eitaa logo
نشــرآرا
50 دنبال‌کننده
194 عکس
67 ویدیو
2 فایل
یادداشتها و جستارهایی در رابطه با #زبان #اندیشه #گفتگو و معماری سامانه های #اجتماعی #social_media Admin: @e_m_ebadi https://nashrara.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مفاهیمی که به تدریج به آنها خواهم پرداخت: • هوش مصنوعیِ گوینده و ناشنوا • محتوا • بازاریابی محتوا • ارزیابی کیفیت محتوا • استراتژی محتوا • علم شناسی • جغرافیای قدرت در فضای مجازی • ساختار در فضای مجازی • توئیتر • لینکدین • گمانه هایی در رابطه با تحولات مربوط به روشهای اعتبار سنجی کاربران مجازی با توجه به گسترش نقش هوش مصنوعی در این زمینه • شکل گیری هویت کاربران در فضای مجازی و مقایسه‌ی طرز شکل دهی به هویت در سامانه‌های مجازی با پیام رسانها و... • اخلاق در فضای مجازی • روابط عمومی مجازی • گفتگو در سطح یادداشت با گفتگو در سطح کاربر • نگاهی به ریاضیات گسسته به عنوان ابزار و مدل سازی دنیای واقعی برای جهان مجازی • مطالعه‌ی شبکه‌های اجتماعیِ مجازی مثل توئیتر به عنوان نهادهایی اجتماعی، چرا و چگونه؟ • محتوای استاتیک در مقایسه با محتوای دینامیک و مقایسه ی فضای مجازی فارسی با انگلیسی از نظر حجم محتوای استاتیک و دینامیک • Data science • Data scientist این لیست ویرایش و به روز شده و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد @nashrara
ارتقای سطح نقش موتورهای جستجو در ترسیم جغرافیای قدرت در فضای مجازی با توجه به یادگیرندگی هوش مصنوعی، به نظر می‌رسد در آینده جریاناتی که بهتر بتوانند خودشان را به جهان ساخته شونده توسط هوش مصنوعی توضیح دهند سهم جدی تری در طرزِ اندیشه‌ی جهانی و به نسبت آن سهم جدی تری در ساختار قدرت در جهان مجازی خواهند داشت. البته مشارکت در ساختار قدرت در فضای مجازی در گذشته نیز توسط «سئو» که مجموعه ی از مهارتها و روشها و سرمایه های اجتماعی (مجازی و واقعی) در جهت برجسته کردن نقاطی از فضای مجازی همسو و همگرا می‌کرد انجام می‌شد که با هوشمندی بیشتر موتورهای جستجو به نظر می رسد نقش موتورهای جستجویی مثل گوگل در ترسیم جغرافیای قدرت در فضای مجازی در آینده ارتقای سطحی جدی خواهد داشت. @nashrara https://nashrara.ir/posts/124
Philosophy Of Media: A short History Of Ideas And Innovations From Socrates To Social Media @nashrara 🌐https://nashrara.ir/posts/125
طرح بحث (پیش نویس یادداشت): کاربریِ گروهها در پیام رسانها که از نظر اجتماعی ساختار بالغی ندارند قریب به تابلوی اعلانات است در مقایسه با جلسه‌ی گفتگوی واقعی، تابلوی اعلانات درکی از اگهی هایی که رویش ثبت می شود ندارد و آگهی هایی که روی آن ثبت می شوند هیچ گونه ارتباطی با هم ندارند و کسی که آگهی های نصب شده روی تابلوی اعلانات را چک می کند توقع ارتباط خاصی بین آگهی ها ندارد و موضوع آگهی ها را دنبال نمی کند و سعی نمی کند ارتباط بین آنها را پیدا کند و ... چیزی که در یک گروه متفاوت است در مورد تفاوت های این دو یادداشت را تکمیل خواهم کرد در این رابطه تلاش می‌کنم مقایسه‌ای بین گفتگو در سطح یادداشت با گفتگو در سطح کاربر داشته باشم و از این نظر یعنی از نظر امکاناتی که پلتفرمهای مختلف برای این سطوح مختلف گفتگو فراهم می‌آورند مرور کنم @nashrara
نگاهی به مفهوم «استاتیک» و «دینامیک» در زمینه (کانتکست) محتوا و مقایسه ای بین وضعیت فضای مجازی فارسی و انگلیسی از این نظر مفهوم محتوای استاتیک که به صورت "محتوای ثابت" یا"محتوای ایستا" قابل ترجمه است در مقایسه با محتوای داینامیک که به صورت "محتوای پویا" یا "محتوای متحرک" قابل ترجمه است، در ابتدا در زمینه ی انواع وب سایت مطرح گردید و وب سایت ها را به نوع استاتیک و دینامیک تقسیم کرد. در گذر زمان و با افزایش نقش انواع متغیر محیطی و ... (محل بحث) در بافت محتوای منتشر شده در فضای مجازی، این مفهوم به خودِ محتوا هم کشیده شد و مفهوم محتوا را نیز به استاتیک و دینامیک تقسیم کرد. به نظرم می رسد که دینامیزم محتوا لوازم و زمینه ها و همچنین ثمراتی در فرهنگ و ساخت فکری و فرهنگی مولّّد محتوا در جامعه دارد...، که یکی از این لوازم پویایی در تولید محتوا طرز تفکریست که قدرت ملاحظه ی انواع متغییر در خود را دارد و به این ملاحظه تمایل نشان می دهد، و در مورد ثمرات هم می توان افزایش تصاعدی ظرفیتِ درگیر کردن بافت اجتماعی را در این نوع تولید محتوا دانست... فضای مجازی فارسی در مقایسه با نوع انگلیسی زبانش گرایش بیشتری به محتوای ایستا دارد و در توسعه کمتر به سمت پویایی محتوا می رود فیلم، عکس، مقاله و ... محتوای ایستا هستند، چارتهای مختلف و نمودارهای مختلف برای نمایش آمار زنده و پلتفرمی مثل ویکی پدیا نمونه هایی از محتوای پویا هستند، (گسترش ایده در یادداشت اصلی و متعاقباً انجام خواهد شد) @nashrara 🌐https://nashrara.ir/posts/review-dynamic-and-static-content-in-persian-world
هدف نگارنده از انتشار یادداشت در کانال پیش از نهایی شدن آن هدف آن است که تا جای ممکن گسترش یادداشت را با توجه به بازخوردها انجام دهد. و تلاش خواهد کرد الگوی ارائه ی چکیده از ایده یا دغدغه ی اصلی پیش از تکمیل و نهایی شدن یادداشت را ادامه دهد و از آفات و چالشهایی آن نیز برحزر باشد و طرز مواجهه با چالشهای انتشار اندیشه به این شکل را نیز جزء موضوعات کاری خود می داند. احتمال دارد برای انتشار پیش نویس ها فضای جداگانه ای در وب سایت در نظر گرفته شود تا پیش نویس ها در بین یادداشت های نهایی منتشر نشوند.
درباره‌ی ما(نشرآرا) گفتگوها در خلاً و بدون زمینه انجام نمی‌شوند بنابراین بدون در نظر گرفتن تاریخچه و بافتاری که گفتگو در آن انجام شده است، فهم معنای درست دیدگاهها ممکن نیست، به این خاطر ما در نشرآرا برآن شدیم تا سهم خود را در روشن شدن زمینه‌های گفتگو در بین دوستان و همنوعانمان ایفا کنیم و به آنها کمک کنیم تا در اظهار نظر و مطالعه‌ی نظرات دیگران راحت‌تر به سوابق گفتگو دسترسی داشته باشند. در آینده در رابطه با تاریخچه و داستان نشرآرا، امکانات فعلی و طرز کار نشرآرا، چشم انداز آینده، معماری فعلی و طرحی که برای معماری رو به گسترش آن داریم و... بیشتر با شما سخن خواهیم گفت @nashrara 🌐https://nashrara.ir/about
معرفی کتاب روایت اثر برانون تامس «روایت»، داستان یا حکایت هر روایتی از مجموعه ای از رویدادها یا تجربیات مرتبط است، خواه غیر داستانی (خاطرات، زندگی نامه، گزارش خبری، مستند، سفرنامه، و غیره) یا تخیلی (قصه، افسانه، افسانه، هیجان، رمان، و غیره). روایت ها را می توان از طریق دنباله ای از کلمات نوشتاری یا گفتاری، تصاویر ثابت یا متحرک یا هر ترکیبی از اینها ارائه کرد. این کلمه از فعل لاتین narrare (گفتن) گرفته شده است که از صفت gnarus (دانستن یا ماهر) گرفته شده است. روایت، همراه با استدلال، توصیف و توضیح، یکی از چهار شیوه بلاغی گفتمان است. با تعریف دقیق تر، این حالت داستان نویسی است که در آن راوی مستقیما با خواننده ارتباط برقرار می کند. مکتب نقد ادبی معروف به فرمالیسم روسی روش‌هایی را برای تحلیل داستان‌های داستانی به متون غیرداستانی مانند سخنرانی‌های سیاسی به کار برده است. داستان سرایی شفاهی اولین روش برای به اشتراک گذاشتن روایات است. در دوران کودکی بیشتر مردم، از روایات برای راهنمایی آنها در مورد رفتار مناسب، تاریخچه فرهنگی، شکل‌گیری هویت و ارزش‌های جمعی استفاده می‌شود، همانطور که امروزه در انسان‌شناسی در میان مردمان بومی سنتی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. روایت در همه اشکال خلاقیت، هنر و سرگرمی انسان، از جمله گفتار، ادبیات، تئاتر، موسیقی و آهنگ، کمیک، روزنامه‌نگاری، فیلم، تلویزیون و ویدئو، بازی‌های ویدئویی، رادیو، بازی، تفریحات بدون ساختار و اجرا یافت می‌شود. به طور کلی، و همچنین برخی از نقاشی، مجسمه سازی، طراحی، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی، به شرطی که دنباله ای از رویدادها ارائه شود. چندین جنبش هنری، مانند هنر مدرن، روایت را به نفع امر انتزاعی و مفهومی رد می کنند. منبع متن معرفی نامه سایت ایران کتاب است. @nashrara
دانشمندان نیوزیلندی: ریشۀ زبان انگلیسی به ایران برمی‌گردد 🔹یک تیم از دانشمندان دانشگاه اوکلند نیوزیلند به سرپرستی پروفسور راسل گری، با انجام تحقیقاتی دربارۀ منشاء زبان‌های هندواروپایی، به این نتیجه رسیده‌اند که ریشۀ برخی زبان‌ها از جمله انگلیسی، به ۸ هزار سال قبل در منطقۀ شمال‌غربی ایران و شرقی ترکیه امروزی برمی‌گردد. ‌ 🔹زبان‌های هندواروپایی پُرتکرارترین خانواده زبان‌های جهان است که تعداد آن‌ها بیش از ۴۰۰ زبان است و شامل انگلیسی، روسی، فرانسوی، گیلیک اسکاتلندی، هندی-اردو، بنگالی و پنجابی می‌شود. ‌ 🔹این تیم بین‌المللی متشکل از بیش از ۸۰ متخصص زبان، گسترش واژگان اصلی را از ۱۶۱ زبان هند و اروپایی، از جمله ۵۲ زبان باستانی یا تاریخی مانند لاتین، تجزیه و تحلیل کردند. @Farsna - Link @nashrara