی همین است. اتفاقاً اگر اهل فضیلت باشی و صفت داشته باشی و همّت داشته باشی می‌بینی که اینجا باید بار را بیندازی. 🔹 آقا قمربنی‌هاشم مگر کسی را رد می‌کنند. با یک نظر هرچه می‌خواهی، جاهای دیگر شاید محدود باشد ولی هرچه می‌خواهی به این معنا که درصدِ حجمِ مشکل حتی از حیث مدیریتیِ عالمِ غیبی مهم نیست. آن خودش قاعده دارد. 🔸 گاهی یک نفر باید خیلی دور بزند تا به بعضی خواسته‌ها برسد، چون که طولانی است. افرادی هم که احیاناً خدمت رسول خدا بودند تقاضای استغفار می‌کردند همین‌طور بودند. گاهی حتی خود رسول خدا هم می‌گفتند نه برو تو خیلی درباره‌ی خودت اسراف کردی. 🔹 ولی هر که می‌خواهی باشی، هرکاری می‌خواهی کرده باشی، هر حاجتی که می‌خواهی داشته باشی در خانه‌ی آقا قمربنی‌هاشم است. 🔸 سنگینیِ بار و حجمِ سیرِ سرنوشتیِ آن حاجت، مهم نیست. از دست و آستین او اجابت می‌بارد، عنایت می‌بارد. او مردِ این کار است. اگر مشکلی باشد در کیفیت اتصال و ارتباط ماست. کد ۱۲۲۷۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ شهادت وارث کربلا حضرت سجاد علیه السلام بر عموم شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد. ▪️همه با هم با ذکر صلواتی به قبر غریب و بی چراغشان، چراغی می فرستیم. @nasery_ir
🔻 الحمدلله این مملکت به برکت اهل بیت عصمت و طهارت، به برکت آقا سیدالشهداء، به برکت آقا بقیةالله، به برکت حوزه‌های علمیه، همه اهل محبت هستند 🔸 و یکی از برکات این چهار دهه‌ی انقلاب این یگانگی در محبت اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، به گونه‌ای که تأثیرات این محبت را شما در صحبت‌های علمای بزرگ اهل سنت در الأزهر مصر یا کشورهای دیگر می‌بینید، 🔹 حتی در عربستان که آن تفکر وهابیت، حاکم بر جامعه‌ی عربستان است؛ ولی بعضی از ائمه‌ی جمعه‌ را یا بعضی از بزرگان علمای اهل سنت را می‌بینید که مقتل سید بن طاووس را برای آقا سیدالشهداء می‌خواند و گریه می‌کند. 🔸 فضائل حضرت صدیقه‌ی طاهره را به گونه‌ای می‌خواند که هم خود و هم دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این‌ها منشأ دارد، یک فکر است که تأثیر کرده است و تأثیر آن دارد فراگیر می‌شود. طبیعی است که هرچه سعی کنیم باز کم است. کد ۱۲۲۳۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻این حال مراقبه، ذکر دائم می‌خواهد، ولی غیر از ذکر دائم یک بخش مراقبه‌ای هم هست، یک بخش محتوایی هم هست. 🔸 بعد از آن، نفوس به حسب استعداد خود، به حسب این توجه مدام، به یک غلبۀ سِرّی می‌رسند. متأسفانه این موارد نباید بیان بشود چون وقتی بیان می‌شود در بعضی نفوس شبیه سازی می‌شود. 🔹 خیلی از دوستان مرحوم آیت الله بهجت را این اواخر دیده بودند و می‌دیدند که غلبۀ سِرّ یعنی چه و در ایشان می دیدند، در درس ایشان، در ذکاوت، هوشیاری، نکته‌دانی، نکته‌سنجی، دقت وجود داشت. 🔸 در تمامی این موارد، در اوج و در نهایت بودند. گاهی هم سکوت، ایشان را می‌گرفت. شاید دیگری فکر می‌کرد که آقا خوابیده است ولی نه بیدار بود. گاهی دیگری که از بیرون نگاه می‌کند، فکر می‌کند این آقا خوابیده است؛ ولی این غلبۀ سِرّی است که بعد از ذکر زیاد نصیب می‌شود. بعد از مراقبت زیاد نصیب می‌شود، بعد از توجه زیاد نصیب می‌شود و بسیار هم گوناگون است؛ 🔹 اما یک نتیجه می‌دهد و آن هم معرفت، اما یک نتیجه می‌دهد و آن هم استقرار، اما یک نتیجه می‌دهد و آن هم خداشناسی. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402.5.6 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
4.8M
🎧 شرحی بر حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۶ 🔸 مصادف با شام غریبان حضرت سید الشهداء علیه‌السلام ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 وقتی امام زین العابدین (علیه السلام) بعد از واقعه جانسوز عاشورا و بعد آن همه ظلم، در کاخ عبید الله و در اوج خفقان جواب شبهه پراکنی او را دادند؛ عبید الله گفت: خدا را شکر که پدر شما را کشت که حضرت جوابشان را دادند. 🔸 بعد عبید الله گفت تو هنوز جرأت داری که جواب من را بدهی؟! بعد دستور داد گردن علی بن حسین را بزنید. 🔹 اینجا بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) جلو آمدند و فرمودند اول باید من را بکشید بعد سراغ او بروید! 🔸 عبیدالله در فکر رفت و گفت عجیب است، واقعاً می‌خواهد خود را فدای پسر برادر خود بکند بعد گفت او را رها کنید. 🔹 خیلی در جریان عاشورا ادبیات جبری مسلک‌ها به چشم می‌خورد؛ چطور دین وارونه شده بود که فقط اگر کسی خالص ایمان و زلال ایمان را داشته است آن‌جا به حضرت ملحق شده است، اگر کسی یک مقدار ناخالصی داشته بود، نتوانسته بود در آن شرایط با امام بماند. کد ۸۹۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اصحاب روز عاشورا باید محضر حضرت می‌آمدند و اذن ورود به میدان را می‌گرفتند. 🔸 یک نفر همراه عابس بن ابی شبیب بود، عابس به او گفت که اگر نزدیکتر از تو کسی همراه من بود، من به خاطر به دست آوردن اجر و ثواب و صبر بر این مصیبت او را به جنگ می‌فرستادم اما فعلاً کسی غیر از تو که نسبتی با من داشته باشد با من نیست، تو زودتر برو تا من در تحمل مصیبت تو اجر ببرم، امروز روز اجر است. 🔹 در مقاتل دارد که عابس به او گفت: «حتی إحتسبک کما احتسب غیرک» خدمت امام برو تا حضرت تو را به حساب بیاورد و به تو اذن بدهد. کسی حق نداشت همین‌طور از ناحیۀ خود برود بجنگد، باید می‌آمد و از حضرت اذن می‌گرفت. 🔸 هر کدام از اصحاب می‌خواستند به میدان بروند خدمت امام برای اذن می‌آمدند. در تاریخ هست که حضرت در برخی موارد اذن نمی‌دادند و می‌فرمود نه، شما الآن نروید. 🔹 همان ابتدای جنگ دو نفر از بزرگان لشکر ابن سعد آمدند و گفتند که حبیب و مسلم بیرون بیایند، این‌ها بلند شدند، حضرت فرمود: نه، بنشینید. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 یکی از اصحاب حضرت که از طائفۀ بنی کلاب بود با همسر خود به کربلا آمده بود و به لشکر آقا سیدالشهداء ملحق شده بود. مرد قوی‌بنیه‌ای بود. 🔸 جریان آمدنش هم به کربلا اینچنین است که گفت من داشتم از کوفه بیرون می‌آمدم دیدم لشکریان کوفه دارند آماده می شوند. گفتم چه خبر است؟ گفتند برای جنگ با حسین بن علی داریم آماده می‌شویم. به همسر خود گفتم من خیلی راغب بودم به جهاد با مشرکین بروم ولی امروز می‌بینم که جهاد با این‌ها هم ثواب بیشتری دارد و هم آسان‌تر است، همسرم هم پذیرفت و گفت من هم می‌آیم. با هم آمدند و ملحق به سپاه امام حسین (علیه السلام) شدند. 🔹 گویا نام او عبدالله بن عمیر الکلبی بود که در وصفش می‌گویند شانه‌های او خیلی پهن بود و قد او خیلی بلند بود. وقتی دشمن حبیب و مسلم را درخواست کرد و حضرت نپذیرفت عبدالله بن عمیر عرض کرد که آقا اجازه می‌دهید من بروم؟! حضرت به او اذن دادند و به بقیه رو کردند و فرمودند که حریف، قتّال است. می‌بینم که بتواند این‌ها را از پای دربیاورد. 🔸 عبدالله بن عمیر به طرف دشمن رفت. سپاهیان دشمن گفتند چه کسی هستی؟ گفت که فلانی هستم، گفتند: نه، فقط حبیب و مسلم بیرون بیایند. 🔹 گفت هر کسی مقابل شما بیاید بهتر از شما است و با هم درگیر شدند. با همان ضربۀ اول یکی از آن‌ها را کشت، آن یکی به دفاع آمد و شمشیری به سمت او زد. عبدالله دست خود را سپر کرد که شمشیر به او اصابت نکند، چهارتا از انگشتان او افتاد ولی شمشیر را به آن دست خود داد و دومی را هم کشت و به خیمه برگشت. کد ۸۹۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻همین اذکار و اربعین‌هایی که گرفته می‏شود، هیچ مشکلی نیست که برای حل‌شدن، راه درمان از اربعین و ریاضت در تکرار اسماء نداشته باشد. 🔸 حتّی از خیلی آیات قرآنی می‌توان به دست آورد که من این مشکل را دارم و نمونه‌‌ی این مشکل من در قرآن کجاست، چه کسی آن مشکل را داشته، خداوند با چه زبانی بیان کرده و راه درمانش را خداوند چه فرموده است؟ 🔹 هیچ مشکلی نیست که راه درمان نداشته باشد؛ منتها یک وقت است من هنوز مستعدّ این معنا نیستم یا رزق من نیست. ادامه دارد... ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... * 🔻مثلا یکی از اذکاری که برای حلّ مشکلات مادی و معنوی بسیار مفید است و انسان مورد عنایت خدا قرار می‌گیرد، ذکر «یا غفورُ یا رحیم» است؛ 🔸 ولی گاهی هست که این ذکر با یک ذکر دیگر ارتباط دارد که باید در قرآن آن را پیدا کرد؛ مثلاً خداوند می‏فرماید: اِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ؛ 🔹 درباره ذکر «غفور و رحیم» و اذکار مربوط به این دو اسم، می‏توان تمام مواردی که این دو اسم در قرآن آمده را پیدا کرد، بعد ببینیم چه اسمایی در کنار آن ذکر آمده است. 🔸 چه بسا اسم «ربّ» با این دو اسم مربوط باشد با توجّه به آیه ی «إِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ» یا بعضی از اسماء دیگر که این‌ ذکر به آن‌ها مربوط می‏شود و خداوند آن‌ها را آورده است. 🔹 بنابراین اسم «ربّ» را باید قبل از «غفور و رحیم» گفت یا بعد از «غفور و رحیم»؟ این‌گونه کارکردن در أسماءاللّه، شاید جدید باشد. من ندیدم در کتب این‌گونه کار کرده باشند. 🔸 این، فتح بابی برای درمان می‏شود؛ اگر هر اسمی از اسماء را این‌گونه نگاه ‏کنیم، قضیّه فرق می‌کند. شاید نگاه ما خیلی سطحی و بی‏فایده باشد. ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اینکه جریان کربلا از کجا نشأت گرفت، همۀ آن برمی‌گردد به انحرافی که در خلافت رسول الله به وجود آوردند، اصلاً سبک حکومت را عوض کردند و همۀ این‌ها نتیجه آن زمان هستند. 🔸 فضای عجیبی در زمان عاشوراء حاکم بوده است، رویارویی بنی هاشم و بنی امیه از همان اول شروع شد، اختلاف امیه و هاشم از ابتدا بوده و تا آخر هم همین‌طور ماندگار است. 🔹 این قضیه تقابل سید حسنی با سفیانی در قبل از ظهور هم ادامه همین اختلاف است در پایان این درگیری‌ها حضرت صاحب الزمان علیه السلام سفره بنی امیه را برمی‌چیند و الا حتی تا آخرالزمان سفیانی و بعضی از نوادگان بنی امیه می‌ماند. 🔸 اگر انسان این قسمت را در شناخت دشمنان و قاتلین اباعبدالله خوب کار کند، آن وقت پِی می‌برد به حکمت لعن و به حکمت زیارت عاشورا و تمرکزی که در این زیارت در لعن و سلام درست کرده است و بعد حق و باطل را روبه‌روی هم قرار داده است و این‌ها را ام الفساد معرفی کرده است. 🔹 انسان متوجه می‌شود آنچه که در جریان کربلا گذشته است، بیش از یک حرکت عادی تاریخی است بلکه شیطان با تمام قدرت پشت آن جریان ایستاده بوده است. 🔸 قبل از ظهور هم همین اتفاق می‌افتد، یک روز می‌شود که شیطان به گونه‌ای در عالم، اعلام می‌کند و همه انسان‌ها هم متوجه می‌شوند که حق با آل ابی سفیان و بنی امیه است. شکایتی که احیاناً آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) از اصحاب خود داشتند هم این بود که فرمودند: شما در حق خود آن‌قدر قوّت و ثبات به خرج نمی‌دهید که اهل باطل در باطل خود قوت به خرج می‌دهند؛ چرا که در آن زمان باطل‌ها خیلی در باطل خود جِدّی بودند. کد ۸۹۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
دشمنان امام حسین علیه السلام 🔻 یک وقتی پیرمردهای کوفه بعد از جریان کربلا دور هم نشسته بودند که اسامی آن‌ها را در کتب تاریخی نوشته‌اند، یکی از آن‌ها گفت که من روز عاشورا به اسب حُر تیر زدم و اسب او لرزید و افتاد ولی وقتی حر از اسب پایین آمد مثل شیر پیاده بر همه حمله می‌کرد. 🔸 یک نفر به آن پیرمرد گفت که تو حر را نکشتی؟! گفت: نه، چون مردم می‌گفتند او از صالحین است و من از کشتن او ‌ترس داشتم و خود را کنار کشیدم؛ البته حُر در بین دشمن به انسان صالح مشهور بود و با اینکه از سپاه دشمن رفته بود اما از صالحین بود. 🔹 پیرمرد گفت من از کشتن او دست کشیدم و گفتم اگر بنا است من آلوده به گناه بشوم همین پِی کردن اسب حُر بس است. 🔸 بعد طرف به او گفت که تو با این همین راندن اسب حُر در کشتن تمام شهدای کربلا شریک هستی، پیرمرد گفت « تو می‌خواهی من را از رحمت خدا مأیوس ‌کنی؟!» 🔹 این ادبیات و اعتقادی بوده که در دو دسته موافق و مخالف بوده است. بعد از تفرقه و جدا شدن از جماعت و پشت کردن به ولایت و آن ولایت ساختگی که درست کردند و حکومتی که راه انداختند، دیگر از این‌جا بود که کار خراب شد، یعنی یک جریانی مثل حادثۀ عاشورا به طور طبیعی از بین این اختلافات و جدایی‌های بر سر خلافت و حکومت، زایش می‌کرد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌