eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 نوجوان و جوان این سرزمین، دختر من و شما است؛ الآن دشمن، فضای مجازی بسیار وسیعی را برایش باز کرده است! 🔸 دشمن از باز کردن این فضا، نیّت شوم و پلیدی در سر دارد و وقتی نگاه می‌کنی، می‌بینی که مجموعه‌ای از سلبریتی‌ها را به عنوان الگو، روی متن و صفحه اصلی قرار داده است؛ یکی با سگش، یکی با گربه‌اش، یکی با رنگ ناخنش، یکی با رنگ مویش و یکی با کارهای سست و احیاناً کثیفش، به عنوان الگو قرار گرفته‌اند و دشمن آرام آرام بخش‌هایی از قواعد زندگی این افراد را برای ما الگو می‌کند. 🔹 تو که شیعه و مسلمان هستی، چکار داری با کریسمس؟! برای چه؟! قرآن در این قضایا، حد گذاری می‌کند. 🔸 یهود در خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم کلمه‌ای داشتند که می‌گفتند: «راعنا». در تفاسیر مختلف بیان شده است که یهودیان از این کلمه، مقاصد مختلفی را اراده می‌کرده‌اند؛ ولی ظاهرش این است که به ما گوش بده، توجّه کن و ما را مراعات کن. قرآن دید که نیّت آنان پلید است و این کلمه، اختصاصاً برای یهود است؛ لذا به مسلمانان اعلام کرد: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا ». (بقره: ۱۰۴) (ای اهل ایمان هنگام تکلم با رسول به کلمه راعنا تعبیر مکنید، بلکه بگویید: انظرنا (ناظر احوال ما باش)؛ و (سخن خدا را) بشنوید و بدانید که برای کافران عذاب دردناک مهیا است) 🔹 ببینید یک کلمه می‌خواست وارد فرهنگ و ادبیّات مسلمانان شود؛ ولی قرآن اجازه نداد. چرا؟ زیرا مسلمان، خودش هویّت دارد و دین، قاعده و برنامه دارد و می‌خواهند این‌ها را از ما بگیرند. کد ۲۲۸۶۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در شناخت عرفان شیعی، همین دعای ابوحمزه و دعای مکارم الاخلاق کافی است؛ ولی کو دلی که واقعاً این حرکت تهذیبی، از آن شروع شده باشد و درگیرش کرده باشد و در صدد رشد و طیّ طریق باشد و بیماری‌ها و آسیب‌های روحی‌اش را درک کرده باشد؟ 🔸 ما گاهی نمی‌دانیم که مریض هستیم و این حالت، بیماری‌ خیلی بدتری است و بدتر از بیماری‌های دیگر است. ما نمی‌دانیم که چه بلایی بر سر خود آورده‌ایم! این بیماری، خطرناک‌تر از بیماری‌های دیگر است. جهل، گاهی مرکّب می‌شود و این حالت، نوعی جهل مرکّب است. 🔹 این دعای ابوحمزه، در ضمن مناجات، اطراف و ابعاد و زوایای آسیب‌های سلوک عملی و راهکار درمانی‌اش را به انسان گوشزد می‌کند و این، یادگار ماه مبارک رمضان برای طول سال است. کد ۲۰۷۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ممکن است یک جوان بگوید که من در امور شهوی و جنسی، دچار مشکل هستم. اولاً که راهکار آن ازدواج است. باز ممکن است کسی بگوید که الآن ازدواج برای من امکان ندارد. راهکار دوم تخلیه‌ی انرژی است که [با روزه، فعالیت بدنی، ورزش، کم کردن خوراک و...] امکان پذیر است و مدیریّت این قضیّه به طور چند جانبه باید باشد. 🔸 ببین از کجا داری لطمه می‌خوری؟ گاهی ذهن بیمار، متشتّت، پراکنده و آفت زده، در تو فعّال است و مشکل تو حل نمی‌شود مگر اینکه با آرامش، خودت را مدیریّت کنی. 🔹 خلاصه اینکه اطّلاعات لازم، به انسان می‌رسد و دریای نسخه‌های قرآنی، به کار خواهد آمد. قرآن را که نگاه می‌کنی، گاهی به تقوا سوق می‌دهد، گاهی به صوم سوق می‌دهد، گاهی به بیداری شب سوق می‌دهد، گاهی به جوع (گرسنگی) سوق می‌دهد. 🔸 امکان ندارد که برنامه ریزی نتوان کرد و اینقدر پیچیده نیست که قابل مدیریّت نباشد. علاوه بر اینکه خالق هستی و انسان است که در قرآن و روایات اهل‌بیت علیهم السلام این نسخه‌ها را ارائه می‌کند. کد ۲۲۸۶۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 دعای ابوحمزه‌ی ثمالی، این خاصیت را دارد که (در مرور سالیانه در طول سال، در قالب مناجات با حق تعالی،) اسرار و رموز کیفیت ارتباط سلوکی و موانع سلوک را به انسان گوشزد می‌کند. 🔸 از کلمه‌ی اولش که شروع می‌شود، حضرت سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «الهی لا تؤدّبنی بعقوبتک»؛ یعنی خدایا، ما رفاقتمان سر جایش هست. مناجات کننده، ابتدا این مطلب را تقریباً می‌بندد که خدایا، اگر هم بلایی سر من بیاید، برای تأدیب است نه برای غیظ و غضب. 🔹 این، حاصل ماه رمضان و سحر است و کسی که این مناجات را می‌خواند و مرور می‌کند، ارتباطش با حق تعالی، مسلّم و مفروغ عنه است. اگر از دعای ابوحمزه نبود مگر همین یک جمله، خیلی جای تأمل داشت و جا داشت که انسان برای آن، فرصت‌ها می‌گذاشت. 🔸 «الهی لا تؤدّبنی بعقوبتک»؛ یعنی من هر گرفتاری که دارم می‌کشم، به‌خاطر احتیاجم به ادب شدن است؛ ولی خدایا، تو بیا و بزرگی کن و با عقوبت‌هایت، مرا تأدیب نکن؛ بلکه با لطف و کرمت این کار را بکن. حالا که می‌خواهی فاصله‌ی مرا کم کنی و ادبم کنی، با نوازش این کار را بکن. کد ۲۰۷۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 آنچه که قرآن آورده، تمام است؛ لایه به لایه و صفحه به صفحه، از روز اولِ خلقتِ انسانِ اوّلیّه تا الآن را حکایت کرده است و آنچه که [انسان] پیش رو دارد، بطور کامل [در قرآن] تبیین و تعریف شده است. 🔸 آنچه که وظیفه دارد، تمام مشخّص شده است. نقطه‌ی اوجی که باید برسد، مشخص شده است. موانعی که از نظر دین خدا و معارف دارد، همگی مشخّص شده است. 🔹 سعی و تلاشی که باید بکند، تعریف شده است. راهی که باید برود، تعریف شده است. الگوهایی که باید در این مسیر و سفر او را همراهی کنند، تعریف شده است. مراتب الگوها، تعریف شده است. کد ۲۴۹۴۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 انسان در دعای ابوحمزه و در ارتباطش با خدا، ریزه‌ کاری‌های سلوکی عملی را هم مرور می‌کند. کسی که به این دعا توجه ندارد، معلوم است که اهل این ارتباط نبوده است و کسی که این دعا را خیلی گذرا می‌خواند، یعنی در خودش نرفته است 🔸 و کسی که توجه به فرازهای دعای ابوحمزه‌ی ثمالی ندارد، اهل عشق و حال با حق تعالی و اهل نکات و دقایق سلوک عملی نبوده است؛ و الا اگر انسان گامی برداشته باشد، می‌بیند که تمام ابعاد حرکتی، به بهترین شیوه در این دعا ارائه شده است. 🔹 هم انسان با خدا عشق و حال می‌کند و هم نکات و دقایق سلوک عملی‌اش را درس میگیرد. اینقدر انسان سال‌های طولانی باید رفته باشد و زمین خورده باشد تا دارو و درمان خودش را در دعای ابوحمزه پیدا کند! 🔸 اینقدر باید در نشیب و فراز افتاده باشد و اینقدر باید طلب در وجودش موج زده باشد تا راه‌کارهای درمانیِ مناجاتیِ دعای ابوحمزه را درک کند و بفهمد و بتواند با آن عشق و حال کند! دعای افتتاح هم همین‌طور است. کد ۲۰۷۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔸بندگی کن تا که سلطانت کنند تن رها کن، تا همه جانت کنند 🔹خوی حیوانی، سزاوار تو نیست ترک این خو کن که انسانت کنند 🔸جسم لاهوتی اگر داری بیار تا به بزم قرب، مهمانت کنند 🔹چون علی، در عالَم مردانگی مرد شو تا شاهِ مردانت کنند ******* 🔸ظاهر زیبا نمی‌آید به کار حرفی از معنا اگر داری بیار کد ۲۲۸۶۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد. ان شاء الله بزودی با فرج فرزندشان بهترین صحن و سراها را برای این بزرگواران بسازیم. اللهم عجل لولیک الفرج 🔺 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجتبی علیه السلام 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی - خدا رحمتشان کند - عالم بزرگواری بودند که این اواخر، شب‌های جمعه سخنرانی می‌کردند. 🔸 یادم است چند شب جمعه راجع به این جمله‌ی آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دعای کمیل توضیح می‌دادند که: «یا من اسمه دواء و ذکره شفاء»، 🔹 ذکر یعنی یاد مطلق. اما اسم، دوا است. چرا؟ باب علمی این مطالب، جدا است؛ مثلا «لا اله الاّ الله»، با «لا اله الاّ هو» و با «لا اله الاّ انت»، در قرآن سه مرحله دارد، سه بخش است و سه حال می‌خواهد. 🔸 حضرت یونس نبی (علیه السلام) در فشار و ظلمات قرار گرفت. پشیمان و ناراحت [بود] و حق تعالی را در کف دریا و در بطن حوت حاضر می‌بیند و از آنجا صدا می‌زند «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» (انبیاء، ۸۷)، 🔹 در این عبارت چند محتوی را ترکیب کرده است، یک «لا اله» دارد، آن هم با «لا اله الاّ أنت»، یک «سبحانک» دارد که تسبیح خدا است، یک محتوای استغفاری دارد که «إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» [است]. این، یک داروی مرکبی است که خدای متعال برای این نبی فرستاد و بعد هم «فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّينَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ» (ما دعاى او را به اجابت رسانديم؛ و از آن اندوه نجاتش بخشيديم؛ و اين‌گونه مؤمنان را نجات مى‌دهيم!) 🔸 این ذکر و این دعا، دعای خواندنی و ذکری شد که اکثر اهل ایمان مرور می‌کنند و در روایات هم است. کد ۴۳۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مقدمات ورود از قول بزرگان و روایات بسیار که اهل بیت و علما [بیان کرده‌اند] اگر بنا بشود یک چیز کلی گفته بشود که بتوان یک حرکتی با آن کرد، این است که: 🔸 همان لحظه‌ای که حضرت موسی (علیه السلام) داشت به سمت بلاد خود می‌رفت، وقتی که به شجره و به نار برخورد کرد، صدایی از دلِ درخت و آتش بیرون آمد، همان را ما سرمشق کار خود قرار می‌دهیم، فرمود: «إِنَّني‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْني‏ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري‏» (منم خداى يكتا كه هيچ خدايى جز من نيست، پس مرا بپرست و نماز را مخصوصا براى ياد من به پادار/ طه، ۱۴) 🔹 ببینید چقدر قاعده در معارف دینی، (قرآن و اهل بیت) است، فرمود «الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّينِ» وقتی صلاة عمود است، عمود را إقامه می‌کنند، عمود را دیگر قرائت نمی‌کنند، در آن‌جا هم برای صلاة کلمه‌ی إقامه را می‌آورد. 🔸 ما اگر مشکل داشته باشیم که داریم فقط در این اقامه است، ما صلاة را قرائت می‌کنیم، باید اقامه کنیم. چطوری اقامه کنیم؟ دیگر برای مقدمات آن بالأخره باید یک فکری کرد ولی فکر می‌کنم این مشکل همه‌ی ما باشد که صلات‌های ما قرائت می‌شود نه إقامه. 🔹 إقامه برای وقتی است که این عمل آنقدر جوهره داشته باشد که در عالم غیب [تاثیر و نفوذ داشته باشد] بالأخره إقامه به این معناست، نه اینکه الفاظ آن را مدام پایین و بالا کنیم، آن‌ها شرایط اولیه است ولی روح آن در إقامه‌ی آن است، نه در قرائت آن. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 می‌گویی مثلاً خدایا من در جوانی یا در کودکی فلان نعمت را از دست دادم و باعث شد که من به انحراف کشیده بشوم، این‌ها قبول نیست. 🔸 نعمت‌های موجود برای حرکت رو به رشد کافی است، همه‌ی این نعمت‌های موجود را نادیده می‌گیری بعد می‌رویی سراغ اینکه در جوانی یک اتفاقی افتاد، آن‌طور شد، آن‌ها را برای مشکلات بعدی بهانه می‌کنی، این نمی‌شود. 🔹 یکی از مشکلات ما این است که هیچ وقت روبه‌روی آیینه نایستاده‌ایم، آیینه‌ای که به ما بگوید و بازگو کند. قیامت روبه‌روی آیینه‌هایی خواهیم ایستاد و خیلی «يَوْمَ الْحَسْرَةِ» است.‌ 🔸 خود ما هنوز برای خود هم ترجمه نشده‌ایم و این خیلی بد است. خیالات روی خیالات داریم. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 این شبهه و سؤال برای بعضی‌ها پیش می‌آید که گاهی می‌گوید آقا انبیاء یا اهل بیت را نگاه کنید، این‌ها در ارحام مطهره بوده‌اند و در اصلابی پاک بوده‌اند [که موفق و خوب بوده‌اند]. 🔸 خیلی خُب، مگر شما بدهکار هستی به قله‌ی توحیدی که حضرت ابراهیم در آن بود؟! حضرت ابراهیم (علیه السلام) جدا هستند، عقب افتادگی‌های من برای کوتاهی‌های خود من است، چه کار به بالاترین قله‌ی توحید «أَبيكُمْ إِبْراهيمَ» دارم؟ این چه مقایسه‌ای است؟ 🔹 من الآن به عالی‌ترین نقطه‌ی ارتقاء بدهکار نیستم. بدهکاری من به عقب‌افتادگی‌های اولیه‌ای است که شیطنت نفس نمی‌گذارد من دو قدم مستقیم بروم، من باید فعلاً این را درست کنم، این است که برزخ من را به هم می‌تاباند. 🔸 نشسته است و سر خود را هم کج می‌گیرد ولی باطن شلوغ است. در خلوت آن کار دیگر می‌‌کند. 🔹 من عقب‌افتاده‌ی راهِ نرفته‌ی خود هستم، ما چه کار به اهل بیت داریم؟ مقامات و مراتبِی مانند قطبیّت همه‌ی عالم [که برای اهل بیت علیهم السلام هست را از ما نخواسته‌اند]، 🔸 مگر ما عقب‌افتاده‌ی این هستیم که یا باید ما هم امام می‌شدیم و یا هیچ، اصلاً چنین چیزی نداریم. 🔹 ما هم بشر هستیم، همه‌ی امکانات ساختاری بشر برای یک نفر به اندازه‌ی همه‌ی عالم است، همین ساختار خود را چه کار کرده‌‌ایم؟ همین اعمال خود را ما چه کار کردیم؟ 🔸 من عقب‌افتاده‌ی کوتاهی‌های خود هستم، چرا بی‌خود، خود را با عالی‌ترین مراتب ایمانی مقایسه می‌کنم که انبیاء یا اهل بیت علیهم السلام داشتند، اصلاً این قیاس مع‌الفارق است. 🔹 من از خود عقب‌افتاده هستم، من دو قدم صحیح نتوانستم بروم و خداوند من را برای این مؤاخذه می‌کند، امکاناتی که داشته‌ام و هیچ بهانه‌ای را از من نمی‌پذیرد. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 هیچ چیزی علت تامّه‌ی سعادت نیست مگر ایمان و عمل صالح. کسی می‌گوید فکر من گناه‌آلود است، فکر تو گناه‌آلود است. درست، ولی برو آن را درست کن؛‌ اینکه فکر تو گناه‌آلوده است علت تامّه‌ی شقاوت نیست؛ 🔸 یا یک زنی مثلاً می‌گوید شوهر من نماز نمی‌خواند من هم نمی‌خوانم! بیجا کردی، تو کار خود را بکن و سعادت خود را از دست نده. 🔹 هیچ کسی شقی نمی‌شود مگر اینکه خود او بخواهد و پای آن زحمت بکشد و هیچ کسی هم سعید نمی‌شود مگر اینکه خود او بخواهد و پای آن زحمت بکشد. 🔸 در تمام قرآن نگاه کنید [دلائل برای این مطلب زیاد است.] حتی یک نفر اصلاً وَلَد شبهه است، این حالت او، فقط مُعِدّات فکری است که این شخص را به سمت گناهی ببرد. 🔹 در آخر آن ایمان و عمل صالح، علت تامّه‌ی سعادت است که این هم دست خود انسان است که کار کند و خود را با خیالات مشغول نکند که «نه آقا، فایده ندارد، ما مثلاً راننده هستیم.» راننده باشی. یا بگویی: «اجداد ما فلان بوده‌اند.» خب باشند، این استدلال‌ها اصلاً در قیامت پذیرفته‌شدنی نیست و در قواعد حکمت سعادتمندی و رشد هم پذیرفته‌شدنی نیست. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حیف نیست بشر با این همه استعداد و ظرفیت خود را نشناسد؟ مدیریت بر خود را نشناسد؟ دائم دارد پای ما حساب می‌شود، وقت دارد از دست می‌رود، امکانات را اگر به استخدام نگیریم، نمره می‌اندازد. 🔸 جوانی، زمان و امکانات دیگر هست، که خیلی از این‌ها فرداها نیست، یعنی این اسکلت بشریت را -که حالا به هر کسی یکی نصیب می‌شود- یک اسکلت بزرگی باید تصور کرد که در همه‌ی عالم گسترده شده است، اگر مصالح آن را خود تو [با انجام اعمال صالح و پرهیز از محرمات] ریختی که ریختی ولی اگر نریختی شیطان می‌ریزد، اگر نریختی خود به خود، از این طرف و آن طرف می‌گیرد و پُر می‌شود. 🔹 مصالح ساختار صحیح بشری در ارتباط با همه‌ی عالم، اهل بیت، خدای متعال، مدیریت زندگی، مدیریت کار، مدیریت نَفس، این‌ها مصالح خود را می‌خواهد، اگر نریختی خود آن اصلاً ریخته می‌شود، همانطور که در خیابان می‌روی پُر می‌شود، یک اراده به انسان دادند و یک تصمیم که خود انسان مصالح خود را پُر کند. کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قرآن از زبان حضرت سلیمان نقل می‌کند که: «عُلِّمْنا مَنْطِقَ الطَّيْرِ» (اى مردم به ما زبان پرندگان تعليم داده شده. نمل، ۱۶) یکی از ابعادی که [با روح ایمان با آن ] ارتباط ایجاد می‌شود [فهم سخن حیوانات است]، اما آن نور ایمان را می‌خواهد. 🔸 منطق طّیر را خدای متعال به حضرت سلیمان (علی نبینا و آله و علیه السلام) عنایت کرده است، چرا منطق‌الطیر می‌گوید؟ در مصادیق و نمونه‌هایی که می‌آورد گاهی غیر طیر هم ‌داریم: «قالَتْ نَمْلَةٌ يا أَيُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَساكِنَكُمْ لا يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ‏» (تا چون به وادى مورچگان رسيد مورى (يعنى پيشواى موران) گفت: اى موران، همه به خانه هاى خود اندر رويد مبادا سليمان و سپاهيانش ندانسته شما را پايمال كنند نمل، ۱۸) کد ۱۴۲۹۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا