eitaa logo
چاپ و نشر بین‌الملل
186 دنبال‌کننده
522 عکس
41 ویدیو
22 فایل
در این کانال ان‌شاءالله ضمن معرفی کتاب‌های انتشارات، گزیده‌های سودمند از کتاب‌ها هم منتشر می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 در پرتو تعلیم حق بود که پیغمبر گرامی صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم سخت به دنیا بی‌اعتناء و گویا از آن تنفر داشت. جابر می‌گوید: رسول خدا از بازار عبور کرده و می‌خواست به سمت بالای مدینه برود و مردم نیز اطراف او را گرفته بودند. از مزبله‌ای :عبور کرد که بزغالۀ مرده‌ای بر آن افتاده بود، گوش آن را گرفت و گفت: کدام‌یکِ شما این را به یک درهم می‌خواهد؟ گفتند: اصلاً نمی‌خواهیم، می‌خواهیم چه کنیم؟ فرمود: آیا دوست دارید مال شما باشد؟ گفتند نه، و سه بار تکرار کرد! گفتند: اگر زنده بود هم چون گوش‌بریده است معیوب بود، تا چه رسد به مردۀ آن! آنگاه پیغمبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «انّ الدنیا علی الله اهون من هذا علیکم»؛ به راستی که دنیا در نزد خدا از این بزغالۀ مرده در نظر شما بی‌ارزش‌تر است. 📌 برگرفته از ص ۸۲ کتاب «محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بر قله‌های فضائل»، تألیف عباسعلی اختری،چاپ دوم، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
چاپ و نشر بین‌الملل
📚 خانم یاسمن غنی، فارغ التحصیل رشتۀ ایران‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشی پیرامون مقابر منسوب به انبیای الهی در ایران انجام داده‌است. این پژوهش تحت عنوان «مقابر؛ تحقیقی پیرامون مقابر انبیاء بنی‌اسرائیل در ایران به انضمام سایر مقابر موجود» به‌زودی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر خواهد شد. این تحقیق، یک تحقیق بینا رشته‌ای بین علوم تاریخ، باستان‌شناسی و ادیان محسوب می‌شود. 📝 نویسندۀ کتاب، در یادداشتی کوتاه به معرفی اثر در دست انتشار خود پرداخته‌است: «اگر از جنبه‌های معنوی، پیرامون وجود مقابر پیامبران در ایران و پایداری‌شان تاکنون صرف نظر کنیم، در بررسی‌های انجام شده در این زمینه با دو پرسش کلیدی مواجه بودیم: در ابتدا چرایی جغرافیایی موضوع مطرح بود و اینکه علت حضور پیامبران در خاک ایران - در حالی که اکثریت این پیامبران از قوم بنی‌اسرائیل و فرستاده شده برای هدایت این قوم بودند- چه بوده‌است؟ برای رسیدن به پاسخ، چراییِ تاریخی موضوع اهمیت پیدا کرد چرا که نیازمند داده‌ها و اطلاعات تاریخی بودیم. در ابتدا منابعی که برای اولین بار نام این بزرگان را در خود ذکر کرده بود، مطالعه کردیم که این منابع شامل بخش عهد عتیق از کتاب مقدس و سپس قرآن کریم بود و با توجه به رویکرد تاریخی عهد عتیق و اطلاعات مندرج در آن دریافتیم که اکثریت این پیامبران در منطقۀ میان‌رودان، سرزمین فلسطین و اردن می‌زیسته‌اند. در کتاب مقدس اشارات متعددی به سرزمین پارس (ایران) شده‌است که عمده مطالب ذکر شده مربوط به دوران هخامنشیان و دورۀ اسارت دوم یهودیان در بابل است که در نهایت با تصرف بابل توسط کوروش هخامنشی و آزادی یهودیان، بسیاری از آنان به ایران آمده و در این خاک اقامت گزیدند. از اسارت اول یهودیان که در نتیجۀ حمله آشوریان به سرزمین مقدس و آوارگی یهودیان بود، نیز در منابعی یاد شده و ذکرِ آن رفته که عده‌ای روانۀ سرزمین‌های شرقی بویژه ایران شده‌اند. در مرحله بعد و در راستای رسیدن به پاسخ به پرسش کلیدی دوم به سراغ سایر منابع که شامل کتب تفسیری پیرامون عهد عتیق و قرآن کریم و همچنین احادیث و روایات بود رفتیم و در نهایت نوشته‌های مورخان و سیاحان را بررسی کردیم تا بدانیم از چه دوره‌ای و در چه شرایطی این بناها بوجود آمده‌اند و آیا در گذشته انتساب این مقابر به افراد مدفون در آن نیز همانند امروزه بوده یا احتمال همنامی فرد مدفون با یک پیامبر موجب این مسئله شده و چرا برای برخی پیامبران مقابر متعددی در بیش از یک نقطه ذکر شده- چنانکه برای حضرت ایوب و حضرت دانیال 4 مقبره و برای حضرت جرجیس 3 مقبره در استان‌های مختلف وجود دارد- و نسب‌نامه های موجود در مقابر دلیل مناسب و کافی برای نسبت دادن این مقابر به آن پیامبر خاص هست یا خیر؟ اگرچه شرایط موجود در کشور به علت وجود ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها بر کیفیت تحقیق بسیار تأثیرگذار بود و شرایط انجام تحقیقات میدانی با توجه به گستردگی و تعدد مقابر که شامل 47 مقبره در 15 استان کشور بود، فراهم نبود، اما تا حد امکان سعی بر آن شد تا به چرایی‌های مطرح شده پاسخ داده شود و هر کدام از مقابری که صحت انتسابشان محل شک و تردید است، می‌تواند موضوع یک تحقیق منحصر به فرد برای پژوهشگران بعدی باشد.» https://www.ibna.ir/fa/tolidi/319030/
✅ دیدار امام با برادرش 📚 سید‌بن‌طاووس از عمربن‌علی‌بن‌ابی‌طالب نقل می‌کند که با آل عقيل می‌گفت: هنگامی که، برادرم، حسین علیه‌السلام، از بیعت با یزید امتناع کرد، خدمت او رسیدم. عرض کردم: «ای اباعبدالله! فدایت شوم! برادرت امام مجتبی از پدرش روایت کرد ... اشک مجالم نداد و ناله‌ام بلند شد». مرا به سینه چسباند و فرمود: به تو خبر داد که من کشته می‌شوم؟ گفتم: «خدا نکند ای پسر پیامبر!» فرمود: تو را به حق پدرت (قسم می‌دهم) آیا از کشته شدن من خبر داد؟ گفتم: «آری، پس چرا بیعت نکردی؟» فرمود: پدرم فرمود که رسول خدا او را از شهادتش و شهادت من آگاه کرده و خبر داده که قبر من، نزدیک قبر او خواهد بود. تصور می‌کنی چیزی را می‌دانی که من نمی‌دانم؟ هرگز تن به ذلت نخواهم داد. (در قیامت) مادرم فاطمه، پدرش را دیدار خواهد کرد، و از رفتار امتش با فرزندانش شکایت می‌کند. هرکس که حضرت فاطمه را با آزردن فرزندانش آزرده‌است، وارد بهشت نمی‌شود.
🔰 باید با انس بگیریم 🔺 رهبر انقلاب: «یامن تحل به عقد المکاره و یامن تدفع به حرّ الشدائد» با زبان درخواست و التماس حقیقت را بیان مى‌کند. انسان را به آنچه که هست و کیفیتى که باید پیدا بکند آشنا مى‌کند. ما باید با صحیفه‌ى سجادیه انس بگیریم، و من خواهش مى‌کنم از همه‌ى برادران و خواهران کتاب صحیفه‌ى سجادیه را بگیرند، مطالعه کنند، بخوانند تدبر کنند، هم از توجهى که انسان از دعاى صحیفه‌ى سجادیه به خدا مى‌برد، پیدا مى‌کند، بهره ببرند و هم معارف عظیم این کتاب تالى تلو قرآن و نهج‌البلاغه را یاد بگیرند، و باید دانشمندان و متفکرین و دانایان امور معارف روى صحیفه‌ى سجادیه بیش از این کار کنند. ۱۳۶۶/۰۶/۲۰ صحیفه سجادیه با ترجمه مرحوم علامه شعرانی تجدید چاپ شد. میلاد امام سجاد علیه‌السلام مبارک.
چاپ و نشر بین‌الملل
🔰 باید با #صحیفه_سجادیه انس بگیریم 🔺 رهبر انقلاب: «یامن تحل به عقد المکاره و یامن تدفع به حرّ الشدا
در انتهای دعای ۴۸ صحیفه سجادیه، استاد علّامه شعرانی مطلبی را در خصوص "دعا کردن" بیان می‌فرماید. در اینجا ابتدا مطلب ایشان را عیناً می‌آوریم و بعد از آن حاشیۀ آیت‌الله شريعتمداری (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) بر مطلب ایشان را بیان می‌کنیم: 👈 علامه شعرانی قدس سره: دعا کردن به هر لفظ که انسان بخواهد جایز است و هیچ یک از علما خواندن دعای غیر مأثور را حرام و بدعت نشمرده‌اند. و گروهی در زمان ما بر خویش سخت گرفته و از خواندن دعاهای بی‌اسنادی که در کتب ادعیه است، پرهیز می‌کنند و روایتی را دلیل آوردند که مردی از پیش خود دعایی ساخت و بر حضرت محمد باقر علیه‌السلام عرضه داشت و آن حضرت او را نهی فرمود. اما نهی آن حضرت را باید حمل کرد بر اولویت دعاهای مأثور، نه تحریم غیر مأثور، و شاید دعای آن مرد متضمن معنی ناروایی بود و آن را دلیل بر منع هر دعا نتوان قرار داد. و به تواتر توان ثابت کرد که عباد و زهاد سلف به نظم و نثر، دعا و ثنا بسیار کردند و کسی عمل آنان را زشت نشمرد. و شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه زیاراتی برای حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها آورده و گفته‌است: خود من این زیارت را ساختم چون زیارت مأثور برای آن حضرت نیافتم. و زیارت معروف به مفجعه و دعای عدیله و دوازده امام خواجه نصیرالدین طوسی و دعای صباح از این قبیلند. بلکه خواندن دعایی که از مشایخ صوفیه و علمای اهل سنت منقول است اگر متضمن سخن باطل نباشد نیز جایز است و اشعاری که بلغا در مناجات حضرت باری تعالی ساختند در این حکم است و برای ثواب توان خواند، بالجمله چنان که شاعر گوید: هیچ ترتیبی و آدابی مجوی ... هرچه میخواهد دل تنگت بگوی با این حال دعای مأثور افضل است و دعای غیر مأثور حرام نیست و البته کسی آن را به قصد ورود نمی‌خواند. . . . 👈👈‌ آیت الله شریعتمداری(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه): در این تعلیقه تخلیط و اغراء است؛ زیرا این مطلب که هر کس بخواهد خدا را می تواند بخواند و از او حاجت بخواهد صحیح و مسلّم است و آیۀ کریمه ادعونی استجب لکم ... بر آن دلالت دارد؛ و امّا اینکه -هیچ آدابی و ترتیبی مجوی- صحیح نیست. چنانکه در ابیات قبل این بیت مولوی شبان را معرفی کرده است که خدا را جسم می‌دانسته است و به هر حال در کلام مرحوم شعرانی تحریک عوام به سوی صوفیه و اهل بدعت است و ما خواننده را به کلام محدث قمی (ره) در ذیل زیارت وارث ارجاع می‌دهیم.
چاپ و نشر بین‌الملل
در انتهای دعای ۴۸ صحیفه سجادیه، استاد علّامه شعرانی مطلبی را در خصوص "دعا کردن" بیان می‌فرماید. در ا
کلام مرحوم محدث قمی (شیخ عباس قمی) در مفاتیح الجنان که آیت‌الله شریعتمداری بدان ارجاع دادند: 📝 لاجرم کار به جائى رسد که کتاب مصباح المتهجد و اقبال و مهج الدّعوات و جمال الا سبوع و مصباح الزائر و بلدالا مین و جنّة الواقیة و مفتاح الفلاح و مقباس و ربیع الا سابیع و تحفه و زادالمعاد و امثال این کتب متروک و مهجور شود و این مجموعه هاى احمقانه شایع شود که در دعاى مجیر که از دعاهاى معتبره مرویه است در هشتاد موضع آن کلمه بِعَفْوِک زیاد کنند و کسى انکار نکند و در دعاى جوشن که مشتمل بر صد فصل است براى هر فصلى یک خاصیتى وضع کنند و با بودن این همه زیارات ماءثوره زیارت مفجعه جعل کنند و با بودن این همه دعاهاى معتبره مرویه با مضامین عالیه و کلمات فصیحه بلیغه دعائى بى ربط در کمال برودت جعل نمایند و نام او را دعاء حُبّى گذارند و از کنگره عرش آن را نازل نمایند و چندان فضیلت براى او وضع نمایند که انسان را متحیر و سراسیمه نماید ... برای مشاهدۀ کامل مطالب ایشان👇👇 https://www.erfan.ir/mafatih260 https://www.erfan.ir/mafatih261 https://www.erfan.ir/mafatih262
نثر دلنشین حاج فرهاد میرزا قاجار در باب ولادت امام‌حسین ‌علیه‌السلام 📚 ابن‌عبدربه در کتاب «العقد» و صدوق در کتاب امالی خویش آورده‌اند که همسایگان امّ‌ایمن روزی به خدمت حضرت سیدالمرسلین آمده، گفتند: دوشینه، امّ ایمن هیچ از گریه و زاری نخفت و آرامش نبود تا سپیده بدمید. نبیّ الرحمه، کس فرستاد او را بطلبید. چون بیامد، فرمود: «یا ام ایمن لا ابکی الله عینیک»؛ ای امّ‌ایمن خدا چشمانت را نگریاند. همسایگان تو مرا چنین گفتند، تو خود بگوی، این گریه چه بود؟ گفت: یا رسول الله خوابی سخت هایِل دیده‌ام. فرمود: [هر]چند که خدا و پیغمبر او نیکوتر دانند، حالی تو این خواب حدیث کن. امّ‌ایمن گفت: این واقعه بس عظیم بود که زبان را قدرت بیان نیست. فرمود: نی، آنچنان نباشد که تو را مظنون افتاده، شرح آن بازده. گفت: دوش به خواب دیدم که پاره‌ای از اعضای تو به سرای من افتاده، فرمود: از این پس خوش بخواب که فاطمه پسری بزاید و تو را تربیت و کفالت او همی باید کرد، و تعبیر بر این وجه افتد که پارۀ تن من در خانۀ تو باشد. سپس که آن مولود مسعود قدم به عرصۀ شهود نهاد، رسول، هفتمین روز سرش بسترد و هم‌سنگ مویش سیم تصدق کرده عقیقه فرمود و حضانت او به امّ‌ایمن گذاشت. امّ‌ایمن او را در بُردِ رسول بپیچیده به خدمت جدّ بزرگوار آورد. رسول که آن طلعت خجسته بدید، فرمود: «مرحباً بالحامل و المحمول»؛ آفرین بر حمل‌کننده و حمل‌شده. اینک تأویل رؤیا پدیدار گشت. 📌 برگرفته از ص ۳۱ کتاب «قمقام زخار و صمصام بتّار»، تألیف فرهاد میرزا قاجار، تصحیح غلامحسین انصاری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
💎 بهترین برای یه کتاب‌خون چی می‌تونه باشه؟ یه عیدی متفاوت و باور نکردنی از انتشارات بین‌الملل: اول به بهانه میلادحضرت حجت علیه‌السلام بعدشم عید نوروز 🎁 عیدی اول؛ کتاب‌هایی هست که یه تعدادی از چاپ قدیمشون مونده و قراره با همون قیمت قدیم و حتی کمتر به فروش برسه عیدی دوم؛ کتاب‌هایی هست که ظاهرشون یه اشکال جزئی داره و قراره زیر قیمت به فروش برسه 👌 پس عجله کنید تا تموم نشده 👀 چشممون به در هست تا شمارو در آدرس: تهران، ضلع شمال شرقی میدان فلسطین، فروشگاه بین‌الملل یا قم، میدان جانبازان، انتهای بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، کتاب بین الملل ببینیم. ⚠️ خواستین بیاین حتما با وانت بیاین چون احتمالا همه کتابارو بار بزنید و ببرید 😜😅
چاپ و نشر بین‌الملل
📚 در کتب مذهبی اهل سنت و شیعه، احادیث و روایات زیادی پیرامون زیارت قبور پیامبران درج شده و در نگاه پیروان ادیان نیز با وجود تفاوت در دیدگاه و تعاریف نسبت به مقولۀ نبوت، از پیامبران همواره با ادب و احترام یاد شده و زیارت قبور این بزرگان نیز سفارش شده‌است و در موارد بسیاری از مومنین خواسته شده تا برای طلب حاجات و آمرزش گناهان دست به دامانشان شده و آنها را واسطه بین خود و خداوند قرار دهند. در کتاب مقدس، آیات بسیاری هست که اشاره به سرزمین پارس (ایران) دارد و امروزه بیش از 47 مقبره در نقاط مختلف ایران به پیامبران الهی منتسب است که معرفی، توصیف و بررسی صحت این انتسابات با توجه به این مهم که اکثریت پیامبران در غرب خاورمیانۀ امروزی می‌زیسته و رسالتشان هدایت اقوام غیرایرانی بوده‌است، محل تحقیق و پژوهش بود. در کتاب پیش‌رو، بررسی شرح زندگانی پیامبران به این منظور صورت گرفت که دریابیم در تاریخ زندگانیشان نشانی از حضور در سرزمین پارس (ایران) و ادله‌ای جهت اثبات این هجرت یافت می‌شود یا خیر که جز در چند مورد خاص در سایر موارد به این منظور رسیده نشد؛ ولی با وجود نیافتن سند و مدرک کافی در اکثریت موارد، باز هم این مقابر دارای اهمیت است و نشان‌دهندۀ پیوند و علاقۀ ایرانیان به دینداری و توحیدگرایی است. نظر به تعدد قبور ثبت شده در بخش بقاع متبرکۀ سازمان اوقاف، اهمیت وجودی این مقابر و مقبولیتی که نزد مردم دارند و نیز با توجه به عدم پژوهش تاریخی پیرامون صحت و سقم انتساب این آرامگاه‌ها به اشخاص مدفون در آن، همچنین بی‌اطلاعی از وجود اکثریت این مقابر، مؤلف بر آن شد تا با انجام پژوهش، به شناخت بیشتر آن‌ها برسد و با اینکه در زمینۀ پژوهش مورد نظر منابع بسیار کمی موجود است و حتی در کتاب مقدس و قرآن کریم هم اشارات دقیقی به محل زندگی و فوت این بزرگان نشده، اما بر اساس احادیث و روایات و بررسی‌های تاریخی و باستان‌شناسی منطقه و کتب تفسیری پیرامون کتاب مقدس و قرآن کریم توانست تا حدودی به اطلاعاتی هرچند اندک در این زمینه دست یابد. امید است این اثر برای انجام تحقیقات میدانی و دقیق‌تر در این زمینه راهگشا باشد. https://www.ibna.ir/fa/book/319480/
کتاب «رویدادهای بزرگ عصر ظهور»، ترجمه کتاب «الملاحم و الفتن»، تالیف سید بن طاووس و ترجمه لطیف راشدی تجدید چاپ شد.
کتاب‌های مهدوی به مناسبت نیمه شعبان
📚 در فصل اول کتاب، اوضاع کودکی و در فصل دوم وقایع تاریخی از زمان کودکی تا جوانی امام مورد بررسی قرار گرفته‌است. فصل سوم به احوالات امام در حوزه قم اختصاص دارد و موضوع فصل چهارم، احوالات شخصی ایشان از جهت عبادت و تفریح و ... است. در فصل پنجم ماجراهای جذاب ازدواج، تولد فرزندان، اجاره‌نشینی، خانه‌دار شدن و ... می‌آید. در فصل ششم و هفتم دوباره بستر تاریخی این بازه زمانی بررسی شده‌است؛ از اقدامات رضاخان برای اینکه رضاشاه شود، واکنش علمایی چون شهید مدرس، اقدامات و مبارزات متعدد صورت‌گرفته در دوره رضاشاه به خصوص توسط آیت‌الله حائری به عنوان زعیم حوزه قم، و تجربیات امام در این فضا، حوادثی است که در این دو فصل مورد بررسی قرار گرفته‌است. بخش پایانی کتاب نیز با عنوان «پی‌نوشت» به زندگی شخصیت‌های مهم و برجسته از علما و اساتید امام در این بازه زمانی می‌پردازد. «آقا روح‌الله؛ بررسی دوران طلبگی امام‌خمینی در بستر تاریخ»، نوشتۀ حمیدرضا باقری، با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم، در 384 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه، و با قیمت 90 هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانۀ بازار شده‌است.
📚 تفاوت انسان‌ها در چیست؟ ظاهر، باطن، خلق و شخصیت، کنش؟ محدوده این تفاوت‌ها ثابت و واضح است؛ حتی اگر در قالب کثرت صفات تعریف شود؛ اما بزرگانی بودند که خرق عادت کردند و بسیار متفاوت بودند. ائمه، متکی بر علم اکتسابی یا آراسته به دانش ازلی بی نظیر و بسی فراتر از انسان‌های دوره‌های پیشین یا زمان کنونی بودند. آخرین امام ما وجودی بس خارق‌العاده، خاص و قدرتمند دارند که ایشان را قائد و قائمی بی همتا نموده‌است. تسلط ایشان بر زمان و احاطه بر مکان به‌قطع و یقین هدیه‌ای الهی است برای عنایت بر قلمرو حکومتی که نه به ضعف و کاستی گراید و نه در ظرف زمان و محدودۀ مکان نقصان یابد. ایشان پادشاهی جهانی و مظلوم‌رسی بی‌همتا هستند. کتاب «قالب تهی کن» حکایت عنایت امام‌زمان علیه‌السلام است به فریادی برخاسته از یک دختر چینی. تازه مسلمانی دردمند که دست نیاز به سوی خدای عزوجل دراز کرده‌است.این کتاب داستانی حقیقی از کرامت وجود گرامی و گرانقدر حضرت بقیة الله بر دختری چینی است. 📌 «قالب تهی کن» نوشتۀ الهه بهشتی، در 72 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان، به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده‌است.
ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی رحمت‌الله‌علیه را خدمت حضرت ولی عصر علیه‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم.
ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو را به جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنیم https://www.ibna.ir/fa/naghli/319643/
📚 آشکار شدن جسد حضرت حیقوق بعد از ۲۶۰۰ سال، یکی از وقایع مهم تاریخی است که باعث شد توجه عمومی به بارگاه آن حضرت افزایش یابد. لازم به ذکر است که قبلاً به علت عدم شناسایی صاحب قبر، احترامی که شایسته و در شأن حضرت حیقوق باشد، صورت نمی‌گرفت، تا آنکه مرحوم آیت‌الله خالصی‌زاده که او را انگلیسی‌ها در زمان رضاشاه از عراق به ایران تبعید کرده بودند و سال‌ها در نهاوند و تویسرکان در تبعید بود، مردم را متوجه مقام و منزلت این پیامبر بزرگوار گردانید. با این حال به مرقد مطهر و اطراف آن توجه چندانی نشد، تا آنکه در اول سال ۱۳۷۲ه.ش اراده الهی تعلق گرفت که جسد مطهر پس از ۲۶۰۰ سال در قبر نمایان شود و همین امر سبب عمران و آبادی این محل مقدس گردید، بطوری که هم‌اکنون زائران زیادی از دور و نزدیک جهت زیارت به این محل مشرف می‌شوند.» 📌 برگرفته از ص ۸۹ کتاب «مقابر؛ تحقیقی پیرامون مقابر انبیاء بنی‌اسرائیل در ایران به انضمام سایر مقابر موجود»، تالیف یاسمن غنی، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
چاپ و نشر بین‌الملل
#معرفی_کتاب #آقا_روح_الله 📚 در فصل اول کتاب، اوضاع کودکی و در فصل دوم وقایع تاریخی از زمان کودکی تا
📚 آقا روح‌الله در موردحجاب و ارتباط همسر خود با نامحرم هم خیلی مقید بود. حساسیت و سخت‌گیری آقا روح‌الله در خرید نرفتن بانو ثقفی، چندین بار موجب اختلاف ایشان و همسرشان شده بود: آقا نسبت به من خیلی متعصب بود و اجازه نمی‌داد خرید کنم و این رسم تا بیست سال بعد از ازدواجمان طول کشید. آنچه نیاز داشتم، یا کارگرمان می‌خرید و یا به دوستان می‌گفتم و به‌ندرت به همراه کسی برای خرید از خانه بیرون می‌رفتم. آقا اصرار داشت که من برای خرید به بازار نروم و می‌گفت: هرچه می‌خواهید دستور بدهید دیگران تهیه کنند. نمی‌خواست من در مغازه با فروشنده روبرو و هم‌سخن شوم. 📌 برگرفته از ص ۱۸۸ کتاب آقا روح الله، تألیف حمیدرضا باقری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
📚 بانو ثقفی در مورد اختلافات و ناراحتی‌هایی که در زندگی بین ایشان و آقا روح‌الله رخ می‌داد، می‌فرمایند: گاهی سر مسائل مختلف از یکدیگر کدورت پیدا می‌کردیم. اگر این کدورت سطحی بود، زود رفع می‌شد و الا پایۀ قهر گذاشته می‌شد. او می‌دانست که من تحمل ندارم و شدیداً می‌رنجم، لذا قهر آقا بدون گفت‌وگو و نزاع بود. آنجا میفهمیدم قهر است که وقتی حرف می‌زدم جواب نمی‌داد، من هم دیگر هیچ نمیگفتم و میرفتم سراغ کارهایم. البته روحاً ناراحت بودم. مواظب بودیم بچه‌ها نفهمند. قهرهای ما یکی دو روز بیشتر طول نمی‌کشید. بعد از یکی دو روز به عنوان اینکه پیراهن می‌خواهد و یا سؤالی دارد، مرا صدا می‌کرد و حرف می‌زد. تو گویی هیچ اتفاقی نیفتاده‌است. 📌 برگرفته از ص ۱۸۹ کتاب "آقا روح الله"، تألیف حمیدرضا باقری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
📚 آقا روح‌الله وقتی می‌خواست کاری را به فرزندان خود یاد بدهد، سعی می‌کرد بیشتر از اینکه تذکر بدهد، خود به انجام آن مقید باشد و تا می‌توانست اهمیت مسائل را به صورت غیرمستقیم به فرزندان می‌فهماند. دختران ایشان در مورد اینگونه رفتارهای پدر می‌گویند: وقتی کاری را می‌گفتند انجام ندهید، ما می‌دیدیم ایشان در تمام مدت عمرشان آن کار را نمی‌کنند. ما هم انجام نمی‌دادیم. مثلاً وقتی به ما قهراً می‌گفتند: «اول وقت باید نماز بخوانید»، خودشان از نیم ساعت به ظهر وضو می‌گرفتند و مشغول قرآن و بعد خواندن نماز می‌شدند و ما هم داخل حیاط مشغول بازی بودیم. آقا یک مرتبه هم نیامدند صدا کنند که دخترها بایستید برای نماز ... ولی می‌گفتند شما باید در طول این ساعت نماز بخوانید، وای به حال کسی که در طول این ساعت نماز را نخواند. آن وقت اگر آن نماز را نمی‌خواند، می‌بایست از خانه بیرون برود. 📌 برگرفته از ص ۱۹۵ و ۱۹۶ کتاب "آقا روح الله"، تألیف حمیدرضا باقری، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
📝 در آستانۀ دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی، نشست نقد و بررسی کتاب «عرفان و سیاست؛ تبیین جایگاه سیاست و انقلاب اسلامی در مکتب عرفانی علامه طهرانی»، تألیف سید محمدمحسن دعایی و محمدحسن وکیلی که با همکاری شرکت چاپ و نشر بین‌الملل و مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، سال گذشته به چاپ رسید، برگزار می‌شود. برگزاری این نشست در قالب پخش زندۀ اینستاگرامی خواهد بود و پنج‌شنبه شب، یازدهم فروردین 1401، ساعت 20/30 با حضور مؤلفان کتاب و همچنین محسن دریابیگی به عنوان منتقد کتاب، از صفحۀ اینستاگرام شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به نشانی Intlpub_ir و صفحات میهمانان مراسم پخش خواهد شد. 📌 قبل از جلسه، محسن دریابیگی در یادداشتی، اهم انتقادات خود نسبت به کتاب را مکتوب کرده‌است تا مؤلفان کتاب و همچنین خوانندگان آن، با ذهنی آماده در جلسه نقد و بررسی کتاب حضور پیدا کنند: 👇👇👇